Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaknak megfelelően, a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 6. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára az Országos Rendőr-főkapitányság kötelezettségvállalási, pénzügyi és jogi ellenjegyzési, utalványozási, továbbá érvényesítési és teljesítés-igazolási rendjének meghatározására kiadom az alábbi utasítást:
1. * Az utasítás hatálya kiterjed:
a) az Országos Rendőr-főkapitányságra (a továbbiakban: ORFK); valamint
b) a Készenléti Rendőrségre (a továbbiakban: KR).
2. * Az utasítás alkalmazásában kötelezettségvállalás: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 1. § 15. pontja alapján az ORFK költségvetésében rendelkezésre álló kiadási előirányzatok terhére írásban tett jognyilatkozat.
3. Az ORFK szervezeti egységeinek, szervezeti elemeinek vezetői (a továbbiakban: kezdeményező) a szakmai feladatellátásukhoz, illetve a működésükhöz kapcsolódó, költségvetési kihatással járó igényeiket – a szolgálati út betartásával – a kötelezettségvállalásra jogosult személynél (a továbbiakban: kötelezettségvállaló) terjesztik elő.
4. Az igényt a kötelezettségvállaló – szükség esetén az ORFK feladat- és hatáskör szerint érintett szervezeti egysége, szervezeti eleme (a továbbiakban: szakmai előkészítő) bevonásával – áttekinti, és annak eredményétől függően rendelkezik az igény elutasításáról vagy teljesítéséről.
5. A kötelezettségvállalási dokumentum szakmai előkészítése – a kezdeményező szükség szerinti bevonásával – a szakmai előkészítő feladata, amelynek vezetője a kötelezettségvállalási dokumentumot egyetértése esetén aláírja.
6. A kezdeményező a kötelezettségvállalás szükségességét igazoló dokumentumokat elkészíti, és a kötelezettségvállalás jogi és pénzügyi ellenjegyzésének megalapozása érdekében a kötelezettségvállalóhoz eljuttatja.
7. A szerződésben, a megállapodásban, a visszaigazolt megrendelésen fel kell tüntetni: *
a) a szerződés típusának megfelelő megjelölést;
b) a szerződő felek (a továbbiakban: felek) pontos megjelölését, így
ba) természetes személy esetén a nevét, lakcímét, telefonszámát, telefax számát, adóazonosító jelét, egyéni vállalkozói igazolvány számát és adószámát, valamint pénzforgalmi számlaszámát, a pénzforgalmi számláját vezető pénzintézet nevét, címét és elérhetőségét,
bb) jogi személy esetén a nevét, székhelyét, levelezési címét, cégjegyzékszámát, adószámát, pénzforgalmi számlaszámát, a pénzforgalmi számláját vezető pénzintézet nevét, címét és elérhetőségét, továbbá a képviseletére jogosult személy nevét, beosztását, telefonszámát, e-mail címét;
c) a felek – szerződéstípusnak megfelelő – megnevezését;
d) közbeszerzés esetén a közbeszerzés végrehajtásának módját;
e) a szerződés tárgyát – így különösen fajta, típus, mennyiség, minőség, egyéb jellemzők megjelölésével – részletesen;
f) a felek jogait és kötelezettségeit;
g) a felek nevében nyilatkozattételre jogosult képviselők nevét, beosztását, telefonszámát;
h) a szerződés teljesítésének igazolására jogosult személy nevét és beosztását;
i) a teljesítés határidejét és a teljesítés helyét;
j) a pénzügyi ellenszolgáltatást, a részösszegeket, illetve ezek összesítését, továbbá a fizetés módját, határidejét olyan módon, hogy a kötelezettségvállaláshoz kapcsolódó kifizetések teljesítéséhez, valamint az azt megelőzően szükséges feladatok végrehajtásához megfelelő idő rendelkezésre álljon;
k) a kötbér, kamat mértékét;
l) a szerződés hatályát, a felmondás, az elállás feltételeit, valamint a szerződésszegés és a kártérítés feltételeit;
m) az egyes szerződéstípusok jogszabályban meghatározott kötelező tartalmi elemeit;
n) a szerződéskötés helyét és időpontját, az aláíró személyek nevét és beosztását;
o) a szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében irányadó jogszabályok, illetve közjogi szervezetszabályozó eszközök megjelölését;
p) annak a szervezeti elemnek, illetve ügyintézőnek, kapcsolattartónak a nevét, aki, illetve amely, a szakmai előkészítést végezte.
8. A fedezetigazolás kiállítását – a pénzügyi ellenjegyzést megelőzően, amennyiben a kötelezettségvállalás megindításához fedezetigazolás kiadása szükséges – a szakmai előkészítő kezdeményezi a kötelezettségvállalásra jogosultnál. A fedezetigazolás kiadása előtt a pénzügyi ellenjegyzőnek azonos módon kell eljárni, mint a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése előtt.
9. * A kötelezettségvállalás dokumentumának előzetes jogi ellenőrzést igazoló aláírása (a továbbiakban: előzetes jogi ellenőrzés) kötelező. Az előzetes jogi ellenőrzés tanúsítja, hogy a megrendelés, szerződés, megállapodás, a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény, részvételi, ajánlattételi felhívás, pályázati kiírás és annak mellékletei nem ellentétesek a vonatkozó jogszabályokkal.
10. * Előzetes jogi ellenőrzésre
a) az ORFK által kezelt előirányzat esetében az ORFK Gazdasági Főigazgatóság (a továbbiakban: ORFK GF) Igazgatási Főosztály, valamint
b) a KR által kezelt előirányzat esetében a KR
személyi állományából kijelölt kamarai jogtanácsos vagy ügyvédi kamarai nyilvántartásba vett jogi előadó (a továbbiakban: jogi előadó) jogosult.
11. * A kamarai jogtanácsos, illetve a jogi előadó az előzetes jogi ellenőrzés megtétele útján tanúsítja, hogy a kötelezettségvállalási dokumentum a jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök rendelkezéseinek megfelel, az ORFK érdekeivel nem ellentétes, továbbá alkalmas a kívánt joghatás kiváltására. Az előzetes jogi ellenőrzés megtörténtét a kamarai jogtanácsos, illetve a jogi előadó a kötelezettségvállalás dokumentumán
a) a „Jogi szempontból ellenőrizve” szöveggel,
b) aláírásával, valamint
c) a jogi ellenőrzés megtörténtének dátumával
igazolja, és a kötelezettségvállalás dokumentumának 1 eredeti példányának valamennyi oldalát kézjegyével látja el.
12. * A kötelezettségvállalás dokumentumának az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Ügyvédi törvény) 25. alcíme szerinti okirati ellenjegyzése (a továbbiakban: jogi ellenjegyzés) akkor kötelező, ha jogszabály ezt az okirat érvényességi kellékeként előírja. Az ORFK által kötött szerződés jogi ellenjegyzését a felek megállapodása alapján végezheti a szerződő partner ügyvédje vagy kamarai jogtanácsosa is, de a szerződés végleges szövegének előzetes jogi ellenőrzését az ORFK részéről ilyen esetben is tanúsítani kell.
12/A. * Jogi ellenjegyzésre
a) az ORFK által kezelt előirányzat esetében az ORFK GF Igazgatási Főosztály, valamint
b) a KR által kezelt előirányzat esetében a KR
személyi állományából kijelölt kamarai jogtanácsos jogosult.
12/B. * A kamarai jogtanácsos a jogi ellenjegyzéssel tanúsítja az Ügyvédi törvény vonatkozó rendelkezéseiben meghatározottakat.
12/C. * A kötelezettségvállalási dokumentum tervezetét az utasítás 6. pontja szerinti, rendelkezésre álló előzményiratokkal együtt – a szolgálati út és az iratkezelési szabályok betartása mellett – át kell adni az előzetes jogi ellenőrzést, illetve a jogi ellenjegyzést végző részére, aki az általa tanúsítottan ellenőrzött, illetve ellenjegyzett kötelezettségvállalási dokumentum valamennyi példányát haladéktalanul továbbítja a pénzügyi ellenjegyző részére pénzügyi ellenjegyzés céljából.
13. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére jogosult – a pénzügyi ellenjegyzést megelőzően – köteles meggyőződni arról, hogy:
a) a jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzata biztosítja a fedezetet;
b) az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv költségvetésében a kötelezettségvállaláshoz szükséges pénzügyi fedezet a kifizetés időpontjában rendelkezésre áll;
c) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat;
d) a kötelezettségvállalási dokumentumon – aláíróként – a kötelezettségvállalásra jogosult neve szerepel;
e) a kötelezettségvállalás indokolt, az – a szakmai és gazdasági követelményeket szem előtt tartva – hatékonynak, gazdaságosnak, szabályszerűnek minősül.
14. * A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére jogosult a szerződéssel, megállapodással, visszaigazolt megrendeléssel kapcsolatos pénzügyi fedezet meglétét a Forrás.Net integrált ügyviteli rendszerben megvizsgálja, illetve nyilvántartásba veszi, majd ezt követően gondoskodik a pénzügyi ellenjegyzésről.
15. * A foglalkoztatásra irányuló jogviszony iratai, a rendszeres vagy nem rendszeres juttatások, támogatások, költségtérítések, hozzájárulások, valamint az átcsoportosított előirányzat felhasználására vonatkozó intézkedés dokumentuma és a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény, részvételi, ajánlattételi felhívás, pályázati kiírás kötelezettségvállalási dokumentum esetén a pénzügyi fedezet vizsgálatához és a pénzügyi ellenjegyzéshez egyéb nyilvántartás is használható.
16. A pénzügyi ellenjegyzés megtörténtét a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult a kötelezettségvállalás dokumentumán
a) aláírásával;
b) a pénzügyi ellenjegyzés dátumával, valamint
c) a „Pénzügyi ellenjegyzés” szöveggel
igazolja.
17. * Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 53. § (1) bekezdése szerinti kifizetésekhez, a KR Költségvetési Igazgatóság (a továbbiakban: KR KIG) által kezelt bankszámlákhoz kapcsolódó tételek esetében a kötelezettségvállalás bizonylatát a Forrás.Net integrált ügyviteli rendszerben a KR állítja elő, és vezeti az ORFK kötelezettségvállalásainak nyilvántartását.
18. * Az ORFK által kezelt előirányzat terhére vállalt kötelezettségek pénzügyi ellenjegyzésére jogosult
a) * a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes;
b) az ORFK GF Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: ORFK GF GAFO) vezetője;
c) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
d) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
e) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője; valamint
f) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője.
19. * Az ORFK költségvetésének részét képező, a KR által kezelt előirányzat terhére vállalt kötelezettségek pénzügyi ellenjegyzésére jogosult a 18. pontban meghatározott vezetőkön túl:
a) a KR KIG igazgatója (a továbbiakban: költségvetési igazgató); valamint
b) a KR KIG személyi állományába tartozó, a költségvetési igazgató által írásban megbízott személy.
20. * A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére jogosultak névjegyzékét és aláírásmintáját az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG tartja nyilván.
21. A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. Kötelezettséget vállalni csak írásban, pénzügyi ellenjegyzést követően, a teljesítés esedékességét megelőzően lehet. A kötelezettségvállaló – amennyiben nem azonos a kezdeményezővel, úgy a kezdeményezővel együtt – aláírásával felelősséget vállal azért, hogy a kötelezettségvállalás
a) során betartották a jogszabályok, a közjogi szervezetszabályozó eszközök és egyéb belső normák előírásait;
b) szakmailag indokolt;
c) előzetes írásbeli pénzügyi fedezetigazoláson és jogi ellenjegyzésen alapul.
21/A. * A 200 000 forintot el nem érő gazdasági események kötelezettségvállalása az alábbi vezetők – a szabad előirányzat rendelkezésre állásáról történő meggyőződést követő – írásbeli engedélyezése alapján valósulhat meg: *
a) az országos rendőrfőkapitány;
b) a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes vagy
c) az ORFK GF GAFO vezetője.
21/B. * Kivételesen indokolt esetben, amennyiben a kötelezettségvállalás ezen utasítás alapján, írásban történő kezdeményezésével járó késedelem az alapfeladatok ellátását veszélyeztetné, súlyos anyagi kárral járna vagy emberi életet, testi épséget veszélyeztetne, a 200 000 forintot el nem érő gazdasági események kötelezettségvállalása előzetes engedély nélkül is lehetséges. Az e pont szerinti kötelezettségvállalásokat – az okot adó körülményekre hivatkozással, a szolgálati út betartásával – haladéktalanul jelenteni kell a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes részére.
22. * Az ORFK nevében az ORFK részére rendelkezésre álló előirányzat erejéig, értékhatár nélkül – a pénzügyi fedezet igazolását, illetve a pénzügyi ellenjegyzést követően, írásban – jogosult kötelezettséget vállalni:
a) az országos rendőrfőkapitány;
b) * a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes; valamint
c) * az ORFK GF GAFO vezetője a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes távollétében.
23. * Az ORFK nevében eszköz- és készletbeszerzések, szolgáltatások igénybevétele tekintetében – a rendelkezésre álló működési és felhalmozási előirányzatok erejéig, a pénzügyi fedezet igazolását, illetve a pénzügyi ellenjegyzést követően, írásban – kötelezettségvállalásra jogosult:
a) * az ORFK GF Informatikai Főosztály vezetője bruttó 10 millió forint;
b) *
c) az ORFK GF Műszaki Főosztály vezetője bruttó 10 millió forint; valamint
d) az ORFK GF Európai Támogatások Osztálya vezetője – a hazai és nemzetközi pályázatokkal összefüggő ügyekben – bruttó 10 millió forint
egyedi értékhatárig.
24. * Az ORFK nevében a rendelkezésre álló személyi juttatások előirányzat terhére – a pénzügyi fedezet igazolását, illetve a kinevezésre vonatkozó előterjesztés pénzügyi ellenjegyzését követően – kötelezettségvállalásra jogosult:
a) a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes az alárendeltségébe tartozó személyi állományra vonatkozóan;
b) a bűnügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes az alárendeltségébe tartozó személyi állományra vonatkozóan;
c) a személyügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes az alárendeltségébe tartozó személyi állományra, továbbá az országos rendőrfőkapitány hatáskörébe tartozó – az Országos Rendőr-főkapitányság Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2015. (IX. 10.) ORFK utasításban meghatározott –, az országos rendőrfőkapitány nevében és megbízásából kiadmányozott munkáltatói intézkedésekre vonatkozóan;
d) * az ORFK Hivatal vezetője az országos rendőrfőkapitány nevében és megbízásából a vezetése alatt álló szervezeti elemeknél foglalkoztatott rendvédelmi igazgatási alkalmazottakra és munkavállalókra vonatkozó munkáltatói döntések tekintetében.
25. * Az ORFK nevében az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság feladat- és hatáskörébe tartozó eszköz- és készletbeszerzések, szolgáltatások igénybevétele tekintetében – a jóváhagyott és visszaigazolt működési és felhalmozási előirányzatok erejéig, a pénzügyi fedezet igazolását, valamint a pénzügyi ellenjegyzést követően, írásban – kötelezettségvállalásra jogosult:
a) * a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes értékhatár nélkül;
b) az ORFK Rendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: ORFK RFI) Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője bruttó 10 millió forint értékhatárig;
c) * az ORFK RFI Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály vezetője bruttó 4 millió forint értékhatárig.
26. *
27. Nem forintban vállalt kötelezettségvállalások esetén a forintérték megállapítása során a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, a kötelezettségvállalás napján érvényes, hivatalos devizaárfolyam irányadó.
28. * A szerződés, megállapodás és a visszaigazolt megrendelés (a továbbiakban: kötelezettségvállalási dokumentum) külső szerződő féllel történő aláíratásáról, illetve a megrendelés visszaigazoltatásról a szakmai előkészítő legalább négy eredeti példányban gondoskodik. A kötelezettségvállalási dokumentum négy eredeti példánya közül a szakmai előkészítő
a) legalább egy példányt a külső szerződő félnek átad;
b) a második példányt irattári példányként az alapirathoz csatolja;
c) a harmadik példányt – amelyet pénzügyi példányként kell kezelni – három munkanapon belül nyilvántartásba vétel céljából az ORFK által kezelt előirányzat esetében az ORFK GF GAFO, a KR által kezelt előirányzat esetén a KR KIG részére megküldi;
d) a negyedik példányt három munkanapon belül az ORFK GF Igazgatási Főosztály Gazdasági Jogi Osztály részére megküldi.
29. * A Robotzsaru integrált ügyviteli, ügyfeldolgozó és elektronikus iratkezelő rendszerben megtalálható „ORFK szerződéstárhoz” az ORFK GF Informatikai Főosztály vezetője hozzáférést biztosít az ORFK Költségvetési Ellenőrzési Iroda vezetője részére.
30. * A kötelezettségvállalásra jogosultak névjegyzékét és aláírásmintáját az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG tartja nyilván.
31. * A kötelezettségvállalásokról olyan naprakész, analitikus nyilvántartást kell vezetni, amelyből megállapítható a kötelezettségvállalás évenkénti összege. A szerződés, megállapodás és a visszaigazolt megrendelés pénzügyi példányát a pénzügyi ellenjegyző személyének megfelelő szervezeti egységnél kell nyilvántartani.
32. * Az ORFK kötelezettségvállalásainak nyilvántartását az ORFK GF GAFO és – az Ávr. 56. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint, az ORFK, valamint a KR között létrejött munkamegosztási megállapodás alapján – a KR KIG vezeti a Forrás.Net integrált pénzügyi számviteli ügyviteli rendszerben.
33. Ha a teljesítés összege a kötelezettségvállalás összegét 10%-kal, de legalább 50 000 forinttal meghaladja, úgy a kötelezettségvállalást a kötelezettségvállalás rendjének megfelelően módosítani szükséges, illetve pót-kötelezettségvállalást kell kezdeményezni. Az eltérés okát az érintett szakterületnek írásban, részletesen indokolnia kell. Az indokolást a kötelezettségvállalás dokumentumaihoz csatolni kell.
34. A teljesítés igazolására jogosultnak az érvényesítés előtt ellenőriznie és igazolnia kell, hogy a teljesítés a kötelezettségvállalási dokumentumban foglaltaknak megfelelően történt.
35. A bevételek teljesítésének igazolására kizárólag az ORFK által kibocsátott számlák esetében van szükség, amely a vevőanalitikával történő egyeztetésen túl kiterjed:
a) az összegszerűség helyességének és
b) a számlakiegyenlítés jogalapja meglétének
ellenőrzésére is.
36. * Az ORFK költségvetési előirányzatainak terhére vállalt kötelezettségek teljesítésének igazolására – állandó jelleggel, a kötelezettségvállalás meghatározott csoportjaihoz kapcsolódóan – jogosult:
a) * a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes;
b) az ORFK GF GAFO vezetője;
c) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
d) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
e) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője;
f) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője;
g) az ORFK GF Igazgatási Főosztály vezetője;
h) * az ORFK GF Informatikai Főosztály;
i) *
j) az ORFK GF Műszaki Főosztály vezetője;
k) az ORFK GF Műszaki Főosztály Műszaki Osztály vezetője;
l) az ORFK GF Műszaki Főosztály Ingatlangazdálkodási Osztály vezetője;
m) az ORFK GF Európai Támogatások Osztálya vezetője;
n) * a személyügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes, valamint
o) * az ORFK Személyügyi Főigazgatóság Humánigazgatási Szolgálat vezetője.
37. * Az ORFK költségvetésének részét képező, a KR által kezelt előirányzat terhére vállalt kötelezettségek teljesítésének igazolására a KR Kötelezettségvállalási Szabályzatában meghatározott személyek jogosultak.
38. * A teljesítés igazolására jogosultak névjegyzékét és aláírásmintáját az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG tartja nyilván.
39. * A kötelezettségvállaló a kötelezettségvállalási dokumentumban a teljesítésigazolásra az utasítás 36. pontjában meghatározottakon kívül írásban más személyt is kijelölhet azzal, hogy ebben az esetben a kijelölt teljesítésigazoló aláírásmintáját az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG részére – nyilvántartásba vétel céljából – meg kell küldeni.
40. A teljesítésigazolás kiállítása előtt a teljesítésigazolásra jogosult köteles meggyőződni arról, hogy a teljesítés olyan érvényes szerződésen vagy keretszerződésen alapuló megrendelés szerint történt, amely a felek aláírását, valamint a jogi és pénzügyi ellenjegyzést tartalmazza.
41. A 40. pont szerinti ellenőrzés dokumentálására az 1. melléklet szerinti ellenőrző lapot kell kiállítani. Az ellenőrző lapot – a hozzá kapcsolódó szerződés vagy keretszerződés iktatószámán – önálló alszámra kell iktatni, és a szerződéssel együtt az ügyiratban kell tárolni.
42. Amennyiben a teljesítés igazolására többen együttesen jogosultak, úgy az ellenőrzést egymástól függetlenül, önállóan kell elvégezniük, és annak megtörténtét külön-külön ellenőrző lap kitöltésével dokumentálni.
43. A teljesítésigazolás kiállítására a 40–42. pontban foglalt ellenőrzés dokumentálását követően kerülhet sor.
44. Az érvényesítőnek – az utalványozás előtt, a teljesítés igazolását követően – a kiadások teljesítésekor, illetve a bevételek beszedésekor ellenőriznie kell:
a) az összegszerűséget;
b) a pénzügyi fedezet meglétét, továbbá
c) a tartalmi és formai követelmények, valamint a jogszabályokban, a közjogi szervezetszabályozó eszközökben és a belső normákban foglaltak megtartását;
d) * az ORFK GF GAFO közös könyvtárában vezetett szerződési adatbázist.
45. Az érvényesítésnek tartalmaznia kell:
a) az „Érvényesítve” megjelölést;
b) az érvényesített összeget;
c) a könyvviteli elszámolásra utaló főkönyvi számlaszámot;
d) * az egységes rovatazonosító kódot;
e) az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását.
46. Az érvényesítő – az érvényesítést megelőzően – köteles meggyőződni arról, hogy:
a) a kötelezettségvállaló, a pénzügyi ellenjegyző és a teljesítést igazoló arra jogosult személy volt-e;
b) a követelés jogos-e;
c) az anyag, áru, szolgáltatás vagy munka átvétele és a szükséges bevételezés megtörtént-e;
d) a kiadás teljesítésének jogalapját igazoló dokumentumok rendelkezésre állnak-e;
e) a számla megfelel-e a tartalmi és formai követelményeknek;
f) bevételek esetében a befizetés jogcímének és jogszerűségének ellenőrzése alapján az összeg a költségvetési szervet illeti-e meg.
47. * Az érvényesítésre jogosult személyek körének kijelölésénél az Ávr. 55. § (2) bekezdésében foglalt szabályokat kell alkalmazni, és figyelemmel kell lenni az összeférhetetlenségi szabályokra is. Az érvényesítő – az európai uniós projektek kivételével – kizárólag az ORFK vagy a KR alkalmazásában álló személy lehet, aki a pénzügyi ellenjegyzőre irányadó képzettségi feltételekkel rendelkezik.
48. * Az ORFK költségvetését érintően utalványozási feladatokat az országos rendőrfőkapitány írásbeli megbízása alapján
a) * a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes;
b) az ORFK GF GAFO vezetője;
c) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
d) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
e) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője; valamint
f) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője;
g) * az ORFK GF GAFO állományából kijelölt személy
végezhet.
49. * Az ORFK bírság és egyéb befizetések nyilvántartására szolgáló számláira teljesített befizetések visszautalása, továbbítása tekintetében – az országos rendőrfőkapitány írásbeli megbízása alapján – utalványozásra
a) az ORFK GF GAFO vezetője;
b) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
c) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
d) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője;
e) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője; valamint
f) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály megbízott munkatársa
jogosult.
50. * Az utalványozást külön írásbeli rendelkezésen (a továbbiakban: utalvány) kell elvégezni, amelyet a Forrás.Net integrált ügyviteli rendszerben, a központosított bírságbefizetések nyilvántartására szolgáló számlákra teljesített befizetések visszautalása vonatkozásában a NOVA KGIR rendszerben, illetve bármelyik meghibásodása esetén az irányadó rendszerben létrehozott irattal azonos adattartalmú kézi utalvány formájában kell előállítani.
51. * Az utalvány pénzügyi ellenjegyzéssel érvényes, amelynek során az ellenjegyzőnek meg kell győződnie:
a) a bevételek beszedésének, illetve a kifizetések teljesítésének jogi és pénzügyi feltételei fennállásáról;
b) a szakmai teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörténtéről;
c) a kötelezettségvállaló és az utalványozó jogosultságáról, valamint
d) arról, hogy a kötelezettségvállalás a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat nem sérti-e.
52. * Az ORFK által kezelt előirányzatokkal kapcsolatos utalvány pénzügyi ellenjegyzésére – a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes írásbeli megbízása alapján – összeghatárra tekintet nélkül az alábbi személyek jogosultak: *
a) az ORFK költségvetési előirányzata tekintetében:
aa) az ORFK GF GAFO vezetője;
ab) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
ac) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
ad) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője;
ae) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője;
af) * az ORFK GF GAFO állományából kijelölt személy;
b) az ORFK bírság és egyéb befizetések nyilvántartására szolgáló számláival kapcsolatos gazdasági események tekintetében:
ba) az ORFK GF GAFO vezetője;
bb) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
bc) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
bd) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője;
be) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője; valamint
bf) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály megbízott munkatársa.
52/A. * Az ORFK költségvetésének részét képező, a KR által kezelt előirányzatokkal kapcsolatos utalvány pénzügyi ellenjegyzésére összeghatárra tekintet nélkül az alábbi személyek jogosultak:
a) * a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes;
b) a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes írásbeli megbízása alapján: *
ba) az ORFK GF GAFO vezetője;
bb) az ORFK GF GAFO Költségvetési Osztály vezetője;
bc) az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője;
bd) * az ORFK GF GAFO Illetmény és Létszámgazdálkodási Osztály vezetője;
be) az ORFK GF GAFO Befizetés Nyilvántartó Osztály vezetője;
c) * a költségvetési igazgató; valamint
d) * a KR KIG személyi állományába tartozó, a költségvetési igazgató által írásban megbízott személy.
53. * A kötelezettségvállalási, teljesítés-igazolási, érvényesítési, utalványozási és utalvány-ellenjegyzési jogosultságok gyakorlásához szükséges írásbeli megbízást az országos rendőrfőkapitány, a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes a 2. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltése útján adja ki, illetve a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon vonja vissza.
54. * Az aláírásra jogosultak megbízásának egy eredeti példányát – nyilvántartásba vétel céljából – az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG részére meg kell küldeni.
55. * A kötelezettségvállalási, kötelezettségvállalás-ellenjegyzési, teljesítésigazolási, érvényesítési, utalvány-, illetve utalványozás-ellenjegyzési jogosultságok gyakorlásához szükséges új megbízást, a megbízások módosítását, azok szükség szerinti visszavonását az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO, a KR vonatkozásában a KR KIG útján kell kezdeményezni.
56. * Az utasítás alapján kiadott megbízások naprakész nyilvántartásának vezetéséért az ORFK vonatkozásában az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője, illetve az általa kijelölt személy, a KR vonatkozásában a költségvetési igazgató, illetve az általa kijelölt személy a felelős. A KR naprakész nyilvántartását a költségvetési igazgató negyedévente megküldi az ORFK GF GAFO Pénzügyi és Számviteli Osztály vezetője részére.
57. Ez az utasítás a közzétételét követő hónap első napján lép hatályba.
58–60. *
Iktatószám:
1. Iktatószáma: | ||
2. Felek megnevezése: | ||
3. Tárgya: | ||
4. Összege: | ||
5. Időbeli hatálya: (keretszerződésnél) | ||
6. Teljesítési határidő: | ||
7. Kelte: |
1. Iktatószáma: | ||
2. Megrendelő neve, beosztása: | ||
3. Tárgya: | ||
4. Összege: | ||
5. Teljesítési határidő: | ||
6. Kelte: | ||
7. Expediálás dátuma, módja: (e-mail, fax, levél, egyéb) |
Az I. pontban ismertetett szerződés/a II. pontban ismertetett megrendelés teljesítésének dátuma: ............... év ................................. hónap .............. nap
Az I. pontban ismertetett szerződés .............. pontja szerint a teljesítésigazolásra jogosult személy neve, beosztása: ...................................................................................
Az I. pontban ismertetett szerződés .............. pontja(i) szerint a teljesítésigazoláshoz szükséges:
Megnevezés | Rendelkezésre áll (igen/nem) | |
1. A rendelkezésre álló iratok alapján a(z) ............................................................ (szerződéses partner megnevezése) az I. pontban nevesített szerződés/a II. pontban nevesített megrendelésben foglaltakat teljesítette.
2. A rendelkezésre álló iratok alapján a(z) ............................................................ (szerződéses partner megnevezése) az I. pontban nevesített szerződés/a II. pontban nevesített megrendelésben foglaltakat nem/hibásan teljesítette, mert:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
3. A hibás teljesítés miatt az I. pontban nevesített szerződés alapján alkalmazható szankció(k):
Megnevezése | Szerződés pontja | |
Az ellenőrző lapot készítő
Neve: | ||
Beosztása: | ||
Telefonszáma: | ||
E-mail címe: | ||
Aláírása: | ....................................................................... | |
Dátum: | a teljesítésigazolásra jogosult aláírása |
Iktatószám:
............................. jogosultság
gyakorlására
Alulírott, az Országos Rendőr-főkapitányság – mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv – vezetője/gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettese az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján az Országos Rendőr-főkapitányság rendelkezésére álló előirányzatok vonatkozásában
összeghatár megkötése nélkül/.................. Ft összeghatárig
................................. jogosultsággal bízom meg:
____________________________ (név)
_________________ (szervezeti egység)
________________________ (beosztás).
Jelen megbízás ...... év ........... hó ...... napjától ...... év ................ hó ...... napjáig/visszavonásig érvényes.
Budapest, ........ év .......... hó ... nap
__________________________
megbízó aláírása
A Kötelezettségvállalási Szabályzatban foglaltakat megismertem, a megbízást elfogadom:
Budapest, ........ év .......... hó ... nap
__________________________
megbízott aláírása
A bizonylatokon használt aláírás és kézjegy (szignó):
_________________________ ___________________________
aláírás kézjegy (szignó)
Készült: 3 eredeti példányban
1 pld. jogosult
1 pld. irattár
1 pld. munkaköri leíráshoz
Iktatószám:
.................................... jogosultság gyakorlásától
Alulírott, az Országos Rendőr-főkapitányság – mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv – vezetője/gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettese
____________________________ (név)
_________________ (szervezeti egység)
________________________ (beosztás).
részére ................................................. jogosultság gyakorlására .................................... napján .............................................. iktatószámon adott megbízást .......................................... napjával visszavonom.
Budapest, ........ év .......... hó ... nap
__________________________
aláírás
Készült: 3 eredeti példányban
1 pld. jogosult
1 pld. irattár
1 pld. munkaköri leíráshoz