A jogszabály mai napon ( 2024.04.20. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

1581/2014. (X. 15.) Korm. határozat

a Nemzetközi Távközlési Egyesület 2014. évi dél-koreai Meghatalmazottak Értekezletén való részvételről

A Kormány a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés f) pontja, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése alapján

1. egyetért azzal, hogy a Nemzetközi Távközlési Egyesület 2014. október 20. és 2014. november 7. között Dél-Koreában tartandó Meghatalmazottak Értekezletén (a továbbiakban: Meghatalmazottak Értekezlete) Magyarország Kormányát képviselő küldöttség vegyen részt;

2. felhatalmazza az elektronikus hírközlésért felelős minisztert, hogy a küldöttség tagjait a külpolitikáért felelős miniszterrel egyetértésben jelölje ki;

3. felhívja a külpolitikáért felelős minisztert, hogy a küldöttség részére a részvételhez szükséges meghatalmazási okiratot a Meghatalmazottak Értekezlete előtt adja ki;

4. felhatalmazza az elektronikus hírközlésért felelős minisztert vagy az általa kijelölt személyt, hogy a Meghatalmazottak Értekezletének záró okiratát kézjegyével lássa el;

5. jóváhagyja az 1. mellékletben meghatározott tárgyalási álláspontokat és ennek tekintetében felhatalmazza a magyar küldöttséget Magyarország érdekeinek képviseletére.

1. melléklet az 1581/2014. (X. 15.) Korm. határozathoz

Tárgyalási álláspontok a Nemzetközi Távközlési Egyesület 2014. évi dél-koreai Meghatalmazottak Értekezletén részt vevő magyar küldöttség tevékenységéhez

A Nemzetközi Távközlési Egyesület (International Telecommunication Union, a továbbiakban: ITU) 2014. évi dél-koreai Meghatalmazottak Értekezletén a magyar küldöttség az alábbi tárgyalási álláspontokban javasoltak lehetőség szerinti támogatásával, összhangban a Kormány általános politikájának céljaival és feladataival, valamint az Európai Unió prioritásaival, a magyar nemzeti érdekeket és a közös euro-atlanti értékeket egyidejűleg érvényesítve igyekszik tevékenységét kifejteni.

1. Internet protokollra épülő hálózatok

Javasolt a fejlődő országokban az infrastruktúra kiépülése és az Internet elterjedése vonatkozásában készülő tanulmányok folytatása és azoknak az újgenerációs hálózatra, a mobil hálózatokra, a számítási felhőre vonatkozó kiterjesztése, valamint javasolt a globális kereskedelemhez vagy a kommunikációhoz hasonlatos más, az Internet alapú hálózatokhoz kötődő globális tevékenységeknek, a tartalomhoz kapcsolódó Internet ügyek körének az azonosítása az ITU önálló felelősségi körében és koordinátori szerepkörében, továbbá javasolt ITU ajánlásokkal, vagy más nemzetközi sztenderdekkel az IP alapú szolgáltatások konzisztenciájára törekedni.

2. Az ITU feladata az Internetre és az Internet erőforrások (beleértve a domain neveket és címeket) kezelésére vonatkozó nemzetközi közpolitikai kérdésekben

Javasolt az ITU koordinációs szerepének hangsúlyozása, ennek keretében az érintett nemzetközi és regionális szervezetek (ICANN, RIRs, IETF, ISOC, W3C), illetve az iparági szereplők egyenlő félként történő folyamatba bevonása és az együttműködés erősítése, mivel várhatóan az eddigi egyszereplős Internet irányítást fel fogja váltani egy többszereplős modell.

3. A tagállamok adminisztrációinak szerepe a nemzetközivé tett domain nevekkel történő gazdálkodásban

Javasolt a kormányoknak és az érintetteknek partnerként együttműködniük a domain nevekben a nem latin karakterek megjelenésére és alkalmazására vonatkozóan annak érdekében, hogy bevezethessék a nemzetközi domain neveket, hogy a soknyelvűség valóban teret nyerhessen az Interneten.

4. Az ITU szerepe az információs társadalomról szóló világcsúcstalálkozó (World Summit on the Information Society, a továbbiakban: WSIS) eredményeinek átvételében

Az ITU részéről javasolt továbbra is a vezető szerep betöltése a WSIS eredményeinek átvételében az UNESCO-val, illetve az ENSZ Fejlesztési Programjával (United Nations Development Programme, UNDP) egyetemben.

5. Az akadémiák, egyetemek és a hozzájuk kapcsolódó kutató egységek részvétele az ITU mindhárom szektorának munkájában

Javasolt az akadémiáknak az ITU Társult Tagjainak (ún. Associates) sorába történő felvétele, biztosítva számukra az azzal járó minden jogot és kötelezettséget.

Az ITU munkájában történő részvétel fizetési kötelezettséggel párosul, javasolt a fejlett országok akadémiáit és egyetemeit az 1/16 rész erejéig, a fejlődő és kevésbé fejlett országok azonos intézményeit 1/32 rész erejéig terhelni.

6. Az ITU programok és projektek szabályairól

Javasolt az évenkénti felülvizsgálatot követően a Meghatalmazottak Értekezlete nevében eljáró Tanács (a továbbiakban: Tanács) döntése abból a szempontból, hogy az egyes programok és projektek a fenntarthatóság, az átláthatóság, a kiszámíthatóság és a felelősségvállalás kritériumainak megfelelnek, és egyben további státuszuk meghatározása is szükséges.

7. A műholdas zavarok felderítésének, rendezésének és megelőzésének fejlesztési irányai

Javasolt határozat elfogadása, amellyel növelni lehetne a műholdas rendszereket érintő káros interferencia felderítését, rendezését és megelőzését a világűrben végzett tevékenységek tekintetében, ezáltal hatásosabban alkalmazva a jelenleg is rendelkezésre álló szabályozást és elősegítve annak végrehajtását az ITU fokozott közreműködésével és aktivitásával abban a tekintetben, hogy megállapodások köttessenek azokkal az országokkal, amelyek rendelkeznek monitoring rendszerekkel, valamint javasolt, hogy az ITU tartsa karban a káros interferencia adatbázist, és alakítson ki hatásosabb gyakorlatot a detektálásra és a védelemre.

8. A Rádiószabályozási Testület (Radio Regulation Board, a továbbiakban: RRB) hatékonyságának növelése

Javasolt az RRB működésének átalakítása az elmúlt években a hozzá küldött viták számának növekedése miatt az alábbi pontok szerint:

1. Vita esetén lehetőség szerint az adminisztrációk közvetlenül az RRB-nek fejthessék ki észrevételeiket és válaszolhassanak az RRB kérdéseire szóban.

2. Célszerűnek tűnik azon feltételeknek a tisztázása, amelyek teljesülése esetén az RRB-nek újra kellene gondolnia a korábbi döntését.

3. Javasolt az összeférhetetlenség kérdésének tisztázása. A kezdeményezés arra irányul, hogy ne vehessen részt RRB tag olyan vitában, amelyben akár a nemzetiségét, akár üzleti érdekeit tekintve érintett. Erről nyilatkozatot kell tennie.

9. Gyermekek online védelme

Javasolt a témával kapcsolatos legjobb gyakorlat megosztása és elterjesztése, a gyermekek védelmének nemzetközi, regionális és nemzeti vetületének szem előtt tartása, fogyasztóvédelmi figyelemfelhívó kampányok szervezése, a szülők, tanárok, az ipari szereplők és a teljes lakosság bevonása és tájékoztatása, a téma szerint érintett ITU Tanácsi munkacsoport munkájában minden érintett aktív részvétele.

10. Klímaváltozás és környezetvédelem

Javasolt a klímaváltozás és a környezetvédelem tekintetében a Guadalajarai Meghatalmazottak Értekezlete 182. számú Határozatának felülvizsgálata kiemelten az informatikai és kommunikációs (a továbbiakban: IKT) szektorra vonatkozó alábbi területeken:

1. a káros üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése,

2. az előállított termékek fogyasztásának mérséklése,

3. a termékek előállítása során a környezetre káros anyagok felhasználásának csökkentése,

4. az újrafelhasználás, a felújítás, illetve az újrahasznosítás fokozottabb alkalmazásával az ipari termelési és ártalmatlanítási folyamatok specializálása az IKT termékek teljes életciklusára,

5. további megfigyelési, észlelési és előrejelző tevékenység folytatása a Föld klímaváltozásával és lehetséges katasztrófáival kapcsolatban.

11. Az ITU szerepe a bizalomépítés és a biztonság növelése területén az infokommunikációs technológiák használata során

Javasolt megkönnyíteni a hozzáférést azokhoz az eszközökhöz és forrásokhoz minden tagország számára, amelyek segítségével növelni lehet a bizalmat az infokommunikációs technológiák használata során, javasolt beszámolni olyan országok közötti megállapodásokról vagy az együttműködés egyéb formáiról, amelyek erősítik a kiberbiztonságot és harcolnak a fenyegetettség ellen, valamint javasolt a kiberbűnözés visszaszorítása érdekében más releváns szervezetekkel együttműködve végzett munkát folytatni.

12. Az ITU bevételei és kiadásai a 2015-2019 időszakban

Javasolt a költségvetés vizsgálata során a bevétel optimalizálása és növelése oldaláról megközelítve felhívni a figyelmet olyan lehetőségekre, amelyekkel stabilizálni lehet a költségvetési egyensúlyt (pl. műszaki támogatás nyújtása más szervezetek számára, szabadalom létrehozása, majd hasznosítása azon innovatív termékek/ szolgáltatások esetében, amelyeket az ITU tagjai hoznak létre, az ITU termékeinek a különböző rendezvényeken történő promotálása és értékesítése).

13. Az ITU szerepének növelése az átláthatóságra és a bizalomépítésre vonatkozóan a világűrben végzett tevékenységek kapcsán

Javasolt több konkrét javaslatot is magában foglaló, de a témát szélesebb körben értelmező határozat elfogadása a világűrben végzett tevékenységek kapcsán a műholdas zavarok felderítésének, rendezésének és megelőzésének fejlesztési irányairól szóló határozat alternatívájaként vagy akár azzal együttesen.

14. A Tanácsi munkacsoportok felállítása és menedzselése

Javasolt az eddigi gyakorlatnak megfelelően meghagyni a Tanács jogkörét munkacsoportok létrehozására és mandátumuk kijelölésére, illetve azok munkájának lezárására, azonban meg kell kísérelni azt, hogy minden tagállam és szektor tag részt vehessen bármelyik munkacsoport munkájában, illetve az Internet témájú munkacsoportok esetében minden érintett számára lehetővé válhasson a részvétel.

15. Független Menedzsment Tanácsadó Bizottság (IMAC)

Javasolt a Független Menedzsment Tanácsadó Bizottság (IMAC) számára a kísérleti időtartamot követően állandó mandátum adása azzal, hogy az IMAC 5 független szakértőből állna, akik 4 éves időtartamra kapnának mandátumot a Meghatalmazotti Értekezletet követő első Tanácsülésen.

16. A dokumentumok hozzáférhetősége

Javasolt részletes szabályozás kidolgozása a dokumentumok hozzáférhetőségéről és annak elfogadásra benyújtása a 2015. évi Tanácsülésre azt elősegítendő, hogy az ITU a saját honlapján tegye elérhetővé mindenki számára a dokumentumokat, kivéve azokat, amelyek nyilvánosságra hozatala köz- vagy magánérdeket sértene.