A jogszabály mai napon ( 2024.04.19. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasítás

a gépjárművek igénybevételének és használatának rendjéről és a hivatali célú utazás szabályairól * 

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (5) bekezdés f) pontja alapján - az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés f) pontjára figyelemmel - a következő utasítást adom ki.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás hatálya

1. § (1) Az utasítás hatálya kiterjed minden, a Miniszterelnökségnél a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Ksztv.) alapján kinevezett, illetve megbízott, továbbá állami vezetői szolgálati jogviszonyban, kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban álló személyre. Kiterjed az utasítás hatálya a Miniszterelnökség feladatai ellátásában jogszabály rendelkezése, a miniszterelnök döntése vagy polgári jogi szerződés alapján közreműködő személyre, a miniszterelnöki megbízottra, a miniszterelnöki és a miniszteri biztosra, valamint a kirendeléssel, kihelyezéssel vagy vezénylési megállapodással foglalkoztatott munkatársra (a továbbiakban: foglalkoztatott).

(2) Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség feladatellátása során felmerülő hivatali célú utazásokra kell alkalmazni.

A hivatali utazás céljára igénybe vehető:

a) személyes gépjárműhasználat az arra jogosultak részére;

b) a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által üzemeltetett, szervezeti egységhez kirendelt gépjárművek;

c) a KEF által üzemeltetett kulcsos személygépjárművek;

d) taxi kártya;

e) a KEF taxipark igénybevétele.

(3) A Miniszterelnökségnél az arra jogosultak számára a gépjárműveket a KEF - a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságról szóló 53/2011. (III. 31.) Korm. rendelet alapján - biztosítja és végzi a gépjárművek üzemeltetését.

2. Az utasítás célja

2. § Az utasítás célja a hivatali munka gördülékeny, ugyanakkor költségtakarékos megszervezése, a megfelelő munkakörülmények biztosítása, a rendelkezésre álló erőforrások gazdaságos kihasználása érdekében a személyes gépjárműhasználatra, valamint a hivatali célú utazásokra vonatkozó szabályok egységes rendszerbe foglalása.

3. Értelmező rendelkezések

3. § Jelen utasítás alkalmazásában:

a) személyes gépjárműhasználat: az állami vezetők és az államigazgatási szervek köztisztviselői számára biztosított juttatásokról és azok feltételeiről szóló 192/2010. (VI. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 192/2010. Korm. rendelet) 9-10. §-ában meghatározott személygépkocsi használata;

b) hivatali célú utazás: a Miniszterelnökség szervezeti és működési szabályzatában meghatározott feladatok ellátása érdekében szükséges utazás, különösen a soron kívül szükségessé váló kézbesítés, egyeztetés vagy ügyintézés, ide nem értve a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló 39/2010. (II. 26.) Korm. rendelet 2. §-ában meghatározott munkába járás, valamint hazautazás céljából igénybe vett utazást;

c) kulcsos személygépjármű: a KEF által üzemeltetett olyan személygépjármű, amellyel a forgalmi engedélybe bejegyzett számú személy szállítható. Kulcsos személygépjárműhöz gépjárművezető nem biztosított, annak vezetésére a KEF által kiállított állami gépjármű vezetési engedéllyel rendelkező személy jogosult az engedélyezett használat időtartama alatt;

d) szervezeti egységhez kirendelt gépjármű: a 192/2010. Korm. rendelet 10. § (3) bekezdése által meghatározott gépjármű;

e) taxi kártya: a személyszállítás díjaként fizetendő készpénzt helyettesítő fizetési eszköz, szigorú számadású, egyedi sorszámozású plasztik kártya;

f) taxipark: a KEF tartalék állományában lévő járművek és járművezetők szabad kapacitásának kihasználása érdekében üzemeltetett gépjárművek;

g) állami gépjármű vezetési engedély: a KEF által a Miniszterelnökség részére biztosított gépjárművek vezetésére feljogosító külön engedély;

h) szervezeti egység: a Miniszterelnökség szervezeti és működési szabályzatában meghatározott önálló szervezeti egységek;

i) irányítási jogkört gyakorló vezető: a Miniszterelnökség szervezeti és működési szabályzata alapján az adott szervezeti egység felett irányítási jogkört gyakorló, a Ksztv. 6. § szerint meghatározott állami vezető, kormánybiztos, miniszterelnöki biztos;

j) munkatárs: a Miniszterelnökségnél kormánytisztviselői, kormányzati ügykezelői és munkavállalói, valamint a Magyar Közigazgatási Ösztöndíj Program keretében foglalkoztatott ösztöndíjas jogviszonyban álló, továbbá a Ksztv. 33. § (3) bekezdés szerinti miniszterelnöki megbízott;

k) adminisztrátor: az egyes szervezeti egységeknél a taxi kártya felvételére, a kártyaállomány kezelésére, őrzésére, az igénybe vevő részére történő átadására és a nyilvántartás vezetésére a szervezeti egység vezetője által kijelölt munkatárs;

l) KEF elszámoló: a KEF alkalmazottja, aki végzi a taxi kártyák kiadását, nyilvántartásának ellenőrzését, teljesítési igazolások kiküldését, aláírt teljesítési igazolások ellenőrzését.

4. Személyes gépjárműhasználatra jogosultak

4. § (1) Személyes gépjárműhasználatra jogosult:

a) gépkocsivezetővel a 192/2010. Korm. rendelet 9. § (1) bekezdése alapján a miniszterelnök-helyettes, a jogi ügyekért felelős államtitkár, a külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkár;

b) a 192/2010. Korm. rendelet 9. § (2) bekezdése értelmében a közigazgatási minőségpolitikáért és személyzetpolitikáért felelős miniszter engedélye alapján a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, valamint a Miniszterelnökségen működő államtitkár kabinetfőnöke, a helyettes államtitkárok, valamint a miniszterelnök-helyettes kabinetfőnöke;

c) a Miniszterelnökségen foglalkoztatott, a 192/2010. Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése értelmében a 192/2010. Korm. rendelet hatálya alá tartozó további személyek a 192/2010. Korm. rendelet 13. §-a szerinti egyedi miniszterelnöki engedély alapján.

(2) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott személyek részére személyes használatú gépjármű, gépkocsivezető a 192/2010. Korm. rendelet 13. §-a szerinti egyedi miniszterelnöki engedély alapján is adható.

(3) Az egyedi miniszterelnöki engedélyt írásban kell megkérni. Az engedélykéréshez ajánlott formanyomtatványt az utasítás 1. melléklete tartalmazza.

5. A hivatali célú utazásokra vonatkozó általános rendelkezések

5. § (1) Hivatali utazás céljából az 1. § (2) bekezdésében felsorolt utazási lehetőségeket az ott meghatározott sorrendben kell igénybe venni.

(2) A KEF tulajdonában álló kulcsos személygépjárművek, valamint a taxipark keretében üzemeltetett gépjárművek használata, üzemeltetése során, a felmerült felelősségi kör kérdéseiben a KEF eljárásrendjét és előírásait kell alkalmazni a jelen utasításban foglaltaknak megfelelően, melyet a KEF az Ellátási Portálon tájékoztató formájában közzétesz.

(3) A kulcsos személygépjárművek, valamint a taxipark igénybevétele esetén az előzetes igénylést a szervezeti egység vezetőjének jóváhagyását követően, az irányítási jogkört gyakorló állami vezető engedélye alapján lehet a KEF-nél előterjeszteni.

(4) A KEF által üzemeltetett személygépjárművek kizárólag a KEF által kiállított állami gépjármű vezetési engedéllyel vezethetőek.

(5) Saját tulajdonú gépjármű hivatali célú utazáshoz történő igénybevétele esetén a Miniszterelnökség nem téríti meg az utazással kapcsolatosan felmerülő költségeket.

(6) Nincs lehetőség az utasítás hatálya alá tartozó közlekedési lehetőségeknek a Miniszterelnökség költségén történő magáncélú igénybevételére.

II. Fejezet

Részletes rendelkezések

1. Szervezeti egységhez kirendelt gépjárművek igénybevétele

6. § (1) Amennyiben a szervezeti egység rendelkezik szervezeti egységhez kirendelt gépjárművel, a szervezeti egység munkatársai elsősorban ezt a gépjárművet kötelesek igénybe venni hivatali utazás céljára. A szervezeti egységhez kirendelt gépjárművet az a munkatárs vezetheti, aki érvényes gépjármű vezetői engedéllyel, valamint állami gépjármű vezetési engedéllyel rendelkezik. Amennyiben a gépjárművet ugyanabban az időben a szervezeti egység másik munkatársa használja, az 1. § (2) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni, az ott meghatározott sorrendben.

(2) A szervezeti egységhez kirendelt gépjármű használatáról a szervezeti egység vezetője - az egy időben felmerülő feladatok rangsorolásával, az ellátandó feladat és az munkatársak összes körülményeinek mérlegelésével - dönt.

2. A KEF által üzemeltetett kulcsos személygépjármű igénybevétele

7. § (1) A KEF által üzemeltetett kulcsos személygépjárművek igénylése a 2. melléklet szerinti adatlapon történik. A munkatársnak érvényes gépjármű vezetői engedéllyel, valamint állami gépjármű vezetési engedéllyel kell rendelkeznie. Az engedélyek másolatát az igénylő adatlaphoz mellékelni kell, az igénylést a szervezeti egység vezetőjének is jóvá kell hagynia.

(2) Az igénylést a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár engedélyezi.

(3) A kulcsos személygépjárművek átadás-átvételére és használatára, a menetlevél vezetési kötelezettségre vonatkozóan a KEF eljárásrendje és előírásai szerint kell eljárni.

3. Taxi kártya

8. § (1) A taxi kártya csak Budapesten és annak közigazgatási határától számított 20 km-es körzeten belül vehető igénybe. A szervezeti egység vezetője által javasolt esetekben, az irányítási jogkört gyakorló állami vezető egyetértésével, a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár jóváhagyásával a taxi kártya kivételesen indokolt esetben távolabbi utazásra is igénybe vehető, feltéve, hogy az utazás nem minősül kiküldetésnek és az ilyen utazáshoz az 1. § (2) bekezdésében biztosított további lehetőségek használata akadályba ütközik.

(2) A taxi kártya kizárólag személyszállításra, a KEF által lebonyolított közbeszerzési eljárás nyerteseként szerződött, a kártyán feltüntetett szolgáltató személygépjármű parkjához tartozó személygépjárművel történő utazáshoz használható fel. A közbeszerzési eljárás nyertesével a KEF köt szerződést a személyszállítási szolgáltatásra.

(3) Taxi kártya nélküli igénybevétel esetén készpénzes számlát a KEF csak akkor fogad be, ha azt a közbeszerzési eljárás nyertes szolgáltatója a KEF nevére és címére (Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, 1024 Budapest, Margit krt. 85-87.) állítja ki és az igénybe vevő által előkészített, és a szervezeti egység vezetője, valamint az irányítási jogkört gyakorló állami vezető által jóváhagyott írásos indoklást a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár elfogadja és engedélyezi annak elszámolását. Más társaságtól származó számlát a KEF nem fogad be.

(4) Az állami vezetők kivételével a személyes használatra biztosított személygépkocsi használatára jogosult személyek taxi kártyát csak abban az esetben igényelhetnek, amennyiben a személyes használatra biztosított gépkocsi nem üzemel, vagy a jogosult személy a gépjárművezetésben valamilyen oknál fogva (pl. személyi sérülés) korlátozott.

9. § (1) Az utazásra feljogosító taxi kártya az alábbi adatokat tartalmazza:

a) a kibocsátó neve, telefonszáma;

b) a kártya sorszáma.

(2) Az utazásra szolgáló minden egyes taxi kártya egyedi sorszámmal ellátott. A taxi kártyák beszerzéséről a KEF Gépjármű-fenntartási és Üzemeltetési Főosztálya (a továbbiakban: GFÜF) gondoskodik.

(3) A gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár a 3. mellékletben szereplő „Formalevél taxi kártya igényléséhez” nyomtatvány kitöltésével határozza meg, hogy az egyes szervezeti egységek részére ellátmányként hány darab taxi kártya igényelhető, valamint - a szervezeti egységek vezetőjének javaslata alapján - kijelöli a kártyákat és a nyilvántartásokat kezelő adminisztrátort és helyettesét, akik a kijelölést aláírás mintájuk megadásával tudomásul veszik.

(4) A taxi kártyát a szervezeti egységnél az adott nyilvántartás kezelésére kijelölt adminisztrátor a 4. mellékletben szereplő „Felelősségvállalási nyilatkozat” kitöltését és aláírását követően, megőrzési felelősség mellett, átadás-átvételi jegyzék aláírása alapján személyesen veszi át a KEF elszámolótól.

(5) A szervezeti egység vezetője a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár által kijelölt adminisztrátor és helyettes nevét és aláírás mintáját a KEF elszámolójának köteles megküldeni. Az adminisztrátor vagy helyettesének személyében történő változást a szervezeti egység vezetője köteles haladéktalanul bejelenteni az 5. mellékletben szereplő „Átadás-átvételi jegyzőkönyv” kitöltése és a KEF elszámolójának történő megküldése útján.

(6) Az átvett taxi kártyákat, nyilvántartási űrlapokat és az utazási bizonylatokat az adminisztrátor kezeli és más által hozzá nem férhető, zárható helyen őrzi. Az adminisztrátor feladata továbbá az utazásokról a 6. melléklet szerinti nyilvántartás naprakész vezetése. Az adminisztrátor nyilvántartását az irányítási jogkört gyakorló állami vezető és a Miniszterelnökség belső ellenőre bármikor, a KEF elszámolója előzetes időpont egyeztetéssel ellenőrizheti.

10. § (1) A taxi kártyával történő utazás engedélyezése a szervezeti egység vezetőjének, akadályoztatása esetén a helyettesítésére jogosult személy feladata. Az adminisztrátor csak az utazásra adott vezetői engedély birtokában adhat taxi kártyát az igénybe vevőnek. A szervezeti egység vezetője az engedélyt a 6. mellékletnek az „engedélyező aláírása” rovatának kitöltésével adja meg.

(2) A taxi kártya átadásával egyidejűleg az adminisztrátor tájékoztatja az igénybe vevőt a taxi kártya használatával kapcsolatos kötelezettségeiről.

(3) A taxi kártya kiadásakor az igénybe vevő a 6. melléklet „igénybe vevő aláírása” rovatában aláírásával igazolja a taxi kártya átvételét. Az igénybe vevő az adminisztrátortól a taxi kártyát megőrzési és elszámolási kötelezettséggel veszi át.

(4) Igénybe vevő a taxi kártyát az utazás végén a gépjárművezető részére átadja, aki a POS terminálon azt lehúzza, beírja a szükséges adatokat, majd a terminál nyomógombjainak segítségével az igénybe vevő - az adatok ellenőrzését követően - a kártyához tartozó PIN kódot beüti, így teljesíti a fizetési kötelezettséget. A POS terminál által kinyomtatott bizonylat másodpéldányát a gépjárművezető az igénybe vevőnek átadja, aki azt elszámolási kötelezettséggel megőrzi.

(5) A taxi kártyát az igénybe vevő más személyre nem ruházhatja át, és kizárólag a jelen utasításban foglaltak szerinti hivatali célra használhatja fel.

(6) Az utazást követően az igénybe vevő a POS terminál bizonylatát köteles haladéktalanul leadni a szervezeti egység azon adminisztrátorának, akitől a taxi kártyát a (2) bekezdés szerint átvette. Az adminisztrátor az igénybe vevőtől átvett bizonylatot a taxi kártyához tartozó nyilvántartó laphoz tűzi és a rajta szereplő összeget a megfelelő rovatba bevezeti.

(7) Amennyiben a szervezeti egység kezelésében lévő taxi kártya a felhasználás során elvész, lehetőség van annak pótlására. A kártya pótlása díjköteles. Az esedékes díjat a KEF az Ellátási Portálján teszi közzé. A pótlási díjat az igénybe vevő köteles a KEF részére 8 munkanapon belül a megküldött csekk felhasználásával postai úton vagy a KEF pénztárában személyesen befizetni.

(8) A taxi kártya elvesztése esetén az érintett igénybe vevő soron kívül köteles munkaidőben a KEF elszámolót, munkaidőn kívül a GFÜF illetékesét telefonon értesíteni, aki haladéktalanul intézkedik a kártya letiltásáról. Ezt követően az igénybe vevő soron kívül köteles a szervezeti egység vezetője részére az eseményről feljegyzést készíteni. A feljegyzés másolati példányát a nyilvántartást vezető adminisztrátor - a szervezeti egység vezetőjének aláírását követően - a KEF elszámolójának, az irányítási jogkört gyakorló állami vezetőnek, valamint a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkárnak haladéktalanul - elektronikus formában is (e-mailben vagy faxon) - megküldeni köteles. Az eredeti feljegyzést a kártya nyilvántartó lapjához kell csatolni és azokat 3 munkanapon belül le kell adni a KEF elszámolójának. Ezt követően a kezelő adminisztrátor a 3. melléklet szerinti igénylőlap KEF részére történő megküldésével új taxi kártyát igényelhet. Engedélyezett igénylés esetén az igénylő szervezeti egység részére a KEF az igénylés beérkezését követő egy munkanapon belül új taxi kártyát biztosít.

(9) Amennyiben a taxi kártya olyan mértékben megrongálódik, amely annak használhatóságát akadályozza, úgy az érintett igénybe vevő köteles a szervezeti egység vezetője részére az eseményről feljegyzést készíteni. A feljegyzés másolati példányát a nyilvántartást vezető adminisztrátor - a szervezeti egység vezetőjének aláírását követően - a KEF elszámolójának, az irányítási jogkört gyakorló állami vezetőnek, valamint a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkárnak megküldeni köteles. Az eredeti feljegyzést a kártya nyilvántartó lapjához kell csatolni és azokat 3 munkanapon belül le kell adni a KEF elszámolójának, aki a kártyát az átadás-átvételi jegyzéken történő aláírásával visszaveszi. Ezt követően az adminisztrátor a 3. melléklet szerinti igénylőlap KEF részére történő megküldésével új taxi kártyát igényelhet. Engedélyezett igénylés esetén az igénylő szervezeti egység részére a KEF az igénylés beérkezését követő egy munkanapon belül új taxi kártyát biztosít.

11. § A taxi kártya PIN kóddal működik. A taxi kártyához tartozó PIN kódot a KEF elszámolója a kártya átadás-átvételekor közli az adminisztrátorral. A PIN kódot az adminisztrátor csak a taxi kártya használatára feljogosított személlyel közölheti. A PIN kódot a taxi kártyán vagy mellette feltüntetni tilos. Ha az érintett igénybe vevő a PIN kódot elfelejti, az utazás végén - készpénzes fizetés ellenében - készpénzes számlát tud kérni a gépjárművezetőtől a 8. § (2) bekezdésben foglaltak szerint.

12. § (1) A taxi kártyák felhasználásának pénzügyi fedezetéül az ilyen módon történő utazások negyedéves költségkeretét a KEF költségvetésében a Miniszterelnökség részére ezen jogcímen rendelkezésre álló tárgyévi előirányzat erejéig, a szervezeti egység létszámát és feladatait is figyelembe véve, az egyes szervezeti egységeknél várható ilyen módon történő utazási szükségletek és azok gyakorisága, valamint az utazások előrelátható költségének nagyságrendje alapján, a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár határozza meg legkésőbb a tárgyév január 31-éig. A szervezeti egység köteles a munkáját, az utazásokat úgy megszervezni, hogy a részére biztosított utazási költségkeret a tárgynegyedévben elegendő legyen.

(2) Az utasításban foglaltak szerinti utazásra a szervezeti egység részére jóváhagyott költségkeret jogszerű és takarékos felhasználását az irányítási jogkört gyakorló állami vezető köteles az utasítás 6. melléklete szerinti nyilvántartás adatai útján, folyamatosan figyelemmel kísérni. A negyedéves költségkeret a (3) bekezdés szerinti engedély alapján léphető túl.

(3) Amennyiben az adott negyedévben az utazásra fordítható, a szervezeti egység részére megállapított költségkeret túllépése várható, úgy az irányítási jogkört gyakorló állami vezető előterjesztésére a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár a következő negyedévet terhelő pénzügyi pótelőirányzatot engedélyezhet. Az előterjesztésében az irányítási jogkört gyakorló állami vezető bemutatja az egység adott negyedévben taxi kártyával történt utazásait és a pénzügyi pótelőirányzat engedélyezésének és igénybevételének indokát.

(4) Ha a pótelőirányzat iránti igény nem alkalomszerű, azaz a szervezeti egységnél rendszeresen és visszatérően jelentkezik, úgy az utazási költségkeret korábbiakban jóváhagyott összegét felül kell vizsgálni. A felülvizsgálat szempontjaira az (1) bekezdésben foglaltak az irányadók. Amennyiben a felülvizsgálat eredményeként a költségkeret felemelése indokolt, úgy azt a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár hagyja jóvá. Ez az emelés összességében nem eredményezheti a Miniszterelnökség keretének a KEF költségvetésében történő emelését.

13. § (1) A taxi szolgáltatótól havonta kapott részletes számlaösszesítő melléklete alapján a KEF elszámolója az egyes szervezeti egységek részére az adott egységnél a havonta történő utazások részletezését és összköltségét tartalmazó kimutatást küld, amelyet a szervezeti egység kijelölt adminisztrátora soron kívül köteles összevetni az általa vezetett nyilvántartással. A kimutatás szervezeti egységhez érkezésétől számított 3 munkanapon belül az irányítási jogkört gyakorló állami vezető által aláírtan kell az összevetés eredményét a KEF elszámolója felé visszaigazolni. Amennyiben a nyilvántartás és a kimutatás között eltérés van, azt - szükség esetén a szolgáltató bevonásával is - tisztázni kell.

(2) Az (1) bekezdés szerinti határidő betartásáért az irányítási jogkört gyakorló állami vezető felel. Visszaigazolás hiányában vagy annak késedelmes teljesítése esetén a szervezeti egység a visszaigazolás pótlásáig, illetve a késedelem megszűntéig a részére megállapított utazási keret felhasználására nem jogosult, így a visszaigazolás teljesítéséig taxi kártya igénybevétele nem engedélyezhető, az érintett taxi kártyák használatát a szolgáltatónál le kell tiltani.

(3) A KEF elszámolójának felhívására a szervezeti egységnél lévő, a taxi kártyák nyilvántartó lapjához tűzött igazolások alapján a KEF felé történő alkalomszerű elszámolás a szervezeti egységnél a taxi kártyák kezelésével, őrzésével megbízott adminisztrátor feladata és felelőssége.

14. § (1) Amennyiben a taxi kártyák kezelésével, megőrzésével megbízott adminisztrátor a rábízott taxi kártyákkal nem tud elszámolni, úgy erről a szervezeti egység vezetője jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet az elszámolásra kötelezett személy feletti munkáltatói jogkör gyakorlónak meg kell küldeni. A taxi kártyák engedély nélküli felhasználása esetén az irányítási jogkört gyakorló állami vezető az adminisztrátorral szemben - kár keletkezésének hiányában is - vizsgálatot indíthat.

(2) Az utasításban foglaltak megsértésével okozott kárért a kárt okozó munkatárs - az egyéb alkalmazható jogkövetkezmények mellett - kártérítési felelősséggel tartozik.

4. Taxipark

15. § A KEF által üzemeltetett taxiparkba tartozó, gépjárművezető által vezetett személygépjármű igénylése az utasítás 2. mellékletében foglalt adatlapon történik. Az igénylést a szervezeti egység vezetőjének jóváhagyását követően a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár engedélyezi.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

16. § (1) A taxi kártya használatára vonatkozó technikai tudnivalókról (illetékes személyek és elérhetőségeik, nyilvántartások vezetése) a GFÜF ad tájékoztatást.

(2) A taxi kártyák felhasználásának 2014. évre vonatkozó negyedéves költségkereteit a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár jelen utasítás hatálybalépését követő 15 munkanapon belül határozza meg.

(3) A taxi kártyával történő ellátásra az utasítás hatálybalépését követően a szervezeti egységektől a gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár részére érkező igénylések alapján folyamatosan kerül sor, egyidejűleg jegyzőkönyv alapján visszavonásra kerülnek a korábban átadott csekktömbök. A jegyzőkönyv formátumával, tartalmával és mellékleteivel kapcsolatban a GFÜF ad tájékoztatást.

(4) Jelen utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség belföldi és ideiglenes külföldi kiküldetéseivel kapcsolatos kiadások elszámolásáról szóló 10/2011. (VIII. 4.) Miniszterelnökségi utasításával összhangban kell alkalmazni.

17. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) * 

1. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

MINISZTERELNÖKI ENGEDÉLY
az állami vezetők és az államigazgatási szervek köztisztviselői számára biztosított juttatásokról és azok feltételeiről szóló 192/2010. (VI. 10.) Korm. rendelet 13. §-a
alapján

... részére

... (beosztás/megbízás/munkakör)

Tisztelt ...!

Az állami vezetők és az államigazgatási szervek köztisztviselői számára biztosított juttatásokról és azok feltételeiről szóló 192/2010. (VI. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 192/2010. Korm. rendelet) 13. §-a alapján az Ön részére feladatainak ellátásához

személyes gépjárműhasználatot engedélyezek.

Tájékoztatom, hogy a juttatásra való jogosultsága jelen engedély visszavonásáig, de legkésőbb megbízatása megszűnéséig áll fenn.

Felhívom figyelmét arra, hogy a juttatásra a 192/2010. Korm. rendelet keretei között jogosult.

Budapest, 20... .............................

(miniszterelnök)

2. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

GÉPJÁRMŰ IGÉNYLÉSE HIVTALI ÚTRA

Igénylő neve:
Szervezeti egysége (kabinet, titkárság, főosztály):
Telefonszáma: vonalas: mobil:
Szervezeti egység vezetőjének *  neve:
Úti cél (település, pontos cím):
Hivatali utazás célja:
Az indulás helye és időpontja (kulcsos gk. átvételének időpontja): pontos cím: év, hónap, nap, óra, perc:
A visszaérkezés várható időpontja
(kulcsos gk. leadásának időpontja):
év, hónap, nap, óra, perc:
Az igényelt gépjármű fajtája, kérjük a megfelelőt aláhúzni!
kulcsos személygépkocsi (gk.vezető nélkül) taxi-rendszerű személygépkocsi (gk.vezetővel)
mikrobusz vezetővel mikrobusz, vezető nélkül utazók száma: fő
a gépjárművet vezetővel együtt

Kérem, hogy hivatali utazásomhoz, a KEF üzemeltetésében lévő gépjármű használatát engedélyezni szíveskedjék.

Kijelentem, hogy a gépkocsit kizárólag hivatali célú utazásra veszem igénybe.

Budapest, 201 ...........................................

................................................................
Igénylő aláírása

A fenti hivatali utazás a szervezeti egység számára indokolt:

Budapest, 201 ...........................................

.....................................................................
szervezeti egység vezetőjének *  aláírása

A fenti utazáshoz a kulcsos személygépjármű igénylését engedélyezem:

Budapest, 201 ...........................................

................................................................
gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár

KÉRJÜK, HOGY A KITÖLTÉS UTÁN AZ IGÉNYLÉST, AZ IGÉNYLÉS JELLEGÉNEK MEGFELELŐ FAX SZÁMRA VAGY AZ ALÁBBI CÍMRE ELJUTTATNI SZÍVESKEDJEN:

Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság Gépjármű-fenntartási és Üzemeltetési Főosztály

1133 Budapest, XIII. Hegedűs Gyula utca 79-81.

taxi rendszerű gépkocsi esetén: kulcsos gépkocsi esetén:
FAX: (1) 79-50614; FAX: (1) 79-50620; 79-50619;
TEL: (1) 79-55552, 79-55553; 79-55592; TEL: (1) 79-55594; 79-55597; 79-55598
.....................................................

3. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

Formalevél taxi kártya igényléséhez

gazdasági igazgató asszony/úr részére

Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság

Gazdasági Igazgatóság

1024 Budapest,

Margit krt. 85-87.

Tárgy: Miniszterelnökség [szervezeti egység] részére taxi kártya kiadásának engedélyezése

Tisztelt Igazgató Asszony/Úr!

Kérem Igazgató Asszonyt/Urat, hogy az [szervezeti egység] részére történő [X] db taxi kártya kiadását engedélyezni szíveskedjék.

A szervezeti egység a/az [irányítási jogkört gyakorló állami vezető] irányítása alá tartozik.

Az irányítási jogkört gyakorló állami vezető: [neve], [beosztása]. A taxi kártyák, és a kapcsolódó nyilvántartások kezelőjeként [kijelölt adminisztrátor neve, munkaköre, telefonszáma, e-mail címe]-t nevezem meg.

Budapest, 20... ....................................

Tisztelettel/Üdvözlettel:

........................................................................
gazdálkodásért felelős helyettes államtitkár

Irányítási jogkört gyakorló állami vezető aláírása:

.........................................................

Szervezeti egység vezetőjének aláírása:

.........................................................

Kijelölt adminisztrátor aláírása:

........................................................

Kijelölt adminisztrátor helyettesének aláírása:

........................................................

Engedélyezem: ................................................

KEF engedélyező aláírása

Dátum:

4. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

Felelősségvállalási nyilatkozat

Alulírott ......................................... (név), ............................................. (születési hely, idő) a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által a részemre, feladatom ellátásához kiadott taxi kártyák kezeléséből adódóan keletkezett fizetési kötelezettségekre vonatkozóan

1. Hozzájárulok ahhoz, hogy a munkáltatóm a KEF Gépjármű-fenntartási és Üzemeltetési Főosztály (a továbbiakban: GFÜF) értesítése alapján, a taxi kártyák felhasználása, elszámolása során jelentkező, a kártyáknak a Miniszterelnökség utasításában foglalt rendelkezésektől eltérő kezelése esetén, a nekem felróható okból keletkezett kár értékét a mindenkori illetményemből és egyéb járandóságaimból, illetve megbízási díjamból levonja;

2. Tudomásul veszem a KEF által részemre átadott taxi kártyák kezelésével kapcsolatos felelősségemet különösen annak tekintetében, hogy

2.1. a taxi kártyákat a belső szabályzatokban foglaltaknak megfelelően, rendeltetésszerűen kezelem,

2.2. a fentiek elmulasztásából eredő károkért a KEF értesítése alapján helytállok;

3. Tudomásul veszem, hogy a taxi kártyák-használatával összefüggő bármely probléma, rendellenesség tekintetében - a problémák mihamarabbi megoldása érdekében - a GFÜF felé jelentési és együttműködési kötelezettségem van;

4. Hozzájárulok ahhoz, hogy a foglalkoztatási jogviszonyom megszűnése esetén az értesítés alapján még le nem vont - esetleges - tartozásom a jogszabály alapján kiállítandó igazoláson feltüntetésre kerüljön;

5. Tudomásul veszem, hogy a jogviszonyom megszűnésekor fennálló, levonással meg nem térült tartozásom az utolsó munkában töltött napon teljes összegben a foglalkoztató részére esedékessé válik, és ettől kezdődően a meg nem fizetett tartozás után kamatfizetési kötelezettség is terhel;

6. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a GFÜF a taxi kártyák kezelésével kapcsolatos teljes körű elszámolást jogviszonyom megszűnésekor nem tudja a munkáltató felé közölni, fizetési kötelezettségem jogviszonyom megszűnését követően is megállapításra kerülhet;

7. Kijelentem, hogy amennyiben a jogviszonyom megszűnése után fizetési kötelezettségem kerül megállapításra, azt a KEF, illetőleg a munkáltató értesítése alapján megfizetem.

Kijelentem, hogy a hivatali célú személyszállítási szolgáltatások igénybevételéről, valamint a kapcsolódó felelősségi rendről szóló utasításban foglaltakat megismertem, a vonatkozó belső rendelkezéseket betartom, és rendeltetésszerűen fogom kezelni a rendelkezésemre bocsátott taxi kártyát.

Budapest, 20.......................

.....................................................
aláírás

Előttünk, mint tanúk előtt:

Név: ........................................................ Név: .....................................................................

Lakcím: ........................................................... Lakcím: ........................................................

Személyi ig. száma: ......................................... Személyi ig. száma: ......................................

5. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

ÁTADÁS-ÁTVÉTELI JEGYZŐKÖNYV

Taxi kártya és nyilvántartó űrlap adminisztrátorok közötti átadás-átvételhez

Miniszterelnökség <szervezeti egység>

Átadó neve: .......................................................................................................................

Átvevő neve: .....................................................................................................................

Munkaköre: ........................................................................................................................

Telefonszáma: ....................................................................................................................

E-mail címe: .......................................................................................................................

Helyettese: .........................................................................................................................

Munkaköre: ........................................................................................................................

Telefonszáma: ....................................................................................................................

E-mail címe: .......................................................................................................................

Irányítási jogkört gyakorló állami vezető:...........................................................................

A mai napon a <Szervezeti egység>, <taxi kártyák sorszáma> sorszámú taxi kártyáját/kártyáit és nyilvántartó űrlapját/űrlapjait megőrzésre átveszem, és az ügyintézéshez kapcsolódó feladatokat az eseti személyszállítási feladatok igénybevételére vonatkozó szabályzatnak megfelelően ellátom.

Megjegyzés: ......................................................................................................................

Budapest, <dátum>

.....................................................
Átvevő aláírása
.....................................................
Átadó aláírása

Az átvételt engedélyezem:

Budapest,<dátum>

Előttünk, mint tanúk előtt:

.............................................................................
Irányítási jogkört gyakorló állami vezető

Név: ........................................................ Név: .....................................................................

Lakcím: ........................................................... Lakcím: ........................................................

Személyi ig. száma: ......................................... Személyi ig. száma: ......................................

6. melléklet a 4/2014. (III. 13.) MeG államtitkári utasításhoz

TAXI KÁRTYA FELHASZNÁLÁS NYILVÁNTARTÁSA

Miniszterelnökség
Szervezeti egység megnevezése:
Szervezeti egység egyedi azonosító kódja (GFÜF határozza meg):
Felelős adminisztrátor neve:
Helyettes adminisztrátor neve:
Szervezeti egység vezetője (engedélyező):
Taxi kártya sorszáma:
Igénybe vevő neve Taxi kártya kiadásának dátuma Engedélyező
aláírása
Igénybe vevő
aláírása
Utazás dátuma Utazás díja Taxikártya visszavétel ének dátuma Adminisztrá-
tor aláírása