A Kormány
1. egyetért az „ERTMS rádiós rendszer kiépítése a magyar vasúti vonalak mellett” című projektjavaslattal (a továbbiakban: projektjavaslat) az 1. melléklet szerint,
2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a projektjavaslatnak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2014. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról,
Felelős: | nemzeti fejlesztési miniszter | |
Határidő: | azonnal |
3. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy készítsen előterjesztést a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság részére a szükségessé vált feladatokról, illetve a projektjavaslat teljes körű megvalósításához szükséges források biztosításáról, ha az Európai Bizottság a projektjavaslatot csökkentett műszaki tartalommal, illetve csökkentett támogatási összeggel támogatja.
Felelős: | nemzeti fejlesztési miniszter | |
Határidő: | az Európai Bizottság döntését követően azonnal |
A | B | C | D | E | F | G | ||
1. | Kapcsolódó program megnevezése | Projektjavaslat megnevezése | Projektjavaslat megvalósítója | Projektjavaslat tervezett összköltsége (Ft) | Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege (Ft) | Hazai költségvetési támogatás tervezett összege (Ft) | Projektjavaslat rövid bemutatása | |
2. | Európai Hálózat- finanszírozási Eszköz | ERTMS rádiós rendszer kiépítése a magyar vasúti vonalak mellett | NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság | 55 068 579 355 | 37 339 740 592 | 17 728 838 763 | A projektjavaslat az ERTMS (European Rail Traffic Management System) rádiós rendszer, azaz a GSM-R rendszer 2. ütemének kiépítésére irányul annak érdekében, hogy a külön projektekben megvalósuló vonatbefolyásolási rendszerek kiépítésével együtt biztosítsa a vasúti közlekedés átjárhatóságát a szomszédos országok felé a magyar vasútvonalak meghatározó hálózatán, melynek három nagy csoportja a következő: 1. a TEN-T törzshálózat magyar vonalszakaszai, amelyek a fejlesztés 1. ütemében nem kerültek lefedésre, 2. a TEN-T átfogó hálózat magyar vonalszakaszai, amelyek a fejlesztés 1. ütemében nem kerültek lefedésre, 3. a MÁV és a GYSEV által meghatározott további vonalszakaszok (pl. elővárosi vonalak, szállításszervezés alapján indokolt vonalak, észak-balatoni vasútvonal), tekintettel arra, hogy ezek jelentős forgalma indokolja a biztonságosabbá tételüket. Az ERTMS rádiós rendszerrel a projekt keretében lefedni tervezett vasútvonal-hálózat hossza összesen 2554 km. |