A jogszabály mai napon ( 2024.04.20. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

1106/2015. (III. 5.) Korm. határozat

a „Szabad útvonalú (Free route) légtér a Fekete-erdőtől a Fekete tengerig” című projektjavaslatnak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2014. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról

A Kormány

1. egyetért a „Szabad útvonalú (Free route) légtér a Fekete-erdőtől a Fekete tengerig” című projektjavaslattal (a továbbiakban: projektjavaslat) az 1. melléklet szerint,

2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a projektjavaslat vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, a 913/2010/EU rendelet módosításáról és a 680/2007/EK és 67/2010/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1316/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 9. cikk (1) bekezdése szerinti tagállami egyetértő nyilatkozat kiállításáról.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal

1. melléklet az 1106/2015. (III. 5.) Korm. határozathoz

A B C D E F G


1.


Kapcsolódó program megnevezése


Projektjavaslat megnevezése


Projektjavaslat megvalósítója

Projektjavaslat tervezett összköltsége
(Ft)
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege
(Ft)

Önerő tervezett összege
(Ft)


Projektjavaslat rövid bemutatása
2. Európai Hálózat-
finanszírozási Eszköz
Szabad útvonalú (Free route) légtér
a Fekete-erdőtől a Fekete tengerig
HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zártkörűen Működő Részvénytársaság 256 584 804 128 292 402 128 292 402 A technológiai megvalósíthatósági tanulmány a FRA (Free route koncepció) FAB CE-n (Functional Airspace Block Central Europe) belüli megvalósításához, működtetéséhez szükséges működési feltételek kidolgozására irányul a Free route koncepció magyarországi bevezetésére kidolgozott projekt tapasztalataiból kiindulva, tekintettel arra, hogy a koncepció bevezetésére nincs egységesen kidolgozott eljárás, valamint a már bevezetett koncepciók között nagy eltérések mutatkoznak Európa-szerte.
A projektjavaslat a határon átnyúló, valamint a FAB-szintű FRA CONOPS (Concept of Operations) kidolgozását és annak validálását célozza meg, továbbá a felmerülő AIS (Aeronautical Information Services) kérdéskörök kidolgozását, repülésbiztonsági elemzés készítését, a szükséges ATM (Air Traffic Management) rendszerfejlesztések meghatározását, valamint szimulációt foglalja magában.