A Kormány
1. egyetért a „SPINE - Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedésbiztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)” című projektjavaslattal (a továbbiakban: projektjavaslat) az 1. melléklet szerint,
2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a projektjavaslat vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, a 913/2010/EU rendelet módosításáról és a 680/2007/EK és 67/2010/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1316/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 9. cikk (1) bekezdése szerinti tagállami egyetértő nyilatkozat kiállításáról.
Felelős: | nemzeti fejlesztési miniszter | |
Határidő: | azonnal |
A | B | C | D | E | F | G | H | ||
1. | Kapcsolódó program megnevezése | Projektjavaslat megnevezése | Projekt- javaslat megvalósítója | Projekt- javaslat tervezett összköltsége (nettó, Ft) | Projekt- javaslat tervezett összköltsége (bruttó, Ft) | Európai Hálózat- finanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege (nettó, Ft) | Önerő tervezett összege általános forgalmi adóval (bruttó, Ft) | Projektjavaslat rövid bemutatása | |
2. | Európai Hálózat- finanszírozási Eszköz | SPINE - Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedés- biztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra) | KTI Közlekedés- tudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság | 55 800 000 | 70 866 000 | 47 430 000 | 23 436 000 | A projektjavaslat keretében olyan nemzetközi gyakorlatban széles körben alkalmazott, egységes közlekedésbiztonsági módszer hazai alkalmazása valósul meg, amely lehetőséget teremt a kritikus jelentőségű közlekedési folyosók biztonságosabbá tételére. A projektjavaslat keretében vizsgált hálózati elemek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz révén előtérbe állított közlekedési folyosókra terjednek ki, amelyek közül kettő közúti folyosó Magyarországon is áthalad. Az Orient/kelet-mediterrán törzshálózati folyosó az észak-németországi kikötőktől a romániai Constanța kikötőjéig nyúló ággal a bulgáriai Burgasz kikötőjéig tart, török, görög és ciprusi összeköttetésekkel. A Mediterrán törzshálózati folyosó spanyol nagykikötőket kapcsol össze Észak-Olaszországgal, majd Szlovénián és Horvátországon át éri el Magyarországot és az ukrán határt. A projektjavaslat célja egyrészt úgynevezett veszélytérkép készítése a baleseti és forgalmi adatok alapján, amely a közlekedők számára szemléletesen ábrázolja az egyes útvonalak baleseti kockázatát. A projektjavaslat célja másrészt olyan módszertan, tudományos alap kidolgozásának előmozdítása, amellyel meghatározhatóak a közúthálózat legveszélyesebb részei. |