A jogszabály mai napon ( 2024.04.24. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

1135/2015. (III. 10.) Korm. határozat

a „SPINE - Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedésbiztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)” című projektjavaslatnak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2014. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról

A Kormány

1. egyetért a „SPINE - Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedésbiztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)” című projektjavaslattal (a továbbiakban: projektjavaslat) az 1. melléklet szerint,

2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a projektjavaslat vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, a 913/2010/EU rendelet módosításáról és a 680/2007/EK és 67/2010/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1316/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 9. cikk (1) bekezdése szerinti tagállami egyetértő nyilatkozat kiállításáról.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal

1. melléklet az 1135/2015. (III. 10.) Korm. határozathoz

A B C D E F G H
1. Kapcsolódó program megnevezése Projektjavaslat megnevezése Projekt-
javaslat megvalósítója
Projekt-
javaslat tervezett összköltsége (nettó, Ft)
Projekt-
javaslat tervezett összköltsége (bruttó, Ft)
Európai Hálózat-
finanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege
(nettó, Ft)

Önerő tervezett összege általános forgalmi adóval
(bruttó, Ft)
Projektjavaslat rövid bemutatása
2. Európai Hálózat- finanszírozási Eszköz SPINE - Safe Plans and Investment for Network Europe (Közlekedés-
biztonsági Teljesítmény és Beruházási Javaslatok az Európai Hálózatra)
KTI Közlekedés- tudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 55 800 000 70 866 000 47 430 000 23 436 000 A projektjavaslat keretében olyan nemzetközi gyakorlatban széles körben alkalmazott, egységes közlekedésbiztonsági módszer hazai alkalmazása valósul meg, amely lehetőséget teremt a kritikus jelentőségű közlekedési folyosók biztonságosabbá tételére. A projektjavaslat keretében vizsgált hálózati elemek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz révén előtérbe állított közlekedési folyosókra terjednek ki, amelyek közül kettő közúti folyosó Magyarországon is áthalad. Az Orient/kelet-mediterrán törzshálózati folyosó az észak-németországi kikötőktől a romániai Constanța kikötőjéig nyúló ággal a bulgáriai Burgasz kikötőjéig tart, török, görög és ciprusi összeköttetésekkel. A Mediterrán törzshálózati folyosó spanyol nagykikötőket kapcsol össze Észak-Olaszországgal, majd Szlovénián és Horvátországon át éri el Magyarországot és az ukrán határt. A projektjavaslat célja egyrészt úgynevezett veszélytérkép készítése a baleseti és forgalmi adatok alapján, amely a közlekedők számára szemléletesen ábrázolja az egyes útvonalak baleseti kockázatát. A projektjavaslat célja másrészt olyan módszertan, tudományos alap kidolgozásának előmozdítása, amellyel meghatározhatóak a közúthálózat legveszélyesebb részei.