Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye
Ingyenes, megbízható jogszabály-szolgáltatás Magyarország egyik legnagyobb jogi tartalomszolgáltatójától
A jogszabály mai napon (2016.08.24.) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a) *  az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)-(3) * 

2. A támogatás mértéke

2. § *  (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a) *  távhőszolgáltató esetében - a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével - az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D és E oszlopa,

b) intézmény esetében - a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével - az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)-(3) * 

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6) *  A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3. A támogatás igénylése

4. § *  (1) Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 22. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítóhoz (a továbbiakban: rendszerirányító).

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító - a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét - a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában - a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését - az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1) *  A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2) A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító - az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében - az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5) *  A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6) *  Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(7) A tartalék terhére - az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig - a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b) *  a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2) *  A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3) *  A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

7. § (1) *  Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és - az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében - arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást - a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve - köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4) *  Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére - a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén - a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2) *  E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3-6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. § *  Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez * 

A támogatás mértéke

1. *  A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek

A B C D E
Sor-
szám
Település Távhőszolgáltató Fix összegű támogatás Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás
Ft/hó Ft/GJ
1 Ajka PRIMER Ajkai Távhőszolgáltatási Kft. 7 743 865 1 012
2 Ajka Bakonyi Erőmű Zrt. 0 0
3 Algyő Veolia Energia Magyarország Zrt. 393 391 0
4 Almásfüzitő ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. 7 595 774 461
5 Baj T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. 0 0
6 Baja Baja Energetika Kft. 2 700 776 1 789
7 Balatonfüred Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. 2 307 594 0
8 Berettyóújfalu Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft. 2 482 355 48
9 *  Bokod Oroszlányi Szolgáltató Zrt. 2 444 989 1 552
10 Bonyhád „FŰTŐMŰ” Kft. 4 064 732 0
11 Budaörs BTG Nonprofit Kft. 9 759 037 0
12 Budapest Csepeli Erőmű Kft. 0 0
13 Budapest Veolia Energia Magyarország Zrt. 2 109 647 1 039
14 Budapest Budapesti Távhőszolgáltató Zrt. 514 418 794 635
15 Budapest Csepeli Hőszolgáltató Kft. 251 582 0
16 Budapest GM Kőérberek Kft. 1 520 925 0
17 Cegléd Veolia Energia Magyarország Zrt. 16 677 039 442
18 Celldömölk Cellenergo Kft. 4 125 855 23
19 Cserkeszőlő Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ 3 048 922 0
20 Csongrád Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. 2 124 297 1 553
21 Csorna Csornahő Kft. 4 257 978 0
22 Debrecen Debreceni Hőszolgáltató Zrt. 166 066 485 565
23 Debrecen Dotenergo Zrt. 0 0
24 Dombóvár Veolia Energia Magyarország Zrt. 10 339 946 0
25 Dorog PROMTÁVHŐ Kft. 10 482 292 0
26 Dunakeszi Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. 8 959 576 578
27 Dunaújváros Dunaújvárosi Víz-, Csatorna-Hőszolgáltató Kft. 15 212 124 1 427
28 Eger EVAT Zrt. 13 303 095 884
29 Érd Érdhő Kft. 5 033 049 487
30 Esztergom PROMTÁVHŐ Kft. 17 886 063 654
31 Gödöllő Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. 8 400 002 34
32 Gyöngyös Városgondozási Zrt. 7 631 367 66
33 Győr GYŐR-SZOL Zrt. 76 585 189 0
34 Hajdúböszörmény Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. 1 116 610 0
35 *  Hajdúnánás Hajdúnánási Építő és Szolgáltató Kft. 1 543 744 0
36 Hajdúszoboszló Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. 5 928 207 1 266
37 Hódmezővásárhely Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. 0 0
38 Inota Várpalotai Közüzemi Kft. 2 568 201 1 197
39 Kaposvár Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. 37 251 045 1 079
40 Kapuvár Kapuvári Hőszolgáltató Kft. 1 192 825 2 029
41 *  Kazincbarcika Barcika Szolg Kft. 58 964 406 400
42 Kecskemét Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. 55 706 058 0
43 Keszthely VÜZ Nonprofit Kft. 7 241 067 0
44 Kiskunfélegyháza Perkons DHŐ Kft. 8 168 477 0
45 Kiskunhalas Halasi Városgazda Zrt. 2 471 015 1 852
46 Kisvárda KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. 6 401 595 0
47 Komárom Komáromi Távhő Kft. 8 036 987 327
48 Komló Komlói Fűtőerőmű Zrt. 36 220 995 0
49 Körmend RÉGIÓHŐ Kft. 3 931 413 0
50 *  Kőszeg Cothec Kft. 2 118 762 0
51 Makó Makói Kommunális Nonprofit Kft. 2 348 184 894
52 Mátészalka Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. 7 160 425 660
53 *  Miskolc MIHŐ Kft. 241 965 338 340
54 Mohács MOHÁCS-HŐ Kft. 11 012 914 1 146
55 Mór MÓRHŐ Kft. 6 165 292 371
56 Mosonmagyaróvár Városüzemeltető és Fenntartó Kft. 29 609 913 246
57 Nagyatád Cothec Kft. 1 295 586 0
58 Nagykőrös KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. 4 341 662 307
59 Nyergesújfalu DISTHERM Kft. 2 511 971 0
60 Nyírbátor Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. 63 871 0
61 Nyíregyháza NYÍRTÁVHŐ Kft. 122 699 522 212
62 Nyíregyháza Energocoop Kft. 3 430 926 359
63 *  Oroszlány Oroszlányi Szolgáltató Zrt. 62 128 900 1 097
64 Ózd Ózdi Távhő Kft. 32 333 236 777
65 Paks Duna Center Therm Kft. 9 289 838 0
66 Pécs PÉTÁV Kft. 97 422 509 873
67 Pétfürdő „PÉTKOMM” Kft. 1 661 827 2 395
68 Pétfürdő Nitrogénművek Zrt. 0 0
69 Pornóapáti Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. 406 963 1 812
70 Putnok Putnoki Városgondnokság 402 271 687
71 Püspökladány Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. 7 007 592 1 033
72 *  Salgótarján Salgó Vagyon Kft. 26 088 430 1 535
73 Sárbogárd Cothec Kft. 2 194 835 0
74 Sárospatak Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. 3 364 511 8
75 Sárvár SÁRVÁR TÁVHŐ Kft. 4 102 298 371
76 Sátoraljaújhely Cothec Kft. 7 093 265 0
77 *  Siklós SIKLÓSI TÁVHŐ Nonprofit Kft. 1 846 605 138
78 Siófok Balaton-parti Kft. 0 0
79 Sopron SOPRON Holding Zrt. 25 162 696 871
80 Sopron Soproni Erőmű Kft. 0 942
81 Szarvas Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft. 0 0
82 Százhalombatta „SZÁKOM” Kft. 23 100 153 0
83 Szeged IKV Zrt. 85 494 229 74
84 Székesfehérvár SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. 116 897 295 0
85 *  Szekszárd Szekszárdi Vagyonkezelő Kft. 26 842 370 0
86 Szentendre Városi Szolgáltató Zrt. 10 886 984 0
87 Szentes Szentes Városi Szolgáltató Kft. 4 314 064 0
88 Szentgotthárd RÉGIÓHŐ Kft. 204 034 0
89 Szentlőrinc Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. 1 712 149 1 311
90 Szigetszentmiklós „Aries” Nonprofit Kft. 4 047 702 112
91 Szigetvár Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. 2 931 078 105
92 Szolnok ALFA-NOVA Kft. 34 364 576 119
93 Szombathely Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. 54 809 308 493
94 Tapolca Városgazdálkodási Kft. 7 370 937 170
95 Tata TATA ENERGIA Kft. 16 400 132 11
96 Tatabánya T-SZOL Zrt. 84 349 883 1 768
97 Tiszaújváros TiszaSzolg 2004 Kft. 41 517 935 0
98 Vác Váci Távhő Kft. 8 527 309 313
99 Várpalota Várpalotai Közüzemi Kft. 14 731 623 0
100 Vasvár RÉGIÓHŐ Kft. 1 025 465 0
101 Veszprém „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. 31 108 479 1 424
102 Záhony „Záhonyi HŐTÁV” Kft. 2 445 129 233
103 Zirc Veolia Energia Magyarország Zrt. 0 0

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

A B C D E
Sor-
szám
Település Termelő Igénylő Kapcsolt termelésből felhasznált hőre
Ft/GJ
1. Berettyóújfalu Berettyó-Med Kft. Gróf Tisza István Kórház 1 553
2. Békéscsaba EXERGB KFT. Réthy Pál Kórház-Rendelőintézet 1 553
3. Budapest ENER-G Energia Technológia Zrt. Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház 1 553
4. Budapest Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft. Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László Kórház - Rendelőintézet 1 553
5. Budapest Medenergo B Kft. Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet 1 553
6. Budapest MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft. Szent Imre Kórház 1 553
7. Budapest MEDERG Energiaszolgáltató Kft. Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet 1 553
8. Dombóvár KM Energo Invest Kft. Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft. 1 553
9. Jászberény Berény-Med Kft. Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft. 1 553
10. Karcag Karcag Energo Kft. Kátai Gábor Kórház 1 553
11. Kecskemét ENER-G Energia Technológia Zrt. Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórháza 1 553
12. Miskolc ENER-G Energia Technológia Zrt. MISEK Nonprofit Kft. 1 553
13. Miskolc ENER-G Energia Technológia Zrt. B.A.Z. Megyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház 1 553
14. Nyíregyháza Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft. 1 553
15. Szombathely Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. Vas Megyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt. 1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez * 

Támogatási igénybejelentés

1. *  A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):
Az igénylő cégjegyzékszáma:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
t v f T
Ft/GJ GJ Ft/hó Ft
A .......... év ............ hónap vonatkozásában .......... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) *  A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat E oszlopában található.

b) *  A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése

2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Intézmény neve Hőértékesítő neve ti vi Ti
Ft/GJ GJ Ft
A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ..................................................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő aláírása

2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja

2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)

vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége

Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)