A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat testülete a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 27. §-ában, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 102/C. §-ában kapott felhatalmazás alapján az alábbi Szervezeti és Működési Szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) alkotja meg.
1. A kisebbségi önkormányzat a választópolgárok által a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 1990. évi LXIV. törvény 50/A-50/D. §-aiban foglaltaknak megfelelően választott tagokból alakított, közvetlen módon létrejövő önkormányzati testület.
2. Az önkormányzat megnevezése:
(Sztolécsne Ruszénszke Mensinove Szamoupravlenie)
Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat
3. Székhelye: Budapest V. kerület.
4. Címe: 1054 Budapest, Akadémia utca 1. III/338.
5. Az önkormányzat bélyegzője: kör alakú, magyar és cirill betűs felirattal.
6. Az önkormányzat külön határozatot alkot jelképeiről, kitüntetéseiről, és ezek odaítélésének feltételeiről, szabályairól, valamint a budapesti ruszin kisebbség helyi ünnepeiről.
7. Az önkormányzat határozatait a helyben szokásos módon hirdeti ki, különösen ezen szervezeti és működés rendjét szabályozó határozatot, melynek kihirdetéséről a Fővárosi Önkormányzat jegyzője gondoskodik.
1. Az önkormányzat jogi személy.
2. Az önkormányzat feladat- és hatásköre a fővárosi kisebbségi önkormányzat testületét illeti meg. A testületet az elnök képviseli.
3. Az önkormányzat feladata a fővárosi ruszinság egyéni és kollektív jogainak képviselete és védelme.
4. A testület hatáskörét az elnökre vagy bizottságaira átruházhatja. Az átadott hatáskör gyakorlásához útmutatást adhat és az átadott hatáskör gyakorlására vonatkozó döntését visszavonhatja.
5. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.
6. A hatáskört átvevőnek beszámolási kötelezettsége van az átruházó testület felé. A beszámolás módját és gyakoriságát a testület határozza meg.
7. A testület hatásköréből nem ruházható át:
a) a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása,
b) a Fővárosi Önkormányzat által rendelkezésére bocsátott források tervezéséről és felhasználásáról (költségvetés, zárszámadás) szóló döntés,
c) a Fővárosi Önkormányzat vagyonán belül a részére elkülönített vagyon használatára vonatkozó döntés,
d) intézmény alapítása és fenntartása,
e) társulás létrehozásáról vagy ahhoz való csatlakozásról való döntés,
f) érdek-képviseleti szervhez történő csatlakozás, külföldi önkormányzattal való együttműködés,
g) az elnök, elnökhelyettes megválasztása,
h) jelképek megállapítása,
i) kitüntetésekre, ezek odaítélésének feltételeire és szabályaira vonatkozó döntés,
j) műemlékvédelmi jogszabályok között a védett műemlék és emlékképeik köre, valamint azok védelme helyi szabályainak megállapítása,
k) az önkormányzat intézményeinek működésével kapcsolatos, a kisebbség jogait sértő gyakorlat, egyedi döntés elleni kifogás, a kifogásolt döntés megváltoztatásának, visszavonásának kezdeményezése,
l) egyetértés a kisebbséghez tartozó lakosságot e minőségében érintő, a Nek. tv. 29. § (1) bekezdésében meghatározott tárgyú rendelet megalkotásához, a kisebbségi intézmények vezetőinek kinevezéséhez, a kisebbség építészeti emlékeinek megőrzését érintő önkormányzati rendelet megalkotásához,
m) oktatási intézmény átvétele más szervtől,
n) lapalapításról,
o) alapítvány létrehozásáról szóló döntés,
p) ösztöndíj-alapításról szóló döntés,
r) igény előterjesztése a kisebbségek nyelvének használatára a Nek. tv. 53. §-ában meghatározott esetben,
s) gazdasági célú szervezet alapításáról, működtetéséről szóló döntés,
t) amit a vonatkozó törvények a kisebbségi önkormányzati testület át nem ruházható hatáskörébe utalnak.
8. A testület feladat- és hatásköreinek jegyzékét a Szabályzat 2. számú melléklete tartalmazza.
9. A hatásköri jegyzék naprakész állapotban tartásáról az elnök gondoskodik. A Szabályzatban, valamint a hatásköri jegyzékben nem szereplő hatáskörök gyakorlásáról, illetve annak átruházásáról esetenként a testület dönt.
10. Az átruházott hatáskörök két testületi ülés közötti gyakorlásáról az azt gyakorló bizottság a testületnek beszámol.
1. A testület tagjainak száma 9 fő.
2. A Fővárosi Önkormányzat feladatait a testület, a testület bizottsága(i), az elnök és az elnökhelyettes látja el.
3. A képviselők névjegyzékét a szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza.
1. A testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
2. A testület üléseit az elnök, távollétében az elnöhelyettes hívja össze.
3. A testület alakuló ülését a választási bizottság elnöke hívja össze, és felkéri a legidősebb képviselőt a korelnöki teendők ellátására.
4. Az alakuló ülést - az elnök megválasztásáig - a korelnök vezeti.
5. Az alakuló ülés napirendi pontjaként a választási bizottság beszámol a testület tagjai választásának eredményéről.
6. A testület megalakulását követően megválasztja az elnököt és az elnökhelyettest. Személyükre a testület bármely tagja tehet javaslatot. Jelölt az lesz, aki a jelenlevő elektorok legalább 10%-ának támogatását megszerzi.
7. A tisztségviselők megválasztása zárt ülésen, titkos szavazással történik.
8. A testület elnöke, elnökhelyettese az lesz, aki megkapja a választott kisebbségi képviselők több mint a felének szavazatát. Ha ezt egyik jelölt sem éri el, akkor a 2. fordulóban csak a két legtöbb szavazatot elért jelölt indulhat.
9. A testület évente 10 rendes ülést tart. Az ülések nyilvánosak.
10. A testület zárt ülést tart választás és egyéb állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, kivéve, ha az érintett azt nem kéri. Zárt ülés rendelhető el vagyoni, gazdasági ügyben, ha a nyilvános tárgyalás üzleti vagy más érdekeket sértene.
11. A testületi ülést az elnök hívja össze. A testületi ülésre szóló meghívót az ülés előtt legalább 8 nappal az érintetteknek meg kell kapniuk.
12. A meghívóknak tartalmazni kell az ülés helyének, napjának, kezdési időpontjának és napirendi pontoknak a megjelölését, valamint az előterjesztők nevét is.
13. A testület ülésére - a tagokon kívül - tanácskozási joggal azokat kell meghívni, akiknek jelenlétét a jogszabály kötelezővé teszi, vagy akiknek a meghívását az elnök az egyes napirendi pontok megtárgyalásához indokoltnak tartja.
14. Rendkívüli ülést kell összehívni a kisebbségi önkormányzat:
- elnökének,
- elnökhelyettesének,
- 4 kisebbségi képviselőnek,
- a kisebbségi önkormányzat bármely bizottságának,
- a Fővárosi Közigazgatási Hivatal, valamint a
- Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal írásban előterjesztett indítványára.
15. Az elnök az indítvány benyújtásától számított 8 munkanapon belül köteles a rendkívüli ülést összehívni.
16. A rendkívüli ülésre szóló meghívót a képviselőknek és az érintetteknek az ülés előtt legalább 3 nappal kézhez kell kapniuk.
17. A rendkívüli ülésen csak az a napirend tárgyalható, amelyre az indítvány vonatkozott.
18. A testület 1 éves időszakra szóló munkatervet készít, melynek tervezetét az elnök terjeszti a testület elé.
19. A munkaterv előkészítéséről és összeállításáról az elnök gondoskodik az:
- elnökhelyettestől,
- testület tagjaitól,
- bizottságaitól,
- a Fővárosi Önkormányzat aljegyzőjétől kért javaslatok alapján.
20. A munkatervnek tartalmaznia kell:
- a beütemezett feladatokat,
- a beütemezett feladatok tervezett időpontját,
- költségkihatását,
- felelősét.
21. A testületi ülés napirendjére az elnök az írásbeli meghívójában tesz javaslatot.
22. A meghívó szerinti napirend kiegészítésére, halasztására, törlésére bármelyik képviselő javaslatot tehet. A javaslat elfogadásáról a testület egyszerű többséggel dönt.
23. A testület elé előterjesztést tehetnek:
- az elnök,
- az elnökhelyettes,
- a képviselők,
- a bizottságok elnökei.
24. Az ülés napirendjét a testület egyszerű többséggel állapítja meg.
25. A napirendek sorrendje:
a) tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
b) tájékoztató az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről,
c) határozati javaslatot tartalmazó előterjesztések,
d) közérdekű kérdések, bejelentések, javaslatok, tájékoztatók.
26. A testület tagja az ülésen az elnöktől, elnökhelyettestől a Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat ügyeiben felvilágosítást kérhet, amelyre az érintett az ülésen vagy 15 napon belül írásban köteles választ adni.
27. A testület tagjának kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz csatolni kell.
28. A testületi ülések tanácskozási ideje: minden hónap 3. hetének pénteki napján 15 órától 19 óráig. Az ülés folytatásáról a testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel, azonnal határoz.
A testületi ülést az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes vezeti.
29. A levezető elnök feladata az ülés megnyitásakor a testület határozatképességének megállapítása.
30. Ha az ülés határozatképtelen, 7 napon belül, ugyanazon napirendek megtárgyalására újra össze kell hívni.
31. Az ülés elnöke gondoskodik a testületi ülés rendjének fenntartásáról.
32. A képviselőknek a felszólalásra az elnök adja meg a szót, jelentkezésük sorrendjében.
33. A tárgyalt napirendi pontokat érintő ügyrendi kérdésekben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet.
34. Az elnök az egyes előterjesztések felett külön-külön nyit vitát. Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, az elnök a vitát lezárja. A vita lezárását bármelyik képviselő javasolhatja, a kérdésben a testület felszólalás és vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel azonnal dönt.
35. A testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.
36. A testület határozatképes, ha az ülésen a megválasztott kisebbségi képviselőknek több mint a fele jelen van.
37. A javaslat elfogadásához általában a jelenlevő képviselők több mint a felének „igen” szavazata szükséges (egyszerű többség).
38. Az elnök először a módosító, kiegészítő, majd az eredeti javaslatokat teszi fel szavazásra. A szavazás általában nyílt és kézfelemeléssel történik az „igen”, „nem”, „tartózkodott” sorrendben feltett elnöki kérdésre.
39. A szavazás eredményének megállapítása után az elnök - a meghozott döntés szó szerinti elmondásával - kihirdeti a határozatot.
40. A megválasztott képviselők több mint a felének „igen” szavazata (minősített többség) szükséges:
a) a Szervezeti és Működési Szabályzatának elfogadásához,
b) a Fővárosi Önkormányzat által rendelkezésre bocsátott források tervezéséről és felhasználásáról szóló döntéshez,
c) bizottságok elnökeinek, tagjainak megválasztásához,
d) a Fővárosi Önkormányzat vagyonán belül a részére elkülönített vagyon használatáról szóló döntéshez,
e) intézményalapításról, fővárosi kisebbségi önkormányzati társulás létrehozásáról szóló döntéshez,
f) érdek-képviseleti szervhez történő csatlakozáshoz, külföldi önkormányzattal való együttműködési megállapodás megkötéséhez,
g) hatáskör átadásához,
h) zárt ülés elrendeléséhez.
41. A testület döntéseit határozati formában hozza.
A testület határozatot hoz azokban az ügyekben, amelyekben a kisebbségi önkormányzatot:
- döntési,
- egyetértési,
- véleményezési jog illeti meg.
42. A határozatokat naptári évenként kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
43. A testület üléseiről ruszin nyelven is jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
- az ülés helyét és időpontját,
- a megjelent képviselők és meghívottak nevét,
- a távolmaradó képviselők nevét,
- az ülés határozatképességét,
- az elfogadott napirendet,
- napirendi pontonként az előterjesztők, felszólalók nevét, hozzászólásuk lényegét, szóban előterjesztett határozati javaslatokat,
- döntésenként az „igen”, a „nem” szavazatok és a „tartózkodók” pontos számát (szavazási eredményét),
- a határozatok számát, szó szerinti szövegét,
- az ülésen történt fontosabb eseményeket, szükség esetén az elnöki intézkedéseket,
- zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül,
- a jegyzőkönyvet az elnök, a jegyzőkönyvvezető és a két jegyzőkönyv-hitelesítő közül az egyik írja alá,
- a testületi ülés jegyzőkönyve hangfelvételről készül,
- az elnök az aláírás után 15 napon belül köteles gondoskodni a jegyzőkönyvben szereplő határozatok szövegei szó szerinti magyar nyelvű fordításának a Fővárosi Közigazgatási Hivatal és az aljegyzői titkárságra történő eljuttatásáról,
- a határozatok szó szerinti szövege magyar nyelven is elkészül a törvényességi ellenőrzést végző szervek részére. A jegyzőkönyv (zárt ülés jegyzőkönyv kivételével) a Főpolgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában megtekinthető.
1. A képviselők jogait és kötelezettségeit az 1993. évi LXXVII. tv. és az 1990. évi LXV. tv., valamint e Szabályzat határozza meg. A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat testületének tagja - kisebbségi ügyekben - a ruszin kisebbség érdekeit képviseli. A testület tagjainak jogai, kötelezettségei azonosak.
2. A képviselő:
- részt vehet a testületi döntések előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében,
- megbízás alapján képviselheti a testületet,
- kezdeményezheti, hogy a testület vizsgálja felül a bizottság döntését.
3. A képviselő köteles:
a) részt venni a testület munkájában,
b) felkérés alapján segíteni a testületi ülések előkészítését,
c) bejelenteni az elnöknek, ha a testületi ülésen való részvételben vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
d) a kisebbségi önkormányzat testülete az elnöknek, elnökhelyettesnek, a képviselőknek, a bizottsági elnök(ök)nek és a bizottsági tagoknak jogosult tiszteletdíjat és természetbeni juttatást megállapítani.
1. A testület feladatainak hatékonyabb és eredményesebb ellátása érdekében bizottságot (bizottságokat) hozhat létre.
A bizottságot a fővárosi kisebbségi önkormányzat elnökének indítványára össze kell hívni.
2. A bizottság a feladatkörében részt vesz a fővárosi kisebbségi önkormányzat döntéseinek előkészítésében, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.
3. A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a képviselők közül kell megválasztani. Az elnök, elnökhelyettes nem lehet a bizottság elnöke.
A bizottságba beválasztható olyan választópolgár, aki hatékonyan segítheti az önkormányzat munkáját.
4. A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
1. A testület társadalmi megbízatású elnököt választ.
2. Az elnöknek a testület működésével összefüggő feladatai:
- segíti a kisebbségi képviselők munkáját,
- összehívja és vezeti a testületi ülést,
- képviseli az önkormányzatot,
- kapcsolatot tart a Fővárosi Önkormányzat polgármesterével, jegyzőjével, a bizottságok elnökeivel, a fővárosban működő ruszin szervezetek elnökeivel, ruszin intézmények vezetőivel, a történelmi egyházak vezetőivel és a tömegtájékoztatási eszközök vezetőivel,
- szervezi az önkormányzat munkáját, gondoskodik az ehhez szükséges tárgyi, személyi feltételekről, a Főpolgármesteri Hivatal közreműködésének igényléséről, az államigazgatási szervekkel és a civil szerveződésekkel való kapcsolattartásról,
- rendszeres kapcsolatot tart fenn a ruszin kisebbségi önkormányzatokkal és országos szerveivel,
- kapcsolatot tart, tárgyalásokat folytat az anyaország illetékes szerveinek vezetőivel, a szomszédos országokban élő ruszin szervezetek képviselő-testületének vezetőivel,
- dönt a ráruházott hatáskörbe tartozó kérdésekben.
Az elnök a bizottságok működésével összefüggő jogkörében:
- kötelező jelleggel indítványozhatja a bizottság(ok) összehívását,
- felfüggesztheti a bizottságok döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a testület határozatával vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a testület a következő ülésen határoz.
3. Az elnök ügyfélfogadását, fogadónapját havonta egy alkalommal: mindig a hónap első péntekén 13-16 óráig tartja.
4. A testület az elnök helyettesítésére, munkájának segítésére elnökhelyettest választ. Az elnökhelyettes az elnök akadályoztatása esetén teljes jogkörrel ellátja az elnök feladatait.
1. A testület saját hatáskörében - a Fővárosi Önkormányzat rendeletében foglalt keretek között - határozza meg:
- a kisebbségi törvényben szabályozottak szerint a Fővárosi Önkormányzat vagyonán belül részére elkülönített vagyon használatát,
- költségvetését, zárszámadását, a Fővárosi Önkormányzat által rendelkezésre bocsátott források felhasználását.
2. A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat kezdeményezésére jogszabályban meghatározott feladatai ellátásához a Fővárosi Önkormányzat képviselő-testülete köteles a Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat használatába adandó vagyont - vagyontárgyak és pénzeszközök pontos megjelölésével - meghatározni.
3. A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat részére elkülönített vagyon felhasználásáról a testület dönt.
4. A testület évente köteles a kisebbségi önkormányzat költségvetését megállapítani. A költségvetés tervezetének elkészítéséről, a Fővárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának ebben való közreműködéséről és a tervezetnek a testület elé terjesztéséről az elnök gondoskodik.
5. Az önkormányzat működésének pénzügyi feltételeit az alábbi forrásokból biztosítja:
- az állami költségvetési hozzájárulás,
- a fővárosi vagy megyei önkormányzat hozzájárulása,
- saját bevételek (ideértve vállalkozásaik hozadékát is),
- alapítványi támogatások,
- hazai és külföldi szervezetektől kapott támogatások,
- a rendelkezésre bocsátott vagyontárgyak hozadéka,
- adományok.
A kisebbségi önkormányzat tulajdonát képezi mindaz az ingatlan és ingó vagyon, melyet jogi személyek, magánszemélyek és természetes személyek bármilyen jogcímen a tulajdonába adtak. A kisebbségi önkormányzat olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben a felelőssége nem haladja meg a vagyoni hozzájárulás mértékét.
A kisebbségi önkormányzatot megillető tulajdonosi jogok gyakorlása kizárólag a testületi ülés hatáskörébe tartozik.
1. A határozat kihirdetésre került 2000. március 17. napján.
2. Melléklet:
1. számú melléklet: | A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat testületének névsora. | |
2. számú melléklet: | A Fővárosi Ruszin Kisebbségi Önkormányzat feladata és hatásköre. | |
3. számú melléklet: | A létrehozott bizottságok elnevezése, tagjainak létszáma és a tisztségviselők névsora. |
1. | Csépányi-Bárdos Józsefné | Elnök | |
2. | Dr. Medvigy Endre | Elnökhelyettes | |
3. | Bojár Ivánné Sztankay Ágnes | Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság elnöke | |
4. | Csépányi-Bárdos József | Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság, a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság, valamint a Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság tagja | |
5. | Kelemenné Gulyás Adrienne | Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság, a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság, valamint a Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság tagja | |
6. | Dr. Ljavinyec Sztyepán | Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság, valamint a Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság tagja | |
7. | Nagyné Szklár Erika | a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság elnöke, valamint az Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság tagja | |
8. | Popovics Tibor Miklós | Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság elnöke | |
9. | Török Tibor | a Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság, valamint a Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság tagja |
1. | Az önkormányzat jogi személy. | ||
2. | Az önkormányzat feladat- és hatásköre a fővárosi kisebbségi önkormányzat testületét illeti meg. A testületet az elnök képviseli. | ||
3. | Az önkormányzat feladata a fővárosi ruszinság egyéni és kollektív jogainak képviselete és védelme. | ||
4. | A testület hatáskörét az elnökre vagy bizottságaira átruházhatja. Az átadott hatáskör gyakorlásához útmutatást adhat és az átadott hatáskör gyakorlására vonatkozó döntését visszavonhatja. | ||
5. | Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható. | ||
6. | A hatáskört átvevőnek beszámolási kötelezettsége van az átruházó testület felé. A beszámolás módját és gyakoriságát a testület határozza meg. | ||
7. | A testület hatásköréből nem ruházható át: | ||
a) | a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, | ||
b) | a Fővárosi Önkormányzat által rendelkezésére bocsátott források tervezéséről és felhasználásáról (költségvetés, zárszámadás) szóló döntés, | ||
c) | a Fővárosi Önkormányzat vagyonán belül a részére elkülönített vagyon használatára vonatkozó döntés, | ||
d) | intézmény alapítása és fenntartása, | ||
e) | társulás létrehozásáról vagy ahhoz való csatlakozásról való döntés, | ||
f) | érdek-képviseleti szervhez történő csatlakozás, külföldi önkormányzattal való együttműködés, | ||
g) | az elnök, elnökhelyettes megválasztása, | ||
h) | jelképek megállapítása, | ||
i) | kitüntetésekre, ezek odaítélésének feltételeire és szabályaira vonatkozó döntés, | ||
j) | műemlékvédelmi jogszabályok között a védett műemlék és emlékképeik köre, valamint azok védelme helyi szabályainak megállapítása, | ||
k) | az önkormányzat intézményeinek működésével kapcsolatos, a kisebbség jogait sértő gyakorlat, egyedi döntés elleni kifogás, a kifogásolt döntés megváltoztatásának, visszavonásának kezdeményezése, | ||
l) | egyetértés a kisebbséghez tartozó lakosságot e minőségében érintő, a Nek. tv. 29. § (1) bekezdésében meghatározott tárgyú rendelet megalkotásához, a kisebbségi intézmények vezetőinek kinevezéséhez, a kisebbség építészeti emlékeinek megőrzését érintő önkormányzati rendelet megalkotásához, | ||
m) | oktatási intézmény átvétele más szervtől, | ||
n) | lapalapításról | ||
o) | alapítvány létrehozásáról szóló döntés, | ||
p) | ösztöndíj-alapításról szóló döntés, | ||
r) | igény előterjesztése a kisebbségek nyelvének használatára a Nek. tv. 53. §-ában meghatározott esetben, | ||
s) | gazdasági célú szervezet alapításáról, működtetéséről szóló döntés, | ||
t) | amit a vonatkozó törvények a kisebbségi önkormányzati testület át nem ruházható hatáskörébe utalnak. | ||
8. | A testület feladat- és hatásköreinek jegyzékét a Szabályzat 2. számú melléklete tartalmazza. | ||
9. | A hatásköri jegyzék naprakész állapotban tartásáról az elnök gondoskodik. A Szabályzatban, valamint a hatásköri jegyzékben nem szereplő hatáskörök gyakorlásáról, illetve annak átruházásáról esetenként a testület dönt. | ||
10. | Az átruházott hatáskörök két testületi ülés közötti gyakorlásáról, az azt gyakorló bizottság a testületnek beszámol. |
Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság (5 fő)
Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság (4 fő)
Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság (5 fő)
Elektronikus Média, Kulturális és Hagyományőrző Bizottság (5 fő) | |||
Elnök: | Bojár Ivánné Sztankay Ágnes | ||
Tagjai: | Csépányi-Bárdos József | ||
Kelemenné Gulyás Adrienne | |||
Dr. Ljavinyec Sztyepán | |||
Nagyné Szklár Erika | |||
Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság (4 fő) | |||
Elnök: | Nagyné Szklár Erika | ||
Tagjai: | Csépányi-Bárdos József | ||
Kelemenné Gulyás Adrienne | |||
Török Tibor | |||
Tudományos, Ismeretterjesztő és Oktatási Bizottság (5 fő) | |||
Elnök: | Popovics Tibor Miklós | ||
Tagjai: | Csépányi-Bárdos József | ||
Kelemenné Gulyás Adrienne | |||
Dr. Ljavinyec Sztyepán | |||
Török Tibor |