18112285-1-41
Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány
Budapest 1134 Dózsa György út 152.
adatok E Ft-bar | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyes- bítései | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Befektetett eszközök | 0 | 0 | 0 | |
2 | I. IMMATERIÁLIS JAVAK | ||||
3 | II. TÁRGYI ESZKÖZÖK | ||||
4 | III. BEFEKTETETT PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK | ||||
5 | B. Forgóeszközök | 0 | 0 | 77 010 | |
6 | I. KÉSZLETEK | ||||
7 | II. KÖVETELÉSEK | 16 | |||
9 | III. ÉRTÉKPAPÍROK | ||||
10 | IV. PÉNZESZKÖZÖK | 76 994 | |||
11 | C. Aktív időbeli elhatárolások | ||||
12 | ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 0 | 0 | 77 010 | |
13 | D. Saját tőke | 0 | 0 | 26 000 | |
14 | I. INDULÓTŐKE | 26 000 | |||
15 | II. TŐKEVÁLTOZÁS | ||||
16 | III. LEKÖTÖTT TARTALÉK | ||||
17 | IV. ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | ||||
18 | V. TÁRGYÉVI EREDMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGBŐL, KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉGBŐL | 0 | |||
19 | VI. TÁRGYÉVI EREDMÉNY VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉGBŐL | ||||
20 | E. Céltartalékok | ||||
21 | F. Kötelezettségek | 0 | 0 | 150 | |
22 | I. HÁTRASOROLT KÖTELEZETTSÉGEK | ||||
23 | II. HOSSZÚ LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | ||||
24 | III. RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 150 | |||
25 | G. Passzív időbeli elhatárolások | 50 860 | |||
26 | FORRÁSOK ÖSSZESEN | 0 | 0 | 77 010 |
adatok E Ft-bar | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyes- bítései | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. ÖSSZES KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE (1.+2.+3 +4.) | 0 | 0 | 251 160 | |
2 | 1. Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 0 | 0 | 251 160 | |
3 | a) alapítótól | ||||
4 | b) központi költségvetéstől | ||||
5 | c) helyi önkormányzattól | ||||
6 | d) társadalombiztosítási | ||||
7 | e) továbbutalási céllal kapott | 245 797 | |||
8 | f) egyéb támogatás | 5 363 | |||
9 | 2. Pályázati úton elnyert támogatás | ||||
10 | 3 . Közhasznú tevékenységből származó bevétel | ||||
11 | 4. Egyéb bevétel | ||||
12 | B. VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE | ||||
13 | C. ÖSSZES BEVÉTEL (A.+B.) | 0 | 0 | 251 160 | |
14 | D. KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 0 | 0 | 251 160 | |
15 | 1. Anyag jellegű ráfordítások | 876 | |||
16 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | 2 999 | |||
17 | 3. Értékcsökkenési leírás | 33 | |||
18 | 4. Egyéb ráfordítások | 247 252 | |||
19 | ebből: továbbutalt támogatás | 245 797 | |||
20 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
21 | 6. Rendkívüli ráfordítások | ||||
22 | E. VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 0 | 0 | 0 | |
23 | 1. Anyag jellegű ráfordítások | ||||
24 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | ||||
25 | 3. Értékcsökkenési leírás | ||||
26 | 4. Egyéb ráfordítások | ||||
27 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
28 | 6. Rendkívüli ráfordítások | ||||
29 | F. ÖSSZES RÁFORDÍTÁS (D.+E.) | 0 | 0 | 251 160 | |
30 | G. ADÓZÁS ELŐTTI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (B.-E.) | 0 | 0 | 0 | |
31 | H. Adófizetési kötelezettség | ||||
32 | I. TÁRGYÉVI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (G.-H.) | 0 | 0 | 0 | |
33 | J. TÁRGYÉVI KÖZHASZNÚ EREDMÉNY (A.-D.) | 0 | 0 | 0 |
34 | A. Személyi jellegű ráfordítások | 2 967 | |
35 | 1. Bérköltség | 2 345 | |
36 | ebből: megbízási díjak | 2 345 | |
37 | |||
38 | 2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | ||
39 | 3. Bérjárulékok | 622 | |
40 | B. A szervezet által nyújtott támogatások | 245 797 | |
41 | C. Tárgyévben az APEH által kiutalt 1% összege |
Tisztelt Kuratórium!
Helyben
A közhasznú jelentéskészítési kötelezettséget a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény írja elő. A hivatkozott jogszabály alapján a Közalapítványnak az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznú jelentést is kötelező készíteni, amelynek elfogadása a Kuratórium hatáskörébe tartozik.
A közhasznú jelentésnek tartalmaznia kell: a számviteli beszámolót, a költségvetési támogatás felhasználását, a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást, a cél szerinti juttatások kimutatását, a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalapból, a helyi önkormányzattól kapott támogatás mértékét, a vezető tisztségviselőknek juttatott támogatások mértékét, illetve összegét, végül a közhasznú tevékenységről szóló rövid beszámolót.
A közhasznú jelentés melléklete az auditált beszámoló.
A fentiek figyelembevételével az alábbiakban ismertetjük az adatokat. Kijelentjük, hogy a vezető tisztségviselőknek támogatásokat nem juttatunk.
A Magyar Köztársaság Kormánya és Budapest Főváros Önkormányzata a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 74/G. §-nak (1) bekezdése alapján, közfeladat ellátásának folyamatos biztosítása céljából határozatlan időtartamra hozta létre az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítványt.
A Közalapítványt a Fővárosi Bíróság 12. Pk.61.267/2003/2. számú, 2004. január 7-én jogerőre emelkedett végzésével 9.075. sorszám alatt vette nyilvántartásba, és 2004. január 7-től kezdődő időponttal kiemelkedően közhasznú szervezette minősítette.
A Közalapítvány a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény (a továbbiakban: Khtv.) 5. §-ban megjelölt kiemelkedően közhasznú tevékenységet folytató szervezet, mivel a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8. §-ának (1) és (4) bekezdésében, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 56. §-ának (1) bekezdésében, 57. §-ának (1)-(2) bekezdésében, 65/E. §-ában, 67. §-ában, 74/A. §-ában, 78. §-ában, 84. §-ában, valamint 88. §-ának (1)-(2) bekezdésében meghatározott közfeladatot látja el.
A Közalapítvány a Khtv. 26. §-a c) pontjában meghatározott közhasznú tevékenységek közül az alábbiakat folytatja:
- szociális tevékenység (2. alpont),
- hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése (11. alpont).
A Közalapítvány célja a fővárosban élő lakástalan és hajléktalan emberek szociális helyzetének javítása. A Közalapítvány a fenti cél elérése érdekében az alábbi feladatokat látja el:
a) a hajléktalan emberek téli speciális ellátásának összehangolt működtetése, továbbfejlesztése, kiegészítő finanszírozása,
b) a hajléktalan emberek által igénybe vett szociális intézményhálózat fejlesztése, támogatása,
c) a hajléktalan emberek ellátását támogató önsegítő és professzionális közösségi kezdeményezések támogatása,
d) lakhatás megtartása, hajléktalanságból kijutási rendszerek, lakhatási modellkísérletek támogatása,
e) a hajléktalanok részére szociális szolgáltatásokat szervezők, az e területen dolgozó szakemberek és laikusok szerveződéseinek és továbbképzésének a támogatása,
f) kutatás, helyzetértékelés, felmérések készíttetése,
g) a magán, a társadalmi és egyházi, valamint az önkormányzati és állami, minisztériumi kezdeményezések, erőforrások összekapcsolása,
h) pályázatok kiírása, lebonyolítása, a pályázattal megvalósított programok, szolgáltatások hatásának és eredményeinek ellenőrzése, értékelése.
3. A Közalapítvány induló vagyona 26 millió, azaz huszonhatmillió forint, melyet az Alapítók az alábbiak szerint biztosítottak:
Magyar Köztársaság kormánya 13 millió forint.
Fővárosi Önkormányzat 13 millió forint.
Az Alapítók az induló vagyont a Magyar Államkincstárnál 2004. február 13 óta érvényben lévő 10032000-00287508-00000000 pénzforgalmi számlára 2004. március hónapban átutalták.
A Közalapítvány a működés biztonsága érdekében az induló vagyonból 5 millió, azaz ötmillió forintot törzsvagyonként elkülönítetten kezel, amely a Közalapítvány működéséhez nem használható fel.
A Közalapítvány Kuratóriuma (a továbbiakban: Kuratórium) alakuló ülését 2004. 02. 17-én tartotta, ezt követően 2004. 05. 06-án, 06. 17-én, 08. 25-én, X. 13-án, és 12. 03-án tartott ülést. Az ülések határozatképesek voltak, a Kuratórium a napirendeket megtárgyalta és az előterjesztéseknek megfelelően a döntéseket meghozta.
A Kuratórium megalkotta azokat a szabályzatokat, amelyek a jogszerű működéshez szükségesek, ezek a következők:
a) Szervezeti és Működési Szabályzatot
b) Pályázati szabályzatot
c) Vagyongazdálkodási és a Házipénztár kezelési szabályzatot.
A Kuratórium döntött a 2004. évi részletes pénzügyi tervének és 2004. évi közhasznúsági programjának jóváhagyásáról.
A Kuratórium 2004. évre meghatározta a pályázatok elbírálására vonatkozó sorolási, értékelési szempontokat.
A Közalapítvány működését biztosító alapítói források:
1. Az ESzCsM 2004. június 2-án Támogatási szerződés tervezetét küldte meg a Közalapítványnak, amelyben 262 000 000 Ft, azaz Kettőszázhatvankettőmillió forint (ebből működési célra: 202 000 000 Ft, felhalmozási célra: 60 000 000 Ft) támogatási összeget biztosít a szerződésben meghatározott feltételek mellett. A szerződés létrejött.
2. A Fővárosi Közgyűlés a 2004. májusi ülésén 13 300 000 Ft, azaz Tizenhárommillió-háromszázezer forint támogatási összeget hagyott jóvá a Közalapítvány részére, amelynek alapján a Közalapítvánnyal a szerződés létrejött.
3. A Fővárosi Közgyűlés 2004. szeptemberi ülésén döntött további 26 720 000 Ft, azaz Huszonhatmillió-hétszázhúszezer forint átcsoportosításáról a Közalapítvány részére. A szerződés a Közalapítvánnyal létrejött.
4. Az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium 2004 decemberében támogatási szerződéstervezetet küldött 14 000 000 Ft összegre, „Hajléktalan emberek - különös tekintettel az alkalmi munkavállalói könyvvel történő - foglalkoztatásának támogatása” céljára. A szerződés a Közalapítvánnyal létrejött. Ez utóbbi összeg felhasználása még nem történt meg, a Kuratórium a 2005. februári ülésén írta ki a pályázatot, amelynek elbírálása a Kuratórium 2005. májusi ülésén fog megtörténni.
Az alábbiakban ismertetjük a Kuratórium alapító okirat szerinti szakmai működését, közhasznú tevékenységét: A Kuratórium 2004. május 6-i ülésén az alábbi programokra írt ki pályázatot:
I. A közterületen élők ellátása
I.1. Utcai szociális munka támogatása
I.2. Étkeztetés éjjeli menedékhelyen, nappali melegedőben
I.3. Nappali melegedőben időszakos férőhelyek kialakítása
I.4. Alacsony küszöbű szolgáltatások kialakítása
I.5. Tartósan utcán élők lakhatásának támogatása
II. Intézményi ellátás fenntartása, rekonstrukciója, fejlesztése
II.1. Intézményi beruházások támogatása
II.2. Kiegészítő programok támogatása
II.3. Hajléktalan emberek egészségügyi ellátásának támogatása
III. Az intézményes ellátásból való kikerülést támogató programok
III.1. A téli ellátást kiegészítő programok
III.2. Hajléktalan személyek beilleszkedésének támogatása
IV. Az ellátás koordinálását, szervezését támogató programok
IV.1. Regionális diszpécserszolgálati feladatok ellátása
IV.2. Regionális hatáskörű módszertani feladatok ellátása
A pályázatokra rendelkezésre álló teljes összeg 302,2 millió Ft volt.
A pályázati programok támogatása a Kuratórium 2004. augusztus 25-i ülésén az alábbiak szerint történt:
Támogatott programok | |||
Elnyert összeg Ft | |||
I. | A közterületen élők ellátása | 102 513 500 | |
I.1. Utcai szociális munka támogatása | |||
I.2. Étkeztetés éjjeli menedékhelyen, nappali melegedőben | |||
I.3. Nappali melegedőben időszakos férőhelyek kialakítása | |||
I.4. Alacsony küszöbű szolgáltatások kialakítása | |||
I.5. Tartósan utcán élők lakhatásának támogatása | |||
II. | Intézményi ellátás fenntartása, rekonstrukciója, fejlesztése | 110 143 000 | |
II.1. Intézményi beruházások támogatása | |||
II.2. Kiegészítő programok támogatása | |||
II.3. Hajléktalan emberek egészségügyi ellátásának támogatása | |||
III. | Az intézményes ellátásból való kikerülést támogató programok | 37 622 000 | |
III.1. A téli ellátást kiegészítő programok | |||
III.2. Hajléktalan személyek beilleszkedésének támogatása | |||
IV. | Az ellátás koordinálását, szervezését támogató programok | 21 000 000 | |
IV.1. Regionális diszpécserszolgálati feladatok ellátása | |||
IV.2. Regionális hatáskörű módszertani feladatok ellátása | |||
Összesen: | 277 278 500 |
A támogatási összeg felhalmozási és a működési költségek szerint került megállapításra:
Alprogram | Felhalmozás | Működés | Összesen | |
I. alprogram | 0 | 102 513 500 | 102 513 500 | |
II. alprogram | 51 98 2000 | 58 161 000 | 110 143 000 | |
III. alprogram | 2 000 000 | 35 622 000 | 37 622 000 | |
IV. alprogram | 2 000 000 | 19 000 000 | 21 000 000 | |
55 982 000 | 215 296 500 | 271 278 500 | ||
Elosztható forrás: | 4 018 000 | 3 500 | 4 021 500 |
Fentiek alapján kezdeményeztük a 2004. évi első pályázat után megmaradt 4 018 000 Ft felhalmozási célú támogatási összegnek működési célra történő felhasználását, amelyet a minisztérium szerződésmódosítás útján engedélyezett.
A Kuratórium 2004. október 13-i ülésén kiírta a hajléktalanok téli ellátására vonatkozó második pályázatát.
Az alábbi programokra lehetett pályázatot benyújtani:
I. A közterületen élők ellátása
I.1. Utcai szociális munka támogatása
I.2. Étkeztetés éjjeli menedékhelyen, nappali melegedőben
I.3. Nappali melegedőben időszakos férőhelyek kialakítása
I.4. Alacsony küszöbű szolgáltatások kialakítása
I.5. Tartósan utcán élők lakhatásának támogatása
II. Intézményi ellátás fenntartása
II.1. Kiegészítő programok támogatása
II.2. Hajléktalan emberek egészségügyi ellátásának támogatása
III. Az intézményes ellátásból való kikerülést támogató programok
III.1. A téli ellátást kiegészítő programok
III.2. Hajléktalan személyek beilleszkedésének támogatása
A pályázatokra rendelkezésre álló teljes összeg: 34 M Ft volt.
A Kuratórium 2004. december 3-i ülésén elbírálta a beérkezett pályázatokat.
Az 1. és 2. számú mellékletben ismertetjük a 2004. évi I. és II. körben benyújtott és nyertes pályázatokat, alprogramok szerint, a megvalósítási határidőt is feltüntetve, a 3. számú mellékletben ismertetjük a 2004. évben kért és kapott támogatási összegeket alprogramok és beruházás - működés felosztásban.
A Kuratórium 2004. december 31-ig a 4. számú melléklet szerint rendelkezett az alapítványi vagyonnal, az előzetesen jóváhagyott pénzügyi tervnek és közhasznú programnak megfelelően.
Az 5. számú melléklet a Közalapítvány auditált beszámolóját tartalmazza.
Mint ismeretes, a Kuratórium köteles minden év február 28-ig a Közalapítvány előző évi működéséről, június 30-ig pedig vagyoni helyzetéről és gazdálkodásának legfontosabb adatairól (a közhasznúsági jelentést mellékelve) írásban beszámolni az Alapítónak. A Közalapítvány beszámolási kötelezettségének eleget tett, a Felügyelőbizottság által véleményezett beszámolót eljuttatta az alapítók részére.
Fentiek alapján javasoljuk a T. Kuratóriumnak, hogy a Közalapítvány 2004. évi közhasznú tevékenységéről szóló beszámolót fogadja el és hatalmazza fel a Kuratórium Elnökét és Képviselőjét, hogy azt terjesszék a Felügyelőbizottság, majd az Alapítók elé.
Határozati javaslat:
A Kuratórium úgy dönt, felhatalmazza a Kuratórium Elnökét és a Közalapítvány Képviselőjét, hogy az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány 2004. évi közhasznú tevékenységéről szóló elfogadott beszámolóját terjesszék a Felügyelőbizottság elé véleményezés céljából, majd ezt követően az Alapítók elé 2005. június 30-ig.
Határidő: azonnal
Felelős: Ikvai-Szabó Imre, Kártyás Irén
Budapest, 2005. május 11.
Ikvai-Szabó Imre s. k.,
a Kuratórium Elnöke
Mellékletek:
1. 2004. I. körben benyújtott nyertes pályázatok
2. 2004. II. körben benyújtott nyertes pályázatok
3. Összesítés a kért és kapott 2004. évi támogatásokról
4. 2004. évi pénzügyi terv végrehajtása, és közhasznú program
5. Auditált beszámoló
2004. I. körben benyújtott nyertes pályázatok megvalósítási határideje szervezetek szerint | ||||||||||
(IV. program) | ||||||||||
Iktató- szám | Program | Alprogram | Pályázó szervezet neve | Megvaló- sítás helyszíne | Megvaló- sítás időtartama | Megvaló- sítás határideje | beruházás1 | működés1 | pályázati cél | |
145 | IV. | 2. | BMSZKI- Menhely Alapítvány Módszertana | 1134 Budapest Dózsa Gy. út 134., 1082 Budapest Baross u. 41. I./2. | 2004. 10. 01.- 2005. 09. 30-ig | 2005. 09. 30-ig | 2 000 000 | 4 000 000 | Módszer- tani feladatok ellátásához kapcsolódó programok megvalósí- tása | |
113 | IV. | 1. | Menhely Alapítvány- Diszpécser Szolg. | 1082 Budapest Baross u. 41. I./2. | 2004. 07. 01.- 2005. 06. 30-ig | 2005. 06. 30-ig | 0 | 15 000 000 | Regionális diszpécseri feladatok ellátása |
2004. II. pályázati körben elnyert támogatások megvalósítási határideje szervezetek szerint | ||||||||||
(III. alprogram) | ||||||||||
Javasolt támogatás | ||||||||||
Iktató- szám | Prog- ram | Al- prog- ram | Pályázó szervezet neve | Megvaló- sítás időtartama | Megvaló- sítás határ- ideje | Megvaló- sítás helye | beru- házás | működés | pályázati cél | |
291 | III. | 1. | Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány | 2004. 11. 01.- 2005. 04. 15-ig | 2005. 04. 15-ig | Budapest | 0 | 1 600 000 | Krízisautó működési költségeinek támogatása | |
269 | III. | 1. | Katolikus Karitász | 2004. 11. 01 | 2004. 11. 01 | 1111 Budapest Bartók Béla u. 30. | 0 | 1 000 000 | Pályaudvari szociális munka | |
283 | III. | 1. | Menhely Alapítvány- Diszpécser Szolg. | 2004. 12. 01.- 2005. 03. 31-ig | 2005. 03. 31-ig | 1082 Budapest Baross u. 41. I/2. | 0 | 3 061 000 | Bónos rendszer üzemeltetése | |
285 | III. | 1. | Menhely Alapítvány, Hajléktalan Gondozási Központ | 2004. 11. 01.- 2005. 03. 31-ig | 2005. 03. 31-ig | 1082 Budapest Baross u. 41 I/2. | 0 | 2 567 000 | Krízisautó működtetése 2004/2005 telén | |
318 | Fővárosi Önkormányzat Szent János Kórház | 2004. 12. 15.- 2005. 03. 31-ig | 2005. 03. 31-ig | 1125, Bp. Diós árok 1-3., rendelő- intézet e | 0 | 1 500 000 | Hajléktalan személyek ellátásának megszerve- zése | |||
272 | Magyar Vöröskereszt | 2004. 11. 15.- 2005. 11. 15-ig | 2005. 11. 15-ig | VIII. ker. Homok u. 4-6 | 4 987 000 | 0 | Nappali melegedő létrehozása a Bp. VIII., Homok u. 4-6. alatti népkonyhánk pincehelyi- ségében | |||
4 987 000 | 9 728 000 | 14 715 000 |
2004. I. körben összes nyertes pályázat kapott támogatása | ||||||
Alprogram | Kért beruházás | Beruházás | Kért működés | Működés | Összesen | |
I. alprogram | 0 | 0 | 157102268 | 102513500 | 102513500 | |
II. alprogram | 81775085 | 51982000 | 97533107 | 58161000 | 110143000 | |
III. alprogram | 2095000 | 2000000 | 68047085 | 35622000 | 37622000 | |
IV. alprogram | 2000000 | 2000000 | 19000000 | 19000000 | 21000000 | |
85870085 | 55982000 | 341682460 | 215296500 | 271278500 | ||
2004. I. körben összes pályázat kért támogatása | ||||||
Alprogram | Beruházás | Működés | Összesen | |||
I. alprogram | 230000 | 209682168 | 209912168 | |||
II. alprogram | 21332150 | 128583407 | 149915557 | |||
III. alprogram | 2595000 | 90065085 | 92660085 | |||
IV. alprogram | 2000000 | 19000000 | 21000000 | |||
26157150 | 447330660 | 473487810 | ||||
Különbség a megítélt és a kért támogatás között: | 473 487 810 | |||||
271 278 500 | ||||||
Összesen: | 202 209 310 |
PénzMentor Könyvvizsgáló Kft.
a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány
1134 Budapest, Dózsa György út 152.
2004. évi beszámolójának felülvizsgálatáról
Független könyvvizsgálói jelentés
a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány Kuratóriuma részére
Elvégeztük a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány 2004. évi könyvvezetésének és a december 31-i fordulónappal készített beszámolójának felülvizsgálatát. Ellenőrzésünk alapján a mérleget 77 010 E Ft eszköz- és forrásegyezőséggel, az eredménykimutatással egyező nulla mérleg szerinti eredménnyel auditáltuk.
A mi feladatunk ellenőrzéseink alapján a pénzügyi kimutatások (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet, közhasznúsági jelentés együttesen) véleményezése volt.
Itt jegyezzük meg, hogy a most kiadott jelentésünk a közalapítvány működésének első éve, beszámolójának auditálására még nem került sor.
A könyvvizsgálatot a számviteli törvény, a könyvvizsgálatot szabályozó egyéb törvények, valamint a Magyar Könyvvizsgálati Standardok alapján végeztük el. Ezen előírások szerint végzett ellenőrzésünk alapján kellő bizonyossággal állíthatjuk, hogy a pénzügyi kimutatások nem tartalmaznak lényeges, hibás állításokat. Meggyőződésünk, hogy munkánk megfelelő alapot nyújt a könyvvizsgálói záradék megadásához.
Záradék
A könyvvizsgálat során a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány 2004. évi beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes Nemzeti Könyvvizsgálati Standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk, és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy az éves beszámolót a számviteli törvényben foglaltak és az általános számviteli elvek szerint készítették el.
Az éves beszámoló a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány 2004. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről megbízható és valós képet ad. A közhasznúsági jelentés az éves beszámoló adataival összhangban van.
A kiegészítő mellékletet és a közhasznúsági jelentést a beszámoló részeként közzé kell tenni.
Budapest, 2005. május 11.
Varga Péter s. k.
bejegyzett könyvvizsgáló
MKVK 004214
ügyvezető igazgató
PénzMentor
Könyvvizsgáló Kft.
MKVK 000256