Az R. hatálybalépése óta eltelt időszak tapasztalatai, a kerületi önkormányzatok kezdeményezésére, vagy azok támogatásával javasolt, az egyes kerületek ipari körzeteinek megközelítését segítő célforgalmas útvonalak kijelölése, valamint a forgalomtechnikai tervezés során a megvalósíthatóság, illetve a korlátozott forgalmú övezetek egyértelmű kialakítása miatt szükséges a rendelet módosítása.
Az R.-ben használt költségtérítés és telephely fogalmak pontosítása. A költségtérítést a kérelem benyújtásakor kell megfizetni, mivel a benyújtott kérelem és az át nem vett behajtási hozzájárulás esetén is felmerülnek a kérelem elbírálásával kapcsolatos költségek.
A 2-3. §-okhoz
A korlátozott forgalmú övezetbe és a korlátozott forgalmú közútra a KRESZ 50. §-ban meghatározott, figyelmeztető jelzéssel felszerelt jármű is behajthat, azonban pontosítani kell, hogy csak abban az esetben, ha a jelzést jogszerűen használja.
A kérelem adatainak, mellékleteinek pontosítását tartalmazza, mind papír alapú, mind on-line és elektronikus formában történő benyújtás esetén.
Nyelvi pontosítást tartalmaz.
Az R. 2. számú melléklete a havi behajtási díjak helyett éves behajtási díjakat határoz meg, így az erre vonatkozó hivatkozás módosítása szükséges.
Az R. 1. számú melléklete a korlátozott forgalmú övezetek területi lehatárolását tartalmazza. A kerületi önkormányzatoktól, a fuvarozásban érdekelt gazdasági társaságoktól és szervezetektől érkezett célforgalmas útvonalmódosítási kérelmek megvizsgálása után az átláthatóságot biztosítva célszerű a teljes melléklet módosítása.
A Budapest főváros közigazgatási területén a várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 24/2009. (V. 11.) Főv. Kgy. rendelethez hasonlóan célszerű a behajtási díjak éves összegét megadni, mivel így könnyebben számolható az egy napra jutó díj.
A rendelet hatálybalépéséről rendelkezik.