1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 |
együtt
Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont
egyéb szervezet megnevezése
1052 Budapest, Városház u. 9-11.
címe
Keltezés: Budapest, 2009. szeptember 30.
dr. Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Befektetett eszközök (2-5. sorok) | 993 | 987 | ||
2 | I. IMMATERIÁLIS JAVAK | ||||
3 | II. TÁRGYI ESZKÖZÖK | 993 | 987 | ||
4 | III. BEFEKTETETT PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK | ||||
5 | IV. BEFEKTETETT ESZKÖZÖK ÉRTÉK- HELYESBÍTÉSE | ||||
6 | B. Forgóeszközök (7-10. sorok) | 35 305 | 43 492 | ||
7 | I. KÉSZLETEK | ||||
8 | II. KÖVETELÉSEK | 1 734 | 3 527 | ||
9 | III. ÉRTÉKPAPÍROK | ||||
10 | IV. PÉNZESZKÖZÖK | 33 571 | 39 965 | ||
11 | C. Aktív időbeli elhatárolások | 9 637 | -3 132 | 5 469 | |
12 | ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK) ÖSSZESEN(1.+6.+11. sor) | 45 935 | 49 948 | ||
13 | D. Saját tőke (14-19. sorok) | 37 228 | 42 337 | ||
14 | I. INDULÓ TŐKE / JEGYZETT TŐKE | 5 300 | 5 300 | ||
15 | II. TŐKEVÁLTOZÁS / EREDMÉNY | 31 802 | 31 928 | ||
16 | III. LEKÖTÖTT TARTALÉK | ||||
17 | IV. ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | ||||
18 | V. TÁRGYÉVI EREDMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGBŐL (KH. TEV.BŐL) | 126 | -3 132 | 5 109 | |
19 | VI. TÁRGYÉVI EREDMÉNY VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉGBŐL | ||||
20 | E. Céltartalékok | ||||
21 | F. Kötelezettségek (22-23. sorok) | 8 707 | 7 611 | ||
22 | I. HOSSZÚ LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | ||||
23 | II. RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 8 707 | 7 611 | ||
24 | G. Passzív időbeli elhatárolások | ||||
25 | FORRÁSOK (PASSZÍVÁK) ÖSSZESEN (13.+20.+21.+24. sor) | 45 935 | 49 948 |
Budapest, 2009. szeptember 30.
dr. Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) |
adatok E Ft-ban | |||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Összes közhasznú tevékenység bevétele (1.+2.+3.+4.+5.) | 80 979 | -3 132 | 52 285 | |
2 | 1. Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 46 971 | 33 838 | ||
3 | a) alapítótól | 20 941 | 20 941 | ||
4 | b) központi költségvetéstől | 11 750 | -3 132 | 2 365 | |
5 | c) helyi önkormányzattól | 10 000 | 10 000 | ||
6 | d) egyéb, ebből 1%: ..0.. | 4 280 | 532 | ||
7 | 2. Pályázati úton elnyert támogatás | 27 796 | 9 924 | ||
8 | 3. Közhasznú tevékenységből származó bevétel | 3 100 | |||
9 | 4. Tagdíjból származó bevétel | ||||
10 | 5. Egyéb bevétel | 3 112 | 8 523 | ||
11 | B. Vállalkozási tevékenység bevétele | ||||
12 | C. Összes bevétel (A+B) | 80 979 | 52 285 | ||
13 | D. Közhasznú tevékenység ráfordításai (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 80 853 | 47 176 | ||
14 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | 42 692 | 18 270 | ||
15 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | 27 805 | 24 919 | ||
16 | 3. Értékcsökkenési leírás | 1 136 | 768 | ||
17 | 4. Egyéb ráfordítások | 9 220 | 3 012 | ||
18 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
19 | 6. Rendkívüli ráfordítások | 207 | |||
20 | E. Vállalkozási tevékenység ráfordításai (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | ||||
21 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | ||||
22 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | ||||
23 | 3. Értékcsökkenési leírás | ||||
24 | 4. Egyéb ráfordítások | ||||
25 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
26 | 6. Rendkívüli ráfordítások |
Budapest, 2009. szeptember 30.
dr. Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) |
adatok E Ft-ban | ||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző évek(ek) helyesbítése | Tárgyév | ||
a | b | c | d | e | ||
27 | F. Összes ráfordítás (D.+E.) | 80 853 | 47 176 | |||
28 | G. Adózás előtti eredménye (B.-E.) | |||||
29 | H. Adófizetési kötelezettség | |||||
30 | I. Tárgyévi vállakozási eredmény (G.-H.) | |||||
31 | J. Tárgyévi közhasznú eremény (A.-D.) | 126 | 5 109 | |||
32 | Tárgyévi eredmény (I.+J.) | 126 | 5 109 | |||
Tájékoztató adatok | ||||||
33 | A. Személyi jellegű ráfordítások | 24 919 | ||||
34 | 1. Bérköltség | 15 141 | ||||
35 | ebből: - megbízási díjak | 120 | ||||
36 | - tiszteletdíjak | |||||
37 | 2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | 2 067 | ||||
38 | 3. Bérjárulékok | 5 517 | ||||
39 | B. A szervezet által nyújtott támogatások | 3 009 | ||||
40 | C. Továbbutalási céllal kapott támogatás | 200 | ||||
41 | D. Továbbutalt támogatás | 200 |
Budapest, 2009. szeptember 30.
dr. Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
Fővárosi Szociális Közalapítvány közhasznúsági jelentésének része:
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/25 | WiLD | EC PRCFS GE+ Főpolgármesteri Hivatal | T.sz. | Nők és férfiak esélyegyenlőségének helyi feltérképezése keretprogram=Getting engaged: Women in local development | 2005. 12. 11. | 2006. 12. 01. | 2008. 02. 29. | 50 000 euro = 11 617 212 Ft |
A projekt a női esélyegyenlőség témáját az összes érintett terület és szakterület bevonásával vizsgálta. Szakmai megvalósítása 2007-ben történt, a lezárása 2008. februárban.
Az elkészült tanulmány tartalmaz olyan ajánlásokat, amelyek képesek arra, hogy a Főváros irányelveit összehangolja az Európai Unió horizontális irányelveivel és elvárásaival.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/29 | CP | European Commission - VP/2007/012 - Progress | T.sz. | Európai városok a gyermekszegénység ellen=European Cities against Child Poverty | 2007. 12. 11. | 2007. 12. 01. | 2009. 12. 01. | 123 540 euro = 28 662 180 Ft |
A projektben részt vevő városok különböző helyzetük miatt voltak képesek egymás látóterét szélesíteni. Szeptemberben Milanóban a tematikus workshopon a résztvevők egy pedagógiai modellt elemeztek, értékeltek és megvitatták saját viszonyaik közötti adaptálhatóságát.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/30 | CON | European Commission - VP/2007/012 - Progress | T.sz. | A szociálisan hátrányos helyzetben, Budapesten élő nők helyzetének felmérése= Connections - Organisational approaches to the complexities of multiple deprivation at a city level | 2007. 12. 11. | 2007. 12. 01. | 2009. 12. 01. | 18 956 euro = 4 403 437 Ft |
A különböző részterületek szociálisan hátrányos helyzetű csoportjain belül mi a nők speciális problémáinak feltérképezését végeztük el. A nemzetközi találkozókon az uzsora, és a hajléktalanság csapdájából kiszabadulásról és a reintegráció lehetőségeinek különböző országokban használt modelljeiről volt szó.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/31 | ENE | European Commission - VP/2007/009/78 - Progress | T.sz. | =Connections - Senior Force - Promoting the employmentof workers aged 50+ | 2007. 12. 13. | 2007. 12. 01 | 2009. 12. 01 | 56 000 euro =13 024 550 Ft |
A program célja a más EU-országban történő munkavállalást hátráltató tényezők feltárása. A BSZF fő projektpartnere a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ úgynevezett Diplomás munkakeresők kirendeltsége.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/35 | ALP | JZ Socio - Javni Zavod za Socialno Varstvene Dejavnosti Celje -VP/2007/012 - Progress | V.sz. | =Connections capacity building and action planning trans-national programme for local and regional action plans for social inclusion | 2008. 02. 01. | 2007. 12. 31. | 2009. 12. 31. | 11 000 euro = 2 549 985 Ft |
A projekt vállalásai ugyanis arra vonatkoztak, hogy a helyi akciócsoport (LAG) a két éves futamidő alatt a 4 téma mindegyikét illetően innovatív és mobilizáló, tervkészítő működést mutat fel. E célkijelölés azon a végiggondolatlan feltevésen alapszik, hogy minden országban található legalább 10 olyan ember, aki egyaránt specialistája (1.) a foglalkoztatásnak, (2.) a hajléktalanellátásnak, (3.) a gyermekvédelemnek és (4.) az idősgondozásnak.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/34 | NA | Norvég Alap | T.sz. | EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok ÖP/1.: Szegénységben élők tapasztalati szakértővé képzése és ehhez szakemberképzés 3 régióban | - | Terv: 2009. 09. 01. | Terv: 2011. 04. 30 | 275 huf/ euro = 103 363 425 Ft |
A Norvég Alap pályázatán a BSZF konzorciumi partnerei: a Magyar Szegénységellenes Hálózat, a Magyar Vöröskereszt BAZ megyei tagszervezete, a Nyíregyházi Észak-Magyarországi Régió és a Szociális Innovációs Társulás.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/24 | SzC | SZMM | T.Sz. | „Szakmai Hálózatfejlesztő Központok” program keretében az ágazatban működő civil szervezetek számára nyújtott szolgáltatások | 2007. 11. 30. | 2007. 06. 01. | 2008. 05. 31. | 3 000 000 | |
2008/2 | SzC | ICSSZEM | T.Sz. | „Szakmai Hálózatfejlesztő Központok”program keretében az ágazatban működő civil szervezetek számára nyújtott szolgáltatások | 2008. 12. 16. | 2008. 09. 01. | 2009. 05. 31. | 3 000 000 |
A szakminisztérium megbízásából a szociális civil szervezeteket információkkal és képzésekkel támogatjuk.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/23 | SzT | SZMM | T.sz. | Közép-Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács | 2007. 10. 11. | 2007. 07. 01. | 2008. 05. 31. | 3 000 000 | |
2008/3 | SzT | ICSSZEM | T.sz. | Közép-Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács | 2008. 12. 16. | 2008. 09. 01. | 2009. 05. 31. | 3 000 000 |
A Budapesti Szociális Forrásközpont a 2008-ban Szociális és Munkaügyi Minisztériummal kötött támogatási szerződések értelmében a Közép-Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács (KMRSZT) működtetésével járó feladatokat látja el.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2007/32 | IB | SZMI | T.sz. | IDŐBANK | 2008. 01. 21. | 2007. 10. 01. | 2008. 06. 10. | 3 996 800 |
A hazai települési lejtő karakterisztikájához igazodva kíséreltük meg (tanyától a fővárosig) különféle lakosságszámú helyszíneken elindítani a „Helyi Időbank”-okat.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2008/1 | Főv | Főv. Önk. | T.sz. | Fővárosi közszolgáltatási szerződés | 1998. 09. 15. 2008. 06. 17. | 2008. 01. 01. | 2008. 12. 31. | 20 941 000 |
A Fővárosi Közgyűléssel kötött közszolgáltatási szerződésben vállaltaknak megfelelően szerveztünk rendezvényeket a közgyűlés civil szervezeteinek módszertani támogatására, miközben koordináltuk a fővárosi szociális szakma tevékenységét.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2008/4 | RFOE. | M.sz. | Rendezvényszervezés: Civil szervezetek szerepe a szolgáltatásfejlesztésben, térségi szolgáltatástervezésben | 2008. 02. 13. | 2008. 02. 13. | 2008. 05. 31. | 312 000 Ft | ||
2008/5 | DDRF kht. | M.sz. | Kistérségi szolgáltatásszervezés szakmai támogatásának fejlesztése | 2008. 04. 01. | 2008. 04. 01. | 2008. 05. 31. | 1 050 000 + áfa | ||
2008/6 | RSZF kht. | M.sz. | Szociális szolgáltatások megújításának társadalmasítása, szakmai konszenzusépítés | 2008. 04. 01. | 2008. 04. 01. | 2008. 05. 31. | 875 000 + áfa |
A Civil szervezetek szerepe a szolgáltatásfejlesztésben, a Kistérségi szolgáltatásszervezés és szakmai támogatás és a Szociális szolgáltatások megújításának társadalmasítása, szakmai konszenzusépítés témakörökben 10 sikeres műhelybeszélgetést szerveztünk.
Az ESzCsM-OSzGyTB által akkreditált képzéseink
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2008/7 | SZT | BSZF | Akr. | Kiégés elleni Személyiségfejlesztő tréning | Saját | 2008. 01. 01. | 2008. 12. 31. | 25 000 Ft/fő |
2 csoportot hirdettünk meg, tavasszal és ősszel. Mindkét csoport 20 fő feletti létszámmal (22 és 25 fő), lemorzsolódás nélkül fejeződött be.
Sorszám | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerződés dátuma | Megvalósí- tás kezdete | Teljesítés határideje | Vállalási összeg | |
2002/32 | H | 3SZ/ESzCsM-FSZKA | T. sz. | „Háló” szerkesztés | nincs | 2002. 09. 01. | folyamatos | 0 |
A Szociális Szakmai Szövetség (3Sz) „HÁLÓ” nevű havi hírlevelének XIV. évfolyama is hiánytalanul lezárult.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány (székhelye: 1052 Budapest V. ker., Városház u. 9-11.), amely 1992. április 15-én a 3063. sorszám alatt nyilvántartásba vett, 1996. március 4-én közalapítvánnyá minősített, 1998. január 1-jétől kiemelkedően közhasznú fokozatú szervezetté átsorolt alapítványként végzi tevékenységét.
A szervezet az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) szakaszában foglalt közhasznú - szociális - tevékenységet lát el.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány szervezeti egysége a Budapesti Szociális Forrásközpont (székhelye: 1052 Budapest V. ker., Városház u. 9-11.), amely 2003. január 1-től a Közalapítványra vonatkozó jogszabályok alapján működik, önálló adószámmal.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány és a Budapesti Szociális Forrásközpont külön jogi személyként önállóan gazdálkodik, elkülönült vagyonnal rendelkezik.
Gazdasági tevékenységükről külön mérlegbeszámoló készítésével adnak számot.
Tekintettel a közös bírósági bejegyzésre, valamint az egy közös KSH-, illetve külön adószámra, összesített mérlegbeszámoló képezi a közhasznúsági jelentés alapját.
A számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek közhasznú egyszerűsített éves beszámolója, a 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendeletben közzétett 4. és 6. sz. mellékletben előírtak alapján készült.
2008. évben mindkét szervezet az alapító okiratban foglalt cél szerinti tevékenységet végezte.
A társaság könyvvizsgálatát a FRISS & Társa Könyvvizsgáló Bt. (Budapest, Ady Endre u. 1.) részéről Friss László bejegyzett könyvvizsgáló (kamarai tagsági száma: 003235), míg a társaság könyvelését Pozsonyi Mercedes (1078 Budapest, Hernád u. 22.) regisztrált mérlegképes könyvelő (PM regisztrációs száma: 126147) végzi.
1. Közhasznú beszámoló
A szervezet 2008. évi gazdálkodásának mérlege (adatok ezer Ft-ban) | |||
A. | Befektetett eszközök | 987 | |
B. | Forgóeszközök | 43 492 | |
C. | Aktív időbeli elhatárolások | 5469 | |
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 49 948 | ||
D. | Saját tőke | 42 337 | |
E. | Céltartalékok | 0 | |
F. | Kötelezettségek | 7611 | |
G. | Passzív időbeli elhatárolások | 0 | |
FORRÁSOK ÖSSZESEN | 49 948 | ||
A szervezet 2008. évi eredmény-kimutatása (adatok ezer Ft-ban) | |||
A. | Összes közhasznú tevékenység bevétele | 52 285 | |
B. | Vállalkozási tevékenység bevétele | ||
C. | Összes bevétel | 52 285 | |
D. | Közhasznú tevékenység ráfordításai | 47 176 | |
E. | Vállalkozási tevékenység ráfordításai | 0 | |
F. | Összes ráfordítás | 47 176 | |
I. | Tárgyévi vállalkozási eredmény | ||
J. | Tárgyévi közhasznú eredmény | 5109 | |
Tárgyévi eredmény összesen | 5109 | ||
Tájékoztató adatok (ezer Ft-ban) | |||
A. | Személyi jellegű ráfordítások | 24 919 | |
1. Bérköltség | 15 141 | ||
- ebből megbízási díjak | 120 | ||
2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | 2067 | ||
3. Bérjárulékok | 5517 | ||
B. | Szervezet által nyújtott támogatások | 3009 | |
C. | Továbbtanulási céllal kapott támogatás | 200 | |
D. | Továbbutalt támogatás | 200 |
A beszámoló KÖVETELÉSEK sora jogcímenként:
100 E Ft Vevők - Forrásközpont
190 E Ft Elszámolásra adott előlegek - Forrásközpont
14 E Ft Étkezési jegyek - Forrásközpont
1 607 E Ft Kiküldetésre adott, még el nem számolt előlegek - Forrásközpont
1 500 E Ft RFOE-nak nyújtott kölcsön - Forrásközpont
58 E Ft APEH felé túlfizetés - FSZKA EQUAL
58 E Ft APEH felé túlfizetés - Közalapítvány
3 527 E Ft összesen
A beszámoló KÖTELEZETTSÉGEK sora jogcímenként:
67 E Ft Szállítók - Forrásközpont
-296 E Ft SZJA túlfizetés - Forrásközpont
27 E Ft Munkaadói járulék - Forrásközpont
8 E Ft Munkavállalói járulék - Forrásközpont
7 E Ft Egészségügyi hozzájárulás - Forrásközpont
-4 E Ft Szakképzési hozzájárulás túlfizetés - Forrásközpont
908 E Ft Munkabér - Forrásközpont
339 E Ft Nyugdíj és egbizt.járulék - Forrásközpont
30 E Ft Magánnyugdíjpénztár - Forrásközpont
111 E Ft APEH felé tartozások (SZJA,TB járulék) FSZKA EQUAL
19 E Ft APEH felé tartozás (SZJA) FSZKA
6 395 E Ft Felhasználatlan támogatás - Közalapítvány
7 611 E Ft összesen
2. A szervezet 2008-ban 2 365 E Ft költségvetési támogatásban részesült.
3. Kimutatás a vagyon felhasználásáról (adatok ezer Ft-ban)
Megnevezés | 2007. évi összeg | 2008. évi összeg | |
Induló tőke | 5 300 | 5 300 | |
Tőkeváltozás | 31 802 | 31 928 | |
Tárgyévi eredmény közhasznúsági bevételből | 126 | 5 109 | |
Tárgyévi eredmény vállalkozási bevételből | 0 | 0 | |
Saját tőke | 37 228 | 42 337 |
4. Kimutatás a kapott támogatásokról (adatok ezer Ft-ban)
Fővárosi Szociális Közalapítvány
Támogatómegnevezése | Támogatott cél | Támogatási összeg | |
2008. év | |||
Pannonbeton Bp. | BMSZKI részére | 200 | |
Természetbeni adományok | 2 809 | ||
Összesen: | 3 009 |
Forrásközpont
Támogató megnevezése | Támogatott cél | Támogatási összeg | |
2008. év | |||
Fővárosi Önkormányzat | Közhasznú tevékenység | 20 941 | |
Szociálisés Családügyi Minisztérium | Időbank hálózat | 3 997 | |
Szociálisés Családügyi Minisztérium | Szakmai hálózatfejlesztő központok | 750 | |
Szociálisés Családügyi Minisztérium | Közép- magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács | 750 | |
Európai Unió, Brüsszel | New Faces projekt | 1 781 | |
Európai Unió, Brüsszel | Getting projekt | 1 156 | |
Európai Unió, Brüsszel | Gender projekt | 1 883 | |
Európai Unió, Brüsszel | Connenction projekt | 327 | |
Összesen: | 31 585 |
5. 1%-os szja támogatást nem kaptunk kézhez 2008. év folyamán.
6. Vezető tisztségviselő juttatásban nem részesült.
7. Közhasznú tevékenység 2008-ban
A Fővárosi Szociális Közalapítvány a kapott támogatások - teljes körét - nonprofit szervezeteknek adta tovább.
A Közalapítvány még 2004-ben a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Humánerőforrás Operatív Program és EQUAL Irányító Hatóság EQUAL Program 2004 keretében kiírt pályázatra „Esélyteremtés a foglalkoztatásban” témában pályázatot nyújtott be a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményeivel (BMSZKI) és a Menhely Alapítvánnyal közösen. A pályázatot a Közalapítvány a partnerekkel együtt megnyerte. A pályázati programban vállalt feladatokat a Közalapítvány folyamatosan teljesíti, a pályázatban vállalt célok megvalósításának végső határideje: 2007. december 31. volt, a végleges elszámolások határideje áthúzódott még a 2008-as évre is.
A teljes pályázati programban 3700 hajléktalan emberrel kerültünk kapcsolatba. Az álláskereső irodákban több mint 2000 hajléktalan ember fordult meg, közülük több, mint 250 fő el is helyezkedett a munkaerő-piacon. A támogatott szakmaszerző OKJ-s képzésekre 170 főt, felzárkóztató iskolai képzésre további 20 főt irányítottunk és támogattunk. A Közalapítvány feladata a Társadalmi Célú Kommunikáció Blokk megvalósítása volt: a társadalmi szemlélet, azon belül különösképp a munkáltatók véleményének formálása, valamint a hajléktalan emberek véleményének programba illesztése. A fenti célok elérése érdekében közösségi fórumokat, fókuszcsoportokat és nyilvános műhelybeszélgetéseket tartottunk a hajléktalan emberek, az őket segítő szociális munkások és foglalkoztatási szervezetek, munkáltatók és a média egymás közötti kommunikációjának elősegítése érdekében. A projekt jó gyakorlatait ismertető free-card kampány többszáz budapesti kulturális intézménybe juttatta el az eredményeket.
Megszerveztük a Szolidáris Város konferenciát a különböző hátrányos helyzetű csoportokkal foglalkozó segítők és politikusok tapasztalatcseréje céljából.
Részt vettünk a projekt nemzetközi együttműködésében, melynek keretein belül szemináriumot szerveztünk négy ország segítőinek részvételével a halmozott hátrányok integrált kezelésének jó gyakorlataival kapcsolatban.
A Fővárosi Közgyűlés Dísztermében került sor a nagyszabású nemzetközi zárókonferenciára, melyen London, Madrid, Párizs és Budapest jelentősebb hajléktalan-ellátó szervezetei, azok vezetői, illetve a FEANTSA (Európai Hajléktalan-ellátó Szervezetek Egyesülete) is képviseltették magukat.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány 2008. év folyamán tevékenyen részt vett az EQUAL Esélyteremtés a Foglalkoztatásban pályázat megvalósításában, amely a munkaerő-piaci reintegrációt segíti elő a hajléktalanok ellátásában. A tételes elszámolások alapján 12 438 E Ft folyt be 2007 év folyamán a pályázatra. Mivel a projekt utólagos finanszírozású, így a Fővárosi Szociális Közalapítvány „hitelezi” meg negyedévről-negyedévre a forrásokat a pályázat végrehajtásához. Év végével 2 700 E Ft volt a finanszírozásra fordított pénzeszköz.
A Fővárosi Önkormányzattól kapott 10 M Ft támogatást a Közalapítvány tartalékolja a Norvég Alapból nyert alábbi pályázat végrehajtására.
A NFÜ KPSZE és a Fővárosi Szociális Közalapítvány között a 0025/NA/2006-1/PA-5 projekt referenciaszámú végrehajtási szerződés 2008. augusztus 8-án létrejött.
A Projektgazda összeállította a pályázati dokumentációt, amely tartalmazza a Pályázati kiírást, a Pályázati adatlapot és a hozzá tartozó Kitöltési útmutatót, a Pályázati Útmutatót, a Pályázati Szabályzatot és a Támogatási Szerződés-mintát.
A projektgazda Kuratóriuma 2008. augusztus 5-én megtartott kuratóriumi ülésén megtárgyalta a pályázati dokumentációt, azt 2/2008. (VIII. 5.) Szoc. Köz. a. határozatával jóváhagyta, és úgy döntött, hogy határozata akkor lép hatályba, ha az NFÜ KPSZE a pályázati dokumentációt jóváhagyta.
A projektgazda a létrejött végrehajtási szerződés alapján lekérte az 1 997 486 Ft összegű előleget, amely a Fővárosi Szociális Közalapítvány Norvég alap számlájára 2008. 10. 10-én megérkezett.
A pályázati dokumentáció jóváhagyása az NFÜ Nemzeti Fejlesztési Ügynökség KPSZE (továbbiakban: NFÜ) részéről 2008. augusztus 15-én megtörtént.
A beérkezett pályázatok bontása 2008. november 20-án megtörtént.
A meghirdetett pályázati kiírásra 68 db pályázat érkezett. A pályázatok feldolgozása a pályázati útmutató előírásai szerint megtörtént.
A projektgazda 2-2 szakértőt kért fel a pályázatok értékelésére. 34 db pályázat érkezett diszkrimináció elleni küzdelemre és 31 db jogsegélyszolgálatra. A szakértők elkészítették az értékeléseket, amelyek elektronikusan és papír formában is rendelkezésre állnak.
A Projektgazda Kuratóriuma az értékeléseket megkapta, és 2008. december 29-én ülést tartott, amelyen a NFÜ képviselője is részt vett. Ezen az ülésen döntés született a beérkezett pályázatok elbírálásáról. 8 db nyertes alprojekt lett a Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem keretprogramra, és 25 nyertes alprojekt a Jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten keretprogramra.
A támogatási szerződések megkötése 2009-ben a projektek megvalósítása 2009-2010 között várható.
2008-ban a Közalapítvány az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus programra benyújtott „Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem, jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten” elnevezésű pályázatát elfogadták, és 90 M Ft támogatásban részesítették. A közalapítványnak 15% önrészt kell biztosítani, a pályázati program lebonyolítására.
A pályázati program alapján a Közalapítvány 2008. augusztus hónapban két célra ír ki pályázatot: Jogsegélyszolgálat ösztönzésére Budapesten, és Diszkrimináció elleni küzdelemre és jogvédelemre.
A projekt a fővárosban élő legveszélyeztetettebb csoportokat célozza meg:
roma kisebbséghez tartozók,
hajléktalan emberek,
lakhatási támogatásra szorulók, díjhátralékosok, munkanélküliek, egyedül élő idősek vagy a lakásmaffia által veszélyeztetettek,
pszichiátriai ellátásban részesülők,
fiatal droghasználók,
fogyatékkal élők,
homoszexuálisok,
börtönből szabadulók.
A Közalapítvány a támogatási összegeket a bankszámláján tartalékolja az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmustól nyert pályázatához szükséges önrész biztosítására. A pályázat lebonyolítása előreláthatóan a 2008-as év második felében fog megkezdődni, az önrész és a támogatási összeg felhasználása folyamatosan történik.”
Elvégeztük a Közalapítvány (KSH-száma: 18036338-8532-569-01) 2008. december 31-i fordulónapra elkészített 2009. szeptember 30. napi keltezésű 2008. évi közhasznú egyszerűsített éves beszámolójának a könyvvizsgálatát, amely közhasznú egyszerűsített éves beszá-moló a 2008. december 31-i fordulónapra elkészített mérlegből - melyben az eszközök és források egyező végösszege 49 948 E Ft, a mérleg szerinti eredmény 5 109 E Ft (nyereség) -, az ezen időpontra végződő évre vonatkozó eredménykimutatásból és a számviteli politika meghatározó elemeit és az egyéb magyarázó megjegyzéseket tartalmazó kiegészítő mellékletből áll.
A közhasznú egyszerűsített éves beszámolónak a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint történő elkészítése és valós bemutatása az Alapítvány felelőssége. Ez a felelősség magában foglalja az akár csalásból, akár hibából eredő, lényeges hibás állításoktól mentes egyszerűsített éves beszámoló elkészítése és valós bemutatása szempontjából releváns belső ellenőrzés kialakítását, bevezetését, fenntartását, megfelelő számviteli politika kiválasztását és alkalmazását, valamint az adott körülmények között ésszerű számviteli becsléseket.
A könyvvizsgáló felelőssége a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló véleményezése az elvégzett könyvvizsgálat alapján. Az Alapítvány 2007. évi közhasznú egyszerűsített éves beszámolójáról a 2008. augusztus 4. napján kelt könyvvizsgálói jelentésünkben minősítés nélküli záradékot bocsátottunk ki.
A könyvvizsgálatot a magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes - törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. A fentiek megkövetelik, hogy megfeleljünk bizonyos etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálat tervezése és elvégzése révén elegendő és megfelelő bizonyítékot szerezzünk arról, hogy a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló nem tartalmaz lényeges hibás állításokat.
Az elvégzett könyvvizsgálat magában foglalta olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni a közhasznú egyszerűsített éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről. A kiválasztott eljárások, beleértve a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló akár csalásból, akár tévedésekből eredő, lényeges hibás állításai kockázatának felméréseit, a könyvvizsgáló megítélésétől függnek. A közhasznú egyszerűsített éves beszámolóhoz kapcsolódóan a könyvvizsgáló kockázatfelmérésének nem célja, hogy az Alapítvány belső ellenőrzésének hatékonyságára vonatkozóan véleményt mondjon.
A könyvvizsgálat magában foglalta továbbá az alkalmazott számviteli alapelvek és az ügyvezetés lényegesebb becsléseinek, valamint a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló bemutatásának értékelését. Meggyőződésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt a könyvvizsgálói záradék (vélemény) megadásához.
A könyvvizsgálat során az Alapítvány közhasznú egyszerűsített éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk, és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy a közhasznú egyszerűsített éves beszámolót a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint készítették el. Véleményünk szerint a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló az Alapítvány 2008. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről megbízható és valós képet ad.
Budapest, 2009. november 11.
FRISS & TÁRSA | FRISS LÁSZLÓ s. k. | |
Könyvvizsgáló és Tanácsadó Betéti Társaság | Okleveles könyvvizsgáló | |
Budapest II., Ady Endre u. 1. II/3. | „hiteles könyvvizsgáló” | |
Eng. szám MKVK 000135 | Eng. szám: MKVK 003235 |