1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 |
együtt
A számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek közhasznú egyszerűsített beszámolója
2009.
Fővárosi Szociális Közalapítvány és
Budapesti Szociális Forrásközpont
egyéb szervezet megnevezése
1052 Budapest, Városház u. 9-11.
címe
Keltezés: Budapest, 2010. június 07.
Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
P. H.
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1. | A. Befektetett eszközök (2-5. sorok) | 987 | 416 | ||
2. | I. IMMATERIÁLIS JAVAK | ||||
3. | II. TÁRGYI ESZKÖZÖK | 987 | 416 | ||
4. | III. BEFEKTETETT PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK | ||||
5. | IV. BEFEKTETETT ESZKÖZÖK ÉRTÉKHELYESBÍTÉSE | ||||
6. | B. Forgóeszközök (7-10. sorok) | 43 492 | 117 412 | ||
7. | I. KÉSZLETEK | ||||
8. | II. KÖVETELÉSEK | 3 527 | 14 759 | ||
9. | III. ÉRTÉKPAPÍROK | ||||
10. | IV. PÉNZESZKÖZÖK | 39 965 | 102 653 | ||
11. | C. Aktív időbeli elhatárolások | 5 469 | 328 | ||
12. | ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK) ÖSSZESEN (1.+6.+11. sor) | 49 948 | 118 156 | ||
13. | D. Saját tőke (14-19. sorok) | 42 337 | 94 182 | ||
14. | I. INDULÓ TŐKE / JEGYZETT TŐKE | 5 300 | 5 300 | ||
15. | II. TŐKEVÁLTOZÁS / EREDMÉNY | 31 928 | 37 039 | ||
16. | III. LEKÖTÖTT TARTALÉK | ||||
17. | IV. ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | ||||
18. | V. TÁRGYÉVI EREDMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGBŐL (KH. TEV.BŐL) | 5 109 | 51 843 | ||
19. | VI. TÁRGYÉVI EREDMÉNY VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉGBŐL | ||||
20. | E. Céltartalékok | ||||
21. | F. Kötelezettségek (22-23. sorok) | 7 611 | 23 974 | ||
22. | I. HOSSZÚ LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | ||||
23. | II. RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 7 611 | 23 974 | ||
24. | G. Passzív időbeli elhatárolások | ||||
25. | FORRÁSOK (PASSZÍVÁK) ÖSSZESEN (13.+20.+21.+24. sor) | 49 948 | 118 156 |
Budapest, 2010. június 07.
Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1. | A. Összes közhasznú tevékenység bevétele (1.+2.+3.+4.+5.) | 52 285 | 164 699 | ||
2. | 1. Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 33 838 | 73 661 | ||
3. | a) alapítótól | 20 941 | 20 941 | ||
4. | b) központi költségvetéstől | 2 365 | 63 717 | ||
5. | c) helyi önkormányzattól | 10 000 | 10 000 | ||
6. | d) egyéb, ebből 1%: ..0.. | 532 | |||
7. | 2. Pályázati úton elnyert támogatás | 9 924 | 61 364 | ||
8. | 3. Közhasznú tevékenységből származó bevétel | 5 500 | |||
9. | 4. Tagdíjból származó bevétel | ||||
10. | 5. Egyéb bevétel | 8 523 | 3 233 | ||
11. | B. Vállalkozási tevékenység bevétele | ||||
12. | C. Összes bevétel (A+B) | 52 285 | 164 699 | ||
13. | D. Közhasznú tevékenység ráfordításai (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 47 176 | 112 856 | ||
14. | 1. Anyagjellegű ráfordítások | 18 270 | 35 357 | ||
15. | 2. Személyi jellegű ráfordítások | 24 919 | 22 767 | ||
16. | 3. Értékcsökkenési leírás | 768 | 610 | ||
17. | 4. Egyéb ráfordítások | 3 012 | 50 801 | ||
18. | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
19. | 6. Rendkívüli ráfordítások | 207 | 3 321 | ||
20. | E. Vállalkozási tevékenység ráfordításai (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | ||||
21. | 1. Anyagjellegű ráfordítások | ||||
22. | 2. Személyi jellegű ráfordítások | ||||
23. | 3. Értékcsökkenési leírás | ||||
24. | 4. Egyéb ráfordítások | ||||
25. | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
26. | 6. Rendkívüli ráfordítások | ||||
27. | F. Összes ráfordítás (D.+E.) | 47 176 | 112 856 | ||
28. | G. Adózás előtti eredménye (B.-E.) | ||||
29. | H. Adófizetési kötelezettség | ||||
30. | I. Tárgyévi vállalkozási eredmény (G.-H.) | ||||
31. | J. Tárgyévi közhasznú eredmény (A.-D.) | 5 109 | 51 843 | ||
32. | Tárgyévi eredmény (I.+J.) | 5 109 | 51 843 |
Tájékoztató adatok
33. | A. Személyi jellegű ráfordítások | 22 767 | |
34. | 1. Bérköltség | 14 752 | |
35. | ebből: - megbízási díjak | 149 | |
36. | - tiszteletdíjak | 0 | |
37. | 2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | 1 577 | |
38. | 3. Bérjárulékok | 6 438 | |
39. | B. A szervezet által nyújtott támogatások | 22 710 | |
40. | C. Továbbutalási céllal kapott támogatás | 30 808 | |
41. | D. Továbbutalt támogatás | 30 808 |
Budapest, 2010. június 07.
Győri Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
A Fővárosi Szociális Közalapítvány (székhelye: 1052 Budapest, V. ker., Városház u. 9-11.), amely 1992. április 15-én a 3063. sorszám alatt nyilvántartásba vett, 1996. március 4-én közalapítvánnyá minősített, 1998. január 1-jétől kiemelkedően közhasznú fokozatú szervezetté átsorolt alapítványként végzi tevékenységét.
A szervezet az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) szakaszában foglalt közhasznú - szociális - tevékenységet lát el.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány szervezeti egysége a Budapesti Szociális Forrásközpont (székhelye: 1052 Budapest, V. ker., Városház u. 9-11.), amely 2003. január 1-jétől a Közalapítványra vonatkozó jogszabályok alapján működik, önálló adószámmal.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány és a Budapesti Szociális Forrásközpont külön jogi személyként önállóan gazdálkodik, elkülönült vagyonnal rendelkezik.
Gazdasági tevékenységükről külön mérlegbeszámoló készítésével is számot adnak.
Tekintettel a közös bírósági bejegyzésre, valamint az egy közös KSH-, illetve külön adószámra, összesített mérlegbeszámoló képezi a közhasznúsági jelentés alapját.
A számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek közhasznú egyszerűsített éves beszámolója, a 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendeletben közzétett 4. és 6. sz. mellékletben előírtak alapján készült.
2009. évben mindkét szervezet az alapító okiratban foglalt cél szerinti tevékenységet végezte.
A társaság könyvvizsgálatát a FRISS & Társa Könyvvizsgáló Bt. (Budapest, Ady Endre u. 1.) részéről Friss László bejegyzett könyvvizsgáló (kamarai tagsági száma: 003235), míg a társaság könyvelését Pozsonyi Mercedes (1078 Budapest, Hernád u. 22.) regisztrált mérlegképes könyvelő (PM regisztrációs száma: 126147) végzi.
1. Közhasznú beszámoló
A szervezet 2009. évi gazdálkodásának mérlege (adatok ezer Ft-ban) | |||
A. | Befektetett eszközök | 416 | |
B. | Forgóeszközök | 107 072 | |
C. | Aktív időbeli elhatárolások | 328 | |
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 107 816 | ||
D. | Saját tőke | 94 182 | |
E. | Céltartalékok | 0 | |
F. | Kötelezettségek | 13 634 | |
G. | Passzív időbeli elhatárolások | 0 | |
FORRÁSOK ÖSSZESEN | 107 816 | ||
A. | Összes közhasznú tevékenység bevétele | 164 699 | |
B. | Vállalkozási tevékenység bevétele | 0 | |
C. | Összes bevétel | 164 699 | |
D. | Közhasznú tevékenység ráfordításai | 112 856 | |
E. | Vállalkozási tevékenység ráfordításai | 0 | |
F. | Összes ráfordítás | 112 856 | |
I. | Tárgyévi vállalkozási eredmény | 0 | |
J. | Tárgyévi közhasznú eredmény | 51 843 | |
Tárgyévi eredmény összesen | 51 843 | ||
Tájékoztató adatok (ezer Ft-ban) | |||
A. | Személyi jellegű ráfordítások | 22 767 | |
1. Bérköltség | 14 752 | ||
- ebből megbízási díjak | 149 | ||
2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | 1 577 | ||
3. Bérjárulékok | 6 438 | ||
B. | Szervezet által nyújtott támogatások | 22 710 | |
C. | Továbbtanulási céllal kapott támogatás | 30 808 | |
D. | Továbbutalt támogatás | 30 808 |
A beszámoló KÖVETELÉSEK sora jogcímenként:
59 E Ft | FSZKA APEH TB túlfizetésből | |
58 E Ft | EQUAL APEH SZJA és TB túlfizetésekből | |
2 620 E Ft | NORVÉG Elszámolatlan pályázatra kiadott előlegek | |
1 682 E Ft | BSZFK Munkavállalókkal szembeni egyéb követelések | |
4 419 E Ft | Mindösszesen |
A beszámoló rövid lejáratú KÖTELEZETTSÉGEK sora jogcímenként:
6 395 E Ft | BSZF Még elszámolatlan támogatások | |
19 E Ft | BSZF APEH SZJA kötelezettségből | |
111 E Ft | EQUAL APEH SZJA és TB kötelezettségből | |
5 436 E Ft | NORVÉG Pályázók felé fennálló következő évi kifizetések | |
1 673 E Ft | BSZFK APEH járulékfizetési kötelezettségek | |
13 634 E Ft | Mindösszesen |
2. A szervezet 2009-ben 63 661 E Ft költségvetési támogatásban részesült.
3. Kimutatás a vagyon felhasználásáról (adatok ezer Ft-ban)
Megnevezés | 2009. évi összeg | 2010. évi összeg | |
Induló tőke | 5. 300 | 5 300 | |
Tőkeváltozás | 31 928 | 37 039 | |
Tárgyévi eredmény közhasznúsági bevételből | 5 109 | 51 843 | |
Tárgyévi eredmény vállalkozási bevételből | 0 | 0 | |
Saját tőke | 42 337 | 94 182 |
4. Kimutatás a kapott támogatásokról (adatok ezer Ft-ban)
Fővárosi Szociális Közalapítvány
Támogató megnevezése | Támogatott cél | Támogatási összeg | |
2009. év | |||
Hálózat Budapest | Díjhátralékosokért | 5 000 | |
Nem teljesített támogatás visszautalása | 500 | ||
Norvég Finanszírozás | Jogsegélyszolgálat és diszkrimináció elleni küzdelem | 63 661 | |
Természetbeni adományok | Élelmiszer-adományok | 7 164 | |
Összesen: | 76 325 |
Forrásközpont
Támogató megnevezése | Támogatott cél | Támogatási összeg | |
2009. év | |||
Főv. Önkormányzat | Közhasznú tevékenység | 20 941 | |
Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet | Mainstreaming kutatás | 3 000 | |
Szociális és Családügyi Minisztérium | Szakmai Hálózatfejlesztő Központok üzemeltetése | 2 250 | |
Szociális és Családügyi Minisztérium | Közép-Mo. Regionális Tanács üzemeltetése | 2 250 | |
NORVÉG Alap | Tapasztalati szakértők képzése | 24 222 | |
EURÓPAI Unió, Brüsszel | Senior Force projekt | 4 490 | |
EURÓPAI Unió, Brüsszel | Celje projekt | 1 286 | |
EURÓPAI Unió, Brüsszel | Enterprise projekt | 8 208 | |
EURÓPAI Unió, Brüsszel | Imece projekt | 15 657 | |
Összesen: | 82 304 |
5. 1%-os szja-támogatást nem kaptunk kézhez 2009. év folyamán.
6. Vezető tisztségviselő juttatásban nem részesült.
7. Közhasznú tevékenység 2009-ben
A Fővárosi Szociális Közalapítvány a kapott támogatások - teljes körét - nonprofit szervezeteknek adta tovább.
A Közalapítvány még 2004-ben a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Humánerőforrás Operatív Program és EQUAL Irányító Hatóság EQUAL Program 2004 keretében kiírt pályázatra „Esélyteremtés a foglalkoztatásban” témában pályázatot nyújtott be a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményeivel (BMSZKI) és a Menhely Alapítvánnyal közösen. A pályázatot a Közalapítvány a partnerekkel együtt megnyerte. A pályázati programban vállalt feladatokat a Közalapítvány folyamatosan teljesíti, a pályázatban vállalt célok megvalósításának végső határideje: 2007. december 31. volt, a végleges elszámolások határideje áthúzódott még a 2008-2009-2010-es évekre is.
Év végével 340 E Ft volt a finanszírozásra fordított pénzeszköz.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus által biztosított, és a Fővárosi Önkormányzat költségvetéséből kapott támogatásokat nyílt pályázat útján nonprofit szervezeteknek adta tovább.
A Fővárosi Önkormányzattól kapott 10 M Ft támogatás egy részét a Közalapítvány tartalékolja a Norvég Alapból nyert alábbi pályázat végrehajtására.
Még 2008-ban a Közalapítvány az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus programra benyújtott „Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem, jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten” elnevezésű pályázatát elfogadták, és 90 M Ft támogatásban részesítették. A közalapítványnak 15% önrészt kell biztosítani a pályázati program lebonyolítására.
A projekt a fővárosban élő legveszélyeztetettebb csoportokat célozza meg:
- roma kisebbséghez tartozók
- hajléktalan emberek
- lakhatási támogatásra szorulók, díjhátralékosok, munkanélküliek, egyedül élő idősek vagy a lakásmaffia által veszélyeztetettek
- pszichiátriai ellátásban részesülők
- fiatal droghasználók
- fogyatékkal élők
- homoszexuálisok
- börtönből szabadulók.
A 8 db nyertes alprojektre a Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem keretprogramra, és a 24 nyertes alprojektre a Jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten keretprogramra a pályázókkal a támogatási szerződések megkötése 2009. július 1-jével megtörtént.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége a jogsegélyszolgálatra benyújtott pályázatától a szerződéskötésnél visszalépett, ezért 1 783 000 Ft-ra nem kötöttünk szerződést.
A támogatási szerződések alapján az erre a célra létrehozott elkülönített alszámlára a projektgazda a végső kedvezményezettek kérelmére a támogatási összeg maximum 30%-át előlegként átutalta.
A 31 végső kedvezményezettől megérkeztek az első és második negyedéves projekt-előrehaladási jelentések a 2009. VII-VIII-IX. és 2009. X-XI-XII. hónapokban végzett tevékenységekről.
A Szubjektív Értékek Alapítvány programja csak 2010. január 1-jével indul.
Közbenső kifizetésre az első negyedéves beszámolók alapján 9 esetben került sor. A többi végső kedvezményezett nem költötte el az előleget, ezért mindaddig, amíg nem számolnak el a már kifizetett előleggel, újabb kifizetésre nem kerülhet sor.
A beszámolók alapján megállapítható, hogy a Végső Kedvezményezettek az előkészületi munkákat megtették, a projektek végrehajtása beindult.
A nyilvánossággal problémák voltak, mert nem a támogatási szerződésben (23/b pont) írt szöveg került a szórólapokra, és az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus logói is hiányoztak, ezeket kijavítattuk.
A De Jure alapítvány és a Magyarországi Roma Parlament programja befejeződik 2009. december 31-én. A Hajléktalanokért Közalapítvány programja, a módosítás következtében 2010. II. 28-án fejeződik be. A végső kifizetések előtt monitorozást rendeltünk el, amelyek rendben lezárultak.
A támogatási összeg 20%-a vissza volt tartva a monitorozás befejezéséig, illetve a végső elszámolás elfogadásáig.
A Végső Kedvezményezettektől szerződésmódosítási kérelmek érkeztek a beszámolási időszakban, amelyek nagy részben a benyújtott jóváhagyott költségvetést, részben a futamidőt érintették. A futamidő, vagyis a projekt végrehajtásának időtartama a módosítás következtében nem csökkent, hanem nőtt. A költségvetés-módosítások oka volt pl. az eszközök beszerzésének későbbi felmerülése, vagy beállított költségek szükségtelenné válása. Összességében a változtatások nem veszélyeztették a pályázatban, illetve a támogatási szerződésben lévő eredeti célok megvalósítását.
Egy esetben fordult elő, hogy az önrészt kérte csökkenteni a Végső Kedvezményezett, ami az eredeti program megvalósítását nem veszélyeztette, mert az utazási költségek helyett érdemi munkára tudták fordítani a csökkentett önrészt, ami így is több maradt, mint az előírt 10%. Ebben az egy esetben nemcsak a szakértő, hanem a Kuratórium tagjainak álláspontját is kikértük, akik támogatták a módosítási kérelmet.
Jelezzük, hogy a Végső Kedvezményezettek programjainak futamidejét kitoltuk 2010. december 31-ig, ennek következtében ezek a szervezetek a végső beszámolókat 2011. január 31-ig fogják benyújtani. Így lehetett csak legalább 18 hónapra biztosítani az eredetileg 21 hónapra tervezett programok futamidejét.
A pályázat lebonyolítása előreláthatóan 2011 első felében fog befejeződni, az önrész és a támogatási összeg felhasználása folyamatosan történik.
A Budapesti Szociális Forrásközpont tevékenységét az alábbiakban mutatjuk be részleteiben.
I. Külföldi forrásokból finanszírozott programok
I. 1. Európai városok a gyermekszegénység ellen
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2007/29 | CP | European Commission - VP/2007/012 - Progress | T. sz. | Európai városok a gyermekszegénység ellen = European Cities against Child Poverty | 2007. 12. 11. | 2007. 12. 01. | 2009. 12. 01. | 123 540 euró = 28 662 180 Ft |
A pályázat az Európai Bizottság Social Inclusion keret-pályázati kiírását megnyerve jött létre, főpályázó a brüsszeli Greater London Enterprise (GLE). A nemzetközi konzorcium a gyermekszegénység fölszámolására irányuló, adaptálható módszertani modellek kidolgozását és terjesztését vállalta. A projektben résztvevő városok: London, (Brüsszel), Amsterdam, Helsinki, Milánó és Budapest.
I. 2. A szociálisan hátrányos helyzetben, Budapesten élő nők helyzetének felmérése
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2007/30 | CON | European Commission - VP/2007/012 - Progress | T. sz. | A szociálisan hátrányos helyzetben, Budapesten élő nők helyzetének felmérése = Connections - Organisational approaches to the complexities of multiple deprivation at a city level | 2007. 12. 11. | 2007. 12. 01. | 2009. 12. 01. | 18 956 euró = 4 403 437 Ft |
A pályázat az Európai Bizottság Social Inclusion keret-pályázati kiírását megnyerve jött létre. A főpályázó Rotterdam városának Szociális és Foglalkoztatási Bizottsága volt. A pályázati program keretében a BSZF a Budapesten élő, hátrányos helyzettel küzdő nők helyzetét vizsgálta, különböző módszertani szempontok alapján. A programban részt vevők különböző részterületeken vizsgálták a szociálisan hátrányos helyzetű csoportok reintegrációs lehetőségeit, és egymás modelljeiből az adaptálható elemeket ismerték meg. A BSZF több éve dolgozik a női esélyegyenlőség növelésének lehetőségeivel, így mi a hátrányos helyzetben élő nők speciális problémáinak feltérképezését vállaltuk.
A projekt 2009 decemberében zárult le.
I. 3. Az EU tagállamokban, 50 év fölötti munkavállalók foglalkoztatása külföldön
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2007/31 | ENE | European Commission - VP/2007/009/ 78 - Progress | T. sz. | Az EU tagállamok 50 év feletti életkorú munkavállalóinak foglalkoztatása külföldön = Connections - Senior Force - Promoting the employment of workers aged 50+ | 2007. 12. 13. | 2007. 12. 01. | 2009. 12. 01. | 56 000 euró = 13 024 550 Ft |
A pályázat témája a foglalkoztatás, a főpályázó Aarhus város foglalkoztatási és munkaügyi intézménye. A nemzetközi konzorcium partnerei 50 év fölötti munkavállalók külföldön történő elhelyezésének lehetőségeit vizsgálják. A programnak nem az a célja, hogy ténylegesen munkát közvetítsen (ez nem is elvárás), hanem sokkal inkább azokat az okokat kívánja felderíteni, amelyek segítik, és amelyek hátráltatják a más EU országban történő munkavállalást. Külön érdekessége számunkra a programnak, hogy vegyesen vesznek részt benne régi és új EU tagországok képviselői (pl. rajtunk kívül a lengyelek is).
A pályázat előkészítését a Fővárosi Önkormányzat támogatása tette lehetővé. A pályázat operatív végrehajtása 2008 januárjában kezdődött.
A projekt 2009. decemberben zárult.
I. 4. Helyi és regionális akciótervek „II”
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2007/35 | ALP | JZ Socio - Javni Zavod za Socialno Varstvene Dejavnosti Celje - VP/2007/012 - Progress | V. sz. | Helyi és regionális akciótervek II. = LAPs and RAPs II. = Connections capacity building and action planning transnational programme for local and regional action plans for social inclusion | 2008. 02. 01. | 2007. 12. 31. | 2009. 12. 31. | 11 000 euró = 2 549 985 Ft |
A projekt 4 témakörben, az alábbi 3 célt kívánta elérni (2 éves futamidő alatt):
(a) az „alulról építkező tervezési folyamatok megerősítését”,
(b) a „helyi és regionális akciótervek európai modelljeinek összehasonlítását”,
(c) az „akció-tanulás” módszerének megismerését és gyakorlati alkalmazását.
A projekt belső tematikájának (= a 4 témakörnek) meghatározása két részletben történt: a 2008. évi első és a 2009. évi első nemzetközi partnerségi találkozás alkalmával. A pályázat előkészítését a Fővárosi Önkormányzat támogatása tette lehetővé.
A 8 ország (Belgium, Csehország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Románia, Szlovákia, Szlovénia) partnereit tömörítő projekt-konzorciumot a szlovén Javni Zavod Socio vezette.
I. 5. Szegénységben élők tapasztalati szakértővé képzése és ehhez szakemberképzés 3 régióban
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2007/34 | NA | Norvég Alap | T. sz. | EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 4 kiemelt terület ÖP/1. célt: Szegénységben élők tapasztalati szakértővé képzése és ehhez szakemberképzés 3 régióban | 2009. 10. 06. | 2009. 09. 01. | 2011. 04. 30 | 103 363 425 Ft |
A Norvég Alap pályázatán nyertes konzorciumot a BSZF vezeti.
Tagjai:
- a Magyar Szegénységellenes Hálózat
(Budapest - Közép-Magyarországi Régió),
- a Magyar Vöröskereszt BAZ megyei tagszervezete
(Nyíregyháza - Észak-Magyarországi Régió) és
- a Szociális Innovációs Társulás
(Veszprém - Közép-Dunántúli Régió).
A pályázat előkészítését a Fővárosi Önkormányzat támogatása tette lehetővé.
Átfogó célunk, hogy e projekt keretében megvalósuló kísérleti képzés során létrehozzunk egy új szakmát: a „Tapasztalati szakértő” szakmáját.
I. 6. Női esélyegyenlőség elősegítése a döntéshozásban
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2009/2 | G4G | INTERREG IVC | T. sz. | Gender4Growth Projekt Nemek közötti esélyegyenlőség előmozdítása Nők gazdasági és társadalmi szerepvállalásának erősítése | 2009. január | 2009. január | 2011. december | 16 000 euró |
- INTERREG IV C G4G Gender For Growth
Női esélyegyenlőség elősegítése a döntéshozásban
Partnerek: Franciaország, Spanyolország, Svédország, Görögország, Románia
A projekt célja a gazdasági fejlődést célzó regionális és helyi szintű döntésekben és stratégiákban a nők és férfiak közötti esélyegyenlőség szempontjainak megjelenítése.
A projekt egyrészről vizsgálja és értékeli az egyes partnerországokban azokat a gazdasági irányelveket és stratégiákat, amelyek befolyásolják, és hatással vannak a nők szerepvállalására a gazdasági életben. A projekt másrészről célozza a politikai és gazdasági döntéshozói szint képviselőinek bevonását azért, hogy a projekt eredményei fenntarthatóak legyenek hosszú távon és idővel teret nyerjenek a politikai és gazdasági döntéshozásban.
I. 7. Családon belüli erőszak megelőzése és kezelése
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2009/6 | Daphne | ITN London | T. sz. | Daphne Családon belüli erőszak kezelése és megelőzése Mo.-n a jogi szabályozás és szolgáltatások tükrében | 2009. január | 2009. 01. 01. | 2010. 12. 31. | 20 000 euró |
- DAPHNE III Empowering women or perpetuating victimhood
Családon belüli erőszak megelőzése és kezelése
Partnerek: Anglia, Magyarország
A projekt célja és tevékenysége a családon belüli erőszak tényleges megelőzésének és kezelésének vizsgálata a jogi szabályozás és az elérhető nemzeti és helyi szintű, illetve civil szervezetek által nyújtott szolgáltatások tükrében.
Az angol partnerek, a londoni székhelyű ITN, amely egy képzési központ és a szintén londoni IMECE kutatásuk során az etnikai kisebbségi csoportokat, - értelemszerűen bevándorló - családok és nők helyzetét vizsgálják, a BSZF pedig elsősorban a roma származású nőket érő erőszak kezelésére fókuszál. A kutatás első szakaszában a partnerek a hatályban lévő jogszabályokat értékelik - azok hatékonyságát, végrehajthatóságát, hiányosságait és a - főként civil kezdeményezésre történő - nyomon követhető változásait. Vizsgáltuk és összehasonlítottuk ezen túlmenően a két országban az elérhető szolgáltatásokat.
I. 8. The Missing Link
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2010/2 | ML | Leonardo | T. sz. | The Missing Link | 2009. 01. 01. | 2011. |
A ’Missing Link’ a belga VZW De Link vezetésével indult program, a Leonardo da Vinci Lifelong Learning nemzetközi együttműködésre és tapasztalatcserére irányuló programjainak egyike. Célja olyan európai szervezetek összefogása, amelyek már valamilyen tapasztalattal rendelkeznek a „tapasztalati szakértők” (T. Sz.) képzését illetően. A projektben három modell jelenik meg:
(a) a pszichiátriai intézmények volt kliensei, akik a képzést követően a pszichiátriai intézményekben jelenleg kliensek (=sorstárssegítés), és a pszichiátriai intézmények szakemberei (=T. Sz. konzultáció) számára szolgáltatnak (a képzés bemeneti feltétele: érettségi);
(b) a szociális munka B.A. képzés átalakítása T. Sz.-ek számára (a képzés bemeneti feltétele: érettségi);
(c) „a szegénységben és társadalmi kirekesztettségben élés tapasztalati szakértői”-nek képzése (a képzésnek nincs(!) iskolai végzettségi bemeneti feltétele);
A projekt során e képzések „train the trainers” típusú képzésének európai tananyaga készül el.
A projekt harmadik találkozási alkalmával abban maradtunk a konzorciumi tagokkal, hogy a pályázati peremfeltételek korlátai miatt a BSZF a továbbiakban ún. „silent partner”-ként fogja végigkísérni a folyamatot, ugyanis nekünk az lenne kedvező, ha a Norvég alap által támogatott „Tapasztalati szakértő ...” projektünk partnereivel együttesen vehetnénk részt a „The Missing Link” projektben is. Erre azonban a Leonardo típusú projektben nincs mód.
II. Országos (minisztériumi) forrásokból finanszírozott programok
II. 1. Szociális célú civil szervezetek hálózatfejlesztő központjaként működés
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/2 | SzC | ICSSZEM | T. Sz. | „Szakmai Hálózatfejlesztő Központok” program keretében az ágazatban működő civil szervezetek számára nyújtott szolgáltatások | 2008. 12. 16. | 2008. 09. 01. | 2009. 05. 31. | 3 000 000 Ft | |
2009/5 | SzC | SZMM | T. Sz. | „Szakmai Hálózatfejlesztő Központok” program keretében az ágazatban működő civil szervezetek számára nyújtott szolgáltatások | 2009. 12. 15. | 2009. 06. 01. | 2010. 04. 30. | 3 000 000 Ft |
A szakminisztérium megbízásából a szociális civil szervezeteket információkkal és képzésekkel támogatjuk.
II. 2. Közép-Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács működtetése
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/3 | SzT | ICSSZEM | T. sz. | Közép- Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács | 2008. 12. 16. | 2008. 09. 01. | 2009. 05. 31. | 3 000 000 Ft | |
2009/4 | SzT | SZMM | T. sz. | Közép- Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács | 2009. 12. 15. | 2009. 06. 01. | 2010. 04. 30. | 3 000 000 Ft |
2005. óta folyamatosan ellátott tevékenységünk a Közép-Magyarországi Regionális Szociálpolitikai Tanács (a továbbiakban KMRSZT) háttérfeladatainak elvégzése. Tevékenységünk révén idén immár a KMRSZT 10. ülésére került sor. A Tanács titkársági szerepköre sokrétű tevékenységet jelent számunkra. A fenti feladatok értelmében szakmai adatbázist működtetünk, hogy az információáramlás elősegítése érdekében 2009-ben is eleget tettünk az elvárt kapcsolattartási-, szakmai, rendezvényszervezési és dokumentációs kötelezettségünknek.
III. Fővárosi forrásokból finanszírozott programok
III. 1. Közszolgáltatási szerződésünk 2009. évi teljesülése
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2009/1 | Főv | Főv.Önk. | T. sz. | Fővárosi közszolgáltatási szerződés | 1998. 09. 15. 2009. 06. 03. | 2009. 01. 01. | 2009. 12. 31. | 20 941 000 Ft |
A Fővárosi Közgyűléssel kötött közszolgáltatási szerződésben vállaltaknak megfelelően szerveztünk rendezvényeket a közgyűlés civil szervezeteinek módszertani támogatására, miközben koordináltuk a fővárosi szociális szakma tevékenységét.
IV. Civil finanszírozású programok
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2009/8 | TSzF | RFOE | M. sz. | RFOE- Tanulmányírás (hálózatfejlesztés témakörből) | 2009. 04. 27. | 2009. 04. 27. | 2009. 05. 30. | 348 000 Ft |
A Regionális Forrásközpontok Országos Egyesülete a Szociális és Munkaügyi Minisztériummal kötött szerződése alapján megbízta a BSZF-et egy tanulmány elkészítésével, amely a civil hálózatok fejlesztésének lehetőségeiről és tapasztalatairól szól.
A témát egy szélesebb körből mi magunk választottuk.
Elsősorban azt szerettük volna bemutatni, milyen lehetőségei vannak a civil szervezeteknek a hálózattá szerveződésre, az együttes fellépésre, érdekeik közös érvényesítésére.
Erre kértünk fel egy szakértőt, aki velünk együttműködve elkészítette a tanulmányt.
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2009/3 | TSzF | SZMI | M. sz. | Mainstreaming kutatás | 2009. 02. 11. | 2009. 02. 11 | 2009. 11. 30. | 3 000 000 Ft |
Kutatásunk arra tett kísérletet, hogy a legkülönbözőbb célcsoportok, rétegek tekintetében feltérképezhető-e, s ha igen, milyen szempontok szerint elemezhetők a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő előterjesztések, illetve a közgyűlési határozatok, hogy abban az adott réteg szempontjai érvényesüljenek. Ennek érdekében összesen hét rövidebb-hosszabb előtanulmány készült.
V. Egyéb forrásból finanszírozott programok
V. 1. Az NSZFI által akkreditált képzéseink
V. 2. Személyiségfejlesztő tréning
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/8 | SZT | BSZF | Akkr. | Kiégés elleni személyiségfejlesztő tréning | Saját | 2009. 02. 02. | 2009. 03.02. | 25 000 Ft/fő |
2009-ben 1 csoportot hirdettünk meg tavasszal. A csoport 19 fő létszámmal, lemorzsolódás nélkül fejeződött be. Tréningeinken bevált gyakorlat, hogy a hallgatóktól írásos visszajelzést kérünk. Ez esetben is nagyon pozitív visszajelzést kapott a program is és a tréningvezető is.
V. 3. Személyiségfejlesztő tréning
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/9 | SZT | BSZF | Akkr. | Agressziókezelő személyiségfejlesztő tréning | Saját | 2009. 01. 01. | Folyamatos | 25 000 Ft/fő |
Agressziókezelő tréninget a 2009-es évben nem tartottunk.
V. 4. Személyiségfejlesztő tréning
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/10 | SZT | BSZF | Akkr. | Van-e neme I. Személyiségfejlesztő tréning | Saját | 2009. 01. 01. | Folyamatos | 25 000 Ft/fő |
„Van-e neme a kliensnek? (I.)” tréninget a 2009-es évben nem tartottunk.
V. 5. Nem akkreditált tréningünk:
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2008/11 | SZT | BSZF | Akkr. | Van-e neme II. Személyiségfejlesztő tréning | Saját | Nem kapott akkreditálást | Folyamatos | 25 000 Ft/fő |
„Még mindig van-e neme a kliensnek? (II.)” című képzésünk 2009-ben nem lett akkreditálva.
V. 6. Akkreditációra beadott tréningünk:
Sorsz. | Kód | Szerződő fél | Szerz. típusa | Vállalt feladat | Szerz. kelte | Kezd. | Bef. | Vállalási összeg | |
2010/2 | SZT | BSZF | Akkr. | Mentorképzés | Saját | - | Folyamatos | - |
A Norvég Finanszírozási Mechanizmus révén megvalósuló „Szegénységben élők tapasztalati szakértővé képzése és ehhez szakemberképzés 3 régióban” című projektünk keretében tapasztalati szakértőket támogató mentortréningünk célja az, hogy élményszerű tanulási folyamatban megismerhetővé tegye a tapasztalati szakértők élethelyzetét, érzelmi beállítódását, a kirekesztettség helyzetének lélektani következményeit.
V. 7. Szakértői felkérés
A Fővárosi Közgyűlés Sajgál Rózsát delegálta a főváros szakértőjeként, a fővárosi bentlakásos intézményekbe kerülők alap- és felülvizsgálatára.
V. 8. Szakmai lap szerkesztése
Szociális Szakmai Szövetség (3Sz) „HÁLÓ” nevű havi hírlevelének szerkesztése ebben az évben is folyamatosan elkészült.