Elvégeztük az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány mellékelt 2012. évi beszámolójának a könyvvizsgálatát. Ez az egyszerűsített éves beszámoló a 2012. december 31-i fordulónapra elkészített egyszerűsített mérlegből - melyben az eszközök és források egyező végösszege 44 192 E Ft a mérlegszerinti veszteség 7526 E Ft, - és a Közalapítvány ezen időponttal végződő évre vonatkozó eredménykimutatásból, valamint a számviteli politika meghatározó elemeit és az egyéb magyarázó megjegyzéseket tartalmazó kiegészítő mellékletből, közhasznúsági jelentésből áll.
Az éves beszámolónak a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint történő elkészítése és valós bemutatása az ügyvezetés felelőssége. Ez a felelősség magában foglalja az akár csalásból, akár hibából eredő, lényeges hibás állításoktól mentes éves beszámoló elkészítése és valós bemutatása szempontjából releváns belső ellenőrzés kialakítását, bevezetését, fenntartását, megfelelő számviteli politika kiválasztását és alkalmazását, valamint az adott körülmények között ésszerű számviteli becsléseket.
A könyvvizsgáló felelőssége az éves beszámoló véleményezése az elvégzett könyvvizsgálat alapján.
Itt jegyezzük meg, hogy a 2011. 04. 11-én kiadott jelentésünkben 2011. évre könyvvizsgálatunk alapján minősítés nélküli záradékot adtunk ki.
A könyvvizsgálatot a magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes - törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. A fentiek megkövetelik, hogy megfeleljünk bizonyos etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálat tervezése és elvégzése révén elegendő és megfelelő bizonyítékot szerezzünk arról, hogy az éves beszámoló nem tartalmaz lényeges hibás állításokat.
Az elvégzett könyvvizsgálat magában foglalta olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni az éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről. A kiválasztott eljárások, beleértve az éves beszámoló akár csalásból, akár tévedésekből eredő, lényeges hibás állításai kockázatának felméréseit, a könyvvizsgáló megítélésétől függnek. Az éves beszámolóhoz kapcsolódóan a könyvvizsgáló kockázatfelmérésének nem célja, hogy a közalapítvány belső ellenőrzésének hatékonyságára vonatkozóan véleményt mondjon.
A könyvvizsgálat magában foglalta továbbá az alkalmazott számviteli alapelvek és az ügyvezetés lényegesebb becsléseinek, valamint az éves beszámoló bemutatásának értékelését. Meggyőződésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt a könyvvizsgálói záradék megadásához.
A könyvvizsgálat során az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány egyszerűsített éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk, és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy az éves beszámolót a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint készítették el. Véleményünk szerint a beszámoló az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány 2012. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről megbízható és valós képet ad.
Figyelemfelhívás
Véleményünk korlátozása nélkül felhívjuk a figyelmet a pénzügyi kimutatásokhoz fűzött alábbi megjegyzésünkre!
A 1694/2012. (XII. 29.) Korm. határozat a Közalapítvány megszüntetését 2013. 06. 01-i határidőben jelölte meg. Jelentésünk kiadásáig ettől eltérő határozat, vagy más tartalmú megállapodás a két alapító között nem született. A kialakult helyzetben a közalapítvány működése kapcsán a „vállalkozás folytatásának” számviteli elve nem érvényesül!
Budapest, 2013. április 9.
Varga Péter | Varga Péter | |
ügyvezető | bejegyzett könyvvizsgáló | |
MKVK 000256 | MKVK 004214 |
NÉV: ÖSSZEFOGÁS A BUDAPESTI LAKÁSTALANOKÉRT ÉS HAJLÉKTALAN EMBEREKÉRT KÖZALAPÍTVÁNY
CÍM: 1134 BUDAPEST, DÓZSA GYÖRGY ÚT 152.
Cégjegyzékszám: | Pk.61.267/2003 | |
Adószám: | 18112285-1-41 |
Készült: Budapest, 2013. április 09.
A 2012. évi beszámolót Ondecs Éva készítette, regisztrációs száma:165985
Közalapítvány neve: Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány
A Közalapítvány székhelye: 1134 Budapest, Dózsa György út 152.
Alapítás, alakulás időpontja: 2004. 01. 07.
Működési formája: közalapítvány
Induló vagyona: 26 000 000 Ft
A tevékenységi körét illetően főtevékenysége alapján a kiemelten közhasznú besorolást kapta.
A ellenőrzését a 9 fős Kuratórium a 3 fős Felügyelő Bizottság, valamint a könyvvizsgáló végezte.
Tevékenységi körök:
Az év során a Közalapítvány az alábbi - a bíróságnál bejegyzett - tevékenységekben működött
85.32. Szociális ellátás elhelyezés nélkül
A Közalapítvány célja a fővárosban élő hajléktalan emberek szociális helyzetének javítása. A Közalapítvány alakuló ülését 2004. 02. 17-én tartotta.
A Közalapítvány induló vagyona 26 000 E Ft, amelyből 13 000 E Ft-ot a Magyar Köztársaság Kormánya, 13 000 E Ft-ot Budapest Főváros Önkormányzata biztosított.
A kormány 1694/2012. (XII. 29.) Korm. határozatában az Összefogás Közalapítvány 2013. június 01. dátummal történő megszüntetéséről döntött, az alábbiak szerint:
1. A Kormány az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2006. évi LXV. törvény 1. § (6) bekezdése alapján kezdeményezi az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány (a továbbiakban: Közalapítvány) megszüntetését arra hivatkozással, hogy a közalapítvány céljainak megvalósítása, feladatának további ellátása egyéb közfeladatot ellátó szervezet útján hatékonyabban megvalósítható.
2. A Kormány
a) felhatalmazza az emberi erőforrások miniszterét, hogy a Közalapítvány társalapítójával, a Fővárosi Önkormányzattal egyetértésben, a Kormány mint alapító nevében kérelmezze a Fővárosi Törvényszéknél a Közalapítvány megszüntetését, kérje kérelmének soron kívüli elbírálását, továbbá a megszüntetés kapcsán felmerülő kérdésekben a Kormány mint állami alapító nevében eljárjon, és az ennek érdekében szükséges intézkedéseket megtegye;
b) megbízza az emberi erőforrások miniszterét vagyonelszámoló, könyvvizsgáló, valamint az átadás-átvételi eljárásban közreműködő személyek kijelölésére;
c) egyetért azzal, hogy a megszűnt Közalapítvány feladatait - ideértve a Közalapítvány megszűnésekor fennálló kötelezettségeiért való helytállást és fennálló jogainak érvényesítését is - a Hajléktalanokért Közalapítvány lássa el, és felhívja az emberi erőforrások miniszterét, hogy a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával tegye meg az ennek érdekében szükséges intézkedéseket;
d) felhívja az emberi erőforrások miniszterét, hogy gondoskodjon arról, hogy a Közalapítvány megszűnése napjával mint mérleg-fordulónappal elkészítésre kerüljön a Közalapítványnak a számviteli törvény szerinti egyes egyéb szervezetek beszámoló-készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet 6. §-a szerinti beszámolója.
Felelős: emberi erőforrások minisztere, közigazgatási és igazságügyi miniszter
Határidő: 2013. június 1.
3. A Kormány a Közalapítvány vagyonának számbavételére és a hitelezők kielégítésére - a Közalapítvány vagyona értéke erejéig -, valamint a megszűnő Közalapítvány iratainak jogszabály szerint kötelező őrzésére a Hajléktalanokért Közalapítványt kéri fel. A Kormány egyetért azzal, hogy a Közalapítvány hitelezők kielégítése után fennmaradt vagyonát - ideértve a vagyoni értékű jogokat is - az állami alapító nevében, a Közalapítvány társalapítójával egyetértésben az emberi erőforrások minisztere a Hajléktalanokért Közalapítvány támogatására fordítja.
Felelős: emberi erőforrások minisztere
Határidő: a Közalapítvány törlését követően azonnal
4. A Kormány felhívja az emberi erőforrások miniszterét, hogy a Közalapítvány megszüntetéséről és a 3. pontban foglalt intézkedésekről a nyilvánosságot közleményben tájékoztassa.
Felelős: emberi erőforrások minisztere
Határidő: a Közalapítvány törlését követően azonnal
5. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
6. Hatályát veszti az Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány megszüntetéséről szóló 1169/2011. (V. 26.) Korm. határozat.
A Közalapítvány céljainak megvalósításához 2012. évben nem kapott támogatást és saját forrásaiból sem biztosított keretet. A Közalapítvány 2012 évben nem hirdetett pályázatot.
A Közalapítvány előző évről 135 071 E Ft összegű kötelezettséget hozott át, ami az előző évek pályázatain nyert, de a támogatottaknak még át nem utalt összegeit tartalmazza, ezen összegek átutalása 2012. évben megtörtént. A pályázati összeggel való elszámolás a Nemzeti Erőforrás Minisztérium felé megtörtént, a pályázati maradványokat visszautalta a Közalapítvány, a pályázati elszámolást a Nemzeti Erőforrás Minisztérium elfogadta.
A Közalapítvány 2012. évben 1000 E Ft-tal támogatta a február 03-a munkacsoportot.
2008. április 1-jével indult el a Társadalmi Megújulás Operatív Program (továbbiakban: TÁMOP), amelyben konzorciumi partnerként a Hajléktalanokért Közalapítvány főpályázó mellett vesz részt a Közalapítvány. A TÁMOP programban a kezdés óta 6 fő részmunkaidős munkavállaló dolgozott, 2010. évben további 3 fő részmunkaidős munkatárs és 10 fő megbízásos jogviszonyban dolgozó munkatárs került felvételre. A TÁMOP program eredetileg 2011. 06. 30. befejezéssel került meghirdetésre, de 2011. novemberében az irányító hatóság 1 éves meghosszabbításáról döntött. A meghosszabbított projekt 7 fő részmunkaidős és 10 megbízásos jogviszonyú munkavállalóval folytatta a működést. A TÁMOP program 2012. június 30-ával befejezésre került. A projekt záró könyvvizsgálatát a konzorciumi partner Hajléktalanokért Közalapítvány könyvvizsgálója végezte, hiányosságot nem tárt fel.
2012. év novemberében az ESZA Kht. záró helyszíni ellenőrzést tartott, ahol pénzügyi-gazdálkodási és szakmai anyagok is ellenőrzésre kerültek, az ellenőrzés hibát, hiányosságot nem állapított meg.
A Hajléktalanokért Közalapítvány által biztosított előleg fel nem használt része visszautalásra került az előleget nyújtónak, az ESZA által nem támogatott többletköltségekből eredő elszámolás rendezése folyamatban van.
A Közalapítvány képviselő szerve a 9 tagú Kuratórium. A Kuratórium tagjai díjazásban nem részesülnek. A Közalapítvány asszisztense részmunkaidős munkaszerződéssel a Közalapítvány titkára és könyvelője vállalkozási szerződés alapján látja el feladatait. A TÁMOP program munkatársai határozott időre szóló részmunkaidős munkaszerződés illetve határozott időre szóló megbízási szerződés alapján látták el feladataikat.
A 2012. évben lezárult pályázatok monitorozása az elszámolások ellenőrzése szakértők bevonásával történt, akik részben megbízási szerződéssel részben vállalkozási szerződéssel dolgoztak.
Nem értelmezhető a közalapítványnál.
adatok E Ft-ban | ||||
Megnevezés | Bér + tiszteletdíj | Személyi jell. kifizetések | Összesen | |
Kuratórium tagjai | - | - | - | |
Felügyelő bizottság | - | - | - | |
Összesen | - | - | - |
A TÁMOP program működtetéséhez a Hajléktalanokért Közalapítvány 27 225 240 Ft előleget biztosított, az ESZA-val való elszámolás után a fel nem használt összeg visszautalása a Hajléktalanokért Közalapítvány számlájára megtörtént. A projekt ESZA által meg nem térített költségek miatti visszafizetési kötelezettség rendezése a Hajléktalanokért Közalapítvány felé 2013 évben várható.
Garancia vállalása nem történt.
Név | Beosztás | Lakcím | |
Kártyás Irén | Kuratóriumi tag | 1084 Bp., Auróra u. 7. |
A Közalapítvány könyvvizsgálatát
A PénzMentor Könyvvizsgáló Kft. (bejegyzési száma a Magyar Könyvvizsgáló Kamaránál: 000256) bejegyzett könyvvizsgálója Varga Péter végzi, akinek kamarai bejegyzési száma 004214.
Közalapítványunk a beszámoló összeállításánál Számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 15-16. §-ában meghatározott alapelvek figyelembe vételével a 2012. gazdasági évről 2012. december 31-i fordulónappal éves beszámolót készített. Az éves beszámoló összeállítása a törvény 17-20. §-ban előírt általános szabályok alapján történt. Ennek keretében a mérleg a 22-45. §, az eredmény-kimutatás a 70-87. §, a kiegészítő melléklet a 88-94. §, az üzleti jelentés pedig a 95. §-ban meghatározott törvényi előírásoknak megfelelően készült.
A Közalapítvány működését, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének alakulását bemutató beszámoló összeállításához a 14. § előírása szerint Számviteli politikánkban rögzítettük az egyes mérlegtételek értékelési módját és zárlati időpontokat.
A Számviteli törvény által előírt egyes mérlegtételek valódiságának alátámasztására a számviteli alapelveknek megfelelően számviteli politikánk keretében elkészítettük
- az eszközök és források értékelési szabályzatát,
- pénzkezelési szabályzatot,
- számlarendet és számlatükört.
2012. | Vagyonváltozás | 2011. záró | 2012. záró | ||||
Arányszám | |||||||
ESZKÖZÖK | 2011. 12. 31. | 2012. 12. 31. | Változás | 2011. | 2012. | ||
A) BEFEKTETETT ESZKÖZÖK | 1 661 | 235 | 0,87 | 0,53 | |||
I. Immateriális javak | 1 024 | 98 | 0,54 | 0,22 | |||
II. Tárgyi eszközök | 637 | 137 | 0,33 | 0,31 | |||
III. Befektetett pénzügyi eszközök | |||||||
IV. Befektetett eszközök értékhelyesbítése | |||||||
B) FORGÓESZKÖZÖK | 156 168 | 43 957 | 80,80 | 99,47 | |||
I. Készletek | |||||||
II. Követelések | 7 327 | 87 | 3,79 | 0,11 | |||
II. Értékpapírok | |||||||
III. Pénzeszközök | 148 841 | 43 870 | 77,01 | 99,27 | |||
C) AKTÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁSOK | 35 443 | 18,33 | |||||
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 193 272 | 44 192 | 100 | 100 | |||
FORRÁSOK | |||||||
D) SAJÁT TŐKE | 48 526 | 40 999 | 25,11 | 92,77 | |||
I. Induló tőke | 26 000 | 26 000 | 13,45 | 58,83 | |||
II. Tőkeváltozás | 21 621 | 22 525 | 11,19 | 50,97 | |||
IV. Lekötött tartalék | |||||||
V. Értékelési tartalék | |||||||
VI. Tárgyévi eredmény közhasznú tevékenységből | 905 | -7 526 | 0,47 | -17,03 | |||
E) CÉLTARTALÉK | |||||||
F) KÖTELEZETTSÉGEK | 143 876 | 2 403 | 74,44 | 5,44 | |||
I. Hosszúlejáratú kötelezettségek | |||||||
II. Rövid lejáratú kötelezettségek | 143 876 | 2 403 | 74,44 | 5,44 | |||
G) PASSZÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁS | 870 | 790 | 0,45 | 1,79 | |||
FORRÁSOK ÖSSZESEN | 193 272 | 44 192 | 100,00 | 100,00 |
A tőkeszerkezet mutatói
Mutató megnevezés | mutató számítás | mérleg hivatkozás | 2012. | |
Saját tőke aránya | Saját tőke/össz.forrás | D/D+E+F+G | 92,77 | |
Saját tőke aránya I. | Kötelezettségek/saját tőke | F/D | 5,86 | |
Tőkeszerkezeti mutató II. | Rövid lejáratú köt./saját tőke | FII./D | 5,86 |
1.1. Az immateriális javak és tárgyi eszközök bruttó értékének alakulása mérlegtételenként
Beszerzés ideje | Megnevezés | Bruttó érték | |
2007. 07. 16 | Szoftver | 708 000 | |
2007. 05. 07 | MS Office | 55 200 | |
2007. 05. 07. | Windows XP | 36 960 | |
2007. 05. 07. | Windows XP | 36 960 | |
2007. 05. 07. | Abbyy Fine Reader | 46 560 | |
2007. 05. 07 | Számítógép | 198 000 | |
2008. 11. 16 | Digitális fényképezőgép | 66 900 | |
2008. 11. 20 | Projektor | 194 944 | |
2008. 11. 20 | Notebook | 127 042 | |
2008. 11. 20 | Notebook | 114 785 | |
2008. 11. 20 | MS Office | 63 390 | |
2008. 11. 20 | Windows XP | 34 070 | |
2009. 04. 22 | Kulcs -Soft bérprogram | 75 840 | |
2009. 12. 30. | ASNET szoftver | 1 100 000 | |
2010. 02. 01 | Adatbázis kezelő szoftver | 260 000 | |
2010. 02. 16 | ASNET szoftver | 1 640 000 | |
2010. 03. 30 | IBM System server | 1 375 718 | |
2010. 03. 31 | Számítógép | 97 750 | |
2010. 03. 31 | MS Windows 7 szoftver | 41 250 | |
2010. 03. 31 | Samsung monitor | 41 000 | |
2011. 03. 08 | Kulcs -Soft bérporgram | 57 150 | |
Összesen | 6 371 519 |
1.2. Elszámolt értékcsökkenési leírás, leírási módonként
Megnevezés | Nyitó érték | Évközi lineárisan elszámolt | Növekedés terven felüli | Évközi csökkenés | Záró érték | |
I. Immateriális javak össz. | 3 160 327 | 925 658 | 4 085 985 | |||
05. Vagyoni értékű jogok | ||||||
06. Szellemi termékek | 3 160 327 | 925 658 | 4 085 985 | |||
II. Tárgyi eszközök össz. | 1 579 047 | 499 776 | 2 078 823 | |||
11. Ingatlanok és a kapcsolódó vagyoni értékű jogok | ||||||
12. Műszaki berendezések, gépek, felszerelések | 1 579 047 | 499 776 | 2 078 823 |
Nettó érték (2012. XII. 31.)
Megnevezés | (Ft) | |
I. Immateriális javak összesen | 98 495 | |
04. kísérleti fejlesztés aktivált értéke | ||
05. Vagyoni értékű jogok | ||
06. Szellemi termékek | 98 495 | |
II. Tárgyi eszközök összesen | 137 315 | |
11. Ingatlanok | ||
12. Műszaki berendezések, gépek, járművek | 137 315 | |
13. Egyéb berendezések |
2012. évben elszámolt értékcsökkenési leírás
Megnevezés | (Ft) | |
Folyamatosan (lineárisan) elszámolt értékcsökkenési leírás | 1 425 434 | |
Használatbavételkor egy összegben elszámolt értékcsökkenési leírás | 57 150 | |
Terv szerinti értékcsökkenés összesen | 1 482 584 | |
Terven felüli értékcsökkenés |
2012. évben megvalósult beruházások bemutatása
A Közalapítvány 2012. évben nem valósított meg beruházást.
Értéknövelő felújítás saját forrásból:
Közalapítványunknál 2012. évben értéknövelő felújítás saját forrásból nem történt.
1.3. Elszámolt értékvesztés és a visszaírt értékvesztés mérlegtételek szerinti bontásban
Közalapítványunknál 2012. évben értékvesztés, illetve visszaírt értékvesztés nem volt.
1.4. Aktív időbeli elhatárolások részletezése
A Közalapítvány 2012. évben aktív időbeli elhatárolást nem tart nyilván.
1.5. Követelések
2012. évben 87 E Ft követelést tart nyilván a Közalapítvány, ami a NAV felé fennálló túlfizetésből adódik.
2.1. A saját tőke üzleti éven belüli változása
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Induló tőke | 26 000 | 26 000 | |
Tőkeváltozás | 21 621 | 22 525 | |
Lekötött tartalék | |||
Értékelési tartalék | |||
Tárgyévi eredmény közhasznú tevékenységből | 905 | -7 526 | |
Tárgyévi eredmény vállalkozási tevékenységből | |||
Összesen | 48 526 | 40 999 |
2.2. Lekötött tartalék
2012. évben Közalapítványunknak lekötött tartaléka nem volt.
2.3. Céltartalék képzése és felhasználása
Közalapítványunk 2012. évben céltartalékot nem képzett.
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
I. Hátrasorolt kötelezettségek | |||
II. Hosszú lejáratú kötelezettségek | |||
III. Rövid lejáratú kötelezettségek | 143 876 | 2403 | |
Összesen | 143 876 | 2403 |
3.1. Hátrasorolt kötelezettségek értéke jogcímenként
2012. évben Közalapítványunknak hátrasorolt kötelezettsége nem volt.
3.2. Hosszú lejáratú kötelezettségek
2012. évben Közalapítványunknak hosszú lejáratú kötelezettsége nem volt.
3.3. Öt évnél hosszabb futamidejű kötelezettségek
2012. évben Közalapítványunk öt évnél hosszabb futamidejű kötelezettséget nem vállalt.
3.4. Zálogjoggal vagy hasonló jogokkal biztosított kötelezettségek
Közalapítványunknak 2012. évben zálogjoggal biztosított kötelezettsége nem volt.
3.5. Rövid lejáratú kötelezettségek
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Vevőktől kapott előleg | |||
Kötelezettségek áruszállításból és szolgáltatásból (szállítók) | 93 | ||
Rövid lejáratú kötelezettségek alapítóval szemben | 2 360 | 2 000 | |
Rövid lejáratú kötelezettség TÁMOP projekt ÖKA felé | 6 000 | ||
Egyéb rövid lejáratú kötelezettségek | 135 423 | 403 | |
Összesen | 143 876 | 2 403 |
3.6. Egyéb rövid lejáratú kötelezettségek részletezése
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Adók, költségvetési befizetések | 54 | ||
Jövedelem elszámolások | 146 | 73 | |
TB kötelezettség | 153 | 27 | |
TÁMOP kötelezettség ÖKA felé | 6 000 | ||
Szállítókkal szembeni kötelezettség | 93 | ||
Alapítókkal szembeni kötelezettség | 2 360 | 2 000 | |
Egyéb fizetési kötelezettség | 135 070 | 303 | |
Összesen | 143 876 | 2 403 |
A rövid lejáratú kötelezettségek között mutatjuk ki a munkavállalóink felé, valamint a munkabérek járulékainak fizetési kötelezettségéből NAV felé fennálló kötelezettségeinket, valamint a TÁMOP projekt ESZA által nem támogatott költségeinek HKA felé megtérítendő összegét.
Szintén a rövid lejáratú kötelezettségeink között mutatjuk ki a Nemzeti Erőforrás Minisztérium 2010. évi pályázati elszámolás során késedelmes átutalás miatt keletkezett visszafizetési kötelezettségünket. A pályázaton nyertes szervezetek részére a pályázaton nyert összegek átutalása egyes esetekben több részletben történt. A 2. részlet átutalása mindig a pályázó kérésére történik, 2010. évben az egyik nyertes szervezet késedelmesen igényelte a 2. részlet kiutalását, így a Közalapítvány is később utalta viszont ezáltal 1 nappal kicsúszott a pályázat lejárati határidejéből. A Minisztérium felé a Közalapítvány 2011. 09. 26-án kelt levelében kérte a visszafizetéstől való eltekintést, amelynek összege 2000 E Ft mivel a pályázati összeg kiutalása a nyertes szervezet felé megtörtént, a szervezet felhasználta, a kérelemre a mérlegkészítés időpontjáig válasz nem érkezett.
3.7. Kapcsolt vállalkozásokkal kapcsolatos követelések és kötelezettségek
A Közalapítványnál nem értelmezhető.
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Bevételek passzív időbeli elhatárolása | |||
Költségek, ráfordítások passzív időbeli elhat. | 870 | 504 | |
Függő bevételek | 286 | ||
Összesen | 870 | 790 |
Passzív időbeli elhatárolások között mutatjuk ki a 2012. évet terhelő, de 2012. évben ki nem számlázott, ki nem fizetett szolgáltatások összegét.
Függő bevételként mutatjuk ki, az elszámolt pályázatok visszautalt pénzmaradványát, amely 2013. évben a mérlegkészítés időpontjáig visszautalásra került a kiutaló szerv felé.
Megnevezés | 2012-ben kapott E Ft-ban | |
Működési célú támogatás | ||
Felhalmozási célú támogatás | ||
Támogatások összesen | 0 | |
Krízis Alap támogatása | ||
Pályázati maradvány visszafizetés | | |
TÁMOP finanszírozás | 26 002 | |
Diszkont kincstárjegy kamata | 410 | |
Egyéb bevétel (1% felajánlás) | 95 | |
Egyéb bevétel(telefon magánbeszélgetés) | ||
Késedelmi kamat | 1 | |
Mindösszesen | 26 508 |
Bevételek megoszlása
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | Összefogás Közalapítvány | TÁMOP program | |
Működési támogatás | |||
Felhalmozási támogatás | |||
Krízis Alap támogatás | |||
Pályázati maradvány | |||
TÁMOP finanszírozás ESZA Kft | 26 002 | ||
1% felajánlás | 95 | ||
Telefon magánbeszélgetés | |||
Kamat | 411 | ||
Összesen | 506 | 26 002 |
Megnevezés | 2012. | |||
1 | A. | ÖSSZES KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE (1.+2.+3.+4.) | ||
2 | 1. | Közhasznú célú működésre kapott támogatás | ||
3 | a) alapítótól | |||
4 | b) központi költségvetéstől | |||
5 | c) helyi önkormányzattól | |||
6 | d) társadalombiztosítási | |||
7 | e) továbbutalási céllal kapott | |||
8 | f) egyéb támogatás | |||
9 | 2. | Pályázati úton elnyert támogatás | 26 002 | |
10 | 3. | Közhasznú tevékenységből származó bevétel | 95 | |
11 | 4. | Egyéb bevétel | 411 | |
12 | B. | VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE | ||
13 | C. | ÖSSZES BEVÉTEL (A.+B.) | 26 508 | |
14 | D. | KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 35 622 | |
15 | 1. | Anyagjellegű ráfordítások | 10 069 | |
16 | 2. | Személyi jellegű ráfordítások | 22 430 | |
17 | 3. | Értékcsökkenési leírás | 1 483 | |
18 | 4. | Egyéb ráfordítások | 52 | |
19 | ebből: továbbutalt támogatás | |||
20 | 5. | Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||
21 | 6. | Rendkívüli ráfordítások | ||
22 | E. | VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | ||
23 | 1. | Anyagjellegű ráfordítások | ||
24 | 2. | Személyi jellegű ráfordítások | ||
25 | 3. | Értékcsökkenési leírás | ||
26 | 4. | Egyéb ráfordítások | ||
27 | 5. | Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||
28 | 6. | Rendkívüli ráfordítások | ||
29 | F. | ÖSSZES RÁFORDÍTÁS (D.+E.) | 34 034 | |
30 | G. | ADÓZÁS ELŐTTI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (B.-E.) | ||
31 | H. | Adófizetési kötelezettség | ||
32 | I. | TÁRGYÉVI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (G.-H.) | ||
33 | J. | TÁRGYÉVI KÖZHASZNÚ EREDMÉNY (A.-D.) | -7 526 |
Közalapítványunknál nem értelmezhető.
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Anyagköltség | 70 | 128 | |
Igénybe vett szolgáltatások költségei | 15 888 | 9 718 | |
Egyéb szolgáltatások költségei | 343 | 223 | |
Bérköltség | 12 204 | 17 802 | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | 21 | 1 | |
Bérjárulékok | 3 185 | 4 627 | |
Értékcsökkenési leírás | 1 795 | 1 483 | |
Aktivált saját teljesítmények értéke | |||
Eladott áruk beszerzési értéke | |||
Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke | |||
Saját termelésű készletek állományváltozása | |||
Költségek összesen | 33 506 | 33 982 |
Költségek megoszlása Összefogás Közalapítvány és TÁMOP projekt bontásban
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | Összefogás Közalapítvány | TÁMOP program | |
Anyagköltség | 38 | 90 | |
Igénybe vett szolgáltatások költségei | 4 167 | 5 550 | |
Egyéb szolgáltatások költségei | 185 | 38 | |
Bérköltség | 1 440 | 9 720 | |
Megbízási díjak | 222 | 6 420 | |
Bérjárulék | 443 | 4 185 | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | 1 | ||
Értékcsökkenési leírás | 666 | 817 | |
Összesen | 7 162 | 26 820 |
A Közalapítványnál 2012. évben kutatási, kísérleti fejlesztési költségek nem merültek fel.
A Közalapítvány 2012. évben nem kapott támogatást.
(Az értékesítés nettó árbevétele, egyéb bevételek és a rendkívüli bevételek között kimutatott halasztott bevételek)
Közalapítványunk nem számolt el ilyen címen összeget.
adatok E Ft-ban | |||
Megnevezés | 2011. dec. 31. | 2012. dec. 31. | |
Értékesített immateriális javak tárgyi eszközök bevétele | |||
Káreseményekkel kapcsolatos bevételek | |||
Bírság, kötbér, késedelmi kamat, kártérítés | 1 | ||
Behajthatatlannak minősített és leírt követelésekre kapott összegek | |||
Egyéb bevétel-működési támogatásból | 100 000 | - | |
Egyéb címen képzett céltartalék felhasználása | |||
Állami költségvetéssel elszámolt támogatások | |||
Biztosító által visszaigazolt kártérítés összege | |||
Összesen | 100 000 | 1 | |
Megnevezés | 2011. dec. 31 | 2012. dec. 31. | |
Értékesített immateriális javak tárgyi eszközök könyv szerinti értéke | |||
Káreseményekkel kapcsolatos kifizetések | |||
Bírság, kötbér, késedelmi kamat, kártérítés | |||
Egyéb ráfordítás-érvényes szerződés szerinti felhasználás | 120 265 | 52 | |
Céltartalék képzés egyéb címen | |||
Hiányzó, megsemmisült, állományból kivezetett immateriális javak, tárgyi eszközök | |||
Összesen | 120 265 | 52 |
Közalapítványunk Kuratóriumi felhatalmazás alapján diszkont kincstárjegyet vásárolt amelynek kamataiból 2012. évben 410 000 Ft pénzügyi bevételt értünk el.
Közalapítványunk 2012. évben pénzügyi ráfordítást nem számolt el.
Közalapítványunknál nem értelmezhető.
Közalapítványunk 2012. évben rendkívüli bevételt, illetve ráfordítást nem realizált.
Rendkívüli bevétel, illetve kiadás nem lévén, nem értelmezhető.
Közalapítványunknál 2012. évben nem voltak halasztott ráfordítások, illetve bevételek.
Közalapítványunknál nem értelmezhető.
Befektetett eszközök értékelése
Közalapítványunk nem élt az értékhelyesbítés lehetőségével, így arra a mérlegtételeknél nem utalunk.
Immateriális javak
Értékelésük a törvény 47-51. § előírásai szerint történik
2012. évben a TÁMOP programkeretében bérszámfejtő program 2012. évi szabályoknak megfelelő verziója vásárlása történt, amely használatbavételkor egy összegben értékcsökkentésre került.
Az immateriális javak leltározása december 31-i határidővel megtörtént.
Tárgyi eszközök
Értékelésük a törvény 47-51. §, illetve az 52-53. § előírásai szerint történik. Nem szerepelhetnek értékkel azok az eszközök, amelyeknek nincs hozzárendelhető beszerzési értékük.
2012. évben új beszerzés nem történt. A tárgyi eszközök leltározása december 31-i határidővel megtörtént.
Beruházások
Az alapítvány működéséhez szükséges tárgyi eszközök és szoftverek beszerzését mutatjuk ki, 2012. évben beruházás nem történt.
Befektetett pénzügyi eszközök
Közalapítványunk nem rendelkezik befektetett pénzügyi eszközzel.
Forgóeszközök
Készletek értékelése
Közalapítványunk nem rendelkezik készletekkel.
Követelések értékelése
Közalapítványunk 87 E Ft összegben tart nyilván követelést, amely a NAV felé fennálló többlet, ebből 21 E Ft Egészségbiztosítási járulék adónemen, 65 E Ft Nyugdíjbiztosítási járulék adónemen 1 E Ft Személyi jövedelemadó adónemen történt túlfizetésből adódik.
Pénzeszközök
Külön értékelés forint számlavezetés mellett nem szükséges. A bankkivonattal, pénztárjelentéssel való egyezőséget, mint előírt kötelezettséget biztosítottuk.
Aktív időbeli elhatárolás
Közalapítványunk 2012. évben nem tart nyilván aktív időbeli elhatárolást.
Saját tőke
Saját tőke nyilvántartásunkat a Számviteli törvény 35-40. §-ában előírásoknak megfelelően mutatjuk ki. Saját tőkeként tartjuk nyílván a korábbi előírások szerint kialakított induló vagyont.
Céltartalék
2012. évben céltartalékot nem képeztünk.
Hosszú lejáratú kötelezettség
Közalapítványunk nem vállalt hosszú lejáratú kötelezettséget.
Rövid lejáratú kötelezettség
Ezen kötelezettségeinket a törvény 42. § (3), valamint a 43. § előírásainak megfelelően mutatjuk ki.
Egyéb rövid lejáratú kötelezettségek között a munkavállalóink valamint az adóhatóság felé fennálló kötelezettségeink összegét mutatjuk ki.
Rövid lejáratú kötelezettségeink között tartjuk nyilván a TÁMOP projekt konzorciumi partnere a Hajléktalanokért Közalapítvány felé fennálló TÁMOP projekttel kapcsolatos tartozásunkat.
Rövid lejáratú kötelezettségek között mutatjuk ki továbbá a pályázaton nyertes, szerződött, de 2011. évben a szervezeteknek még át nem utalt összegeket.
Rövid lejáratú kötelezettségeink között mutatjuk ki a Nemzeti Erőforrás Minisztériummal szemben a 2010. év pályázati elszámolás kapcsán keletkezett 2000 E Ft visszafizetési kötelezettségünket, amely kifizetésének elengedése iránt kérelmet nyújtottunk be, még 2011. évben, de választ még nem kaptunk.
Passzív időbeli elhatárolások
Az itt kimutatott, okmányokkal alátámasztott tételek a Számviteli törvény 44-45. §-ban foglaltak szerint kerültek elszámolásra. Passzív időbeli elhatárolásként mutatjuk ki a könyvvizsgálati díj, a december havi könyvelési díj, a 2012. évben lezárult pályázatok monitorozási tevékenységre szerződött összeget valamint az üzemeltetési költségeink 2012. évet terhelő de még ki nem számlázott összegét
Az értékcsökkenést a számviteli politikánkban meghatározott módon, lineáris kulcsokkal számoltuk el. Az 50 ezer Ft beszerzési ár alatti tárgyi eszközök esetében alkalmaztuk a használatba vételkor egyösszegű értékcsökkenés módszerét.
2012. évi átlagos statisztikai állományi létszám (fő)
A Közalapítvány 2012. évben a Közalapítvány Tikárát és könyvelőjét vállalkozói szerződéssel foglalkoztatta. Az irodai asszisztensi munkakört egy fő részmunkaidős munkaviszonyban álló kolléga látta el.
A TÁMOP program feladatainak ellátását a projektvezető, hat projekt asszisztens -részmunkaidős munkaviszony alapján - és tíz fő regionális koordinátor - megbízásos jogviszony keretében- végezte. A TÁMOP projekt meghosszabbítása során a feladatokat a projektvezető és öt asszisztens részmunkaidős foglalkoztatás keretében tíz fő koordinátor megbízásos jogviszony keretében végzi.
A pályázatok bírálásában részt vevő szakértők részben megbízási szerződéssel, részben vállalkozási szerződéssel végezték a feladataikat.
A TÁMOP programban részt vevő szakértők, valamint a regionális műhely oktatói részben megbízási szerződéssel, részben vállalkozói szerződés alapján végezték feladataikat.
2012. évi bérköltség állományonkénti bontásban (ezer Ft-ban)
Titkárság | TÁMOP alk. | Szakértők | Összesen | Bérek járuléka | |
1440 | 16 140 | 222 | 17 802 | 4627 |
Személyi jellegű kiadásként merült fel 1270 Ft összegű reprezentációs költség.
A TÁMOP program 2012. 06. 30-i befejezése után a konzorciumi partner Hajléktalanokért Közalapítvány könyvvizsgálója végezte a program végső könyvvizsgálatát, jelentős mértékű hiányt, hiányosságot nem tárt fel.
2012 év novemberében az ESZA Kft. végső helyszíni ellenőrzést tartott a TÁMOP program lezárása kapcsán, hiba, hiányosság nem került megállapításra.
3.1. Tárgyi eszközök, veszélyes hulladékok, anyagok változása
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 94. § (1)-(2) bekezdésben megjelölt, a környezet védelmét közvetlenül szolgáló tárgyi eszköznek, a környezetre káros veszélyes hulladékoknak, anyagoknak nyitó és záró készlete a Közalapítványnál nem volt.
3.2. Környezetvédelmi kötelezettségekre képzett céltartalék
A tv. 41. § (1)-(2), valamint a 93. § (3) bekezdése értelmében környezetvédelmi kötelezettségek fedezetére a Közalapítvány céltartalékot nem képzett.
3.3. Környezetvédelemmel kapcsolatos egyéb adatok
a) Környezetvédelemmel kapcsolatosan elszámolt költségek összege
Környezetvédelemmel kapcsolatban a Közalapítvány nem számolt el költséget 2012. évben.
b) Céltartalék-képzés
A kötelezettségek között ki nem mutatott környezetvédelmi, helyreállítási kötelezettségek várható összegére, fedezetére Közalapítványunk céltartalékot nem képzett.
ÖSSZEFOGÁS KÖZALAPÍTVÁNY
18112285-1-41
adatok E Ft-ban | |||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítései | Tárgyév | |||
a | b | c | d | e | |||
1 | A. | ÖSSZES KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE (1.+2.+3.+4.) | 144 279 | 0 | 26 508 | ||
2 | 1. | Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 0 | ||||
3 | a) alapítótól | ||||||
4 | b) központi költségvetéstől | ||||||
5 | c) helyi önkormányzattól | ||||||
6 | d) társadalombiztosítási | ||||||
7 | e) továbbutalási céllal kapott | 100 000 | |||||
8 | f) egyéb támogatás | 8 301 | |||||
9 | 2. | Pályázati úton elnyert támogatás | 34 386 | 26 002 | |||
10 | 3. | Közhasznú tevékenységből származó bevétel | 81 | 95 | |||
11 | 4. | Egyéb bevétel | 1 511 | 411 | |||
12 | B. | VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG BEVÉTELE | |||||
13 | C. | ÖSSZES BEVÉTEL (A.+B.) | 144 279 | 0 | 26 508 | ||
14 | D. | KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 143 374 | 0 | 34 034 | ||
15 | 1. | Anyagjellegű ráfordítások | 15 958 | 10 069 | |||
16 | 2. | Személyi jellegű ráfordítások | 15 409 | 22 430 | |||
17 | 3. | Értékcsökkenési leírás | 1 796 | 1 483 | |||
18 | 4. | Egyéb ráfordítások | 110 211 | 52 | |||
19 | ebből: továbbutalt támogatás | 104 697 | |||||
20 | 5. | Pénzügyi műveletek ráfordításai | |||||
21 | 6. | Rendkívüli ráfordítások | |||||
22 | E. | VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉG RÁFORDÍTÁSAI (1.+2.+3.+4.+5.+6.) | 0 | ||||
23 | 1. | Anyagjellegű ráfordítások | |||||
24 | 2. | Személyi jellegű ráfordítások | |||||
25 | 3. | Értékcsökkenési leírás | |||||
26 | 4. | Egyéb ráfordítások | |||||
27 | 5. | Pénzügyi műveletek ráfordításai | |||||
28 | 6. | Rendkívüli ráfordítások | |||||
29 | F. | ÖSSZES RÁFORDÍTÁS (D.+E.) | 143 374 | 0 | 34 034 | ||
30 | G. | ADÓZÁS ELOTTI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (B.-E.) | 0 | 0 | |||
31 | H. | Adófizetési kötelezettség | |||||
32 | I. | TÁRGYÉVI VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (G.-H.) | 0 | 0 | |||
33 | J. | TÁRGYÉVI KÖZHASZNÚ EREDMÉNY (A.-D.) | 905 | 0 | -7 526 | ||
TÁJÉKOZTATÓ ADATOK | |||||||
34 | A. | Személyi jellegű ráfordítások | 22 430 | ||||
35 | 1. | Bérköltség | 17 802 | ||||
36 | ebből: - megbízási díjak | 222 | |||||
- tiszteletdíjak | |||||||
37 | - TÁMOP projekt bérköltség | 16 140 | |||||
38 | 2. | Személyi jellegű egyéb kifizetések | 1 | ||||
39 | 3. | Bérjárulékok | 4 627 | ||||
40 | B. | A szervezet által nyújtott támogatások | |||||
41 | C. | Tárgyévben az APEH által kiutalt 1% összege | 95 | ||||
Keltezés: | Budapest 2013. április 09. | ||||||
Ikvai-Szabó Imre s. k. az alapítvány, a közalapítvány vezetője (képviselője) |
18112285-1-41
Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány
1134 Budapest, Dózsa György út 152.
adatok E Ft-ban | |||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítései | Tárgyév | |||
a | b | c | d | e | |||
1 | A. | Befektetett eszközök | 1 661 | 0 | 235 | ||
2 | I. | IMMATERIÁLIS JAVAK | 1 024 | 98 | |||
3 | II. | TÁRGYI ESZKÖZÖK | 637 | 137 | |||
4 | III. | BEFEKTETETT PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK | |||||
5 | B. | Forgóeszközök | 156 168 | 0 | 43 957 | ||
6 | I. | KÉSZLETEK | |||||
7 | II. | KÖVETELÉSEK | 7 327 | 87 | |||
9 | III. | ÉRTÉKPAPÍROK | |||||
10 | IV. | PÉNZESZKÖZÖK | 148 841 | 43 870 | |||
11 | C. | Aktív időbeli elhatárolások | 35 443 | ||||
12 | ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 193 272 | 0 | 44 192 | |||
13 | D. | Saját tőke | 48 526 | 0 | 40 999 | ||
14 | I. | INDULÓ TOKE | 26 000 | 26 000 | |||
15 | II. | TOKEVÁLTOZÁS | 21 621 | 22 525 | |||
16 | III. | LEKÖTÖTT TARTALÉK | |||||
17 | IV. | ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | |||||
18 | V. | TÁRGYÉVI EREDMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGBOL, KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉGBOL | 905 | -7 526 | |||
19 | VI. | TÁRGYÉVI EREDMÉNY VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉGBOL | |||||
20 | E. | Céltartalékok | |||||
21 | F. | Kötelezettségek | 143 876 | 0 | 2 403 | ||
22 | I. | HÁTRASOROLT KÖTELEZETTSÉGEK | |||||
23 | II. | HOSSZÚ LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | |||||
24 | III. | RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 143 876 | 2 403 | |||
25 | G. | Passzív időbeli elhatárolások | 870 | 790 | |||
26 | FORRÁSOK ÖSSZESEN | 193 272 | 0 | 44 192 | |||
Keltezés: | Budapest 2013. április 09. | ||||||
Ikvai-Szabó Imre s. k. az alapítvány, a közalapítvány vezetője (képviselője) |