A Fővárosi Önkormányzat döntése alapján 2017. január 1-jétől a Közlekedésszervező finanszírozása üzleti év alapján történik, azzal, hogy az üzleti és a menetrendi év egybeesik. Ennek érdekében szükséges a menetrendi év fogalmának módosítása 2017. január 1-jétől.
A Fővárosi Közgyűlés az 1443/2016. (X. 26.) Főv. Kgy. határozatával jóváhagyta az agglomerációs (elővárosi) közlekedés új modelljét. Az új modellben az agglomerációs szolgáltatásokra vonatkozó megrendelői feladatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium látja el, a Közlekedésszervező pedig az agglomerációs közlekedésszervezői feladatokat, a Költségtérítési Hozzájárulás átadását és a Fővárosi Önkormányzat érdekeinek érvényesítésével kapcsolatos feladatokat.
A menetrendi év fogalmának módosítását tartalmazza, amely alapján a menetrendi év megegyezik az üzleti évvel.
Bevezeti az együttműködési megállapodás fogalmát, amely alatt a Személyszállítási törvény 5. § (3) bekezdése szerinti megállapodásokat kell érteni.
Az elővárosi közszolgáltatási paraméterek meghatározásával kapcsolatban módosítja a Közlekedésszervező feladatait.
A Személyszállítási törvény 5. § (3) bekezdése szerinti együttműködési megállapodás megkötésére vonatkozó feladatokat pontosítja.
A Közlekedésszervező új agglomerációs modell kapcsán ellátandó egyes feladatait tartalmazza, így különösen az elővárosi közlekedésszervezői feladatokat, a Költségtérítési Hozzájárulás továbbutalására vonatkozó feladatot, valamint a helyi közlekedési rendszerrel és a helyi utazási igényekkel kapcsolatos fővárosi szempontok érvényesítése érdekében szükséges egyes feladatokat nevesíti.
A szolgáltató kiválasztására vonatkozó szabályok tekintetében tartalmaz pontosítást.
Az elővárosi vonalak tekintetében módosítja a szociálpolitikai menetdíj-támogatás igénylésének szabályait.
Pontosítja az autóbusszal végzett különcélú menetrend szerinti szolgáltatóra vonatkozó járati engedély kiadásának feltételeit szabályozó fővárosi önkormányzati rendelettel kapcsolatos szabályokat.
A Közlekedésszervező együttműködési kötelezettségét egészíti ki.
A Közlekedésszervező feladatait pontosítja az elővárosi közlekedés új modellje kapcsán a szolgáltatások ellenőrzése vonatkozásában.
Tartalmazza azt a módosítást, hogy a kötöttpályás pótlás kapcsán a járati engedélyt a főpolgármestertől szükséges kérni.
Hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz, részben az új agglomerációs modell bevezetése miatt.
A hatályba léptető rendelkezéseket tartalmazza.