Név: Fővárosi Szociális Közalapítvány
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 9-11.
Nyilvántartási száma: 3063. ügyszámú végzés
Adószám: 18036338-1-41
Készült: Budapest, 2012. március 12.
A 2011 évi beszámolót készítette: Pozsonyi Mercedes, regisztrációs száma: 126147.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány (székhelye: 1052 Budapest, V. ker., Városház u. 9-11.), amely 1992. április 15-én a 3063. sorszám alatt nyilvántartásba vett, 1996. március 4-én közalapítvánnyá minősített, 1998. január 1-jétől kiemelkedően közhasznú fokozatú szervezetté átsorolt alapítványként végzi tevékenységét.
A szervezet az 1997. évi CLVI. tv. 26. § c) szakaszában foglalt közhasznú - szociális - tevékenységet lát el.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány szervezeti egysége a Budapesti Szociális Forrásközpont (telephelye: 1052 Budapest, V. ker., Váci u. 16 II. emelet.), amely 2003. január 1-jétől a Közalapítványra vonatkozó jogszabályok alapján működik, önálló adószámmal.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány és a Budapesti Szociális Forrásközpont külön jogi személyként önállóan gazdálkodik, elkülönült vagyonnal rendelkezik.
Gazdasági tevékenységükről külön mérlegbeszámoló készítésével is számot adnak.
Tekintettel az azonos alapító okiratra, és bírósági bejegyzésre, valamint az egyközös KSH, illetve külön adószámra, összesített mérlegbeszámoló képezi a közhasznúsági jelentés alapját.
A számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek közhasznú egyszerűsített éves beszámolója, a 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendeletben közzétett 4. és 6. sz. mellékletben előírtak alapján készült.
2011. évben mindkét szervezet az alapító okiratban foglalt cél szerinti tevékenységet végezte.
A társaság könyvvizsgálatát a FRISS & Társa Könyvvizsgáló Bt. (Budapest, Ady Endre u. 1.) részéről Friss László bejegyzett könyvvizsgáló (kamarai tagsági száma: 003235), míg a társaság könyvelését Pozsonyi Mercedes (1078 Budapest, Hernád u. 22.) regisztrált mérlegképes könyvelő (PM regisztrációs száma: 126147) végzi.
Az alapítvány beszámolója a számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek közhasznú egyszerűsített éves beszámolója a 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendeletben közzétett 4. és 6. mellékletben előírtak alapján készült.
Az alapítvány az alapító okiratban foglalt cél szerinti tevékenységet végezte, vállalkozási tevékenysége nem volt.
A Fővárosi Önkormányzat 2011. március 23-ai döntése szerint, Budapest Főváros Önkormányzata és a Fővárosi Szociális Közalapítvány között 1998. május 25-én Budapesten kelt és 2005. április 1-jén módosított a Fővárosi Közgyűlés éves rendeletében „8306 Szociális alapítvány” címen nyújtott támogatás tárgyában kötött közszolgáltatási szerződést, annak 12. sz. pontjában foglaltak szerint rendes felmondással, 2011. április 1-jével megszüntette. A felmondási idő 2011. november 30-án járt le, ezzel egyidejűleg a hivatkozott közszolgáltatási szerződés megszűnt.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány 2011-ben a felmondási időre 6 771 000 Ft költségvetési támogatásban részesült.
Ezen összeg felhasználásáról a Közalapítvány már előzetesen 2012. január 31-ig beszámolt az Egészségügyi és Szociálpolitikai Főosztály részére. A végleges beszámolóra 2012. május 30-ig kerül sor.
A Közalapítvány a Fővárosi Önkormányzattól még 2010-ben kapott 10 M Ft támogatási összeget, a rendelkezésre álló működési tartalékkal együtt, összesen 25 M Ft-ot kiírta 2010-ben pályázatra.
Pályázni legfeljebb három éves programokkal lehetett. A teljes költség 10%-át önrészként kellett a pályázóknak biztosítani.
A kiírt pályázatra 83 pályázat érkezett, ebből 44 db pályázatot nyilvánított nyertesnek a Kuratórium. A kiírt pályázati összeg teljes egészében elosztásra került.
A nyertes pályázatok közül 22 pályázó 1 éves programra pályázott, 7 pályázó 2 éves programra, és végül 15 pályázó 3 éves programra pályázott és nyert támogatást.
E programnak a végrehajtását és ellenőrzését végeztük 2011-ben.
2011-ben folyamatosan történt a 2010-ben nyertes pályázók elszámoltatása. Az 1 éves programok befejeződtek, a pénzügyi és szakmai beszámolók benyújtása megtörtént.
A 2 éves programok alapján, a támogatási összegek második részletének átutalása részben megtörtént, a pályázók egy részénél folyamatban van az elszámoltatás. A támogatási összegek második részletére vonatkozó szakmai és pénzügyi beszámolók egy részének benyújtására 2012-ben kell számítani. A támogatási összegek további részletének utalására, csak az előzőleg már átutalt támogatási összegre benyújtott szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadása után kerülhet sor.
Nem értelmezhető az Alapítványnál.
2011. évi járandóságok
adatok E Ft-ban | ||||
Megnevezés | Bér és tiszteletdíj | Személyi jell. kifizetések | Összesen | |
Kuratórium tagjai | 0 | 0 | 0 | |
Összesen | 0 | 0 | 0 |
Folyósított előlegek és kölcsönök összege
2011. évben nem került sor ilyenre.
Vállalt garanciák
2011. évben nem vállalt garanciát az Alapítvány.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány képviseletére jogosult személyek neve és lakóhelye
Név | Beosztás | Lakcím | |
Dr. Győri Péter | a Kuratórium elnöke | 1088 Budapest, Szentkirályi u. 22/24. III/19. |
A könyvvizsgálat:
Az Alapítvány mérlege könyvvizsgálattal alátámasztott, a könyvvizsgálatot a FRISS & Társa Könyvvizsgáló Bt. (Budapest, Ady Endre u. 1.) részéről Friss László bejegyzett könyvvizsgáló (kamarai tagsági száma: 003235) végzi.
Alapítványunk a beszámoló összeállításánál a Számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 15-16. §-ában meghatározott alapelvek figyelembe vételével a 2010. gazdasági évről 2010. december 31-i fordulónappal éves beszámolót készített. Az éves beszámoló összeállítása a törvény 17-20. §-ban előírt általános szabályok alapján történt. Ennek keretében a mérleg a 22-45. §, az eredmény kimutatás a 70-87. §, a kiegészítő melléklet a 88-94. §-ban meghatározott törvényi előírásoknak megfelelően készült.
Az Alapítvány működését, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének alakulását bemutató beszámoló összeállításához a 14. § előírása szerint Számviteli politikánkban rögzítettük az egyes mérlegtételek értékelési módját és zárlati időpontokat.
A Számviteli törvény által előírt egyes mérlegtételek valódiságának alátámasztására a számviteli alapelveknek megfelelően számviteli politikánk keretében elkészítettük
- az eszközök és források értékelési szabályzatát,
- pénzkezelési szabályzatot,
- számlarendet és számlatükröt.
2011. | Vagyonváltozás | 2010. záró | 2011. záró | ||||
Arányszám | |||||||
ESZKÖZÖK | 2010.12.31. | 2011.12.31. | Változás | 2010. | 2011. | ||
A) Befektetett eszközök | 54 | -142 | 0,33 | 0,10 | |||
I. Immateriális javak | |||||||
II. Tárgyi eszközök | 196 | 54 | -142 | 0,33 | 0,10 | ||
III. Befektetett pénzügyi eszközök | |||||||
IV. Befektetett eszközök értékhelyesbítése | |||||||
B) FORGÓESZKÖZÖK | 59 880 | 52 836 | -7 044 | 99,67 | 99,64 | ||
I. Készletek | |||||||
II. Követelések | 805 | 1.197 | 392 | 1,34 | 2,26 | ||
III. Értékpapírok | |||||||
IV. Pénzeszközök | 59.075 | 51.639 | -7.436 | 98,33 | 97,38 | ||
C) AKTÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁSOK | 0 | 140 | 140 | 0 | 0,26 | ||
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 60 076 | 53 030 | -7 046 | 100 | 100 | ||
FORRÁSOK | |||||||
D) SAJÁT TŐKE | 21 611 | 44 067 | 22 456 | 35,97 | 83,09 | ||
I. INDULÓ TŐKE | 5 300 | 5 300 | 0 | 8,82 | 9,99 | ||
II. TŐKEVÁLTOZÁS | 88 882 | 16 310 | -72 572 | 147,95 | 30,76 | ||
III. LEKÖTÖTT TARTALÉK | |||||||
IV. ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | |||||||
V. TÁRGYÉVI EREDMÉNY KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉGBŐL | -72 571 | 22 457 | 95 028 | -120,78 | 42,34 | ||
E) CÉLTARTALÉK | |||||||
F) KÖTELEZETTSÉGEK | 38 465 | 8 963 | -29 502 | 64,03 | 16,91 | ||
I. HOSSZÚLEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | |||||||
II. RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 38 465 | 8 963 | -29 502 | 64,03 | 16,91 | ||
G) PASSZÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁSOK | |||||||
FORRÁSOK ÖSSZESEN | 60 076 | 53 030 | -7 046 | 100 | 100 |
Mutató megnevezés | mutató számítás | mérleg hivatkozás | 2011. | 2010. | |
Saját tőke aránya | saját tőke/összes forrás | D/D+E+F+G | 83,09% | 99,71% | |
Saját tőke aránya I. | kötelezettségek/saját tőke | F/D | 20,34% | 288,54% | |
Tőkeszerkezeti mutató | rövid lejáratú köt./ saját tőke | FII./D | 20,34% | 288,54% |
E Ft-ban | |||||
Immateriális javak bruttó értékének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Szellemi termékek | 211 | 0 | 0 | 211 | |
Immateriális javak értékcsökkenésének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Szellemi termékek | 211 | 0 | 0 | 211 | |
Immateriális javak nettó értékének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Szellemi termékek | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Összesen | 0 | 0 | 0 | 0 | |
E Ft-ban | |||||
Tárgyi eszközök bruttó értékének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Műszaki berendezések, gépek | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2. Egyéb berend., felszerelések | 7648 | 0 | 0 | 7648 | |
Összesen | 7648 | 0 | 0 | 7648 | |
Tárgyi eszközök értékcsökkenésének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Műszaki berendezések, gépek | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2. Egyéb berend., felszerelések | 7452 | 142 | 0 | 7594 | |
Összesen | 7452 | 142 | 0 | 7594 | |
Tárgyi eszközök nettó értékének alakulása: | |||||
Megnevezés | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Záró | |
1. Műszaki berendezések, gépek | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2. Egyéb berend., felszerelések | 196 | 0 | 142 | 54 | |
Összesen | 196 | 0 | 142 | 54 |
2011. évben elszámolt értékcsökkenési leírás folyamatos (lineárisan) elszámolt értékcsökkenési leírás: 142 E Ft.
2011. évben megvalósult beruházások bemutatása: azonnali értékcsökkenésként elszámolva az egész év folyamán nem vásároltunk Tárgyi eszközt.
2011. évben értéknövelő felújítás saját forrásból az Alapítványnál nem történt.
Elszámolt értékvesztés, illetve visszaírt értékvesztés az Alapítványunknál nem volt.
Aktív időbeli elhatárolás 2011. évben 140 E Ft volt.
2011. évben a beszámoló követelések sora az alábbi tételekből állt:
24 E Ft | - FSZKA NAV SZJA túlfizetésből | |
248 E Ft | - BSZF belföldi követelések (forintban) | |
137 E Ft | - BSZF kaució fizetés miatt | |
788 E Ft | - BSZF munkavállalókkal szembeni követelések (kiküldetés miatt) | |
1197 E Ft | Mindösszesen |
Megnevezés | 2010. 12. 31. | 2011. 12. 31. | |
Induló tőke | 5 300 | 5 300 | |
Tőkeváltozás | 88 882 | 16 310 | |
Lekötött tartalék | |||
Értékelési tartalék | |||
Tárgyévi eredmény közhasznú tevékenységből | -72 571 | 22 457 | |
Tárgyévi eredmény vállalkozási tevékenységből | |||
Összesen | 21 611 | 44 067 |
2011. évben Alapítványunknak lekötött tartaléka nem volt.
Alapítványunk 2011. évben céltartalékot nem képzett.
Megnevezés | 2010. 12. 31. | 2011. 12. 31. | |
Hátrasorolt kötelezettségek | |||
Hosszú lejáratú kötelezettségek | |||
Rövid lejáratú kötelezettségek | 38 465 | 8963 | |
Összesen | 38 465 | 8963 |
2011. évben Alapítványunknak hátrasorolt kötelezettsége nem volt.
2011. évben Alapítványunknak hosszú lejáratú kötelezettsége nem volt.
2011. évben Alapítványunk öt évnél hosszabb futamidejű kötelezettséget nem vállalt.
Alapítványunknak 2011. évben zálogjoggal biztosított kötelezettsége nem volt.
Megnevezés | 2010. 12. 31. | 2011. 12. 31. | |
Vevőktől kapott előleg | |||
Kötelezettségek áruszállításból és szolgáltatásból (szállítók) | |||
Rövid lejáratú kötelezettségek kapcsolt vállalkozással szemben | |||
Egyéb rövid lejáratú kötelezettségek | 38 465 | 8963 | |
Összesen | 38 465 | 8963 |
Megnevezés | 2010. 12. 31. | 2011. 12. 31. | |
FSZKA pályázatra kapott, fel nem használt támogatások | 28 438 | 6395 | |
FSZKA TB kötelezettség | 37 | 37 | |
BSZF kötelezettségek áruszállításból, szolgáltatásból | 0 | 289 | |
BSZF még elszámolatlan támogatások | 6 395 | 0 | |
BSZF SZJA fizetési kötelezettség | 0 | 563 | |
BSZF NAV járulékfizetési kötelezettség | 3 595 | 1679 | |
Összesen | 38 465 | 8963 |
A rövid lejáratú kötelezettségeink között mutatjuk ki a NAV felé fennálló kötelezettségeinket.
Alapítványunknál ez nem értelmezhető.
2011. évben Alapítványuknál nem volt passzív időbeli elhatárolás.
A Fővárosi Szociális Közalapítvány 2011-ben a felmondási időre 6 771 000 Ft költségvetési támogatásban részesült.
Budapesti Szociális Forrásközpont
Támogató megnevezése | Támogatott cél | Támogatott összeg | |
Fővárosi Önkormányzat | közhasznú tevékenység | 14 181 | |
Norvég Alap | tapasztalati szakértők képzése | 62 315 | |
Tempus közalapítvány | szakmai szolgáltatások | 3 789 | |
Európai Unió, Brüsszel | Women Rough Sleepers | 11 902 | |
Európai Unió, Brüsszel | Enterprise | 8 224 | |
Összesen: | 100 441 |
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző évek(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Összes közhasznú tevékenység bevétele (1. + 2. + 3. + 4. + 5.) | 75 771 | 129 514 | ||
2 | 1. Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 30 941 | 20 952 | ||
3 | a) alapítótól | 20 941 | 14 181 | ||
4 | b) központi költségvetéstől | ||||
5 | c) helyi önkormányzattól | 10 000 | 6 771 | ||
6 | d) egyéb, ebből 1%: ..0.. | ||||
7 | 2. Pályázati úton elnyert támogatás | 43 018 | 101 921 | ||
8 | 3. Közhasznú tevékenységből származó bevétel | ||||
9 | 4. Tagdíjból származó bevétel | ||||
10 | 5. Egyéb bevétel | 1 812 | 6 641 | ||
11 | B. Vállalkozási tevékenység bevétele | ||||
12 | C. Összes bevétel (A + B) | 75 771 | 129 514 | ||
13 | D. Közhasznú tevékenység ráfordításai (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) | 148 342 | 107 057 | ||
14 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | 41 082 | 27 682 | ||
15 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | 32 483 | 28 344 | ||
16 | 3. Értékcsökkenési leírás | 297 | 456 | ||
17 | 4. Egyéb ráfordítások | 73 979 | 50 575 | ||
18 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
19 | 6. Rendkívüli ráfordítások | 501 | |||
20 | E. Vállalkozási tevékenység ráfordításai (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) | ||||
21 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | ||||
22 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | ||||
23 | 3. Értékcsökkenési leírás | ||||
24 | 4. Egyéb ráfordítások | ||||
25 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
26 | 6. Rendkívüli ráfordítások | ||||
27 | F. Összes ráfordítás (D. + E.) | 148 342 | 107 057 | ||
28 | G. Adózás előtti eredménye (B. - E.) | ||||
29 | H. Adófizetési kötelezettség | ||||
30 | I. Tárgyévi vállalkozási eredmény (G. - H.) | ||||
31 | J. Tárgyévi közhasznú eredmény (A. - D.) | -72 571 | 22 457 | ||
32 | Tárgyévi eredmény (I. + J.) | 72 571 | 22 457 |
Közalapítványunknál nem értelmezhető.
A Közalapítványnál 2011. évben kutatási, kísérleti fejlesztési költségek nem merültek fel.
A Fővárosi Önkormányzattól kapott 10 M Ft támogatási összeget, a rendelkezésre álló tartalékkal együtt, összesen 25 M Ft-ot a Közalapítvány Kuratóriuma kiírta 2010-ben pályázatra az alábbi célokra:
Különösen veszélyeztetett csoportokhoz tartozó - roma, hajléktalan, lakásnélküli, munkanélküli, pszichiátriai beteg, fogyatékkal élő, bántalmazott - budapesti emberek segítésére irányuló szolgáltatások és tevékenységek költségeinek részbeni támogatása.
Pályázni legfeljebb három éves programokkal lehetett. A teljes költség 10%-át önrészként kellett a pályázóknak biztosítani. A kiírt pályázatra 83 pályázat érkezett, ebből 44 db pályázatot nyilvánított nyertesnek a Kuratórium. A kiírt pályázati összeg teljes egészében elosztásra került. A nyertes pályázatok közül 22 pályázó 1 éves programra pályázott, 7 pályázó 2 éves programra, és végül 15 pályázó 3 éves programra pályázott és nyert támogatást. A kiírt pályázatra mintegy 130 M Ft-os igényt nyújtottak be, amelynek csak egy töredékét tudta a Kuratórium támogatni.
Még 2008-ban a Közalapítvány az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus programra benyújtott „Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem, jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten” elnevezésű pályázatát elfogadták, és 90 m Ft támogatásban részesítették. A közalapítványnak 15% önrészt kell biztosítani, a pályázati program lebonyolítására. A 8 db nyertes alprojektre a Diszkrimináció elleni küzdelem és jogvédelem keretprogramra, és a 24 nyertes alprojektre a Jogsegélyszolgálat ösztönzése Budapesten keretprogramra a pályázókkal a támogatási szerződéseket 2009. július 1-jével megkötöttük.
A projektek végrehajtása folyamatosan történik. A Végső kedvezményezettek negyedévenként nyújtják be a projekt-előrehaladási jelentéseket, amelyek alapján kerül sor a projektek ellenőrzése. A Végső Kedvezményezettektől szerződésmódosítási kérelmek érkeztek a beszámolási időszakban, amelyek nagy részben a benyújtott jóváhagyott költségvetést, részben a futamidőt érintették. A futamidő, vagyis a projekt végrehajtásának időtartama a módosítás következtében nem csökkent, hanem nőtt. A költségvetés módosítások oka volt, pld. az eszközök beszerzésének későbbi felmerülése, vagy beállított költségek szükségtelenné válása. 2010-ben második alkalommal került sor a végső kedvezményezettek projektjeinek helyszíni ellenőrzésére. A monitorozási adatlapok szerint a projektek végrehajtása a pályázatban vállaltak és a benyújtott projekt-előrehaladási jelentésekben foglalt szakmai és pénzügyi beszámoló szerint történik. A Végső Kedvezményezettek programjainak futamideje 2010. december 31-ig tartott, ennek következtében ezek a szervezetek a végső beszámolókat 2011. január 31-ig nyújtották be.
2011-ben folyamatosan történt a 2010-ben nyertes pályázók elszámoltatása. Az 1 éves programok befejeződtek, a pénzügyi és szakmai beszámolók benyújtása megtörtént.
A 2 éves programok alapján, a támogatási összegek második részletének átutalása részben megtörtént, a pályázók egy részénél folyamatban van az elszámoltatás. A támogatási összegek második részletére vonatkozó szakmai és pénzügyi beszámolók egy részének benyújtására 2012-ben kell számítani. A támogatási összegek további részletének utalására, csak az előzőleg már átutalt támogatási összegre benyújtott szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadása után kerülhet
A Közalapítvány 2011. évben nem számolt el ilyen címen összeget a bevételei között.
Egyéb bevételekként számoltuk el a banktól kapott kamatokat.
Egyéb ráfordítást nem számoltunk el az év folyamán.
A Közalapítvány a 2011 év folyamán betétlekötésekből érte el az 1 000 E Ft-nyi bevételét.
2011. évben a Közalapítvány pénzügyi ráfordítást nem számolt el.
A Közalapítványnál ez nem értelmezhető.
2011-ben rendkívüli bevételt, illetve rendkívüli ráfordítást a Közalapítvány nem realizált.
Nem értelmezhető a 2011-es év folyamán a Közalapítványnál.
A Közalapítványnál 2011-es évben nem voltak halasztott ráfordítások, illetve bevételek.
Ez a Közalapítványnál nem értelmezhető.
Befektetett eszközök értékelése: Közalapítványunk nem élt az értékhelyesbítés lehetőségével, így arra a mérlegtételeknél nem utaltunk.
Immateriális javak: Értékelésünk a törvény 47-51. § előírásai szerint történik, leltározásuk 2010. december 31-i határidővel megtörtént.
Tárgyi eszközök: Értékelésük a törvény 47-51. §, illetve az 52-53. § előírásai szerint történik. Nem szerepelhetnek értékkel azok az eszközök, amelyeknek nincs hozzárendelhető beszerzési értékük, leltározásuk 2010. december 31-i határidővel megtörtént.
Beruházások: A közalapítvány működéséhez szükséges tárgyi eszközök és szoftverek beszerzését mutatjuk ki, aktiválásuk beszerzésük napjával megtörtént.
Befektetett pénzügyi eszközök: nem rendelkezünk ilyen eszközzel.
Forgóeszközök értékelése:
Készletek értékelése: nem rendelkezünk készletekkel.
Követelések értékelése: Közalapítványunk nem tart nyilván követelést.
Pénzeszközök: Forintban történő bankszámla vezetés mellett külön értékelés nem szükséges. A bank kivonatokkal, a pénztárjelentésekkel való egyezőséget, mint előírt kötelezettséget biztosítottuk.
Aktív időbeli elhatárolás:
Költségek, fizetendő kamatok ráfordításait számoltuk el ezen tételben.
Saját tőke: Saját tőke nyilvántartásunkat a Számviteli törvény 35-40. §-ában szereplő előírásoknak megfelelően mutatjuk ki. Saját tőkeként tartjuk nyilván a korábbi előírások szerint kialakított induló vagyont.
Céltartalék: 2011. évben céltartalékot nem képeztünk.
Kötelezettségek:
Hosszú lejáratú kötelezettség: nem vállaltunk hosszú lejáratú kötelezettséget.
Rövid lejáratú kötelezettség: Ezen kötelezettségeinket a törvény 42. § (3), valamint a 43. § előírásainak megfelelően mutatjuk ki. Itt mutatjuk ki az adóhatóság felé fennálló kötelezettségeinket, valamint a pályázaton nyertes, szerződött, de a tárgyévben a szervezeteknek még át nem utalt összegeket.
Passzív időbeli elhatárolások: nem volt ilyen tételünk.
Az értékcsökkenést a számviteli politikánkban meghatározott módon, lineáris kulcsokkal számoltuk el. Az 50 ezer Ft beszerzési ár alatti tárgyi eszközök esetében alkalmaztuk a használatba vételkor egyösszegű értékcsökkenés módszerét.
2011. évi átlagos statisztikai állományi létszám (fő) 6 fő, akik a Forrásközpont alkalmazottai, a Közalapítvány minden feladatot vállalkozói szerződéssel foglalkoztat.
A foglalkoztatottak bérköltsége: | 19 748 E Ft | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések: | 2 067 E Ft | |
Járulékok: | 5 683 E Ft |
A Közalapítványnál az ellenőrzés során nem történt jelentős összegű hiba feltárása.
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 94. § (1)-(2) bekezdésében megjelölt, a környezet védelmét közvetlenül szolgáló tárgyi eszköznek, a környezetre káros veszélyes hulladékoknak, anyagoknak nyitó és záró készlete - a Közalapítványnál nem volt.
A törvény 41. § (1)-(2), valamint a 93. § (3) bekezdése értelmében környezetvédelmi kötelezettségek fedezetére a Közalapítvány céltartalékot nem képzett.
A környezetvédelemmel kapcsolatban a Közalapítvány nem számolt el költségek a 2011-es év folyamán.
A kötelezettségek között ki nem mutatott környezetvédelmi, helyreállítási kötelezettségek várható összegére, fedezetére a Közalapítvány céltartalékot nem képzett.
FRISS & Társa
Könyvvizsgáló és Tanácsadó Betéti Társaság
Budapest, II. Ady Endre utca 1. II/3. (1024)
Telefon: 06-1/316-5504, Mobil: 06-20/214-47-01
Adósz.: 28681111-3-41; Bankszámlasz.: 103000002-10374909-49020013; Cégj.sz.: 01-06-610777; Kamara: MKVK000135
Elvégeztük a Közalapítvány (KSH-száma: 18036338-8532-569-01) 2011. december 31-i fordulónapra elkészített 2011. évi közhasznú egyszerűsített éves beszámolójának a könyvvizsgálatát, amely közhasznú egyszerűsített éves beszámoló a 2011. december 31-i fordulónapra elkészített mérlegből - melyben az eszközök és források egyező végösszege 53 030 E Ft, a mérleg szerinti eredmény 22 457 E Ft -, az ezen időpontra végződő évre vonatkozó eredménykimutatásból és a számviteli politika meghatározó elemeit és az egyéb magyarázó megjegyzéseket tartalmazó kiegészítő mellékletből áll.
A közhasznú egyszerűsített éves beszámolónak a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint történő elkészítése és valós bemutatása az Alapítvány felelőssége. Ez a felelősség magában foglalja az akár csalásból, akár hibából eredő, lényeges hibás állításoktól mentes egyszerűsített éves beszámoló elkészítése és valós bemutatása szempontjából releváns belső ellenőrzés kialakítását, bevezetését, fenntartását, megfelelő számviteli politika kiválasztását és alkalmazását, valamint az adott körülmények között ésszerű számviteli becsléseket.
A könyvvizsgáló felelőssége a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló véleményezése az elvégzett könyvvizsgálat alapján. Az Alapítvány 2010. évi közhasznú egyszerűsített éves beszámolójáról a 2011. május 16. napján kelt könyvvizsgálói jelentésünkben minősítés nélküli záradékot bocsátottunk ki.
A könyvvizsgálatot a Magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes - törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. A fentiek megkövetelik, hogy megfeleljünk bizonyos etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálat tervezése és elvégzése révén elegendő és megfelelő bizonyítékot szerezzünk arról, hogy a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló nem tartalmaz lényeges hibás állításokat.
Az elvégzett könyvvizsgálat magában foglalta olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni a közhasznú egyszerűsített éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről. A kiválasztott eljárások, beleértve a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló akár csalásból, akár tévedésekből eredő, lényeges hibás állításai kockázatának felméréseit, a könyvvizsgáló megítélésétől függnek. A közhasznú egyszerűsített éves beszámolóhoz kapcsolódóan a könyvvizsgáló kockázatfelmérésének nem célja, hogy az Alapítvány belső ellenőrzésének hatékonyságára vonatkozóan véleményt mondjon.
A könyvvizsgálat magában foglalta továbbá az alkalmazott számviteli alapelvek és az ügyvezetés lényegesebb becsléseinek, valamint a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló bemutatásának értékelését. Meggyőződésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt a könyvvizsgálói záradék (vélemény) megadásához.
A könyvvizsgálat során az Alapítvány közhasznú egyszerűsített éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk, és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy a közhasznú egyszerűsített éves beszámolót a számviteli törvényben foglaltak és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvek szerint készítették el. Véleményünk szerint a közhasznú egyszerűsített éves beszámoló az Alapítvány 2011. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről megbízható és valós képet ad.
Budapest, 2012. március 12.
Friss László s. k.
hites könyvvizsgáló
MKVK 003235
___________________
A jelentés négy példányban készült. Pdf formátumban is kiadva!
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | |
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 |
együtt
2011.
Fővárosi Szociális Közalapítvány és
Budapesti Szociális Forrásközpont
egyéb szervezet megnevezése
1052 Budapest, Városház u. 9-11.
címe
Keltezés: Budapest, 2011. március 12.
Dr. Győry Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
képviselője
P. H.
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző évek(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Befektetett eszközök (2.-5. sorok) | 196 | 54 | ||
2 | I. IMMATERIÁLIS JAVAK | ||||
3 | II. TÁRGYI ESZKÖZÖK | 196 | 54 | ||
4 | III. BEFEKTETETT PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK | ||||
5 | IV. BEFEKTETETT ESZKÖZÖK ÉRTÉKHELYESBÍTÉSE | ||||
6 | B. Forgóeszközök (7.-10. sorok) | 59 880 | 52 836 | ||
7 | I. KÉSZLETEK | ||||
8 | II. KÖVETELÉSEK | 805 | 1 197 | ||
9 | III. ÉRTÉKPAPÍROK | ||||
10 | IV. PÉNZESZKÖZÖK | 59 075 | 51 639 | ||
11 | C. Aktív időbeli elhatárolások | 140 | |||
12 | ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK) ÖSSZESEN (1.+ 6. + 11. sor) | 60 076 | 53 030 | ||
13 | D. Saját tőke (14. - 19. sorok) | 21 611 | 44 067 | ||
14 | I. INDULÓ TŐKE / JEGYZETT TŐKE | 5 300 | 5 300 | ||
15 | II. TŐKEVÁLTOZÁS / EREDMÉNY | 88 882 | 16 310 | ||
16 | III. LEKÖTÖTT TARTALÉK | ||||
17 | IV. ÉRTÉKELÉSI TARTALÉK | ||||
18 | V. TÁRGYÉVI EREDMÉNY ALAPTEVÉKENYSÉGBŐL (KH. TEV.BŐL) | -72 571 | 22 457 | ||
19 | VI. TÁRGYÉVI EREDMÉNY VÁLLALKOZÁSI TEVÉKENYSÉGBŐL | ||||
20 | E. Céltartalékok | ||||
21 | F. Kötelezettségek (22. - 23. sorok) | 38.465 | 8.963 | ||
22 | I. HOSSZÚ LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | ||||
23 | II. RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK | 38.465 | 8.963 | ||
24 | G. Passzív időbeli elhatárolások | ||||
25 | FORRÁSOK (PASSZÍVÁK) ÖSSZESEN (13.+20.+21.+24. sor) | 60 076 | 53 030 |
Budapest, 2010. március 12.
Dr. Győry Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
(képviselője)
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző évek(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
1 | A. Összes közhasznú tevékenység bevétele (1. + 2. + 3. + 4. + 5.) | 75 771 | 129 514 | ||
2 | 1. Közhasznú célú működésre kapott támogatás | 30 941 | 20 952 | ||
3 | a) alapítótól | 20 941 | 14 181 | ||
4 | b) központi költségvetéstől | ||||
5 | c) helyi önkormányzattól | 10 000 | 6 771 | ||
6 | d) egyéb, ebből 1%: ..0.. | ||||
7 | 2. Pályázati úton elnyert támogatás | 43 018 | 101 921 | ||
8 | 3. Közhasznú tevékenységből származó bevétel | ||||
9 | 4. Tagdíjból származó bevétel | ||||
10 | 5. Egyéb bevétel | 1 812 | 6 641 | ||
11 | B. Vállalkozási tevékenység bevétele | ||||
12 | C. Összes bevétel (A + B) | 75 771 | 129 514 | ||
13 | D. Közhasznú tevékenység ráfordításai (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) | 148 342 | 107 057 | ||
14 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | 41 082 | 27 682 | ||
15 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | 32 483 | 28 344 | ||
16 | 3. Értékcsökkenési leírás | 297 | 456 | ||
17 | 4. Egyéb ráfordítások | 73 979 | 50 575 | ||
18 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
19 | 6. Rendkívüli ráfordítások | 501 | |||
20 | E. Vállalkozási tevékenység ráfordításai (1. + 2. + 3. + 4. + 5. + 6.) | ||||
21 | 1. Anyagjellegű ráfordítások | ||||
22 | 2. Személyi jellegű ráfordítások | ||||
23 | 3. Értékcsökkenési leírás | ||||
24 | 4. Egyéb ráfordítások | ||||
25 | 5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||
26 | 6. Rendkívüli ráfordítások |
Budapest, 2010. március 12.
Dr. Győry Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
(képviselője)
1 | 8 | 0 | 3 | 6 | 3 | 3 | 8 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
1 | 8 | 1 | 0 | 9 | 0 | 2 | 5 | 8 | 5 | 3 | 2 | 5 | 6 | 9 | 0 | 1 | ||
Statisztikai számjel vagy adószám (csekkszámlaszám) | ||||||||||||||||||
Az egyéb szervezet megnevezése: | Fővárosi Szociális Közalapítvány és Budapesti Szociális Forrásközpont | |||||||||||||||||
Az egyéb szervezet címe: | 1052 Budapest, Városház u. 9-11. |
adatok E Ft-ban | |||||
Sor- szám | A tétel megnevezése | Előző év | Előző évek(ek) helyesbítése | Tárgyév | |
a | b | c | d | e | |
27 | F. Összes ráfordítás (D. + E.) | 148 342 | 107 057 | ||
28 | G. Adózás előtti eredménye (B. - E.) | ||||
29 | H. Adófizetési kötelezettség | ||||
30 | I. Tárgyévi vállalkozási eredmény (G. - H.) | ||||
31 | J. Tárgyévi közhasznú eredmény (A. - D.) | -72 571 | 22 457 | ||
32 | Tárgyévi eredmény (I. + J.) | -72 571 | 22 457 |
Tájékoztató adatok
33 | A. Személyi jellegű ráfordítások | 28 344 | |
34 | 1. Bérköltség | 19 748 | |
35 | ebből: - megbízási díjak | 516 | |
36 | - tiszteletdíjak | 0 | |
37 | 2. Személyi jellegű egyéb kifizetések | 2 067 | |
38 | 3. Bérjárulékok | 5 683 | |
39 | B. A szervezet által nyújtott támogatások | 38 341 | |
40 | C. Továbbutalási céllal kapott támogatás | 38 341 | |
41 | D. Továbbutalt támogatás | 38 341 |
Budapest, 2010. március 12.
Dr. Győry Péter s. k.
az egyéb szervezet vezetője
(képviselője)