1881. évi I. törvénycikk

a bosznavölgyi vasutnak Zeniczától Szerajevóig való kiépitéséről * 

1. § A magyar királyi kormány felhatalmaztatik, hogy beleegyezését adja, miszerint a bosznavölgyi vasutnak Zeniczától Szerajevóig leendő kiépitése czéljából a közös aktivákból, még pedig mindenekelőtt ezen aktiváknak eddig felszaporodott és ezentul befolyó kamataiból, Bosznia és Herczegovinának a 3.831,000 frtnyi összeget meg nem haladható tényleges épitési költség erejéig kölcsön adassék.

Ezen kölcsönnek kamatai s tőketörlesztési járulékai fedezendők a bosznavölgyi vasut zenicza-szerajevói szakaszának üzleti költség-feleslegeiből, valamint Bosznia és Herczegovina jövedelmeiből, a mennyiben ez utóbbiak azon országok rendes közigazgatási kiadásaira igénybe nem vétetnek.

Az ily módon adott kölcsön, illetve az annak fejében időnkint fennálló kamat- és tőketörlesztési járuléktartozás, Bosznia és Herczegovina ellenében követelésképen, a közös aktivák javára, nyilvántartandó.

2. § A zenicza szerajevói szakasz keskenyvágányu vasutképen épitendő, mindazonáltal oly módon, hogy az alépitmény készitésénél figyelem legyen arra, hogy ezen pálya rendes vágányu vasuttá átalakitható legyen. Ez oknál fogva minden műtárgy, úgymint a hidak, alagutak stb. már most akképen létesitendő, valamint a kanyarulati- és emelkedési viszonyok úgy állapitandók meg, mint az rendes vágányu pálya épitésénél szükséges.

3. § A közös aktiváknak ezen kölcsönhöz való igénybevétele ezen aktivák megosztásának kérdését semmi irányban sem érinti.

4. § Ezen törvény oly feltétel mellett, hogy az annak megfelelő határozmányok Ő Felsége többi országaiban és tartományaiban is törvényerejüvé válnak, s jelen törvénynyel egyidejüleg kihirdettetnek, kihirdetése napjával hatályba lép és végrehajtásával a ministerium bizatik meg.