1907. évi XX. törvénycikk

a balaton-vidéki vasut megépitéséről * 

1. § A Fehér és Tolna vármegyei helyi érdekü vasutak Börgönd állomásából kiágazólag, a cs. kir. szab. déli vaspálya Szabad-Battyán állomásán, Polgárdi községen, Kenesén, Almádin, Alsó-Őrsön, Balatonfüreden és Badacsonyon át a dunántuli helyi érdekü vasutak Tapolcza állomásáig, továbbá ezen vonalból Alsó-Őrs és Almádi között kiágazólag a győr-veszprém-dombovári helyi érdekü vasut Veszprém állomásáig vezetendő gőzmozdonyu vasutvonalak az ezen törvény kihirdetésétől számitott két év alatt államköltségen kiépitendők.

2. § Az első szakaszban megnevezett vasutvonalak a helyi érdekü vasutak szabványai szerint épitendők meg, ugy azonban, hogy a börgönd-tapolczai vasutvonalon a vonatok óránkint 60 km. sebességgel közlekedhessenek.

3. § Az első szakaszban megnevezett vasutvonalak épitési és üzletberendezési költsége, az időközi kamatok számitása nélkül, 14,500.000 K összegben állapittatik meg. Ez az összeg a pénztári készletekből fedezendő.

4. § Az 1880. évi XXXI. tc. és az 1888. évi IV. tc. 5. §-ának a bélyeg- és illetékmentességre vonatkozó rendelkezései a jelen törvény tárgyát képező vasutra biztositott érdekeltségi hozzájárulásokra is teljes mértékben alkalmazást nyernek.

Ezen törvény a törvénytárban való megjelenés napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyi magyar királyi ministerek bizatnak meg.