A TakarNet rendszer használatával, valamint a földügyi dokumentum másolatok igénylésével kapcsolatban az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény, az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény módosításáról, valamint a hiteles tulajdonilap-másolat igazgatási szolgáltatási díjáról 1996. évi LXXXV. törvény és a rendszer használatáról aláírt egyedi szolgáltatási szerződés előírásainak figyelembevételével a következőket rendeljük el:
1.1. Jelen Utasítás alanyi hatálya kiterjed a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) és intézményei – így különösen a Budapest Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatalon (továbbiakban: Hivatal) – és gazdasági társaságainak munkatársaira a feladataik ellátásához digitális földügyi dokumentum kivonat a TakarNet rendszeren keresztüli igénylése tekintetében.
1.2. A TakarNet rendszeren keresztül a következő digitális formájú földügyi dokumentum- típusokat lehet igényelni:
a) e-hiteles tulajdoni lap másolat (teljes vagy szemle);
b) nem hiteles tulajdoni lap másolat (teljes vagy szemle);
c) földhivatali térkép másolat.
2.1. * A TakarNet rendszerhez hozzáférési lehetőség a Hivatal Jegyzői és Jogi Osztály, Adóügyi Osztály, Igazgatási Osztály, Főépítészi Irodáján továbbá a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. meghatározott munkaállomásain áll rendelkezésre.
2.2. A TakarNet rendszerhez hozzáférést biztosító elektronikus tanúsítványokat a Jegyzői és Jogi Osztály informatika feladatokat ellátó szervezeti egységének vezetője őrzi.
2.3 A TakarNet rendszerhez felhasználói hozzáférést a hatályos szervezetszabályzó eszköz alapján meghatározott jogosultságigénylési folyamattal lehetséges igényelni.
3.1. A TakarNet rendszer használatára 2.1. pontban meghatározott hivatali szervezeti egységek vezetői, és a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. vezérigazgatója által kijelölt személyek jogosultak.
3.2. * Az Adóügyi Osztály, az Igazgatási Osztály, a Főépítészi Iroda és a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. munkatársai kizárólag osztályukon, és társaságuknál kialakított munkaállomáson, a Hivatal más szervezeti egységei és a többi önkormányzati társaság kizárólag a vagyon-nyilvántartás vezetésére kijelölt ügyintézőnél vagy helyettesítésével megbízott ügyintézőnél jogosultak földhivatali dokumentum digitális kivonatát igényelni, amennyiben feladatuk ellátásához elengedhetetlenül szükséges.
3.3. A TakarNet hozzáféréssel nem rendelkező hivatali szervezeti egységek és önkormányzati intézmények munkatársai a Vagyon-nyilvántartási ügyintézőtől, távollétében a megbízott helyettes ügyintézőtől, a digitális földügyi dokumentumo(ka)t jelen utasítás 1. és 2. számú mellékletében szereplő formanyomtatvány kitöltésével aláírás és pecsétlenyomat hitelesítésével igényelhetik, melynek digitalizált formájával e-mailben továbbíthatják. A megkeresésekről és lekérdezésekről a Vagyonnyilvántartás vezetésére kijelölt ügyintéző vagy helyettesítésével megbízott TakarNet hozzáféréssel rendelkező helyettes ügyintéző digitális nyilvántartást köteles vezetni.
3.4. A TakarNet hozzáféréssel rendelkező szervezeti egységeknél a hozzáférésre kijelölt személyek a TakarNet rendszerből történő lekérdezésekről jelen utasítás 3. számú mellékletében szereplő formában digitális nyilvántartást kötelesek vezetni. A lekérdezések nyilvántartásának vezetésére alkalmas digitális formátumához a Jegyzői és Jogi Osztály informatikai feladatokkal ellátott szervezeti egysége az önkormányzat informatikai hálózatán biztosítja a hozzáférést az egyes szervezeti egységek részére.
3.5. A lekérdezések nyilvántartásának a következőket kell tartalmaznia:
a) sorszám,
b) lekérdezés időpontja,
c) a másolatot kérő személy neve,
d) helyrajzi szám,
e) másolat típus megjelölése,
f) díjmentesség megjelölése a jogszabályi előírásoknak megfelelően vagy díj kötelesség ténye,
g) ügyiratszám, díjköteles lekérdezés esetén a lekérdezés jogcíme
3.6. A digitális földügyi dokumentum(ok) átvételét az igénylőnek, illetve az átvevő személynek a digitálisan e-mail formájában megküldött levél olvasási nyugtájával kell igazolnia.
3.7. A 3.4. pontban említett nyilvántartást a szervezeti egység vezetőjét a Vagyonnyilvántartás vezetésére kijelölt ügyintéző megkeresi, a havonta összesített díjköteles, a szervezeti egység által díjköteles tételkénti lekérdezések igazolására.
3.8. A szervezeti egység vezetője a 3.7 pont szerinti megkeresés nyomán igazolást küld, digitális formában, a lekérdezésekről tételesen, azok jogalapjáról, a lekérdező ügyintéző megjelölésével, a Vagyon-nyilvántartás vezetésére kijelölt ügyintéző részére, a megkereséstől számított legkésőbb 5 munkanapon belül.
4.1. A használati díjról kiállított számlát a Vagyon-nyilvántartás vezetésével megbízott ügyintéző köteles ellenőrizni.
5.1. A földhivatali digitális hálózat kizárólag munkakörhöz tartozó, hatósági, és egyéb önkormányzati feladatok ellátásához vehető igénybe.
5.2. A hozzáférésre kijelölt személy fegyelmi és anyagi felelősséggel tartozik a szabályszerű rendszer használatáért.
5.3. A hozzáférésre kijelölt személy köteles a tőle elvárható gondossággal védeni munkaállomását az illetéktelen hozzáféréstől.
6.1. Jelen utasítás 2019. január 30. napján lép hatályba.
6.2. Jelen utasítás hatályba lépésével a TakarNet rendszer hivatali használatáról szóló XXIII/30–2/2016. (III. 16.) számú Polgármesteri és Jegyzői Együttes Utasítás hatályát veszti.
Budapest, 2019. január 28.
Dr. Tóth József s. k. polgármester | Dr. Bujdosó Sándor s. k. jegyző |