Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat tulajdonában lévő közterületen elhelyezett vendéglátó-ipari teraszok működésének rendjéről a következőket rendeli el:
1. § * A rendelet hatálya kiterjed a Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzatának tulajdonában lévő közterületen kialakított vendéglátó előkertre, teraszra.
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. * Terasz: A közterület olyan, rendeltetésétől eltérő használata, amely ideiglenes jelleggel a vendéglátást megvalósító üzlet működéséhez kapcsolódik, ugyanakkor a közterület rendeltetésszerű használatát az adott útszakaszon nem lehetetleníti el.
2. Lakossági panasz: minden, a teraszok működésével kapcsolatban, a panaszos(ok) részéről jelzett visszásság, kivéve azok a kereskedelmi tevékenységre vonatkozó jogszabályi és hatósági előírások megsértésével kapcsolatos panaszok, melyekkel szemben a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 9. § (4) bekezdésében foglalt szankciók alkalmazandóak.
3. Szomszédos társasház: az üzletet magában foglaló ingatlannal az utcafronton határos vagy annak szélességével szemközti, 15 méteren belül lévő társasház, illetve 100% önkormányzati tulajdonban lévő lakóépület.
3. § (1) * A teraszok - a (3), (7) és (8) bekezdésben foglalt eltéréssel - 22 és 6 óra között nem tarthatnak nyitva.
(2) Az (1) bekezdésében meghatározottakat nem kell alkalmazni december 31-én 22 órától az azt követő év január 1-jén 06 óráig.
(3) Eltérő nyitva-tartás engedélyezhető - legfeljebb 24 óráig - ha az üzletet magában foglaló társasház, vagy 100%-os önkormányzati tulajdonban lévő lakóépület és az üzletet magában foglaló ingatlannal szomszédos társasházak valamennyi közgyűlése a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény szerinti többségi határozattal (tulajdonosi döntéssel) az eltérő nyitva tartáshoz hozzájárul.
(4) Az üzletek eltérő nyitva-tartás engedélyezéséről a (3) bekezdésben meghatározott hozzájárulások megléte esetén Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének Városüzemeltetési Bizottsága dönt.
(5) Üzemeltető-váltás esetén az új üzemeltetőnek az eltérő nyitva-tartási engedélyt újra meg kell kérni.
(6) Az eltérő nyitva-tartásra vonatkozó engedélyt vissza kell vonni, ha a (3) bekezdésben meghatározott jogosultak, az ott meghatározott arányban kezdeményezik.
(7) * A teraszok az e rendeletben foglalt rendelkezések megsértéséig, de legfeljebb 2021. december 31. napjáig, pénteki és szombati napokon 22 és 24 óra között az erre vonatkozó eltérő nyitva-tartási engedély nélkül is nyitva tarthatnak.
(8) * A teraszok egy naptári évben legfeljebb két alkalommal 22 és 24 óra között az erre vonatkozó eltérő nyitva-tartási engedély nélkül is nyitva tarthatnak, kizárólag kulturális esemény megtartása érdekében.
(9) * A (8) bekezdésben meghatározott eltérő nyitva-tartáshoz a Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzata Képviselő-testülete Városüzemeltetési Bizottságának hozzájárulása szükséges.
4. § *
5. § (1) A teraszok működésével kapcsolatos lakossági panaszok kivizsgálása a Városüzemeltetési Bizottság hatáskörébe tartozik.
(2) A panasz elbírálása tárgyában hozott bizottsági döntést Egyeztető Fórum előzi meg.
(3) Az Egyeztető Fórumot, negyedévente, a polgármester hívja össze.
(4) Az Egyeztető Fórumon részt vesz a Városüzemeltetési Bizottság elnöke, a Pénzügyi és Kerületfejlesztési Bizottság elnöke, a Művelődési, Kulturális és Szociális Bizottság elnöke (továbbiakban: Bizottságok), a Bizottságok által delegált 1-1 fő, az Erzsébetvárosi Közterület-felügyelet vezetője, a BRFK VII. kerületi Rendőrkapitányság vezetője, továbbá az Erzsébetváros területén működő, nyilvántartásba vett polgárőr szervezet vezetője által delegált 1-1 fő (továbbiakban: résztvevők). Az Egyeztető Fórumon meghívottként vesz részt a lakossági panaszt előterjesztő lakó/lakók képviselője; valamint a lakossági panasszal érintett terasz üzemeltetője.
(5) Az egyeztetési eljárásról jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza a bizottsági döntéshez szükséges, a résztvevők egyeztetés során kialakított állásfoglalását.
(6) Az Egyeztető Fórum elé kerülő lakossági panaszok kivizsgálásának szakmai előkészítését a jegyző látja el.
6. § (1) E rendelet 2013. január 1-jén lép hatályba.
(2) *
dr. Gotthard Gábor jegyző | Vattamány Zsolt polgármester |
A rendelet kihirdetése 2012. december 17-én a Szervezeti- és Működési Szabályzat szerint a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján megtörtént.
A rendelet közzététel céljából megküldésre került a www.erzsebetvaros.hu honlap szerkesztője részére.
dr. Gotthard Gábor jegyző |