42/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet

Államháztartáson kívüli forrás átvételéről, átadásáról, valamint önkormányzati forrás átadásáról

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Hatály

1. § (1) E rendelet hatálya kiterjed

a) Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézménye (a továbbiakban együtt: intézmény) és

b) az Önkormányzat általi államháztartáson kívüli forrás átvételére, államháztartáson kívüli forrás átadására és - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a mindenkori költségvetés terhére egyedi döntés vagy pályázati felhívás alapján önkormányzati forrás átadására természetes személy, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vonatkozásában.

(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény, az egyéb jogszabály alapján nyújtott ellátásra, pénzeszköz átadására, valamint az Önkormányzat kötelező közfeladata és önként vállalt feladata ellátására kötött megállapodás alapján átadott pénzeszközre.

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában

1. államháztartáson kívüli forrás: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 3. § hatálya alá nem tartozó külső szervtől kapott pénzeszköz, ingó és ingatlan;

2. államháztartáson kívüli forrás átadása: külső szerv részére átadott államháztartáson kívüli forrás;

3. államháztartáson kívüli forrás átvétele: külső szervtől kapott államháztartáson kívüli forrás;

4. külső szerv: természetes személy, jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, ide nem értve az 1. § a) pont szerinti intézményt;

5. pályázati felhívás: az a nyilvános vagy előre meghatározott körben közzétett felhívás, amely a pályázók összevetésére alkalmas feltételeket, a pályázattal elérni kívánt célt és a pályázat értékelésének lényeges feltételeit megjelöli;

6. pénzeszköz: a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 2. § 19. pontja szerinti pénz.

II. Fejezet

Államháztartáson kívüli forrás átvételére vonatkozó szabályok

3. § Államháztartáson kívüli forrás intézmény, valamint Önkormányzat részére történő átvétele során az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet irányadó.

III. Fejezet

Államháztartáson kívüli forrás átadására vonatkozó szabályok

4. § (1) Államháztartáson kívüli pénzeszköz átadására intézmény esetén az 5. §, Önkormányzat esetén a 6-10. § rendelkezései alkalmazandók.

(2) Államháztartáson kívüli ingó és ingatlan átadására intézmény, valamint Önkormányzat esetén az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályairól szóló, mindenkor hatályos önkormányzati rendelet az irányadó.

IV. Fejezet

Pénzeszköz átadására vonatkozó részletes szabályok

3. Intézményi pénzeszköz átadás

5. § (1) Az intézmény elemi költségvetésében jóváhagyott előirányzat terhére külső szerv részére utólagos elszámolási kötelezettséggel pénzeszköz, a költségvetési év során a vonatkozó jogszabály előírására figyelemmel abban az esetben adható át, ha a pénzeszköz átadásában részesülő külső szerv támogatását Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) előzetesen jóváhagyta.

(2) Az intézmény elemi költségvetésében nem szereplő előirányzat terhére külső szerv részére utólagos elszámolási kötelezettséggel pénzeszköz, a költségvetési év során a vonatkozó jogszabály előírására figyelemmel Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének (a továbbiakban: Közgyűlés) előzetes jóváhagyásával adható át.

(3) Az (1) és (2) bekezdés alapján megkötendő pénzeszköz átadási megállapodást (a továbbiakban: megállapodás) az intézmény vezetője írja alá. A megállapodás megkötéséről, az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásának elszámolás alapján történő ellenőrzéséről és a felhasználást igazoló bizonylatmásolat őrzéséről az intézmény gondoskodik. E bekezdés alkalmazása során a megállapodás megkötésére a továbbiakban a 6-10. § megfelelően irányadó.

(4) *  Amennyiben az Önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatból közgyűlési, bizottsági, polgármesteri döntés alapján intézmény részére intézményfinanszírozás keretében a pénzeszköz elszámolási kötelezettséggel kerül lebontásra vagy átadásra, a 7. § (1) bekezdés szerinti megállapodás megkötésére nem kerül sor. Az intézmény a pénzeszköz felhasználásáról az intézményi szöveges beszámoló keretében számol el.

4. Önkormányzati pénzeszköz átadásának formái

6. § (1) *  Az Önkormányzat költségvetésében jóváhagyott kiadási jogcím terhére külső szerv részére pénzeszköz átadására

a) pályázati úton vagy

b) egyedi döntéssel

a (2) és (3) bekezdésben szabályozott kivételekkel kizárólag a Közgyűlés hatáskörében kerülhet sor.

(2) *  Ha az Önkormányzat költségvetésében szereplő, pénzeszközátadással kapcsolatos kiadási előirányzatban a külső szerv neve, a pénzeszköz összege, valamint az átadás tárgya megjelölésre kerül, az Önkormányzat és a külső szerv közötti megállapodás megkötéséhez újabb közgyűlési, bizottsági, vagy polgármesteri önkormányzati döntés nem szükséges.

(3) Nem szükséges a Közgyűlés döntése a pénzeszközátadáshoz, de a 7-10. § betartása mellett

a) a polgármester dönt

aa) a polgármesteri keret terhére esetenként legfeljebb 500 eFt erejéig,

ab) a nemzetiségi önkormányzatok részére pályázati keret alapján nyújtott üzemeltetési és működési költségek esetén összeghatárra tekintet nélkül,

ac) a közcélú foglalkoztatás finanszírozásához kapcsolódó önkormányzati hányad és a közcélú foglalkoztatás során felmerülő esetleges egyéb önkormányzati kiadások esetén összeghatárra tekintet nélkül,

ad) *  állami intézményfenntartó irányítása alá tartozó intézményegység feladatellátásának biztosításához szükséges pénzeszköz átadásáról intézményegységenként és alkalmanként összeghatárra tekintet nélkül,

ae) az Önkormányzat kizárólagos, valamint többségi tulajdonában álló gazdasági társasága vagy az Önkormányzat többségi tulajdonú gazdasági társaságának többségi tulajdonú gazdasági társasága részére nyújtott pénzeszköz átadásáról Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 30/2012. (XII. 19.) GYMJVÖ rendelet 4. melléklet 2. pont 2.1. alpontjában szereplő összeg erejéig,

af) *  a „Sporttámogatás” kiadási jogcím terhére összeghatárra tekintet nélkül a sportról szóló 14/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdés b) pontja kivételével,

ag) *  az öntevékeny művészeti csoportok tevékenységének támogatása és a kulturális szervezetek egyedi támogatása esetén összeghatárra tekintet nélkül,

ah) *  a mindenkori költségvetési rendeletben „Kulturális, sport és marketing területek kiadásai” és „Egyéb önkormányzati igazgatási feladatokkal összefüggő kiadások” kiadási csoportokban szereplő kiadási jogcímek esetében összeghatárra tekintet nélkül, valamint

ai) *  a közgyűlési határozattal a polgármesterre átruházott hatáskörben hozott esetekben összeghatárra tekintet nélkül.

b) a Közigazgatási és Közrendvédelmi Bizottság dönt a polgárőrök támogatására szánt támogatási keret esetében

ba) a támogatási keret legalább 90%-a erejéig pályázat útján összeghatárra tekintet nélkül és

bb) a támogatási keret legfeljebb 10%-a erejéig pályázat nélkül,

c) *  a Városstratégiai Bizottság dönt esetenként legfeljebb 250 eFt erejéig a városképi keret terhére, valamint

d) *  a Környezetvédelmi Bizottság dönt esetenként legfeljebb 250 eFt erejéig a Környezetvédelmi Alap terhére.

(3a) *  Átruházott hatáskörben meghozható pénzeszközátadással kapcsolatban a hatáskörrel rendelkező szerv vagy személy - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - dönthet az ezzel összefüggő, egyéb járulékos kérdésekről is, így különösen arról, hogy

a) a pénzeszköz felosztására pályázatot ír ki vagy egyedi döntést hoz, valamint

b) a pályázat vagy az egyedi döntés feltételeiről.

(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő

a) civil szervezetek támogatására szolgáló pályázati keret és

b) egyházak támogatására szolgáló pályázati keret

kiadási előirányzat terhére nyilvánosan meghirdetett pályázat útján, a Közgyűlés bizottságai által delegált egy-egy képviselőből, az alpolgármesterekből és valamennyi tanácsnokból álló értékelő munkacsoport javaslata alapján adható át pénzeszköz.

5. Önkormányzati pénzeszköz átadására vonatkozó közös szabályok

7. § (1) Az Önkormányzat költségvetése terhére külső szerv részére pénzeszköz átadására - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a megállapodás megkötését követően kerülhet sor.

(2) Amennyiben a költségvetésben szereplő előirányzatból közgyűlési, bizottsági, vagy polgármesteri önkormányzati döntés alapján pénzeszköz * 

a) intézményfinanszírozás keretében intézmény részére,

b) az önkormányzati feladatot feladatellátási-megállapodás keretében átvállaló külső szerv részére vagy

c) az Önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társasághoz konkrét feladat ellátására

kerül lebontásra vagy átadásra, az (1) bekezdés szerinti megállapodás megkötésére nem kerül sor.

(3) A (2) bekezdés b) és c) pontja szerinti pénzeszköz felhasználását Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) szakmailag érintett szervezeti egysége évenként ellenőrzi, a külső szervet beszámoltatja tevékenységéről, különös tekintettel a pénzeszköz felhasználására.

8. § Azon külső szervnek nyújtható pénzeszköz, amely

a) nem áll csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt,

b) * 

c) *  az államháztartásról szóló törvény és a végrehajtására alkotott jogszabály önkormányzati alrendszerből nyújtott támogatásra vonatkozó rendelkezéseit betartja,

d) *  ha civil szervezet, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvényben foglalt letétbe helyezési és közzétételi kötelezettségének igazoltan eleget tesz,

e) *  a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja értelmében átlátható szervezetnek minősül, valamint

f) *  a vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezéseinek megfelel.

9. § (1) A megállapodás megkötését megelőzően a megállapodás előkészítője a szabad előirányzat rendelkezésre állását az önkormányzati analitikus nyilvántartással egyezteti. A megállapodás megkötéséről, az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásának ellenőrzéséről és a felhasználást igazoló bizonylatmásolat őrzéséről a Polgármesteri Hivatal szakmailag érintett szervezeti egysége gondoskodik.

(2) A megállapodás alapján a külső szerv részére a pénzeszköz

a) egy összegben, a megállapodás aláírását követően folyósítható, amennyiben a pénzeszköz nem haladja meg az 1.000 eFt-ot,

b) folyósítására szeptember 15. napja előtti döntés esetén két alkalommal, a megállapodás aláírását követően, majd legelőbb a pénzeszköz felhasználását megelőző 30. napon kerülhet sor, amennyiben a pénzeszköz nem haladja meg az 5.000 eFt-ot, de meghaladja az 1.000 eFt-ot, és annak felhasználására szeptember 15-ét megelőzően kerül sor,

c) folyósítására szeptember 15. napja előtti döntés esetében két alkalommal, a megállapodás aláírását követően, majd ezt követően legkorábban szeptember 15. napján kerülhet sor, amennyiben a pénzeszköz nem haladja meg az 5.000 eFt-ot, de meghaladja az 1.000 eFt-ot, és annak felhasználására szeptember 15-ét követően kerül sor,

d) folyósítására szeptember 15. napi vagy azt követő döntés esetében két alkalommal, a megállapodás aláírását követően, a megállapodásban rögzítettek szerint kerülhet sor, amennyiben a pénzeszköz nem haladja meg az 5.000 eFt-ot, de meghaladja az 1.000 eFt-ot, vagy

e) a megállapodás aláírását követően, a megállapodásban megjelölt felhasználási időpontot megelőző hónap utolsó napjáig havonta vagy negyedévente folyósítható, ha a pénzeszköz meghaladja az 5.000 eFt-ot.

(2a) *  Amennyiben a támogatói döntés és a felhasználás közti időtartam a 90 napot nem haladja meg, akkor a folyósítási feltételekre – értékhatártól függetlenül – a megállapodásban foglaltak az irányadók.

(3) *  Amennyiben a külső szerv részére egy szerződésben 200 eFt-nál nagyobb összegű pénzeszköz átadására kerül sor, és a külső szerv a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) honlapján közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban nem szerepel, a pénzeszköz folyósítása előtt - többszöri folyósítás esetén az első folyósítást megelőzően, valamint minden 200 eFt-nál nagyobb összegű folyósítás előtt - a külső szerv 30 napnál nem régebbi, a NAV által kiállított

a) adóigazolással vagy

b) együttes adóigazolással

igazolja, hogy nincs köztartozása. Az igazolás beszerzésének esetleges költségét a külső szerv viseli. Ha a külső szerv a NAV honlapján közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban szerepel, a Polgármesteri Hivatal pénzügyi feladatokat ellátó szervezeti egysége a pénzeszköz folyósítása előtt a köztartozásmentes adózói adatbázisból lekért adatok alapján ellenőrzi, hogy a külső szerv nem rendelkezik köztartozással.

(4) A (3) bekezdés szerinti igazolási kötelezettség nem vonatkozik az önkormányzati többségi tulajdonú gazdálkodó szervezetre - beleértve az Önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társaság többségi tulajdonú gazdasági szervezetét is - és az Önkormányzat által alapított alapítványra.

(5) A Polgármesteri Hivatal pénzügyi feladatokat ellátó szervezeti egysége a pénzeszköz folyósítását megelőzően meggyőződik arról, hogy a külső szervnek a győri önkormányzati adóhatóságnál nyilvántartott, lejárt adótartozása és köztartozása van-e. Ha a külső szerv rendelkezik ilyen tartozással, a folyósítandó pénzeszköz összegét a tartozás összege csökkenti.

(6) *  A megállapodás tartalmazza, hogy a külső szerv az átadott pénzeszközt célirányosan felhasználja, és arról elszámol. A felhasználás időpontja a megállapodásban a ténylegesen tervezett felhasználási időponthoz, folyamatos felhasználás esetén a felhasználás befejeződéséhez igazodik. Ha a felhasználás tervezett időpontja a megállapodás megkötésekor nem ismert, annak legkésőbbi időpontja a (9) bekezdés kivételével a tárgyév december 15. napja lehet. Az elszámolási határidő időpontja nem lehet későbbi, mint az utolsó felhasználási időpontot követő hónap azon napja, amely számánál fogva megfelel az utolsó felhasználási időpontnak. Amennyiben az adott hónapban nincsen számánál fogva megfelelő nap, akkor a hónap utolsó napja. Amennyiben a megállapodás aláírásának időpontja későbbi, mint az elszámolási határidőként megjelölendő időpont, abban az esetben elszámolási határidőként a megállapodás aláírását követő 30. nap jelölendő meg. Az elszámolást a Polgármesteri Hivatal szakmailag illetékes szervezeti egysége ellenőrzi.

(6a) *  Különös méltánylást érdemlő esetben a külső szerv elszámolási határidőt lejártát megelőzően benyújtott, indokolt kérelmére a döntéshozó hozzájárulhat az eredeti felhasználási céltól eltérő felhasználáshoz, valamint az eredeti felhasználási időponttól eltérő felhasználási időponthoz, ebben az esetben a megállapodás megfelelően módosítandó.

(7) Ha a külső szerv az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásáról az eredeti elszámolási határidőig nem számol el, az eredeti elszámolási határidő letelte előtt igazolási kérelmet nyújthat be az eredeti elszámolási határidő módosítására. Az igazolási kérelem kedvező elbírálása esetén a módosított elszámolási határidő nem lehet későbbi, mint a tárgyév december 15. napja.

(8) Ha a külső szerv az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásáról a (7) bekezdés szerinti módosított elszámolási határidőig nem számol el, különös méltánylást érdemlő esetben a módosított elszámolási határidő letelte előtt ismételten igazolási kérelmet nyújthat be a módosított elszámolási határidő meghosszabbítására. Az igazolási kérelem kedvező elbírálása esetén a meghosszabbított elszámolási határidő nem lehet későbbi, mint a következő év február utolsó napja.

(9) Amennyiben a pénzeszköz odaítélésére, folyósítására vagy több részletben történő folyósítás esetén az utolsó részlet folyósítására november 15. napját követően kerül sor, a felhasználásra, a felhasználásról szóló elszámolásra, valamint a felhasználási határidőnek annak letelte előtti módosítására legfeljebb a következő év február utolsó napjáig terjedő határidő állapítható meg.

(10) Az Önkormányzat költségvetéséből

a) * 

b) a „Nemzetiségi önkormányzatok támogatása” kiadási előirányzatának terhére,

c) *  a „Sporttámogatás” kiadási előirányzatának terhére,

d) *  a „Közcélú foglalkoztatással összefüggő önkormányzati hányadra és a kapcsolódó esetleges egyéb önkormányzati kiadásokra” kiadási előirányzatának terhére,

e) * 

f) *  az állami intézményfenntartó irányítása alá tartozó intézményegység feladatellátásának biztosításához szükséges pénzeszközátadás esetén,

g) *  a polgárőr szervezetek támogatására szolgáló pályázati keret esetén,

h) *  a civil szervezetek támogatására szolgáló pályázati keret esetén,

i) *  az egyházak támogatására szolgáló pályázati keret esetén,

j) *  az önkormányzati elismeréshez kapcsolódó pénzjutalom esetén,

k) *  államháztartási szervezet részére pályázati önrész kiegészítésének céljából nyújtott támogatás esetén, valamint

l) *  az önkormányzati többségi tulajdonú gazdálkodó szervezetre – beleértve az Önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társaság többségi tulajdonú gazdasági szervezetét is – részére átadott pénzeszköz esetén,

m) *  „Állatvédelmi kiadásokra” kiadási előirányzatának terhére

a jelen §-ban foglalt folyósítási feltételek, felhasználási és elszámolási határidők nem alkalmazandók, helyettük a megállapodás az irányadó.

(11) Amennyiben a támogatási cél megvalósítása a pénzeszköz folyósításának évében nem fejeződik be, akkor a jelen §-ban foglalt folyósítási feltételek és a felhasználási határidő a támogatási cél megvalósulásához kötötten, míg az elszámolási határidő a (6) bekezdésben foglaltakra figyelemmel kerülnek meghatározásra a megállapodásban.

(12) Ha a külső szerv az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásáról

a) a (6) bekezdés esetén az eredeti elszámolási határidőig,

b) az eredeti elszámolási határidő elmulasztásával kapcsolatos igazolási kérelem elfogadása esetén a megjelölt új elszámolási határidőig,

c) a (8) bekezdés esetén a meghosszabbított elszámolási határidőig,

d) a (9) bekezdés esetén a tárgyévet követő év február utolsó napjáig vagy

e) a (10) és (11) bekezdés szerinti megállapodásban meghatározott határidőig

nem számol el, részére az új elszámolási határidő évében, valamint az azt követő két évben pénzeszköz semmilyen jogcímen nem folyósítható.

(13) Ha a külső szerv

a) a (6) bekezdés esetén az eredeti elszámolási határidőig,

b) az eredeti elszámolási határidő elmulasztásával kapcsolatos igazolási kérelem elfogadása esetén a megjelölt új elszámolási határidőig,

c) a (8) bekezdés esetén a meghosszabbított elszámolási határidőig

d) a (9) bekezdés esetén a tárgyévet követő év február utolsó napjáig vagy

e) a (10) és (11) bekezdés szerinti megállapodásban meghatározott határidőig

nem számol el, a pénzeszköz teljes vagy fel nem használt részét az adott időszakra érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamat megfizetése mellett az Önkormányzat számlájára az a)e) pont szerinti határidő lejártát követő 15 napon belül visszautalja.

(14) Amennyiben a külső szerv az átadott pénzeszközt vagy annak egy részét

a) nem célirányosan használja fel, a pénzeszköz teljes összegét - az adott időszakra érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamat megfizetése mellett -, vagy

b) nem használja fel, a pénzeszköz fel nem használt részét kamatfizetési kötelezettség nélkül

az Önkormányzat számlájára a pénzeszköz felhasználásának elszámolásával egyidejűleg visszautalja.

(15) *  Ha a külső szerv civil szervezet, annak kötelezettsége, hogy beszámolóját (valamint ha rendelkezik közhasznúsági melléklettel, úgy azt is) a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő törvényben meghatározott módon letétbe helyezi és közzéteszi, valamint az Önkormányzatot erről értesíti:

a) ha a támogatási döntés meghozatalára vagy a folyósítás megkezdésére az adott üzleti év mérleg-fordulópontját követő ötödik hónap utolsó napját megelőzően kerül sor, a letétbe helyezés és közzététel megtörténtét a külső szerv az Önkormányzat felé a letétbe helyezést és közzétételt követő 15 napon belül igazolja, vagy

b) ha a támogatási döntés meghozatalára vagy a folyósítás megkezdésére az adott üzleti év mérleg-fordulópontját követő ötödik hónap utolsó napján vagy azt követően kerül sor, a letétbe helyezés és közzététel megtörténtét a külső szerv a folyósítás megkezdése előtt igazolja.

(16) *  Ha a külső szerv a (15) bekezdésben meghatározott kötelezettségének nem tesz eleget, az a pénzeszköz összegét jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamattal növelten az Önkormányzat által meghatározott pénzforgalmi számlára visszafizeti.

6. Közzétételi és megőrzési kötelezettség

10. § (1) *  Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény alapján történő közzétételről az Önkormányzat nevében a Polgármesteri Hivatal szakmailag érintett szervezeti egysége gondoskodik.

(2) Ha a külső szerv részére átadott pénzeszköz felhasználása a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény hatálya alá tartozik, a külső szerv a felhasználás során erre figyelemmel jár el. Amennyiben jogerősen megállapítást nyer, hogy a külső szerv a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény rendelkezését megsértette, a részére átadott pénzeszköz teljes összegét az adott időszakra érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamat megfizetése mellett a jogerőre emelkedést követő 15 napon belül az Önkormányzat számlájára visszautalja.

(3) A külső szerv a megállapodással kapcsolatos dokumentumokat a megállapodás felhasználás évét követ 5. év utolsó napjáig köteles megőrizni, kivéve, ha más jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt ír elő.

(4) A külső szerv a pénzeszköz szabályszerű felhasználását és elszámolását vizsgáló ellenőrzés során az ellenőrzést végző szervvel együttműködik.

7. Az adatkezelésre vonatkozó szabályok * 

10/A. § (1) E rendelet szempontjából a pénzeszköz átadására irányuló hatáskör gyakorlása során az Önkormányzat minősül adatkezelőnek (a továbbiakban: Adatkezelő).

(2) Az Adatkezelő adatkezelésének rendjére az Önkormányzat iratkezelési szabályzatában foglalt rendelkezés az irányadó. Az adatkezelés időtartama nem haladja meg az irattári őrzési időt.

(3) A személyes adatok megismerésére a pénzeszköz átadásával kapcsolatban a Közgyűlés, valamint szervei jogosultak.

(4) A személyes adatok megismerésére a 6. § (4) bekezdés szerinti feladatai ellátása érdekében a javaslattételre létrehozott munkacsoport tagjai jogosultak.

10/B. § (1) Adatkezelő a pályázati eljárásban kapcsolattartás céljából a pályázó képviseletére jogosult személy, a megvalósításért felelős személy, valamint egyéb kapcsolattartóként megjelölt személy nevét, beosztását vagy betöltött tisztségét, telefonszámát, faxszámát, levelezési címét, elektronikus levelezési címét kezeli.

(2) Adatkezelő a pályázó képviseletére jogosult személy nevét, betöltött tisztségét és aláírását, valamint a képviseleti jog igazolására szolgáló dokumentumban szereplő személyes adatot a pályázattal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele, a nyilatkozattételi jogosultság vizsgálata céljából kezeli.

(3) Adatkezelő a pályázó képviseletére jogosult személy nevét, tisztségét, anyja nevét, születési helyét, idejét, aláírását, továbbá az összeférhetetlenség, érintettség ellenőrzésével érintett személy nevét, születési helyét, idejét és lakcímét, összeférhetetlenséggel, érintettséggel kapcsolatos nyilatkozatát a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény összeférhetetlenségre és érintettségre vonatkozó rendelkezései betartásának vizsgálata és dokumentálása céljából kezeli.

(4) Adatkezelő a pályázati eljárásban az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 55. §-a szerinti adatokat a pályázó átláthatóságának vizsgálata és dokumentálása céljából kezeli.

(5) Adatkezelő a sportszervezetek egyéni, eredményes versenyzőinek támogatására kiírt pályázat pályázati eljárásában a pályázattal érintett versenyző nevét, születési nevét, születési helyét és idejét, a sporttevékenységével kapcsolatos adatokat: a versenyző sportágát, korosztályát, igazolása számát, versenyeit, versenyeredményeit, valamint a versenynaptár szerinti versenyeit a támogatási döntés meghozatala és annak dokumentálása céljából kezeli.

(6) Adatkezelő a sportszervezetek egyéni, eredményes versenyzőinek támogatására kiírt pályázati eljárásban a pályázattal érintett versenyző edzőjének nevét a támogatási döntés meghozatala és annak dokumentálása céljából kezeli.

(7) Adatkezelő az egyházi szervezetek támogatására kiírt pályázat pályázati eljárásában a pályázó egyház szervezet jogi személyiségéről szóló igazoláson szereplő személyes adatot a támogatási döntés meghozatala és annak dokumentálása céljából kezeli.

10/C. § (1) Adatkezelő a pénzeszköz átadásával összefüggésben, a pénzeszköz átadás 8. §-ban foglalt feltételeinek ellenőrzése, a pénzeszköz átadása, továbbá a pénzeszköz felhasználásának ellenőrzése és ennek dokumentálása céljából

a) a természetes személy külső szerv tekintetében a természetes személy nevét, címét, adóazonosító jelét, adószámát, nyilvántartásba vételi számát, pénzintézeti számlaszámát, valamint az arra vonatkozó adatot kezeli, hogy az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény szerinti köztartozásmentes adózói adatbázisban szerepel-e,

b) a természetes személynek nem minősülő külső szerv tekintetében a külső szerv képviseletére jogosult személy nevét, tisztségét,

c) a külső szerv kapcsolattartójának nevét, telefonszámát, elektronikus levelezési címét, valamint

d) pályázati eljárás lefolytatása esetén a 10/B. §-ban foglalt, adott pályázati eljárásra vonatkozó adatokat kezeli.

(2) Adatkezelő a külső szerv átláthatóságának vizsgálata és dokumentálása céljából az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 55. §-a szerinti adatokat kezeli.

(3) Adatkezelő az átadott pénzeszköz felhasználásának ellenőrzése és dokumentálása céljából a felhasználással összefüggésben a külső szerv által átadott személyes adatot kezeli.

(4) Adatkezelő a polgárőr szervezetnek átadott pénzeszköz felhasználása ellenőrzése céljából a pénzeszköz átadással érintett külső szervnél szolgálatot teljesítő polgárőr nevét, elérhetőségét és szolgálatteljesítési helyét kezeli.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

11. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)–(3) * 

Borkai Zsolt

polgármester

dr. Lipovits Szilárd

jegyző