Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 28/2003. (X.13.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város sportjáról * 

Egységes szerkezetbe foglalva a 11/2005. (IV.11.), a 16/2006. (III.21.), a 15/2010. (IV.30.), a 20/2010. (V.28.), a 2/2014. (II.3.), 25/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelette, 31/2023. (X. 27.) önkormányzati rendelettel

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a sportról szóló 2004. évi I. törvény 55. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: * 

Alapelvek

1. § (1) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) a testnevelés és sporttevékenység feltételeinek szabályozása során arra törekszik, hogy biztosítsa a közigazgatási területén lakó polgárok jogát a Magyar Köztársaság Alkotmánya 70/D. §-ában emberi alapjogként rögzített rendszeres testedzéshez. Az önkormányzat lehetőségeihez mérten mindent elkövet, hogy a város polgárai a jogukat minél szélesebb körben gyakorolhassák.

(2) Az önkormányzat a testnevelés és sport rendszerét úgy működteti, hogy értékei a lakosság minél szélesebb körében érvényesüljenek, hozzájárulva a lakosság egészségi állapotának megőrzéséhez, illetve javításához, továbbá a szabadidő hasznos eltöltéséhez.

(3) A testnevelés és sport részterületei egymással összefüggő és kölcsönhatásban álló egészet képeznek, egyik terület fejlesztése vagy elhanyagolása kihat a testkultúra egészére.

(4) A sport önszerveződésre épülő civil tevékenység, a kultúra része, szerves módon kapcsolódik a társadalom kulturális, gazdasági jelenségéhez.

(5) Az önkormányzat sporttal kapcsolatos tevékenysége során védeni és terjeszteni kívánja a sport erkölcsi és etikai alapjait.

A rendelet célja

2. § A rendelet célja, hogy:

a) a sport érdekében meghatározza Szolnok város közigazgatási területén azokat a feladatokat, amelyek a sport törvény és végrehajtása tárgyában kiadott rendeletekből adódóan a helyi önkormányzatra hárulnak;

b) megalapozza és létrehozza az önkormányzat sportkoncepciójának megvalósításához szükséges feltételrendszert és szerkezeti keretet adjon a sport támogatására rendelt források felhasználásának.

A rendelet hatálya

3. § A rendelet hatálya kiterjed:

a) az önkormányzat által kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatokra;

b) a sport támogatására rendelt önkormányzati pénzeszközök felhasználására;

c) az önkormányzat által fenntartott és működtetett sportszervezetre, sportlétesítményekre;

d) az önkormányzattal együttműködést igénylő és elfogadó, illetve az önkormányzat által támogatott testneveléssel és sporttal foglalkozó természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező társaságokra, gazdálkodó szervezetekre.

Az önkormányzat sporttal kapcsolatos feladatai

4. § (1) Az önkormányzat a vonatkozó jogszabályokkal összhangban - figyelemmel a város sportkoncepciójára - feladatának tekinti:

a) a sporttevékenység támogatását;

b) a sporttal foglalkozó helyi szervezetekkel való együttműködést;

c) a tulajdonában lévő sportlétesítmények fenntartását, működtetését ;

d) az önkormányzati iskolai sporttevékenység feltételeinek megteremtését;

e) az önkormányzati iskolai sportkörök működési feltételeinek biztosítását;

f) a lakosság minden rétegének ösztönzését a sportolásra;

g) a szabadidősport feltételeinek fejlesztését;

h) az egyéni sportteljesítmény javítása céljából az utánpótlás-nevelés támogatását, fejlesztését;

i) a sportlétesítmények fejlesztését, a hiányzó óvodai tornaszobák kialakítását, a hiányzó iskolai tornatermek építését, közterületi sportpályák építését, fejlesztését;

j) a közoktatás keretén belül szervezett városi úszásoktatás biztosítását;

k) a városi versenyrendszerek kialakításának, működtetésének segítését;

l) sportrendezvények lebonyolításának segítését;

m) városi szakszövetségek működésének segítését;

n) a nemzetközi sportkapcsolatokban való részvételt;

o) fogyatékosok sportjának támogatását.

(2) A lakosság egészségmegőrzése érdekében hosszú távon a sportfeladatok középpontjába a sportlétesítmények, közterületi sportpályák fenntartását és fejlesztését, az iskolai testnevelést és diáksportot, az utánpótlás-nevelést, valamint a szabadidősportot kell állítani, melyhez a finanszírozási prioritást fokozatosan biztosítani kell.

Az önkormányzat sportfeladat ellátásának struktúrája

5. § (1) Az önkormányzat sportfeladat ellátása érdekében az önkormányzati sportigazgatás, sportszabályzás, sportközszolgáltatás során az alábbi szervezeti, feladat-végrehajtási megosztást alkalmazza:

a közgyűlés, polgármester, alpolgármester(ek), bizottság(ok) sportigazgatással kapcsolatos feladatait az önkormányzat szervezeti és működési szabályzata határozza meg;

az önkormányzat számára a sporttörvényben előírt feladatok, a városi sportkoncepcióban, valamint e rendeletben meghatározott feladatok koordinálását, igazgatási, szervezési feladatait Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott szervezeti egység látja el;

az önkormányzat a tulajdonában lévő sportlétesítmények fenntartását, működtetését, a városi sportkoncepció idevonatkozó előírásai alapján meghatározott sportágakban az utánpótlás-nevelést, valamint a sportszervezési feladatokat a Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül látja el, az önkormányzat és a társaság között megkötött közhasznú szerződés, illetve bérleti szerződés szerint;

az iskolai testneveléssel és diáksporttal kapcsolatos önkormányzati feladatokat az oktatási intézmények, iskolai sportkörök, diáksport-egyesületek látják el.

A feladatellátás sporttámogatási kerete

6. § (1) A feladatellátásra vonatkozó sporttámogatás felosztási, támogatási keretei a következők:

a) Iskolai testnevelés és diáksport támogatása;

b) Szabadidősport események, programok támogatása;

c) Utánpótlás-nevelés támogatása;

d) Versenysport-, élsport működési célú támogatása;

e) Eredményességi támogatás;

f) Kiemelt szintű sportversenyek támogatása;

g) Fogyatékosok sporttevékenységének támogatása;

h) Önkormányzati tulajdonú sportlétesítmények fenntartása, működtetése és fejlesztése;

i) *  Sport célú feladatok bizottsági támogatása tartalék keretének felhasználása;

j) Sportfeladatok költségvetési előirányzata.

(2) *  A közgyűlés a Sport célú feladatok bizottsági támogatása feladatellátására az éves költségvetési keretében a támogatást biztosítja. Felhatalmazást kap az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság, hogy a Sport célú feladatok bizottsági támogatásából az (1) bekezdésben meghatározott támogatási keretek mellett más, egyéb sportcélú feladatra vonatkozó támogatási keret létrehozásáról döntsön.

Iskolai testnevelés és diáksport támogatása

7. § (1) A gyermekek egészségmegőrzése érdekében a mindennapos testnevelés megvalósítása céljából a kerettantervben rendelkezésre álló időkereten felül az 1-4. évfolyamon további heti 2,5 testnevelés órát kell az iskolák helyi tantervébe beépíteni, melyből az oktatási intézménynek a kötelező szabadon tervezhető keretből és a nem kötelező keretből összesen 1 órát kell biztosítani testnevelés órára, illetve a fenntartónak - a kerettanterv bevezetésével felmenő rendszerben - további heti 1,5 órát kell finanszírozni testnevelés órára.

(2) *  Az önkormányzat az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottságon keresztül biztosítja a:

a) a Magyar Diáksport Szövetség által kiírt városi diáksport-versenyek megrendezésének;

b) diák-sportegyesületek, iskolai sportkörök diákolimpiai és tömegsport eredményességi pontrendszer szerinti;

c) * 

Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatását. * 

(3) Az önkormányzat a tanulók egészségmegőrzése, a gyermekek testi képességének fejlesztése céljából az úszás, mint alapsportág minél jobb kihasználása érdekében a Kanizsa Tivadar Városi Tanuszodában a közoktatás keretében történő úszásoktatást, úszás-foglalkozásokat biztosítja.

(4) *  A megyei, területi és országos szintű diáksport-versenyek szolnoki megrendezésének Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő önkormányzati támogatásáról az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt a hozzá benyújtott kérelem alapján.

(5) *  Az önkormányzat költségvetésében biztosítja az országos diákolimpiai bajnokok jutalmazásának, köszöntésének támogatását.

Szabadidősport támogatása

8. § (1) *  Az önkormányzat egyes városi szabadidősport események, programok Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatását az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottságán keresztül biztosítja, a város sportkoncepciójában elfogadott elvek alapján. A Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt.

(2) Az önkormányzat az illetékességéhez tartozó közterületeket a városi szabadidősport eseményekhez biztosítja a közterületek rendeltetéstől eltérő használata engedélyezésének szabályozásáról szóló 20/1998. (X.1.) KR. számú rendelet alapján.

(3) Az önkormányzat a Szolnoki Sportcentrum Kht-val kötött közhasznú szerződés alapján segíti a szabadidősport események, programok megrendezését.

Utánpótlás-nevelés támogatása

9. § (1) Az önkormányzat a Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül - meghatározott sportágakban - biztosítja az utánpótlás-nevelést.

(2) *  A Szolnoki Sportcentrum Kht. keretein belül működtetett szakosztályokról, sportágakról történő döntést - felvétel, megszüntetés - a társaság ügyvezető igazgatója az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság véleményének kikérésével, a polgármester jóváhagyásával hozza meg, melyet kezdeményezhet a Szolnoki Sportcentrum Kht. ügyvezető igazgatója, az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság, illetve szolnoki sportszervezet az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság megkeresésével.

(3) Szolnoki sportszervezet működési célú önkormányzati támogatásának megítélésekor kiemelten kell figyelembe venni a szervezet utánpótlás-nevelés területén végzett tevékenységét, az utánpótlás-nevelésének színvonalát, mind mennyiségi (rendszeresen sportolók száma), mind minőségi (elért versenysport eredmények) szempontból. Az önkormányzati támogatás megítélésekor meghatározható az utánpótlás-nevelésre fordítandó rész.

Versenysport, élsport működési célú támogatása

10. § (1) Az önkormányzat - a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok szerint - kérelem alapján, kiemelt és nem kiemelt sportágak, sportszervezetek kategóriában támogatja a szolnoki sportszervezetek működését.

(2) *  A kiemelt sportágak - sportszervezetek körét az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság - a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok alapján - évente állapítja meg.

(3) Támogatásban részesülhetnek csapat sportágak esetében az országos bajnokság első- vagy másodosztályában szereplő sportszervezetek, egyéni sportágak esetében az országos sportági szakszövetség, sportszövetség versenyrendszerében résztvevő sportolókat foglalkoztató sportszervezetek.

(4) *  Kiemelt sportágak - sportszervezetek esetén, évenként egy sportágban nemenként egy sportszervezet részesülhet kiemelt támogatásban.

(5) *  Kiemelt sportszervezet tárgy évi támogatási keretéről, a támogatás feltételeiről, az önkormányzat döntésre jogosult szerve legkésőbb a tárgyév április 30-ig dönt.

(6) *  A Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatásról az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt a városi sportkoncepcióban elfogadott szempontok szerint.

(7) Az önkormányzat segíti a városi szakszövetségek, sportszövetségek megalakulását, működését.

(8) *  Az önkormányzat támogatja a lakosság rendszeres testmozgását segítő városi versenyrendszer működtetését. A Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt.

(9) A támogatott sportszervezet a támogatást felnőtt korosztály esetén csak a versenyeztetéssel összefüggő kiadásokra (személyi kiadás nélkül) használhatja fel.

Eredményességi támogatás

11. § (1) Az önkormányzat támogatja a kiemelkedő eredményeket elért sportolókat, sportszervezeteket. Eredményességi támogatásban a sportág versenyrendszerében elért sporteredményt lehet elismerni.

(2) A magyar bajnokság kategóriában a sportág olimpiai, VB. és EB. versenyszámaiban elért eredményeket lehet elismerni. Nemzetközi versenyen az adott sportág nemzetközi szakszövetsége, sportszövetsége által rendezett európabajnokságon, világbajnokságon, bajnokcsapatok európa-kupáján, valamint az olimpián elért eredményeket lehet elismerni.

(3) Eredményességi támogatás csak a sporteredmény elérését követően, az azt igazoló versenyjegyzőkönyv hiteles másolatának, vagy az országos sportági szakszövetség, sportszövetség igazolásának benyújtásával adható.

(4) Az eredményességi támogatás részletes feltételeit olimpiai és nem olimpiai sportágak esetén e rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(5) *  Az eredményességi támogatásról szóló értesítő dokumentumot az önkormányzatot képviselő személy adja át ünnepélyes keretek között.

Kiemelt sportversenyek támogatása

12. § (1) Az önkormányzat támogatja a Szolnokon lebonyolítandó országos, nemzetközi szintű, reprezentatív, jelentős nézettségre számot tartó sportversenyek megrendezését, amennyiben a sportrendezvény szerepel az országos, megyei, városi sportszövetség, sportági szakszövetség versenynaptárában.

(2) *  A Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő önkormányzati támogatásról kérelem alapján az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt.

Fogyatékosok sporttevékenységének támogatása

13. § *   * Az önkormányzat a fogyatékosok sporttevékenységének Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatását az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottságán keresztül biztosítja a benyújtott kérelem alapján, a város sportkoncepciójában elfogadott elveknek megfelelően.

Sportlétesítmények fenntartása, működtetése és fejlesztése

14. § (1) Az önkormányzat fenntartja, működteti a tulajdonában álló sportlétesítményeket.

(2) Az önkormányzat fontos feladatának tekinti, hogy lehetőségeinek megfelelően a tulajdonában álló sportlétesítményeket és a közterületen lévő sportpályákat fejlessze, valamint új sportlétesítményeket, közterületen lévő sportpályákat építsen.

(3) A Szolnoki Sportcentrum Kht. által működtetett Városi Sportcsarnokot rendszeresen edzés és versenyzés céljából használó sportszervezetek köréről, a létesítményhasználat paramétereiről a Szolnoki Sportcentrum Kht. ügyvezető-igazgatója szakmai előterjesztése alapján Szolnok Megyei Jogú Város közgyűlése dönt.

Sport célú feladatok bizottsági támogatása tartalék keretének felhasználása * 

15. § (1) *  A Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság a Sport célú feladatok bizottsági támogatásán belül tartalék keretet határoz meg.

(2) Az (1) bekezdés szerinti tartalék keret az alábbi célokra használható fel:

a) előre nem tervezett sportesemény, sportverseny támogatása;

b) önhibáján kívül hátrányos helyzetbe került sportszervezet támogatása;

c) sportszervezet eredményességét, tevékenységét kiemelkedően fejlesztő, előre nem tervezhető kiadás finanszírozása;

d) egyéb sportcélú támogatás;

e) *  Sport célú feladatok bizottsági támogatása működtetésének költségei.

Sportfeladatok költségvetési előirányzata

16. § A Sportfeladatok keret összegét Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az éves költségvetésről szóló rendeletben állapítja meg.

Sportfinanszírozás, sportra fordítandó összeg

17. § (1) Az önkormányzati sportfinanszírozást a város költségvetésében a következő fő előirányzatok alkotják:

a) Szolnoki Sportcentrum Kht. támogatása;

b) *  Sport célú feladatok bizottsági támogatása;

c) Sport feladat;

d) Kanizsa Tivadar Városi Tanuszoda működtetésének, feladatellátásának önkormányzati támogatása - a Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola költségvetésén belül;

e) * 

f) *  Az előző a-b-c-d pontokban nem szereplő, de az önkormányzati költségvetés részét képező sportcélú támogatás, kiadás.

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt keretek előirányzatáról Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletében dönt.

(3) Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése - figyelemmel e rendelet 4. § (2) bekezdésében foglaltakra - kifejezi azon szándékát, hogy az önkormányzati sportfinanszírozáson belül az iskolai testnevelésre és diáksportra, az utánpótlás-nevelésre, a szabadidősportra, valamint a sportlétesítmények, közterületi sportpályák fejlesztésére szánt összegek arányát növelni kell.

Szolnok Város Sportjáért díj alapítása és adományozásának rendje

18. § * 

Értelmező rendelkezések

19. § A rendelet alkalmazásában a sportról szóló 2004. évi I. törvény 77. § az irányadó, továbbá:

1. működési célú támogatásra jogosult: minden Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő, hivatalosan bejegyzett sporttevékenységet végző sportszervezet, illetve iskolai sportkör, ha a rendeletben megfogalmazott feltételeknek eleget tesz

2.  * kiemelt sportág, sportszervezet: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottsága által meghatározott sportszervezet az elért eredmények, a város sportéletében betöltött szerep alapján.

3. versenyeztetési kiadások: nevezési díj, bírói, játékvezető díj, sportorvosi vizsgálat díja, felkészüléssel és versenyzéssel összefüggő utazási, szállás, étkezési költségek, felkészüléssel és versenyzéssel összefüggő sporteszközök beszerzésének, javításának költségei.

4. személyi kiadások: sportoló ösztöndíja, sportoló foglalkoztatásának költségei, felkészítő sportszakember (edző), a sportszervezet alkalmazásában lévő személy foglalkoztatásának költségei.

Záró rendelkezések

20. § (1) *  A Sport célú feladatok bizottsági támogatása hasznosításának és működésének szabályzatát e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(2) Jelen rendelet 2004. január 1-én lép hatályba.

Kelt: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 2003. szeptember 25-i ülésén.

Botka Lajosné s. k. Dr. Krizsa Sándor s. k.
polgármester jegyző

Megjegyzés:

A 11/2005. (IV.11.) KR. rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

A 15/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

A 20/2010. (V.28.) önkormányzati rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

A 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Rendelkezéseit a hatályba lépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.

A 25/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 2019. november 13-án 15 óra 00 perckor lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.

A 31/2023. (X. 27.) önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

28/2003. (X.13.) KR. számú rendelet 1. sz melléklete

Nemzetközi és hazai sportversenyek eredményességi támogatása

I. Olimpiai sportágak

1. Egyéni versenyek

adatok ezer forintban
Felnőtt Junior, Ifjúsági
Helyezés nemzetközi Magyar nemzetközi
olimpia VB EB Bajnokság VB EB
I. 1.000,0 600,0 400,0 100,0 150,0 100,0
II. 800,0 400,0 300,0 100,0 75.0
III. 600,0 300,0 200,0 75,0 50,0
IV–VIII. tárgyjutalom tárgyjutalom tárgyjutalom tárgyjutalom tárgyjutalom

2. Csapatversenyek

adatok ezer forintban
Helyezés Bajnokcsapatok EK Magyar Bajnokság Felnőtt Magyar Kupa
Felnőtt Junior/Ifjúsági
I. 2.000,0 1.500,0 500,0 1.000,0
II. 1.500,0 1.000,0 300,0
III. 1.000,0 750,0 200,0

II. Egyéb rendelkezések

1. Nem olimpiai sportágak világbajnokságán, európa-bajnokságán 1-8. helyezés, valamint Magyar Bajnoki cím esetén tárgyjutalomban részesül a sportoló.

2. Egyéni sportágak csapatversenyein elért eredmények támogatása az I.1. táblázatban szereplő helyezések alapján: világbajnokságon, európa-bajnokságon az egyéni versenyszám 50%-ának megfelelő támogatás, magyar bajnokságon tárgyjutalom.

3. Egyéni sportágban magyar bajnokságon évente egy eredményt támogat az önkormányzat.

4. Olimpiai sportág - csapatsport esetén a Magyar Nemzeti Válogatott tagjaként olimpián, világbajnokságon, európa-bajnokságon elért eredménynél a támogatás az I. 1. táblázatban szereplő összeg 50%-a.

5. E rendelet alkalmazásában eredményességi támogatásban, illetve tárgyjutalomban részesülő sportolók edzői tárgyjutalomban részesülnek.

28/2003. (X.13.) KR. számú rendelet 2. számú melléklete * 

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által költségvetésben jóváhagyott Sport célú feladatok bizottsági támogatása hasznosításának, működésének szabályzata

I. *  A sport célú feladatok bizottsági támogatásának célja:

Szolnok Megyei Jogú Városban folyó sporttevékenység támogatása, működési feltételeinek javítása. A támogatott konkrét célok az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság döntésétől függően évenként változhatnak e rendeletben foglaltak figyelembe vételével.

II. A sport célú feladatok bizottsági támogatásának pénzeszköze céljellegű előirányzat, melynek maradványa nem vonható el.

III. A sport célú feladatok bizottsági támogatásának bevételi forrásai:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által évente a költségvetésben erre a feladatra jóváhagyott előirányzat.

2. Intézmények, vállalatok, egyéb gazdálkodó szervezetek és magánszemélyek közérdekű adományai.

IV. A sport célú feladatok bizottsági támogatásának felhasználása:

1. *  A Sport célú feladatok bizottsági támogatásával Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottsága rendelkezik, kivéve ha a javaslat alapítványi, közalapítványi támogatást érint, melyre vonatkozó bizottsági kedzeményezésről a közgyűlés hoz döntést. A bizottság döntése kialakításához külső szakértőket kérhet fel. A szakértői díj a Sport célú feladatok bizottsági támogatását terheli.

2. A sport célú feladatok bizottsági támogatásából támogatás kérelemre, pályázat alapján, vagy célzott támogatás formájában adható. A támogatás vissza nem térítendő formában biztosítandó.

3. A sport célú feladatok bizottsági támogatása felhasználására vonatkozó előterjesztést és a végrehajtásról szóló beszámolót a Bizottság elnöke terjeszti a bizottság elé. A szerződésnek tartalmazni kell az arra való felhívást, hogy a kérelem, vagy pályázat útján elnyert támogatás felhasználásáról a szerződésben meghatározott időpontig a bizottságnak és a hivatalnak el kell számolni. Az elszámolás késedelmes teljesítése a későbbi támogatásból való kizárást eredményezi, esetleg a bizottság a pályázati összeg visszafizetését rendeli el.

A bizottsági döntés alapján történő pénzügyi kötelezettségvállalás, érvényesítés, utalványozás, ellenjegyzés rendjét a mindenkor hatályos polgármesteri - jegyzői együttes utasítás határozza meg.

V. A sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatás kérelem benyújtása esetén:

1. *  A támogatásra jogosult igényét „sporttámogatási kérelem” formájában az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottsághoz címzetten, a Polgármesteri Hivatal Humán Igazgatóságán kell benyújtatni.

2. A sportszervezet működési célú támogatási kérelmének tartalmaznia kell:

a) kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát, az illetékes bíróság nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős végzésének másolatát;

c) a sportági szakszövetségnél, sportszövetségnél igazolt versenyzők számát korosztályi és nemenkénti bontásban;

d) edzőként alkalmazottak számát képesítés megjelölésével;

e) a magyar és nemzetközi versenyrendszerben elért eredmények, helyezések bemutatását, a nemzeti válogatott sportolók korcsoportonkénti felsorolását;

f) az utánpótlás-nevelő tevékenységének bemutatását;

g) a kérelmező előző évi költségvetését a bevételek és kiadások bemutatásával;

h) a tárgyév tervezett költségvetését a bevételek - külön megjelölve az igényelt önkormányzati támogatás összegét - és kiadások bemutatásával;

i) a tárgyév versenynaptárát;

j) az előző év rövid szakmai értékelését.

3. A kiemelt sportversenyek támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát, az illetékes bíróság nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős végzésének másolatát;

c) a sportrendezvény megnevezését, időpontjának helyének megjelölését;

d) a rendezvényen résztvevő csapatok, sportolók várható létszámát, a várható nézőszámot;

e) a rendezvény rövid szakmai bemutatását;

f) a sportrendezvény költségvetés-tervezetét, külön megjelölve a saját erő mértékét és az igényelt önkormányzati támogatás összegét;

g) a sportrendezvény lebonyolításáért, elszámolásáért felelős személy nevét, címét.

4. Szabadidősport esemény, program támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

b) a kérelmező bankszámla számát, adószámát;

c) a szabadidősport esemény, program megnevezését, időpontjának, helyének megjelölését;

d) a sportprogram szakmai-tartalmi bemutatását;

e) az aktívan résztvevők várható számát, amennyiben jellemző és lehetséges, a résztvevők korosztályi, nemenkénti bemutatását;

f) a sportprogram költségvetés-tervezetét, külön megjelölve a saját erő mértékét és az igényelt önkormányzati támogatás összegét;

g) a sportesemény lebonyolításáért, elszámolásáért felelős személy nevét, címét.

5. Fogyatékosok sporttevékenysége támogatási kérelemnek tartalmaznia kell:

a kérelmező pontos megnevezését, címét, képviselőjének nevét és címét;

a kérelmező bankszámla számát, adószámát;

az igényjogosultságot bizonyító dokumentum alapján a fogyatékosság, betegség leírását;

az igényjogosultságot igazoló hivatalos dokumentumot vagy annak másolatát;

a sporttevékenység leírását, jellemzését;

az igényelt önkormányzati támogatás összegét, felhasználásának részletezését;

speciális szervezet esetében hány fő és milyen rendszerességgel végez testmozgást szervezett keretek között.

6. A kérelmek benyújtásának időpontját a nyilvánosan meghirdetett tárgyévre vonatkozó felhívás határozza meg. A tartalék keret terhére történő támogatás esetén a támogatásra vonatkozó kérelmet, a rendezvényt megelőzően legalább 45 nappal kell benyújtani az e rendeletben foglaltaknak megfelelően.

7. *  A sport célú feladatok bizottsági támogatása meghatározott részéből pályázat útján történő támogatás is biztosítható az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság döntése alapján. A pályázatot - a bizottság által elfogadott - nyilvánosan meghirdetett pályázati felhívás alapján, pályázati adatlapon lehet benyújtani. A hirdetési díj a sport célú feladatok bizottsági támogatását terheli.

VI. A sporttámogatás engedélyezése

1. Sporttámogatás abban az esetben engedélyezhető, ha :

a) a támogatás felhasználása kizárólag a sport céljait szolgálja;

b) a támogatást a rendeletben meghatározott módon és időben kérelmezték;

c) a támogatást kérő szervezet legkésőbb a támogatási szerződésben feltüntetett határidőig elszámol az előző évben kapott önkormányzati támogatás cél szerinti felhasználásáról;

d) a támogatandó eleget tett az adatszolgáltatási kötelezettségének;

e) a támogatandó felelősséget vállal az általa szolgáltatott adatok valódiságáért és biztosítja az önkormányzati támogatás felhasználásának ellenőrizhetőségét;

f) az önkormányzati támogatás mértéke a tárgyévben nem haladhatja meg az előző év sportcélú összes bevételének 50%-át.

2. *  A Sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatás kifizetését az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság időlegesen felfüggesztheti, vagy visszavonhatja, amennyiben a támogatási kérelemben meghatározott célok, illetve feltételek megváltoztak vagy megszűntek. A támogatás más, az eredetitől eltérő célú felhasználását a bizottság engedélyezheti.

3. *  Amennyiben a támogatott a támogatás felhasználási célját hozzájárulás nélkül megváltoztatta, vagy a felhasználás nem felel meg a támogatási szerződésben foglalt feltételeknek, a támogatás további felhasználásáról, vagy visszafizetéséről az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottság dönt.

VII. *  A sport célú feladatok bizottsági támogatása működésével összefüggő adminisztrációs - a döntés-előkészítésből és végrehajtásból adódó - feladatokat a polgármesteri hivatal végzi. A bizottság kérésére közreműködik szakértők felkérésében. Összegyűjti a kérelmeket és pályázatokat, feldolgozva továbbítja az Sport, Turisztikai és Civil Kapcsolatok Bizottsághoz, melyekről a bizottság lehetőségeihez mérten a legközelebbi ülésén dönt. Jegyzőkönyvben rögzíti a bizottság döntését. A sport célú feladatok bizottsági támogatásából történő támogatásokkal kapcsolatos szerződések, megállapodások tervezeteit elkészíti.

A pénzügyi és okmányfegyelemnek megfelelően bonyolítja és nyilvántartja a támogatás pénzforgalmát. Elszámoltatja a támogatásban részesülteket, biztosítja az információt az elszámolásokról, elkészíti a felhasználásról szóló beszámolót. A bizottság és a polgármesteri hivatal ellenőrzési jogkörében eljárva jogosult a támogatottnál a támogatás cél szerinti felhasználására vonatkozóan helyszíni ellenőrzést is végezni, a bizonylatokba betekinteni, a bizottság előtti személyes beszámoltatás mellett.