(Egységes szerkezetben a 2/2012. (I.26.), a 11/2012. (III.30.), a 3/2013. (I.31.), a 10/2013. (II.28.), a 16/2013. (III.28.), a 14/2014. (V.7.), a 9/2015. (III.31.), az 5/2016. (II.29.), a 11/2016. (IV.29.), a 17/2016. (V.31.), az 5/2017. (III.7.), a 14/2017. (IV.28.), a 35/2017. (XII.6.), 24/2018. (X.31.), 25/2019. (XI. 13.), 8/2020. (VI. 25.), 35/2021. (XII.21.), 6/2022. (II.24.), 19/2022. (VIII.1.), 22/2022. (VIII.29.), 36/2023. (XII. 7.) önkormányzati rendelettel)
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében, 147. § (1) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében, és a 162. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: *
1. § * Személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások:
a) Gyermekek napközbeni ellátása érdekében működtetett
aa) bölcsőde,
ab) *
ac) * napközbeni gyermekfelügyelet a szolnoki lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező szülő, törvényes képviselő otthonában hármas vagy többes ikrek születésekor a szülő, törvényes képviselő igényének megfelelő időponttól számított hat hónapon keresztül, de legkésőbb a gyermekek első életévének betöltéséig.
b) Gyermekek átmeneti gondozása érdekében működtetett családok átmeneti otthona (Ellátási szerződés útján a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet által fenntartott Családok Átmeneti Otthona keretén belül biztosított ellátás).
1/A. § * Természetbeni alapellátás:
Gyermekétkeztetés
2. § *
3. § *
4. § (1) * A bölcsődei ellátást a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatósága (a továbbiakban: Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság) biztosítja.
(2) * A bölcsőde igénybevételére szóló kérelmet az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság tagintézmény vezetőjéhez kell benyújtani.
(2a) * A felvételről
a) évközi felvétel esetén a szabad férőhelyek ismeretében a tagintézmény vezető javaslata
b) * új nevelési évre történő felvétel esetén – a fenntartó képviselője, a bölcsődei tagintézmény vezetők, az intézményvezető helyettes tagságával működő - felvételi bizottság - jogszabályi előírásoknak megfelelően kialakított - állásfoglalása
alapján az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság vezetője dönt.
(2b) * A felvételi kérelem elbírálásának a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben meghatározottakon túli szempontja, hogy a felvétel során előnyben kell részesíteni a Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező gyermekeket, azzal, hogy szabad férőhelyek esetén helyt kell adni a Jász-Nagykun-Szolnok megye közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező gyermekek felvételére irányuló kérelemnek is.
(3) Ha a kérelmező, illetve törvényes képviselője az intézmény vezetőjének meghozott döntését vitatja, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatához címzett, de a Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteréhez benyújtott jogorvoslattal élhet.
(4) Az elutasított kérelmek vonatkozásában Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza a Polgármestert a fellebbezések elbírálására.
(5) * A bölcsődei ellátás megszűnésére
a./ az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság vezetőjének az érintett bölcsődei tagintézmény vezető véleményezésével meghozott, vagy
b./ a szülő/törvényes képviselő döntése alapján kerülhet sor a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben foglaltak és a bölcsődei Házirendben meghatározott szabályok figyelembevételével.
5. § *
5/A. § (1) * Az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság a három éven aluli gyermekek napközbeni ellátásán túl más gyermeknevelést segítő szolgáltatásként időszakos gyermekfelügyeletet és játszócsoportot működtet, továbbá hármas vagy többes ikrek születésekor a gyermekek ellátásához napközbeni gyermekfelügyeletet biztosít.
(2) A szolgáltatásokat a szülők időszakos gyermekfelügyelet esetén a bölcsődei tagintézmény vezetővel, míg a játszócsoport esetén a bölcsődei tagintézmény vezető által kijelölt bölcsődei kisgyermeknevelővel való előzetes időpontegyeztetés alapján vehetik igénybe a rendelkezésre álló kapacitás függvényében bejelentkezési sorrendben.
(3) * A játszócsoport, az időszakos gyermekfelügyelet és a hármas vagy többes ikrek születésekor biztosított napközbeni gyermekfelügyelet igénybevételére vonatkozó részletszabályokat az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
6. § *
7. § *
8. § *
9. § *
10. § *
11. § (1) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a családok átmeneti otthona ellátását ellátási szerződés útján a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet által fenntartott Családok Átmeneti Otthona keretén belül biztosítja.
(2) Az ellátás igénybevételének szabályait az intézmény fenntartója határozza meg.
12. § Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben nem részesülő – hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő halmozottan hátrányos helyzetű - gyermek részére a nyári szünetben 43 munkanapon szervezi meg.
13. § Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést - a 12. §-ban foglaltakon túl a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő rászoruló gyermekek részére a nyári szünetben 43 munkanapon szervezi meg.
13/A. § *
13/B. § * (1) * A 13. § szerinti szünidei gyermekétkeztetés megállapítására irányuló kérelmet minden év május 20. napjától Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szociális Támogatások Osztályán az e rendelet szerinti adattartalommal lehet benyújtani.
(2) * A kérelemnek tartalmaznia kell az igénylő szülő, gondviselő természetes személyazonosító adatait, társadalombiztosítási azonosító jelét, lakcímét, a gyermek természetes személyazonosító adatait, társadalombiztosítási azonosító jelét, a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Szolgáltató Központ, vagy a köznevelési intézmény támogató nyilatkozatát, az igénybevételi napok megjelölését, diétás étrend igényt és a telefonszámot.
13/C. § * (1) A 13. § szerinti szünidei gyermekétkeztetésre való jogosultságot a polgármester állapítja meg és a kérelem benyújtás sorrendjének figyelembevételével tárgyévre vonatkozóan dönt a szünidei gyermekétkeztetés biztosításáról
a) június 10. napjáig beérkező kérelmek esetén a szünidei gyermekétkeztetés első napjától
b) * június 10. napját követően beérkező kérelmek esetén a kérelem beérkezésének napját követő legkésőbb ötödik munkanaptól, ami nem lehet korábban, mint a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által biztosított gyermekétkeztetés első napja.
(2) *
13/D. § * (1) Amennyiben a kérelmező az eredeti kérelmében megjelölt időponttól eltérően kívánja igénybe venni a 13. § szerinti szünidei gyermekétkeztetést, módosításra az érintett napot megelőző munkanapig van lehetősége Szolnok Megyei Jogú Város Intézményszolgálatánál úgy, hogy az igénybevételi napok száma a módosítás után nem haladhatja meg az eredeti kérelemben megjelölt igénybevételi napok számát.
(2) Amennyiben a 13. § szerinti szünidei gyermekétkeztetést az arra jogosult egymást követő három napon nem veszi igénybe és a változtatási igényét az (1) bekezdésben rögzített módon nem jelzi, az ellátás részére a tárgyévben a továbbiakban nem biztosítható.
Szolnok Megyei Jogú Város Intézményszolgálata e tényről Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szociális Támogatások Osztályát haladéktanul értesíti, mely értesítés alapján a gyermekétkeztetés biztosításának megszüntetéséről a polgármester határozatot hoz.
14. § (1) * Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata felügyelete alá tartozó bölcsődei intézményekben alkalmazandó térítési díjakat e rendelet 1. sz. mellékletében foglaltak szerint határozza meg.
(1a) * A hármas vagy többes ikrek születésekor biztosított napközbeni gyermekfelügyeletet az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság térítésmentesen biztosítja.
(2) A bölcsődei gondozás személyi térítési díja a napi gondozási díj és a teljesített gondozási nap szorzata.
(3) *
15. § (1) * A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által fenntartott óvodában és a közigazgatási területén a Szolnoki Tankerületi Központ, valamint az állami szakképzési és felnőttképzési szerv (a továbbiakban: köznevelési fenntartó) által fenntartott nem bentlakásos nevelési-oktatási intézményben, továbbá a közigazgatási területén a köznevelési fenntartó által fenntartott kollégiumban alkalmazandó gyermekélelmezési intézményi térítési díjakat e rendelet 2.sz. melléklete tartalmazza.
(2) *
16. § (1) *
(2) *
17. § (1) Az e rendelettel megállapított rezsi hozzájárulás összege a gyermekétkeztetést vásárolt élelmezés útján ellátó intézményeknek az egy élelmezési napra nyújtott önkormányzati támogatás összegét jelenti.
(2) A rezsi hozzájárulás összegének felülvizsgálatára és újbóli meghatározására évente legfeljebb egy alkalommal kerülhet sor, figyelembe véve az inflációs és az újabb többletkiadásokat eredményező tényezőkre.
18. § * Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzattal kötött ellátási szerződés útján biztosított ellátások intézményi térítési díj összegének közzétételéről a helyben szokásos módon gondoskodni kell.
18/A. § * (1) A nevelési-oktatási intézmény vezetője egyéni rászorultság alapján nem állapít meg kedvezményt a gyermekétkeztetés térítési díjának megfizetésére.
(2) A bölcsődei ellátás vonatkozásában e rendelet szerint fizetendő gondozási díj, és a játszócsoport és az időszakos gyermekfelügyelet vonatkozásában e rendelet szerint fizetendő térítési díj nem csökkenthető és nem engedhető el.
19. § (1) * Az e rendeletben szabályozott ellátási formák igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő kérelmére történik. Cselekvőképtelen személy kérelmét törvényes képviselője terjeszti elő, korlátozottan cselekvőképes személy a kérelmét törvényes képviselőjének beleegyezésével terjesztheti elő, ennek tényét a kérelemre rá kell vezetni.
(2) *
(3) A gyermekjóléti ellátást biztosító intézmények vezetői Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének évente egyszer kötelesek beszámolni az intézmények tevékenységéről.
20. § (1) Ez a rendelet a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodása módosí-tásának a társult települések valamennyi képviselő-testülete által történő jóváhagyása napján lép hatályba.
(2) Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az önkormányzat fenntartásában működő intézmények esetében
a) *
b) * a Gyvt. 37/A. § (4) bekezdése alapján az intézményi jogviszony megszüntetéséről szóló határozat meghozatalával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza.
c) * a Gyvt. 148. § (6) bekezdése alapján az intézményvezető által megállapított személyi térítési díj mértéke ellen benyújtott észrevétel elbírálásáról szóló határozat meghozatalával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza.
d) * a fenntartói tájékoztatást követően a gyermekétkeztetési térítésidíj-hátralék behajtásáról és a legalább öt éve lejárt, a mindenkor hatályos számviteli szabályok szerint behajthatatlanná minősíthető gyermekétkeztetési térítésidíj-hátralék behajthatatlanná minősítéséről és törléséről az intézményvezető jogosult rendelkezni.
e) * a Gyvt. 104. § (1) bekezdés d) pontja alapján az intézmények szervezeti és működési szabályzatának, szakmai programjának jóváhagyásával kapcsolatos hatáskörét a közgyűlés szociális feladatokkal foglalkozó bizottságára ruházza.
f) * az ellátásban részesülők érdekvédelmét szolgáló érdekképviseleti fórum megalakítása és működése szabályainak meghatározását, és az érdekképviseleti fórum tagjai közé a fenntartó képviselője kijelölésének jogát a polgármesterre ruházza.
20/A. § *
21. § *
Kelt: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 2011. április 28-i ülésén.
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | jegyző |
Megjegyzés:
A 2/2012. (I.26.) önkormányzati rendelet 2012. január 26-án 10,30 órakor lép hatályba azzal, hogy a rendelet mellékletének 1. pontjában foglalt rendelkezéseket 2012. január 1-jétől 2012. január 31-ig, rendelet mellékletének 2. pontjában foglalt rendelkezéseket 2012. február 1-jétől kell alkalmazni.
A 3/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet 2013. február 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 10/2013. (II.28.) önkormányzati rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
A 16/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet 2013. július 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 14/2014. (V.7.) önkormányzati rendelet 2014. június 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 9/2015. (III.31.) önkormányzati rendelet 2015. április 1-jén lép hatályba és 2015. szeptember 2-án hatályát veszti.
Az 5/2016. (II.29.) önkormányzati rendelet 2016. március 1. napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti. A rendelet 2. §-a 2016. április 30. napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 11/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 2016. április 30. napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 17/2016. (V.31.) önkormányzati rendelet 2016. június 1. napján lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Az 5/2017. (III.7.) önkormányzati rendelet 2017. április 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 14/2017. (IV.28.) önkormányzati rendelet 2017. május 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 35/2017. (XII.6.) önkormányzati rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.
A 24/2018. (X.31.) önkormányzati rendelet 2018. november 1-jén lép hatályba.
A 25/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 2019. november 13-án 15 óra 00 perckor lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A 8/2020. (VI. 25.) önkormányzati rendelet 2020. június 25. napján 10 óra 25 perckor lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 35/2021. (XII.21.) önkormányzati rendelete a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 6/2022. (II.24.) önkormányzati rendelete 2022. március 1-jén lép hatályba.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 22/2022. (VIII.29.) önkormányzati rendelete a – (2)–(3) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba. E rendelet 2. § a) pontja 2023. augusztus 1-jén lép hatályba. E rendelet 2. § b) pontja 2023. szeptember 1-jén lép hatályba.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2022. (VIII.1.) önkormányzati rendelete a 2. § (2) bekezdése, a 3. § (2) bekezdése kivételével 2022. szeptember 1-jén lép hatályba. E rendelet 2. § (2) bekezdése és 3. § (2) bekezdése 2023. január 1-jén lép hatályba.
A 36/2023. (XII. 7.) önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
A | B | C | D | E | F | G | H | I | ||
Ellátási forma | A szolgáltatás önköltsége (Ft/ellátási nap) | Az önköltség és a normatív állami támogatás különbözete | Az áfával növelt élelmezési nyersanyagköltséggel csökkentett önköltség és a normatív állami támogatás | Fenntartó által C és D oszlopban rögzítettnél alacsonyabb összegben meghatározott intézményi térítési díj (Ft/nap) | Étkezési térítési díj** (Ft/adag) | |||||
(Ft/ellátási nap) | különbözete (Ft/ellátási nap) | Nyersanyag- költség * (Ft/nap) | Gondozási díj (Ft/nap) | Reggeli | Tízórai | Ebéd | Uzsonna | |||
Bölcsődei ellátás | 7 637 | 1297 | 164 | 524 | 220 | 68 | 15 | 374 | 67 | |
* a hatályos áfa értékét nem tartalmazza, egész napi ellátásra meghatározott összeg | ||||||||||
** a hatályos áfa értékét nem tartalmazza |
A | B | C | D | E | F | G | |
Ellátási forma | A szolgáltatás önköltsége (Ft/óra) | A Fenntartó által a B oszlopban rögzítettnél alacsonyabb összegben meghatározott térítési díj (Ft/óra) | Étkezési térítési díj* (Ft/adag) | ||||
Reggeli | Tízórai | Ebéd | Uzsonna | ||||
Játszócsoport Tavirózsa bölcsőde | 890 | 300 | 68 | 15 | 374 | 67 | |
Borsószem bölcsőde | 1162 | 300 | |||||
Csillagfürt bölcsőde | 1482 | 300 | |||||
Időszakos gyermekfelügyelet | 361 | 350 | 68 | 15 | 374 | 67 | |
* a hatályos áfa értékét nem tartalmazza |
Ellátási forma | Étkezési jogcím | Intézményi térítési díj* (Ft) | ||
1. | Óvodai napközi ellátás | Egész napi ellátás | 508 | |
Tízórai | 105 | |||
Ebéd | 307 | |||
Uzsonna | 96 | |||
2. | Általános iskola | Egész napi ellátás | 658 | |
Tízórai | 120 | |||
Ebéd | 434 | |||
Uzsonna | 104 | |||
3. | Középiskolai menza | Egész napi ellátás | 681 | |
Tízórai | 120 | |||
Ebéd | 457 | |||
Uzsonna | 104 | |||
4. | Középiskolai diákotthon | Egész napi ellátás | 972 | |
Reggeli | 209 | |||
Ebéd | 457 | |||
Vacsora | 306 | |||
* a hatályos áfa értékét nem tartalmazza |
Az intézményi térítési díj a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése alapján az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. törvény 2. §-ának megfelelő módon kerekítve került meghatározásra.
Ellátási forma | Étkezési jogcím | Intézményi térítési díj* (Ft) | ||
1. | Óvodai napközi ellátás | Egész napi ellátás | 677 | |
Tízórai | 140 | |||
Ebéd | 409 | |||
Uzsonna | 128 | |||
2. | Általános iskola | Egész napi ellátás | 878 | |
Tízórai | 160 | |||
Ebéd | 579 | |||
Uzsonna | 139 | |||
3. | Középiskolai menza | Egész napi ellátás | 908 | |
Tízórai | 160 | |||
Ebéd | 609 | |||
Uzsonna | 139 | |||
4. | Középiskolai diákotthon | Egész napi ellátás | 1296 | |
Reggeli | 279 | |||
Ebéd | 609 | |||
Vacsora | 408 | |||
* a hatályos áfa értékét nem tartalmazza |
Az intézményi térítési díj a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése alapján az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. törvény 2. §-ának megfelelő módon kerekítve került meghatározásra.
A rendelet célja, hogy a helyi szabályozást összhangba hozzuk a magasabb szintű jogszabályoknak az elmúlt hónapokban bekövetkező változásával, illetve a többcélú kistérségi társulás által biztosított ellátásokra vonatkozó új rendelet következtében szükséges egységes szabályozás létrejöjjön.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által biztosított személyes gondoskodás körébe tartozó gyermekjóléti alap- és szakellátások körét tartalmazza.
A gyermekjóléti szolgáltatás biztosítására az Gyvt. a megyei jogú városoknak két formát határoz meg a gyermekjóléti szolgáltatást és a gyermekjóléti központot.
A gyermekjóléti központ esetében négy speciális terület szerepel a Gyvt.-ben, melyek biztosítottak a városban.
A bölcsődei ellátás igénybevételének szabályai alapvetően a Gyvt.-re épülnek, de a szabályozás figyelembe veszi város sajátosságait is.
Az ellátottak érdekvédelme kiemelten fontos, ezért a biztosításának konkrét formái és az eljárás szabályai kerültek rögzítése.
Az óvodai ellátás, bár az oktatási törvény hatálya alá tartozó ellátások, de jelentős szerepet töltenek be a gyermekjóléti szolgáltatások területén is, az ellátás szabályait alapvetően magasabb jogszabályok tartalmazzák, de mint gyermekjóléti szolgáltatás szerepel a R.-ben is. Hasonló az iskolai napközi és tanulószoba szerepeltetésének okai is.
A nyári napközis tábor biztosítása Szolnok város sajátossága, az ellátás igénybevételének szabályait szabályozza a paragrafus.
A családi napközi, mint a gyermekek napközbeni ellátásának egyik formája ellátási szerződés útján került biztosításra. A R. csak az ellátás biztosításnak tényét és az ellátást biztosító intézmény megnevezését tartalmazza.
A helyettes szülői ellátás a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Humán Szolgáltató Központja útján kerül biztosításra, az ellátás igénybevételének szabályai a Gyvt-ben nem szabályozottak ezen szabályokat tartalmazza a R.
A családok átmeneti otthona, mint a gyermekek átmeneti gondozásának egyik formája ellátási szerződés útján került biztosításra. A R csak az ellátás biztosításnak tényét és az ellátást biztosító intézmény megnevezését tartalmazza.
A gyermekvédelmi szakellátások körébe tartozó otthont nyújtó ellátások, és utógondozói ellátás biztosítása az Önkormányzat új feladata, melyet a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzattal kötött feladat ellátási megállapodás alapján lát el.
Az ellátás alapvető tartalmát és annak biztosításának módját tartalmazza a paragrafus.
A családok átmeneti otthona, mint a gyermekek átmeneti gondozásának egyik formája ellátási szerződés útján került biztosításra. A R csak az ellátás biztosításnak tényét és az ellátást biztosító intézmény megnevezését tartalmazza.
Az intézményi térítési díjak mértékét és a megfizetésének módját szabályozza.
Az eljárási szabályok alapvetően a Gyvt. előírásaira épülnek. Az ellátások igénybevételéről, valamint a nem önkéntes igénybevételéről tartalmaz szabályokat
A rendelet hatályba lépésére a kihirdetés napján kerül sor. A szakasz tartalmazza továbbá Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által a polgármesterre átruházott feladatok körét.
Hatályukat vesztik a gyermekjóléti ellátásokra vonatkozó rendelet, valamint az ezt módosító rendeletek.