Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozata

a Szolnoki Gyermek- és Ifjúsági Közalapítvánnyal kapcsolatos intézkedések megtételéről

Módosította: 195/2020. (IX.24.) határozat, 233/2020. (X.29.) határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2006. évi LXV. törvény 1. § (2) bekezdés e) pontja, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése, 42. § 4. pontja, a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvény 5. § (3) bekezdése, a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény, és Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet alapján az alábbi határozatot hozza:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány 2019. évi tevékenységéről szóló beszámolót a határozat 1. számú melléklete szerint tudomásul veszi.

2. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése Dr. Fülöp Tamásnak a felügyelő bizottságban végzett elnöki munkáját megköszöni és egyidejűleg a Szolnoki Gyermek-és Ifjúsági Közalapítvány alapító okiratának módosítását és a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát jelen határozat 2. és 3. számú mellékletében foglaltak szerint jóváhagyja.

3. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert, hogy az alapító nevében a szükséges intézkedéseket tegye meg, és a mellékletek szerinti alapító okirat módosítást, az alapító okirat változásokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét, valamint a változásbejegyzési kérelmet, a Szolnoki Törvényszékhez nyújtsa be, a változások bejegyzése céljából.

4. *  Az alapító okirat módosításának bejegyzését követően a közzétételről gondoskodni szükséges

5. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése hozzájárul, hogy a TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság tulajdonjogát (100%-os üzletrészét) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata megvásárolja 32 130 000,- Ft vételáron.

5.1. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése megismerte a jelen határozat 4. sz. mellékletét képező TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság 100%-os üzletrészének adás-vételére vonatkozó szerződés tervezetét, az azokban foglaltakkal egyetért, felhatalmazza a polgármestert a szerződés és kapcsolódó dokumentumok aláírására, illetve a szükséges intézkedések megtételére.

5.2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jelen határozat 4. számú mellékletében szereplő adásvételi szerződés szerinti vételárat a Tartalék tervezési alapegység terhére átcsoportosítással biztosítja.

5.3. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a határozat 5 számú mellékletében foglaltak szerint jóváhagyja a TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát, és felhatalmazza a Polgármestert az alapító okirat aláírására. Az alapító okiratot a Cégbíróságnak be kell nyújtani.

5.4. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a TISZT Kft. felügyelő bizottsága tagjának 2020. július 29. napjától 2025. július 28. napjáig

Sulák Krisztina 5000. Szolnok Kapisztrán Szent János út 5 1. emelet 2. alatti lakost elnöknek,

Ladoniczki Dániel 5008 Szolnok Kilián György út 3 földszint 2.szám alatti lakost, és

Molnár Dezső 5000 Szolnok Glykais Gyula utca 62 szám alatti lakost tagnak

bízza meg.

5.5. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felkéri a TISZT Kft. ügyvezetőjét, hogy a Felügyelő Bizottság tagjaival a megbízási szerződést kösse meg és a cégbírósági bejegyzésről gondoskodjon.

5.6. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az ügyvezető egyetértésével a TISZT Kft. könyvvizsgálójának 2020. július 29. napjától – 2021. május 31. napjáig a Sába Auditor Kft.-t (Székhelye: 5000 Szolnok, Sólyom u 3/B 1/1. Cg.16–09–003749) választja meg.

5.6.1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése elfogadja, hogy a könyvvizsgálatért felelős jogi személyiségű társaság a könyvvizsgálatért személyében is felelősként:

Név: Bencsikné Balajti Annamária

Anyja neve: Jász Anna

Lakóhelye: 5000 Szolnok, Kertész u 29.

Könyvvizsgálói engedélyének száma: 000765

könyvvizsgálót jelölje ki.

5.6.2. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a könyvvizsgálatért felelős szervvel kötendő szerződés lényeges elemének a tartalmát az alábbiakban határozza meg:

– felek között megbízási szerződés megkötése szükséges,

– a megbízási szerződést a közgyűlési határozatban foglalt, határozott időre szükséges megkötni,

– a megbízási díj összege: 300 000 Ft + áfa

– amennyiben a könyvvizsgálatért személyében is felelős tag személyében változás történik a könyvvizsgáló az alapító Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata felé haladéktalanul jelzési kötelezettséggel tartozik.

5.6.3. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felkéri az ügyvezetőt, hogy a cégbírósági bejegyzésről gondoskodjon és a könyvvizsgálóval a megbízási szerződést kösse meg.

5.7. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a TISZT Kft javadalmazási szabályzatát a 6 sz. melléklet szerinti tartalommal elfogadja és felkéri az ügyvezetőt, hogy a letétbe helyezéséről – 30 napon belül – gondoskodjon.

6. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése kinyilvánítja azon szándékát, hogy a Szolnoki Gyermek- és Ifjúsági Közalapítvány tulajdonában álló a Szolnok, Tiszaliget 9722 hrsz.-ú, „kivett beépített terület” megnevezésű, 1.5267 m2 nagyságú és a Szolnok 9711 hrsz.-ú, „kivett üdülőépület, udvar” megnevezésű, 5.7721 m2 nagyságú ingatlant Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata meg kívánja vásárolni.

7. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza a polgármestert jelen határozatból eredő nyilatkozatok és dokumentumok kiadására, és a szükséges szerződések, okiratok előkészítésére, aláírására, szükség szerinti módosítására.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Miskolczi László alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó jegyző

Dr. Rácz Andrea aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester jegyző

1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

2. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

A Szolnoki Gyermek-és Ifjúsági Közalapítvány
ALAPÍTÓ OKIRAT
módosítása

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Gyermek-és Ifjúsági Közalapítvány alapító okiratát a következők szerint módosítja:

Az alapító okirat VI. fejezet 1. pontja helyébe az alábbi szöveg lép:

A felügyelő bizottság elnöke és tagjai:

Elnök: Stoflitzné Nagy Katalin Erzsébet 5000 Szolnok, Szivárvány utca 49.

Tagok: Pilák Imre 5000 Szolnok, Aranyi S. u. 17.1.6

Nagy Krisztina 5091 Tószeg, Tiszavirág út 7.

Kelt: Szolnok, 2020. július 28.

Szolnok Megyei Jogú Város
Önkormányzata nevében

Szalay Ferenc s. k.
Szolnok Megyei Jogú Város
polgármestere

3. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

SZOLNOKI GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI KÖZALAPÍTVÁNY MÓDOSÍTÁSOKKAL EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALT
Alapító Okirata

A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata úgy határozott, hogy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil törvény) rendelkezései alapján közhasznú szervezetként a Szolnok városi gyermekek és fiatalok társadalmi beilleszkedésének segítésére, életkorukból és élethelyzetükből adódó hátrányaik csökkentése, valamint a társadalmi folyamatokban való aktív részvétele támogatása érdekében határozatlan időre közalapítványt hoz létre, amelynek Alapító Okirataként ezen egységes szerkezetbe foglalt szabályzatot elfogadta.

I. fejezet

A közalapítvány elnevezése, székhelye

1. A közalapítvány neve: SZOLNOKI GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI KÖZALAPÍTVÁNY

2. A közalapítvány székhelye: Tiszaliget, Turisztikai Központ 5001 Szolnok, Pf.: 178.

3. Az alapítás éve: 1990

4. Az alapító Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

5. Az alapító székhelye: Szolnok, Kossuth tér 9.

II. fejezet

A közalapítvány jellege, célja és tevékenysége

1. A közalapítvány nyílt, politikamentes társadalmi közösségi kezdeményezés, célja és feladatai teljesítése érdekében kész együttműködni minden olyan szervezettel, közösséggel és személlyel, amely illetőleg aki a jelen közalapítvány-rendelés céljaival egyetért, s a közös célok elérésén munkálkodik.

A közalapítvány működése nyilvános, munkájának és tevékenységének megítélése során épít a nyilvánosság és a társadalmi ellenőrzés lehetőségeire, a támogatók kezdeményezéseire, javaslataira.

2. A közalapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. A közalapítvány tevékenysége pártsemleges, pártoktól nem kap támogatást, nem állít és nem támogat sem országgyűlési sem helyi, megyei, fővárosi önkormányzati képviselőjelöltet.

A közalapítvány tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait a helyi vagy országos sajtó útján is nyilvánosságra hozza.

3. A közalapítvány jogi személy.

4. A közalapítvány főbb közhasznú és egyéb tevékenységi körei:

A közalapítvány által folytatott közhasznú tevékenységek:

A közalapítvány nevelés, oktatás, képességfejlesztés, közművelődési tevékenység támogatása, ismeretterjesztés, gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet, hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése, emberi és állampolgári jogok védelme, a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos tevékenység, munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének, foglalkoztatásának elősegítése és kapcsolódó szolgáltatások, euroatlanti integráció elősegítése, közhasznú szervezetek számára biztosított -csak közhasznú szervezetek által igénybe vehető- szolgáltatások nyújtása közhasznú tevékenységeket végez, ezekkel szolgálja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében a települési önkormányzat feladataként meghatározott, továbbá a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 121. § a) pontjában a települési önkormányzat önként vállalt feladatai között meghatározott, jelen fejezet 5. pontjában körülírt közfeladatok teljesítését.

A közalapítvány a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 151. § (2) bekezdésében foglaltak szerint közreműködik a Szolnok város közigazgatási területén belül működő állami fenntartóközpont által fenntartott oktatási intézményekben a gyermekek, illetve tanulók részére a nevelési, illetve oktatási napokon a déli meleg főétkezés és további két étkezés biztosításában.

A közalapítvány feladata a szolnoki lakosok (családok, fiatalok) életminőségének javítása, a szolnoki, és rászoruló fiatalok táboroztatása, a fiatalok megtartása érdekében a Turisztikai Központban „családbarát” szolgáltatásokat nyújtó szálláshely és szabadidőközpont működtetése és fejlesztése, valamint a szolnoki lakosság, a szolnoki mikro-és makro közösség (családok, gyermekek, fiatalok, lakosok) rekreációs központja, a szolnokiság” érzésének erősítését szolgáló komplexum létrehozása, működtetése és fejlesztése, az önkormányzat turisztikai és kulturális feladatihoz kapcsolódóan rendezvényszervezés.

Egyéb tevékenységek a TEÁOR szerint meghatározva:

5510 ’08 Szállodai szolgáltatás

5520 ’08 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás

5530 ’08 Kempingszolgáltatás

5610 ’08 Éttermi, mozgó vendéglátás

5621 ’08 Rendezvényi étkeztetés

5629 ’08 Egyéb vendéglátás

6820 ’08 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése

7312 ’08 Médiareklám

8230 ’08 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése

9319 ’08 Egyéb sporttevékenység

9329 ’08 M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység

Az egyéb tevékenységek telephelyeit a közalapítvány szervezeti és működési szabályzatában kell meghatározni.

5. Az alapító a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében, illetőleg az 1991. évi XX. tv. 121. § a) pontjában írt alábbi közfeladata ellátása érdekében hozta létre közhasznú szervezetként a közalapítványt:

A települési önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek a tevékenységét, együttműködik e közösségekkel.

A települési önkormányzat önként vállalt feladatai körében a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolásának, a művelődésre, társas életre szerveződő közösségek tevékenységének, a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális célok megvalósításának támogatása.

6. Az alapító mindezekre tekintettel a közalapítványt létrehozta az alábbiak érdekében:

1. A közalapítvány célja a Szolnok városban élő fiatalok egyéni és közösségi igényeinek, aktivitásának támogatása, az érdekükben és értük cselekvők együttműködésének szolgálata, a cselekvési lehetőségek feltételeinek bővítése.

2. A közalapítvány közreműködik abban, hogy a fiatal korosztályok – életkorukat és érdeklődésüket figyelembe véve – szabadidejüket tartalmasan, kulturált körülmények között tölthessék el, ehhez a dologi feltételeket biztosítja.

3. A közalapítvány támogatja a bel- és külföldi ifjúsági turizmust, közreműködik a belföldi és a nemzetközi szakmai és jószolgálati cserekapcsolatok szervezésében és kiépítésében.

4. A közalapítvány célja, hogy a társadalom széles rétegei ismerjék meg az ifjúság, de különösen a pályaválasztás előtt álló fiatalok problémáit azzal, hogy társadalmi összefogás, kezdeményezés eredményeképpen a fiatal generáció társadalomba való beilleszkedése eredményesen, a társadalom, a közösség számára minél hasznosabban valósulhasson meg.

Ezzel összefüggésben a közalapítvány elősegíti a fiatalok önismeretének kiteljesedését, és minden segítséget megad számukra a társadalomba való beilleszkedéshez.

5. A közalapítvány célja szerinti besorolása és a besorolás kódja:

Oktatási tevékenység, besorolási kód: 5.

Kulturális tevékenység, besorolási kód: 1.

Szabadidős és hobbitevékenység, besorolási kód: 3.

Szociális tevékenység, besorolási kód: 8.

Egyéb, besorolási kód: 16.

7. A közalapítvány politikai tevékenységet nem támogathat.

III. fejezet

A közalapítvány vagyona

1. A közalapítvány céljainak megvalósításához az alapító az alábbi ingatlanok tulajdonjogát, illetőleg használati jogát adja a közalapítvány tulajdonába, illetőleg használatába:

Az alapító a közalapítvány tulajdonába adja az alábbi ingatlanokat:

1. Gyermektábor Balatonszepezd (balatonszepezdi 1389 sz. tul.lap, 1367 hrsz.)

2. Gyermektábor Balatonszepezd (balatonszepezdi 1460 sz. tul.lap, 1444 hrsz.)

3. Tiszaligeti Közpark Szolnok (szolnoki 2. sz. tul.lap, 9722 hrsz.)

Az alapító a közalapítvány használatába adja az alábbi ingatlanokat:

4. Gyermektábor Káptalanfüred (káptalanfüredi 7. sz. tul. lap, 0114/2 hrsz.)

A közalapítvány tulajdonát képezi továbbá:

5. Turisztikai és Szabadidő Központ Szolnok, Tiszaliget (szolnoki 8981 sz. tul. lap, 9711 hrsz.)

A közalapítvány ingóvagyonát képezi – 1991. január 15-i hatállyal a Szocialista Ifjúsági Szervezetek Szövetsége, a Szabadidő Társulás és az Úttörőszervezetek Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Fóruma által adományozott ingóvagyon.

Az ingóvagyon részletes felsorolását – a jelen okirat mellékletét képező, az 1990. december 31. napján felvett – leltár tartalmazza.

2. Az alapító a III.1., 2. és 3. alpontban felsorolt ingatlanokat, illetve a III.4. alpont alatti ingatlant azzal a feltétellel adja a közalapítvány tulajdonába, illetve használatába, hogy köteles biztosítani a Szolnok városi iskolás gyermekek nyári táborozásának lebonyolítását a Polgármesteri Hivatal koordinálásában, önköltséges áron.

Ezen feltételekre tekintettel az alapító kötelezettséget vállal arra, hogy az éves költségvetési tervben rögzített mértékig, minden évben támogatást nyújt a közalapítvány részére a gyermektáborok működési költségeihez.

3. Az alapító a közalapítvány működésének elősegítéséhez 1 000 000 Ft, azaz: egymillió forintot juttat a közalapítványnak.

Ezen összegből 500 000 Ft, azaz: ötszázezer forint a közalapítvány alaptőkéjének része, amelynek hozadékát lehet a közalapítvány céljaira felhasználni.

A fennmaradó 500 000 Ft, azaz: ötszázezer forint felhasználásáról a kuratórium dönt.

Az alapító jelen okirat aláírásával egyidőben a közalapítványi vagyon elhelyezésére bankszámlát nyit és a felajánlott összeget arra átutalja.

A közalapítvány nyitott, annak céljaihoz bármely hazai, külföldi magánszemély, jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet pénzbeli vagy természetbeni adománnyal, illetőleg bármilyen más vagyonrendeléssel csatlakozhat.

Az adomány illetőleg a vagyonrendelés elfogadásáról a kuratórium dönt.

4. E rendelkezés nem zárja ki egyéb elhelyezés (pl. értékpapír) lehetőségét. A közalapítvány gazdasági-vállalkozási tevékenységet csak közhasznú vagy a jelen Alapító Okiratban meghatározott cél szerinti tevékenység megvalósítását nem veszélyeztetve végez. A gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen Alapító Okiratban meghatározott közhasznú tevékenységére fordítja. A közalapítvány céljai eléréséhez az alaptőkét nem használhatja fel.

5. A közalapítvány csak olyan gazdálkodó szervezetben vehet részt, amelyben legalább többségi befolyással (Ptk. 8:2. §) rendelkezik, és amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulása mértékét. A közalapítvány által létrehozott gazdálkodó szervezet további gazdálkodó szervezetet nem alapíthat, és gazdálkodó szervezetben részesedést nem szerezhet.

A közalapítvány alapítványt nem hozhat létre, ahhoz nem csatlakozhat, azzal nem egyesíthető, a közalapítvány alapítvány alapítói jogainak gyakorlására nem jelölhető ki.

IV. fejezet

A közalapítványi vagyon felhasználásának módja

1. A közalapítványi vagyon felhasználásáról a céloknak megfelelően, továbbá az alapítványhoz csatlakozó, az adományozók által meghatározott és a kuratórium által elfogadott keretek között a kuratórium dönt.

2. A közalapítvány céljainak elérése érdekében az alapítványi vagyonból pályázat útján nyújtható:

– ösztöndíj, támogatás,

– közalapítványi díj létesítése és odaítélése azon gyermekekért, fiatalokért végzett értékes munkák elismerésére, amelyek a közalapítványi cél elérése érdekében jelentős szellemi, elméleti, vagy gyakorlati eredményt hozhatnak,

– közalapítványi anyagi juttatás, bármely olyan megoldás, szervezet, vagy tevékenység finanszírozása, amely az alapítvány céljai eléréséhez értékes, vagy jelentős széles körben hasznosítható eredményt ígér.

3. A 2. pontban meghatározott ösztöndíj, támogatás – a közalapítványi célok elérése érdekében nyújtott – visszatérítendő és/vagy vissza nem térítendő – juttatás a Szolnok városban állandó lakóhellyel rendelkező felsőoktatási intézményben tanuló diákok részére.

4. A közalapítvány pályázat kiírása nélkül évente a vagyona 5%-ának mértékéig, de legfeljebb összesen egymillió forint (közvetlen, vagy közvetett) támogatást nyújthat az alapító okiratban foglalt célokra.

Meghívásos pályázat kiírására kizárólag akkor kerülhet sor, ha

– azt törvény vagy kormányrendelet lehetővé teszi és

– pályázati kiírás tartalmazza a támogatási célt, a támogatás feltételeit és az elszámolás részletes rendjét.

V. fejezet

A közalapítvány működése és szervei

1. A közalapítvány kezelő, legfőbb döntéshozó, illetve képviselő szerve a kuratórium.

Tagjai:

Név Lakcím:

Elnök: Fodor György 5008 Szolnok, Tersánszky Józsi Jenő u.51.

Tagok: Dr. Póta Sándor 5000 Szolnok, Eötvös tér 4.

Dr. Botka Jánosné 5000 Szolnok, Malom u. 4. III/15.

Mihályi Katalin 5000 Szolnok, Kolozsvári út 22. 3/15.

Rózsa József 5000 Szolnok, Pozsonyi út 36. I/2.

A kuratórium elnökét és tagjait az alapító bízza meg határozatlan időre.

2. A kuratóriumi tagság megszűnik:

a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával,

b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével,

c) visszahívással,

d) lemondással,

e) a kuratóriumi tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével,

f) a kuratóriumi tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátáshoz szükséges körben történő korlátozásával,

g) a kuratóriumi taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.

Visszahívási okok:

A kuratórium elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.

3. A közalapítványt, a kuratórium elnöke és az ügyvezető igazgató önállóan egy személyben illetőleg a kuratórium bármely két tagja együttesen képviselik. Más személy vagy alkalmazott a kuratórium elnökének vagy ügyvezető igazgatójának írásbeli meghatalmazása alapján képviselheti a közalapítványt az abban meghatározott körben és feltételekkel.

Kötelezettségvállalás és a közalapítvány bankszámlái feletti rendelkezés:

– közalapítvány közhasznú tevékenysége körében és bankszámláján a kuratórium elnöke önállóan, egy személyben jogosult rendelkezni és aláírni, s a

– közalapítvány gazdasági-vállalkozási tevékenysége körében a bankszámláján az ügyvezető igazgató önállóan, egy személyben jogosult rendelkezni és aláírni.

4. A kuratórium elnöke és tagjai tisztségüket közmegbízatásként, ellenérték nélkül látják el.

A kuratórium évente szükség szerint, de legalább kétszer ülésezik. A kuratórium ülését az elnök hívja össze írásos meghívóval, mely tartalmazza az ülés napirendjét. A határozatképességhez tagjainak kétharmadát kitevő többségének megjelenése, határozathozatalhoz a megjelent tagok egyszerű szótöbbsége szükséges. Az összehívásra vonatkozó meghívót 8 nappal korábban kell megkapniuk a tagoknak az ülés előtt.

A kuratórium valamennyi tagja egy szavazattal rendelkezik.

5. A kuratórium üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell a döntés meghozatalát és a szavazás eredményét. A kuratórium döntéseiről nyilvántartást kell vezetni, amely tartalmazza a kuratórium döntéseinek tartalmát, időpontját és a hatályát, illetve a döntést támogatók és ellenzők személyét, számarányát.

A kuratórium ülései nyilvánosak.

A kuratórium a közalapítvány vezető szerve, s a határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 8: 1. § (1) bekezdés 1. pont] élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján:

– kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

– bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.

6. A közalapítvány közhasznú tevékenységét a kuratórium az alábbiak szerint folytatja:

– Az elnök köteles gondoskodni olyan nyilvántartás vezetéséről, amelyből a kuratórium döntésének tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges személye) megállapítható legyen.

– Az elnök köteles a kuratórium döntéseit az érintettekkel írásban közölni, és a közhasznú tevékenységgel, szolgáltatásokkal kapcsolatos döntéseit nyilvánosságra hozni. A nyilvánosságra hozatal a közalapítvány székhelyén lévő hirdetőtáblára történő legalább 15, azaz tizenöt napos kifüggesztéssel történik, ezen túlmenően, ha a közhasznú támogatás, tevékenység, pályázat illetőleg szolgáltatás sajtón keresztül is meghirdetésre került, úgy az azzal kapcsolatos döntéseket is ugyanazon sajtótermékben és ugyanolyan módon is nyilvánosságra kell hozni.

– A közalapítvány működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba való betekintésre a közalapítvány – az egyéb jogszabályi előírások tiszteletben tartása mellett – bárkinek lehetőséget biztosít. Az iratbetekintésre az elnök köteles lehetőséget biztosítani a közalapítvány székhelyén az érintettel egyeztetett időpontban, de legalább a kérelem benyújtásától számított 15 napon belül.

– A közalapítvány, mint közhasznú szervezet működése nyilvános, a közhasznú tevékenység folytatásával kapcsolatos kuratóriumi üléseken – a személyiségi és egyéb jogok biztosítása mellett – bárki részt vehet. Az ülések meghívóját az ülés napja előtt legalább 15 nappal a közalapítvány székhelyén található hirdetőtáblára ki kell függeszteni.

– A közhasznú szolgáltatásairól a székhelyén lévő hirdetőtáblán közleményt kell kifüggeszteni, amely tájékoztatást nyújt a szolgáltatás tartalmáról, igénybevételének feltételeiről, lehetőségeiről, módjáról, a döntés várható időpontjáról.

– A kuratórium elnöke köteles éves beszámolót és közhasznúsági mellékletet készíteni. Az éves beszámoló és a közhasznúsági melléklet jóváhagyása a kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik. Jóváhagyás előtt mindkét dokumentumot a felügyelő bizottsággal véleményeztetni kell. A közalapítvány közhasznúsági mellékletét és beszámolóit az elnök köteles nyilvánosságra hozni. A nyilvánosságra hozatal a közalapítvány hirdetőtáblájára történő legalább 30 napos kifüggesztéssel történik. Az elnök a kifüggesztés időtartamán kívül az iratbetekintés szabályai szerint biztosítja a melléklet, illetőleg a beszámolók nyilvánosságát bárki számára.

– A közalapítvány hirdetőtábláját oly módon kell a székhelyén elhelyezni, hogy az munkaidőben bárki által szabadon megtekinthető legyen. A hirdetőtáblára kifüggesztett dokumentumokról, s a kifüggesztés időtartamáról nyilvántartást kell vezetni, melyről az elnök köteles gondoskodni.

7. A kuratórium felelős a jelen okiratban meghatározott közalapítványi vagyon – a közalapítvány céljai szerinti – eredményes működtetéséért, felhasználásáért.

Ezért feladata mindent megtenni annak érdekében, hogy a közalapítvány vagyona a hatályos jogszabályi előírások és a törvényes gazdasági lehetőségek keretei között gyarapodjon. A vagyon és az összes jövedelem csak a közalapítvány céljai által meghatározott körben és módon használható fel.

Az Alapító felhatalmazza a kuratóriumot, hogy a közalapítvány vagyonával vállalkozzon a vagyon és az abból származó jövedelem növelése érdekében.

8. A kuratórium ülései közötti időszakban felmerült kérdésekben – a Szervezeti és Működési Szabályzatban a kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdések kivételével – a kuratórium elnöke dönt.

A kuratórium elnöke döntéseit jóváhagyás céljából a kuratórium elé terjeszti a soron következő kuratóriumi ülésen.

A kuratórium a közalapítvány működéséről az alapítónak, szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal köteles beszámolni.

9. A közalapítvány kuratóriuma jelen okiratban meghatározott célok és feladatok megvalósítása érdekében az intézmények működtetésére munkaszervezetet hoz létre, amely elkülönítetten kezeli a közcélú feladatokat és végzi a vagyonkezelést.

A munkaszervezet vezetője az ügyvezető igazgató. Az ügyvezető igazgatói munkakör betöltését pályázat útján kell biztosítani. Az ügyvezető igazgatót a kuratórium választja ki a pályázók közül, és köti meg a munkaszerződést – határozott – 5 éves időtartamra.

Az ügyvezető igazgatóval szemben a kuratórium gyakorolja az alábbi munkáltatói jogokat:

– munkaviszony keletkezése, módosítása,

– munkaviszony megszüntetése,

– a munka díjazása.

Az ügyvezető igazgató munkaviszonyával kapcsolatos egyéb munkáltatói jogokat a kuratórium elnöke gyakorolja.

Az ügyvezető igazgató munkaviszonyára a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény rendelkezései az irányadók.

A közalapítvány munkaszervezetének alkalmazottai felett a munkáltatói jogokat az ügyvezető igazgató gyakorolja.

10. A közalapítvány működéséhez szükséges belső szabályzatok jóváhagyása a kuratórium hatáskörébe tartozik.

A közalapítvány vagyonának működtetésére vonatkozó belső szabályzatot a kuratórium tájékoztatásul megküldi az alapítónak.

VI. fejezet

A közalapítvány felügyelő bizottsága

1. A közalapítvány működésének és gazdálkodásának ellenőrzését elnökből és két tagból álló felügyelő bizottság látja el. A felügyelő bizottság elnökét és két tagját az alapító bízza meg a kuratórium megbízásával azonos időtartamra.

A felügyelő bizottság elnöke és tagjai:

Elnök: Stoflitzné Nagy Katalin Erzsébet 5000 Szolnok, Szivárvány utca 49.

Tagok: Pilák Imre 5000 Szolnok, Aranyi S u. 17.1.6

Nagy Krisztina 5091 Tószeg, Tiszavirág út 7.

2. A felügyelő bizottság évenként legalább egy ülést tart. Üléseit az elnök hívja össze írásos meghívóval, mely tartalmazza az ülés napirendjét. Az ülés határozatképes, ha az elnök és egy tag jelen van. A határozathozatalhoz két egybehangzó szavazat szükséges. A felügyelő bizottság társadalmi munkában látja el feladatát, de a munkája során felmerült költségeket a közalapítvány megtéríti.

3. A felügyelő bizottság ügyrendjét maga határozza meg az alapító okirat és a jogszabályi rendelkezések korlátai között.

4. A felügyelő bizottság a közalapítvány törvényes és közhasznú tevékenysége érdekében a közalapítvány egész tevékenységére, működésére kiterjedően folyamatos ellenőrzést végez. A felügyelő bizottság kizárólag a közalapítvány alapítójának tartozik évente egy alkalommal beszámolni.

A felügyelő bizottság főbb feladatai körében:

– a közalapítvány szerveinek működésével és gazdálkodásával kapcsolatos bármely ügyet megvizsgálhatja,

– indítványozhatja a kuratórium összehívását, az ok és cél megjelölésével,

– összehívhatja a kuratórium ülését, ha az elnök nem tesz eleget erre vonatkozó kötelezettségének,

– a kuratórium éves beszámolója alapján véleményt nyilvánít az alapító részére a közalapítvány gazdálkodásáról,

– véleményt nyilváníthat az alapító, illetőleg a kuratórium elé terjesztett más beszámolókról és jelentésekről,

– a kuratóriumot felhívhatja, hogy az Alapító Okiratnak vagy más jogszabálynak megfelelően járjon el. A felügyelő bizottság elnöke és tagjai a kuratórium ülésein tanácskozási joggal részt vehetnek.

5. A felügyelő bizottság határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza.

A felügyelő bizottság köteles a kuratóriumot, illetve az alapítót tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

– a közalapítvány működése során olyan jogszabálysértés vagy a közalapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az a kuratórium vagy az alapító döntését teszi szükségessé;

– a kuratórium tagjának felelősségét megalapozó tény merült fel.

Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó szervet.

6. A felügyelő bizottság itt meghatározott jogkörében eljárva, illetőleg a képviseletében eljáró elnöke vagy tagjai jogosultak a kuratórium tagjaitól, valamint az ügyvezető igazgatótól jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérni, továbbá a közalapítvány könyveibe és irataiba betekinteni, azokat megvizsgálni. A jogosultságok megilletik a felügyelő bizottság által felkért külső szakértőt is az általa folytatott vizsgálat során.

Mind a felügyelő bizottság tagjai, mind az általa felkért szakértő köteles a vizsgálata során tudomására jutott információkat megőrizni, s arról csak a felügyelő bizottságot, illetőleg a kuratóriumot tájékoztathatják.

7. Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki

– a kuratórium elnöke vagy tagja, illetve az ügyvezető igazgató,

– a közalapítvánnyal e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

– a közalapítvány cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat –, illetve

– a fenti pontokban meghatározott személyek IV. fejezet 5. pontja szerinti hozzátartozója.

8. A felügyelő bizottsági tagság megszűnik:

a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával,

b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével,

c) visszahívással,

d) lemondással,

e) a tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével,

f) a tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátáshoz szükséges körben történő korlátozásával,

g) a taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével. Visszahívási okok:

A felügyelő bizottság elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.

VII. fejezet

Az összeférhetetlenségi szabályok

A kuratórium és a felügyelő bizottság tagjai, az ügyvezető igazgató, illetve a könyvvizsgáló nyilatkozni és vállalni kötelesek, hogy velük szemben a Ptk.- ban, Civil törvényben, vagy más jogszabályokban meghatározott kizáró, illetőleg összeférhetetlenségi okok nem állnak fenn.

A döntéshozó szerv, valamint az ügyvezető szerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat alapján

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki

a) a döntéshozó szerv, illetve az ügyvezető szerv elnöke vagy tagja (ide nem értve az egyesület döntéshozó szervének azon tagjait, akik tisztséget nem töltenek be),

b) a közhasznú szervezettel e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

c) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott cél szerinti juttatást-, illetve

d) az a)–c) pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója.

A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője és felügyelő bizottsági tagja az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig.

– amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,

– amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,

– amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki,

– amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette vagy törölte.

Az alapítvány kuratóriumának illetve felügyelő bizottságának elnöke és tagja, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

VIII. fejezet

Egyéb rendelkezések

1. A közalapítvány jogutód nélküli megszűnése esetén – a hitelezők kielégítése után – az alapítót illeti meg az általa a közalapítvány alapításakor rendelkezésre bocsátott vagyon. Az alapító ezen vagyon hasznosítása során a jogszabályok alapján köteles eljárni.

2. Ezen módosított, egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratot a bírósági nyilvántartásba be kell jelenteni, mely az érvényességhez szükséges.

3. A közalapítvány a bejegyzéssel jön létre, s az alapító azt nem vonhatja vissza.

4. A közalapítvány alapító okiratának módosítását (módosításokkal egybeszerkesztett szövegét) az alapító honlapján közzé kell tenni.

Az alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és a Civil törvény vonatkozó rendelkezései, illetve az alapítványok működéséről és gazdálkodásáról szóló egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

A létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat – módosítások alapján hatályos tartalmának.

Kelt: Szolnok, 2020. július 28

Szolnok Megyei Jogú Város

Önkormányzata nevében

Szalay Ferenc s. k.

Szolnok Megyei Jogú Város

polgármestere

4. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

Kft. Üzletrész Adásvételi Szerződés

amely létrejött egyrészről

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint Vevő

(székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.; képviseli: Szalay Ferenc polgármester; MÁK törzskönyvi azonosító száma /PIR száma/: 732725; adószáma: 15732729–2–16; statisztikai számjele: 15732729–8411–321–16) továbbiakban: Vevő

másrészről

Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány, mint Eladó

(székhelye: 5001 Szolnok, Tiszaliget, Turisztikai Központ; Pf.: 178; képviseli: Fodor György kuratóriumi elnök; nyilvántartási száma: 16–01–0000018; Szolnoki Törvényszék ügyszáma: 1100/Pk.20470/1990; adószáma: 19219086–2–16; statisztikai számjele: 19219086–9499–569–16) a továbbiakban: Eladó; a szerződéskötő felek a továbbiakban együttesen: Felek

között az alulírott helyen és időben, a következő feltételek mellett:

1. Az Eladó ezen szerződés aláírásával visszavonhatatlan szándékát nyilvánítja ki arra, hogy az 1/1 arányú kizárólagos tulajdonában lévő TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság (5000 Szolnok, Tiszaliget út 9711. hrsz., Cg. 16–09–018027.) 8 000 000,- Ft névértékű üzletrészét mindösszesen 32 130 000,- Ft, azaz Harminckettőmillió-egyszázharmincezer forint vételárért eladja, melyet a Vevő pedig ezen szerződéssel megvesz.

A Vevő ezen szerződéssel megszerzi a TISZT Tiszaligeti Kft. teljes törzstőkéjét megtestesítő valamennyi üzletrész tulajdonjogát, s a Cég egyszemélyes tulajdonosává válik.

A Felek előzetes egyeztetésük alapján a Cég értékének és a jelen szerződésben foglalt üzletrész adásvétel vételárának meghatározásához közös megegyezéssel elfogadják a SÁBA AUDITOR Könyvvizsgáló és Tanácsadó Kft. (5000 Szolnok, Sólyom út 3/B. 1/1.) által 2020. július 10.-én kiadott, független könyvvizsgálói véleménybe foglalt cégérték megállapítást. Az Eladó a Vevő részére rendelkezésére bocsájtotta az alapításától eltelt időszak beszámolóit és kiegészítő mellékleteit (2018. évi; 2019. évi; 2020. 06. 30.-i évközi), valamint a gazdálkodására vonatkozó fontosabb információkat.

2. A Felek kijelentik, hogy az 1./ pontban meghatározott üzletrész tulajdonjogának átruházását ezen szerződés csatolásával, közösen haladéktalanul bejelentik a Kft. ügyvezetésének a tagjegyzékbe történő mielőbbi bejegyzés érdekében.

Ezen szerződés megkötése, s az itt megjelölt üzletrész eladás nem ütközik a társasági törvényben illetőleg szerződésben meghatározott elővásárlási jog szabályaiba, miután az Eladó a társaság egyetlen tagja, s a Vevő is egyetlen tagjává válik a társaságnak, s az egyszemélyes társaság a Ptk. 3:209. § (2) bekezdés rendelkezései alapján a saját üzletrészét nem szerezheti meg, s más nem rendelkezik elővásárlási joggal.

3. A Vevő az 1. pontban megjelölt vételárat ezen adásvételi szerződés aláírását követően legkésőbb 2020. augusztus 15.-ig az Eladó részére átutalással fizeti meg az általa megjelölt 10701472–27773101–51100005 bankszámlára. Az e számlára történt átutalást az Eladó saját kezéhez történő teljesítésnek ismeri el ezen szerződés aláírásával.

A Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a vételár megfizetését követően az üzletrész átruházásából, a vételár meghatározásából s a kft. tagságból eredően egymással szemben semmilyen követelésük nincs.

4. A Felek jelen közös megállapodása alapján az üzletrész tulajdonjoga a vételár határidőben történő kifizetésével ezen szerződés aláírásának napján száll át a Vevőre, aki egyoldalú nyilatkozattal kérheti a társaságtól a tulajdonjoga bejegyzését a tagjegyzékbe.

A Vevőt a vételár kifizetésétől kezdődően illeti meg a használat, a hasznosítás és a rendelkezési jog, illetőleg ezen időponttól viseli a terheket és a kárveszélyt.

A Vevő kijelenti, hogy az 1. pontban megjelölt üzletrészt saját részére vásárolta meg, s ismeri az üzletrészre vonatkozó előírásokat, nevezett Kft.-nek ismeri az alapító okiratát és az alapító rendelkezéseit, melyeket magára nézve kötelezőnek elismer.

5. Az ezen szerződés megkötéséből eredő esetleges költségek és illetékek a Vevőt terhelik, kivéve az Eladó lehetséges adófizetési kötelezettségeit.

6. Eladó büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy Magyarországon bejegyzett jogi személy, alapítvány és képviselője rendelkezik felhatalmazással jelen okirat aláírására, valamint a szerződés létrehozásának egyéb okból sincs akadálya.

Vevő kijelenti, hogy a Magyar Államkincstár nyilvántartásában szereplő, bejegyzett jogi személy, képviseletében eljáró személy cselekvőképes, ügyletkötési jogaiban korlátozva nincsen. Szolnok Megyei Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 17. §-ban és Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 3/2019. (II.28.) önkormányzati rendelet és a módosításáról szóló 19/2019. (VI.27.) önkormányzati rendeletben foglaltak szerint rendelkezik felhatalmazással jelen okirat aláírására, tulajdonszerzésében korlátozva nincs, valamint a szerződés létrehozásának egyéb okból sincs akadálya.

Szerződő Felek tudomásul veszik, és hozzájárulnak ahhoz, hogy jelen megállapodásban felhasznált adataik az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) az Európai Unió új adatvédelmi rendelete előírásai alapján felhasználásra kerüljenek. Eladó tudomásul veszi továbbá, hogy az adatainak továbbítása jelen szerződés szerinti üzletrész tulajdonjog bejegyzés céljából a Szolnoki Törvényszék Cégbíróságához továbbításra kerül.

7. A Felek e szerződés aláírásával megbízzák dr. Kóti Márton ügyvédet (5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 4. sz. II/213–215., Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ügyvédi Kamarai Azonosítója: 36063628, ügyvédi ig. száma: Ü–100385) a jelen szerződés elkészítésével, ellenjegyzésével, s továbbá meghatalmazzák, hogy a jelen jogügylet kapcsán őket a Szolnoki Törvényszék Cégbírósága előtt a cégadat változás nyilvántartásba vételi eljárás során teljes jogkörrel képviselje és helyettük eljárjon.

Dr. Kóti Márton ügyvéd a jelen szerződés aláírásával és ellenjegyzésével a meghatalmazást elfogadja.

8. Egyéb rendelkezések.

a) Szerződő Felek a jelen Szerződés aláírásával tudomásul veszik, hogy a jelen Szerződés szerkesztésében és ellenjegyzésében eljáró ügyvédet a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról 2007. évi CXXXVI. törvény alapján azonosítási kötelezettség terheli Szerződő Felek adatai vonatkozásában, melyeket a jogszabályban megjelölt feltételek és cél szerint köteles kezelni és bejelentési kötelezettségének a jogszabályban foglalt feltételek fennállása esetén eleget tenni.

b) Szerződő Felek jelen Szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy eljáró ügyvéd az ügyfél azonosításhoz, illetve a tényleges tulajdonos azonosításához szükséges személyi adataikat tartalmazó okmányokról fénymásolatot készítsen és vonatkozásukban a jogügylet biztonsági ellenőrzést (JÜB ellenőrzés) elvégezze.

c) Szerződő Felek adatait eljáró ügyvéd az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezési alapján, kizárólag a jelen Szerződéshez kapcsolódó megbízás és a Pmt-ben foglalt kötelezettsége teljesítése érdekében kezelheti.

d) A jelen Szerződés ügyvédi tényvázlatként is szolgál, amelynek aláírásával a Szerződő Felek kijelentik, hogy megértették és tudomásul vették az eljáró dr. Kóti Márton ügyvédnek az adózási és illetékfizetési kötelezettséggel kapcsolatos hatályos jogszabályi rendelkezésekre vonatkozó részletes tájékoztatását.

e) Szerződő Felek jelen Szerződés aláírásával tudomásul veszik és kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy a jelen szerződésben a személyes adataik feltüntetésre kerültek, s azok mások számára is megismerhetőkké váltak.

9. A szerződés hatálya

Jelen szerződés aláírásának napján lép hatályba.

10. Szerződő Felek kölcsönösen megállapodnak abban, hogy az ezen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az Alapító Okirat, s Polgári Törvénykönyv, illetőleg a vonatkozó egyéb hatályos jogszabályok rendelkezései szerint kell eljárni.

A Felek kölcsönösen kijelentik, hogy az ezen szerződésből eredő esetleges vitás kérdéseket elsősorban közös megegyezéssel kívánják rendezni, amennyiben ez bármely okból nem sikerül, úgy kölcsönösen alávetik magukat a Szolnoki Járásbíróság, illetőleg hatáskörtől függően a Szolnoki Törvényszék kizárólagos illetékességének.

Ezen szerződést a felek közös elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, ennek jeléül – az alulírott ellenjegyző ügyvéd jelenlétében, az alábbiak szerint – közösen aláírták.

Szolnok, 2020. július 29.

.........................................................
Szolnoki Gyermek és Ifjúsági
Közalapítvány Eladó
képviseletében:
Fodor György
Kuratóriumi elnök
........................................................
Szolnok Megyei Jogú Város
Önkormányzata Vevő
képviseletében:
Szalay Ferenc
polgármester

– Vevő pénzügyi ellenjegyzése:

Szolnok, 2020. július 29.

Ellenjegyzem: ..............................

Ezen okiratot készítettem, s a felek előttem történő aláírását követően ellenjegyzem:

Szolnok, 2020. július 29.

Dr. Kóti Márton ügyvéd

5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 4. sz. II/213–215.

Ügyvédi igazolvány száma: Ü–100385

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ügyvédi Kamarai Azonosító: 36063628

5. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Egyszemélyes Korlátolt Felelősségű Társaság Alapító Okirata

Alulírott alapító a következők szerint állapítja meg az alábbi korlátolt felelősségű társaság alapító okiratát:

1. A társaság cégneve, székhelye, telephelye(i)

1.1. A társaság cégneve: TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság

A társaság rövidített cégneve: TISZT Kft.

1.2. A társaság székhelye: 5000 Szolnok, Tiszaliget, Tiszaliget út 9711 hrsz.

A társaság székhelye egyben a központi ügyintézés helye is.

2. A társaság alapítója

Cégnév: Szolnoki Gyermek- és Ifjusági Közalapítvány

Nyilvántartási száma: 16–01–0000018;

Szolnoki Törvényszék ügyszáma: 1100/Pk.20470/1990

Székhelye: 5001 Szolnok, Tiszaliget, Turisztikai központ Pf.178.

Képviseletre jogosult neve: Fodor György kuratóriumi elnök

Lakcíme: 5000 Szolnok, Tersánszky Józsi Jenő utca 51. sz.

Cégnév: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Államháztartási egyedi azonosító: 742300

Törzskönyvi azonosító száma: 732725

Székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth Lajos tér 9. sz.

Képviseletre jogosult neve: Szalay Ferenc polgármester * 

3. A társaság tevékenységi körei

3.1. Főtevékenység: 5520 ’08 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás

3.1. Főtevékenység: 5629 ’08 Egyéb vendéglátás * 

3.2. Egyéb tevékenységi körök:

5510 ’08 Szállodai szolgáltatás

5530 ’08 Kempingszolgáltatás

5610 ’08 Éttermi, mozgó vendéglátás

5621 ’08 Rendezvényi étkeztetés

5629 ’08 Egyéb vendéglátás * 

6820 ’08 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése

7312 ’08 Médiareklám

8230 ’08 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése

9319 ’08 Egyéb sporttevékenység

9329 ’08 M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység

5521 ’08 Üdülési, egyéb átmenetei szálláshely-szolgáltatás * 

4. A társaság működésének időtartama

A társaság időtartama: határozatlan, s a tevékenységét a cégbejegyzést követően kezdi meg.

5. A társaság törzstőkéje

5.1. A társaság törzstőkéje 8 000 000,- Ft, azaz Nyolcmillió forint, amely

a) 1 660 000,- Ft, azaz Egymillió-hatszázhatvanezer forint készpénzből,

b) 6 340 000,- Ft, azaz Hatmillió-háromszáznegyvenezer forint nem pénzbeli vagyoni hozzájárulásból áll.

5.2. A törzstőke teljesítésének megtörténtét az ügyvezető köteles a cégbíróságnak bejelenteni.

6. A tag törzsbetétje

Név: Szolnoki Gyermek- és Ifjusági Közalapítvány

Név: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

A törzsbetét összege: 8 000 000,- Ft, azaz Nyolcmillió forint.

A törzsbetét összetétele:

a) Készpénz: 1 660 000,- Ft, azaz Egymillió-hatszázhatvanezer forint

Cégbejegyzésig szolgáltatandó összeg: 1 660 000,- Ft, mértéke a tag pénzbetétjének 100%-a, a szolgáltatás módja: befizetés a társaság pénzforgalmi számlájára.

b) Nem pénzbeli vagyoni hozzájárulás megnevezése, értéke:

Mennyiségi
MEGNEVEZÉS egység APPORT ÉRTÉK
1. DACIA SANDERO (NJA–474)
alvázszám: UU15SDAAC50867054 1 2 400 000 Ft
motorszám: H4BA4
2. FORD TRANZIT (IEW–366)
alvázszám: WFOVXXGBFV2B17695 1 1 600 000 Ft
motorszám: D3FA2B17695
3. GES 003 ELEKTROMOS SÜTŐ 1 200 000 Ft
4. KG–501 BURGONYA KOPTATÓ 1 180 000 Ft
5. FABAR Q50 TÁNYÉR, POHÁR MOSOGATÓGÉP 1 250 000 Ft
6. EPMER MAX 6 KEMENCÉS ELEKTROMOS SÜTŐ 1 240 000 Ft
7. LIEPHERR TIPUSÚ 250 LITERES FAGYASZTÓ SZEKRÉNY 1 100 000 Ft
8. MTD LF 125 FŰNYÍRÓ TRAKTOR
gyáriszám: 13RH773F600 1 150 000 Ft
9. KÉT ÉGŐS GÁZTŰZHELY 1 100 000 Ft
10. GES 003 ELEKTROMOS SÜTŐ
gyáriszám: 14905 1 230 000 Ft
11. GES 003 ELEKTROMOS SÜTŐ
gyáriszám: 14906 1 230 000 Ft
12. HUNDAI-kishaszon terepjáró H200 (JZX–984)
alvázszám: KMJWVH7FPWU057820 1 300 000 Ft
motorszám: D4BFV545301
13. UTÁNFUTÓ (XUB–393) EGYEDI GYÁRTMÁNY 1 100 000 Ft
alvázszám: TS91N17505T118126
14. EPMER MAX 6 KEMENCÉS ELEKTROMOS SÜTŐ 1 200 000 Ft
15. ZANUSSI 140 LITERES HŰTŐSZEKRÉNY 1 60 000 Ft
ÖSSZESEN: 6 340 000 Ft

A bejegyzési kérelem cégbírósághoz történő benyújtásáig a nem pénzbeli vagyoni hozzájárulást teljes egészében a társaság rendelkezésére kell bocsátani.

7. Üzletrész

A törzsbetéthez kapcsolódó tagsági jogok és kötelezettségek összessége az üzletrész, amely a társaság bejegyzésével keletkezik.

8. Az egyszemélyes társaság működése

8.1. Az egyszemélyes társaság a saját üzletrészét nem szerezheti meg.

8.2. Ha az egyszemélyes társaság az üzletrész felosztása vagy a törzstőke felemelése folytán új tagokkal egészül ki és így többszemélyessé válik, a tagok kötelesek az alapító okiratot társasági szerződésre módosítani.

9. A nyereség felosztása

9.1. A társaság saját tőkéjéből a tag javára, annak tagsági jogviszonyára figyelemmel kifizetést a társaság fennállása alatt kizárólag az előző üzleti évi adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartalékból teljesíthet. Nem kerülhet sor kifizetésre, ha a társaság helyesbített saját tőkéje nem éri el vagy a kifizetés következtében nem érné el a társaság törzstőkéjét, továbbá, ha a kifizetés veszélyeztetné a társaság fizetőképességét.

9.2. Az ügyvezető nem jogosult osztalékelőleg fizetéséről határozni.

10. Az alapítói határozat

10.1. A taggyűlés hatáskörébe tartozó kérdésekben a tag írásban határoz és a döntés az ügyvezetéssel való közléssel válik hatályossá.

10.2. A legfőbb szerv hatáskörét a tag gyakorolja.

10.3. Az alapító határozatait a határozatok könyvében kell nyilvántartani.

Az alapító a hatáskörébe tartozó döntés meghozatalát megelőzően köteles – a személyi kérdésekkel kapcsolatos döntéseket kivéve – az ügyvezető, valamint a Felügyelő Bizottság véleményét megismerni. Halaszthatatlan döntés esetében a vélemény beszerzése rövid úton (pld.: távbeszélő, fax, email) is történhet, azonban az így véleményt nyilvánított személy 8 napon belül köteles véleményét a döntést hozó alapító rendelkezésére bocsátani.

Az alapító döntésével kapcsolatos általános véleményezési jog gyakorlásának módja a következő:

Az alapító mielőtt a hatáskörébe tartozó (a megválasztással, illetve kinevezéssel kapcsolatos ügyek kivételével) döntést meghozná, döntésének tervezetét írásban megküldi az ügyvezetőnek és a Felügyelő Bizottság elnökének. A Felügyelő Bizottság elnöke a tervezet kézhezvételétől számított 5 napon belül összehívja a Felügyelő Bizottsági ülést, a meghívóban megjelölve annak helyét, időpontját és napirendjét. A Felügyelő Bizottság határozatát vélemény-nyilvánítása során egyszerű szótöbbséggel hozza. Az ügyvezető és a Felügyelő Bizottság álláspontját az irat kézhezvételétől számított 8 napon belül közli az alapítóval ugyancsak írásbeli formában. Ezt követően az alapító a véleményezések beérkezése után azok kézhezvételétől ugyancsak 8 napon belül közli döntését az érintettekkel írásban, melyet közvetlen az ügyvezetőnek és a Felügyelő Bizottság elnökének küld meg.

Az alapító kizárólagos hatáskörébe tartoznak az alábbiakban felsorolt hatáskörök:

1. a számviteli törvény szerinti beszámoló jóváhagyása,

2. osztalékelőleg fizetésének elhatározása,

3. pótbefizetés elrendelése és visszatérítése,

4. elővásárlási jog gyakorlása a társaság által,

5. elővásárlásra jogosult személy kijelölése,

6. üzletrész kívülálló személyre történő átruházásánál, a beleegyezés megadása.

7. eredménytelen árverés esetén, döntés az üzletrészről,

8. üzletrész felosztásához való hozzájárulás és az üzletrész bevonásának elrendelése,

9. az ügyvezető megválasztása, visszahívása, valamint az ügyvezetővel szembeni munkáltatói jogok gyakorlása,

10. felügyelő bizottság tagjainak megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása

11. a könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása,

12. olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság saját tagjával, ügyvezetőjével, felügyelő bizottsági tagjával, választott társasági könyvvizsgálójával, vagy azok közeli hozzátartozójával (Ptk. 8:1. § (1) bek.1.) illetve élettársával köt,

13. a tagok, az ügyvezetők, a felügyelő bizottsági tagok, illetve a könyvvizsgáló elleni követelések érvényesítése,

14. a társaság beszámolójának, ügyvezetésének, gazdálkodásának könyvvizsgáló által történő megvizsgálásának elrendelése,

15. a társaság jogutód nélküli megszűnésének, átalakulásának elhatározása,

16. az alapító okirat módosítása,

17. a törzstőke felemelésének és leszállításának elhatározása,

18. döntés az üzleti terv jóváhagyásáról,

19. döntés minden olyan jogügyletről, amely által a társaság 15 000 000,- Ft-ot 30 000 000,- Ft-ot meghaladó mértékben vállalna kezességet, vagy hasonló kötelezettséget, hitelfelvétel esetén dönt, ha az igénybe veendő hitel mértéke, ill. a társaság adósságállománya a 15 000 000,- Ft-ot 30 000 000,- Ft-ot meghaladja az adott ügylettel, * 

20. a 15 000 000,- Ft-ot 30 000 000,- Ft-ot meghaladó, valamint vagy az alapító által jóváhagyott üzleti tervben nem szereplő ügylet megkötésének jóváhagyása, * 

Szerződés értékének meghatározása:

Kötelezettségvállalás, hitelfelvétel esetén a szerződés értéke:

– határozott időre, egy évre vagy annál rövidebb időre kötött szerződés esetén a szerződés időtartama alatti ellenszolgáltatás; az egy évnél hosszabb időre kötött szerződés esetén pedig a szerződés időtartama alatti ellenszolgáltatás, beleértve a becsült maradványértéket is;

– határozatlan időre kötött szerződés esetén, vagy ha a szerződés időtartama kétséges, a havi ellenszolgáltatás negyvennyolcszorosa;

– a rendszeresen, illetőleg az időszakonként visszatérően kötött szerződés esetében:

– az előző költségvetési év vagy tizenkét hónap során kötött azonos vagy hasonló tárgyú szerződés, illetőleg szerződések szerinti ellenszolgáltatás, módosítva a következő tizenkét hónap alatt várható mennyiségi és értékbeli változással, vagy

– az első teljesítést követő, a következő tizenkét hónap alatti vagy a tizenkét hónapnál hosszabb időre kötött szerződés, illetőleg szerződések időtartama alatti ellenszolgáltatás.

Bevételt eredményező szerződés értéke:

– valamennyi követelés, egyéb járadék, más időszakos szolgáltatás vagy haszonvétel esetén a még teljesítendő valamennyi szolgáltatás értéke, de nem több, mint az egy évi szolgáltatás értéke.

Ingyenes ügylet értéke:

– a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeg.

Szerződések értékének meghatározásánál figyelembe kell venni, hogy a fenti értékhatárok túllépését, a szerződések önmagukban, vagy azonos és hasonló jogügyletek összeszámításával is megvalósíthatják (kötelezettségvállalást eredményező szerződés értéke- bevételt eredményező szerződés értéke).

21. mindazon ügyek, amelyeket törvény vagy jelen alapító okirat az alapító kizárólagos hatáskörébe utal.

11. Az ügyvezetés és képviselet

11.1. A társaság ügyvezetésére és képviseletére jogosult ügyvezetője:

Név: Bíró Árpád

Lakcím: 5008 Szolnok, Molnár Ferenc utca 4. sz.

Az ügyvezetői megbízatás határozott időre szól.

A megbízatás kezdő időpontja: 2018.05.15.

A megbízatás lejárta: 2021.01.01.

A vezető tisztségviselő a társaság ügyvezetését megbízási jogviszonyban munkaviszonyban látja el. * 

12. Cégvezető

12.1. A társaságnál cégvezető kinevezésére nem kerülhet sor.

13. Cégjegyzés

13.1. Az önálló cégjegyzésre jogosult:

Név: Bíró Árpád ügyvezető

14. Felügyelőbizottság

14.1. A társaságnál felügyelőbizottság választására nem sor kerül.

A felügyelő bizottság tagjai:

A társaságnál 3 (három) tagból álló felügyelőbizottság működik.

A felügyelő bizottság tagjai 2020. július 29. napjától 2025. július 28. napjáig terjedő időszakra:

Név:

Anyja neve:

Lakóhelye:

Név:

Anyja neve:

Lakóhelye:

Név:

Anyja neve:

Lakóhelye:

A felügyelő bizottsági taggá megválasztott személy az új tisztsége elfogadásától számított 15 napon belül azokat a társaságokat, amelyeknél már felügyelő bizottsági tag, írásban tájékoztatni köteles.

14.2. A felügyelő bizottság feladat- és hatásköre:

A felügyelő bizottság ellenőrzi a társaság ügyvezetését. Ennek keretében az ügyvezetőtől és a társaság vezető állású alkalmazottaitól jelentést, felvilágosítást kérhet, megtekintheti és megvizsgálhatja a társaság könyveit és iratait, illetőleg szakértővel megvizsgáltathatja azokat. A felügyelő bizottság három tagból áll, akiket az alapító jelöl ki, első alkalommal 2020. július 29. napjától 2025. július 28-ig.

A felügyelő bizottság tevékenységét a hatályos jogszabályok szerint végzi, az ügyrendjét maga állapítja meg, s azt az alapító hagyja jóvá.

A felügyelő bizottság

a) köteles megvizsgálni az alapító ülésének napirendjén szereplő valamennyi lényeges üzletpolitikai jelentést, valamint minden olyan előterjesztést, amely az alapító kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyre vonatkozik,

b) írásbeli jelentést készít a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti beszámolóról, és az adózott eredmény felhasználásáról az alapító részére,

c) kezdeményezheti az alapító által hozott határozat bírósági felülvizsgálatát,

d) ellenőrzi a társaság működését és gazdálkodását,

e) ellenőrzi a vagyonmérleg-tervezeteket és a vagyonleltár-tervezeteket,

f) egyetértési jogot gyakorol a könyvvizsgáló szervezetre ill. a könyvvizsgáló személyére az alapító felé tett ügyvezetői javaslat tekintetében,

g) ellenőrzi a működő társaság működését és gazdálkodását, ennek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja,

h) tagja az alapító ülésén tanácskozási joggal részt vehet, illetve részt vesz, ha jogszabály vagy a létesítő okirat így rendelkezik.

14.3. A felügyelő bizottság kötelező eljárása:

Ha a felügyelő bizottság szerint az ügyvezetés tevékenysége jogszabályba, vagy a létesítő okiratba ütközik, ellentétes a társaság legfőbb szerve határozataival, vagy egyébként sérti a társaság érdekeit, a felügyelő bizottság jogosult összehívni a társaság legfőbb szervének ülését e kérdés megtárgyalása és a szükséges intézkedések meghozatala érdekében. (Ptk. 3:120. § (3)) * 

15. Könyvvizsgáló

A társaság könyvvizsgálója:

Sába Auditor Kft.

5000 Szolnok, Sólyom út 3. B. lház. I/1., Cg. 16–09–003749

MKVK 000690

A könyvvizsgálat elvégzéséért személyében felelős természetes személy neve:

Bencsikné Balajti Annamária

(szül.neve: Balajti Annamária, an.: Jász Anna)

5000 Szolnok, Kertész út 29. sz.

Kamarai nyilvántartási száma: MKVK 000765

A megbízatás kezdő időpontja: 2018. 05. 15. 2020. 07. 29.

A megbízatás lejárta: 2020. 05. 31. 2021. 05. 31. * 

16. A társaság megszűnése

A társaság jogutód nélküli megszűnése esetében a hitelezők kielégítése után fennmaradó vagyon az alapítót illeti meg.

17. Egyéb rendelkezések

17.1. Azokban az esetekben, amikor a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) a társaságot kötelezi arra, hogy közleményt tegyen közzé, a társaság e kötelezettségének a Cégközlönyben tesz eleget.

17.2. A jelen alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.

Kelt: Szolnok, 2020. július 29.

.....................................
Alapító képviseletében
Szalay Ferenc
polgármester

Alulírott dr. Kóti Márton ügyvéd (5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 4. sz. II/213–215., Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ügyvédi Kamarai Azonosítója: 36063628, ügyvédi ig. száma: Ü–100385) igazolom, hogy a jelen Alapító Okirat tartalma megfelel az Alapító által közölt körülményeknek és tényeknek, valamint a jogszabályi előírásoknak. Ezen 9, azaz kilenc oldalból és 17, azaz tizenhét pontból álló Alapító Okiratot az Alapító képviselője közös elolvasás és értelmezés után előttem aláírta.

Alulírott, dr. Kóti Márton ügyvéd a 2006. évi V. törvény 51. § (3) bekezdése alapján igazolom, hogy jelen változásokkal egységes szerkezetbe foglalt Alapító Okirat szövege megfelel az Alapító Okirat Módosítások alapján hatályos tartalmának.

Ezen 2020. 07. 29.-től hatályos, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt Alapító Okiratot készítettem és ellenjegyzem.

Szolnok, 2020. július 29.

.....................................

Dr. Kóti Márton ügyvéd

5000 Szolnok, Boldog Sándor István krt. 4. II/213–215.

Kamarai Azonosító Száma: 36063628

6. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 128/2020. (VII.29.) határozatához

a TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság Javadalmazási Szabályzata

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: Alapító) által alapított kizárólagos tulajdonú gazdasági társasága vonatkozásában, Alapítói hatáskörben a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben (továbbiakban: 2009. évi CXXII. tv.) meghatározottakra figyelemmel, a TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetőjének, a felügyelőbizottság tagjainak a javadalmazásával kapcsolatosan az alábbi Javadalmazási Szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) állapítja meg.

1. A Szabályzat hatálya

Jelen Szabályzat hatálya a TISZT Tiszaligeti Szállásértékesítő és Turisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetőjére, és a felügyelőbizottsága tagjaira terjed ki azzal, hogy egy természetes személy legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött vezető tisztségviselői megbízatás, valamint legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött felügyelőbizottsági tagság után részesülhet javadalmazásban.

2. Az ügyvezető jogviszonyának létesítése

Az alapító döntése alapján a társaság részéről az ügyvezetővel munkajogviszony létesítésére kerül sor.

2.1. Az ügyvezető javadalmazása és költségtérítése

Az ügyvezető javadalmazásának arányosnak kell lennie a társaság által ellátott feladat terjedelmével, a munkavégzéssel, a felelősség mértékével, a társaság gazdasági eredményével, a társaság gazdálkodásával, a társaság által működtetett önkormányzati vagyonnal és a foglalkoztatottak létszámával. A költségtérítés és a jelen javadalmazási szabályzatban rögzített adható egyéb juttatások mértékéről Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) jogosult dönteni.

2.2. Az ügyvezető személyi alapbére

Az ügyvezető személyi alapbérét a polgármester határozza meg. A személyi alapbér emelésére tárgyévben legfeljebb egy alkalommal kerülhet sor.

2.3. Az ügyvezető prémiuma

Prémium feladat kitűzése

A polgármester kezdeményezésére, tárgyév január 31-ig az ügyvezető és a polgármester javaslatot dolgozhatnak ki a prémium-feladatokra. A javaslatot a területért felelős alpolgármesterrel – polgármesterhez való benyújtás előtt – egyeztetni kell.

A javaslat határozott, konkrét, számonkérhető, maximum 3 db, az ügyvezető által megvalósítandó tervfeladat.

A kidolgozott javaslatot a felügyelőbizottság tárgyév február 15-ig véleményezi.

A polgármester a prémium-feladatról, és annak kiírásáról tárgyév február 28-ig, a felügyelőbizottság véleményének az ismeretében dönt.

Prémium feladat értékelése, a prémium kifizetése

A prémium kifizetését az ügyvezető önértékeléssel kezdeményezi a felügyelőbizottságnál. A prémium kifizethetőségéről, annak nagyságáról a felügyelőbizottság véleményének ismeretében a polgármester dönt tárgyévet követő év május 31-ig. A felügyelőbizottság indoklással ellátott véleményében köteles nyilatkozni a kifizethetőségről és a prémium nagyságáról. A kifizethető prémium nagysága az éves személyi alapbér 50%-át nem haladhatja meg. A prémiumkifizetés végső határideje tárgyévet követő év június 30.

Prémium előleg

Tárgyév november 30-ig, az igazoltan elvégzett feladatok után fizethető ki. A kifizethető prémium előleg nagysága: az éves prémium legfeljebb 50%-a.

A prémium előleg kifizetését az ügyvezető önértékeléssel kezdeményezi a felügyelőbizottságnál. A prémium előleg kifizethetőségéről, a felügyelőbizottság véleményének ismeretében a polgármester dönt.

Kifizetési tilalmak különösen:

ha a társaságnak az éves adó- és járuléktömegének 5%-át elérő, vagy azt meghaladó mértékű, 30 napon túl lejárt köztartozása van (adó, TB, vám, stb.);

támogatásból prémium nem fizethető;

a társaság ellen csőd- vagy felszámolási eljárás indult;

a társaság működésének, gazdálkodásának felügyeletét ellátó szervek súlyos hiányosságokat, mulasztást, jogellenes magatartást tárnak fel;

ha a könyvvizsgáló a társaság éves beszámolóját elutasító záradékkal látja el;

ha az ügyvezető írásbeli figyelmeztetésben részesült;

ha a társaság saját tőkéjének mértéke a jegyzett tőke alá csökken; ha a kifizetés veszélyezteti a társaság likviditását;

a polgármester jogosult a prémium kitűzéssel egyidőben egyéb prémium kifizetési tilalmak megállapítására.

2.4. A munkaszerződés alapján az ügyvezető részére a munkaviszony megszüntetése, ill. megszűnése esetén járó juttatások

Határozott időtartamú munkaviszony esetén az ügyvezetőt a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: Mt.) valamint a 2009. évi CXXII. tv. szabályai szerinti mértékben illethetik meg a járandóságok, ettől a rendelkezéstől a felek megállapodása sem térhet el a munkavállaló javára.

Határozott időtartamú munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése esetén az ügyvezető részére egyszeri juttatás adható. A juttatás mértéke nem haladhatja meg 4 havi átlagbér összegét. A juttatás nyújtásáról és mértékéről a közgyűlés dönt a munkaviszony megszűnését megelőzően.

2.5. A kollektív szerződés ügyvezetőkre történő kiterjesztésének tilalma, illetve feloldása

Az ügyvezető munkaszerződése nem tartalmazhat olyan feltételt, amely szerint a vezetőt „Kollektív Szerződés szerinti jóléti és szociális juttatás” illeti meg.

2.6. Egyéb juttatások

A társaság ügyvezetője jogosult:

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. tv. (továbbiakban: Szja.) 70–71. §-a figyelembevételével a tárgyévi összes juttatás legfeljebb 300.000.- Ft/év (járulékokkal együtt).

Ezen felül magángépjármű hivatalos célra kiküldetési rendelvénnyel külön engedély alapján az Szja.-ban foglaltaknak megfelelően elszámolható. A céges telefon magán célú használata esetén, annak költségvonzatát az ügyvezető viseli.

A polgármester egyedi döntésével évente legfeljebb két alkalommal az előző évi beszámoló elfogadását követően jutalom állapítható meg.

3. A felügyelőbizottsági tagok díjazása

A felügyelőbizottság tagjainak díjazását megválasztásukkor a polgármester határozza meg az alábbiak figyelembevételével:

A felügyelőbizottság elnökének díjazása legfeljebb a kötelező legkisebb munkabérrel (minimálbér) megegyező nagyságú, a felügyelőbizottsági tagok díjazása legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) fele lehet.

A felügyelőbizottság tagjait a díjazáson felül egyéb juttatás nem illeti meg. A felügyelőbizottság üléséről indokolatlanul távol maradó, és a távolmaradás okát a felügyelőbizottság elnökéhez előzetesen írásban nem jelző tag tiszteletdíja esetenként 10%-kal csökkenthető a felügyelő bizottság elnökének írásbeli bejelentése alapján a polgármester döntésével.

Felügyelőbizottság elnökének, valamint tagjának e jogviszonyára tekintettel a megbízatás megszűnése esetére juttatás nem biztosítható.

A felügyelőbizottságnak kiemelt figyelmet kell fordítania, a tulajdonosi döntést segítő, megalapozott vélemény kialakítására.

Soron kívüli ülések kiemelkedő számára hivatkozással pluszjuttatás nem fizethető.

A társaság végelszámolása esetén a felügyelőbizottsági tagok díjazása felére csökken a testületi tagok feladatkörének és felelősségi körének csökkenése miatt, tekintettel arra, hogy ilyen esetekben a végelszámoló veszi át a testület feladatait.

Jelen szabályzatot Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 128/2020. (VII.29.) sz. közgyűlési határozatával fogadta el, e naptól kezdődően kell alkalmazni.

Szalay Ferenc Polgármester
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata