Módosította: 237/2021. (VII.15.) közgyűlési határozat, 260/2021. (VIII.27.) határozat, 30/2022. (I.27.) közgyűlési határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontja, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 109. §-a, a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 7. §-a és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. alapító okiratának vonatkozó rendelkezései alapján az alábbi határozatot hozza:
1. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a határozat 1–4. mellékleteit képező szerződés tervezeteket és felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert a szerződések megkötésére.
2. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. 10 000 000 Ft adományozással kapcsolatos jogügyletét és dönt a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. – a Várkonyi téri körforgalom középszigetének fejlesztésére irányuló – természetbeni közérdekű kötelezettségvállalásának elfogadásáról, mintegy 10 000 000 Ft értékben és jóváhagyja a „Gömbök” munkacímű műalkotás elhelyezését a Várkonyi téri körforgalom középszigetén a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. támogató véleménye esetén, valamint vállalja annak fenntartását, szükség szerinti felújítását.
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert, hogy a felajánlásra vonatkozó megállapodást a Kft.-vel megkösse.
3. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt a Kápolna u. melletti közösségi tér rekonstrukciójáról és a Pozsonyi u. aluljáróban csapadékvíz jelzőrendszer kialakításáról mindösszesen bruttó 32.740.842 Ft összegben, melyhez szükséges forrást Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 2020–2021. évi költségvetése terhére vállalja.
4. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt a Kápolna u. melletti közösségi tér környékén, valamint önkormányzati forrás biztosítását követően – a Virág úton képfelvevő elhelyezéséről és a meglévő, Szolnoki Rendőrkapitányság által figyelt önkormányzati térfigyelő rendszerbe történő integrálásáról.
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Miskolczi László alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó jegyző
Dr. Rácz Andrea aljegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Lits László, Szolnoki Városüzemeltetési Kft. ügyvezetője
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | jegyző |
amely létrejött egyrészről:
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
képviseli: Szalay Ferenc polgármester
másrészről:
Szolnoki Városüzemeltetési Kft. (továbbiakban: Kft.)
székhelye: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
képviseli: Lits László ügyvezető igazgató
bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
cégjegyzékszám: 16–09–017113
együttes említésük esetén Szerződő Felek között a mai napon az alábbi feltételekkel:
egymással – Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 78/2017.(III.30.) határozata alapján – a városüzemeltetési feladatok ellátására keretszerződést (továbbiakban keretszerződés) kötöttek, – többszöri módosítást követően – 2021. március 31. napjáig szólóan.
Szerződő Felek a keretszerződés III.1. pontját a következők szerint módosítják:
„1. Jelen szerződés 2017. április 1. napján lép hatályba. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződést 2026. március 31. napjáig kötik, azzal, hogy amennyiben a szerződő felek valamelyike a keretszerződés határideje lejártát megelőző 3 hónappal korábban nem jelzi a keretszerződés megszüntetésére irányuló szándékát, úgy ellenkező rendelkezés hiányában a keretszerződés mindenkor további 5 évvel meghosszabbodik, amennyiben a hatályos jogszabályi előírások erre lehetőséget biztosítanak.”
1. Jelen szerződés módosítás az aláírása napján lép hatályba, a Keretszerződés jelen módosítással nem érintett részei változatlan tartalommal hatályban maradnak.
2. A Szerződő Felek a jelen szerződést elolvasták, közösen értelmezték és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt 4 egyező példányban jóváhagyólag aláírták.
Szolnok, 2020. .....................
......................................... | ............................................ | |
Kft. | Önkormányzata |
amely létrejött egyrészről a
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,
mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),
másrészről a
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
Cégjegyzékszám: 16–09–017113
Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
képviseli: Lits László ügyvezető
mint Vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),
a továbbiakban együtt: Szerződő felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint:
Szerződő felek rögzítik, hogy 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek. A Megrendelő Közgyűlésének 103/2019. (IV.25.) határozata 2. melléklete első szerződéstervezetének jóváhagyásával Szerződő felek vállalkozási szerződést (továbbiakban vállalkozási szerződés) kötöttek. Szerződő Felek a vállalkozási szerződést Megrendelő Közgyűlése 243/2019. (IX.26.), 315/2019. (XII.19.) határozatával, Megrendelő Polgármestere 32/2020. (V.29.) Polgármesteri határozatával, Megrendelő Közgyűlése 105/2020. (VI.25.) és 148/2020. (VII.29.) határozatával jóváhagyottan öt alkalommal módosították. Szerződő felek megállapodnak, hogy Megrendelő Közgyűlése 215/2020. (X.29.) határozatának jóváhagyásával a vállalkozási szerződést az alábbiak szerint ismét módosítják.
2.1. Szerződő Felek megállapodnak, hogy a vállalkozási szerződés 2. pontját az alábbiakra módosítják:
„2. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a szerződés teljesítésének véghatárideje 2021. június 30. napja, azzal, hogy a Megrendelő előteljesítést elfogad.”
Jelen Szerződés az aláírásával lép hatályba. A vállalkozási szerződés jelen módosítással nem érintett részei változatlan formában hatályban maradnak.
A Szerződő felek a jelen szerződést elolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá négy példányban.
Kelt: Szolnok, 2020..................................
........................................... | ........................................ | |
Megrendelő | Vállalkozó |
amely létrejött egyrészről a
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,
mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),
másrészről a
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
Cégjegyzékszám: 16–09–017113
Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
képviseli: Lits László ügyvezető
mint Vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),
a továbbiakban együtt: Szerződő felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint:
Szerződő Felek rögzítik, hogy 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek. A Megrendelő Közgyűlésének 104/2020. (VI.25.) határozatának jóváhagyásával Szerződő felek vállalkozási szerződést (továbbiakban vállalkozási szerződés) kötöttek. Szerződő felek megállapodnak, hogy Megrendelő Közgyűlése 215/2020. (X.29.) határozatának jóváhagyásával a vállalkozási szerződést az alábbiak szerint módosítják.
2.1. Szerződő Felek megállapodnak, hogy a vállalkozási szerződés 2. pontját az alábbiakra módosítják:
„2. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a szerződés teljesítésének véghatárideje 2021. június 30. napja, azzal, hogy a Megrendelő előteljesítést elfogad.”
Jelen Szerződés az aláírásával lép hatályba. A vállalkozási szerződés jelen módosítással nem érintett részei változatlan formában hatályban maradnak.
A Szerződő felek a jelen szerződést elolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá négy példányban.
Kelt: Szolnok, 2020..................................
........................................... | ........................................ | |
Megrendelő | Vállalkozó |
amely létrejött egyrészről
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,
mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
Cégjegyzékszám: 16–09–017113
Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
képviseli: Lits László ügyvezető
mint Vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),
a továbbiakban együtt: Szerződő felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint:
Szerződő Felek rögzítik, hogy 2017. április 1. napjától városüzemeltetési feladat ellátásáról szóló keretszerződést (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek.
Jelen Szerződés aláírásával Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó pedig elvállalja
1.1. a Kápolna úti közösségi tér rekonstrukciója (park rekonstrukció, térburkolat helyreállítás, utcabútorok telepítése térvilágítás és térfigyelő rendszer kiépítésével) tárgyú építési, fejlesztési beruházás megvalósítását a vonatkozó jogszabályok szerint.
1.2. „Csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása a Pozsonyi úti aluljárónál” tárgyú kivitelezési – amennyiben szükséges tervezési – munkák elvégzését, a mellékelt főbb műszaki követelmények, irányelvek figyelembevételével.
Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződés teljesítésének véghatárideje 2021. június 30. napja, azzal, hogy a Megrendelő előteljesítést elfogad.
3.1. A Vállalkozó a Megrendelővel egyeztetettek szerinti kivitelezési munkálatokat látja el.
3.2. Megrendelő köteles a munkaterületet munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. A munkaterület akkor alkalmas a munka elvégzésére, ha annak állapota a szerződés teljesítését nem gátolja.
3.3. Vállalkozó a Megrendelő utasítása szerint köteles eljárni. Az utasítási jog nem terjed ki a tevékenység megszervezésére, illetőleg nem teheti a teljesítést terhesebbé.
3.4. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre a Vállalkozó köteles őt figyelmeztetni. Ha azonban a Megrendelő a figyelmeztetés ellenére az utasítását fenntartja, a Vállalkozó a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a Megrendelő utasításai szerint a Megrendelő kockázatára elláthatja.
3.5. Ha a Megrendelő olyan utasítást ad, amelynek végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát a Vállalkozó köteles a teljesítést megtagadni.
3.6. Amennyiben a Vállalkozónak a jelen Szerződésben nem szereplő, de a teljesítéshez szükséges egyéb információra van szüksége, köteles az információ igényéről Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által észszerűen kért, a szerződésszerű teljesítéshez szükséges minden információt késedelem nélkül a Vállalkozó rendelkezésére bocsát.
3.7. Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni minden olyan körülményről, mely a feladat ellátás eredményességét, vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmaradása vagy késedelmes közlés esetén annak következményeit a Vállalkozó viseli.
3.8. A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységét bármikor jogosult ellenőrizni. Nem mentesül a Vállalkozó a szerződésszegés jogkövetkezményei alól amiatt, ha a Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el.
3.9. A Vállalkozó a jelen szerződésből eredő kötelességeit át nem ruházhatja, viszont alvállalkozó igénybevételére jogosult. A Vállalkozó az általa jogosan igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.
3.10. Szerződő felek kötelesek a Szerződés időtartama alatt folyamatosan, a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően kölcsönösen együttműködni. Ennek megfelelően időben tájékoztatják egymást, nem csupán a jelen megállapodásban foglaltak teljesítéséről, hanem minden olyan számottevő kérdésről, amely a szerződés teljesítésére kihatással lehet.
3.11. Amennyiben bármelyik fél megszegi a tájékoztatási és együttműködési kötelezettségét, köteles a másik fél ebből származó kárát a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint megtéríteni.
4.1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződés szerinti kivitelezési tevékenység egyes, önálló műszaki egységet alkotó teljesítésének befejezését követően műszaki átadás-átvételi eljárást folytatnak le, amelynek során a Szerződő felek elvégzik az adott üzletágban szokásos azon vizsgálatokat, amelyek a teljesítés szerződésszerűségének megállapításához szükségesek. Az egyes munkarészek kapcsán a sikeres műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően megkezdődik a jótállási időszak.
4.2. A Megrendelő által felhatalmazott műszaki ellenőr köteles a Vállalkozó által megjelölt időpontra kitűzött műszaki átadás-átvételi eljárás során megvizsgálni az elkészült építőipari kivitelezési tevékenységet és a jelen szerződésben foglaltak teljesülését. Vállalkozó köteles a műszaki átadás-átvételi eljárás várható időpontja előtt legalább 3 munkanappal a Megrendelőt írásban tájékoztatni.
4.3. Határidőben teljesít a Vállalkozó, ha az átadás-átvétel a szerződésben előírt teljesítési határidőn belül megkezdődött.
4.4. A Megrendelő köteles a szerződésszerűen felajánlott szolgáltatás átvételére. A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan hiba miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
4.5. A Vállalkozó a jelen Vállalkozási szerződést akkor teljesítette, ha valamennyi feladatát a jelen szerződésben meghatározott minőségi és mennyiségi feltételeknek megfelelően elvégezte (teljesítés). Vállalkozó a Vállalkozási szerződés teljesítéséről köteles haladéktalanul a Megrendelőt tájékoztatni. Megrendelő a teljesítés megtörténtét írásban igazolja (a továbbiakban: teljesítési igazolás).
5.1. A Szerződő felek a Vállalkozót megillető vállalkozói díj összegét
1.1. pont tekintetében bruttó 18 240 842 Ft összegben,
1.2. pont tekintetében bruttó 14 500 000 Ft összegben
határozzák meg, amely magában foglalja a Vállalkozó Szerződés teljesítésével kapcsolatos járulékos költségeinek, beleértve a tervezési feladatok díjának és valamennyi járulékos költségének megtérítését is. A Vállalkozó e vállalkozói díjon kívül a Megrendelővel szemben semmilyen jogcímen egyéb követelést nem támaszt.
5.2. A Vállalkozó jogosult felek előzetes egyeztetése alapján részfeladatonként legfeljebb 70% előleg igénybevételére a szerződéskötést követő 15 napon belül előleg bekérő levele alapján. A Vállalkozó a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Az előleggel a végszámlában köteles elszámolni.
5.3. A Vállalkozó jogosult az 1.1. vagy 1.2. pontban meghatározott részfeladat teljesítését követően az 5.1. pontban foglalt megbontásnak megfelelően külön részszámla kibocsátására, azzal, hogy az egész feladat teljesítését követően végszámlát állít ki.
5.4. A Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a Megrendelő az általa leigazolt teljesítés alapján a vállalkozói díjat a Vállalkozó számlájának ellenében a számla kézhezvételétől számított 30 naptári napon belül átutalással köteles megfizetni a Vállalkozó bankszámlájára.
5.5. A Vállalkozó köteles elvégezni – díj ellenében – az utólag megrendelt, különösen tervmódosítás miatt szükségessé váló munkát is, ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé. Felek a pótmunka díjazásában és a teljesítéssel felmerülő költségek viselésében előzetesen írásban megállapodnak.
5.6. A feladatok teljesítését a Megrendelő részéről a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, érvényesítési és utalványozási hatásköri és eljárási rendjének részletes szabályairól szóló Polgármesteri – Jegyzői Együttes Utasítás vonatkozó mellékletében a megállapodás tárgyát képező feladatra vonatkozó szakmai teljesítést igazoló személy igazolja. A teljesítés igazolást a Megrendelő a szerződésszerű teljesítést követő 5 munkanapon belül állítja ki.
6.1. Jelen Szerződés az aláírásával lép hatályba.
6.2. A Szerződő felek az esetleges jogvitáikat elsődlegesen békés úton, tárgyalások útján kívánják rendezni, melynek eredménytelensége esetén a pertárgy értékétől függően kikötik a Szolnoki Járásbíróság vagy a Szolnoki Törvényszék illetékességét. Jelen Szerződés mindennemű módosítása és kiegészítése kizárólag írásban, a Szerződő felek egyetértésével lehetséges.
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
A Szerződő felek a jelen szerződést elolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá négy példányban.
Kelt: Szolnok, ..................................
........................................... | ........................................ | |
Megrendelő | Vállalkozó |
1. Cél: A Szolnok, Pozsonyi u. aluljáróban a heves esőzések során tapasztalható elöntések előrejelzésére, az esetlegesen szükséges vis maior intézkedés keretében történő forgalomkorlátozás megvalósítására csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása.
2. Helyszín: Szolnok, Pozsonyi úti aluljáró és térsége
3. A megvalósítani kívánt csapadékvíz jelzőrendszer feladata:
3.1. a csapadékvízszint valós időben történő monitoringozása – a csapadékprognózisok és az ultrahangos szenzorhálózat adatai alapján – online felületen elérhető adatbázis rendszeren keresztül;
3.2. a rendszer részét képezi a forgalomirányítási eszközök telepítése (forgalmi irányonkénti 1–1 jelzőlámpa az ehhez szükséges infrastruktúra telepítésével), mellyel az áthajtás korlátozására is sor kerülhetne, így a gépjárművezetőknek lehetőségük lesz alternatív útvonalat választani;
3.3. továbbá az illetékes – intézkedésre jogosult – szerveknek (pl.: víziközmű szolgáltató, rendőrség, katasztrófavédelem stb.) történő – SMS-ben vagy más módon – riasztás megküldése.
A csapadékvíz jelzőrendszer ultrahangos vízszintmérőhálózatból és a vízszintmérőkhöz kapcsolódó jelzőlámpa rendszerből, továbbá adatbázis és online felületen elérhető monitoring rendszerből áll össze, a rendszer működtetéséhez szükséges elektromos csatlakozási pont kiépítésével együtt. Az elektromos csatlakozási pontot a Megrendelő által jóváhagyott módon kell kialakítani. Az egyes rendszerelemeknek az alábbi leírásnak kell megfelelnie.
a) Ultrahangos vízszintmérő hálózat és adatbázis és monitoring rendszer
A vízszint mérése ultrahangos szenzorokkal történik 230V-os táplálású mérőegység segítségével. Kritikus (előre meghatározott) vízszint elérésekor a mérőegység azonnali jelzést küld a központi rendszernek vezeték nélküli (mobil) kommunikációs csatornán keresztül. A mérőegység meghatározott ún. életjelet küld a központnak, aminek elmaradása a rendszer működésképtelenségét jelzi (pl. kommunikációs hiba vagy áramkimaradás miatt). A hibatűrő képesség fokozása érdekében a mérések több ponton történnek, így egy esetleges szenzorhiba is jelezhető.
A mérőegység 3 részből áll, tartalmaz egy mérődobozt és két darab mérőfejet melyek gyengeáramú vezetéken csatlakoznak a mérődobozhoz.
aa) Mérődoboz
Méretek: Legfeljebb 250x250x200mm (szélesség, magasság, mélység)
Burkolat anyaga: ABS
Szigetelési osztály: IP67
Folyamatos fogyasztás: <1W
GSM850 kommunikáció során rövid időre (másodpercek) a csúcsfogyasztás: 2–3W
Bruttó súly összesen: <1kg
A mérődobozban ipari tápegység található, ami a 230V-os bemeneti váltakozó feszültségből állítja elő a mérőrendszer 12V-os tápfeszültségét.
ab) Ultrahangos mérőfej (2 db)
A mérődobozt az ultrahangos mérőfejekkel kisfeszültségű vezeték köti össze.
Méretek: Legfeljebb 200x200x150mm (szélesség, magasság, mélység)
Burkolat anyaga: ABS
Szigetelési osztály: IP67
Üzemi hőmérséklet: –40ÜC ... +65 C
Bruttó súly összesen: <1kg
Tápellátását a mérődoboz biztosítja: 5V
Rögzítés módja
ac) Adatbázis, monitoring rendszer
1. Az adatok lekérésére online felület létrehozása és online adatbáziskezelő és kiértékelő rendszer használati jogának biztosítása külön megállapodás szerint, amelyen keresztül kizárólag a Megrendelő erre vonatkozóan jogosultsággal rendelkező személyek férhetnek hozzá pillanatnyi és a múltbeli adatokhoz.
2. Az adatokat a mérés idejétől számítva legalább 5 évig tárolni kell a szerveren; biztonsági és külső adathordozón történő mentés mellett.
3. A kiépített rendszernek rendelkeznie kell a bővíthetőség lehetőségével, továbbá az alkalmazott szoftver részletes specifikációja, működésének alapvető elvei, a rendszerspecifikációs elvárások átadása a beüzemeléssel egyidejűleg. Ennek keretében a tovább fejleszthetőség, a modularitás, a rugalmasság elvárás.
b) Forgalomirányítási eszközök telepítése
Az ultrahangos vízszintmérő rendszerhez szabványos 2 db, két színű jelzőlámpa kapcsolódik, az aluljáró két forgalmi irányában az egyéb jogszabályok, szakmai szabályok szerinti egyéb forgalmi infrastruktúra telepítésével.
A jelzőlámpához három szintű vezérlési program kapcsolódik:
Alapszint:
Az ultrahangos vízszintmérő rendszer nem jelez, vízszint emelkedés nincs.
A jelzőlámpa kikapcsolt állapotú.
Első szint:
Az ultrahangos vízszintmérő rendszer vízszint emelkedést jelez. A víz szintje megemelkedik, az aluljáró alatt lévő járművek az aluljárót biztonságosan még elhagyhatják, illetve aluljáróban gépjárművel kellő körültekintéssel át lehet hajtani.
A jelzőlámpa sárga villogó üzemmódban van.
Második szint:
Az ultrahangos vízszintmérő rendszer az első szinthez képest további vízszint emelkedést jelez. A víz szintje tovább emelkedik, az aluljáróba behajtani tilos. A jelzőlámpa folyamatos piros üzemmódban van.