Módosította: 260/2021. (VIII.27.) határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény egyes rendelkezéseinek eltérő alkalmazásáról szóló 307/2021. (VI. 5.) Korm. rendelet 1. §-a és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 88. § (2) bekezdése alapján az alábbi határozatot hozza:
1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodása módosításának tervezetét jelen határozat 1. mellékletében foglaltak szerint, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodás tervezetét jelen határozat 2. mellékletében foglaltak szerint elfogadja, azzal, hogy a döntés a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása valamennyi tagönkormányzatának minősített többséggel hozott azonos tartalmú döntésével válik érvényessé.
2. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert a szükséges intézkedések megtételére és valamennyi dokumentum aláírására.
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Miskolczi László alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó jegyző
Dr. Rácz Andrea aljegyző
Polgármesteri Hivatal Igazgatói
Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | jegyző |
A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulás tagjai a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodását az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 167/C. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 88. § (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint módosítják:
1. A Társulási Megállapodás 2. pontja helyébe az alábbi szöveg lép:
„2. A társulás tagjainak neve, székhelye, képviselője:
Település | Székhely | Képviselő | |
Besenyszög Város Önkormányzata | 5071 Besenyszög, Dózsa György út 4. | Balogh Zoltán polgármester | |
Csataszög Községi Önkormányzat | 5064 Csataszög, Szebb Élet út 42. | Oravecz Zsuzsanna Éva polgármester | |
Hunyadfalva Községi Önkormányzat | 5063 Hunyadfalva, Árpád út 12. | Vékonyné Házi Eszter polgármester | |
Kőtelek Községi Önkormányzat | 5062 Kőtelek, Szabadság út 1. | Lovász Tibor polgármester | |
Martfű Város Önkormányzata | 5435 Martfű, Szent István tér 1. | Dr. Papp Antal polgármester | |
Nagykörű Községi Önkormányzat | 5065 Nagykörű, Május 1 út 1. | Túri Tibor polgármester | |
Rákóczifalva Városi Önkormányzat | 5085 Rákóczifalva, Szabadság tér 2. | Dr. Túróczi Imre polgármester | |
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat | 5084 Rákócziújfalu, Rákóczi út 26. | Varga József polgármester | |
Szajol Községi Önkormányzat | 5081 Szajol, Rózsák tere 1. | Szöllősi József polgármester | |
Szászberek Községi Önkormányzat | 5053 Szászberek, Kossuth L. út 197. | Alapi József polgármester | |
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. | Szalay Ferenc polgármester | |
Tiszajenő Községi Önkormányzat | 5094 Tiszajenő, Vasút utca 11. | Virág József polgármester | |
Tiszasüly Községi Önkormányzat | 5061 Tiszasüly, Kiséri út 21. | Nagy Richárd polgármester | |
Tiszavárkony Község Önkormányzata | 5092 Tiszavárkony, Endre királyút 37. | Hegedüs István polgármester | |
Tószeg Községi Önkormányzat | 5091 Tószeg, Rákóczi út 37. | Dr. Gyuricza Miklós polgármester | |
Újszász Városi Önkormányzat | 5052 Újszász, Szabadság tér 1. | Dobozi Róbert polgármester | |
Vezseny Községi Önkormányzat | 5093 Vezseny, Templom út 1. | Szabó Ferenc polgármester | |
Zagyvarékas Község Önkormányzata | 5051 Zagyvarékas, Rákóczi út 56. | Kurucz László Árpád polgármester | |
” |
2. A Társulási Megállapodás 3. pontja helyébe az alábbi szöveg lép:
„3. A társuláshoz tartozó települések lakosságszáma:
Település | Lakosságszám (2020. 01. 01.) | |
Besenyszög Város | 3 301 fő | |
Csataszög Község | 314 fő | |
Hunyadfalva Község | 207 fő | |
Kőtelek Község | 1 562 fő | |
Martfű Város | 6 356 fő | |
Nagykörű Község | 1 646 fő | |
Rákóczifalva Város | 5 440 fő | |
Rákócziújfalu Község | 1 976 fő | |
Szajol Község | 3 857 fő | |
Szászberek Község | 993 fő | |
Szolnok Megyei Jogú Város | 69 643 fő | |
Tiszajenő Község | 1 571 fő | |
Tiszasüly Község | 1 517 fő | |
Tiszavárkony Község | 1 577 fő | |
Tószeg Község | 4 521 fő | |
Újszász Város | 6 204 fő | |
Vezseny Község | 663 fő | |
Zagyvarékas Község | 3 724 fő | |
A Társuláshoz tartozó települések lakosságszáma összesen: | 115 072 fő | |
” |
3. A Társulási Megállapodás 4.1. pontjában szereplő, „A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:” cím alatti felsorolás helyébe a következő felsorolás lép:
„011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start- munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
095020 Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás”
4. A Társulási Megállapodás 4.1. pontjában szereplő, „Tevékenységek megnevezése, TEÁOR száma:” cím alatti felsorolás utolsó sora az alábbi szerint módosul:
„8899 Máshová nem sorolt egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül”
5. A Társulási Megállapodás 7.1 pont e) alpontjából törlésre kerül az alábbi szöveg:
„család – és gyermekjóléti szolgálat”
6. A Társulási megállapodás 7.4 pontja kiegészül az alábbi g) alponttal:
„g) Tiszavárkony:
család – és gyermekjóléti szolgálat”
7. A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodása 2019. november 20. napján kelt, 48/2019. (XI. 20.) számú határozatával támogatott Társulási Megállapodás záradéka helyébe az alábbi szöveg lép:
„Jelen Társulási Megállapodás a törzskönyvi nyilvántartásba való bejegyzés napjával lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 2019. november 20. napján kelt, 48/2019. (XI. 20.) számú határozatával támogatott Társulási Megállapodás hatályát veszti. A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:”
8. A Társulási Megállapodás jelen módosítással nem érintett részei változatlanul hatályban maradnak.
Záradék:
A Társulási Megállapodás-módosítást a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásának Társulási Tanácsa ......../2021. (VI.30.) határozatával támogatta.
A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodásának módosítását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:
Önkormányzat neve | Határozat száma | Polgármester neve, aláírása | |
Besenyszög Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Balogh Zoltán polgármester | |
Csataszög Községi Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Oravecz Zsuzsanna Éva polgármester | |
Hunyadfalva Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Vékonyné Házi Eszter polgármester | |
Kőtelek Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Lovász Tibor polgármester | |
Martfű Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................... Dr. Papp Antal polgármester | |
Nagykörű Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ..................... Túri Tibor polgármester | |
Rákóczifalva Városi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dr. Túróczi Imre polgármester | |
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Varga József polgármester | |
Szajol Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szöllősi József polgármester | |
Szászberek Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Alapi József polgármester | |
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szalay Ferenc polgármester | |
Tiszajenő Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Virág József polgármester | |
Tiszasüly Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Nagy Richárd polgármester | |
Tiszavárkony Község Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Hegedüs István polgármester | |
Tószeg Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dr. Gyuricza Miklós polgármester | |
Újszász Városi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dobozi Róbert polgármester | |
Vezseny Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szabó Ferenc polgármester | |
Zagyvarékas Község Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Kurucz László Árpád polgármester |
PREAMBULUM
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 87. §-a alapján a 2. pontban felsorolt települések önkormányzatai
– a térséghez tartozó települési önkormányzatok kapcsolat- és együttműködési rendszere szervezeti keretének biztosítására, a térség lakóinak az önkormányzati közszolgáltatásokhoz minél teljesebb körben való hozzájutására, a mind magasabb szintű ellátás és szolgáltatás biztosítására,
– térségi közszolgáltatások biztosítására, szervezésére, összehangolására, fejlesztésére, az egyes települések önkormányzatainak teljesítőképességét meghaladó önkormányzati feladat-hatáskör, valamint a közszolgáltatási rendszer közös, illetve térségi rendszerének kialakítására, szervezésére, összehangolására, működtetésére, fejlesztésére,
– a térség intézményrendszerének integrálására, feladatellátásának összehangolására, fejlesztésére, intézményfenntartására,
– a feladatellátás feltétel- és forrásrendszerének koordinálására, fejlesztésére, a rendelkezésre álló források minél teljesebb, célszerűbb és optimálisabb felhasználására,
– a térség területének összehangolt fejlesztésére,
– a közösségi szolgáltatások térségi szinten történő kiegyenlített, magas színvonalú és minőségű ellátására,
– a térség együttműködés hosszú távú biztosítása érdekében
az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre, az önkormányzati egyenjogúságok tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és arányos teherviselés alapján az alábbi feltételekkel.
1. A társulás neve, székhelye:
Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása (a továbbiakban: Társulás), 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
2. A társulás tagjainak neve, székhelye, képviselője:
Település | Székhely | Képviselő | |
Besenyszög Város Önkormányzata | 5071 Besenyszög, Dózsa György út 4. | Balogh Zoltán polgármester | |
Csataszög Községi Önkormányzat | 5064 Csataszög, Szebb Élet út 42. | Oravecz Zsuzsanna Éva polgármester | |
Hunyadfalva Községi Önkormányzat | 5063 Hunyadfalva, Árpád út 12. | Vékonyné Házi Eszter polgármester | |
Kőtelek Községi Önkormányzat | 5062 Kőtelek, Szabadság út 1. | Lovász Tibor polgármester | |
Martfű Város Önkormányzata | 5435 Martfű, Szent István tér 1. | Dr. Papp Antal polgármester | |
Nagykörű Községi Önkormányzat | 5065 Nagykörű, Május 1 út 1. | Túri Tibor polgármester | |
Rákóczifalva Városi Önkormányzat | 5085 Rákóczifalva, Szabadság tér 2. | Dr. Túróczi Imre polgármester | |
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat | 5084 Rákócziújfalu, Rákóczi út 26. | Varga József polgármester | |
Szajol Községi Önkormányzat | 5081 Szajol, Rózsák tere 1. | Szöllősi József polgármester | |
Szászberek Községi Önkormányzat | 5053 Szászberek, Kossuth L. út 197. | Alapi József polgármester | |
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. | Szalay Ferenc polgármester | |
Tiszajenő Községi Önkormányzat | 5094 Tiszajenő, Vasút utca 11. | Virág József polgármester | |
Tiszasüly Községi Önkormányzat | 5061 Tiszasüly, Kiséri út 21. | Nagy Richárd polgármester | |
Tiszavárkony Község Önkormányzata | 5092 Tiszavárkony, Endre királyút 37. | Hegedüs István polgármester | |
Tószeg Községi Önkormányzat | 5091 Tószeg, Rákóczi út 37. | Dr. Gyuricza Miklós polgármester | |
Újszász Városi Önkormányzat | 5052 Újszász, Szabadság tér 1. | Dobozi Róbert polgármester | |
Vezseny Községi Önkormányzat | 5093 Vezseny, Templom út 1. | Szabó Ferenc polgármester | |
Zagyvarékas Község Önkormányzata | 5051 Zagyvarékas, Rákóczi út 56. | Kurucz László Árpád polgármester |
3. A társuláshoz tartozó települések lakosságszáma:
Település | Lakosságszám (2020. 01. 01.) | |
Besenyszög Város | 3 301 fő | |
Csataszög Község | 314 fő | |
Hunyadfalva Község | 207 fő | |
Kőtelek Község | 1 562 fő | |
Martfű Város | 6 356 fő | |
Nagykörű Község | 1 646 fő | |
Rákóczifalva Város | 5 440 fő | |
Rákócziújfalu Község | 1 976 fő | |
Szajol Község | 3 857 fő | |
Szászberek Község | 993 fő | |
Szolnok Megyei Jogú Város | 69 643 fő | |
Tiszajenő Község | 1 571 fő | |
Tiszasüly Község | 1 517 fő | |
Tiszavárkony Község | 1 577 fő | |
Tószeg Község | 4 521 fő | |
Újszász Város | 6 204 fő | |
Vezseny Község | 663 fő | |
Zagyvarékas Község | 3 724 fő | |
A Társuláshoz tartozó települések lakosságszáma összesen: | 115 072 fő |
4. A társulás által ellátott feladat- és hatáskörök
A Társulásban résztvevő települési önkormányzatok a Társulást egyes szociális, egészségügyi és gyermekjóléti feladatok ellátására, térségi közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására hozzák létre.
Az egyes szolgáltatási egységek (mikro-térségek), a Társulás egyes funkcióiról, feladatköreiről, a feladatkörbe tartozó egyes önkormányzati feladat- és hatáskör, közszolgáltatás ellátásáról, intézményrendszer fenntartásáról, működtetéséről, szervezéséről, összehangolásáról ezen Társulási Megállapodás keretei között, illetve külön megállapodásba foglaltan gondoskodhatnak.
A közszolgáltatások magasabb szakmai színvonalon történő, illetve hatékonyabb ellátása érdekében a Társulás az alábbi feladatokat szervezi és hangolja össze a jelen megállapodásban rögzítettek szerint:
4.1. Szociális ellátás, gyermekjóléti feladatok
A Társulás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény alapján az alábbi feladatok térségi szintű ellátására 1. sz. mellékletben található szerkezeti ábra alapján működő 5 db területileg lehatárolt működésű mikro-térségben ellátást nyújtó közös fenntartású intézményt tart fenn, melyek a következő feladatokat látják el:
a) család- és gyermekjóléti szolgálat,
b) támogató szolgáltatás,
c) közösségi ellátások (közösségi pszichiátriai ellátás, szenvedélybetegek közösségi ellátása),
d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
e) család-és gyermekjóléti központ,
f) gyermekek átmeneti gondozása: helyettes szülő, gyermekjóléti központ (csak Szolnokon),
g) házi segítségnyújtás,
h) nappali ellátás (idősek klubja),
i) adósságkezelő szolgáltatás (csak Szolnokon),
j) hajléktalanok, pszichiátriai betegek és szenvedélybetegek nappali ellátása,
k) étkeztetés,
l) tanyagondnoki és falugondnoki szolgáltatás,
m) idősek ápolását, gondozását biztosító szociális szakosított ellátás (idősek otthona),
n) utcai szociális munka (csak Szolnokon)
o) hajléktalanok átmeneti szállása,
p) hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és időszakos férőhelye
q) szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása,
r) szociális foglalkoztatás, munkahelyi vendéglátás és
s) fogyatékosok nappali ellátása
t) gyermekétkeztetés
u) időskorúak gondozóháza
Alaptevékenység államháztartási szakágazata: 841105 Helyi Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start- munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
095020 Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás”
Tevékenységek megnevezése, TEÁOR száma:
5629 Egyéb vendéglátás
7022 Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás
7490 Máshová nem sorolt egyéb szakmai, tudományos műszaki tevékenység
8219 Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás
8411 Általános közigazgatás
8412 Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás igazgatása
8510 Iskolai előkészítő oktatás
8520 Alapfokú oktatás
8560 Oktatást kiegészítő tevékenység
8623 Fogorvosi járóbeteg ellátás
8690 Egyéb humán egészségügyi ellátás
8730 Idősek, fogyatékosok bentlakásos ellátása
8790 Egyéb bentlakásos ellátás
8810 Idősek, fogyatékosok szociális ellátása bentlakás nélkül
8891 Gyermekek napközbeni ellátása
8899 Máshová nem sorolt egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül
4.2. Egészségügyi ellátás
A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény alapján, figyelemmel az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről szóló 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendeletben foglaltakra, továbbá az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvényre, valamint az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendeletre a fogorvosi ügyelet térségi szintű ellátását közreműködővel látja el.
A vállalkozási szerződés tartalmazza a feladat ellátásával megbízott vállalkozó megnevezését az ellátási területet, a feladat ellátásának finanszírozását, költségeit, elszámolását.
5. A társulás döntéshozó szerve, a döntéshozó szervének tagjait megillető szavazatarány:
5.1. A társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács.
A Társulási Tanács minden tagja – a képviselt település lakosságszámától függetlenül – egy szavazattal rendelkezik.
A Társulási Tanács gyakorolja a jelen megállapodásban meghatározott, valamint a települési önkormányzatok képviselő-testületei által külön megállapodásban átruházott önkormányzati feladat- és hatásköröket.
A Társulási Tanács tagjai a társult települési önkormányzatok mindenkori hivatalban lévő polgármesterei. A polgármester akadályoztatása esetén a polgármester helyettesítésének rendjéről a képviselő-testület rendelkezik teljes körű meghatalmazással. A helyettesítéssel, képviseleti joggal felruházott képviselő a felhatalmazó irat (szabályzat, határozat, kijelölő irat) Társulási Tanács Elnökének történő bemutatását, átadását követően járhat el. A Társulási Tanács települési polgármestert helyettesítő szavazó tagja csak az adott település önkormányzati képviselője lehet.
A Társulási Tanács alakuló ülését a székhely település polgármestere hívja össze és vezeti.
Az alakuló ülés napirendjére a székhely település polgármestere tesz javaslatot.
Az alakuló ülés kötelező napirendje:
a) a Társulás megalakulásának kimondása,
b) a Társulás tisztségviselőinek megválasztása,
c) a társulási szervek tagjainak megválasztása és
d) a Társulási Megállapodás felülvizsgálata.
A Társulási Tanács ülését a Társulási Tanács Elnöke hívja össze és vezeti, akadályoztatása illetve távolléte esetén az Alelnök. A Társulási Tanács Elnöke és az Alelnök együttes akadályoztatása esetén a Társulási Tanács ülését a korelnök hívja össze és vezeti le.
A Társulási Tanács ülését össze kell hívni:
a) a Társulási Megállapodásban vagy a Társulási Tanács által meghatározott esetben,
b) a társulási tagok egynegyedének – napirendet tartalmazó – indítványára, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül
c) az Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül
d) a Társulási Tanács Elnökének javaslatára.
A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A Társulási Tanács ülése esetén a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a jegyzőkönyvet a Társulási Tanács Elnöke és a Társulási Tanács által kijelölt Társulási Tanács tag írja alá.
Társulási Tanács Elnöke a Társulási Tanács üléséről készült hitelesített jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül megküldi a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatalnak és a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott módon a Társulás tagjainak.
5.2. A Társulás a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra a térséghez tartozó valamennyi települési önkormányzatra vonatkozóan kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.
A Társulás a gyermekjóléti, gyermekvédelmi személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra – a térséghez tartozó valamennyi települési önkormányzatra vonatkozóan – kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.
6. A döntéshozatal módja, a minősített döntéshozatal esetei:
A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a társult tagok képviselőinek több mint 50%-a jelen van és a jelenlévők által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a társulásban résztvevő települések összes lakosságszámának 50%-át.
A Társulási Tanács döntéseit alapvetően a jelenlévő képviselők több mint 50%-a támogató szavazatával hozza, de el kell érni a társult települések lakosságszámának több mint 50%-át.
A Társulásban résztvevő önkormányzatok képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges:
a) a Társulás éves költségvetésének, éves munkatervének, valamint éves gazdálkodásról szóló beszámolójának (zárszámadásának) elfogadásához,
b) a Társulási Megállapodás elfogadásához, illetve módosításához,
c) intézmény alapításához, megszüntetéséhez, összevonásához,
d) a Társulás részére fizetendő tagdíj megállapításához, módosításához,
e) valamennyi társult tagot érintő pénzügyi kötelezettségvállaláshoz és
f) a Társulás feloszlásának kimondásához.
A Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozik:
a) a Társulási Tanács Elnökének, Alelnökének megválasztása, Alelnök helyetteseinek kijelölése,
b) a Társulásból való kizárásról szóló döntés elfogadása,
c) az intézményvezetők megválasztása,
d) pályázat benyújtása,
e) a Társulás állandó és eseti bizottságai tagjainak megválasztása,
f) a térség fejlesztését szolgáló – pénzügyi hozzájárulást igénylő – pályázat benyújtásához szükséges települési hozzájárulás meghatározása és
g) a hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízatás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása.
A Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdésekben minősített többséggel dönt, mely a Társulásban résztvevő települések szavazatának több mint 50%-a és el kell érnie a társult települések lakosságszámának több mint 50%-át.
7. A közös fenntartású intézmény(ek) megnevezése(i):
A közös fenntartású intézmények megnevezése és az általuk ellátandó feladatok:
7.1. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Gyermekjóléti és Szociális Szolgáltató Központ:
a) Rákóczifalva:
család-és gyermekjóléti szolgálat
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
támogató szolgáltatás,
idősek ápolását-gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
étkeztetés
b) Rákócziújfalu:
család-és gyermekjóléti szolgálat
támogató szolgáltatás,
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja)
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
étkeztetés
c) Újszász:
támogató szolgáltatás
d) Zagyvarékas:
támogató szolgáltatás
e) Tiszavárkony:
házi segítségnyújtás
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
tanyagondnoki szolgáltatás
f) Martfű: étkeztetés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, nappali ellátás (idősek klubja)
támogató szolgálat
7.2. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központja
a) Újszász:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
étkeztetés,
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
közösségi ellátások (közösségi pszichiátriai ellátás a térség 17 településén)
b) Zagyvarékas:
család- és gyermekjóléti szolgálat
étkeztetés
házi segítségnyújtás,
közösségi ellátások (közösségi pszichiátriai ellátás)
nappali ellátás (idősek klubja)
7.3. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Szociális Szolgáltató Besenyszögi Központja
a) Besenyszög:
család-és gyermekjóléti szolgálat,
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
étkeztetés,
tanyagondnoki szolgáltatás,
idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)
közösségi ellátások (szenvedélybetegek közösségi ellátása a térség 17 településén, és Martfű településen),
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
munkahelyi vendéglátás
b) Kőtelek:
család-és gyermekjóléti szolgálat,
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja ellátási területe: Kőtelek és Hunyadfalva),
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
c) Hunyadfalva:
család-és gyermekjóléti szolgálat,
házi segítségnyújtás,
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
d) Csataszög:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
házi segítségnyújtás
e) Nagykörű:
család és gyermekjóléti szolgálat,
étkeztetés,
idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe),
házi segítségnyújtás
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
f) Tiszasüly:
család és gyermekjóléti szolgálat
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
tanyagondnoki szolgáltatás
szociális foglalkoztatás
g) Szajol:
étkeztetés,
házi segítségnyújtás,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
család- és gyermekjóléti szolgálat
nappali ellátás (idősek klubja)
h) Szászberek:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
7.4. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Humán Szolgáltató Központ
a) Szolnok:
család- és gyermekjóléti központ
család- és gyermekjóléti szolgálat
utcai szociális munka,
adósságkezelő szolgáltatás
szociális foglalkoztatás
drog-konzultációs információs központ
fogyatékosok nappali ellátása
b) Tószeg:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
c) Tiszajenő:
család-és gyermekjóléti szolgálat,
d) Vezseny:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
e) Társulás teljes területén:
szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása
hajléktalanok, szenvedélybetegek és pszichiátriai betegek nappali ellátása (Nappali Centrum)
hajléktalan személyek átmeneti szállása
hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és időszakos férőhelye
helyettes szülői ellátás
f) Fogyatékosok nappali ellátása esetén az ellátási területe:
Jászberényi kistérség
Kunszentmártoni kistérség
Szolnoki kistérség
Törökszentmiklósi kistérség
g) Tiszavárkony:
család- és gyermekjóléti szolgálat,
7.5. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Egyesített Szociális Intézménye
a) Szolnok:
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
étkeztetés,
idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)
tanyagondnoki szolgáltatás
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
gyermekétkeztetés
időskorúak gondozóháza
b) Szászberek:
házi segítségnyújtás,
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
c) Tószeg:
házi segítségnyújtás,
nappali ellátás (idősek klubja),
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
étkeztetés
d) Tiszajenő:
házi segítségnyújtás,
étkeztetés,
tanyagondnoki szolgáltatás
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
e) Vezseny:
házi segítségnyújtás,
étkeztetés,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
f) Zagyvarékas:
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Az intézmények székhelyét, telephelyeit, ellátási területét, jogállását, alaptevékenységét, feladatait, gazdálkodási jogkör szerinti besorolását, előirányzatok feletti rendelkezési jogosultságát, a vagyon feletti rendelkezési jogosultságát, a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét az intézmények alapító okiratai tartalmazzák.
8. A társulás fenntartásával, működtetésével kapcsolatosan az egyes képviselő-testületek pénzügyi hozzájárulásának mértéke, teljesítésnek módja:
8.1. A Társulásban részt vevő települési önkormányzatok kötelesek a Társulás működési költségeihez az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában hozzájárulni (működési pénzügyi hozzájárulás).
8.2. A Társulási Megállapodásban meghatározott feladat ellátásának – központi költségvetési forrásból nem fedezett – költségeihez lakosságszámuk arányában járulnak hozzá (feladat-ellátási pénzügyi hozzájárulás).
8.3. A Társulás Tagjai lakosságszám alapján éves tagdíjat kötelesek fizetni, melynek mértékét a Társulási Tanács minden év március 1-ig külön határozatával állapítja meg.
A Társulás tagjai a 8.1–8.3. pontokban foglalt pénzügyi hozzájárulásaikat külön megállapodásban foglaltak szerint havi bontásban teljesítik.
9. A társulás tagjai által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén irányadó eljárás:
A tagönkormányzatok vállalt pénzügyi hozzájárulásának nem teljesítése esetén a Társulás jogosult azonnali beszedési megbízás – inkasszó – alkalmazására. Amennyiben a tag önkormányzat pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségének, a fizetési határidő lejártát követően – az azonnali beszedési megbízás (inkasszó) lehetőségére történő figyelmeztetést is tartalmazó felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül – nem tesz eleget, úgy a Társulási Tanács felhatalmazó határozata alapján Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala jogosult a nem teljesítő önkormányzat bankszámlájára azonnali inkasszó beszedési megbízás (inkasszó) benyújtására. Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának a számlavezető felé a jogosultat és kötelezettet, a követelés jogalapját, összegét és esedékességének időpontját kell írásban közölni, az inkasszót a számlavezető a kötelezett ellenvetésétől és bármely más jognyilatkozatától függetlenül teljesíteni köteles. Amennyiben Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala az inkasszálást jogosulatlanul gyakorolja, úgy az inkasszált összeg számláján történő jóváírásáról a visszafizetés napjáig tartó időszakban érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamattal terhelve köteles visszafizetni az inkasszált összeget, Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala köteles továbbá a jogosulatlan inkasszálásból eredő kárt a polgári jog szabályai szerint megtéríteni.
A Társulási Tanács tagjainak több mint a felének minősített többséggel hozott határozatával 3 hónapos határidővel a Társulásból kizárhatja a Társulás azon tagját, amely ismételt felhívásra határidőben a Társulás céljainak megvalósításához szükséges befizetést (hat hónapot elérő összegben) elmulasztja, vagy a cél megvalósításához szükséges többletforrás befizetési kötelezettségének a Társulás döntésében megjelölt határidőben nem tett eleget.
10. A társulás vagyona és a vagyonátadás feltételeit, a tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlásának rendje:
10.1. A Társulás vagyonának köre:
a) a feladatellátáshoz a társult tag által átadott vagyon,
b) más forrásból átvett vagyon,
c) a közös beruházások, fejlesztések révén létrejövő vagyon szaporulata, mely a Társulás közös tulajdonát képezi (saját vagyon),
d) pályázati úton megszerzett vagyon és
e) egyéb.
A Társulás vagyonának részét képezi a Társulás tagjai által bevitt vagyon, valamint a Társulás döntésével szerzett, valamint a Társulás tevékenysége révén keletkezett saját vagyon.
A Társulás saját vagyonnal rendelkezhet, amelynek szaporulata a Társulást illeti meg.
A Társulásban részt vevő települési önkormányzatok kötelesek térítésmentesen a Társulás rendelkezésére bocsátani a Társulás által ellátott feladatok biztosítására szolgáló ingatlanjukat.
Amennyiben egy települési önkormányzat egy új ellátást szeretne a Társuláson keresztül biztosítani, köteles térítésmentesen az ehhez szükséges ingatlant és eszközöket a Társulás rendelkezésére bocsátani.
10.2. A tulajdonosi rendelkezési jogok gyakorlása:
A Társulás tulajdonával való rendelkezési jogot a Társulási Tanács gyakorolja.
11. Intézmény közös alapítása esetén az alapítói jogok gyakorlására vonatkozó részletes rendelkezések:
A Társulás a 4. pontban felsorolt feladatok ellátására intézményeket alapít és tart fent.
Az intézmények székhelyét, telephelyeit, ellátási területét, jogállását, alaptevékenységét, feladatait, gazdálkodási jogkör szerinti besorolását, előirányzatok feletti rendelkezési jogosultságát, a vagyon feletti rendelkezési jogosultságát, a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét az intézmények alapító okiratai tartalmazzák.
Az alapítói jogok gyakorlására jogosult szervezet a Társulási Tanács.
12. A társulás általános rendjétől eltérő feladatellátás módja:
A mikro-körzeti társulás tagjai azok az önkormányzatok, melyek a Társulási Megállapodásban, illetve ehhez kapcsolódva a megállapodás részeként külön megállapodásban a térségen belül egy vagy több kötelező alapellátási feladatot, vagy egyéb szabadon választott feladatot közösen oldanak meg.
A Társulás Rákóczifalva, Rákócziújfalu települések részére külön megállapodás alapján biztosítja a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 41-42. §-ai alapján Gyermekek napközbeni – bölcsődei – ellátását mikro-társulás keretében.
13. A társulás szolgáltatásai igénybevételének a társulás által meghatározott feltételei:
A Társulás szolgáltatásainak igénybevételére Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások térítési díjainak megállapításáról szóló 14/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet, Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások térítési díjainak megállapításáról szóló 11/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet, valamint a vonatkozó magasabb szintű ágazati jogszabályok rendelkezései szerint van mód.
14. A társulás működéséről évente legalább egy alkalommal történő beszámolás kötelezettsége:
A Társulási Tanács Elnöke a Társulás gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-éig, háromnegyed éves helyzetéről a költségvetési koncepció ismertetésekor írásban tájékoztatja a Társulási Tanács tagjait. A Társulási Tanács Elnöke köteles minden év április 30-ig a Társulási Tanács ülésén pénzügyi beszámolót tartani a Társulás előző évi gazdálkodásáról. A Társulási Tanács Elnöke az adott évi munkatervben foglaltak alapján tájékoztatja a Tanács tagjait a szociális és gyermekjóléti feladatok ellátásáról, és beszámol az egyéb tevékenységekről. Minden polgármester beszámol évente egy alkalommal saját képviselő-testületének a Társulás által végzett tevékenységekről.
15. A társulás működésének ellenőrzési rendje:
A gazdálkodás biztonságáért, szabályszerűségéért a Társulási Tanács felelős.
Bizottságok
A Társulás a Társulás tevékenységének, intézményei működésének, gazdálkodásának ellenőrzésére, valamint felügyeletére hat állandó bizottságot működtet. A bizottságok feladatait és működését a Társulási Tanács bizottsági ügyrendben határozza meg.
A Társulás a gazdálkodás szabályszerűségének felügyeletére, tevékenységének és pénzügyi- gazdálkodásának ellenőrzésére 3 fős Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottságot hoz létre, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja meg tagjai sorából minősített többséggel.
A Társulás a szociális és egészségügyi tevékenységének ellenőrzésére 5 fős Szociális és Egészségügyi Bizottságot hoz létre, melynek elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja meg tagjai sorából minősített többséggel.
A Társulás az önállóan gazdálkodó szociális intézményei működésének felügyeletére 4 db Területi Szociális Bizottságot hoz létre. A Területi Szociális Bizottságok tagjai az érintett önkormányzatok polgármesterei, vagy az érintett önkormányzat által kijelölt képviselő, elnökét a bizottsági tagok maguk közül választják.
Munkaszervezet
A Társulási Tanács döntéseinek előkészítése és feladatainak végrehajtása nem elkülönült munkaszervezetben történik, Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala látja el, belső szabályzatában rögzített módon. A Társulás, valamint a Társulás szolnoki székhelyű intézményeinek belső ellenőrzését szintén Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala látja el.
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala által ellátott feladatokra vonatkozó szabályokat a Társulás és Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala közötti megállapodás részletesen tartalmazza azzal, hogy a feladatellátásban közreműködők bére, annak járulékai a Társulás költségvetését terhelik, a munkaszervezeti feladatellátáshoz szükséges tárgyi eszközöket a Társulás Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Ellátó és Szolgáltató Szervezete vagyonkezelésébe adja.
16. A megállapodás módosításának feltételei:
Csatlakozás a Társuláshoz:
A Társuláshoz települési önkormányzatok bármikor bejelenthetik csatlakozási szándékukat. A Társuláshoz való csatlakozásról legalább hat hónappal korábban, minősített többséggel kell dönteni. A csatlakozási szándékot a Társulási Tanács elnökének írásban kell bejelenteni.
Az új tag felvételi kérelmét a Társulási Tanács ülésén meg kell vitatni.
A tagfelvételi kérelemhez csatolni kell a csatlakozás szándékáról hozott képviselő-testületi határozatot, melyben a képviselő-testületnek ki kell mondani, hogy
– jelen megállapodásban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el,
– a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos költségek, pénzügyi hozzájárulás viselését, teljesítését vállalja.
A Társulásban részt vevő önkormányzatok képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz.
A Társulási Megállapodás módosítása:
A Társulási Megállapodás módosítását a Társulás bármely tagja kezdeményezheti. A Társulás tagjai a Társulási Megállapodás módosításáról a kezdeményezés megküldésétől számított 60 napon belül döntenek. A Társulásban részt vevő önkormányzatok képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társulási Megállapodás módosításához.
17. A Társulásból történő kiválás és kizárás feltételei:
17.1. A Társulásból kiválni minden év július 1., illetve a naptári év utolsó napjával lehet. A kiválásról szóló – minősített többséggel hozott – döntést a települési önkormányzat képviselő-testülete hat hónappal korábban köteles meghozni, és azt a Társulás tagjaival közölni.
17.2. A Társulási Tanács minősített többséggel hozott határozatával a 3 hónapos határidővel a Társulásból kizárhatja a Társulás azon tagját, amely az alábbi kötelezettségének ismételt felhívásra határidőben nem tett eleget:
– ha a Társulás tagja a társulás céljainak megvalósításához szükséges befizetést (hat hónapot elérő összegben) elmulasztja, vagy a cél megvalósításához szükséges többletforrás befizetési kötelezettségének a Társulás döntésében megjelölt határidőben nem tett eleget,
– a tag önkormányzat képviselő-testülete a Társulás működéshez szükséges döntési kötelezettségének, valamint az előzetes egyeztetési kötelezettségének nem tesz eleget.
18. A társulás megszűnése esetén a tagok egymással való elszámolásának kötelezettsége, módja:
A Társulás megszűnése, a Társulásból történő kiválás, kizárás esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Társulás vagyonát a Társulás azon tagjának kell visszaadni, amelyik azt a Társulás rendelkezésére bocsátotta. Egyebekben a közös tulajdonra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A Társulásból történő kiválás esetén a vagyontárgy társulási tag részére történő kiadását a Társulási Megállapodásban meghatározott időtartamra, de legfeljebb öt évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a Társulás további működését. Ebben az esetben a kivált tagot – a Társulással kötött szerződés alapján – használati díj illeti meg.
Amennyiben az adott feladat Társulásban történő ellátása megszűnik – kivéve, ha a feladat jogszabály által kerül megszüntetésre – úgy a támogatást, kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni. A társulási hozzájárulást az elszámolás keretében lakosságszám és időarányosan kell visszafizetni, kivéve, ha a külön megállapodás másként rendelkezik.
A kilépő önkormányzat köteles a kilépő önkormányzatra lakosságszám szerint jutó támogatásnak megfelelő összeget kamattal növelten a központi költségvetésnek megfizetni.
A közös vagyon kiadására a Társulás tagja csak abban az esetben tarthat igényt, ha az nem veszélyezteti a Társulás feladatainak ellátását, ebben az esetben a Társulás volt tagját a Társulással kötött szerződés alapján használati díj illeti meg.
A térségi feladatellátás érdekében támogatással létrehozott vagyon- az aktiválást követően- ingatlanvagyon esetében tíz évig, más vagyon esetében öt évig nem idegeníthető el, kivéve
a) ha az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a Társulás ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési szükségleteire fordítja, amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon kapcsolódott, vagy
b) az adott közszolgáltatás társulási ellátásának megszűnése esetén, amennyiben a támogatással létrehozott vagyon a közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi önkormányzat tulajdonába kerül.
19. Egyéb rendelkezések
19.1. Társulási Tanács Elnöke
A Társulási Tanács Elnöke a Társulás vezetője, képviselője.
A Társulási Tanács Elnöke önálló aláírási jogkörrel rendelkezik.
A Társulási Tanács Elnökének feladat és hatáskörébe tartozik a Társulási Tanács által hozott határozatok döntéseinek végrehajtásáról történő gondoskodás.
A Társulási Tanács Elnöke tevékenységéről a Társulási Tanács ülésein számol be.
A Társulási Tanács Elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében:
a) képviseli a Társulást harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
b) a Társulás számlavezetéséről gondoskodik,
c) intézkedik a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságánál a Társulás és intézménye törzskönyvi nyilvántartásban szereplő adatok változásának nyilvántartásba vétele iránt a módosítást követő 15 napon belül,
d) irányítja a Társulás gazdálkodását és a Társulásban szereplő közszolgáltatások biztosítását,
e) összehívja és levezeti a Társulás Tanács ülését és
f) gondoskodik a Társulás kereteiben biztosított közszolgáltatások után a normatív állami támogatás igényléséről és elszámolásáról.
A Társulási Tanács Elnökét a Társulási Tanács tagjai négy év időtartamra választják tagjaik közül.
A Társulási Tanács Elnökének megbízatása megszűnik:
a) a megbízási idejének leteltével,
b) halálával,
c) polgármesteri tisztsége, vagy képviselői jogviszonyának megszűnésével,
d) lemondásával és
e) a tagok 1/3-ának kezdeményezésére a Társulási Tanács minősített többséggel hozott döntése alapján visszahívással.
A Társulási Tanács a Társulási Tanács Elnöke helyettesítésére, munkájának segítésére tagjai sorából Alelnököt választ. A Társulási Tanács az Alelnök helyettesítésére annak akadályoztatása esetére két fő Társulási Tanácsi tagot jelöl határozatban. A helyettesítés rendjéről a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezik.
19.2. Jegyzői Kollégium
a) A Jegyzői Kollégium tagjai a Társulást alkotó települési önkormányzatok jegyzői.
b) A Jegyzői Kollégium tevékenységét a székhely település jegyzője koordinálja, szervezi.
c) A Társulási Tanács a döntés-előkészítés, végrehajtás szervezésének folyamatába bevonhatja a Jegyzői Kollégiumot.
d) A Társulási Tanács egyes napirendjeinek megtárgyalása során együttes ülést tarthat a Jegyzői Kollégiummal.
e) A Jegyzői Kollégium szakmai véleményező, előkészítő és javaslattevő teendőket lát el a Társulási Tanács részére, továbbá segíti döntéseinek végrehajtását.
19.3. Közalkalmazotti Tanács:
A Társulás a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, valamint munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény alapján Közalkalmazotti Tanácsot működtet.
A Társulás döntése előtt a Közalkalmazotti Tanáccsal véleményezteti:
a) a munkavállalók nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedések tervezetét, így különösen a munkáltató átszervezésére, átalakítására, szervezeti egység önálló szervezetté alakulására, privatizálására, korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket,
b) a személyügyi nyilvántartás rendszerének kialakítására, a nyilvántartandó adatok körére vonatkozó, illetve a személyügyi tervet,
c) a munkavállalók képzésével összefüggő terveket, a foglalkoztatást elősegítő támogatások igénybevételére, illetve a korengedményes nyugdíjazásra vonatkozó elképzeléseket,
d) a megváltozott munkaképességű dolgozók rehabilitációjára vonatkozó intézkedések tervezetét,
e) az éves szabadságolási tervet,
f) az új munkaszervezési módszerek és a teljesítménykövetelmények bevezetését,
g) a munkavállalók lényeges érdekeit érintő belső szabályzatainak tervezetét,
h) a munkáltató által meghirdetett anyagi vagy erkölcsi elismeréssel járó pályázatot,
i) a munkáltató gazdálkodásából származó bevétel felhasználásának tervezetét,
j) a munkáltató belső szabályzatának tervezetét,
k) a közalkalmazottak nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedés tervezetét,
l) a korengedményes nyugdíjazásra és a megváltozott munkaképességű közalkalmazottak rehabilitációjára vonatkozó elképzeléseket,
m) a közalkalmazottak képzésével összefüggő terveket, valamint
n) a munkáltató munkarendjének kialakítását és az éves szabadságolási tervet.
A Társulás köteles tájékoztatni a Közalkalmazotti Tanácsot:
a) legalább félévente a munkáltató gazdasági helyzetét érintő alapvető kérdésekről,
b) a munkáltató tevékenységi körének jelentős módosítására, illetve a munkáltató beruházásaira vonatkozó jelentős döntés tervezetéről,
c) legalább félévente a bérek, keresetek alakulásáról és a bérkifizetéssel összefüggő likviditásról, a foglalkoztatás jellemzőiről, a munkaidő felhasználásáról, a munkafeltételek jellemzőiről és
d) legalább félévente a munkáltatónál távmunkát végző munkavállalók számáról és munkakörük megnevezéséről.
19.4. Tájékoztatás, kapcsolattartás:
A Társulási Tanács a Társulás tájékoztatási rendszerének keretében a Társulás és szervei dokumentumait, a Társulás üléseinek időpontját, előterjesztéseit, ülésjegyzőkönyveit, a Társulás döntéseit, a Társulásra vonatkozó közérdekű adatait a térség honlapján folyamatosan közzéteszi a lakosság, a lakosság önszerveződő közösségei tájékoztatására.
A Társulási Tanács feladatellátása körében kapcsolatot tart és együttműködik a települési önkormányzatok képviselő-testületeivel, egyéb társulásaival. A Társulási Tanács kapcsolatot tart és együttműködik a térség fejlesztésében érdekelt gazdasági, társadalmi, és szakmai érdekvédelmi, érdekképviseleti szervekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel. Folyamatosan kapcsolatot tart a térségben működő közigazgatási szervekkel, intézményekkel.
Tájékoztatási kötelezettség:
a) A Társulási Tanács tagjai a Társulás térségi feladatellátásról, a Társulási Tanács munkájáról, a Társulási Tanácsban képviselt álláspontjáról a települési önkormányzat képviselő-testületének rendszeresen tájékoztatást adnak.
b) A Társulási Tanács tagjai rendszeresen, de évente legalább egy alkalommal a települési önkormányzat közmeghallgatása keretében beszámolnak a társulási cél megvalósulásáról, a Társulási Megállapodásban foglaltak végrehajtásáról, a Társulás pénzügyi helyzetéről, a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről a lakosságnak.
19.5. A Társulás tagjainak jogai és kötelezettségei:
a) a Társulás által biztosított közszolgáltatások biztosításában szabadon részt vehet,
b) a Társulási Tanács döntéseiben az általa delegált tag, vagy megbízott személy útján részt vehet,
c) a Társulás tagjának kötelessége, hogy a Társulási Megállapodásban, a társuló tagönkormányzatok között a közös feladatellátásra vonatkozó egyéb megállapodások és jogszabályokban rögzített, illetve a Társulási Tanács határozataiban meghatározott kötelezettségeinek eleget tegyen, a feladatellátással kapcsolatos feladatait és pénzügyi kötelezettségeinek határidőn belül eleget tegyen,
d) a Társulás tagjának kötelessége, hogy megadja azokat az információkat, és a Társulás részére rendelkezésre bocsássa azokat a dokumentumokat, amelyek a Társulás céljainak megvalósításához, a Társulás működéséhez szükségesek és
e) a Társulás tagjának kötelessége, hogy a Társulás munkáját segítse, a feladatellátáshoz szükséges támogatást a tőle elvárható módon és az igénybevett közszolgáltatások mértékében támogatást nyújtson.
A Társulási tagság megszűnik:
a) kilépéssel,
b) kizárással,
c) a Társulás megszűnésével.
19.6. A „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj” adományozásának szabályai
a) Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása a társulás által fenntartott szociális és gyermekjóléti intézményekben tevékenykedők iránt érzett tisztelete és megbecsülése jeléül évente kiadható „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj”-at alapít azok részére, akik a fenti szakterület helyi eredményei, értékei gyarapításában kiemelkedő tevékenységet nyújtanak.
b) A díj minden olyan személynek adományozható, aki Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanács által fenntartott intézmények dolgozójaként az ellátási területen a szociális és gyermekjóléti ellátásáért kimagasló tevékenységet folytat, illetve folytatott.
c) A díjat egy évben legfeljebb egy személynek lehet odaítélni. Megosztott díj kiadására nincs lehetőség.
d) A díj adományozását javaslattétellel kezdeményezheti az intézmény ellátási területén hatáskörrel rendelkező Területi Szociális Bizottság (továbbiakban: TSZB).
Minden TSZB az illetékességi területén működő intézményekben dolgozók közül, intézményenként egy főre tehet javaslatot.
A TSZB részére az illetékes intézményvezető tesz javaslatot az elismerésben részesíthető személyekre.
A javasolt személynek legalább 5 éve kell az intézménynél munkaviszonyban állni.
e) A javaslatokat a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanács Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményezi.
f) A Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményét a Társulási Tanács elnöke terjeszti – döntés céljából – legkésőbb a szeptemberi Társulási Tanács ülése elé.
g) A díj plakettből és az odaítélést tanúsító oklevélből, valamint pénzjutalomból áll, amelynek nettó összege a mindenkori köztisztviselői illetményalap 3-szorosa. A díjat a Társulási Tanács elnöke minden év október 1-jén adja át.
h) Tekintettel a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanács által fenntartott intézményekben foglalkoztatott személyek létszámára és ellátott feladatok eltérőségére a Szolnoki és vidéki intézmények dolgozói évente váltva részesülhetnek a díjban. Ugyanazt az intézményt díjazását követően 2 évig nem lehet felterjeszteni.
i) A díjazottakról Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Humán Igazgatóság Szociális és Integrációs Osztálya nyilvántartást vezet.
k) A díj részét képező plakettet a társulási tanács elnöke készítteti el. A 2014. évre vonatkozóan az oklevél és a plakett elkészítésének és a pénzjutalom forrásának fedezetét a tartalék biztosítja. 2015-tól a díjak forrásának fedezetét Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása mindenkori költségvetésében biztosítani szükséges.”
19.7 Egyéb rendelkezések
A jelen Társulási Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény rendelkezései az irányadóak.
A Társulási Tanács és a bizottságok működésére egyebekben a képviselő-testületre és az önkormányzati bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A Társulási Megállapodás a Társulást alkotó valamennyi települési önkormányzat képviselő-testületének jóváhagyó határozatával válik érvényessé.
A Társulási Tanács Elnöke a Társulási Megállapodást megküldi a Társulás tagjainak.
A Társulási Megállapodás alkalmazása során a költségvetési törvényben meghatározott normatív támogatásoknál figyelembe vett lakosságszám az irányadó.
Térség: a települések között létező funkcionális kapcsolatrendszerek összessége alapján lehatárolható területfejlesztési-statisztikai egység.
A Társulási Megállapodás mellékleteit és függelékeit képezik:
a) Társulás intézményeinek szervezeti ábrái (1. számú melléklet)
b) a Társulási Megállapodást jóváhagyó képviselő-testületi határozatok,
(2. számú melléklet)
c) a Többcélú Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata (1. számú függelék)
d) a Társulás szerveinek Ügyrendje (2. számú. függelék)
A Társulás tagjai egybehangzóan kijelentik, hogy a Társulási Megállapodásból eredő, a Társulás működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között, tárgyalásos úton, konszenzusos módon kívánják rendezni.
A bírói út igénybevételével kizárólag akkor élnek, ha az előzetes egyeztetés nem vezetett eredményre, megegyezésre.
A Társulás tagjai a jogvita eldöntésére a Szolnoki Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság illetékességét kötik ki.
Jelen Társulási Megállapodás a törzskönyvi nyilvántartásba való bejegyzés napjával lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 2019. november 20. napján kelt, 48/2019. (XI.20.) számú határozatával támogatott Társulási Megállapodás hatályát veszti.
Kelt: Szolnok, „időbélyegző szerint”
ZÁRADÉK
A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása társulási megállapodását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:
Önkormányzat neve | Határozat száma | Polgármester neve, aláírása | |
Besenyszög Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Balogh Zoltán polgármester | |
Csataszög Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Oravecz Zsuzsanna Éva polgármester | |
Hunyadfalva Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Vékonyné Házi Eszter polgármester | |
Kőtelek Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Lovász Tibor polgármester | |
Martfű Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................... Dr. Papp Antal polgármester | |
Nagykörű Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Túri Tibor polgármester | |
Rákóczifalva Városi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dr. Túróczi Imre polgármester | |
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Varga József polgármester | |
Szajol Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szöllősi József polgármester | |
Szászberek Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Alapi József polgármester | |
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szalay Ferenc polgármester | |
Tiszajenő Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Virág József polgármester | |
Tiszasüly Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Nagy Richárd polgármester | |
Tiszavárkony Község Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Hegedüs István polgármester | |
Tószeg Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dr. Gyuricza Miklós polgármester | |
Újszász Városi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Dobozi Róbert polgármester | |
Vezseny Községi Önkormányzat | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Szabó Ferenc polgármester | |
Zagyvarékas Község Önkormányzata | ...../2021. (.......) sz. határozat | ........................ Kurucz László Árpád polgármester |