Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 47/2022. (II.24.) határozata

a „Katona József utcai szegregátum infrastrukturális fejlesztése” című projektben megvalósult Katona József utcai Szolgáltató Pont működtetéséről

Módosította: 110/2022. (IV.28.) közgyűlési határozat, 49/2023. (III. 30.) közgyűlési határozat, 62/2023. (III.30.) közgyűlési határozat, 62/2024. (III. 28.) határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény egyes rendelkezéseinek eltérő alkalmazásáról szóló 307/2021. (VI. 5.) Korm. rendelet 1. §-a és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (1) bekezdése alapján, a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 8. sz. mellékletében meghatározott „Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Integrációs Programja végrehajtásával kapcsolatos feladatok” önként vállalt közfeladatának ellátása során eljárva, figyelemmel a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:

1. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése támogatja, hogy a TOP–6.7.1–16-SL1–2017–00001 számú, „Katona József utcai szegregátum infrastrukturális fejlesztése” tárgyú projekt keretében a Szolnok, Katona József u. 10. szám alatti 10794 hrsz.-ú ingatlanon megépült Szolgáltató Pontot, a Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató Alapítvány működtesse 2022. március 1-től 2022. május 31-ig, azzal, hogy amennyiben egyik fél sem jelzi, hogy a működtetést meg kívánja szüntetni, a megkötött szerződés automatikusan 2023. március 31-ig meghosszabbodik.

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza a polgármestert a szükséges intézkedések megtételére, a határozat mellékletét képező szerződés tervezet megkötésére, esetleges, érdemi változással nem járó, szükség szerinti módosítására.

2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 2022. évi költségvetése terhére 7 083 333,- Ft, 2023. évi költségvetése terhére 2 125 000,- Ft csekély összegű (de minimis) működési célú támogatást nyújt a Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató Alapítvány részére az általa vállalt közfeladat-ellátáshoz kapcsolódóan. A támogatási összeget Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 2022. és 2023. évi költségvetésében biztosítani szükséges.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Miskolczi László alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó jegyző

Dr. Rácz Andrea aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Pappné Szabó Anita, Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató Alapítvány

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester jegyző

Melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 47/2022. (II.24.) határozatához

SZERZŐDÉS

mely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (törzskönyvi azonosító szám (PIR): 732725; adószám: 15732729–2–16; KSH statisztikai számjel: 15732729–8411–321–16; államháztartási egyedi azonosító (ÁHTI): 742300; székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. sz.) képviseletében: Szalay Ferenc polgármester, (a továbbiakban: Önkormányzat) másrészről

a Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató Alapítvány (székhely: 5000 Szolnok, Alma utca 29., adószám: 18841802–1–16) képviseletében: Pappné Szabó Anita (a továbbiakban: Működtető), együttes említésük esetén Felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételekkel:

I. Előzmények

1. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (1) bekezdése alapján a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 8. sz. melléklete, valamint a 144/2005. (III.31.) és 215/2008. (VII.24.) számú közgyűlési határozatok szerint az Önkormányzat önként vállalt feladataként határozta meg a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Integrációs Programja végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 150/2018. (V.31.) számú közgyűlési határozatával támogatta a TOP–6.7.1–16-SL1–2017–00001 azonosító számú, „Katona József utcai szegregátum infrastrukturális fejlesztése” című projekt indítását. A projekt keretében a Szolnok, Katona József utca 10. szám alatti 10794 hrsz-ú ingatlanon Szolgáltató Pont (a továbbiakban: Szolgáltató Pont) került kialakításra.

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése vállalta a projekt befejezéstől számított 5 évig a támogatással létrehozott kapacitások, szolgáltatások fenntartását a pályázatban vállalt szakmai tartalommal, melynek része a Szolgáltató Pont működtetése.

(a továbbiakban: a jelen szerződés I.1. pontjában meghatározott közfeladat)

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a .../2022. (II.24.) határozatával döntött arról, hogy a Szolgáltató Pont működését a Működtető közreműködésével kívánja biztosítani.

II. A szerződés tárgya

1. Önkormányzat a jelen szerződés I.1. pontjában meghatározott közfeladat ellátása érdekében

1.1. felkéri a Működtetőt a Szolgáltató Pont működtetésére;

1.2. kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltató Pont működési költségeihez a költségvetése terhére Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által meghatározott mértékig támogatást nyújt.

1.3. a Szolgáltató Pontot, amely a 10794 hrsz.-ú, természetben 5000 Szolnok, Katona József utca 10. szám alatti ingatlanon található, ingyenesen Működtető rendelkezésére bocsátja.

2. Működtető vállalja

2.1. jelen szerződés I.1. pontjában meghatározott közfeladat ellátásában való közreműködést,

2.2. a jelen szerződés IV. pontja szerint a Szolgáltató Pont működtetését, melyhez pályázati források bevonásával is hozzájárul.

III. *  A szerződés időtartama

Felek jelen szerződést 2024. április 1-től 2024. december 31-ig kötik azzal, hogy a Felek bármelyikének írásban, a lejárat előtt 30 nappal korábban benyújtott ellentétes jognyilatkozata hiányában a jelen szerződés 2025. március 31-ig meghosszabbodik.

IV. Jogok, kötelezettségek

1. A Működtető tevékenysége:

A Működtető alaptevékenysége: ismeretterjesztés, képességfejlesztés, nevelés és oktatás, kulturális tevékenység, hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése. Ezen belül támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét, elősegíti a hátrányos helyzetű csoportok önszerveződését, tanfolyamokat, fórumokat, kulturális rendezvényeket, rekreációs, szabadidős és szórakoztató programokat szervez, segíti a kulturális- és művészeti alkotótevékenységet, művészeti műhelyeket működtet, valamint közérdekű szolgáltatásokat biztosít.

A Működtető a szerződés teljes időtartama alatt az alábbi szolgáltatások biztosítását vállalja:

– oktatások szervezése, felnőttképzés,

– gyermekszabadidős programok szervezése, biztosítása,

– gyermekek számára felzárkóztató lehetőségek feltárása, igény szerinti biztosítása,

– sportolási lehetőség biztosítása minden korosztály számára,

– ismeretterjesztő programok szervezése, lebonyolítása,

– környezetvédelmi akciók szervezése intézményen belül és kívül,

– higiéniai előadások szervezése,

– olvasási kultúra fejlesztése,

– igény szerint gyermekek napközbeni ellátása,

– a cigány kultúra és hagyományok bemutatását célzó programok szervezése,

– cigány gasztronómiai programok megszervezése,

– kiskertgondozási tanácsadás,

– az intézmény lehetőségein belül életvezetési tanácsadás, segítségnyújtás hivatali ügyek intézésében.

A tevékenység végzésének időtartama:

– hétfőtől péntekig 8–17 óráig,

illetve a rendezvények függvényében.

2. Működtető köteles a szolgáltatásainak köréről, igénybevételének lehetőségéről és idejéről tájékoztatni a lakosságot, köteles a nyitvatartási időt a létesítmény bejáratánál elhelyezni.

3. Működtető kötelezettséget vállal a Szolgáltató Pont rendeltetésszerű, állagmegőrző és takarékos használatára, köteles gondoskodni az üzemeltetés körébe tartozó élet- és balesetvédelmi, közegészségügyi és egyéb hatósági előírások betartásáról.

4. Működtető tudomásul veszi, hogy az 1. pontban meghatározottak kivételével a Szolgáltató Pont kizárólag a vállalt feladatok megvalósításának céljából használható, nem idegeníthető el, bérbe nem adható, közösen nem üzemeltethető, illetve nem terhelhető meg.

5. A 4. pontban meghatározottaktól eltérően az Önkormányzat jelen szerződés aláírásával – a Közreműködő Szervezet jóváhagyásának ismeretében – engedélyt ad arra, hogy a Szolgáltató Pontban a Működtető tanodaprogramot üzemeltessen. Az Önkormányzat kijelenti, hogy a Működtető tanodaprogramokkal összefüggő esetleges pályázatainak megvalósításával és fenntartásával kapcsolatban semmiféle kötelezettséget, felelősséget a pályázótól nem vállal át.

6. A birtokba lépéssel Működtető jogosulttá válik a Szolgáltató Pont használatával kapcsolatos közüzemi szolgáltatások saját nevén történő megrendelésére, és köteles a szolgáltatók által kibocsátott számlák határidőben történő rendszeres megfizetésére.

7. Az Önkormányzat vállalja, hogy az átadott vagyontárgyakra az I.1. pontban említett projektben meghatározott feltételek szerint vagyonbiztosítást köt, melynek költségeit viseli.

8. Működtető a Szolgáltató Pontban felújítást, átalakítást Önkormányzat képviselőjének előzetes írásos hozzájárulása alapján, a szükséges hatósági engedélyek beszerzésével, a teljes költség viselése mellett végezhet azzal, hogy Működtető jelen szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a költségelszámolás tekintetében a használatba adóval szemben semmiféle követeléssel nem élhet.

9. Működtető jelen szerződés aláírásával nyilatkozik, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átlátható szervezetnek minősül. Tudomásul veszi, hogy az Önkormányzat kártalanítás nélkül és azonnali hatállyal felmondhatja jelen szerződést, ha annak megkötését követően beállott körülmény folytán már nem minősül átlátható szervezetnek.

10. Működtető az Nvtv. 11. § (11) bekezdése alapján vállalja, hogy:

– az előírt beszámolási, nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségeket teljesíti,

– az átengedett nemzeti vagyont a szerződési előírásoknak és a tulajdonosi rendelkezéseknek, valamint a meghatározott hasznosítási célnak megfelelően működteti,

– a működtetés során a Szolgáltató Pont használatában – a Működtetővel közvetlen vagy közvetett módon jogviszonyban álló harmadik félként – kizárólag természetes személyek vagy átlátható szervezetek vesznek részt.

V. Szerződés megszűnése, szerződésszegés

1. Amennyiben Működtető a Szolgáltató Pontot nem rendeltetésszerűen használja, vagy a jelen szerződés IV. pontjában előírt egyéb lényeges kötelezettségét nem teljesíti, az Önkormányzat előzetesen felszólítja a szerződésszerű magatartásra. Amennyiben Működtető a felszólításnak 30 napon belül nem tesz eleget, az Önkormányzat a jelen szerződést 60 napos felmondási idővel írásban felmondhatja.

2. Működtető köteles megtéríteni minden olyan kárt, amely a Szolgáltató Pont nem rendeltetésszerű használatából ered.

3. Működtetőnek a kiköltözés időpontjáig jelen szerződésben a működtetéssel kapcsolatban vállalt kötelezettségeit rendezni szükséges.

4. Működtető a jelen szerződés megszűnése után a Szolgáltató Pontot a szokásos használatból eredő amortizációval, tisztán, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban bocsátja Önkormányzat képviselőjének rendelkezésére.

VI. Egyéb rendelkezések

A szerződésben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok, különösen a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának mindenkor hatályos rendeletei az irányadók.

Felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződésből eredő vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalásos úton igyekeznek rendezni, melynek eredménytelensége esetére pertárgy értékétől függően kikötik a Szolnoki Törvényszék vagy Szolnoki Járásbíróság kizárólagos illetékességét.

Felek jelen szerződést elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt aláírták.

Jelen szerződés mellékletét képezi a Szolgáltató Pont és az abban található ingóságok birtokbaadásáról készült jegyzőkönyv.

Szolnok, 2022. február „ ”

Szalay Ferenc
polgármester
Szolnok Megyei Jogú Város
Önkormányzata
Pappné Szabó Anita
elnök
Miért Ne Közhasznú Humán Szolgáltató
Alapítvány