Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 90/2022. (IV.28.) határozata

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatának módosításáról

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény egyes rendelkezéseinek eltérő alkalmazásáról szóló 307/2021. (VI. 5.) Korm. rendelet 1. §-a és a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 27. § (1) bekezdése alapján az alábbi határozatot hozza:

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése – a határozat melléklete szerinti tartalommal – jóváhagyja Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatát, azzal, hogy jelen határozat melléklete a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzata elfogadásáról szóló 85/2020. (XII.3.) határozata 1. melléklete helyébe lép.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó jegyző

Dr. Rácz Andrea aljegyző

Polgármesteri Hivatal Igazgatói

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester jegyző

Melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 90/2022. (IV.28.) határozatához

„1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének 85/2020. (XII.3.) határozatához

SZOLNOK MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÖZBESZERZÉSI SZABÁLYZATA

Jóváhagyta: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 90/2022. (IV.28.) határozata

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 27. § (1) bekezdése szerint – célul kitűzve a működési-, és költséghatékonyságot – a közbeszerzési eljárások rendjét Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatánál (a továbbiakban: Önkormányzat) az alábbiak szerint szabályozza:

I. fejezet

A Közbeszerzési Szabályzat hatálya

1.1. A Közbeszerzési Szabályzat (a továbbiakban: Kbsz.) hatálya az Önkormányzat nevében folytatott közbeszerzésekre terjed ki.

1.2. Jelen szabályzat tárgyi hatálya alá tartozik az Önkormányzat valamennyi visszterhes árubeszerzése, szolgáltatás megrendelése és építési beruházása, építési koncessziója és szolgáltatási koncessziója, a beszerzési értéktől függetlenül, amennyiben az a Kbt. alapján közbeszerzésnek minősül.

A közbeszerzési eljárásokat a Kbt.-ben, a kapcsolódó jogszabályokban, valamint az e szabályzatban meghatározottak szerint kell döntésre előkészíteni, valamint lefolytatni.

A közbeszerzési eljárásban részt vevők az eljárás során tudomásukra jutott adatokról, továbbá a Kbt. 44. §-ban és az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvényben, valamint az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott birtokukba került üzleti titkokról nem adhatnak tájékoztatást illetéktelen szervnek vagy személynek.

II. fejezet

Értelmező rendelkezések

a) Ajánlatkérő: az Önkormányzat

b) Döntéshozó:

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése (a továbbiakban: Közgyűlés), a Közgyűlés közbeszerzési ügyekben eljáró bizottsága, a Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester);

c) Közreműködő: A Kbt.-ben meghatározott esetekben a közbeszerzési eljárások előkészítésében és lefolytatásában egyes jogok gyakorlásába és kötelezettségek teljesítésébe bevont más, közbeszerzési, pénzügyi, vagy más speciális szakértelemmel rendelkező személy vagy szervezet, így elsősorban szakértő (vagy szakember), lebonyolító, továbbá a támogatások nyújtásával/ felhasználásának ellenőrzésével összefüggésben a jogszabályokban megnevezett szervezetek képviselői.

d) Közbeszerző/ Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó:

A polgármester által a közbeszerzési eljárás lefolytatásával megbízott, a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadók névjegyzékében szereplő személy, vagy ilyen személyt foglalkoztató szervezet (továbbiakban: Közbeszerző).

e) Kezdeményező szervezeti egység: Az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatokat ellátó Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) azon szervezeti egysége, amelyik a közbeszerzési eljárás lefolytatását kezdeményezi.

f) Közbeszerzési Bíráló Bizottság (továbbiakban: KBB): Legalább 6 főből álló testület, melynek tagjait a polgármester bízza meg.

Az állandó tagok közül: 1 fő pénzügyi, 1 fő jogi, 1 fő közbeszerzési és 1 fő a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai szakértelemmel kell rendelkezzen. A KBB eljárása során kiegészülhet további tagokkal.

g) Közbeszerzési ügyekben eljáró bizottság (KÜB)

A Közgyűlésnek az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatában döntéshozóként kijelölt bizottsága. A KÜB megválasztott tagja nem lehet egyúttal a KBB megválasztott tagja is.

A KÜB dönt

– az ajánlatok/részvételi jelentkezések érvényességéről/érvénytelenségéről, ajánlattevők kizárásáról, alkalmatlanságáról, az eljárás eredményéről/eredménytelenségéről,

h) A KÜB elé kerülő javaslatok előterjesztője: az eljáró KBB tagok által kijelölt tag vagy a Kezdeményező szervezeti egység vezetője

i) Közbeszerzés tárgya: árubeszerzés, építési beruházás, építési koncesszió, szolgáltatás megrendelése, illetőleg szolgáltatási koncesszió.

j) Közbeszerzés becsült értéke: A Kbt. 16–20. §-ban foglaltak szerint kell meghatározni a közbeszerzés tárgya szerinti becsült értéket.

k) Határidők számítása: a Kbt.-ben szabályozottak alapján.

l) Központosított közbeszerzés: a központosított közbeszerzéshez (a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) vagy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ)) történő csatlakozásra a Kezdeményező szervezeti egység igénybejelentésével kerül sor az általa előkészített/előterjesztett javaslat alapján hozott KÜB hozzájárulást követően.

A csatlakozást (igénybejelentést) megalapozza az adott termék ill. szolgáltatás központosított közbeszerzés keretében történő beszerezhetősége. A csatlakozási kérelem aláírására a KÜB jóváhagyó döntésének birtokában a polgármester jogosult.

m) Ajánlattétel nyelve: az Ajánlatkérő által lefolytatott eljárások során az ajánlattétel hivatalos nyelve a magyar.

n) A közbeszerzés előkészítése: az adott közbeszerzési vagy koncessziós beszerzési eljárás megkezdéséhez szükséges cselekmények elvégzése, így különösen az adott közbeszerzéssel kapcsolatos helyzet- és piacfelmérés, előzetes piaci konzultáció, a közbeszerzés becsült értékének felmérése, a közbeszerzési dokumentumok előkészítése;

o) A közbeszerzési eljárás lefolytatása: az adott közbeszerzési eljárást megindító felhívás, vagy ajánlattételi/részvételi felhívás, valamint a közbeszerzési dokumentumok előkészítése; továbbá jelen szabályzat alkalmazásában a közbeszerzési terv, az előzetes tájékoztató elkészítése, a bontás, az értékelés, összegezés megküldése, adott esetben szerződéskötés, illetve indokolt esetben a szerződés módosítása.

p) A közbeszerzési eljárás megindítása: A közbeszerzés megkezdésén az ajánlati felhívás, részvételi felhívás, ajánlattételi felhívás, vagy közvetlen részvételi felhívás feladásának vagy megküldésének időpontját, a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetében pedig az ajánlattételi felhívás – a Kbt. 102. § (2) bekezdése szerinti esetben a tárgyalási meghívó – megküldésének, ennek hiányában a tárgyalás megkezdésének időpontját kell érteni.

q) EKR: a közbeszerzésekért felelős miniszter által üzemeltetett egységes elektronikus közbeszerzési rendszer

III. fejezet

Eljárási típusok

1. Nyílt eljárás: olyan, egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben minden érdekelt gazdasági szereplő ajánlatot tehet.

2. Meghívásos eljárás: olyan, két szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelynek első, részvételi szakaszában az Ajánlatkérő a részvételre jelentkezőnek a szerződés teljesítésére való alkalmasságáról vagy alkalmatlanságáról dönt a Kbt. 69. §-ában foglaltakkal összhangban. A részvételi szakaszban a részvételi jelentkező nem tehet ajánlatot. Az eljárás második, ajánlattételi szakaszában csak az Ajánlatkérő által alkalmasnak minősített és ajánlattételre felhívott részvételi jelentkezők tehetnek ajánlatot.

3. Tárgyalásos eljárás: olyan, két szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelynek első, részvételi szakaszában az Ajánlatkérő a részvételi jelentkezőnek a szerződés teljesítésére való alkalmasságáról vagy alkalmatlanságáról dönt a Kbt. 69. §-al összhangban. A részvételi szakaszban a részvételre jelentkező nem tehet ajánlatot. Az eljárás második, ajánlattételi szakaszában az Ajánlatkérő az alkalmasnak minősített és ajánlattételre felhívott részvételre jelentkezőkkel tárgyal a szerződés feltételeiről.

4. Versenypárbeszéd: olyan közbeszerzési eljárás, amelyben az Ajánlatkérő az általa – a Kbt. 69. §-ban foglaltakkal összhangban – kiválasztott részvételre jelentkezőkkel párbeszédet folytat a közbeszerzés tárgyának, a szerződés típusának és feltételeinek pontos meghatározása érdekében, majd ajánlatot kér.

5. Innovációs partnerség: Az innovációs partnerség olyan sajátos közbeszerzési eljárás, aminek célja egy innovatív termék, szolgáltatás vagy építési beruházás kifejlesztése, és az ennek eredményeként létrejövő áruk, szolgáltatások vagy építési beruházások ezt követő beszerzése.

6. Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás: olyan egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben az Ajánlatkérő az ajánlattételre felhívott ajánlattevőkkel tárgyal a szerződés feltételeiről.

7. Sajátos beszerzési módszerek:

Keretmegállapodások: olyan egy vagy több ajánlatkérő és egy vagy több ajánlattevő között létrejött megállapodás, amelynek célja, hogy rögzítse egy adott időszakban közbeszerzésekre irányuló, egymással meghatározott módon kötendő szerződések lényeges feltételeit, különösen az ellenszolgáltatás mértékét, és ha lehetséges, az előirányzott mennyiséget. Közbeszerzési eljárás lefolytatásával Ajánlatkérő keretmegállapodást köt, majd beszerzését a keretmegállapodás szabályai szerint valósítja meg.

Dinamikus beszerzési rendszer: a gyakori beszerzések megvalósítására szolgál, melyhez annak teljes időtartama alatt bármely olyan gazdasági szereplő csatlakozhat, amely megfelel az Ajánlatkérő által meghatározott alkalmassági feltételeknek.

Elektronikus árlejtés: melynek során az ajánlattevők új, – egyre csökkenő – árakat, illetve az ajánlat egyes számszerűsíthető elemeire vonatkozó új értékeket ajánlanak.

Elektronikus katalógus: az információk bemutatásának és rendszerezésének az ajánlattevők számára közös, elektronikusan kezelhető formátuma, amelynek benyújtása olyan esetben követelhető meg, amikor az ajánlatkérő kötelezővé teszi az elektronikus kommunikációs eszközök használatát.

IV. fejezet

Közbeszerzési terv

1. A Polgármesteri Hivatal Fejlesztési Igazgatósága (a továbbiakban: Fejlesztési Igazgatóság) köteles az Ajánlatkérő közbeszerzési tervét a honlapján és a Kbt. 43. § (2) bekezdés a) pontja alapján az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) oldalán minden év március 31-ig, annak módosítását az elfogadást követően haladéktalanul közzétenni. Amennyiben az Ajánlatkérő a KEF DKÜ központosított közbeszerzéseihez csatlakozik, akkor a központosított közbeszerzésben beszerzésre került áru/szolgáltatás/építés részleteit is fel kell tüntetni a közbeszerzési tervében a KEF vagy DKÜ szerződésre való hivatkozással. A Fejlesztési Igazgatóság a Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztályának közreműködésével gondoskodik a közbeszerzési terv megőrzéséről legalább öt évig. A közbeszerzési terv nyilvános.

A Fejlesztési Igazgatóság Műszaki Fejlesztési Osztálya minden év március 20. napjáig gondoskodik a közbeszerzési tervjavaslat, és a szükséges dokumentumok KÜB jóváhagyásra előkészítéséről, valamint a végleges elfogadott terv közzétételéről annak kézhezvételét követő 3 munkanapon belül.

2. A közbeszerzési terv elkészítése előtt Ajánlatkérő indíthat közbeszerzési eljárást, amelyet a tervben szintén megfelelően szerepeltetni kell.

A közbeszerzési terv nem vonja maga után az abban megadott közbeszerzésre vonatkozó eljárás lefolytatásának kötelezettségét. Az Ajánlatkérő a közbeszerzési tervben nem szereplő közbeszerzésre vagy a tervben foglaltakhoz képest módosított közbeszerzésre vonatkozó eljárást is lefolytathat. Ezekben az esetekben a közbeszerzési tervet módosítani kell az ilyen igény vagy egyéb változás felmerülésekor, megadva a módosítás indokát is.

3. Az adott évre tervezett közbeszerzési eljárásokról illetve az éves beszerzésekről a Polgármesteri Hivatal valamennyi szervezeti egysége a feladatkörébe tartozó, a tervezett éves költségvetés tervszámai alapján minden évben az Önkormányzat éves költségvetési rendeletének elfogadását követő 15 napon belül köteles az éves közbeszerzési terv elkészítéséhez a megfelelő adatokat az Fejlesztési Igazgatóságnak írásban megadni.

A Fejlesztési Igazgatóság szükség esetén rövid úton kiegészítést kérhet bármely érintett szervezeti egységtől, amit az 3 munkanapon belül köteles teljesíteni. Véleményeltérés esetén haladéktalanul egyeztetni szükséges.

4. A közbeszerzési tervben nem szereplő, továbbá a tervhez képest módosuló közbeszerzési igény esetén a közbeszerzési tervet módosítani kell, a Fejlesztési Igazgatóságnak az igény felmerülését követően haladéktalanul értesítenie kell a polgármestert.

A polgármester jóváhagyását követően a Fejlesztési Igazgatóságnak 3 munkanapon belül a tervet módosítani, a módosított közbeszerzési tervet közzétenni köteles.

V. fejezet

Közbeszerzési eljárás lefolytatása

Közbeszerzési eljárás előkészítése során a Kezdeményező szervezeti egység vezető által kijelölt munkatársa írásban megküldi a Közbeszerzőnek a becsült értéket alátámasztó dokumentumot, továbbá a műszaki leírást.

A közbeszerzési eljárások koordinálását a Közbeszerző végzi, munkáját segíti a Kezdeményező szervezeti egység vezető által kijelölt munkatársa.

1. A becsült érték meghatározása

Ajánlatkérő nevében a Kezdeményező szervezeti egység felel a közreműködésével lebonyolított és kezdeményezett közbeszerzéseknél a Kbt. 19. §-ának figyelembevételével a becsült érték meghatározásáért, az egybeszámítás követelményének figyelembevételével. Az egybeszámítás tekintetében az Ajánlatkérő egy Közbeszerző egységnek számít.

2. A műszaki leírás

2.1. Kötelező megadni a közbeszerzés tárgyát és mennyiségét – adott esetben opcionális rész megadásával – az eljárást megindító felhívásban, valamint előzetes tájékoztatóval meghirdetett eljárás esetén az előzetes tájékoztatóban is.

2.2. Kötelező megadni az eljárást megindító felhívásban vagy a további közbeszerzési dokumentumokban a közbeszerzés tárgyára vonatkozó műszaki leírást. A műszaki leírás azoknak az előírásoknak az összessége, amelyek meghatározzák azokat a közbeszerzés tárgya tekintetében megkövetelt jellemzőket, amelyek alapján a közbeszerzés tárgya olyan módon írható le, hogy az megfeleljen az Ajánlatkérő által igényelt rendeltetésnek. E jellemzők utalhatnak a kért építési beruházás, áru vagy szolgáltatás előállításának és nyújtásának folyamatára vagy módszerére, vagy életciklusa bármely más szakaszának valamely konkrét folyamatára, akkor is, ha ezek a tényezők végeredményben nem befolyásolják az adott építési beruházás, áru vagy szolgáltatás tulajdonságait, feltéve, hogy kapcsolódnak a szerződés tárgyához, valamint annak értékéhez és céljaihoz képest arányosak.

2.3. A műszaki leírásnak valamennyi gazdasági szereplő számára egyenlő hozzáférést kell lehetővé tennie, és nem lehet olyan hatása, amely indokolatlanul akadályozná a verseny biztosítását a közbeszerzés során.

A műszaki leírás meghatározására és tartalmára vonatkozó részletes szabályokat a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet, építési beruházás esetében az építési beruházások, valamint az építési beruházásokhoz kapcsolódó tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet határozza meg.

2.4. A műszaki dokumentáció (ideértve kifejezetten, de nem kizárólag a következőket: műszaki leírás, tervek, engedélyek, árazott és árazatlan költségvetés) határidőben történő elkészítéséért a Kezdeményező szervezeti egység felelős.

3. A közbeszerzési dokumentáció összeállítása, jóváhagyása:

A közbeszerzési felhívás és dokumentáció összeállításának koordinálása a Közbeszerző feladata és felelőssége.

4. KBB tagok kijelölése, KBB üléseire vonatkozó szabályok:

4.1. A polgármester megbízólevél kiállításával köteles a tervezett közbeszerzési eljárások lefolytatásához eljárásonként az együttes szakértelemmel rendelkező tagokon kívül további 2 főt a KBB tagjai közé kijelölni a Közgyűlés által jóváhagyottan delegálható tagok közül, azzal, hogy akadályoztatásuk esetén helyettesítésükről újabb kijelöléssel gondoskodik.

A KBB szakértelemmel rendelkező tagja akkor felel meg a rá vonatkozó követelménynek, ha a Polgármesteri Hivatal, az Önkormányzat, a fenntartásában álló költségvetési szerv, vagy az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaság foglalkoztatottja, alkalmazottja, munkavállalója, illetőleg ezen szervezetekkel kötött tartós polgári jogi szerződés alapján a szervezet javára tevékenykedő olyan személy aki megfelelő szakértelemmel rendelkezik. Ezen szakértelemmel rendelkező személyek akadályoztatása esetén helyettesítésükről a polgármester újabb kijelöléssel gondoskodik.

4.2. A KBB egyszerű szótöbbséggel dönt, határozatképességéhez a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai, közbeszerzési, jogi és pénzügyi szakértelemmel rendelkező tagjai szavazata szükséges. A KBB titkári feladatait a Közbeszerző látja el. Szavazategyenlőség esetén a bíráló bizottsági jegyzőkönyv aláírására felhatalmazott tag szavazata dönt.

4.3. A KBB tagjainak írásban kell nyilatkozniuk összeférhetetlenségükről és titoktartási kötelezettségükről a megbízólevelük kézhezvételével egyidejűleg.

4.4. A KBB főszabály szerint elektronikus úton ülésezik, melynek során a KBB tagok emailben vagy más elektronikus eszköz útján juttatják el észrevételeiket a Közbeszerző részére. Ez esetben a KBB tagok felhatalmazzák a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai, a közbeszerzési, a jogi és a pénzügyi szakértelemmel rendelkező tagjai közül valamelyiket a bíráló bizottsági jegyzőkönyv aláírására.

Az eljárási cselekményt megelőzően a dokumentációt a Közbeszerző a tagok részére azonos időben elektronikus úton megküldi. Amennyiben valamely jogszabály alapján a KBB ülés időpontjának meghatározása, illetve ezen időpontról valamely hatóság tájékoztatása szükséges, a KBB ülés időpontjának e tekintetben a dokumentáció megküldését követő 3. munkanap minősül.

A KBB tagjai az írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot a kézhezvételt követő 3 munkanapon belül kötelesek elektronikusan visszajuttatni a Közbeszerző részére, kivéve, ha a Kbt. vagy egyéb jogszabályok előírásai miatt ennél rövidebb határidő áll rendelkezésre.

A bíráló bizottsági munkáról a Közbeszerző szavazatösszesítést tartalmazó jegyzőkönyvet készít, amelynek részét képezheti a KBB tagok által megküldött, írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot tartalmazó elektronikus levél. A jegyzőkönyv a KBB döntési javaslata.

4.5. A KBB tagok által tett észrevételeket, javaslatokat a Közbeszerzőnek – a Kbt. előírásainak való megfelelés ellenőrzését követően – a döntési javaslat elkészítését megelőzően a dokumentáción át kell vezetnie.

4.6. A kiegészítő tájékoztatások megválaszolása, a közbeszerzési dokumentumok módosításai, az ajánlatok értékelése és elbírálása során felmerülő eljárási cselekményekhez kapcsolódó dokumentumok ajánlattevők részére történő megküldése, az eljárással kapcsolatos szakmai válaszok, vélemények kialakítása Közbeszerző feladata, azzal, hogy Közbeszerző az adott eljárási cselekmény végrehajtásáról a KBB tagjait minden esetben tájékoztatni köteles.

4.7. Az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően a polgármester köteles az értékelési szempontokra figyelemmel legkedvezőbbnek tekinthető ajánlattevőt megfelelő határidő kitűzésével felhívni a kizáró okok, az alkalmassági követelmények, valamint a közbeszerzési dokumentumokban előírt igazolások benyújtására.

4.8. Indokolt esetben a Közbeszerző – a KBB javaslatára, a polgármester döntése alapján – gondoskodik a bírálati, illetve értékelési határidő meghosszabbításáról, vagy a dokumentáció Kbt.-ben biztosított lehetőségek szerinti módosításáról, amennyiben az elbírálást nem tudja olyan időtartam alatt elvégezni, hogy az ajánlattevőknek az eljárást lezáró döntésről való értesítésére az ajánlati kötöttség fennállása alatt sor kerüljön, vagy a módosítás egyéb ok miatt szükségszerű.

5. Hirdetmények feladása, igazgatási díjak megfizetése

A közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos hirdetmények feladásáért és az EKR használatáért Ajánlatkérő igazgatási díjat köteles fizetni. Az EKR rendszerhasználati díj befizetése az eljárás megindításának nélkülözhetetlen előfeltétele. A Közbeszerző – az átutaláshoz szükséges adatok felsorolásával – emailben értesíti a Fejlesztési Igazgatóság munkatársát az átutalás teljesítésének szükségességéről, aki az összeg átutalásáról haladéktalanul köteles gondoskodni, amennyiben a Közbeszerzővel kötött megbízási szerződés eltérő rendelkezéseket nem tartalmaz.

6. Ajánlati biztosíték

Az Ajánlatkérő az eljárásban való részvételt ajánlati biztosíték adásához kötheti, amit az ajánlattevőnek az ajánlati kötöttség beálltáig a felhívásban meghatározott módok valamelyikén a felhívásban meghatározott mértékben kell az Ajánlatkérő rendelkezésére bocsátania.

7. Szerződéskötés

Az eredményről szóló döntést követő 1 munkanapon belül a Fejlesztési Igazgatóság munkatársa megküldi a döntésről szóló határozatot a Közbeszerző részére, aki ezt követően 2 munkanapon belül elkészíti és közzéteszi az összegzést az EKR-ben.

Az eredményhirdetést (összegezés kiküldését) követően – a Kbt. szerinti szerződéskötési moratórium időtartamának figyelembevételével – a polgármester írja alá a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesével. A szerződés aláírásra történő előkészítéséért a Közbeszerző, a szerződés aláírásáért Kezdeményező szervezeti egység felel.

8. Jogorvoslat

A Közbeszerzési Döntőbizottság előtti jogorvoslati eljárásban a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói, kamarai jogtanácsosi vagy ügyvédi képviselet kötelező.

Ezekben az eljárásokban az Ajánlatkérőt a Polgármesteri Hivatal jogtanácsosa, az Ajánlatkérővel szerződéses jogviszonyban álló felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó és/vagy ügyvéd képviseli.

A Közbeszerzési Döntőbizottságnál (vagy általa) kezdeményezett jogorvoslati eljárás esetén – ideértve a békéltetés jogintézményét is – a Közbeszerző a jogorvoslati eljárás kezdeményezéséről első tudomásszerzést követően haladéktalanul köteles a polgármestert írásban tájékoztatni.

9. A közbeszerzési eljárás dokumentálásának rendje

9.1. A Közbeszerző az Ajánlatkérő a közbeszerzési eljárását – annak előkészítésétől az eljárás alapján kötött szerződés teljesítéséig terjedően – az EKR-ben köteles dokumentálni.

9.2. A közbeszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett összes iratot a közbeszerzési eljárás lezárulásától, a szerződés teljesítésével kapcsolatos összes iratot a szerződés teljesítésétől számított legalább öt évig meg kell őrizni. Ha a közbeszerzéssel kapcsolatban jogorvoslati eljárás indult, az iratokat a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatának megtámadására nyitva álló határidő elteltéig, közigazgatási per esetén a közigazgatási per jogerős befejezéséig, de legalább öt évig kell megőrizni. A Kezdeményező szervezeti egység a Polgármesteri Hivatal Szervezési osztályának közreműködésével az EKR-ben szereplő adatokat legalább ezen időtartam alatt – amennyiben jogszabály hosszabb iratmegőrzési időt ír elő, az előírt hosszabb időtartam alatt – megőrzi.

A Közbeszerző, továbbá a Kezdeményező szervezeti egység felelős az eljárási cselekmények teljes körű dokumentálásáért az EKR-ben.

10. Ajánlatkérő közzétételi kötelezettsége

Ajánlatkérő hirdetmény útján köteles közzétenni:

a) az előzetes tájékoztatót;

b) a nyílt eljárást megindító ajánlati felhívást;

c) a meghívásos, illetve tárgyalásos eljárást, valamint versenypárbeszédet, illetve innovációs partnerséget megindító részvételi felhívást, kivéve az előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel, valamint a külön jogszabály szerinti időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett meghívásos és tárgyalásos eljárás, továbbá külön jogszabály szerinti előminősítési hirdetménnyel meghirdetett meghívásos és tárgyalásos eljárás, versenypárbeszéd, illetve innovációs partnerség során küldött közvetlen részvételi felhívást;

d) a saját beszerzési szabályok szerint folytatott eljárást megindító felhívást;

e) a külön jogszabály szerinti időszakos előzetes tájékoztatót és az előminősítési hirdetményt;

f) a tervpályázati kiírást;

g) a koncessziós beszerzési eljárást megindító felhívást a Kbt. 128. § és a 129. § (2) bekezdése szerinti eljárás kivételével;

h) az eljárás eredményéről szóló tájékoztatót;

i) a tervpályázati eljárás eredményéről szóló tájékoztatót;

j) a szerződés módosításáról szóló tájékoztatót.

Ajánlatkérő közzétételi kötelezettségéről a Közbeszerző közreműködésével gondoskodik.

11. A szerződés teljesítése

11.1. Az ajánlatkérőként szerződő fél a szerződés teljesítésének elismeréséről (teljesítésigazolás) vagy az elismerés megtagadásáról legkésőbb az ajánlattevőként szerződő fél teljesítésétől vagy az erről szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül írásban köteles nyilatkozni. Adásvételi szerződés esetében, amennyiben a közbeszerzési eljárásban erről rendelkezés van, úgy teljesítésigazolásnak tekintendő a mindkét fél által aláírt szállítólevél is.

11.2. A szerződés teljesítésére vonatkozó adatokat a szerződés teljesítését és a számla kiegyenlítését követő 5 munkanapon belül a Kezdeményező szervezeti egység tájékoztatása alapján a Fejlesztési Igazgatóság megküldi a Közbeszerző részére, hogy gondoskodjon ezen adatok feltöltéséről.

11.3. A szerződés teljesítésében részt vevők

11.3.1. Az értékeléskor meghatározott szakember személye csak a KBB hozzájárulásával és abban az esetben változhat, ha az értékeléskor figyelembe vett minden releváns körülmény tekintetében az értékelttel legalább egyenértékű szakember kerül bemutatásra.

A változás tényéről a Kezdeményező szervezeti egység tájékoztatása alapján a Fejlesztési Igazgatóság tájékoztatja a Közbeszerzőt. Amennyiben a közbeszerzési eljárásban bizonyos szakember megléte alkalmassági feltétel vagy pedig bírálati szempont volt, a szakember megnevezésével és szakmai jellemzői leírásával tájékoztatja a szerződés teljesítésébe bevont/bevonni kívánt alvállalkozókról is.

11.3.2. A szerződés teljesítése során Kezdeményező szervezeti egység felelőssége

– a nyertes ajánlattevő ajánlatában megjelölt alvállalkozók teljesítése,

– amennyiben új alvállalkozó kerül bevonásra, annak vizsgálata, hogy az ajánlatban megjelölt szakemberek a teljesítésbe ténylegesen bevonásra kerüljenek,

– amennyiben más szakember vesz részt a teljesítésben, annak vizsgálata, hogy ő ténylegesen részt vehet-e a teljesítésben.

11.3.3. Az új alvállalkozó bejelentése mindig a teljesítés előtt kell, hogy megtörténjen. A szerződésben megjelölt kapcsolattartó az új alvállalkozó bejelentését és a kizáró okokról szóló nyilatkozatot annak kézhezvételét követően azonnal továbbítani köteles a Közbeszerző részére.

11.4. Dokumentálási kötelezettség a szerződés teljesítése során

11.4.1. A Kezdeményező szervezeti egység köteles dokumentálni a szerződés teljesítésére vonatkozó adatokat, ennek keretében köteles ellenőrizni és dokumentálni azon szerződéses kötelezettségek teljesítését, amelyeket a közbeszerzési eljárásban az értékelés során figyelembe vett, valamint minden, a szerződésben foglaltaktól eltérő teljesítést, annak okait és – adott esetben – a szerződésszegéssel kapcsolatos igények érvényesítését.

11.4.2. A szerződésszegés, kártérítés követelés, a szerződés alapján alkalmazható egyéb jogkövetkezmény érvényesítéséről Kezdeményező szervezeti egység köteles a polgármestert tájékoztatni.

11.4.3. A Kezdeményező szervezeti egység köteles dokumentálni a szerződés teljesítésére vonatkozó adatokat, ennek keretében köteles ellenőrizni és dokumentálni azon szerződéses kötelezettségek teljesítését, amelyeket a közbeszerzési eljárásban az értékelés során figyelembe vett.

11.4.4. A szerződések megszűnését, felmondását a Fejlesztési Igazgatóság a Kezdeményező szervezeti egység tájékoztatását követően haladéktalanul jelezni köteles a Közbeszerző részére.

VI. fejezet

Belső Ellenőrzés

Amennyiben az adott közbeszerzési eljárásban a külön jogszabályban meghatározott illetékes ellenőrző szervek a feladat- és hatáskörüknek megfelelően végzett ellenőrzésük alapján feltárt jogsértés esetén eljárást, intézkedést kezdeményeznek, valamint a Közbeszerzési Hatóság által kiemelt azon hirdetmények esetében, amelyek alapján valószínűsíthető, hogy a szerződés módosítása a Kbt. előírásaiba ütköző módon történt, illetőleg a szerződésszegés jelentős és olyan körülményre vezethető vissza, amelyekért az Önkormányzat felel, úgy a Polgármesteri Hivatal Ellenőrzési Osztálya Szolnok Megyei Jogú Város Jegyzőjének döntése alapján soron kívüli vizsgálatot folytathat le.

Jelen közbeszerzési szabályzat 2 db függeléket tartalmaz, mely függelékek módosítása nem jelenti a közbeszerzési szabályzat módosítását.

1. Függelék

MEGBÍZÓLEVÉL

..................................... (Székhely: .............................), mint ajánlatkérő a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény alapján ................................................... tárgyban közbeszerzési eljárás lefolytatását kezdeményezi. Hivatkozással a közbeszerzési törvény 27. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségre a jelen közbeszerzési eljárás során ajánlatkérő felelősségi rendje az alábbiak szerint kerül meghatározásra:

Bíráló bizottság tagjai:

....................– Bíráló bizottság tagja (pénzügyi szakértelemmel rendelkező tag)

....................– Bíráló bizottság tagja (közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező tag) * 

.....................– Bíráló bizottság tagja (közbeszerzési szakértelemmel rendelkező tag) * 

.....................– Bíráló bizottság tagja (jogi szakértelemmel rendelkező tag)

.....................– Bíráló bizottság tagja (Ajánlatkérőt képviselő tag)

.....................– Bíráló bizottság tagja (Ajánlatkérőt képviselő tag)

Ajánlatkérő Közbeszerzési Szabályzata alapján felkérem a tagokat a bíráló bizottságban való feladatok ellátására. A közbeszerzési Bírálóbizottság tagjaként a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény és az ajánlatkérő Közbeszerzési Szabályzata, valamint jelen megbízólevél mellékletét képező felelősségi rend alapján köteles és jogosult eljárni.

.............................................

Bíráló bizottság tagjait megbízó személy/szervezet

Megbízólevél melléklete

FELELŐSSÉGI REND KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁSHOZ

Ajánlatkérő neve, címe ....................
Eljárás (tárgya) rövid megnevezése...................”
Felelősségi kör megjelölése Felelősök neve *  Feladat, és Felelősségi kör
Pénzügyi szakértelemmel rendelkező személy 1. ............... Az eljárás előkészítése során:
– fizetési, számlázási feltételek szabályozása, ezek megfelelősége pályázati elszámolhatóság szempontjából
Az ajánlatok (jelentkezések) bírálata során:
– ellenőrzi az ajánlatoknak az előírt gazdasági, pénzügyi alkalmassági feltételeknek való megfelelését,
– bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező személy 2. .............. Az eljárás előkészítése során:
– adott közbeszerzés becsült értékének meghatározása (egybeszámítás Kbt. 11. § és 18. § (2) bek.)
– ellenőrzi, hogy a beszerzés tárgya nem tartozik-e kötelezően a központosított közbeszerzés hatálya alá
– összeállítja a műszaki leírást,
– javaslatot tesz az alkalmassági feltételekre,
– a kiegészítő tájékoztatás esetén megválaszolja a műszaki, szakmai kérdéseket
– pályázati elszámolhatóság
Az ajánlatok (jelentkezések) bírálata során:
– ellenőrzi az ajánlatoknak az előírt műszaki, szakmai alkalmassági feltételeknek való megfelelését,
– műszaki szakmai szempontból döntési javaslatot készít az ajánlatokról (pl.: műszaki jellegű bírálati részszempont),
– ellenőrzi a szakmai ajánlat keretében bekért dokumentumok meglétét, valamint azok tartalmát, írásbeli javaslatot készít az ajánlatok műszaki elbírálásával (pl. érvényességével, hiánypótlásával, nem egyértelmű tartalmának tisztázásával, felvilágosítás kéréssel, indokoláskérés szükségességével) kapcsolatosan a döntéshozónak.
– pályázati elszámolhatóság
– bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Közbeszerzési szakértelemmel rendelkező személy 3. .......... – felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó – a Megbízási Szerződés szerinti feladatok ellátása (hivatalos tanácsadó alkalmazása esetén)
– bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Jogi szakértelemmel rendelkező személy 4. ................ Az eljárás előkészítése során:
– a beszerzés tárgyának megfelelő szerződés tervezet véleményezése
Az ajánlatok (jelentkezések) bírálata során:
– ellenőrzi az ajánlatok szerződéstervezetnek való megfelelését,
– bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Ajánlatkérőt képviselő tag 5. ................. bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Ajánlatkérőt képviselő tag 6. ................. bírálóbizottság tagjaként javaslat az ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, eljárás eredményére
Bírálóbizottság a) a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkezik
b) közbeszerzési szakértelemmel rendelkezik:
– felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó
c) jogi szakértelemmel rendelkezik
d) pénzügyi szakértelemmel rendelkezik:
– javaslatot készít a Döntéshozó részére az ajánlatok érvényessé vagy érvénytelenné nyilvánítására, ajánlattevő kizárására, az érvényes ajánlatoknak az értékelési szempont szerinti értékelésére (a fentiekben készített javaslatot a Bírálóbizottság a pénzügyi, a közbeszerzés tárgya szerinti és a közbeszerzési szakértelemmel rendelkező személyekkel közreműködve teszi)
Döntéshozó Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése/Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Pénzügyi, Költségvetési és Közbeszerzési Bizottsága/Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere a részére megfogalmazott feladatokkal kapcsolatban döntést hoz

Jelen felelősségi rend a Közbeszerzési Szabályzattal együttesen értelmezendő és alkalmazandó.

Kelt: Szolnok, ....... ...... hó ..... napján

MEGBÍZÁST ELFOGADÓ NYILATKOZAT

Alulírott ........, aláírásommal nyilatkozom arról, hogy a ..................... közbeszerzési eljárásban a bírálóbizottsági kijelölést elfogadom, ........................ szakértelemmel rendelkezem, a közbeszerzési eljárás bírálóbizottságának felelősségi rendjét megismertem és elfogadom, a bírálóbizottsági tagsággal járó felelősséget, jogokat és kötelezettséget elfogadom.

Tudomással bírok az összeférhetetlenség fennállásának és a titoktartási kötelezettségem megszegésének jogkövetkezményeiről.

Kijelentem, hogy a fenti eljárással összefüggésben nem áll fenn velem szemben a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 25. §-ában meghatározott összeférhetetlenség, továbbá ezúton nyilatkozom arról, hogy az eljárás során tudomásomra jutott adatokat, továbbá a Kbt. 44. §-ában, az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvényben, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott üzleti titkot megőrzöm, azokat kizárólag az ajánlatkérő képviselőjének utasítása alapján adom át más személy részére.

Jelen megbízólevelet a jogkövetkezmények ismeretében, minden befolyásolástól mentesen, saját kezűleg az alulírott helyen és napon írom alá.

Kelt: .........................................

.............................................
Bíráló bizottság tagja

ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI ÉS TITOKTARTÁSI NYILATKOZAT a Kbt. 25. § (1) szerint a „...................” tárgyú közbeszerzési eljárásban

Alulírott ....................... (anyja születési neve: ..................., született: ................. cím: .........................) nyilatkozom a .................... (Székhely: ...................), mint ajánlatkérő által a fenti tárgyban indított közbeszerzési eljárásban, mint

□ az ajánlatkérő nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevonni kívánt személy vagy szervezet

□ közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező bíráló bizottsági tag * 

□ pénzügyi szakértelemmel rendelkező bíráló bizottsági tag

□ jogi szakértelemmel rendelkező bíráló bizottsági tag

□ közbeszerzési szakértelemmel rendelkező bíráló bizottsági tag2

□ delegált bírálóbizottsági tag

□ döntéshozó

kijelentem, hogy a fenti eljárással összefüggésben nem áll fenn velem szemben a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 25. §-ában meghatározott összeférhetetlenség, továbbá ezúton nyilatkozom arról, hogy az eljárás során tudomásomra jutott adatokat, továbbá a Kbt. 44. §-ában, az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvényben, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott üzleti titkot megőrzöm, azokat kizárólag az ajánlatkérő képviselőjének utasítása alapján adom át más személy részére.

Kelt: ................., ........ év ............ hónap ...... nap

___________________________

Aláírás

2. függelék

NYILATKOZAT A BECSÜLT ÉRTÉK MEGHATÁROZÁSÁNAK MÓDSZERÉRŐL RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FEDEZET ISMERTETÉSÉRŐL

Eljárás tárgya: ..............

Alulírott ........................., a ..................................... (Székhely: .................................) képviseletében eljárva, mint ajánlatkérő a fenti tárgyban indítandó közbeszerzési eljárásban nyilatkozom az alábbiakról.

Becsült érték meghatározására alkalmazott módszer:

□ A beszerzés tárgyára vonatkozó, arra szakosodott szervezetek által végzett piackutatás

□ A beszerzés tárgyára vonatkozó indikatív árajánlatok bekérése

□ Az ajánlatkérő korábbi, hasonló tárgyra irányuló szerződéseinek elemzése

□ Egyéb módszer és meghatározása: árazott költségvetés

□ Igazságügyi szakértő igénybevétele

□ Szakmai kamarák által ajánlott díjszabások

□ Szakmai kamarák által előállított és karbantartott, megvalósítási értéken alapuló, részletes építési adatbázis

Rendelkezésre álló fedezet a bontáskor közlendő:

□ igen

□ nem

Az eljárás megindítása során a fenti adatok rögzítését kérem az EKR rendszerben.

Kelt: Szolnok, ..................

.........................................................
Döntéshozó