Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény egyes rendelkezéseinek eltérő alkalmazásáról szóló 307/2021. (VI. 5.) Korm. rendelet 1. §-a alapján figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjára, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi LIII. törvényben foglaltakra és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. alapító okiratának vonatkozó rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:
1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a határozat mellékletét képező vállalkozási szerződést és felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert a szükséges intézkedések megtételére, költségek biztosítására, dokumentumok, szerződések megkötésére, nyilatkozatok kiadására.
Határidő: 2022. május 31.
Felelős: Szalay Ferenc polgármester
Végrehajtásban közreműködik:
Műszaki Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó jegyző
Dr. Rácz Andrea aljegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
SZOLLAK Kft.
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | jegyző |
amely létrejött egyrészről a
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,
mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
Cégjegyzékszám: 16–09–017113
Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
képviseli: Lits László ügyvezető
mint Vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),
a továbbiakban együtt: Szerződő felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint:
Szerződő felek rögzítik, hogy 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek.
Szerződő felek rögzítik, hogy a Madách u. – Templom u. sarkán található Szomorú Jézus szobor, amely 3918 törzsszámmal, 6048 azonosítóval nyilvántartott, védett (II. kategóriába sorolt), a Megrendelő tulajdonában álló műemlék.
Jelen Szerződés aláírásával Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó pedig elvállalja Szomorú Jézus szobor és felépítmény restaurálását, áthelyezését és környezetének rehabilitációját a vonatkozó jogszabályok és hatósági határozatok, előírások szerint; a hatóságokkal, érintett szervezetekkel történő egyeztetés, kapcsolattartás mellett.
Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződés teljesítésének véghatárideje legkésőbb 2023. június 30. napja azzal, hogy a Megrendelő előteljesítést elfogad.
3.1. A Vállalkozó a Megrendelővel egyeztetettek szerinti kivitelezési munkálatokat látja el.
3.2. Megrendelő köteles a munkaterületet munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. A munkaterület akkor alkalmas a munka elvégzésére, ha annak állapota a szerződés teljesítését nem gátolja.
3.3. Vállalkozó a Megrendelő utasítása szerint köteles eljárni. Az utasítási jog nem terjed ki a tevékenység megszervezésére, illetőleg nem teheti a teljesítést terhesebbé.
3.4. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre a Vállalkozó köteles őt figyelmeztetni. Ha azonban a Megrendelő a figyelmeztetés ellenére az utasítását fenntartja, a Vállalkozó a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a Megrendelő utasításai szerint a Megrendelő kockázatára elláthatja.
3.5. Ha a Megrendelő olyan utasítást ad, amelynek végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát a Vállalkozó köteles a teljesítést megtagadni.
3.6. Amennyiben a Vállalkozónak a jelen Szerződésben nem szereplő, de a teljesítéshez szükséges egyéb információra van szüksége, köteles az információ igényéről Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által észszerűen kért, a szerződésszerű teljesítéshez szükséges minden információt késedelem nélkül a Vállalkozó rendelkezésére bocsát.
3.7. Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni minden olyan körülményről, mely a feladat ellátás eredményességét, vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmaradása vagy késedelmes közlés esetén annak következményeit a Vállalkozó viseli.
3.8. A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységét bármikor jogosult ellenőrizni. Nem mentesül a Vállalkozó a szerződésszegés jogkövetkezményei alól amiatt, ha a Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el.
3.9. A Vállalkozó a jelen szerződésből eredő kötelességeit át nem ruházhatja, viszont alvállalkozó igénybevételére jogosult. A Vállalkozó az általa jogosan igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.
3.10. Szerződő felek kötelesek a Szerződés időtartama alatt folyamatosan, a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően kölcsönösen együttműködni. Ennek megfelelően időben tájékoztatják egymást, nem csupán a jelen megállapodásban foglaltak teljesítéséről, hanem minden olyan számottevő kérdésről, amely a szerződés teljesítésére kihatással lehet.
3.11. Amennyiben bármelyik fél megszegi a tájékoztatási és együttműködési kötelezettségét, köteles a másik fél ebből származó kárát a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint megtéríteni.
4.1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződés szerinti kivitelezési tevékenység befejezését követően műszaki átadás-átvételi eljárást folytatnak le, amelynek során a Szerződő felek elvégzik az adott üzletágban szokásos azon vizsgálatokat, amelyek a teljesítés szerződésszerűségének megállapításához szükségesek. Az egyes munkarészek kapcsán a sikeres műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően megkezdődik a jótállási időszak.
4.2. A Megrendelő által felhatalmazott műszaki ellenőr köteles a Vállalkozó által megjelölt időpontra kitűzött műszaki átadás-átvételi eljárás során megvizsgálni az elkészült építőipari kivitelezési tevékenységet és a jelen szerződésben foglaltak teljesülését. Vállalkozó köteles a műszaki átadás-átvételi eljárás várható időpontja előtt legalább 3 munkanappal a Megrendelőt írásban tájékoztatni.
4.3. Határidőben teljesít a Vállalkozó, ha az átadás-átvétel a szerződésben előírt teljesítési határidőn belül megkezdődött.
4.4. A Megrendelő köteles a szerződésszerűen felajánlott szolgáltatás átvételére. A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan hiba miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
4.5. A Vállalkozó a jelen Vállalkozási szerződést akkor teljesítette, ha valamennyi feladatát a jelen szerződésben meghatározott minőségi és mennyiségi feltételeknek megfelelően elvégezte (teljesítés). Vállalkozó a Vállalkozási szerződés teljesítéséről köteles haladéktalanul a Megrendelőt tájékoztatni. Megrendelő a teljesítés megtörténtét írásban igazolja (a továbbiakban: teljesítésigazolás).
5.1. A Szerződő felek a Vállalkozót megillető vállalkozói díj összegét bruttó 36 413 902 Ft összegben határozzák meg, amely magában foglalja a Vállalkozó Szerződés teljesítésével kapcsolatos valamennyi járulékos költségének megtérítését is. A Vállalkozó e vállalkozói díjon kívül a Megrendelővel szemben semmilyen jogcímen egyéb követelést nem támaszt.
5.2. A Vállalkozó jogosult Szerződő felek előzetes egyeztetése alapján legfeljebb 70% előleg igénybevételére a szerződéskötést követő 15 napon belül kiállított előlegszámla alapján. A Vállalkozó az előleggel a végszámlában köteles elszámolni.
5.3. A Vállalkozó jogosult a teljesítést követően 1 db végszámla kiállítására.
5.4. A Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a Megrendelő a műszaki ellenőr jóváhagyása szerint leigazolt teljesítés alapján a vállalkozói díjat a Vállalkozó számlájának ellenében a számla kézhezvételétől számított 30 naptári napon belül átutalással köteles megfizetni a Vállalkozó bankszámlájára.
5.5. A Vállalkozó köteles elvégezni – díj ellenében – az utólag megrendelt munkát is, ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé. Felek a pótmunka díjazásában és a teljesítéssel felmerülő költségek viselésében előzetesen írásban megállapodnak.
5.6. A feladatok teljesítését a Megrendelő részéről a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, érvényesítési és utalványozási hatásköri és eljárási rendjének részletes szabályairól szóló Polgármesteri – Jegyzői Együttes Utasítás vonatkozó mellékletében a megállapodás tárgyát képező feladatra vonatkozó szakmai teljesítést igazoló személy igazolja. A teljesítésigazolást a Megrendelő a szerződésszerű teljesítést követő 5 munkanapon belül állítja ki.
6.1. Jelen Szerződés az aláírásával lép hatályba.
6.2. A Szerződő felek az esetleges jogvitáikat elsődlegesen békés úton, tárgyalások útján kívánják rendezni, melynek eredménytelensége esetén a pertárgy értékétől függően kikötik a Szolnoki Járásbíróság vagy a Szolnoki Törvényszék illetékességét. Jelen Szerződés mindennemű módosítása és kiegészítése kizárólag írásban, a Szerződő felek egyetértésével lehetséges.
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
A Szerződő felek a jelen szerződést elolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá négy példányban.
Kelt: Szolnok, ..................................
........................................... | ........................................ | |
Szolnoki Városüzemeltetési Kft. | Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata |