Módosította: 238/2022. (IX.29.) határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 1. § és 4. §-a, és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése 8. pontjára, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 94. és 97. §-ára az alábbi határozatot hozza:
1. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet között a Szolnoki Családok Átmeneti Otthona működtetésére ellátási szerződés megkötését a határozat melléklete szerint, melynek aláírására felhatalmazza a polgármestert.
2. Az ellátás működtetése érdekében a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet támogatását az önkormányzati költségvetésből évente biztosítani kell.
Határidő: az ellátási szerződés fennállásáig minden év január 15. a tárgyévi költségvetési rendeletbe való betervezéssel
Végrehajtásban közreműködik:
Humán Igazgatóság, Gazdasági Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó jegyző
Dr. Rácz Andrea aljegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Magyar Ökumenikus Segélyszervezet
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | jegyző |
amely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (5000 Szolnok, Kossuth tér 9.) – továbbiakban: Önkormányzat – képviseletében Szalay Ferenc polgármester
másrészről a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (1221 Budapest, Kossuth L. utca 64. nyilvántartási szám: 01–02–0003466 adószám:19662927–1–43), – továbbiakban Segélyszervezet – képviseletében Lehel László elnök-igazgató – együttes említésük esetén: felek – között a mai napon, az alábbi feltételek szerint:
Előzmények
A felek rögzítik, hogy az Önkormányzat és a Segélyszervezet között 2001. július 20. napján kelt Ellátási Szerződés jött létre.
A felek az ellátási szerződést
– 2018. január 25. napján módosították (1. sz. szerződésmódosítás) annak érdekében, hogy a Segélyszervezet által EFOP–2.2.3–17–2017–00032 számú pályázat keretében a beruházás valósulhasson meg és a tervezett fejlesztések során a Segélyszervezet közvetlenül tudja tartani a kapcsolatot a MÁV Zrt.-vel, továbbá
– 2019. május 5. napján módosították (2. sz. szerződésmódosítás) annak érdekében, hogy a Segélyszervezet a szolgáltatásai továbbfejlesztése és bővítése érdekében az ingatlant érintően további beruházásokat valósíthasson meg, mely módosítással 15 évre vonatkozó szerződésfelmondási tilalomban állapodtak meg.
A felek jelen szerződés aláírásával a közöttük 2001. július 20. napján kelt, és 2018., valamint 2019. évben módosított Ellátási Szerződést közös megegyezéssel megszüntetik, azzal, hogy a Segélyszervezet által az Önkormányzat részére 2001. óta biztosított közszolgáltatás jogfolytonosságának elismerésével, Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 180/2022. (VI. 30.) határozatának jóváhagyásával ellátási szerződést kötnek, figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 94. és 96–97. §-ában és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 86., 121. és 122. §-ában foglalt rendelkezésekre, melyek szerint az ellátási szerződés tárgyát képező családok átmeneti otthona szociális feladatellátás biztosítása az Önkormányzat más személlyel kötött ellátási szerződés útján is biztosítható kötelező közfeladata.
1. A felek rögzítik, hogy a Segélyszervezet a tulajdonában álló, Szolnok 7350 hrsz.-ú, természetben Szolnok, Kőrösi út 1–3. szám 1222 m2 hasznos alapterületű ingatlanon 40 férőhelyes családok átmeneti otthonát alakított ki.
2. Az Önkormányzat kijelenti, hogy a kötelezően ellátandó feladatai körébe tartozó gyermekek átmeneti gondozását családok átmeneti otthona ellátási formában az I.1. pont szerinti ellátási helyen jelen ellátási szerződés útján a Segélyszervezet közreműködésével kívánja biztosítani, mely felkérést a Segélyszervezet elfogadja.
3. A Segélyszervezet nyilatkozik, hogy a feladat ellátásához szükséges hatósági és egyéb feltételekkel rendelkezik, illetve azokat a jelen szerződésben foglaltak szerint beszerzi.
4. A felek megállapodnak, hogy a szolgáltatásoknak a Segélyszervezet által történő ellátása az Önkormányzat ellátási felelősségi körében történik, a Segélyszervezet garanciákat vállal a jelen szerződésben rögzítettek betartására.
Az ellátási szerződés keretében a Segélyszervezet:
a) vállalja gyermekek átmeneti gondozását a II.1. pontban rögzített helyszínen kialakított 40 férőhelyes családok átmeneti otthona közszolgáltatás működtetésével és a kapcsolódó szociális munka megszervezésével a Gyvt. 51. §-ában meghatározott személyek részére, a Gyvt. 45–48., továbbá 51. §-ai alapján;
b) nyilatkozik, hogy a gyermekek átmeneti gondozására vonatkozó jogszabályi előírásokat – így különösen a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben, a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendeletben, a Gyvt.-ben, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendeletben, továbbá a gyámhatóságok, a területi gyermekvédelmi szakszolgálatok, a gyermekjóléti szolgálatok és a személyes gondoskodást nyújtó szervek és személyek által kezelt személyes adatokról szóló 235/1997. (XII. 17.) Korm. rendeletben foglaltakat – szakmai követelményeket, adat-nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatkezelési és adatvédelmi kötelezettségeket ismeri, és azok betartását vállalja;
c) tudomásul veszi, hogy a feladatok ellátása a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet értelmében működési engedélyhez kötött, és ezen engedélyek beszerzése, illetve a rendeletekben foglalt feltételek biztosítása a Segélyszervezet feladata;
d) vállalja, hogy a Gyvt.-ben, illetve más jogszabályokban meghatározott feltételek szerint elkészíti a II. fejezet 1. pontjában vállalt feladatra vonatkozó működési szabályzatokat;
e) vállalja, hogy gondoskodik a közegészségügyi előírások, a tűzvédelmi, munkavédelmi, balesetvédelmi szabályok betartásáról, illetve az ezekhez kötődő szabályzatok elkészítéséről;
f) vállalja, hogy a szolgáltatás területén jelentkező, újonnan felmerülő feladatok megoldására javaslatot dolgoz ki és a kapcsolódó szükséges fejlesztési feladatokban egyeztet az Önkormányzattal, azzal, hogy nyilatkozik, hogy az ellátási szerződés tárgya szerinti feladatellátáshoz kapcsolódó fejlesztési feladatokat saját forrásainak terhére finanszírozza.
g) tudomásul veszi, hogy – a VI.1–2. pontban foglaltak figyelembevételével – az ellátási szerződés rendes felmondása esetén köteles a felmondási idő alatt is megfelelő színvonalú ellátást biztosítani.
Az ellátási szerződés keretén belül az Önkormányzat:
a) nyilatkozik, hogy a I. fejezet szerinti kötelező feladatának ellátását a Segélyszervezet közreműködésével, jelen ellátási szerződés útján biztosítja;
b) a Segélyszervezet által nyújtott közszolgáltatási feladatok ellátásához támogatási szerződés alapján – a felmerülő szükséges költségekhez igazodóan – évente támogatást nyújt, amelynek fedezetét a költségvetésében biztosítja. Az éves támogatás összegéről, a támogatáshoz kapcsolódó feltételekről, határidőkről, az elszámolással kapcsolatos kötelezettségekről a felek az éves támogatási szerződésekben rendelkeznek.
1. Felek rögzítik, hogy Magyarország mindenkori éves költségvetéséről szóló törvény alapján a törvényekben rögzített állami normatív hozzájárulásra a Segélyszervezet közvetlenül jogosult és azt a jelen ellátási szerződésben rögzített feladatra vonatkozóan közvetlenül igényelheti.
2. A Segélyszervezet az általa nyújtott szolgáltatásért térítési díjra jogosult a Gyvt. 150. §-a szerint, a következő feltételekkel:
2.1. A Segélyszervezet által megállapított intézményi térítési díjról szóló határozat jelen ellátási szerződés függeléke, a Segélyszervezet gondoskodik annak Szociális Ágazati Portálon való közzétételéről.
2.2. A személyi térítési díj a kötelezett írásbeli kérelmére az intézményvezető – kérelem beérkezésétől számított – 8 napon belül meghozott, egyéni mérlegelésen alapuló írásbeli döntésében foglaltak szerint csökkenthető, illetve elengedhető, ha a kötelezett körülményei azt az alábbiak szerint indokolttá teszik:
– ha a kötelezett jövedelmi viszonyai alapján annak megfizetése túl nagy terhet ró a kötelezett számára, vagy
– ha a családgondozókkal való együttműködés megfelelő és a reintegrációs célok elérése szempontjából a csökkentés indokolt, vagy
– olyan átmeneti krízishelyzetekben, amikor a család jövedelmi helyzetében jelentős változás (kiadás) következik be.
1. A Segélyszervezet az általa ellátott önkormányzati feladatok ellátásáról az Önkormányzat Gyvt. 96. § (6) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról szóló átfogó értékeléséhez minden év május 10. napjáig írásos részanyagot biztosít.
2. A Segélyszervezet megelőző évi tevékenységéről minden év szeptember 30-ig írásbeli beszámolót készít, melyet az Önkormányzat illetékes szerve előtt ismertet.
3. A Segélyszervezet fenntartásában működő Családok Átmeneti Otthonának képviselője jogosult résztvenni az Önkormányzat által a városi gyermekjóléti alapellátást biztosító szakmai szervezetek együttműködése érdekében – havi rendszerességgel – szervezett értekezleten.
4. A felek vállalják, hogy az együttműködés zavartalan biztosítása érdekében szükség szerint egyeztetnek.
Kapcsolattartó az Önkormányzat részéről: a Polgármesteri Hivatal Szociális és Integrációs Osztálya (továbbiakban: Szociális és Integrációs Osztály)
Kapcsolattartó a Segélyszervezet részéről:
Sándorné Polik Róza Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Szociális és Fejlesztő Központ Szolnok Intézményvezető
Telefonszám: 06–30–663–7934
Email címe: polik.roza@segelyszervezet.hu
Az ellátási szerződés időtartama, megszűnése
1. Jelen ellátási szerződés 2022. július 1. napjától határozatlan időtartamra, de legalább a Segélyszervezet EFOP–2.2.3–17–2017–00032 számú pályázati projektjének felújítási munkálatai megkezdésétől számított 15 évre jön létre. A felek megállapodnak, hogy az ellátási szerződést e minimum időtartam alatt rendes felmondással nem szüntetik meg.
2. Az 1. pontban meghatározott időszakon túl az ellátási szerződést bármelyik fél – 6 hónapnál későbbi időpontra – indoklás nélkül felmondhatja (rendes felmondás).
3. Az ellátási szerződés azonnali hatállyal megszűnik (rendkívüli felmondás):
a) ha az Önkormányzat az éves támogatás megfizetésére vonatkozó kötelezettségének a támogatási szerződésben vállalt határidőre nem tesz eleget és azt a másik fél írásbeli megkeresését követő 15 napon belül sem rendezi,
b) ha a Segélyszervezet a jogszabályban meghatározott színvonalú alapellátást az Önkormányzat erre vonatkozó megkeresése ellenére sem biztosítja,
c) ha a Családok Átmeneti Otthona működési engedélyét a hatóság visszavonja, illetve a működést az arra hatáskörrel rendelkező hatóság felfüggeszti, és a felfüggesztés tényleges időtartama eléri a 60 napot.
Az ellátási szerződés rendkívüli felmondására abban az esetben kerülhet sor, ha súlyosan szerződésszegő, vagy jogszabálysértő magatartás megszüntetésére és következményeire írásban történő felhívás ellenére azt a szerződésszegő fél nem szünteti meg, azzal, hogy a felek megállapodnak abban, hogy a közjó érdekében a szolgáltatás biztosításának folyamatosságáról együttműködésben gondoskodnak és a szerződésszegéssel okozott kár mértékének meghatározására a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályait rendelik alkalmazni.
1. A jelen szerződésben nem szabályozott egyéb kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
2. Az ellátási szerződésből fakadó jogvitákban a felek a per tárgyértékétől függően a Szolnoki Járásbíróság, illetőleg a Szolnoki Törvényszék illetékességét kötik ki.
A felek a jelen ellátási szerződést a szükséges egyeztetések lefolytatását követően, annak elolvasása és értelmezése után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írják alá – a IV. pontban hivatkozott támogatási szerződésekkel együttesen, azoktól elválaszthatatlanul önmagukra kötelezőnek elismerve alkalmazzák.
Szolnok, 2022. július „ ”
Szalay Ferenc | Lehel László | |
polgármester | elnök-igazgató |