Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 185/2022. (VI.30.) határozata

a Szolnoki Városüzemeltetési Kft-vel kapcsolatos döntések meghozataláról

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 1. § és 4. § -a, és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, figyelemmel Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 1., 4. és 15. pontjára és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. alapító okiratának vonatkozó rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a határozat mellékletét képező jogügylet megkötését.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó jegyző

Dr. Rácz Andrea aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Lits László ügyvezető – Szolnoki Városüzemeltetési Kft.

Szalay Ferenc dr. Sebestyén Ildikó
polgármester jegyző

Melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 185/2022. (VI.30.) határozatához

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyrészről a

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

Bankszámlaszám: 11745004–15408930–00000000

Adószám: 15732729–2–16

Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,

mint Megbízó (a továbbiakban: Megrendelő),

Szolnoki Városüzemeltetési Kft.

Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.

Cégjegyzékszám: 16–09–017113

Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000

Számlavezető pénzintézet neve: OTP Bank Nyrt.

képviseli: Lits László ügyvezető

mint Vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),

a továbbiakban együtt: Szerződő felek között alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint:

Szerződő Felek rögzítik, hogy 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek.

Szerződő Felek rögzítik, hogy jelen szerződést a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban: Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján in-house konstrukció keretében kötik meg.

1. A Szerződés tárgya

Jelen Szerződés aláírásával a Megrendelő felhívására a Vállalkozó által benyújtott árajánlat ismeretében a Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó pedig elvállalja az Országos Bringapark Program (2022) keretében megvalósuló AOFK–1.2.1–21–2021–00051 azonosítószámú „Szolnoki Pumpapálya” projekthez kapcsolódó pumpapálya kialakításával kapcsolatos feladatok teljes körű ellátását az alábbiak szerint:

2. A Szerződés időtartama

Szerződő felek a Megállapodást határozott időre, az aláírás napjától számított 120. napig kötik azzal, hogy a Megrendelő előteljesítést elfogad.

Jelen Szerződés az aláírásával lép hatályba.

3. Szerződő felek jogai és kötelezettségei

3.1. Vállalkozó a Megrendelő utasítása szerint köteles eljárni. Az utasítási jog nem terjed ki a tevékenység megszervezésére, illetőleg nem teheti a teljesítést terhesebbé.

3.2. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre a Vállalkozó köteles őt figyelmeztetni. Ha azonban a Megrendelő a figyelmeztetés ellenére az utasítását fenntartja, a Vállalkozó a szerződéstől elállhat, vagy a feladatot a Megrendelő utasításai szerint a Megrendelő kockázatára elláthatja.

3.3. Ha a Megrendelő olyan utasítást ad, amelynek végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát a Vállalkozó köteles a teljesítését megtagadni.

3.4. Amennyiben a Vállalkozónak a jelen Szerződésben nem szereplő, de a teljesítéshez szükséges egyéb információra van szüksége, köteles az információ igényéről Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által észszerűen kért, a szerződésszerű teljesítéséhez szükséges minden információt késedelem nélkül a Vállalkozó rendelkezésére bocsátja.

3.5. Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni minden olyan körülményről, mely a vállalkozás eredményességét, vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmaradása vagy késedelmes közlés esetén annak következményeit a Vállalkozó viseli.

3.6. A Vállalkozó köteles betartani a Támogató által kiadott Támogatói Okirat előírásait.

3.7. A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységét bármikor jogosult ellenőrizni. Nem mentesül a Vállalkozó a szerződésszegés jogkövetkezményei alól amiatt, ha a Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el.

3.8. A Vállalkozó a jelen szerződésből eredő kötelességeit át nem ruházhatja, viszont alvállalkozó igénybevételére jogosult. A Vállalkozó az általa jogosan igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.

3.9. Szerződő felek kötelesek a Szerződés időtartama alatt folyamatosan, a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően kölcsönösen együttműködni. Ennek megfelelően időben tájékoztatják egymást, nem csupán a jelen megállapodásban foglaltak teljesítéséről, hanem minden olyan számottevő kérdésről, amely a szerződés teljesítésére kihatással lehet.

3.10. Amennyiben bármelyik fél megszegi a tájékoztatási és együttműködési kötelezettségét, köteles a másik fél ebből származó kárát a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint megtéríteni.

4. A Szerződés teljesítése, a teljesítés átvétele

4.1. A Vállalkozó a teljesítését átadás-átvételi eljárás keretében köteles átadni, amelynek során a Szerződő Felek elvégzik az adott üzletágban szokásos azon vizsgálatokat, amelyek a teljesítés szerződésszerűségének megállapításához szükségesek.

4.2. Ha Megrendelő hibák, hiányok, hiányosságok kijavítását kéri, az átadás-átvételi jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a kijavítás határidejét, valamint a kijavításért és az átvételért felelős személy megnevezését.

4.3. A jegyzőkönyvben rögzített hibákat Vállalkozó köteles az ott meghatározott időn belül maradéktalanul kijavítani.

4.4. Határidőben teljesít a Vállalkozó, ha az átadás-átvétel a szerződésben előírt teljesítési határidőn belül megtörtént.

4.5. A Megrendelő köteles a szerződésszerűen felajánlott szolgáltatás átvételére.

4.6. A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan hiba miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

4.7. A Vállalkozó a jelen Vállalkozási szerződést akkor teljesítette, ha valamennyi feladatát a jelen szerződésben meghatározott minőségi és mennyiségi feltételeknek megfelelően elvégezte (teljesítés). Vállalkozó a Vállalkozási szerződés teljesítéséről köteles haladéktalanul a Megrendelőt tájékoztatni. Megrendelő a teljesítés megtörténtét írásban igazolja (a továbbiakban: teljesítési igazolás).

5. Vállalkozói díj, fizetési feltételek

5.1. Vállalkozót szerződésszerű teljesítés esetén nettó 42 981 299,- Ft + áfa, azaz nettó negyvenkétmillió-kilencszáznyolcvanegyezer-kettőszázkilencvenkilenc forint + áfa, összesen bruttó 54 586 249,- Ft, azaz bruttó ötvennégymillió-ötszáznyolcvanhatezer-kettőszáznegyvenkilenc forint vállalkozói díj illeti meg, mely magában foglalja a Vállalkozó szerződés teljesítésével kapcsolatos járulékos költségeinek a megtérítését is. A Vállalkozó az elvégzett munkákról számlákat nyújt be (előlegszámla, végszámla), amelyeket a Megrendelő igazolása alapján lehet kifizetni. A Vállalkozó azon kívül a Megrendelővel szemben semmilyen jogcímen egyéb követelést nem támaszt. A Vállalkozó a szerződés maximális összegét nem lépheti túl.

5.2. A Vállalkozó jogosult 80% előleg igénybevételére a szerződéskötéstől számított 15 napon belül előleg bekérő levele alapján, de legfeljebb olyan mértékig, amely mértékben az Önkormányzat éves költségvetésében a fedezet ezen célra rendelkezésre áll. Az Önkormányzat fenti feltétellel az előlegfizetést az igényléstől számított 15 munkanapon belül teljesíti a Vállalkozó bankszámlájára történő utalással. A Vállalkozó a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Vállalkozó a felvett előleggel legkésőbb a végszámlában köteles elszámolni.

5.3. A vállalkozói díj összegéről a Vállalkozó a Megrendelő által kiadott teljesítés igazolások birtokában 1 db végszámlát állít ki, melynek összegét a Megrendelő a számla kézhezvételétől számított 30 napon belül tartozik átutalni a Vállalkozó számlájára.

5.4. A Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a Megrendelő az általa leigazolt teljesítés alapján a vállalkozói díjat a Vállalkozó számlájának ellenében a számla kézhezvételétől számított 30 naptári napon belül átutalással köteles megfizetni a Vállalkozó OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11745004–21387548–00000000 számú bankszámlájára.

5.5. A Vállalkozó köteles elvégezni – díj ellenében – az utólag megrendelt, különösen tervmódosítás miatt szükségessé váló munkát is, ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé. Felek a pótmunka díjazásában és a teljesítéssel felmerülő költségek viselésében előzetesen írásban megállapodnak.

5.6. A feladatok teljesítését az Önkormányzat részéről a Fejlesztési Igazgatóság igazgatója, Baranyiné Sárközi Erika igazgató, akadályoztatása esetén a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, érvényesítési és utalványozási hatásköri és eljárási rendjének részletes szabályairól szóló I.23944–1/2015. számú Polgármesteri – Jegyzői Együttes Utasítás vonatkozó mellékletében a megállapodás tárgyát képező projekt feladatra vonatkozó szakmai teljesítést igazoló személy igazolja. A teljesítés igazolást a Megrendelő a szerződésszerű teljesítést követő 5 munkanapon belül állítja ki.

5.7. A Szerződő felek tudomással bírnak arról, hogy a szerződés finanszírozása az Országos Bringapark Program (2022) keretében történik.

6. A felek képviselete, kapcsolattartás

6.1. Szerződő felek rögzítik, hogy egymás között minden nyilatkozatot vagy egyéb értesítést írásban – e-mailben, vagy telefax útján – kell eszközölni.

6.2. Kapcsolattartásra kijelölt személyek:

Megrendelő részéről:

Név: Baranyiné Sárközi Erika

Telefonszám: 56/503–804

E-mail cím: baranyinese@ph.szolnok.hu

Vállalkozó részéről:

Név: Pengő Attila

Telefonszám: 56/511–450

E-mail cím: pengo.attila@szvukft.hu

7. Egyéb rendelkezések

7.1. A Szerződő felek az esetleges jogvitáikat elsődlegesen békés úton, tárgyalások útján kívánják rendezni, melynek eredménytelensége esetén a pertárgy értékétől függően kikötik a Szolnoki Járásbíróság vagy a Szolnoki Törvényszék illetékességét.

7.2. Jelen Szerződés mindennemű módosítása és kiegészítése kizárólag írásban, a Szerződő felek egyetértésével lehetséges.

7.3. Vállalkozó vállalja, hogy az in-house feltételeknek a szerződés teljes időtartama alatt megfelel.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadóak.

A Szerződő felek a jelen szerződést elolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá hat példányban, amelyből Vállalkozót 2 (kettő), Megrendelőt 4 (négy) eredeti példány illeti meg.

Kelt: Szolnok, ........................

Szolnok Megyei Jogú Város Szolnoki Városüzemeltetési
Önkormányzata Kft.
képviseletében: képviseletében:
Szalay Ferenc Lits László
polgármester ügyvezető igazgató
Megrendelő Vállalkozó