Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 231/2022. (IX.29.) határozata

Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzésével kapcsolatos döntésekről

Módosította 330/2022. (XII.15.) közgyűlési határozat, 197/2023. (VIII. 24.) közgyűlési határozat, 251/2023. (X.26.) közgyűlési határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 1. § és 4. §-a, és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjára, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi LIII. törvényben és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. alapító okiratának vonatkozó rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt, hogy a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló 42/2021. (II.15.) határozata melléklete helyébe jelen határozat melléklete lépjen.

2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt, hogy az alábbi infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok más pályázati konstrukcióban történő megvalósításáról, pályázati források kereséséről:

2.1. Maros út útfelújítás (útalappal), csapadékvíz elvezetés kialakításával együtt;

2.2. Csalogány út útfelújítás (útalappal), csapadékvíz elvezetés kialakításával együtt;

2.3. Rozgonyi út útfelújítás (útalappal), csapadékvíz elvezetés kialakításával együtt;

2.4. Berzsenyi D. út útfelújítás;

2.5. Dr. Kronberg János út- és járdaépítés;

2.6. Bajcsy-Zsilinszky úti új bölcsődéhez kapcsolódó út (Bajtárs út egy részének) fejlesztése;

2.7. Durst J. u. útfelújítás” (vízközmű rekonstrukciója elkülönített csapadékvíz elvezetéssel);

2.8. Kaán K. u. térségének csapadékvízelvezetés kialakítása az övárokba;

2.9. Meder u. elkülönített csapadékvízelvezetés kialakítása;

2.10. Berzsenyi D. u. víziközmű rekonstrukciója.

Határidő: releváns pályázati forrás megjelenése

Felelős: Szalay Ferenc polgármester

Végrehajtásban közreműködik:

Fejlesztési Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei

3. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert valamennyi intézkedés megtételére, valamint a 2021. február 01. napjával hatályos – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a SZOLLAK Kft.-vel – megkötött szerződések jelen határozat 2–3. mellékletei szerinti, a vonatkozó Támogató Okirat és egyéb rendelkezések, jogszabályok szerinti egységes szerkezetben történő aláírására, szükséges dokumentumok, nyilatkozatok kiadására. A Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel a tervezésre és kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés, valamint a SZOLLAK Kft.-vel kötendő megbízási szerződés aláírásának feltétele a cégek ezen jogügyletek jóváhagyásáról szóló felügyelő bizottsági döntések megléte.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Szolnoki Városüzemeltetési Kft.

Szolnoki Városfejlesztő Nonprofit Zrt.

SZOLLAK Kft.

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester címzetes főjegyző

1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 231/2022. (IX.29.) határozatához * 

Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok

CÉL/RÉSZCÉL MEGNEVEZÉSE Bruttó keretösszeg (Ft)
1 Belterületi út, járda, parkoló kialakítás, felújítás, tervezés és kivitelezés 1 112 119 441
1. Rák úti járda- és útfelújítás, továbbá csapadékvíz elvezetés kialakítása
2. Horog út útfelújítás csapadékvíz elvezetés kialakításával együtt (a Lőtér bejáratától a vasúti átjáróig, valamint a 7357/5 hrsz.-tól a 7371 hrsz. útig terjedő mintegy 125 m szakasz tervezés és kivitelezés)
3. Meggyes L. út útfelújítás (Indóház úttól Véső útig)
4. Bacsó N. út útfelújítás (pályázatból megvalósult területen túli területek)
5. Simon F. úti bölcsőde mellett parkolók kialakítása
6.Kreutzer Balázs köz útfelújítás
7. Moha (belső) út és parkoló felújítás II. ütem
8. Réz u. (Glykais Gy. útig), Glykais Gy. Út (Kassai közig), Kassai köz (Kassai útig) útfelújítás
9. Szolnok ispán krt. útfelújítás
10. Karczag L. u. – Széchenyi krt. kereszteződés biztonságosabbá tétele taktilis jelek telepítésével és jelzőlámpás forgalomirányítás létesítésével 1 527 321 941
11. Laki Kálmán híd felülvizsgálata és rekonstrukciója (közmű- és közvilágítás rekonstrukcióval)
12. Kőrösi úti temető belső úthálózatának I. és II. ütem felújítása
13. Belvárosi Tisza híd és „százlábú híd” közötti kerékpárút rekonstrukció
14. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval
15. Holt-Tiszai Vízisport Központ út létesítése
16. Petőfi úti járdafelújítás
2. Előkészítés és közbeszerzés költsége 33 388 575
3. Műszaki ellenőr költsége 27 170 043
MINDÖSSZESEN: 2 700 000 000

2. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 231/2022. (IX.29.) határozatához * 

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS
a „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok” tárgyban létrejött vállalkozási szerződések módosításokkal egységes szerkezetben

amely létrejött egyrészről:

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

Adószám: 15732729–2–16

Pénzforgalmi számlaszám: 11745004 – 15408930 – 00000000

Számlavezető pénzintézet neve: OTP Bank NyRt.

Képviselő neve: Szalay Ferenc polgármester

mint megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő)

másrészről:

Szolnoki Városüzemeltetési Kft.

Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.

Cégjegyzékszám: 16–09–017113

Adószám: 25824397–2–16

Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000

képviseli: Lits László ügyvezető

mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),

a továbbiakban, mint Felek között az alulírott helyen és időben az alábbi feltételek szerint:

PREAMBULUM

1. Felek rögzítik, hogy a városüzemeltetési feladat ellátásáról szóló keretszerződés megkötéséről, valamint a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. 2017. évi üzleti tervének jóváhagyásáról szóló 78/2017. (III. 30.) közgyűlési határozat 1. melléklete szerint 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: Keretszerződés) kötöttek.

2. Felek rögzítik, hogy a Keretszerződés megkötése és az annak végrehajtására kötött jelen szerződés kivételt képez a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján, ezért a Kbt.-t ezen jogügyletekre nem kell alkalmazni.

3. Felek rögzítik, hogy:

a) Magyarország Kormánya a 2005/2020. (XII.24.) Korm. határozatában döntött a Települési önkormányzatok fejlesztési, működési feladatainak, kiemelt fejlesztési igényeinek támogatásáról, melynek felhasználásáról a BMÖGF/1126–1/2020. sz. támogatói okirat (továbbiakban Támogatói Okirat) rendelkezett;

b) a Megrendelő Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló 42/2021. (II.15.) határozatában döntött arról, hogy a belterületi infrastruktúra fejlesztések megvalósítása érdekében a határozat mellékletében meghatározott egyes beruházásokat a Keretszerződés alapján a Vállalkozótól rendeli meg;

c) 2021. március 12. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek:

ca) „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok I. ütem” c. beruházás tervezési és kivitelezési munkáinak elvégzésére;

cb) és „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok II. ütem” c. beruházás tervezési munkáinak elvégzésére.

d) 2021. április 20. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok III. ütem – Batthyány u. víziközmű rekonstrukció (Kút u.-Vécsey u. között)” c. beruházás kivitelezésére.

e) 2021. október 04. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Kőrösi úti temető belső úthálózatának felújítása” I. ütem tervezési és kivitelezési feladatok ellátására.

f) 2022. március 04. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Holt-Tiszai Vízisport telep út létesítésére.

g) 2022. május 26. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Kőrösi úti temető belső úthálózatának felújítása” II. ütem tervezési és kivitelezési feladatok ellátására.

4. A Felek rögzítik, hogy a Támogatói Okirat módosítására 2 alkalommal került sor 2021. november 02. napján és 2022. december 20. napján, melyek alapján a Támogatói Okiratban előírt, támogatás pénzügyi felhasználásának határideje 2023. december 31. napja, így a vonatkozó szerződések teljesítési határideje is módosult.

5. Felek rögzítik, hogy a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzésével kapcsolatos döntésekről szóló 231/2022. (IX.29.) határozatában és annak módosításában a 197/2023. (VIII.24.) határozatában döntött a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel megkötött szerződések vonatkozó Támogató Okirat és egyéb rendelkezések, jogszabályok szerinti egységes szerkezetben – 2021. február 01. napja hatállyal – történő szerződés aláírásáról.

I. SZERZŐDÉS TÁRGYA

1. Megrendelő megrendeli, Vállalkozó pedig a jelen – egységes szerkezetbe foglalt – szerződés aláírásával vállalja „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok” c. beruházás keretében a szerződés 2.sz. mellékletét képező – Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló – 42/2021. (II.15.) határozat mellékletében rögzített beruházások megvalósítását; amely magában foglalja:

1.1. Tervezési feladatok esetén:

1.1.1. A Vállakozó által történő, tervezői felelősségvállalás mellett végzett kiviteli szintű – engedélyköteles tevékenység esetén közreműködést az engedélyeztetési eljárás lefolytatásában a szükséges hatósági engedélyekkel, valamint hozzájárulásokkal, jóváhagyásokkal rendelkező – tervdokumentáció, műszaki dokumentáció elkészítését.

1.1.2. A tervezési feladatokat – a műszaki ellenőr által jóváhagyott, a tervező folyamatközi szakmai javaslata alapján – a Vállalkozó a vonatkozó jogszabályok és Támogatói Okirat szerinti tartalommal és kialakítással köteles elvégezni, különösen:

1.1.2.1. az útépítési és burkolatfelújítási tervek elkészítését az érvényben lévő Útügyi Műszaki előírások alapján,

1.1.2.2. a méret, mennyiség számítás készítését,

1.1.2.3. a tervezői költségvetési kiírás készítését,

1.1.2.4. valamennyi szükséges hatósági és egyéb engedélyek beszerzését,

1.1.2.5. a Megrendelő kijelölt képviselőjével és/ vagy a műszaki ellenőrrel a tervezés során történő folyamatos egyeztetést és a végleges tervdokumentációhoz jóváhagyásuk beszerzését,

1.1.2.6. a beruházással esetlegesen érintett idegen területek tulajdonosi hozzájárulásainak beszerzését,

1.1.2.7. a Támogatói Okirat szerinti fényképdokumentáció elkészítését.

1.1.3. A Vállalkozó által készített tervdokumentáció akkor szerződés szerinti, ha az egyes munkálatok tekintetében az egyes elkészült tervdokumentációk valamennyi szükséges hatósági engedéllyel, szakhatósági, tulajdonosi, egyéb hozzájárulásokkal rendelkeznek; a Megrendelő műszaki ellenőre (továbbiakban műszaki ellenőr) által jóváhagyott, teljeskörűen minimum 3 számozott példányban papíralapon és elektronikus (pdf és szerkeszthető, lehetőleg dwg) formában elkészített dokumentációt elektronikus adathordozón a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr részére átadja, aki azt átveszi.

1.1.4. A Vállalkozó a tervszolgáltatással egyidejűleg a szerzői jogokról is visszavonhatatlanul és teljeskörűen lemond, abban az esetben is, ha a kivitelezés bármely okból, vagy bármely részében meghiúsulna. A szerzői jog ellenértéke a vállalkozói díj összegének részét képezi. Felek megállapodnak, hogy Megrendelő a teljesítés során keletkező, a szerzői jogi védelem alá eső alkotáson területi korlátozás nélküli, határozatlan idejű, kizárólagos és harmadik személynek átadható felhasználási jogot szerez, mely kiterjed az alkotás (terv) átdolgozására is.

1.2. Kivitelezési munkálatok esetén:

1.2.1. A Vállalkozó köteles az elkészült – a jelen szerződés I.1.1. pont szerinti – szükséges hozzájárulások és engedélyek birtokában, továbbá a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr által jóváhagyott kivitelezési tervdokumentáció alapján, annak részét képező méret- és mennyiségszámítás, költségvetés, műszaki tartalom szerinti – a műszaki ellenőr munkakezdési engedélye alapján történő, kivitelezési feladatok elvégzésére.

1.2.2. Megrendelő köteles az építési területet munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. Az építési terület akkor alkalmas az építési-szerelési munka elvégzésére, ha annak állapota a szerződés teljesítését nem gátolja.

1.2.3. Vállalkozó teljes felelősséget vállal a jelen szerződés szerint végzett építési munkálatok és módszerek megfelelőségéért, stabilitásáért és biztonságáért.

1.2.4. Vállalkozó köteles a kivitelezési munkálatok során az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet előírásait, továbbá a vonatkozó – mindenkor hatályos – ágazati jogszabályokat és szakmai előírásokat, ajánlásokat, hatósági előírásokat, követelményeket betartani, valamint az elszámoláshoz szükséges építési naplót folyamatosan vezetni, munkaterületenként, és a műszaki átadás-átvételi dokumentáció részeként a Megrendelő részére átadni. A Vállalkozó köteles a Támogatói Okirat szerinti fotódokumentációt készíteni.

1.2.5. Vállalkozó köteles a munkaterületet tiszta és biztonságos állapotban tartani, a keletkezett építési és egyéb hulladék – engedéllyel rendelkező kezelőhöz történő – elszállításáról a munka végzése során rendszeresen gondoskodni. A Vállalkozónak az építési és bontási hulladék kezelésével kapcsolatban egyebekben az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól szóló 45/2004. (VII. 26.) BM–KvVM együttes rendelet, valamint a munkavégzése során a hatályos környezet-, természet-, és egészségvédelmi előírásoknak megfelelően kell eljárnia.

1.2.6. A takarásra kerülő munkák ellenőrzése érdekében vagy (szak)hatósági ellenőrzés hatálya alá tartozó munkák megkezdése előtt a Vállalkozó köteles a műszaki ellenőrt az ellenőrzés és a vizsgálat várható időpontja előtt értesíteni.

1.2.7. Megrendelő a feladatok ellátását bármikor jogosult ellenőrizni és annak mindenkori állásáról a Vállalkozótól információt kérni, amit Vállalkozó köteles – lehetőleg haladéktalanul – megadni.

2. Felek rögzítik, hogy a tevékenység végzéséhez alvállalkozók igénybevételére jogosult a Vállalkozó. A jogosan igénybevett alvállalkozók tevékenységéért azonban úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.

3. Felek rögzítik, hogy a műszaki ellenőr jogosult a kivitelezés során a Vállalkozó által végzett feladatok tekintetében a Megrendelő nevében eljárni, különösen a I.1.1 pont szerinti tervek, illetve az esetlegesen felmerülő, szükséges terveken túli munkák elrendelésében, megvalósítása során.

4. Vállalkozó kijelenti és szavatol azért, hogy a szerződés tárgyát képező munka tevékenységi körébe tartozik, továbbá az annak elvégzéséhez szükséges tapasztalattal, szakértelemmel és szakértőkkel, továbbá műszaki-technikai háttérrel rendelkezik, továbbá a teljesítés során folyamatosan rendelkezni fog. A Vállalkozó egyúttal kijelenti és szavatolja, hogy az általa a jelen szerződés teljesítés során használt eszközök teljes mértékben alkalmasak a feladatai elvégzésére.

5. Felek kötelesek egymást haladéktalanul tájékoztatni minden olyan körülményről, mely a szerződés teljesítését érinti, különösen azokról, melyek a szerződés határidőben történő teljesítését akadályozhatják vagy veszélyeztethetik. Felek az értesítés elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő kárért teljes felelősséggel tartoznak.

6. Vállalkozó szavatol azért, hogy a jelen szerződés szerinti feladatokat határidőben elvégzi, továbbá a jelen szerződés teljes időtartama alatt a szerződés szerinti feladatok elvégzése és Megrendelő támogatása céljából folyamatosan Megrendelő rendelkezésére áll, s biztosítja a szerződés minőségi teljesítéséhez szükséges szakértelmet, szakemberforrást és technikai hátteret. Megrendelő szavatolja, hogy a Megrendelő és a Megrendelővel szerződéses jogviszonyban álló, a jelen szerződés szerinti munkálatokkal érintett műszaki ellenőr a Vállalkozó szerződés szerinti teljesítésének támogatása céljából folyamatosan rendelkezésre áll.

II. SZERZŐDÉST BIZTOSÍTÓ MELLÉKKÖTELEZETTSÉGEK

1. Vállalkozó a Ptk. 6:186. § (1) bekezdése alapján köteles kötbér fizetésére kötelezni magát arra az esetre, ha olyan okból, amelyért felelős, megszegi a szerződést. A kikötött kötbérek: késedelmi kötbér és meghiúsulási kötbér.

2. Késedelmi kötbér: Az egyes önálló műszaki egységre sikeres műszaki átadás-átvételének lezárására vonatkozó határidő késedelme esetén, a késedelem minden munkanapja után 1% mértékű a késedelmi kötbér, vetítési alapja a késedelemmel érintett egyes önálló műszaki egységre vonatkozó nettó vállalkozói díj. Az összesített késedelmi kötbér fizetési kötelezettség felső határa a szerződés szerinti nettó vállalkozói díj 1%-a. A kötbérmaximum elérése esetén Megrendelő a szerződés felmondására jogosult.

3. Felek megállapodnak abban, hogy a Vállalkozó a teljesítésnek az érdekkörében történő meghiúsulása esetén meghiúsulási kötbér fizetésére köteles, amelynek mértéke 1% (egy százalék), az alapja a késedelemmel érintett egyes önálló műszaki egységre vonatkozó nettó vállalkozói díj.

III. ÁTADÁS–ÁTVÉTELI ELJÁRÁS

1. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződés szerinti tervezési tevékenység egyes, önálló műszaki egységet alkotó teljesítésének befejezését a Vállalkozó készre jelenti a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőrnek, melyet követően átadás-átvételi eljárást folytatnak le. Az átadás-átvételi eljárás célja annak megállapítása, hogy a Megrendelő és a Vállalkozó közötti szerződés tárgya szerinti tevékenység a szerződésben és jogszabályban előírtak alapján a műszaki leírásban meghatározottak szerint maradéktalanul megvalósult, és a teljesítés megfelel az előírt műszaki, hatósági, jogszabályi és a szerződésben vállalt egyéb követelményeknek, jellemzőknek.

2. A Megrendelő tájékoztatja a Vállalkozót, hogy az általa felhatalmazott műszaki ellenőr köteles a Vállalkozó készrejelentését követő időpontra kitűzött műszaki átadás-átvételi eljárás során megvizsgálni az elkészült építőipari kivitelezési tevékenységet és a jelen szerződésben foglaltak teljesülését.

3. A megvalósulási tervdokumentációt, melynek részét képezik a beépített anyagok minősítési tanúsítványai is, a műszaki átadás-átvétel során a Vállalkozó a Megrendelő és műszaki ellenőr részére papíralapon és elektronikus formátumban átadja. Felek megállapodnak abban, hogy az átadás-átvételi eljárásról 3 (három) példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv 1–1–1 példánya a Megrendelőt, a Megrendelő műszaki ellenőrét és a Vállalkozót illeti. Felek rögzítik, hogy abban az esetben, hogy ha a Megrendelő a hibák, hiányok, hiányosságok kijavítását kéri, a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a kijavítás határidejét, valamint a kijavításért és az átvételért felelős személy megnevezését. A Vállalkozó az esetleges mennyiségi és minőségi hibák, hiányosságok kijavítását követően átadja a szerződésben vállalt és elvégzett tevékenységet tartalmazó teljesítési összesítőt a műszaki ellenőrnek.

4. Az egyes munkarészek kapcsán a sikeres műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr jóváhagyásával a Megrendelő kiadja a teljesítésigazolást és megkezdődik a jótállási időszak.

5. Jelen szerződés teljesítési határideje beleértve a megrendelői fizetési kötelezettséget is, a Támogatói Okirat szerinti pénzügyi felhasználási határidő, 2023. december 31. napja; Megrendelő előteljesítést elfogad.

IV. VÁLLALKOZÓI DÍJ, FIZETÉSI FELTÉTELEK

1. Vállalkozót a jelen szerződés szerinti feladatok teljes körű, határidőben történő megvalósításának esetére összesen bruttó 1 527 321 941 Ft vállalkozói díj illeti meg azzal, hogy a Vállalkozó a kivitelezésre vonatkozó – tervek birtokában, méret-és mennyiségszámítás, árazott költségvetés alapján adott, egyes tételek kivitelezésének költségeit – a műszaki ellenőr jóváhagyását követően – külön rögzítik a műszaki ellenőr munkakezdési engedélyét megelőzően, és elszámolnak egymással jelen szerződés részeként; a IV.2. pont szerinti részfeladatonkénti bontásban

2. Felek rögzítik, hogy jelen szerződés részeként tett – a kivitelezési tervdokumentáció alapján történő kivitelezési részfeladatok Áfa tv. 142. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megítéléséről szóló – Tervezői nyilatkozatban foglaltak szerint fizetik meg a vállalkozói díjat terhelő adót.

Részfeladatok Rögzített bruttó költségek (Ft)
1. Karczag L. u. – Széchenyi krt. kereszteződés biztonságosabbá tétele taktilis jelek telepítésével és jelzőlámpás forgalomirányítás létesítésével 54 469 109
2. Laki Kálmán híd felülvizsgálata és rekonstrukciója (közmű- és közvilágítás rekonstrukcióval) 794 604 630
3. Kőrösi úti temető belső úthálózatának I. és II. ütem felújítási munkái 99 000 000
4. Belvárosi Tisza híd és „százlábú híd” közötti kerékpárút rekonstrukció 132 049 253
5. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval 275 300 126
5.1. Batthyány u. víziközmű rekonstrukció (Kút u.-Vécsey u. között) részelem 29 324 623
5.2. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval 245 975 503
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ út létesítése 161 595 044
7. Petőfi úti járdafelújítás 10 303 779
Összesen: 1 527 321 941

3. A Vállalkozó jogosult a felek előzetes egyeztetése alapján a IV.2. pont szerinti részfeladatonként legfeljebb 90% előleg igénybevételére a szerződéskötést követő 15 napon belül előleg bekérő levele alapján. A Vállalkozó a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Az előleggel legkésőbb a végszámlában köteles elszámolni.

4. A Vállalkozó jogosult az egyes részfeladatok – jelen szerződés III. 4. pont szerinti – teljesítését követően részfeladatonként, a IV.2. pontban meghatározott bontásban, részfeladatonként legfeljebb 4 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására. A végszámlához szükséges csatolni a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr által jóváhagyott valamennyi, a jogszabályban, valamint a szerződésben előírt dokumentumot (műszaki átadás-átvétel jegyzőkönyvei, valamint mellékletei, építési naplók, stb., valamint fényképes dokumentáció), valamint az alvállalkozói teljesítés mértékéről, és az alvállalkozókat megillető ellenszolgáltatás teljesítéséről szóló Vállalkozó által kiállított nyilatkozatokat.

5. A Vállalkozó szerződésszerű és a jogszabályoknak megfelelő – a teljesítésigazolást követően kiállított 30 napos fizetési határidejű – számláinak kiegyenlítése igazolt teljesítés alapján a 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:130. § (1)–(2) bekezdésének, megfelelően kerülnek kiegyenlítésre.

6. Amennyiben Megrendelő fizetési kötelezettségének a nem megfelelően kiállított számla, vagy az azt alátámasztó okiratok hiánya miatt nem tud eleget tenni, úgy ez a Vállalkozó késedelmi kamat iránti követelését kizárja, amihez a Vállalkozó a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg kifejezetten hozzájárul.

V. VEGYES RENDELKEZÉSEK

1. Felek a jelen szerződést 2021. február 01. napjától a Megrendelő Támogatói Okirat szerinti elszámolásának a Közreműködői szervezet általi jóváhagyásáig tartó határozott időtartamra kötik.

2. A jelen szerződést bármely Fél súlyos szerződésszegése esetén a másik Fél azonnali hatállyal írásban – indokolás mellett – felmondhatja, súlyos szerződésszegésnek minősül különösen:

2.1. Megrendelő részéről:

2.1.1. ha önhibájából a jelen szerződésben és a Tervdokumentációban meghatározott feladatok elvégzéséhez szükséges iratokat, egyéb dokumentumokat, információkat Vállalkozó felhívása ellenére sem, vagy kétséget kizáróan valótlan tartalommal szolgáltatja;

2.1.2. a Megrendelő a vállalkozói díj fizetésével több, mint 60 napos késedelembe esik;

2.1.3. ha a jelen szerződés szerinti együttműködési kötelezettségét súlyosan megszegi, és ezzel veszélyezteti a tervezési és kivitelezési munkálatok határidőre történő elvégzését;

2.2. Vállalkozó részéről:

2.2.1. ha a jelen szerződés szerinti együttműködési kötelezettségét súlyosan megszegi, és ezzel veszélyezteti a munkálatok határidőre történő elvégzését;

2.2.2. ha a jelen szerződés teljesítése során jogosulatlanul vesz igénybe alvállalkozót;

2.2.3. ha a késedelem olyan mértékű, hogy Megrendelő a késedelmi kötbér maximumát jogosult érvényesíteni;

2.2.4. ha az elvégzendő feladatokat nem az általában elvárható legmagasabb színvonalon és jó minőségben végzi el;

2.2.5. ha a I.1.2.5. pont szerinti kötelezettségét megszegi.

3. Felek rögzítik, hogy a jelen szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes. Valamennyi, a jelen szerződéssel kapcsolatos értesítés, írásban magyar nyelven történik, melyet vagy személyesen kézbesítenek, vagy e-mailben illetve postával küldenek meg az érintett címzettnek.

4. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a vonatkozó egyéb magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak. A Felek a jelen szerződés alapján esetlegesen keletkező jogvitáikat tárgyalás útján kötelesek rendezni, ha a jogvita békés úton nem rendezhető, a Felek a jelen szerződésből eredő vagy azzal összefüggésben felmerülő vitákat a pertárgyértéktől függően a Szolnoki Járásbíróság, illetve a Szolnoki Törvényszék illetékességét kötik ki.

5. A Szerződő Felek a jelen szerződést elolvasták, közösen értelmezték és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt 6 egyező példányban jóváhagyólag aláírták.

Szolnok, 2023.

Melléklet:

1. sz. melléklet: Vonatkozó Támogatói Okirat másolata

2. sz. melléklet: 42/2021. (II.15.) határozat szerződés aláírása napján hatályos változatának másolata

3. sz. melléklet: 231/2022. (IX.29.) határozat szerződés aláírása napján hatályos változatának másolata

4. sz. melléklet: Vállalkozó – Műszaki ellenőr által jóváhagyott – tervezői nyilatkozata a kivitelezési tervdokumentáció alapján történő kivitelezési részfeladatok Áfa tv. 142. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megítéléséről

5. sz. melléklet: Szollak Kft. műszaki ellenőrzéséről szóló Megbízási Szerződés másolata

Szolnoki Városüzemeltetési Kft. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Lits László Szalay Ferenc
ügyvezető polgármester

Vállalkozási szerződés 4.sz. melléklete

TERVEZŐI NYILATKOZAT
a kivitelezési tervdokumentáció alapján történő kivitelezési részfeladatok Áfa tv. 142. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megítéléséről

A Szolnoki Városüzemeltetési Kft. és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata között 2021. február 01. napján létrejött, „Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok” c. beruházás keretében – a Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló – 42/2021. (II.15.) határozat mellékletében rögzített beruházások megvalósítására vonatkozó Vállalkozási Szerződés.

Ezen szerződés vonatkozásában, kivitelezési részfeladatonként az alábbi tervezői nyilatkozatot teszem, hogy az adott résztevékenység megvalósítása „ingatlan létrehozatala, bővítése, átalakítása, egyéb megváltoztatása hatósági engedélyhez vagy hatósághoz történő bejelentéshez kötött-e” igen/nem:

Részfeladatok Igen/Nem
1. Karczag L. u. – Széchenyi krt. kereszteződés biztonságosabbá tétele taktilis jelek telepítésével és jelzőlámpás forgalomirányítás létesítésével
2. Laki Kálmán híd felülvizsgálata és rekonstrukciója (közmű- és közvilágítás rekonstrukcióval)
3. Kőrösi úti temető belső úthálózatának I. és II. ütem felújítási munkái
4. Belvárosi Tisza híd és „százlábú híd” közötti kerékpárút rekonstrukció
5. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval
5.1. Batthyány u. víziközmű rekonstrukció (Kút u.-Vécsey u. között) részelem
5.2. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ út létesítése
7. Petőfi úti járdafelújítás

Szolnok,

Tervező

Tervezői feladatokat végző szervezet:

Szolnok,

Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Lits László
ügyvezető

MŰSZAKI ELLENŐRI ZÁRADÉK: a nyilatkozat szerinti minősítést jóváhagyom.

Szolnok,

SZOLLAK Kft.
Andrási Imre
ügyvezető igazgató

3. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 231/2022. (IX.29.) határozatához * 

MEGBÍZÁSI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. sz.

adószám: 15732729–2–16

bankszámlaszám: 117450004–15408930–00000000

képviseletében eljáró Szalay Ferenc polgármester, mint Megbízó,

másrészről a SZOLLAK Vagyonkezelő Kft.

székhelye: 5000 Szolnok, Jókai út 3. sz.

cégjegyzékszám: 16–09–002591

adószám: 11265296–2–16

bankszámlaszám: 11745004–20072313–00000000

képviseletében eljáró Andrási Imre ügyvezető igazgató, mint Megbízott

a továbbiakban, mint Felek között az alulírott helyen és időben az alábbi feltételek szerint:

PREAMBULUM

1. Felek rögzítik, hogy települési önkormányzati feladat ellátásáról szóló keretszerződés jóváhagyásáról szóló 31/2007. (II.22.) sz. közgyűlési határozat szerint 2007. február 28-án létrejött Keretszerződést (továbbiakban: Keretszerződés) kötöttek.

2. Felek rögzítik, hogy a Keretszerződés megkötése és az annak végrehajtására kötött jelen szerződés kivételt képez a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján, ezért a Kbt.-t ezen jogügyletekre nem kell alkalmazni.

3. Felek rögzítik, hogy:

3.1. Magyarország Kormánya a 2005/2020. (XII.24.) Korm. határozatában döntött a Települési önkormányzatok fejlesztési, működési feladatainak, kiemelt fejlesztési igényeinek támogatásáról, melynek felhasználásáról a BMÖGF/1126–1/2020. sz. támogatói okirat (továbbiakban Támogatói Okirat) rendelkezett;

3.2. a Megbízó Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló 42/2021. (II.15.) határozatában döntött arról, hogy határozat mellékletében szereplő infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós beruházás valamennyi eleme megvalósításának műszaki ellenőrzési feladatait mind a tervezésre, mind a kivitelezésre vonatkozóan a Megbízottól rendeli meg;

3.3. 2021. március 12. napján egymással megbízási szerződést kötöttek a „Belterületi közlekedési infrastruktúra fejlesztés, rekonstrukció című beruházás műszaki ellenőrzési feladatainak ellátására;

3.4. 2021. október 04. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Kőrösi úti temető belső úthálózatának felújítása” I. ütem tervezés és kivitelezés műszaki ellenőrzési feladatainak ellátására;

a) 2021. május 26. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Kőrösi úti temető belső úthálózatának felújítása” II. ütem tervezés és kivitelezés műszaki ellenőrzési feladatainak ellátására;

b) 2022. március 04. napján egymással vállalkozási szerződést kötöttek a Szolnok, Holt-Tiszai Vízisport telep út létesítés tervezés és kivitelezés műszaki ellenőrzési feladatainak ellátására.

I. SZERZŐDÉS TÁRGYA

1. Megbízó megbízza a Megbízottat a „Belterületi közlekedési infrastruktúra fejlesztés, rekonstrukció című beruházás – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. által végzett tervezési és kivitelezési munkáival kapcsolatos műszaki ellenőrzési feladatainak ellátásával, Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének 42/2021. (II.15.) határozata 1. melléklete szerinti helyszíneken; mely megbízást a Megbízott elfogad.

2. Megbízott feladata a megbízó érdekeinek képviselete a beruházásban résztvevő szervezeteknél, ennek során nevesített műszaki ellenőri feladatai különösen:

2.1. a tervező folyamatközi szakmai javaslatának ellenőrzése, esetleges módosításának kérése, jóváhagyása;

2.2. egyes elkészült kiviteli tervdokumentációk ellenőrzése, esetleges módosításának kérése, jóváhagyása;

2.3. a kivitelezési tervdokumentáció alapján, annak részét képező méret- és mennyiségszámítás, költségvetés ellenőrzése, esetleges módosításának kérés, jóváhagyása; műszaki tartalom szerinti – munkakezdési engedély megadása;

2.4. az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (továbbiakban: Épkiv.)16. § (2) – (3) bekezdésében foglalt műszaki ellenőri feladatok ellátása;

2.5. a munkaterület átadása a vállalkozónak;

2.6. Épkiv. szerinti elektronikus építési napló (e-építési napló) vezetése, e-építési napló készenlétbe helyezéséért rendszerhasználati díj megfizetése; Építési naplóbejegyzésekkel a Megbízó érdekeinek képviselete, építési naplóbejegyzések megtétele;

2.7. a tervdokumentációban, a vállalkozási szerződésben, hatósági és műszaki előírásokban foglalt követelmények teljesítésének ellenőrzése szükség szerint;

2.8. az észlelt hibák, hiányosságok, továbbá a terv és a szerződés szerinti teljesítést befolyásoló minden körülmény észrevételezése az építési naplóba, és erről Megbízó haladéktalan értesítése;

2.9. az eltakarásra kerülő munkák eltakarás előtti ellenőrzése, a beépített anyagok, szerkezetek, berendezések minőségtanúsításának ellenőrzése;

2.10. a kivitelezés során a Vállalkozó által végzett feladatok tekintetében a Megrendelő nevében eljárni, különösen a vonatkozó tervek, illetve az esetlegesen felmerülő, szükséges terveken túli munkák elrendelésében, megvalósítása során;

2.11. az átalányárat megalapozó tételes költségvetés szerinti munkák elkészültének szakszerű ellenőrzése és igazolása;

2.12. a pótmunka igény esetén a szükséges szerződésmódosítás kezdeményezése, előkészítése;

2.13. a műszaki átadás-átvételi eljárás megszervezése, lebonyolítása, jegyzőkönyv elkészítése;

2.14. hiánypótlási munka esetén a hiánypótlási munkák átvétele;

2.15. a kivitelezői teljesítés, számla igazolása, elszámolás a Megbízóval, keletkezett iratok átadása;

2.16. 1 éves utó-felülvizsgálati eljárás lefolytatása;

2.17. jótállási időszakban a Megbízó jogainak, felmerülő igényeinek érvényesítése, a jótállási munkák ellenőrzése;

2.18. közreműködés a beruházás pénzügyi és szakmai elszámolásának előkészítésében, illetve a támogató által végzett ellenőrzésben;

2.19. a beruházással érintett vállalkozói tervezési és kivitelezési szerződésekben szereplő nevesített műszaki ellenőri feladatok ellátása, különösen a vállalkozási szerződésben rögzített, kivitelezés időtartama alatti folyamatos rendelkezésre állás a Vállalkozó szerződés szerinti teljesítésének támogatása céljából.

3. Jelen szerződés I.1. pont szerinti kivitelezési tevékenység meghatározását, helyét, a kivitelezés várható kezdési és befejezési időpontját – jelen szerződés 4. sz. mellékletét képező – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. vonatkozó tervezési és kivitelezési munkáival kapcsolatos Vállalkozási szerződés másolata tartalmazza.

4. Megbízott kijelenti, hogy a teljesítés során eljárásra jogosult képviselője, aki az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII.11.) Korm. rendeletben előírt képesítéssel rendelkezik és szerepel a műszaki ellenőri névjegyzékben; adatai:

4.1. az építési műszaki ellenőr megnevezése: Andrási Imre;

4.2. nyilvántartási száma: 16–0179

4.3. névjegyzéki jele: MÉ–M

4.4. elérhetősége: +36–30–965–8443

4.5. NÜJ száma: 137786040

5. Felek megállapodnak, hogy a teljesítésbe Megbízott szükség esetén szakági jogosultsággal rendelkező szakembert bevonhat, akinek munkájáért sajátjaként felel.

II. VÁLLALKOZÓI DÍJ, FIZETÉSI FELTÉTELEK

1. Megbízottat az I. pontban meghatározott műszaki ellenőri tevékenység ellátásáért bruttó 27 170 043 Ft megbízási díj illeti meg az alábbi részfeladatonkénti bontásban:


Részfeladatok
Rögzített bruttó költségek
(Ft)
1. Karczag L. u. – Széchenyi krt. kereszteződés biztonságosabbá tétele taktilis jelek telepítésével és jelzőlámpás forgalomirányítás létesítésével 968 969
2. Laki Kálmán híd felülvizsgálata és rekonstrukciója (közmű- és közvilágítás rekonstrukcióval) 14 135 489
3. Kőrösi úti temető belső úthálózatának I. és II. ütem felújítási munkái 1 761 144
4. Belvárosi Tisza híd és „százlábú híd” közötti kerékpárút rekonstrukció 2 349 069
5. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval 4 897 406
5.1. Batthyány u. víziközmű rekonstrukció (Kút u.-Vécsey u. között) részelem 521 666
5.2. Batthyány út út-és járdafelújítás (Ady E. u. – Kút u. között), közműrekonstrukcióval 4 375 740
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ út létesítése 2 874 669
7. Petőfi úti járdafelújítás 183 297
Összesen: 27 170 043

2. A Megbízott jogosult a jelen megállapodás I.1. pontjában meghatározott feladat ellátásához előleget a megbízási díj összegének 80%-ának mértékéig igénybe venni. Az előleg az Önkormányzat költségvetése által biztosított, fent megállapított díj terhére igényelhető. Az Önkormányzat az előlegfizetést az igényléstől számított 15 munkanapon belül teljesíti a Megbízott bankszámlájára történő utalással. A Megbízott a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Az előleggel legkésőbb a végszámlában köteles elszámolni.

3. A Vállalkozó jogosult az egyes részfeladatok – jelen szerződés I. 1. pont szerinti – teljesítését követően részfeladatonként, az I.2. pontban meghatározott bontásban, részfeladatonként legfeljebb 2 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására. Megbízott a kivitelezési munka befejezését követő műszaki átadás-átvételi eljárás sikeres lezárását követően jogosult végszámlát benyújtani Megbízó felé. A részszámla és végszámla melléklete a Megbízó által kiadott és aláírt teljesítésigazolás. A Felek rögzítik, hogy a megbízási díjat a Megbízó a szabályszerűen kiállított számla kézhezvételétől számított 30 napon belül átutalással fizeti meg a Megbízott jelen szerződésben megjelölt bankszámlájára.

III. VEGYES RENDELKEZÉSEK

1. Felek a jelen szerződést 2021. február 01. napjától az 1 éves utó-felülvizsgálati eljárás lefolytatásáig kötik, azzal, hogy a műszaki ellenőrzéssel érintett építési beruházások sikeres lezárását követő jótállási időszakra Megbízott műszaki ellenőri rendelkezésre állást köteles biztosítani, amelynek díja a jelen szerződés szerinti megbízási részét képezi.

2. Felek rögzítik, hogy a jelen szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes. Valamennyi, a jelen szerződéssel kapcsolatos értesítés, írásban magyar nyelven történik, melyet vagy személyesen kézbesítenek, vagy e-mailben illetve postával küldenek meg az érintett címzettnek.

3. Szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a szerződés teljesítése érdekében együttműködnek. Vitás kérdéseiket tárgyalások útján kísérlik meg rendezni, ennek eredménytelensége, jogvitájuk esetén a Szolnoki Járásbíróság, vagy a Szolnoki Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

4. A Szerződő Felek a jelen szerződést elolvasták, közösen értelmezték és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt 6 egyező példányban jóváhagyólag aláírták.

Szolnok, 2023.

Melléklet:

1. sz. melléklet: Vonatkozó Támogatói Okirat másolata

2. sz. melléklet: 42/2021. (II.15.) határozat szerződés aláírása napján hatályos változatának másolata

3. sz. melléklet: 231/2022. (IX.29.) határozat szerződés aláírása napján hatályos változatának másolata

4. sz. melléklet: Szolnoki Városüzemeltetési Kft. vonatkozó tervezési és kivitelezési munkáival kapcsolatos Vállalkozási szerződés másolata

........................................... ...........................................
SZOLLAK Kft. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Andrási Imre Szalay Ferenc
ügyvezető igazgató polgármester