Módosította: 268/2022. (X.25.) közgyűlési határozat, 197/2023. (VIII. 24.) közgyűlési határozat, 251/2023. (X.26.) közgyűlési határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 1. § és 4. §-a, és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, figyelemmel Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 2. pontjára, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi LIII. törvényben foglaltakra és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. alapító okiratának vonatkozó rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:
1. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. kezdeményezésére dönt a városüzemeltetési feladatok ellátásáról szóló Keretszerződésben meghatározott egységnyi költségek
1.1. 20%-kal történő emeléséről 2022. szeptember 1. napjától;
1.2. havonta, költségtípusonként a Központi Statisztikai Hivatal által közétett, előző hónapra vonatkozó – költségtípusra vonatkozó – havi fogyasztási árindex mértékével történő emeléséről a havonta az adott hónap első napjától, első alkalommal 2022. október 1. napjától;
valamint a Keretszerződés II.3. pontjának ezen rendelkezés szerinti kiegészítéséről, valamint egységes szerkezetben történő aláírásáról.
A Szolnoki Városüzemeltetési Kft. a határozat 1.2. pont szerinti intézkedések szerinti egységnyi költségek változásának nagyságrendjéről Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlését tájékoztatni köteles az intézkedést követő soron következő Közgyűlésen.
Határidő a megtett intézkedésekről a Közgyűlés tájékoztatására: folyamatosan
Felelős: Szalay Ferenc polgármester
Végrehajtásban közreműködik:
Műszaki Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei
2. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt az alábbi feladatok Szolnoki Városüzemeltetési Kft. által megvalósításáról figyelemmel a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének Szolnok Megyei Jogú Város területén infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok elvégzéséről szóló 42/2021. (II.15.) határozatban foglaltakra 90%-os előleg, valamint tételek szerinti számlakibocsátás biztosításával:
2.1. Tiszavirág híd korrózió védelmi feladatok: 30 000 000 Ft
2.2. Simon F. u. buszmegálló környékén gyalogátkelőhely létesítése 9 720 001 Ft
2.3. Csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása Pozsonyi úti aluljáróban 15 878 086 Ft
2.4. Dembinszky u. részleges útrekonstrukció 14 397 314 Ft
2.5. Nagyfelületű zöldterület-rekonstrukció (közműrekonstrukció miatt) 21 000 000 Ft
2.6. Holt-Tiszai Vízisport Központ parkoló kialakítás 27 904 956 Ft
2.7. Holt-Tiszai Vízisport Központ út kialakításához: közműkiváltás 1 590 670 Ft
2.8. Szórt felületű utak emulziós felületi zárása 175 263 580 Ft
Érintett utak: Jolán u., Krisztina u., Júlia u., Emese u. (Éva u – Gizella u. között), Erzsébet u., Irén u., Csenge u., Blanka u., Lilla u., Ilona u., Anna u., Dorottya u., Etelka u., Búvár u., Klára u., Judit u., Szűrszabó u., Hajó u., Vadgalamb u., Bodza u., Boróka u., Ajándék u., Fürdő u., Kővirág u., Mirtusz u., Hamvas u., Rezgő u., Cserfa u., Borostyán u., Ágnes u (Katalin u. – Júlia u. között, és Aranka u.- Jolán út között), Rita u., Ladik u.
2.9. Tiszavirág híd pallóburkolat rekonstrukció 70 000 000 Ft
2.10. Dr. Kaposvári Gyula híd engedélyes tervkészítés 43 000 000 Ft
2.11. Tiszavirág híd közvilágítási rekonstrukció 12 176 700 Ft
2.12. Tervezési feladatok
a) Durst J. u. útfelújítás” (vízközmű rekonstrukciója elkülönített csapadékvíz elvezetéssel) 3 027 045 Ft
b) Kaán K. u. térségének csapadékvízelvezetés kialakítása az övárokba 8 212 015 Ft
c) Meder u. elkülönített csapadékvízelvezetés kialakítása 8 212 015 Ft
d) Berzsenyi D. u. víziközmű rekonstrukciója 7 160 895 Ft
e) Tiszavirághíd mészkőburkolat rekonstrukció 2 000 000 Ft
2.13. * Műszaki ellenőrzés 8 990 866 Ft.
3. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése dönt – a 231/2022. (IX.29.) határozat szerinti – vissza nem térítendő támogatás figyelembevételével a határozat 2. pontja szerinti feladatok megvalósításához szükséges fedezet biztosításáról a 2023. évi költségvetése terhére oly módon, hogy a költségvetés soron következő módosítása során a Fejlesztési kiadások fejezetben a tételeket külön előirányzatonként szerepeltetni szükséges azzal; hogy a Fejlesztési kiadások fejezetben már szereplő – 8.31–8.34. és a 8.37. – előirányzatokon túl a fennmaradó összeget a II. Városüzemeltetési feladatok előirányzatról történő átcsoportosítással szükséges biztosítani.
Határidő: költségvetés soron következő módosítása
Felelős: Szalay Ferenc polgármester
Végrehajtásban közreműködik:
Fejlesztési és Műszaki Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei
4. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert valamennyi intézkedés megtételére, valamint a 2021. február 01. napjától hatályos – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a SZOLLAK Kft.-vel – megkötött szerződések jelen határozat 1.és 2. mellékletei szerinti egységes szerkezetben történő aláírására, szükséges dokumentumok, nyilatkozatok kiadására. A Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel a tervezésre és kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés, valamint a SZOLLAK Kft.-vel kötendő megbízási szerződés aláírásának feltétele a cégek ezen jogügyletek jóváhagyásáról szóló felügyelő bizottsági döntések megléte.
5. *
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
SZOLLAK Kft.
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | címzetes főjegyző |
amely létrejött egyrészről:
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Adószám: 15732729–2–16
Pénzforgalmi számlaszám: 11745004 – 15408930 – 00000000
Számlavezető pénzintézet neve: OTP Bank NyRt.
Képviselő neve: Szalay Ferenc polgármester
mint megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő)
másrészről:
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.
Cégjegyzékszám: 16–09–017113
Adószám: 25824397–2–16
Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000
képviseli: Lits László ügyvezető
mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó),
a továbbiakban, mint Felek között az alulírott helyen és időben az alábbi feltételek szerint:
1. Felek rögzítik, hogy a városüzemeltetési feladat ellátásáról szóló keretszerződés megkötéséről, valamint a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. 2017. évi üzleti tervének jóváhagyásáról szóló 78/2017. (III. 30.) közgyűlési határozat 1. melléklete szerint 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: Keretszerződés) kötöttek.
2. Felek rögzítik, hogy a Keretszerződés megkötése és az annak végrehajtására kötött jelen szerződés kivételt képez a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján, ezért a Kbt.-t ezen jogügyletekre nem kell alkalmazni.
3. Felek rögzítik, hogy a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a Szollak Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló, a 197/2023. (VIII.24.) határozatával módosított – 232/2022. (IX.29.) határozatában döntött a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel megkötött szerződések jogszabályok szerinti egységes szerkezetben – 2021. február 01. napja hatállyal – történő szerződés létrejöttéről és aláírásáról.
1. Megrendelő megrendeli, Vállalkozó pedig a jelen – egységes szerkezetbe foglalt – szerződés aláírásával vállalja az önerős infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok beruházás keretében történő, a szerződés 1.sz. mellékletét képező – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a Szollak Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló, a 197/2023. (VIII.24.) határozattal módosított – 232/2022. (IX.29.) határozat 2. pontjában rögzített beruházások megvalósítását; amely magában foglalja:
1.1. Tervezési feladatok esetén:
1.1.1. A Vállakozó által történő, tervezői felelősségvállalás mellett végzett kiviteli szintű – engedélyköteles tevékenység esetén közreműködést az engedélyeztetési eljárás lefolytatásában a szükséges hatósági engedélyekkel, valamint hozzájárulásokkal, jóváhagyásokkal rendelkező – tervdokumentáció, műszaki dokumentáció elkészítését.
1.1.2. A tervezési feladatokat – a műszaki ellenőr által jóváhagyott, a tervező folyamatközi szakmai javaslata alapján – a Vállalkozó a vonatkozó jogszabályok szerinti tartalommal és kialakítással köteles elvégezni, különösen:
1.1.2.1. az útépítési és burkolatfelújítási tervek elkészítését az érvényben lévő Útügyi Műszaki előírások alapján,
1.1.2.2. a méret, mennyiség számítás készítését,
1.1.2.3. a tervezői költségvetési kiírás készítését,
1.1.2.4. valamennyi szükséges hatósági és egyéb engedélyek beszerzését,
1.1.2.5. a Megrendelő kijelölt képviselőjével és/ vagy a műszaki ellenőrrel a tervezés során történő folyamatos egyeztetést és a végleges tervdokumentációhoz jóváhagyásuk beszerzését,
1.1.2.6. a beruházással esetlegesen érintett idegen területek tulajdonosi hozzájárulásainak beszerzését,
1.1.3. A Vállalkozó által készített tervdokumentáció akkor szerződés szerinti, ha az egyes munkálatok tekintetében az egyes elkészült tervdokumentációk valamennyi szükséges hatósági engedéllyel, szakhatósági, tulajdonosi, egyéb hozzájárulásokkal rendelkeznek; a Megrendelő műszaki ellenőre (továbbiakban műszaki ellenőr) által jóváhagyott, teljeskörűen minimum 3 számozott példányban papíralapon és elektronikus (pdf és szerkeszthető, lehetőleg dwg) formában elkészített dokumentációt elektronikus adathordozón a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr részére átadja, aki azt átveszi.
1.1.4. A Vállalkozó a tervszolgáltatással egyidejűleg a szerzői jogokról is visszavonhatatlanul és teljeskörűen lemond, abban az esetben is, ha a kivitelezés bármely okból, vagy bármely részében meghiúsulna. A szerzői jog ellenértéke a vállalkozói díj összegének részét képezi. Felek megállapodnak, hogy Megrendelő a teljesítés során keletkező, a szerzői jogi védelem alá eső alkotáson területi korlátozás nélküli, határozatlan idejű, kizárólagos és harmadik személynek átadható felhasználási jogot szerez, mely kiterjed az alkotás (terv) átdolgozására is.
1.2. Kivitelezési munkálatok esetén:
1.2.1. A Vállalkozó köteles az elkészült – a jelen szerződés I.1.1. pont szerinti – szükséges hozzájárulások és engedélyek birtokában, továbbá a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr által jóváhagyott kivitelezési tervdokumentáció alapján, annak részét képező méret- és mennyiségszámítás, költségvetés, műszaki tartalom szerinti – a műszaki ellenőr munkakezdési engedélye alapján történő, kivitelezési feladatok elvégzésére.
1.2.2. Megrendelő köteles az építési területet munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. Az építési terület akkor alkalmas az építési-szerelési munka elvégzésére, ha annak állapota a szerződés teljesítését nem gátolja.
1.2.3. Vállalkozó teljes felelősséget vállal a jelen szerződés szerint végzett építési munkálatok és módszerek megfelelőségéért, stabilitásáért és biztonságáért.
1.2.4. Vállalkozó köteles a kivitelezési munkálatok során az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet előírásait, továbbá a vonatkozó – mindenkor hatályos – ágazati jogszabályokat és szakmai előírásokat, ajánlásokat, hatósági előírásokat, követelményeket betartani, valamint az elszámoláshoz szükséges építési naplót folyamatosan vezetni, munkaterületenként, és a műszaki átadás-átvételi dokumentáció részeként a Megrendelő részére átadni.
1.2.5. Vállalkozó köteles a munkaterületet tiszta és biztonságos állapotban tartani, a keletkezett építési és egyéb hulladék – engedéllyel rendelkező kezelőhöz történő – elszállításáról a munka végzése során rendszeresen gondoskodni. A Vállalkozónak az építési és bontási hulladék kezelésével kapcsolatban egyebekben az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól szóló 45/2004. (VII. 26.) BM–KvVM együttes rendelet, valamint a munkavégzése során a hatályos környezet-, természet-, és egészségvédelmi előírásoknak megfelelően kell eljárnia.
1.2.6. A takarásra kerülő munkák ellenőrzése érdekében vagy (szak)hatósági ellenőrzés hatálya alá tartozó munkák megkezdése előtt a Vállalkozó köteles a műszaki ellenőrt az ellenőrzés és a vizsgálat várható időpontja előtt értesíteni.
1.2.7. Megrendelő a feladatok ellátását bármikor jogosult ellenőrizni és annak mindenkori állásáról a Vállalkozótól információt kérni, amit Vállalkozó köteles – lehetőleg haladéktalanul – megadni.
2. Felek rögzítik, hogy a tevékenység végzéséhez alvállalkozók igénybevételére jogosult a Vállalkozó. A jogosan igénybevett alvállalkozók tevékenységéért azonban úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna.
3. Felek rögzítik, hogy a műszaki ellenőr jogosult a kivitelezés során a Vállalkozó által végzett feladatok tekintetében a Megrendelő nevében eljárni, különösen a I.1.1 pont szerinti tervek, illetve az esetlegesen felmerülő, szükséges terveken túli munkák elrendelésében, megvalósítása során.
4. Vállalkozó kijelenti és szavatol azért, hogy a szerződés tárgyát képező munka tevékenységi körébe tartozik, továbbá az annak elvégzéséhez szükséges tapasztalattal, szakértelemmel és szakértőkkel, továbbá műszaki-technikai háttérrel rendelkezik, továbbá a teljesítés során folyamatosan rendelkezni fog. A Vállalkozó egyúttal kijelenti és szavatolja, hogy az általa a jelen szerződés teljesítés során használt eszközök teljes mértékben alkalmasak a feladatai elvégzésére.
5. Felek kötelesek egymást haladéktalanul tájékoztatni minden olyan körülményről, mely a szerződés teljesítését érinti, különösen azokról, melyek a szerződés határidőben történő teljesítését akadályozhatják vagy veszélyeztethetik. Felek az értesítés elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő kárért teljes felelősséggel tartoznak.
6. Vállalkozó szavatol azért, hogy a jelen szerződés szerinti feladatokat határidőben elvégzi, továbbá a jelen szerződés teljes időtartama alatt a szerződés szerinti feladatok elvégzése és Megrendelő támogatása céljából folyamatosan Megrendelő rendelkezésére áll, s biztosítja a szerződés minőségi teljesítéséhez szükséges szakértelmet, szakemberforrást és technikai hátteret. Megrendelő szavatolja, hogy a Megrendelő és a Megrendelővel szerződéses jogviszonyban álló, a jelen szerződés szerinti munkálatokkal érintett műszaki ellenőr a Vállalkozó szerződés szerinti teljesítésének támogatása céljából folyamatosan rendelkezésre áll.
1. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződés szerinti tervezési tevékenység egyes, önálló műszaki egységet alkotó teljesítésének befejezését a Vállalkozó készre jelenti a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőrnek, melyet követően átadás-átvételi eljárást folytatnak le. Az átadás-átvételi eljárás célja annak megállapítása, hogy a Megrendelő és a Vállalkozó közötti szerződés tárgya szerinti tevékenység a szerződésben és jogszabályban előírtak alapján a műszaki leírásban meghatározottak szerint maradéktalanul megvalósult, és a teljesítés megfelel az előírt műszaki, hatósági, jogszabályi és a szerződésben vállalt egyéb követelményeknek, jellemzőknek.
2. A Megrendelő tájékoztatja a Vállalkozót, hogy az általa felhatalmazott műszaki ellenőr köteles a Vállalkozó készrejelentését követő időpontra kitűzött műszaki átadás-átvételi eljárás során megvizsgálni az elkészült építőipari kivitelezési tevékenységet és a jelen szerződésben foglaltak teljesülését.
3. A megvalósulási tervdokumentációt, melynek részét képezik a beépített anyagok minősítési tanúsítványai is, a műszaki átadás-átvétel során a Vállalkozó a Megrendelő és műszaki ellenőr részére papíralapon és elektronikus formátumban átadja. Felek megállapodnak abban, hogy az átadás-átvételi eljárásról 3 (három) példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv 1–1–1 példánya a Megrendelőt, a Megrendelő műszaki ellenőrét és a Vállalkozót illeti. Felek rögzítik, hogy abban az esetben, hogy ha a Megrendelő a hibák, hiányok, hiányosságok kijavítását kéri, a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a kijavítás határidejét, valamint a kijavításért és az átvételért felelős személy megnevezését. A Vállalkozó az esetleges mennyiségi és minőségi hibák, hiányosságok kijavítását követően átadja a szerződésben vállalt és elvégzett tevékenységet tartalmazó teljesítési összesítőt a műszaki ellenőrnek.
4. Az egyes munkarészek kapcsán a sikeres műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr jóváhagyásával a Megrendelő kiadja a teljesítésigazolást és megkezdődik a jótállási időszak.
5. Jelen szerződés teljesítési határideje 2023. december 31. napja; Megrendelő előteljesítést elfogad.
1. Vállalkozót a jelen szerződés szerinti feladatok teljes körű, határidőben történő megvalósításának esetére összesen bruttó 449 543 277 Ft vállalkozói díj illeti meg azzal, hogy a Vállalkozó a kivitelezésre vonatkozó – tervek birtokában, méret-és mennyiségszámítás, árazott költségvetés alapján adott, egyes tételek kivitelezésének költségeit – a műszaki ellenőr jóváhagyását követően – külön rögzítik a műszaki ellenőr munkakezdési engedélyét megelőzően, és elszámolnak egymással jelen szerződés részeként, a III.3. pont szerinti részfeladatonkénti bontásban.
2. Felek rögzítik, hogy jelen szerződés részeként tett – a kivitelezési tervdokumentáció alapján történő kivitelezési részfeladatok Áfa tv. 142. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megítéléséről szóló – Tervezői nyilatkozatban foglaltak szerint fizetik meg a vállalkozói díjat terhelő adót.
3. A Vállalkozó jogosult felek előzetes egyeztetése alapján a jelen pont szerinti részfeladatonként legfeljebb 90% előleg igénybevételére a szerződéskötést követő 15 napon belül előleg bekérő levele alapján. A Vállalkozó a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Az előleggel legkésőbb a végszámlában köteles elszámolni.
Részfeladatok | Rögzített bruttó költségek (Ft) | |
1. Tiszavirág híd korrózió védelmi feladatok | 30 000 000 | |
2. Simon F. u. buszmegálló környékén gyalogátkelőhely létesítése | 9 720 001 | |
3. Csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása Pozsonyi úti aluljáróban | 15 878 086 | |
4. Dembinszky u. részleges útrekonstrukció | 14 397 314 | |
5. Nagyfelületű zöldterület-rekonstrukció (közműrekonstrukció miatt) | 21 000 000 | |
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ parkoló kialakítás | 27 904 956 | |
7. Holt-Tiszai Vízisport Központ út kialakításához: közműkiváltás | 1 590 670 | |
8. Szórt felületű utak emulziós felületi zárása Érintett utak: Jolán u., Krisztina u., Júlia u., Emese u. (Éva u – Gizella u. között), Erzsébet u., Irén u., Csenge u., Blanka u., Lilla u., Ilona u., Anna u., Dorottya u., Etelka u., Búvár u., Klára u., Judit u., Szűrszabó u., Hajó u., Vadgalamb u., Bodza u., Boróka u., Ajándék u., Fürdő u., Kővirág u., Mirtusz u., Hamvas u., Rezgő u., Cserfa u., Borostyán u., Ágnes u (Katalin u. – Júlia u. között, és Aranka u.- Jolán út között), Rita u., Ladik u. | 175 263 580 | |
9. Tiszavirág híd pallóburkolat rekonstrukció | 70 000 000 | |
10. Dr. Kaposvári Gyula híd engedélyes tervkészítés | 43 000 000 | |
11. Tiszavirág híd közvilágítási rekonstrukció | 12 176 700 | |
12. Tervezési feladatok | 28 611 970 | |
12.1. Durst J. u. útfelújítás” (vízközmű rekonstrukciója elkülönített csapadékvíz elvezetéssel) | 3 027 045 | |
12.2. Kaán K. u. térségének csapadékvízelvezetés kialakítása az övárokba | 8 212 015 | |
12.3. Meder u. elkülönített csapadékvízelvezetés kialakítása | 8 212 015 | |
12.4. Berzsenyi D. u. víziközmű rekonstrukciója | 7 160 895 | |
12.5. Tiszavirághíd mészkőburkolat rekonstrukció | 2 000 000 | |
Összesen: | 449 543 277 |
4. A Vállalkozó jogosult az egyes részfeladatok – jelen szerződés II. 4. pont szerinti – teljesítését követően részfeladatonként, a III.3. pontban meghatározott bontásban, részfeladatonként legfeljebb 2 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására. A végszámlához szükséges csatolni a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr által jóváhagyott valamennyi, a jogszabályban, valamint a szerződésben előírt dokumentumot (műszaki átadás-átvétel jegyzőkönyvei, valamint mellékletei, építési naplók, stb., valamint fényképes dokumentáció), valamint az alvállalkozói teljesítés mértékéről, és az alvállalkozókat megillető ellenszolgáltatás teljesítéséről szóló Vállalkozó által kiállított nyilatkozatokat.
5. A Vállalkozó szerződésszerű és a jogszabályoknak megfelelő – a teljesítésigazolás kiállítását követően kiállított 30 napos fizetési határidejű – számláinak kiegyenlítése igazolt teljesítés alapján a 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:130. § (1)–(2) bekezdésének, megfelelően kerülnek kiegyenlítésre.
6. Amennyiben Megrendelő fizetési kötelezettségének a nem megfelelően kiállított számla, vagy az azt alátámasztó okiratok hiánya miatt nem tud eleget tenni, úgy ez Vállalkozó késedelmi kamat iránti követelését kizárja, amihez a Vállalkozó a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg kifejezetten hozzájárul.
1. Felek a jelen szerződést 2021. február 01. napjától az 1 éves utó-felülvizsgálati eljárás lefolytatásáig tartó határozott időtartamra kötik.
2. Felek rögzítik, hogy a jelen szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes. Valamennyi, a jelen szerződéssel kapcsolatos értesítés, írásban magyar nyelven történik, melyet vagy személyesen kézbesítenek, vagy e-mailben illetve postával küldenek meg az érintett címzettnek.
3. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a vonatkozó egyéb magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak. A Felek a jelen szerződés alapján esetlegesen keletkező jogvitáikat tárgyalás útján kötelesek rendezni, ha a jogvita békés úton nem rendezhető, a Felek a jelen szerződésből eredő vagy azzal összefüggésben felmerülő vitákat a pertárgyértéktől függően a Szolnoki Járásbíróság, illetve a Szolnoki Törvényszék illetékességét kötik ki.
4. A Szerződő Felek a jelen szerződést elolvasták, közösen értelmezték és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt 6 egyező példányban jóváhagyólag aláírták.
Szolnok, 2023.
Melléklet:
1. sz. melléklet: 232/2022. (IX.29.) határozat szerződés aláírása napján hatályos változatának másolata
2. sz. melléklet: Szollak Kft. műszaki ellenőrzéséről szóló Megbízási Szerződés másolata
3. sz. melléklet: Vállalkozó – Műszaki ellenőr által jóváhagyott – tervezői nyilatkozata a kivitelezési tervdokumentáció alapján történő kivitelezési részfeladatok Áfa tv. 142. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megítéléséről
Szolnoki Városüzemeltetési Kft. | Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | |
Lits László | Szalay Ferenc | |
ügyvezető | polgármester |
A Szolnoki Városüzemeltetési Kft. és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata között 2021. február 01. napján létrejött az önerős infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok beruházás keretében történő – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a Szollak Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló 232/2022. (IX.29.) határozat 2. pontjában rögzített beruházások megvalósítására vonatkozó Vállalkozási Szerződés.
Ezen szerződés vonatkozásában, kivitelezési részfeladatonként az alábbi tervezői nyilatkozatot teszem, hogy az adott résztevékenység megvalósítása „ingatlan létrehozatala, bővítése, átalakítása, egyéb megváltoztatása hatósági engedélyhez vagy hatósághoz történő bejelentéshez kötött-e” igen/nem:
Részfeladatok | Igen/Nem | |
1. Tiszavirág híd korrózió védelmi feladatok | ||
2. Simon F. u. buszmegálló környékén gyalogátkelőhely létesítése | ||
3. Csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása Pozsonyi úti aluljáróban | ||
4. Dembinszky u. részleges útrekonstrukció | ||
5. Nagyfelületű zöldterület-rekonstrukció (közműrekonstrukció miatt) | ||
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ út kialakításához: közműkiváltás | ||
7. Szórt felületű utak emulziós felületi zárása | ||
8. Tiszavirág híd pallóburkolat rekonstrukció | ||
9. Dr. Kaposvári Gyula híd engedélyes tervkészítés | ||
10. Tiszavirág híd közvilágítási rekonstrukció | ||
11. Tervezési feladatok | ||
11.1. Durst J. u. útfelújítás” (vízközmű rekonstrukciója elkülönített csapadékvíz elvezetéssel) | ||
11.2. Kaán K. u. térségének csapadékvízelvezetés kialakítása az övárokba | ||
11.3. Meder u. elkülönített csapadékvízelvezetés kialakítása | ||
11.4. Berzsenyi D. u. víziközmű rekonstrukciója | ||
11.5. Tiszavirághíd mészkőburkolat rekonstrukció |
Szolnok,
Tervező
Tervezői feladatokat végző szervezet:
Szolnok,
Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
Lits László
ügyvezető
MŰSZAKI ELLENŐRI ZÁRADÉK: a nyilatkozat szerinti minősítést jóváhagyom.
Szolnok,
SZOLLAK Kft.
Andrási Imre
ügyvezető igazgató
amely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. sz.
adószám: 15732729–2–16
bankszámlaszám: 117450004–15408930–00000000
képviseletében eljáró Szalay Ferenc polgármester, mint Megbízó,
másrészről a SZOLLAK Vagyonkezelő Kft.
székhelye: 5000 Szolnok, Jókai út 3. sz.
cégjegyzékszám: 16–09–002591
adószám: 11265296–2–16
bankszámlaszám: 11745004–20072313–00000000
képviseletében eljáró Andrási Imre ügyvezető igazgató, mint Megbízott
a továbbiakban, mint Felek között az alulírott helyen és időben az alábbi feltételek szerint:
1. Felek rögzítik, hogy települési önkormányzati feladat ellátásáról szóló keretszerződés jóváhagyásáról szóló 31/2007. (II.22.) sz. közgyűlési határozat szerint 2007. február 28-án létrejött Keretszerződést (továbbiakban: Keretszerződés) kötöttek.
2. Felek rögzítik, hogy a Keretszerződés megkötése és az annak végrehajtására kötött jelen szerződés kivételt képez a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján, ezért a Kbt.-t ezen jogügyletekre nem kell alkalmazni.
3. Felek rögzítik, hogy a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a Szollak Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló, a 197/2023. (VIII.24.) határozatával módosított – 232/2022. (IX.29.) határozatában döntött a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel megkötött szerződések jogszabályok szerinti egységes szerkezetben – 2021. február 01. napja hatállyal – történő szerződés létrejöttéről és aláírásáról.
1. Megbízó megbízza a Megbízottat az önerős infrastruktúrafejlesztési és rekonstrukciós feladatok beruházás keretében történő, a szerződés 1.sz. mellékletét képező – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-vel és a Szollak Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló, a 197/2023. (VIII.24.) határozattal módosított – 232/2022. (IX.29.) határozat 2. pontjában rögzített beruházások műszaki ellenőrzési feladatainak ellátásával; mely megbízást a Megbízott elfogad.
2. Megbízott feladata a megbízó érdekeinek képviselete a beruházásban résztvevő szervezeteknél, ennek során nevesített műszaki ellenőri feladatai különösen:
2.1. a tervező folyamatközi szakmai javaslatának ellenőrzése, esetleges módosításának kérése, jóváhagyása;
2.2. egyes elkészült kiviteli tervdokumentációk ellenőrzése, esetleges módosításának kérése, jóváhagyása;
2.3. a kivitelezési tervdokumentáció alapján, annak részét képező méret- és mennyiségszámítás, költségvetés ellenőrzése, esetleges módosításának kérés, jóváhagyása; műszaki tartalom szerinti – munkakezdési engedély megadása;
2.4. az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (továbbiakban: Épkiv.)16. § (2)–(3) bekezdésében foglalt műszaki ellenőri feladatok ellátása;
2.5. a munkaterület átadása a vállalkozónak;
2.6. Épkiv. szerinti elektronikus építési napló (e-építési napló) vezetése, e-építési napló készenlétbe helyezéséért rendszerhasználati díj megfizetése; Építési naplóbejegyzésekkel a Megbízó érdekeinek képviselete, építési naplóbejegyzések megtétele;
2.7. a tervdokumentációban, a vállalkozási szerződésben, hatósági és műszaki előírásokban foglalt követelmények teljesítésének ellenőrzése szükség szerint;
2.8. az észlelt hibák, hiányosságok, továbbá a terv és a szerződés szerinti teljesítést befolyásoló minden körülmény észrevételezése az építési naplóba, és erről Megbízó haladéktalan értesítése;
2.9. az eltakarásra kerülő munkák eltakarás előtti ellenőrzése, a beépített anyagok, szerkezetek, berendezések minőségtanúsításának ellenőrzése;
2.10. a kivitelezés során a Vállalkozó által végzett feladatok tekintetében a Megrendelő nevében eljárni, különösen a vonatkozó tervek, illetve az esetlegesen felmerülő, szükséges terveken túli munkák elrendelésében, megvalósítása során;
2.11. az átalányárat megalapozó tételes költségvetés szerinti munkák elkészültének szakszerű ellenőrzése és igazolása;
2.12. a pótmunka igény esetén a szükséges szerződésmódosítás kezdeményezése, előkészítése;
2.13. a műszaki átadás-átvételi eljárás megszervezése, lebonyolítása, jegyzőkönyv elkészítése;
2.14. hiánypótlási munka esetén a hiánypótlási munkák átvétele;
2.15. a kivitelezői teljesítés, számla igazolása, elszámolás a Megbízóval, keletkezett iratok átadása;
2.16. 1 éves utó-felülvizsgálati eljárás lefolytatása;
2.17. jótállási időszakban a Megbízó jogainak, felmerülő igényeinek érvényesítése, a jótállási munkák ellenőrzése;
2.18. közreműködés a beruházás pénzügyi és szakmai elszámolásának előkészítésében, illetve a végzett ellenőrzésben;
2.19. a beruházással érintett vállalkozói tervezési és kivitelezési szerződésekben szereplő nevesített műszaki ellenőri feladatok ellátása, különösen a vállalkozási szerződésben rögzített, kivitelezés időtartama alatti folyamatos rendelkezésre állás a Vállalkozó szerződés szerinti teljesítésének támogatása céljából.
3. Jelen szerződés I.1. pont szerinti kivitelezési tevékenység meghatározásét, helyét, a kivitelezés várható kezdési és befejezési időpontját – jelen szerződés 2. sz. mellékletét képező – a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. vonatkozó tervezési és kivitelezési munkáival kapcsolatos Vállalkozási szerződés másolata tartalmazza.
4. Megbízott kijelenti, hogy a teljesítés során eljárásra jogosult képviselője, aki az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII.11.) Korm. rendeletben előírt képesítéssel rendelkezik és szerepel a műszaki ellenőri névjegyzékben; adatai:
4.1. az építési műszaki ellenőr megnevezése: Andrási Imre;
4.2. nyilvántartási száma: 16–0179
4.3. névjegyzéki jele: MÉ_M
4.4. elérhetősége: +36–30–965–8443
4.5. NÜJ száma: 137786040
5. Felek megállapodnak, hogy a teljesítésbe Megbízott szükség esetén szakági jogosultsággal rendelkező szakembert bevonhat, akinek munkájáért sajátjaként felel.
1. Megbízottat az I. pontban meghatározott műszaki ellenőri tevékenység ellátásáért bruttó 8 990 866 Ft megbízási díj illeti meg az alábbi részfeladatonkénti bontásban:
Részfeladatok | Rögzített bruttó költségek (Ft) | |
1. Tiszavirág híd korrózió védelmi feladatok | 600 000 | |
2. Simon F. u. buszmegálló környékén gyalogátkelőhely létesítése | 194 400 | |
3. Csapadékvíz jelzőrendszer kialakítása Pozsonyi úti aluljáróban | 317 562 | |
4. Dembinszky u. részleges útrekonstrukció | 287 946 | |
5. Nagyfelületű zöldterület-rekonstrukció (közműrekonstrukció miatt) | 420 000 | |
6. Holt-Tiszai Vízisport Központ parkoló kialakítása | 558 099 | |
7. Holt-Tiszai Vízisport Központ út kialakításához: közműkiváltás | 31 813 | |
8. Szórt felületű utak emulziós felületi zárása Érintett utak: Jolán u., Krisztina u., Júlia u., Emese u. (Éva u – Gizella u. között), Erzsébet u., Irén u., Csenge u., Blanka u., Lilla u., Ilona u., Anna u., Dorottya u., Etelka u., Búvár u., Klára u., Judit u., Szűrszabó u., Hajó u., Vadgalamb u., Bodza u., Boróka u., Ajándék u., Fürdő u., Kővirág u., Mirtusz u., Hamvas u., Rezgő u., Cserfa u., Borostyán u., Ágnes u (Katalin u. – Júlia u. között, és Aranka u.- Jolán út között), Rita u., Ladik u. | 3 505 272 | |
9. Tiszavirág híd pallóburkolat rekonstrukció | 1 400 000 | |
10. Dr. Kaposvári Gyula híd engedélyes tervkészítés | 860 000 | |
11. Tiszavirág híd közvilágítási rekonstrukció | 243 534 | |
12. Tervezési feladatok | 572 239 | |
12.1. Durst J. u. útfelújítás” (vízközmű rekonstrukciója elkülönített csapadékvíz elvezetéssel) | 60 541 | |
12.2. Kaán K. u. térségének csapadékvízelvezetés kialakítása az övárokba | 164 240 | |
12.3. Meder u. elkülönített csapadékvízelvezetés kialakítása | 164 240 | |
12.4. Berzsenyi D. u. víziközmű rekonstrukciója | 143 218 | |
12.5. Tiszavirághíd mészkőburkolat rekonstrukció | 40 000 | |
Összesen: | 8 990 866 |
2. A Megbízott jogosult a jelen megállapodás I.1. pontjában meghatározott feladat ellátásához előleget a megbízási díj összegének 80%-ának mértékéig igénybe venni. Az előleg az Önkormányzat költségvetése által biztosított, fent megállapított díj terhére igényelhető. Az Önkormányzat az előlegfizetést az igényléstől számított 15 munkanapon belül teljesíti a Megbízott bankszámlájára történő utalással. A Megbízott a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő részére bocsátani. Az előleggel legkésőbb a végszámlában köteles elszámolni.
3. A Vállalkozó jogosult az egyes részfeladatok – jelen szerződés I. 1. pont szerinti – teljesítését követően részfeladatonként, a II.1. pontban meghatározott bontásban, részfeladatonként legfeljebb 2 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására. Megbízott a kivitelezési munka befejezését követő műszaki átadás-átvételi eljárás sikeres lezárását követően jogosult végszámlát benyújtani Megbízó felé. A részszámla és végszámla melléklete a Megbízó által kiadott és aláírt teljesítésigazolás. A Felek rögzítik, hogy a megbízási díjat a Megbízó a szabályszerűen kiállított számla kézhezvételétől számított 30 napon belül átutalással fizeti meg a Megbízott jelen szerződésben megjelölt bankszámlájára.
1. Felek a jelen szerződést 2021. február 01. napjától az 1 éves utó-felülvizsgálati eljárás lefolytatásáig tart, azzal, hogy a műszaki ellenőrzéssel érintett építési beruházások sikeres lezárását követő jótállási időszakra Megbízott műszaki ellenőri rendelkezésre állást köteles biztosítani, amelynek díja a jelen szerződés szerinti megbízási részét képezi.
2. Felek rögzítik, hogy a jelen szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes. Valamennyi, a jelen szerződéssel kapcsolatos értesítés, írásban magyar nyelven történik, melyet vagy személyesen kézbesítenek, vagy e-mailben, illetve postával küldenek meg az érintett címzettnek.
3. Szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a szerződés teljesítése érdekében együttműködnek. Vitás kérdéseiket tárgyalások útján kísérlik meg rendezni, ennek eredménytelensége, jogvitájuk esetén a Szolnoki Járásbíróság, vagy a Szolnoki Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
4. A Szerződő Felek a jelen szerződést elolvasták, közösen értelmezték és azt, mint akaratukkal mindenben egyezőt 6 egyező példányban jóváhagyólag aláírták.
Szolnok, 2023.
Melléklet:
........................................... | ........................................... | |
SZOLLAK Kft. | Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata | |
Andrási Imre | Szalay Ferenc | |
ügyvezető igazgató | polgármester |