Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 260/2022. (X. 25.) határozata

a CLLD program keretében „Dobó utcai játszótér felújítása” című projekt indításáról

Módosította: 299/2022. (XI.24.) közgyűlési határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 1. és 4. §-a és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján, figyelemmel Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 1. pontjára az alábbi határozatot hozza:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a TOP–7.1.1–16-H–ERFA–2022-00947 azonosító számú, „Dobó utcai játszótér felújítása” című projekt megvalósítását és jelen határozatával dönt a projekt megkezdéséről az alábbiak szerint.

Igényelt támogatás (nettó): 23 513 992 Ft

Önkormányzati önrész (nettó): 9 256 862 Ft

Projektben nem elszámolható, visszaigényelhető áfa összege: 8 848 131 Ft

A projekt összes költsége (nettó): 32 770 854 Ft

Ebből pályázat keretében elszámolható költség (nettó): 23 513 992 Ft

2. *  A projekt megvalósításához szükséges önkormányzati önrész és a projektben nem elszámolható áfa összegét Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 2022. évi költségvetése terhére biztosítja.

3. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a határozat mellékletét képező jogügyletet jóváhagyja, valamint felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert a Vállalkozási Szerződés, továbbá a tárgyi projekt megvalósításához kapcsolódó szerződések, dokumentumok, azok esetleges módosításai aláírására, a szükséges intézkedések megtételére.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző

Polgármesteri Hivatal Igazgatói

Lits László Szolnoki Városüzemeltetési Kft. ügyvezetője

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester címzetes főjegyző

Melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 260/2022. (X.25.) határozatához

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyrészről

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

Adószám: 15732729–2–16

Bankszámlaszám: 10045002–00337043–02020468

Számlavezető pénzintézet neve: Magyar Államkincstár

Képviseli: Szalay Ferenc polgármester,

mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő),

másrészről a

Szolnoki Városüzemeltetési Kft.

Székhely: 5000 Szolnok, József Attila út 85.

Cégjegyzékszám: 16–09–017113

Bankszámlaszám: 11745004–21387548–00000000

Számlavezető pénzintézet neve: OTP Bank Nyrt.

képviseli: Lits László ügyvezető

mint Megbízott (a továbbiakban: Vállalkozó),

– együttes említésük esetén: Felek (a továbbiakban: Felek) – között az alulírott napon és helyen (a továbbiakban: Szerződés) az alábbi feltételek szerint:

1. Előzmények

1.1 Felek rögzítik, hogy 2017. március 31. napján egyes települési önkormányzati feladatok ellátására keretmegállapodást (továbbiakban: keretszerződés) kötöttek.

Felek rögzítik, hogy jelen szerződést a közbeszerzésről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban: Kbt.) 9. § (1) bekezdés h) pontja alapján in-house konstrukció keretében kötik meg.

1.2 Felek rögzítik, hogy Megrendelő, mint ajánlatkérő, versenyeztetési eljárást indított, melynek keretében 2022.10.06. napján az árajánlat kérését megküldte az ajánlattevők részére, a TOP–7.1.1–16-H–ERFA–2022–00947 azonosítószámú, „Dobó úti játszótér felújítása” tárgyú projekt keretében a Szolnok, Dobó István utcai játszótér felújítása, tárgyában.

2. A Szerződés tárgya

2.1 A Megrendelő felhívására a Vállalkozó által benyújtott árajánlat ismeretében a Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó elvállalja a TOP–7.1.1–16-H–ERFA–2022–00947 azonosítószámú, a „Dobó utcai játszótér felújítása” tárgyú projekt keretében a Szolnok, Dobó István utcai játszótér felújítását.

2.2 A Megrendelő felhívására a Vállalkozó által benyújtott árajánlat ismeretében a Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó elvállalja a „Dobó utcai játszótér felújítása” tárgyú projekt kivitelezési munkái vonatkozásában projekten kívüli feladatként a játszótér területén a gyepesítést és automata öntözőrendszer kiépítését.

2.3 A teljesítés helye: Szolnok, 4330/1 hrsz.

2.4 Felek megállapodnak, hogy a Vállalkozó köteles a 2.1. és 2.2. pontban meghatározott feladatot és az egyéb szerződéses kötelezettségeit szerződésszerűen, teljeskörűen, műszakilag és minőségileg kifogástalan kivitelben, a mindenkor hatályos építésügyi, balesetvédelmi, egészségügyi és egyéb vonatkozó (szak)hatósági, valamint a vonatkozó egyéb előírásoknak megfelelően, hiba és hiánymentesen, határidőre teljesíteni.

2.5 A Szerződésben rögzített műszaki tartalom a megvalósításhoz szükséges minden munkát magába foglal.

2.6 Felek kijelentik, hogy a Vállalkozó a helyi körülmények – ide nem értve a szerződéskötés időpontja szerinti állapot tükrében előre nem látható, szerződéskötést követően felmerült körülményeket – ismeretének hiányára visszavezethető okok miatt a későbbiek során többletköveteléssel nem léphet fel, késedelmét ezzel nem indokolhatja.

3. Vállalkozó kötelezettsége

3.1 Vállalkozó a Megrendelő utasítása szerint köteles eljárni. Az utasítási jog nem terjed ki a tevékenység megszervezésére, illetőleg nem teheti a teljesítést terhesebbé.

3.2 A feladatok teljesítése során a Vállalkozó köteles betartani az Irányító Hatóság és a Közreműködő Szervezet által közzétett pályázati dokumentumokban, iránymutatásokban, a támogatott pályázat dokumentációjában, a Támogatói Okiratban foglaltakat, valamint a kapcsolódó jogszabályi előírásokat.

Amennyiben a Megrendelőt a Vállalkozó tevékenysége ellátásából adódóan kár éri (pl.: támogatáscsökkentés, bírság stb.) a Vállalkozó az okozott kár megtérítéséért teljes anyagi felelősséggel tartozik. Amennyiben a Megrendelőt ért kár a feladat ellátásához szükséges információk nem teljes körű rendelkezésre bocsátásából adódik, úgy a Vállalkozót nem terheli kártérítési felelősség.

Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a projekt finanszírozása az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és önkormányzati költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történik, ezért az EU-s projektek megvalósításának szabályai szerint köteles eljárni a teljesítés során.

3.3 Amennyiben Vállalkozónak a jelen Szerződésben nem szereplő, de a teljesítéshez szükséges egyéb információra van szüksége, köteles az információigényéről Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által észszerűen kért, a szerződésszerű teljesítéséhez szükséges minden információt késedelem nélkül Vállalkozó rendelkezésére bocsát.

3.4 Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni minden olyan körülményről, mely a kivitelezés eredményességét vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmaradása vagy késedelmes közlés esetén annak következményeit a Vállalkozó viseli.

3.5 Vállalkozó a munkák megvalósítása során elegendő számú és megfelelő szakképesítésű, tapasztalt vezetőket és irányítókat, továbbá szakképzett, betanított és segéd munkaerőt biztosít, amely a Vállalkozó Szerződés szerinti kötelezettségeinek megfelelő és időben történő teljesítése érdekében szükséges.

3.6 A Vállalkozó a jelen szerződésből eredő kötelezettségeit át nem ruházhatja, viszont a munkák elvégzéséhez Megrendelő hozzájárul alvállalkozó igénybevételéhez.

3.7 Az alvállalkozói szerződéseknek meg kell felelniük jelen Szerződés kikötéseinek.

Vállalkozó köteles a munkavégzésre vonatkozó Szerződés szerinti kötelezettségeit alvállalkozói felé érvényesíteni az alvállalkozóival kötött szerződéseiben, valamint azok betartását, betartatását a helyszíni munkavégzés során ellenőrizni és érvényre juttatni.

A Vállalkozó a jogosan igénybe vett alvállalkozóért úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna; alvállalkozó jogosulatlan igénybevétele esetén pedig felelős minden olyan kárért is, amely anélkül nem következett volna be. Vállalkozó köteles a munkát úgy megszervezni, hogy a munkaterületen dolgozó alvállalkozók egymás munkáját ne zavarják, illetve a határidőre való teljesítést ne veszélyeztessék, azonban a munkavédelmi szabályokat maradéktalanul betartsák. Az alvállalkozók kizárólag a Vállalkozóval állnak jogviszonyban, így tőle fogadhatnak el utasításokat, illetve kizárólag vele szemben érvényesíthetik követeléseiket.

3.8 Vállalkozó köteles a munkaterületet tiszta és biztonságos állapotban tartani, a keletkezett bontási és egyéb hulladék – engedéllyel rendelkező kezelőhöz történő – elszállításáról a munka végzése során rendszeresen gondoskodni, a munkaterületen keletkezett bontási hulladék mennyiségét és fajtáját folyamatosan vezetni. Vállalkozónak a bontási hulladék kezelésével kapcsolatban a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint kell eljárnia.

3.9 Vállalkozó köteles biztosítani, hogy a munkaterületen csak olyan személyek tartózkodjanak, akik a vállalkozói nyilvántartásban szerepelnek, illetve erre jogosultsággal rendelkeznek, és részt vesznek a napi munkában, annak ellenőrzésében és irányításában.

3.10 Vállalkozó a kivitelezési munkálatok befejezésekor köteles a munkaterületet Megrendelőnek átadni.

3.11 Vállalkozó a kivitelezési munkálatok befejeztével köteles a munkaterületről történő levonulást végrehajtani: a kivitelezés helyszínéről a saját költségén eltávolítani minden hulladékot, a saját vagy alvállalkozói tulajdonát képező eszközöket, szerszámokat, gépeket és anyagokat.

3.12 Vállalkozó köteles gondoskodni a munkaterületre vonatkozó tűzrendészeti, munkavédelmi, környezetvédelmi, balesetvédelmi, tűzvédelmi és egyéb előírások betartásáról. A munkaterület megfelelő védelmének és őrzésének biztosítása a Vállalkozó kötelezettsége. Ezen intézkedések be nem tartásából származó minden felelősség a Vállalkozót terheli.

3.13 Vállalkozó köteles megóvni a munkaterületen a már kiépített út- és közműhálózatot. A Vállalkozó vagy alvállalkozója által esetlegesen a munkaterületen okozott károkat a Vállalkozó köteles saját költségén a kivitelezés befejezését követő átadás-átvételig (annak lezárásáig) kijavítani, amely a teljesítésigazolás kiállításának feltétele.

3.14 Vállalkozó köteles a személyek biztonságát vagy a vagyoni értékeket veszélyeztető kár lehetőségének felmerülése esetén haladéktalanul kárelhárítási intézkedéseket tenni, és azokról Megrendelőt azonnal értesíteni.

3.15 A sikeres műszaki átadás-átvételi eljárást követő 5 évben a Vállalkozó köteles rendelkezésre állni. A jelen pontban meghatározott feladatok elvégzéséért, illetve rendelkezésre állásért a Vállalkozó a jelent szerződés 7.1 és 7.2 pontjában meghatározott vállalkozási díjon felül további ellenszolgáltatásra nem tarthat igényt.

4. A munka megkezdése, együttműködés a kivitelezés alatt

4.1. Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó a kivitelezés helyszínét előzetesen megtekintette, állapotát szemrevételezte.

4.2. A munkaterület átadása a szerződés hatálybalépését követő 10 napon belül megtörténik.

4.3. Megrendelő jogosult a kivitelezést bármikor ellenőrizni.

Felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy Megrendelő nevében és képviseletében a Műszaki ellenőr: SZOLLAK Kft. (5000 Szolnok, Jókai u. 3.)

4.4. Megrendelőnek joga van a kivitelezés ellenőrzése érdekében – szükség esetén – megbeszélést kitűzni, amelyen a Vállalkozó köteles részt venni. A megbeszélés eredményeiről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvben meghatározottak – amennyiben azok nem ellentétesek a jelen Szerződés előírásaival és a hatályos jogszabályokkal – kötelezőek a Felek számára.

4.5. Vállalkozó kötelezi magát arra, hogy a Szerződés alapján vállalt munkához felelős műszaki vezetőt alkalmaz, amelyért külön térítés nem illeti meg. A felelős műszaki vezető köteles folyamatosan a munkaterületen tartózkodni, akadályoztatása esetén a szakmailag megfelelő helyettesítéséről gondoskodni, valamint a kivitelezés lebonyolításához szükséges okiratok őrzéséről gondoskodni.

Vállalkozó műszaki vezetőjének alkalmasnak kell lennie arra, hogy a felelős szakmai műszaki vezetést az építésügyi szabályoknak és szabványelőírásoknak megfelelően ellássa, és a kivitelezést teljes felelősséggel irányítsa.

4.6. Felek kötelesek a Szerződés időtartama alatt folyamatosan, a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően kölcsönösen együttműködni. Ennek megfelelően időben tájékoztatják egymást, nem csupán a jelen megállapodásban foglaltak teljesítéséről, hanem minden olyan számottevő kérdésről, amely a szerződés teljesítésére kihatással lehet.

5. A teljesítés megkezdése és a teljesítési határidő

5.1. Megrendelő a munkaterületet átadás-átvétel keretében adja át Vállalkozó részére.

5.2. Vállalkozó teljesítésének határideje: 2023. május 31.

5.3. A teljesítés időpontja a sikeres átadás-átvételi eljárás lezárásának időpontja.

5.4. Vállalkozó előteljesítésre jogosult.

6. A teljesítés

6.1 A Vállalkozó a jelen Szerződést akkor teljesítette, ha valamennyi feladatát a jelen Szerződésben meghatározott minőségi és mennyiségi feltételeknek megfelelően elvégezte.

6.2 A Vállalkozó köteles elvégezni – díj ellenében – az utólag megrendelt, különösen tervmódosítás miatt szükségessé váló munkát is, ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé. Felek a pótmunka díjazásában és a teljesítéssel felmerülő költségek viselésében előzetesen írásban megállapodnak.

6.3 Vállalkozó köteles a munka elkészültét a várható befejezésnél 10 nappal korábban a Megrendelő részére írásban jelezni.

6.4 A 2.1. és 2.2. pontban meghatározott tevékenység befejezését követően átadás-átvételi eljárást kell lefolytatni, melynek célja annak megállapítása, hogy a jelen Szerződés tárgya szerinti szolgáltatás a jelen Szerződésben és jogszabályokban előírtak alapján maradéktalanul megvalósult és a teljesítés megfelel az előírt műszaki és jelen Szerződésben vállalt egyéb követelményeknek, jellemzőknek. Megrendelő vagy megbízottja köteles az átadás-átvételi és a birtokbaadási eljárásban részt venni. Az átadás-átvételi eljárás megkezdéséhez Vállalkozó köteles Megrendelő rendelkezésére bocsátani a Szerződés teljesítését igazoló dokumentumokat.

Az átadás-átvételi eljárásról jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza mindazokat a tényeket, amelyek jogvita esetén jelentősek lehetnek.

Ha Megrendelő hibák, hiányok, hiányosságok kijavítását kéri, az átadás-átvételi jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a kijavítás határidejét, valamint a kijavításért és az átvételért felelős személy megnevezését.

A jegyzőkönyvben rögzített hibákat Vállalkozó köteles az ott meghatározott időn belül maradéktalanul kijavítani.

A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan hiba miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

Amennyiben Vállalkozó a javítási kötelezettségének az átadás-átvételi jegyzőkönyvben meghatározott ideig nem tesz eleget, Megrendelő dönthet, hogy a teljesítést elfogadja vagy nem. Ha Megrendelő a teljesítést elfogadja, úgy a hibás teljesítéssel érintett rész vonatkozásában arányos díjcsökkentésre jogosult.

7. A vállalkozói díj és elszámolása

7.1 Felek megállapodnak abban, hogy a 2.1 pontban meghatározott feladatokat tekintve a Vállalkozót szerződésszerű teljesítés esetén nettó 26 743 657,- Ft + áfa, azaz nettó huszonhatmillió-hétszáznegyvenháromezer-hatszázötvenhét forint + áfa vállalkozói díj illeti meg, melyből nettó 22 286 380,- Ft + áfa, azaz nettó huszonkettőmillió-kettőszáznyolcvanhatezer-háromszáznyolcvan forint + áfa összeg a projekt keretében kerül kiegyenlítésre.

7.2 A 2.2. pontban meghatározott feladatokat tekintve Vállalkozó szerződés szerinti teljesítése esetén nettó 4 799 585,- Ft + áfa, azaz nettó négymillió-hétszázkilencvenkilencezer-ötszáznyolcvanöt forint + áfa összeg a projekten kívüli önerő, amely kiegyenlítése az alábbi bankszámlaszámról történik: 11745004–15408930–00000000.

7.3 A 7.1 és 7.2 pontban meghatározott vállalkozói díj tartalmazza Vállalkozó jelen Szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítésének teljes költségét és fedezetét. Vállalkozó azon kívül a Megrendelővel szemben semmilyen jogcímen egyéb követelést nem támaszthat.

7.3 A vállalkozói díj kifizetése számla ellenében történik.

7.4 Megrendelő a Vállalkozó számára a kivitelezésre vonatkozó nettó vállalkozási díj 80%-ának megfelelő mértékű előleget biztosít. Vállalkozó jogosult az előleg igénybevételére a szerződéskötéstől számított 15 napon belül, előleg bekérő levele alapján. A Vállalkozó a folyósított előlegről köteles haladéktalanul előlegszámlát kiállítani és azt a Megrendelő rendelkezésére bocsátani. A Vállalkozó az igényelt előleg 90%-ával a részszámlában, a megmaradó 10%-ával pedig a végszámlában köteles elszámolni.

7.5 Vállalkozó köteles az előlegszámlán külön soron feltüntetni a 2.1 és a 2.2 pontban meghatározott feladatok szerinti előleg összegét.

7.6 Vállalkozó jogosult 1 db részszámla kiállítására a teljes ellenszolgáltatás 90%-ának megfelelő forintösszegben, valamint 1 db végszámla kiállítására a teljes ellenszolgáltatás 10%-ának megfelelő forintösszegben.

7.7 Vállalkozó köteles a számlán külön soron feltüntetni a 2.1. és a 2.2 pontban meghatározott feladatok szerinti számla összegét.

7.8 A számla benyújtásának feltétele részszámla esetén a Megrendelő által kiállított teljesítésigazolás, végszámla esetén a kivitelezés befejezését követő műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv. Megrendelő a Szerződésben rögzített tartalom teljesítését követően, az igazolt teljesítés alapján benyújtott számlát fogadja be. Az ellenszolgáltatás a Vállalkozó általi teljesítést, és a Megrendelő által ennek elismeréseként kiállított teljesítésigazolás kézhezvételét követően kiállított számla ellenében átutalással köteles megfizetni a Vállalkozó OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11745004–21387548–00000000 számú számlájára, a számla kézhezvételétől számított 30 naptári napon belül.

7.9 Felek rögzítik, hogy a feladatok teljesítését az Önkormányzat részéről a Fejlesztési Igazgatóság igazgatója, Veres-Sárközi Erika, akadályoztatása esetén a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, érvényesítési és utalványozási hatásköri és eljárási rendjének részletes szabályairól szóló I 23944–1/2015. számú Polgármesteri – Jegyzői Együttes Utasítás vonatkozó mellékletében a megállapodás tárgyát képező projektfeladatra vonatkozó szakmai teljesítést igazoló személy igazolja. A teljesítésigazolást Megrendelő a szerződésszerű teljesítést követő 5 munkanapon belül állítja ki.

7.10 Vállalkozó a számlán köteles feltüntetni a Szerződés tárgyát, a projekt azonosító számát és elnevezését és a Vállalkozó jelen Szerződés fejlécében meghatározott adatait.

7.11 Amennyiben Megrendelő a Vállalkozó – a jogszabályoknak és jelen Szerződés előírásainak megfelelően kiállított – számláját a jelen Szerződésben rögzített határidőn belül nem egyenlítené ki, köteles Vállalkozónak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (továbbiakban: Ptk.) meghatározott mértékű késedelmi kamatot megfizetni.

8. Szerződést biztosító mellékkötelezettségek

8.1 Amennyiben Vállalkozó – olyan okból, amelyért felelős – késedelmesen teljesít, úgy a Megrendelő késedelmi kötbérre jogosult. A késedelmi kötbér mértéke az eredménytelenül eltelt 5.2. pontban meghatározott teljesítési határidőtől számítva 0,0001% naptári naponként, de ennek teljes összege legfeljebb a szerződéses ár nettó értékének 15%-a. Amennyiben a fizetendő kötbér összege meghaladja a szerződéses ár nettó értékének 15%-át, Megrendelő – a Vállalkozóval szembeni kártérítési kötelezettség nélkül – a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.

8.2 Megrendelőnek jogában áll a késedelmi kötbért az esedékes vállalkozói díjba – a Vállalkozó által kiállított számlába – beszámítani.

8.3 A késedelem esetére kikötött kötbér megfizetése nem mentesít a teljesítés alól.

8.4 Megrendelő a kötbérigényét írásban köteles közölni a Vállalkozóval, külön megjelölve annak jogalapját és összegét.

9. Felmondás, elállás

9.1 Megrendelő a Vállalkozóhoz intézett írásbeli nyilatkozatával, azonnali hatállyal felmondhatja a Szerződést, ha Vállalkozó súlyos szerződésszegést követ el.

Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha

– Vállalkozó a Szerződés 5.2. pontjában foglalt teljesítési határidőhöz képest 30 napot meghaladó késedelembe esik;

– a Vállalkozó által foglalkoztatott munkavállalók nem rendelkeznek érvényes és hatályos munkavállalói engedéllyel, munkaszerződéssel;

– Vállalkozó ellen csődeljárást vagy felszámolási eljárást a Bíróság jogerősen elrendeli, vagy Vállalkozó végelszámolását határozza el, avagy egyéb olyan körülmény merül fel Vállalkozó érdekkörében, mely a Szerződés teljesítését meghiúsíthatja.

9.2 Ha Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre Vállalkozó köteles őt figyelmeztetni. A figyelmeztetés elmulasztásából eredő kárért Vállalkozó felelős. Ha azonban Megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, Vállalkozó a Szerződéstől elállhat. Ha nem áll el, a Megrendelő utasítása szerint a Megrendelő kockázatára köteles a munkát elvégezni.

Megrendelő – a 9.1. pontba foglaltakat ide nem értve – a Szerződéstől bármikor, indoklás nélkül elállhat, köteles azonban a Vállalkozó kárát megtéríteni. Amennyiben Vállalkozónak a Megrendelő elállásáig, a teljesítés érdekében költségei, kiadásai keletkeztek, bizonyos munkákat már elvégzett, kártérítési igényének érvényesítésére jogosult.

9.3 A 9.1. pontban foglalt esetekben Vállalkozó kártérítésre nem jogosult.

10. A Felek képviselete, kapcsolattartás

10.1 Felek rögzítik, hogy egymás között minden nyilatkozatot vagy egyéb értesítést írásban – tértivevényes levélben, e-mailben, vagy telefax útján – kell eszközölni.

10.2 Felek megállapodnak abban, hogy a köztük történő együttműködést, kapcsolattartást úgy alakítják ki, hogy annak módja kiemelten környezettudatos legyen, azaz minimalizálja a környezeti terheléssel járó mindennemű tevékenységet és amennyiben lehetséges, abban az esetben elektronikus úton tartják a kapcsolatot.

11. Titoktartás

11.1 Felek a jelen Szerződéssel, illetve az annak során teljesített szolgáltatással kapcsolatosan kölcsönösen kijelentik, hogy a teljesítés során vagy egyéb módon tudomásukra jutott minden információt és adatot bizalmasan kezelnek és megőriznek, ezeket a másik fél előzetes, írásbeli hozzájárulása hiányában egyik fél sem hozza nyilvánosságra vagy illetéktelen harmadik személy tudomására. Vállalkozó a birtokába került információkat a jelen Szerződésben meghatározott feladatok teljesítése érdekében használhatja fel.

11.2 Felek rögzítik, hogy a titoktartási rendelkezések megszegése esetén Megrendelő jogosult a jelen Szerződést azonnali hatállyal felmondani, illetve választása szerint attól egyoldalú írásbeli nyilatkozattal elállni. A felmondás, illetve az elállás nem zárja ki a titoktartási kötelezettség megszegésére irányadó egyéb polgári- vagy büntetőjogi szankciók alkalmazását.

11.3 Vállalkozó vállalja, hogy üzleti titok címen nem tagadja meg a tájékoztatást a jelen Szerződés lényeges tartalmáról. Vállalkozó jelen Szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy nem minősül üzleti titoknak az az adat, amelynek megismerését vagy nyilvánosságra hozatalát külön törvény közérdekből elrendeli.

11.4 Felek tudomásul veszik, hogy az Állami Számvevőszék az államháztartás alrendszereinek vagyonát érintő szerződések tekintetében ellenőrzési jogosultsággal bír. A támogatásra tekintettel pedig a Szerződés teljesítésének ellenőrzésére jogosult szervezetek a teljesítést jogosultak ellenőrizni, a teljesítés folyamatáról adatokat és információkat kérni.

12. Egyéb rendelkezések

12.1 Felek a jelen Szerződést kizárólag írásban módosíthatják.

12.2 Amennyiben a jelen Szerződés valamely rendelkezése érvénytelen, végrehajthatatlan vagy azzá válna, úgy ez az egyéb rendelkezéseket nem érinti. Felek kötelesek ebben az esetben mindent megtenni annak érdekében, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan rendelkezéssel helyettesítsék, amely az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés gazdasági tartalmához közelebb áll.

12.3 Vállalkozó kijelenti, hogy az in-house feltételeknek a szerződés teljes időtartama alatt megfelel.

12.4 Felek az esetleges jogvitáikat elsődlegesen békés úton, tárgyalások útján kívánják rendezni, melynek eredménytelensége esetén a pertárgy értékétől függően kikötik a Szolnoki Járásbíróság vagy a Szolnoki Törvényszék illetékességét.

12.5 Felek a jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., továbbá a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit tekintik irányadónak.

12.6 Jelen Szerződés egymással mindenben megegyező 6 (hat) eredeti példányban készült, amelyből Vállalkozót 2 (kettő), Megrendelőt (4) négy eredeti példány illeti meg.

12.7 Jelen szerződés hatályba lépésének a feltétele a Támogató okirat aláírása. Amennyiben ezen időpontnál később kerül a jelen szerződés aláírására, abban az esetben annak valamennyi fél általi aláírásának napján lép hatályba.

12.8 Felek a jelen Szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag aláírták.

12.9 Jelen szerződést Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 260/2022. (X.25.) határozatával hagyta jóvá.

Szolnok, 2022........................... Szolnok, 2022.........................
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szolnoki Városüzemeltetési Kft.
képviseletében: képviseletében:
Szalay Ferenc Lits László
polgármester ügyvezető
Megrendelő Vállalkozó