Módosította: 11/2023. (I.26.) közgyűlési határozat, 62/2023. (III.30.), 94/2023. (IV.27.) közgyűlési határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 15. pontja alapján, figyelemmel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre, a civil szervezetek bírósági eljárásokban alkalmazandó űrlapjairól szóló 11/2012. (II. 29.) KIM rendeletre, Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendeletének 3. § (6) bekezdésére és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2022. évi költségvetéséről szóló 5/2022. (II. 24.) önkormányzati rendeletre az alábbi határozatot hozza:
1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány alapító okiratának módosítását és a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát a jelen határozat 1. és 2. mellékletében foglaltak szerint.
2. * Jelen határozat melléklete szerinti alapító okirat módosítását és az alapító okirat változásokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét a Szolnoki Törvényszékhez be kell nyújtani a változások bejegyzése céljából.
3. * Az alapító okirat módosításának bejegyzését követően a közzétételről gondoskodni szükséges.
4. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése vállalja, hogy Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a „Fábián Péterné (Tóth Zsuzsanna) ösztöndíj” fedezetét, melynek összege évente 1.000.000 Ft a mindenkor éves költségvetésében biztosítja abban az esetben, ha az adományozó a fenti pénzösszeget már nem bocsátja a „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány rendelkezésére.
Felelős: Szalay Ferenc polgármester
Határidő: a mindenkori éves költségvetés tervezése
Végrehajtásban közreműködik:
Gazdasági és Humán Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Fekete Tibor a Közalapítvány Kuratóriumának elnöke
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | címzetes főjegyző |
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány alapító okiratát a következők szerint módosítja:
1. * Az alapító okirat VII. pontja kiegészül az alábbi szöveggel:
„A „Fábián Péterné (Tóth Katalin) ösztöndíj” pályázat eljárási szabályai:
Az ösztöndíjpályázat célja: olyan fiatal testnevelő tanárok anyagi és erkölcsi támogatása, akik a köznevelési/szakképzési intézményekben a gyermekek, tanulók egészséges életmódra nevelésében, a mindennapos testnevelés oktatásában példamutató, kiemelkedő pedagógiai munkát végeznek.
Pályázók köre: Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő köznevelési, vagy szakképző intézményben foglalkoztatott, 25 és 35 év közötti életkorú, testnevelő szakos pedagógus, aki – legalább 3 tanéven át – kiemelkedő eredményekkel igazolható pedagógusi és/vagy edzői tevékenységet folytat.
A pályázatnak tartalmaznia kell a jelölt nevét, címét, valamint az elismerni kívánt tevékenység ismertetését. Az ösztöndíjpályázat felhívása minden év március 31-éig kerül kiírásra Szolnok Megyei Jogú Város honlapján.
A pályázatot minden év április 30. napjáig kell „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány Kuratóriumához benyújtani.
A pályázat elbírálásának szabályai: Egy pályázó csak egyszer nyerheti el az ösztöndíjat. Egy tanévben maximum 2 ösztöndíj adható. Az elnyerhető ösztöndíj mértéke bruttó 500.000 Ft, melyet a nyertes pályázók egy összegben kapnak meg átutalással az általuk megjelölt bankszámlára.
A pályázatokat – a véleményező munkacsoport javaslata alapján – a „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány Kuratóriuma bírálja el, a döntésről minden pályázó írásbeli értesítést kap.
A véleményező munkacsoport tagjai:
– Szolnoki Tankerületi Központ delegáltja
– Szolnoki Szakképzési Centrum delegáltja
– Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. delegáltja
– Szolnoki Diáksport Egyesület képviselője
– Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala– Kulturális, Ifjúsági, Köznevelési és Sport Osztály osztályvezetője”
Kelt: Szolnok, 2022. december 15.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata nevében
Szalay Ferenc
Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése, mint alapító az l959. évi IV. tv. 74/G. §-a alapján közfeladat ellátásának folyamatos biztosítása céljából közalapítványt hozott létre 1999. február 25-én az alábbi feltételek mellett:
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint alapító, az alapítvány Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (továbbiakban: Civil törvény) rendelkezéseinek megfelelő továbbműködése érdekében az alapító okiraton a szükséges változásokat átvezette.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megye Tudományáért Közalapítvány és a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közoktatási Közalapítvány kuratóriuma 2015. szeptember 3. napján úgy döntött, hogy a közalapítványok céljaikkal és teljes vagyonukkal beolvadnak a Szolnok Város Jövője Közalapítványba, mellyel a Szolnok Város Jövője Közalapítvány kuratóriuma 2015. szeptember 22. napján elfogadott határozatával egyetértett.
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése és a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság egyetértését adta a jogutódlással történő megszűnés szándékához. A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság ezzel egyidejűleg kijelentette, hogy a jogutód közalapítványban alapítóként nem kíván részt venni, és az őt megillető alapítói jogot átruházta Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatára.
A közalapítvány jogi személy.
Szolnok Város Jövője Közalapítvány
5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
A közalapítvány határozatlan időre jött létre.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
A közalapítvány az alábbi közhasznú tevékenységeket látja el:
2. pont: szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak gondozása
4. pont: nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
5. pont: kulturális tevékenység
6. pont: kulturális örökség megóvása
7. pont: műemlékvédelem
8. pont: természetvédelem, állatvédelem
9. pont: környezetvédelem
10. pont: gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet
11. pont: hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése
13. pont: a magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos tevékenység
14. pont: sporttevékenység (pl. fizikai, szellemi és technikai sport, diáksport, sportélet)
15. pont: közrend és közlekedésbiztonság védelme, önkéntes tűzoltás, mentés, katasztrófa elhárítás
16. pont: turizmussal kapcsolatos tevékenység (bel- és külföldi turizmus támogatása, idegenforgalom fejlesztése)
17. pont: rehabilitációs foglalkoztatás
22. pont: a közforgalom számára megnyitott út, híd, alagút fejlesztéséhez, fenntartásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó tevékenység
A beolvadó Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közoktatási Közalapítvány célja:
– oktatási tevékenység (pl. gyermek- és felnőttoktatás, ismeretterjesztés)
A beolvadó Jász-Nagykun-Szolnok Megye Tudományáért Közalapítvány célja:
– tudományos tevékenység, kutatás támogatása, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei és a Szolnok megyei jogú városi tudományos élet erkölcsi és anyagi támogatása, szervezése
Ennek keretében:
– Információs adatbankként szolgál a megyében, városban élő kutatók, potenciális felhasználók (önkormányzati intézmények) részére a tudományos életet érintő lényeges országos, regionális, helyi kérdésekről, a végzett és folyamatban lévő kutatásoknál a tevékenységi területen élő kutatóknak.
– Kapcsolatot tart a régió, a megye, a megyei jogú városok tudományos szervezeteivel, kapcsolatot alakít ki az országos tudományos irányítási központokkal.
– Konkrét feladatok, célprogramok esetén együttműködik és közös feladatok megoldásában részt vesz.
– Szakmai fórumokat kezdeményez, szervez az egyes tudományos szakterületeknek, esetenként nagy jelentőségű területfejlesztési, társadalompolitikai, természettudományos, műszaki, mezőgazdasági kérdésekben interdiszciplináris jelleggel.
– Lehetőséget biztosít a megye, a város területén élő, illetve az az e területhez kapcsolódó kutatásokat végző szakemberek kiemelkedő tevékenységének elismerésére, támogatására (pályázatok kiírása, egyszeri jutalom, ösztöndíj, utazási költség, publikálások, nyelvtanuláshoz támogatás).
– Kezdeményezi kiemelkedő tudományos eredmények rendszeres megjelentetését, esetleg önálló tudományos kiadványok menedzselésében is részt vesz.
– Kiemelt jelentőséggel támogatja a fiatal tehetséges kutatók munkáját, tudományos előrejutását (ösztöndíj, publikációs lehetőség), ezzel is növelve a térség értelmiségmegtartó erejét.
Az alapítvány közhasznú tevékenységének típusa településfejlesztés, településrendezés, kulturális szolgáltatás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, ifjúsági ügyek, szociális szolgáltatások, környezetvédelmi, természetvédelmi, állatvédelmi tevékenység, nemzetiségi ügyek, turizmussal kapcsolatos feladatok a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 1.,6.,7.,8.,11.,13. és 15. pontja, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 7. § (3) bekezdés a)–e) pontjai, a sportról szóló 2004. évi I. törvény 55. §-a, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. 94. §-a, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. tv. 46. §-a, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 2. §-a, a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. tv. 73. § (2) bekezdése, 75. §-a és 76. § (1) bekezdése valamint a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. tv. alapján.
A közalapítvány vállalkozási tevékenységet a közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve folytathat.
A közalapítvány csak olyan gazdálkodó szervezetben vehet részt, amelyben legalább többségi befolyással (Ptk. 8:2. §) rendelkezik, és amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulása mértékét. A közalapítvány által létrehozott gazdálkodó szervezet további gazdálkodó szervezetet nem alapíthat, és gazdálkodó szervezetben részesedést nem szerezhet.
A közalapítvány alapítványt nem hozhat létre, ahhoz nem csatlakozhat, azzal nem egyesíthető, a közalapítvány alapítvány alapítói jogainak gyakorlására nem jelölhető ki.
A közalapítvány gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapító okiratban meghatározott tevékenységére fordítja.
A közalapítvány céljai megvalósításához felhasználhatja alaptőkéjének kamatait, és szükség esetén a közalapítvány alaptőkéjének maximum 50% -át.
A közalapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
Az alapítvány a vezető tisztségviselőit, valamint e személyek közeli hozzátartozóját – a bárki által igénybe vehető szolgáltatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti.
A közalapítvány létrehozása nem érinti Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának a feladat ellátására vonatkozó kötelezettségét.
A közalapítvány vagyona: 500 000,- Ft készpénz, azaz: Ötszázezer forint készpénz.
A közalapítvány vagyonát a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlési határozat alapján készpénzben bocsátotta a közalapítvány rendelkezésére.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a közalapítvány vagyonát a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt-nél letétbe helyezi és azt a közalapítvány rendelkezésére bocsátja, a letétbehelyezés tényéről az MKB Rt. igazolást adott ki.
A közalapítvány a mindenkori vagyonából finanszírozza a közalapítványi és közhasznú célok megvalósításához, illetve a folyamatos és a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelő működés biztosításához szükséges kiadásokat és egyéb költségeket a jelen alapító okirat VI. bekezdésében meghatározottak szerint.
A közalapítvány nyitott, ahhoz bármely belföldi vagy külföldi természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet pénzbeli vagy természetbeni adománnyal, vagyonrendeléssel csatlakozhat.
A csatlakozás elutasításához vagy elfogadásához a Kuratórium jóváhagyása szükséges.
A Kuratórium a közalapítvány működéséről és gazdálkodásáról évente köteles beszámolni az Alapítónak. A Kuratórium által elfogadott éves beszámolót az Alapítónak a Felügyelő Bizottság véleményével együtt kell benyújtani. A Kuratórium az éves gazdálkodás legfontosabb adatait köteles nyilvánosságra hozni.
A beolvadó Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közoktatási Közalapítvány és a beolvadó Jász-Nagykun-Szolnok Megye Tudományáért Közalapítvány a megszűnéskori teljes vagyonukat (a 2015. október 31. napjában meghatározott vagyonmérleg-tervezetek fordulónapján Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közoktatási Közalapítvány részéről 1 043 000,- Ft. pénzeszközt, a beolvadó Jász-Nagykun-Szolnok Megye Tudományáért Közalapítvány részéről 824 000,- Ft pénzeszközt) a jogutód Szolnok Város Jövője Közalapítvány folyószámlájára utalják a beolvadás bírósági bejegyzésétől számított 30 napon belül.
A közalapítvány vagyonának felhasználásáról a Kuratórium az alapító okirat és a Szervezeti és Működési Szabályzat alapján dönt.
A közalapítvány jelenlegi 500 000,- Ft készpénz vagyona nem használható fel a közalapítvány működése során.
A Kuratórium a közalapítvány vagyoni helyzete és bevételei ismeretében évente dönt a közalapítványi feladatok végrehajtásához felhasználható pénzeszközök mértékéről, felosztásuk módjáról.
A közalapítványi vagyon felhasználása pályázat kiírásával, ösztöndíj vagy támogatás formájában is történhet. A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van. Színlelt pályázat cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat.
A Közalapítvány pályázat kiírása nélkül évente a vagyona 5%-ának mértékéig, de legfeljebb összesen egy millió forint (közvetlen, vagy közvetett támogatást nyújthat az alapító okiratban foglalt célokra.
A „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány támogatja a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által 2008. évben életre hívott „Szolnok Hazavár Program” céljainak megvalósulását oly módon, hogy közreműködik a Programnak „A szolnoki felsőoktatásban résztvevő hallgatók támogatása” és a „Szolnokon a Jövőd!” – gyakornoki program” programelemeinek működtetésében és önállóan kezeli a Szolnok Hazavár Program Felsőoktatási ösztöndíjprogramot az alábbiak szerint:
A Szolnok Hazavár Program ösztöndíj részével kapcsolatos pályázati eljárás szabályai
– A pályázat kiírásáról a Közalapítvány Kuratóriuma dönt.
– A pályázat határozatlan időre szól, a Kuratórium évente 2 alkalommal bírálja el a beérkezett pályázatokat, döntése előtt figyelembe veszi a Szolnok Hazavár Program Bizottság véleményét.
Az elbírálásnál a mérlegelés alapja a Szolnok Hazavár Program elsődleges céljának a megvalósítása, azaz a vállalkozások ösztönzésén keresztül a lakosságmegtartó erő növelése, a piacképes diplomával rendelkező szolnoki fiatalok helyben maradásához munka- és megélhetési lehetőség biztosítása.
Az ösztöndíj maximális időtartama 3 év, összege 40 000–80 000 Ft-ig terjedhet havonta, és csak az aktív szemeszterekre vonatkozik, folyósításáról a Kuratórium elnöke gondoskodik.
A pályázati feltételek:
– Szolnoki kötődésű és felsőoktatási intézményben tanulmányokat folytató, vagy oda felvételt nyert fiatalok nyújthatnak be pályázatot.
– A Szolnok Hazavár portálon történt regisztráció az alapja a részvételnek.
– A pályázathoz csatolni kell a pályázónak egy szolnoki munkáltató írásos szándéknyilatkozatát a foglalkoztatására vonatkozóan.
– A pályázat kedvező elbírálása esetén a pályázó, a majdani foglalkoztató és a közalapítvány között 3 oldalú szerződés aláírására kerül sor, mely tartalmazza a felek jogait, kötelezettségeit.
– A pályázó vállalja, hogy tanulmányai befejezését követően a szolnoki munkáltatónál helyezkedik el, és legalább az ösztöndíj időtartamára munkát végez.
– A munkáltató vállalja, hogy a pályázót szakképzettségének megfelelő munkakörben foglalkoztatja legalább az ösztöndíj folyósításának megfelelő időtartamra.
A „Tanulj, hogy boldogulj” tanulmányi ösztöndíj pályázat eljárási szabályai:
A program célja:
Alapfokú nevelési-oktatási intézmény felső tagozatán (5–8 osztályban) tanuló, tanulmányi előmenetelében, vagy a művészetek területén kiemelkedően tehetséges, de szerény anyagi körülmények között élő gyermekek motiválása a még jobb tanulmányi eredmények elérése és továbbtanulási esélyeik növelése érdekében.
A pályázat minden év augusztus 31-éig kerül kiírásra a Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő általános iskolák intézményvezetői részére történő felhívás megküldésével.
Az ösztöndíjra javasolt tanulók személyére vonatkozó ajánlásokat általános iskolák intézményvezetői nyújtják be, minden év szeptember 15-től legkésőbb szeptember 30-áig.
Az ösztöndíjprogram jellemzői:
Időtartama: 1 naptári év, de legfeljebb az általános iskolai tanulmányok befejezésének időpontja.
Az elnyerhető ösztöndíj havi 10 000,- Ft, mely összegtől a Kuratórium az általa indokolt esetben eltérhet. Az ösztöndíj folyósításáról (negyedévente egy összegben) a Kuratórium elnöke gondoskodik.
Az ösztöndíj elnyerésének feltételei:
– valamely Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő általános iskolával felső tagozatos tanulói jogviszony,
– ösztöndíj kérelem benyújtása a Kuratórium által meghatározott és közzétett pályázati adatlap formájában az oktatási intézmény vezetőjének támogató ajánlásával, mely tartalmazza a tanulmányi és egyéb – az iskolán kívüli tevékenység során elért – eredményeket, valamint a családi háttér, a szerény anyagi körülmények leírását. A pályázati adatlaphoz csatolni kell az érintett tanuló maximum egy A4-es oldal terjedelmű rövid fogalmazását arról, hogy nyertes pályázat estén mire szeretné fordítani az elnyert ösztöndíjat.
A Kuratórium évente egyszer bírálja el a beérkezett pályázatokat, a véleményező munkacsoport javaslatának figyelembevételével.
A Kővári Tamás Díj adományozásának eljárási szabályai:
A díjazás célja a helyi sportélet és az egészséges életmód népszerűsítése, illetve a szolnoki fiatalság sportos, egészséges életvitelre nevelése terén kiemelkedő eredményeket elért személyek iránti megbecsülés, tisztelet kifejezése.
A díj azoknak az elsősorban Szolnok városához kötődő magyar állampolgároknak adományozható, akik fiatal, aktív sportolóként kimagasló eredményt értek el, vagy azoknak akik (edzők, testnevelők, szakkörvezetők, sportújságírók stb.) a sport, – beleértve a versenysportot és a tömegsportot is – valamint az egészséges életmódra nevelés érdekében hosszabb távon kiemelkedően színvonalas tevékenységet folytatnak.
A díj egy évben egyszer, egy személy részére adható át, megosztott díjazásra nincs lehetőség.
A díj adományozását javaslattétellel kezdeményezheti minden természetes és jogi személy vagy közösség. A javaslatnak tartalmaznia kell a díjra méltónak tartott személy nevét, címét valamint az elismerni kívánt tevékenység ismertetését. A javaslatot minden év október 31. napjáig kell a Szolnok Város Jövője Közalapítvány Kuratóriumához címezve a Közalapítvány székhelyére eljuttatni.
A javaslatokat a Kuratórium által ebből a célból felkért személyekből álló munkacsoport véleményezi, majd döntés céljából a Közalapítvány kuratóriuma elé terjeszti.
A díj egy emlékplakettből, egy az adományozást igazoló oklevélből és pénzjutalomból áll. A díj Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által a város kiemelkedő teljesítményt nyújtó sportolói tiszteletére minden év januárjában megtartott rendezvényen kerül átadásra.
A „Tóth Katalin Zsuzsanna ösztöndíj” pályázat eljárási szabályai:
Az ösztöndíjpályázat célja: olyan fiatal testnevelő tanárok anyagi és erkölcsi támogatása, akik a köznevelési/szakképzési intézményekben a gyermekek, tanulók egészséges életmódra nevelésében, a mindennapos testnevelés oktatásában példamutató, kiemelkedő pedagógiai munkát végeznek.
Pályázók köre: Szolnok Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő köznevelési, vagy szakképző intézményben foglalkoztatott, 25 és 35 év közötti életkorú, testnevelő szakos pedagógus, aki – legalább 3 tanéven át – kiemelkedő eredményekkel igazolható pedagógusi és/vagy edzői tevékenységet folytat.
A pályázatnak tartalmaznia kell a jelölt nevét, címét, valamint az elismerni kívánt tevékenység ismertetését. Az ösztöndíjpályázat felhívása minden év március 31-éig kerül kiírásra Szolnok Megyei Jogú Város honlapján.
A pályázatot minden év április 30. napjáig kell „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány Kuratóriumához benyújtani.
A pályázat elbírálásának szabályai: Egy pályázó csak egyszer nyerheti el az ösztöndíjat. Egy tanévben maximum 2 ösztöndíj adható. Az elnyerhető ösztöndíj mértéke bruttó 500 000 Ft, melyet a nyertes pályázók egy összegben kapnak meg átutalással az általuk megjelölt bankszámlára.
A pályázatokat – a véleményező munkacsoport javaslata alapján – a „Szolnok Város Jövője” Közalapítvány Kuratóriuma bírálja el, a döntésről minden pályázó írásbeli értesítést kap.
A véleményező munkacsoport tagjai:
– Szolnoki Tankerületi Központ delegáltja
– Szolnoki Szakképzési Centrum delegáltja
– Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. delegáltja
– Szolnoki Diáksport Egyesület képviselője
– Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala– Kulturális, Ifjúsági, Köznevelési és Sport Osztály osztályvezetője
A közalapítvány vagyonának kezelő és legfőbb döntést hozó szerve a Kuratórium.
A Kuratórium 7 tagból áll.
A Kuratórium elnöke: Fekete Tibor 5000 Szolnok, Bajnok u. 8/A.
A Kuratórium tagjai:
Horváth István 5000 Szolnok, Mária út 15–17. II/7.
Kaposvári Kázmér 5000 Szolnok, Vidra u. 11.
Kiss Tamás 5000 Szolnok, Háromrózsa u. 15.
Molnár Lajos Milán 5000 Szolnok, Széchenyi krt. 63.
dr. Bischof Zsolt 5200 Törökszentmiklós, Alkotás út 9.
Papp Lajos 5000 Szolnok, Széchenyi u. 17.
A Kuratórium elnökének és tagjainak megbízatása határozatlan időtartamra szól.
A kuratóriumi tagság megszűnik:
a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával;
b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével;
c) visszahívással;
d) lemondással;
e) a kuratóriumi tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével;
f) a kuratóriumi tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával;
g) a kuratóriumi taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.
Visszahívási okok:
A kuratórium elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.
Összeférhetetlenségi szabályok:
A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat alapján
a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.
Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig –,
a) amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,
b) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,
c) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki,
d) amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette vagy törölte.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
A Kuratórium elnöke és tagjai nyilatkozni és vállalni kötelesek, hogy velük szemben az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 38–39. §-ban, valamint egyéb hatályos vonatkozó jogszabályokban meghatározott összeférhetetlenségi okok nem állnak fenn.
Általánosan a közalapítványt az elnök önállóan vagy bármely kettő kuratóriumi tag együttesen képviseli. A közalapítvány bankszámlája felett a Kuratórium elnöke Fekete Tibor 5000 Szolnok, Bajnok u. 8/A. önállóan, vagy Kaposvári Kázmér 5000 Szolnok, Vidra u. 11., és Horváth István 5000 Szolnok, Bartók Béla u. 91. kuratóriumi tagok együttesen jogosultak rendelkezni. A bankszámla feletti rendelkezéshez minden esetben az elnök vagy a fent megnevezett rendelkezésre jogosult kuratóriumi tagok együttes aláírása szükséges akként, hogy a közalapítvány neve alá a teljes nevüket aláírják.
A Kuratórium működése:
A Kuratórium szükség szerint, de évente legalább két alkalommal ülésezik.
A Kuratóriumot első alkalommal az Alapító, a továbbiakban pedig az elnök hívja össze.
A Kuratórium ülésére a tagokat 15 napi határidővel a napirend közlésével írásban kell meghívni.
A Kuratórium határozatképes, ha azon a Kuratórium tagjainak több mint fele, de legalább 4 tag jelen van.
Határozatképtelenség esetén a Kuratórium ülését 8 napon belül változatlan napirenddel ismét össze kell hívni.
Rendkívüli ülést kell összehívni, ha azt 3 kuratóriumi tag írásban kéri. Az ülést az indítványtól számított 8 napon belül kell összehívni.
A Kuratórium ülései nyíltak.
A Kuratórium valamennyi tagja 1 szavazattal rendelkezik.
Határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.
Amennyiben a Kuratórium elnöke úgy ítéli meg, hogy a döntés sürgőssége indokolja, a Kuratórium tagjainak lehetősége van elektronikus úton, vagy telefonon leadni szavazatukat. Ez esetben a Kuratórium az ülés tartásának mellőzésével jogosult dönteni, figyelemmel a Ptk. 3:20. §-ában foglaltakra.
A Kuratórium döntéseiről a Határozatok Könyvében nyilvántartást kell vezetni, melynek tartalmazni kell a Kuratórium döntéseinek tartalmát, időpontját és hatályát, valamint a döntést támogatók és ellenzők személyre megállapítható számarányát.
A határozatok jelölése évente újrakezdődően folyamatos sorszám és a döntés meghozatala időpontjának (év, hó, nap) feltüntetésével történik.
A Kuratórium elnöke a Kuratórium döntéseiről az érintetteket a döntés meghozatalától számított 15 napon belül köteles írásban értesíteni, és a döntéseket ugyanezen határidőn belül Szolnok Megyei Jogú Város honlapján nyilvánosságra hozni.
A közalapítvány működésével kapcsolatban keletkezett iratokba a Kuratórium elnökével történt előzetes időpont-egyeztetés alapján, a közalapítvány székhelyén az érintettek és a közalapítvány tevékenysége iránt érdeklődők betekinthetnek, a közhasznúsági jelentésről saját költségükre másolatot készíthetnek. Az általános betekintési jog alól kivételt képeznek azok az iratok, amelyek a személyiségi jogok védelmére tekintettel nem nyilvánosak, továbbá kivételt képez az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott személyes adatok köre.
A Kuratórium elnöke a közalapítvány beszámolóit és a közhasznúsági jelentést Szolnok Megyei Jogú Város honlapján közzéteszi, a közalapítvány szolgáltatási igénybevétele módját Szolnok Megyei Jogú Város honlapján hozza nyilvánosságra.
A Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik:
– a közalapítványi célok elérése érdekében a működés alapelveinek meghatározása,
– a Szervezeti és Működési Szabályzat és egyéb belső szabályzatok megállapítása és módosítása,
– a közalapítvány éves gazdálkodási tervének és mérlegének megállapítása,
– csatlakozási kérelmek elbírálása, döntés a felajánlások elfogadásáról,
– a közalapítványi célok elérése érdekében intézmények, vállalkozások alapítása,
– a közhasznúsági jelentés elfogadása,
– könyvvizsgáló megbízása,
– a Szolnok Hazavár Program ösztöndíj részével kapcsolatos teendők ellátása
– a „Tanulj, hogy boldogulj” ösztöndíjpályázattal kapcsolatos döntés.
A közalapítvány évenként beszámolót köteles készíteni.
Az éves beszámoló elkészítése a Kuratórium elnökének feladata. A Kuratórium Elnöke az éves beszámolót a könyvvizsgáló általi felülvizsgálattal, ill. a könyvvizsgáló hitelesítő záradékával ellátottan, és a Felügyelő Bizottság általi véleményezéssel együtt köteles a Kuratórium elé terjeszteni elfogadásra.
Az éves beszámolót a Kuratórium szótöbbséggel jóváhagyja.
A Kuratórium köteles az éves beszámoló felülvizsgálatával a mérleg forduló napja előtt a Magyar Könyvvizsgálói Kamara tagjaként bejegyzett könyvvizsgálót, vagy a Magyar Könyvvizsgáló Kamara nyilvántartásába vett könyvvizsgáló társaságot megbízni.
A közalapítvány köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági mellékletet készíteni, melynek tartalmilag és formailag meg kell felelnie a civil szervezetek gazdálkodása, az adománygyűjtés és a közhasznúság egyes kérdéseiről szóló 350/2011. (XII. 30.) Korm.rendelet mellékletének.
A közalapítvány Szervezeti és Működési Szabályzatában részletesen szabályozni kell a közalapítvány gazdálkodásának, működésének szervezeti és hatásköri viszonyainak, valamint a Kuratórium alapító okiratban nem szabályozott működésének határozat és egyéb döntései hozatalának módját és rendjét.
A Kuratóriumi tagok tagságának meghosszabbításáról, vagy új Kuratóriumi tagok kijelöléséről az alapító határoz.
Az Alapító a közalapítvány kezelő szervének ellenőrzésére Felügyelő Bizottságot hoz létre.
A Felügyelő Bizottság 3 tagból áll.
Tagjai: Dunai Zoltán (2111 Szada, Jókai utca 24/b.) (elnök)
Lits László (5000 Szolnok, Tabán út 17.)
Bartalos Zoltán (5000 Szolnok, Kamilla út 4.)
A Felügyelő Bizottsági tagok megbízatása határozatlan időtartamra szól.
A Felügyelőbizottsági tagság megszűnik:
a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával;
b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével;
c) visszahívással;
d) lemondással;
e) a tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével;
f) a tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával;
g) a taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.
Visszahívási okok:
A Felügyelő Bizottság elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.
Nem lehet a Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja, az a személy, aki
a) a legfőbb szerv, illetve az ügyintéző és képviseleti szerv elnöke vagy tagja (ide nem értve az egyesület legfőbb szervének azon tagjait, akik tisztséget nem töltenek be),
b) a közhasznú szervezettel e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
c) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott cél szerinti juttatást –, illetve
d) az a)–c) pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója.
A Felügyelő Bizottság tagjai nyilatkozni és vállalni kötelesek, hogy velük szemben az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 38. §-ban, valamint egyéb hatályos vonatkozó jogszabályokban meghatározott összeférhetetlenségi okok nem állnak fenn.
A Felügyelő Bizottság tagjai közül elnököt választ.
A Felügyelő Bizottság ügyrendjét maga határozza meg.
A Felügyelő Bizottság köteles a közalapítvány ill. a közhasznú szervezet működését az ügyek teljes körére nézve átfogóan ellenőrizni.
Továbbá vizsgálja a közalapítvány teljes körű gazdálkodását, annak célirányosságát, a felhasználás helyes és kívánatos arányait és minősíti azt. Az ellenőrzés során a Felügyelő Bizottság a vezető tisztségviselőktől jelentést kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
Az ellenőrzés eredményéről tájékoztatja a Kuratóriumot és erről az Alapítónak évente jelentést készít.
A Felügyelő Bizottság tagjai a Kuratórium ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek.
A Felügyelő Bizottság köteles a Kuratóriumot tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy:
– a szervezet működése során olyan jogszabálysértés, vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése, vagy következményeinek elhárítása, ill. enyhítése a Kuratórium döntését teszi szükségessé,
– a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.
Amennyiben a Kuratórium a Felügyelő Bizottság indítványára 30 napon belül nem hívja össze ülését, úgy a határidő eredménytelen eltelte esetén a Kuratórium összehívására a Felügyelő Bizottság is jogosult.
Ha a Kuratórium a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó szervet.
Az Alapító a döntéshozatalt megelőzően köteles – a személyi kérdésekkel kapcsolatos döntéseket kivéve – a Felügyelő Bizottság, valamint a felelős személyek véleményének megismerése érdekében írásos véleményüket beszerezni. Az írásos vélemények, illetve az ülésről készült jegyzőkönyvek nyilvánosak.
1. A közalapítvány a bírósági nyilvántartásba vétellel jön létre.
A közalapítvány alapító okiratának módosítását (módosításokkal egybeszerkesztett szövegét) Szolnok Megyei Jogú Város honlapján közzé kell tenni.
2. A közalapítvány jogutód nélküli megszűnése esetén – a hitelezők kielégítése után – az alapítót illeti meg az általa a közalapítvány alapításakor rendelkezésre bocsájtott vagyon. Az alapító ezen vagyon hasznosítása során a vonatkozó jogszabályok alapján köteles eljárni.
3. Az alapító okiratban nem szabályozott kérdésekre a Ptk., a Civil törvény, illetve az egyéb hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
A létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat – módosítások alapján hatályos tartalmának.
Szolnok, 2022. december 15.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata alapító nevében
SzalayFerenc
Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere