Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2023. (II.02.) határozata

a VCSM ZRt. Szolnok társasággal kapcsolatos döntésekről

Módosította: 62/2023. (III.30.) közgyűlési határozat, 143/2023. (V.25.) közgyűlési határozat, 224/2023. (IX.28.) közgyűlési határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése, 42. § 7. pontja, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény 5/H. §-a alapján, figyelemmel az egyes jogi személyek átalakulásáról, egyesüléséről, szétválásáról szóló 2013. évi CLXXVI. törvény rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:

1. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jóváhagyja a VCSM ZRt. Szolnok Alapszabályának jelen határozat 1. melléklete szerinti módosítását és változtatásokkal egységes szerkezetbe foglalt Alapszabályát, felhatalmazza a polgármestert azok aláírására és felkéri a VCSM ZRt. Szolnok ügyvezetését, hogy az okiratokat a Szolnoki Törvényszék Cégbíróságához nyújtsa be.

2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a határozat 2. melléklete szerint jóváhagyja a VCSM ZRt. Szolnok Javadalmazási Szabályzatát, melyet a cégiratok között 30 napon belül letétbe kell helyezni.

3. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a VCSM ZRt. Szolnok 2023. évi likviditási tervét a határozat 3. melléklete szerint megismerte és a társaság annak irányvonala szerinti működésével egyetért.

4. *  Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint a VCSM ZRt. Szolnok és a Szolnoki Városüzemeltetési Kft. egyedüli tagja képviseletében Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése egyetért VCSM ZRt. Szolnok beolvadásos kiválás útján történő átalakulásával oly módon, hogy a cégből kiváló, a víziközmű-rendszerhez nem tartozó eszközöket, vagyonelemeket és szolgáltatási kapacitást magába foglaló és működtető üzletág kivonásával alakuló korlátolt felelősségű társaság egyidejűleg beolvad a Szolnoki Városüzemeltetési Kft.-be.

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése jelen határozati pont végrehajtásához szükséges döntéselőkészítésre felhatalmazza a polgármestert és felkéri az érintett társaságok ügyvezetését.

5. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése kinyilvánítja azon szándékát, hogy Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a koncessziós szerződés keretében ellátott közszolgáltatásban érintett önkormányzatokkal való együttműködés keretében a víziközmű-szolgáltatás biztosítása vonatkozásában fennálló ellátási kötelezettségét át kívánja adni a Magyar Államnak és dönt a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonában álló víziközmű-vagyon, illetve a víziközmű működtető eszköz tulajdonjogának térítésmentes, nyilvántartási értéken történő átvezetéssel való átruházásáról a Magyar Állam részére.

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazást ad a polgármesternek arra, hogy e döntés végrehajtása érdekében szükséges intézkedéseket megtegye, melynek során teljes körű felhatalmazást kap a Magyar Állam, valamint Zagyvarékas Község Önkormányzata, Újszász Város Önkormányzata, Rákóczifalva Város Önkormányzata, Rákócziújfalu Község Önkormányzata és Szászberek Község Önkormányzata települési önkormányzatok tárgykörben képviseletre felhatalmazott szerveivel való együttműködésre.

Felelős: Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere

Határidő: jelen határozatban foglalt döntések végrehajtása és tárgyalások lefolytatása ütemében

Végrehajtásban közreműködik:

A Műszaki Igazgatóság koordinálásában a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző

Dr. Versitz Éva aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester címzetes főjegyző

1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2023. (II.02.) határozatához

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.; MÁK törzskönyvi azonosító száma /PIR száma/: 732725; adószáma: 15732729–2–16; statisztikai számjele: 15732729–8411–321–16, képviseli: Szalay Ferenc polgármester), mint a Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok (rövidített cégnév: VCSM ZRt. Szolnok, székhelye: 5000 Szolnok, Vízmű u. 1., cégjegyzékszáma: 16–10–001613, adószáma: 11272292–2–16) egyedüli részvényese – tekintettel Szolnok Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2023. (II.02.) számú határozatára –, a társaság

TÁRSASÁGI SZERZŐDÉSÉNEK MÓDOSÍTÁSÁVAL

a következőket rendeli:

1. A részvényes kinevezi az Igazgatóság tagjává Lits Lászlót (lakcíme: 5000 Szolnok, Tabán telep 17.) 2023. február 2. napjától 2024. május 31. napjáig terjedő időtartamra azzal, hogy az Igazgatóság többi tagja közül bármely taggal együttesen jogosult a Társaság cégjegyzésére.

2. A részvényes kinevezi az Igazgatóság tagjává Papp Lászlót (lakcíme: 5008 Szolnok, Kertész utca 77.) 2023. február 2. napjától 2024. május 31. napjáig terjedő időtartamra azzal, hogy az Igazgatóság többi tagja közül bármely taggal együttesen jogosult a Társaság cégjegyzésére.

3. A részvényes megállapítja, hogy a vezérigazgatói tisztség 2023. február 2. napjával megszűnik. Erre tekintettel a részvényes Kaposvári Kázmért (lakcíme: 5000 Szolnok, Vidra u. 11.) vezérigazgatói tisztségéből 2023. február 2. napi hatállyal visszahívja. A részvényes egyúttal kinevezi Kaposvári Kázmért az Igazgatóság elnökévé 2023. február 2. napjától 2024. május 31. napjáig terjedő időtartamra. A részvényes megállapítja továbbá, hogy Kaposvári Kázmér 2023. február 2. napjától kezdődően – az eddigi önálló cégjegyzési joga helyett – az Igazgatóság többi tagja közül bármely taggal együttesen jogosult a Társaság cégjegyzésére.

A részvényes az 1–3. pontban foglaltakra tekintettel megállapítja, hogy 2023. február 2. napjától kezdődően az Igazgatóság tagjainak száma öt főre növekszik.

4. A részvényes megállapítja, hogy lemondásukra tekintettel az alábbi felügyelőbizottsági tagok tagsági jogviszonya 2023. január 31. napján megszűnik:

– Buzássy Pál Imre (lakcíme: 5000 Szolnok, Wágner Gusztáv út 18. fsz. 1.)

– Fábián Attila István (lakcíme: 5008 Szolnok, Balázs Béla u. 13.)

– Polónyi László (lakcíme: 5051 Zagyvarékas, Dr. Taródi Béla u. 31.)

– Szabó Attila Sándorné (lakcíme: 5000 Szolnok, Kert u. 9.)

– Turi Eszter (lakcíme: 5000 Szolnok, Gárdonyi Géza u. 26.)

– Varga József (lakcíme: 5084 Rákócziújfalu, Táncsics M. u. 6/A.)

A részvényes megállapítja, hogy 2023. február 1. napjától a Felügyelőbizottság tagjainak létszáma három főre csökken.

5. A részvényes Társaság 1995. július 25. napján aláírt Alapszabályát, melynek módosítására legutóbb 2022. december 21. napján került sor, 2023. február 2. napi hatállyal hatályon kívül helyezi, és a mellékelt Alapszabályt 2023. február 2. napjától kezdődő hatállyal, mint a VCSM ZRt. Szolnok társasági szerződését elfogadja.

6. A részvényes ezen módosítás aláírásával meghatalmazza és megbízza a Doba Ügyvédi Irodát (székhelye: 5000 Szolnok, Vízmű u. 1. III. em. 14., adószám: 19297237–2–16, képviseli: dr. Doba Zsolt ügyvéd, KASZ: 36072347), hogy a gazdasági társaság Alapszabályát ellenjegyezze, és a Szolnoki Törvényszék Cégbíróságánál a változások bejelentése, illetve átvezetése érdekében eljárjon.

Szolnok, 2023. .............................. napján

.................................................................
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

részvényes

Ellenjegyzem

Szolnokon, 2023. ......................... napján.

......................................................
dr. Doba Zsolt ügyvéd

KASZ: 36072347

Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok
Alapszabálya

Alulírott részvényes a következők szerint állapítja meg az alábbi egyszemélyes zártkörűen működő részvénytársaság alapszabályát.

Az egységes szerkezetű Alapszabály elkészítésére az Alapszabály módosítása adott okot a 2023. február 2. napján kelt alapítói határozattal egyezően, mely Alapszabály 2023. február 2. napjától hatályos.

1. A társaság cégneve, székhelye, telephelyei

1.1. A társaság cégneve: Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok

A társaság rövidített cégneve: VCSM ZRt. Szolnok

1.2. A társaság székhelye: 5000 Szolnok, Vízmű u. 1.

A társaság székhelye egyben a központi ügyintézés helye is.

1.3. A társaság telephelyei: 5000 Szolnok, Tiszaligeti sétány 8.

5000 Szolnok, Verseghy út 96 hrsz.

5000 Szolnok belterület 19617/9 hrsz.

2. A társaság részvényese

Név: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

MÁK törzskönyvi azonosító száma /PIR száma/: 732725

Adószáma: 15732729–2–16

Statisztikai számjele: 15732729–8411–321–16

Székhely: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

Képviseletre jogosult neve: Szalay Ferenc polgármester

A társaság alapítója, Dr. Kaposvári Kázmér 2004. január 26. napján elhalálozott, ezért a részvényeket a törvényes öröklés rendje szerint gyermekei, Kaposvári Ágnes (lakcíme: 5000 Szolnok, Bimbó u. 23.) és Kaposvári Kázmér (lakcíme: 5000 Szolnok, Vidra u. 11.) törvényes örökösök szerezték meg egyenlő arányban az alábbiak szerint: Kaposvári Ágnes 150 db, azaz: Egyszázötven darab 100 000,- Ft, azaz: Egyszázezer forint névértékű „A” sorozatú, 1–150-ig terjedő sorszámmal ellátott névre szóló törzsrészvényre, Kaposvári Kázmér 150 db, azaz: Egyszázötven darab 100 000,- Ft, azaz: Egyszázezer forint névértékű „A” sorozatú, 151–300-ig terjedő sorszámmal ellátott névre szóló törzsrészvényre volt jogosult.

Kaposvári Ágnes és Kaposvári Kázmér 2022. december 21. napján a tulajdonukban álló valamennyi részvény tulajdonjogát eladták Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.; MÁK törzskönyvi azonosító száma /PIR száma/: 732725; adószáma: 15732729–2–16; statisztikai számjele: 15732729–8411–321–16) részére. Erre tekintettel Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 300 db, azaz Háromszáz darab, egyenként 100 000,- Ft, azaz Egyszázezer forint névértékű, „A” sorozatú, 1–300-ig terjedő sorszámmal ellátott névre szóló törzsrészvényre jogosult.

3. A társaság működésének időtartama

A gazdasági társaság zártkörű részvénytársaságként alakult meg, és működik a továbbiakban is.

A társaság határozatlan időtartamra alakult.

A társaság tevékenységét 1996. január 1-jén megkezdte.

A gazdasági társaság közgyűlése profiltisztítás céljából az 5/2011. (05.13.) számú közgyűlési határozattal a VCSM ZRt. Szolnok kiválással történő átalakulásáról döntött. A gazdasági társaságból 2011. június 10-én aláírt Kiválási Szerződéssel kivált a TISZA–VÁR Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. (rövidített cégnév: TISZA–VÁR Kft., cégjegyzékszáma: 16–09–013399, székhelye: 5000 Szolnok, Jászkürt u. 1.), ezért a Fennmaradó Társaság és a TISZA–VÁR Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft., mint Kiváló Társaság a gazdasági társaságnak a Kiválási Szerződés szerinti jogutódja. Az 1995. június 23. napján aláírt Koncessziós Szerződés szerinti koncessziós jog, valamint ezen szerződéses jogviszonyból származó jogok és kötelezettségek továbbra is a Fennmaradó Társaságot terhelik, illetve illetik.

A gazdasági társaság közgyűlése profiltisztítás céljából az 5/2012. (03.02.) számú közgyűlési határozattal a VCSM ZRt. Szolnok kiválással történő átalakulásáról döntött. A gazdasági társaságból 2012. április 04-én aláírt Kiválási Szerződéssel kivált a SZOLRENT–INGATLAN Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnév: SZOLRENT–INGATLAN Kft., cégjegyzékszáma: 16–09–014349, székhelye: 5000 Szolnok, Jászkürt utca 1.), ezért a Fennmaradó Társaság és a SZOLRENT–INGATLAN Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, mint Kiváló Társaság a gazdasági társaságnak a Kiválási Szerződés szerinti jogutódja. Az 1995. június 23. napján aláírt Koncessziós Szerződés szerinti koncessziós jog, valamint ezen szerződéses jogviszonyból származó jogok és kötelezettségek továbbra is a Fennmaradó Társaságot illetik, illetve terhelik.

A gazdasági társaság közgyűlése profiltisztítás céljából az 1/2016. (03.25.) számú közgyűlési határozattal a VCSM ZRt. Szolnok szétválással (kiválással) történő átalakulásáról döntött. A gazdasági társaságból 2016. 05. 05-én aláírt Szétválási Szerződéssel kivált a LAB–SZOLG Ingatlan Koordinációs Kft. (rövidített cégnév: LAB–SZOLG Kft., székhelye: 5000 Szolnok, Jászkürt utca 1.), ezért a Fennmaradó Társaság és a LAB–SZOLG Ingatlan Koordinációs Kft., mint Kiváló Társaság a gazdasági társaságnak a Szétválási Szerződés szerinti jogutódja. Az 1995. június 23. napján aláírt Koncessziós Szerződés szerinti koncessziós jog, valamint ezen szerződéses jogviszonyból származó jogok és kötelezettségek továbbra is a Fennmaradó Társaságot illetik, illetve terhelik.

A Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok vagyona a kiváló Társaság és a fennmaradó Társaság között a Társaságok között létrejött Szétválási Szerződés és annak mellékletei alapján oszlik meg.

A Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok, mint jogutód a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 16. § (10), illetve (11) bekezdései szerint kötelezettséget vállal arra, hogy a kiválást követően a Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok jogelődtől átvett eszközöket és kötelezettségeket (ideértve a céltartalékot és a passzív időbeli elhatárolást is) figyelembe véve, adóalapját – az adózás előtti eredmény módosítása révén – úgy határozza meg, mintha a kiválás nem történt volna meg. A jogutód az átértékelt eszközöket és kötelezettségeket elkülönítve tartja nyilván, és e nyilvántartásban feltünteti a jogelődnél az átalakulás napjára kimutatott bekerülési értéket, könyv szerinti értéket, számított nyilvántartási értéket, valamint az eszköz, a kötelezettség alapján általa az átalakulást követően az adózás előtti eredmény módosításaként elszámolt összeget is.

A Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. Szolnok, mint vagyonszerző kötelezettséget vállal az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény [továbbiakban Áfa tv.] 18. § (1) bekezdés b) pontja alapján arra, hogy a szerzéshez és a szerzett vagyonhoz fűződő, az Áfa tv-ben szabályozott jogok és kötelezettségek – az Áfa tv. 18. § (2) bekezdésében említett eltéréssel – a szerzéstől kezdődően jogutódként őt illetik és terhelik.

4. A társaság tevékenységi körei

4.1. A gazdasági társaság alapvető tevékenységi köre a víztermelés-, kezelés, és elosztás, szennyvízelvezetés- és kezelés, egyéb szennyvízkezelési és csapadékvíz-elvezetési szolgáltatás. Az előbb felsorolt tevékenységeket, valamint az alábbiakban részletezett egyéb tevékenységeket koncessziós gazdasági társaságként végzi a Cég 1996. január 01-től tekintettel arra, hogy a Koncessziós (a zártkörű részvénytársaság alapítója) 35 éves időtartamra elnyerte Szolnok Megyei Jogú Város, Újszász, Rákóczifalva, Rákócziújfalu, Tószeg, Zagyvarékas, Szászberek teljes víziközmű-hálózatának és létesítményeinek működtetésére, a szükséges felújítási munkák elvégzésére, valamint Szolnok Felszíni Vízmű és Szolnok városi Szennyvíztisztító Telep fejlesztésére és építésére kiírt pályázatot. Tószeg Község Önkormányzata 2003. január 31. napjával kivált a koncesszióból.

4.2. Főtevékenység: 3600’08 Víztermelés, – kezelés, -ellátás

Hatósági eng. száma: 36600/2080–6/2018.ált.

Hatósági eng. érv. kezdete: 2018. 07. 10.

Hatósági eng. érv. vége: 2023. 07. 31.

4.3. Egyéb tevékenységi kör(ök): 0220’08 Fakitermelés

0240’08 Erdészeti szolgáltatás

3313’08 Elektronikus, optikai eszköz javítása

3530’08 Gőzellátás, légkondicionálás

3700’08 Szennyvíz gyűjtése, kezelése

Hatósági eng. száma: 36600/2583–8/2018.ált.

Hatósági eng. érv. kezdete: 2018. 08. 15.

Hatósági eng. érv. vége: 2023. 07. 31.

3812’08 Nem veszélyes hulladék gyűjtése

3821’08 Nem veszélyes hulladék kezelése,

ártalmatlanítása

Hatósági eng. száma: JN–07/61/01443–22/2018.

Hatósági eng. érv. kezdete: 2018. 12. 19.

Hatósági eng. érv. vége: 2023. 06. 30.

4110’08 Épületépítési projekt szervezése

4120’08 Lakó- és nem lakó épület építése

4221’08 Folyadék szállítására szolgáló közmű építése

4291’08 Vízi létesítmény építése

4299’08 Egyéb m.n.s. építés

4311’08 Bontás

4312’08 Építési terület előkészítése

4321’08 Villanyszerelés

4322’08 Víz-, gáz-, fűtés-, légkondicionáló- szerelés

4329’08 Egyéb épületgépészeti szerelés

4331’08 Vakolás

4332’08 Épületasztalos-szerkezet szerelése

4333’08 Padló-, falburkolás

4334’08 Festés, üvegezés

4339’08 Egyéb befejező építés m.n.s.

4391’08 Tetőfedés, tetőszerkezet -építés

4399’08 Egyéb speciális szaképítés m.n.s.

4520’08 Gépjárműjavítás, -karbantartás

4531’08 Gépjárműalkatrész -nagykereskedelem

4532’08 Gépjárműalkatrész -kiskereskedelem

4799’08 Egyéb nem bolti, piaci kiskereskedelem

4939’08 M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás

4941’08 Közúti áruszállítás

4950’08 Csővezetékes szállítás

5210’08 Raktározás, tárolás

5221’08 Szárazföldi szállítást kiegészítő szolgáltatás

5520’08 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely -szolgáltatás

5590’08 Egyéb szálláshely -szolgáltatás

5610’08 Éttermi, mozgó vendéglátás

5629’08 Egyéb vendéglátás

5630’08 Italszolgáltatás

5812’08 Címtárak, levelezőjegyzékek kiadása

5829’08 Egyéb szoftverkiadás

6201’08 Számítógépes programozás

6202’08 Információ -technológiai szaktanácsadás

6203’08 Számítógép -üzemeltetés

6209’08 Egyéb információ -technológiai szolgáltatás

6311’08 Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás

6399’08 M.n.s. egyéb információs szolgáltatás

6420’08 Vagyonkezelés (holding)

6810’08 Saját tulajdonú ingatlan adásvétele

6820’08 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése

6831’08 Ingatlanügynöki tevékenység

6920’08 Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység

7021’08 PR, kommunikáció

7022’08 Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás

7111’08 Építészmérnöki tevékenység

7112’08 Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás

7120’08 Műszaki vizsgálat, elemzés

7211’08 Biotechnológiai kutatás, fejlesztés

7219’08 Egyéb természettudományi, műszaki kutatás, fejlesztés

7311’08 Reklámügynöki tevékenység

7312’08 Médiareklám

7320’08 Piac-, közvéleménykutatás

7490’08 M.n.s. egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység

7721’08 Szabadidős, sporteszköz kölcsönzése

7729’08 Egyéb személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése

7732’08 Építőipari gép kölcsönzése

7733’08 Irodagép kölcsönzése (beleértve: számítógép)

7739’08 Egyéb gép, tárgyi eszköz kölcsönzése

7740’08 Immateriális javak kölcsönzése

7820’08 Munkaerőkölcsönzés

8129’08 Egyéb takarítás

8230’08 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése

8299’08 M.n.s. egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás

8551’08 Sport, szabadidős képzés

8559’08 M.n.s. egyéb oktatás

8560’08 Oktatást kiegészítő tevékenység

8690’08 Egyéb humán -egészségügyi ellátás

9311’08 Sportlétesítmény működtetése

9313’08 Testedzési szolgáltatás

9319’08 Egyéb sporttevékenység

9329’08 M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység

9602’08 Fodrászat, szépségápolás

9604’08 Fizikai közérzetet javító szolgáltatás

9609’08 M.n.s. egyéb személyi szolgáltatás

5. A társaság alaptőkéje

5.1. A társaság alaptőkéje 30 000 000,- Ft, azaz: Harmincmillió forint, amely 300 db, azaz Háromszáz darab, egyenként 100 000,- Ft, azaz: Egyszázezer forint névértékű részvényből névre szóló törzsrészvényből áll, amely az alaptőke 100 százaléka.

A társaság az alapításkor 100 db, azaz: Egyszáz darab, 100 000,- Ft, azaz: Egyszázezer forint névértékű, „A” sorozatú, névre szóló törzsrészvényt bocsátott ki, 1–100-ig terjedő sorszámmal.

A társaság alaptőke emelésekor 200 db, azaz: Kettőszáz darab, 100 000,- Ft, azaz: Egyszázezer forint névértékű, „A” sorozatú, névre szóló törzsrészvényt bocsát ki, 101–300-ig terjedő sorszámmal.

5.2. A részvények kibocsátási értéke a részvények névértékével névértékkel megegyezik.

5.3. A társaság alaptőkéje kizárólag pénzbeli hozzájárulásból tevődik össze.

5.4. A részvények előállításának módja nyomdai úton történik.

6. Részvényfajták

6.1. A társaság azonos típusú részvényeihez azonos jogok és kötelezettségek tartoznak.

6.2. Valamennyi részvény tulajdonjogát egy részvényes, Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata szerezte meg, erre tekintettel a részvényesek jogait e részvényes gyakorolja.

6.3. Az alaptőke védelmére vonatkozó rendelkezések

a) A részvénytársaság saját tőkéjéből a részvényes javára, annak tagsági jogviszonyára figyelemmel kifizetést a részvénytársaság fennállása során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (Ptk.) meghatározott esetekben és – az alaptőke leszállításának esetét kivéve – az előző üzleti évi adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartalékból teljesíthet.

b) A részvényes az osztalék kifizetéséről az Igazgatóságnak a Felügyelőbizottság által előzetesen véleményezett javaslatára a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadásával egyidejűleg határozhat.

Nem kerülhet sor kifizetésre, ha a részvénytársaság saját tőkéje nem éri el vagy a kifizetés következtében nem érné el a részvénytársaság alaptőkéjét, továbbá, ha a kifizetés veszélyeztetné a társaság fizetőképességét.

6.4. Az Igazgatóság nem jogosult osztalékelőleg fizetéséről határozni.

6.5. Egyszemélyes részvénytársaság saját részvényt nem szerezhet.

6.6. A részvénytársaság igazgatósága a névre szóló részvénnyel rendelkező részvényesről, ideértve az ideiglenes részvény tulajdonosát is, részvénykönyvet vezet, amelyben nyilvántartja a részvényes, illetve a részvényesi meghatalmazott (a továbbiakban együtt: részvényes) nevét (cégét) és lakóhelyét (székhelyét), részvénysorozatonként a részvényes részvényeinek, ideiglenes részvényeinek darabszámát (tulajdoni részesedésének mértékét), valamint egyéb, törvényben és a részvénytársaság alapító okiratában meghatározott adatokat. A részvénykönyv törölt adatainak megállapíthatónak kell maradniuk.

6.7. A névre szóló részvény átruházása a részvénytársasággal szemben akkor hatályos és a részvényes a részvénytársasággal szemben részvényesi jogait csak akkor gyakorolhatja, ha a részvényest a részvénykönyvbe bejegyezték, egyébként a részvény feletti tulajdonjogát nem érinti a bejegyzés hiánya.

7. Az alapítói (részvényesi) határozat

7.1. A közgyűlés hatáskörét a részvényes gyakorolja. A közgyűlés hatáskörébe tartozó kérdésekben a részvényes írásban határoz – a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló mindenkor hatályos önkormányzati rendelet szerint.

7.2. A részvénytársaság és a részvényes közötti szerződés érvényességéhez a szerződés írásba foglalása szükséges.

7.3. A részvénytársaságnál a részvényes az Igazgatóság hatáskörét elvonhatja, és részére írásban utasítást adhat. Ezekben az esetekben a részvényes döntése mentesíti az Igazgatóság tagjait a Ptk. 3:24. §-ban meghatározott felelősség alól.

7.4. Az alapító kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) döntés – ha a Ptk. eltérően nem rendelkezik – az Alapszabály megállapításáról és módosításáról,

b) döntés a részvénytársaság működési formájának megváltoztatásáról,

c) a részvénytársaság átalakulásának és jogutód nélküli megszűnésének elhatározása,

d) az Igazgatóság tagjainak, a Felügyelőbizottság tagjainak és az állandó könyvvizsgálónak a megválasztása, visszahívása, díjazásának megállapítása, az Igazgatóság elnökének kinevezése, visszahívása,

e) a számviteli törvény szerinti beszámoló jóváhagyása,

f) döntés – ha a Ptk. eltérően nem rendelkezik – osztalékelőleg fizetéséről,

g) döntés a nyomdai úton előállított részvény dematerializált részvénnyé, ill. a dematerializált részvény nyomdai úton előállított részvénnyé történő átalakításáról,

h) az egyes részvénysorozatokhoz fűződő jogok megváltoztatása, ill. az egyes részvényfajták, osztályok átalakítása,

i) döntés – ha a Ptk. másként nem rendelkezik – az átváltoztatható vagy jegyzési jogot biztosító kötvény kibocsátásáról,

j) döntés – ha a Ptk. másként nem rendelkezik – az alaptőke felemeléséről,

k) döntés – ha a Ptk. másként nem rendelkezik – az alaptőke leszállításáról,

l) döntés a jegyzési elsőbbségi jog gyakorlásának kizárásáról,

m) döntés minden olyan kérdésben, amit törvény vagy az Alapszabály a részvénytársaság legfőbb szervének kizárólagos hatáskörébe utal,

n) döntés minden olyan jogügyletről, amely által a társaság kezességet vállalna,

o) döntés minden olyan jogügyletről, amely által a társaság nettó 100 000 000,- Ft-ot meghaladó mértékben vállalna kötelezettséget,

p) döntés minden hitelfelvétel esetén,

q) nettó 5 000 000,- Ft feletti ingó vagy ingatlanvagyon értékesítésének jóváhagyása,

r) olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság saját tagjával, részvényesével, vezető tisztségviselőjével, felügyelőbizottsági tagjával, igazgatósági tagjával, vagy azok közeli hozzátartozójával (Ptk. 8:1. § (1) bek. 1. pont), illetve élettárásával köt, amennyiben a társaság üzleti tervében nem szerepel,

s) döntés az üzleti terv jóváhagyásáról,

t) mindazon ügyek, melyeknek eldöntését az alapító magához vonta, valamint azok, amelyek a részvénytársaság Felügyelőbizottsága a részvényes elé terjeszt, függetlenül attól, hogy a döntés meghozatala a társaság mely szervének hatáskörébe tartozik.

Szerződés értékének meghatározása:

Kötelezettségvállalás, hitelfelvétel esetén a szerződés értéke:

– határozott időre, egy évre vagy annál rövidebb időre kötött szerződés esetén a szerződés időtartama alatti ellenszolgáltatás; az egy évnél hosszabb időre kötött szerződés esetén pedig a szerződés időtartama alatti ellenszolgáltatás, beleértve a becsült maradványértéket is;

– határozatlan időre kötött szerződés esetén, vagy ha a szerződés időtartama kétséges, a havi ellenszolgáltatás negyvennyolcszorosa;

– a rendszeresen, illetőleg az időszakonként visszatérően kötött szerződés esetében:

– az előző költségvetési év vagy tizenkét hónap során kötött azonos vagy hasonló tárgyú szerződés, illetőleg szerződések szerinti ellenszolgáltatás, módosítva a következő tizenkét hónap alatt várható mennyiségi és értékbeli változással, vagy

– az első teljesítést követő, a következő tizenkét hónap alatti vagy a tizenkét hónapnál hosszabb időre kötött szerződés, illetőleg szerződések időtartama alatti ellenszolgáltatás.

Bevételt eredményező szerződés értéke:

– valamennyi követelés, egyéb járadék, más időszakos szolgáltatás vagy haszonvétel esetén a még teljesítendő valamennyi szolgáltatás értéke, de nem több, mint az egy évi szolgáltatás értéke.

Ingyenes ügylet értéke:

– a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeg.

Szerződések értékének meghatározásánál figyelembe kell venni, hogy a fenti értékhatárok túllépését, a szerződések önmagukban, vagy azonos és hasonló jogügyletek összeszámításával is megvalósíthatják (kötelezettségvállalást eredményező szerződés értéke- bevételt eredményező szerződés értéke).

7.5. Az Igazgatóság attól az időponttól számítva haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül köteles Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesterénél részvényesi döntést, intézkedést kezdeményezni, amikor a részvényesi döntés, intézkedés szükségességének okáról tudomást szerzett.

8. Az igazgatóság

8.1. A társaság ügyvezetéseként Igazgatóság működik és az igazgatóság tagjai képviselik a társaságot.

Az Igazgatóság testületként jár el, hatáskörét az igazgatósági ülésen gyakorolja.

Az Igazgatóság bármely tagja jogosult felvilágosítást vagy információt kérni bármely ügyben a Társaság alkalmazottaitól, akik azt haladéktalanul kötelesek megadni.

8.2. Az Igazgatóság öt főből áll. Az Igazgatóság elnökét a részvényes jelöli ki.

Az Igazgatóság maga állapítja meg az ügyrendjét. Az Igazgatóság ülésein tanácskozási joggal részt vehet a felügyelőbizottság elnöke, az általa kijelölt másik tagja, az igazgatósági tagok által kijelölt külső szakértő, az Igazgatóság elnöke által meghívott más személy.

Az Igazgatóság tagjainak részleges cseréje vagy az Igazgatóság új tagokkal való kiegészítése esetén az új tagok megbízatása az Igazgatóság eredeti megbízatásának az időpontjáig szól.

8.3. Az Igazgatóság alábbi tagjainak mandátuma 2019. június 01. napjától 2024. május 31. napjáig hatályos.

1. Kaposvári Kázmér

5000 Szolnok, Vidra u. 11.

2. Magyar Péter Gyuláné

Lakcím: 5000 Szolnok, Toldi u. 2/A.

3. Séllei Lászlóné

Lakcíme: 5000 Szolnok, Bimbó u. 11.

Az Igazgatóság alábbi tagjainak mandátuma 2023. február 2. napjától 2024. május 31-ig hatályos.

4. Lits László

5000 Szolnok, Tabán telep 17.

5. Papp László

5008 Szolnok, Kertész utca 77.

Az Igazgatóság tagjai bármikor visszahívhatók, megbízatásuk lejárta után újra választhatók.

8.4. Az Igazgatóság elnöke 2023. február 2. napjától 2024. május 31-ig terjedő időtartamra:

Kaposvári Kázmér

5000 Szolnok, Vidra u. 11.

8.5. Az Igazgatóság a Részvénytársaság alkalmazottai felett a munkáltatói jogokat gyakorolja.

8.6. Az Igazgatóság dönt azokban a kérdésekben, melyeket az Alapszabály nem utal a részvényes kizárólagos hatáskörébe.

Az Igazgatóság

a) felelős a társaság működési körében az általa, illetve az általa delegált hatáskörben hozott minden döntésért;

b) jogosult minden olyan döntést a saját hatáskörébe vonni, amely nem tartozik a részvényes kizárólagos hatáskörébe;

c) irányítja a társaság gazdálkodását, meghatározza a társaság üzleti és fejlesztési koncepcióját;

d) megállapítja a társaság szervezeti és működési szabályzatát;

e) gondoskodik a társaság üzleti könyveinek (így különösen a részvénykönyv) szabályszerű vezetéséről;

f) gondoskodik a társaság mérlegének, vagyonkimutatásának, nyereségfelosztásának a részvényesi döntésre történő előkészítéséről;

g) évente legalább egyszer jelentést készít a részvényes részére a társaság ügyvezetéséről, vagyoni helyzetéről és üzletpolitikájáról;

h) mindazoknak a feladatoknak az ellátásáról, amelyeket a Ptk., más jogszabályok vagy jelen alapszabály az Igazgatóságra hárítanak.

8.7. Az Igazgatóság szükség szerint ülésezik.

Az Igazgatóságot az elnök, két igazgatósági tag együttesen vagy a Felügyelőbizottság elnöke, illetőleg legalább két tagja, a könyvvizsgáló, vagy a részvényes hívhatja össze.

Az ülést annak megkezdése előtt legalább 8 nappal – a napirend, a hely és az időpont megjelölésével – írásban kell összehívni. Rendkívüli esetben az ülés 8 napon belülre is összehívható e-mail/telefon útján.

8.8. Bármely igazgatósági tag vagy a Felügyelőbizottság írásban, az ok és cél egyidejű megjelölése mellett kérheti az Igazgatóság összehívását. Az elnök ilyen esetben köteles az Igazgatóság ülését az írásbeli kérelem benyújtásától számított 14 napon belülre összehívni.

Ha az elnök az ilyen kérelemnek a hozzá érkezéstől számított 15 napon belül nem tesz eleget, úgy az ülést bármelyik igazgatósági tag közvetlenül hívhatja össze.

8.9. Az Igazgatóság ülésének előkészítése az Igazgatóság elnökének feladata.

Az üléseket az Igazgatóság elnöke, akadályoztatása esetén a jelen lévő igazgatósági tagok által maguk közül választott tag vezeti (az ülés elnöke).

8.10. Az Igazgatóság ülése akkor határozatképes, ha azon az Igazgatóság tagjainak legalább 2/3-a jelen van.

Az Igazgatóság a határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az ülést vezető elnök szavazata dönt.

8.11. Az Igazgatóság az ügyvezetésről, a társaság vagyoni helyzetéről és üzletpolitikájáról legalább évente egyszer a részvényes, és legalább háromhavonta a Felügyelőbizottság részére jelentést készít.

Semmis az alapszabály olyan rendelkezése, amely az Igazgatóság jelentés előterjesztésére irányuló kötelezettségét kizárja vagy korlátozza.

8.12. Az Igazgatóság elnöke kezdeményezésére az Igazgatóság személyes jelenlét nélkül írásbeli döntéshozatallal is meghozhatja határozatát.

Ebben az esetben a kezdeményezéssel egyidejűleg a határozat tervezetét az Igazgatóság tagjai részére meg kell küldeni. Az Igazgatóság tagjainak a határozattervezet kézhezvételétől számított 8 napon belül kell szavazatukat megküldeni az Igazgatóság elnöke részére.

A tag szavazata kizárólag írásban érvényes. A kitöltött és aláírt szavazólapot postai úton, vagy szkennelt formában e-mail útján kell visszaküldeni, vagy személyesen kell leadni az Igazgatóság elnöke részére.

Ha a tag szavazata a rendelkezésre álló határidőn belül nem érkezett vissza, úgy kell tekinteni, hogy az adott határozati javaslat megszavazásában nem vesz részt.

Érvényes a szavazás, ha abban az Igazgatóság tagjainak 2/3-a részt vett.

Az Igazgatóság a személyes jelenlét nélkül írásbeli döntéshozatal esetében a határozatait egyszerű többséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az Igazgatóság elnöke szavazata dönt.

Amennyiben bármely igazgatósági tag az Igazgatóság ülésének megtartását írásban indítványozza, akkor az ülést az Igazgatóság elnökének össze kell hívnia.

A szavazásra megszabott határidő utolsó napját követő három napon belül – ha valamennyi tag szavazata ezt megelőzően érkezik meg, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napjától számított három napon belül – az Igazgatóság elnöke megállapítja a szavazás eredményét, és azt további három napon belül közli a tagokkal. A határozathozatal napja a szavazási határidő utolsó napja, ha valamennyi szavazat korábban beérkezik, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napja.

8.13. Az Igazgatóság üléséről jegyzőkönyvet kell felvenni.

A jegyzőkönyv tartalmazza:

– az ülés helyét, idejét és azt, hogy összehívása szabályszerű volt-e;

– a résztvevők nevét;

– a hozzászólások lényegét, és az egyes napirendi pontokról hozott határozatokat;

– a határozatok elleni esetleges tiltakozásokat.

A határozati javaslat ellen való szavazás, és a szavazástól való tartózkodás önmagában nem jelent tiltakozást, a tiltakozásra kifejezetten utalni kell.

Bármely igazgatósági tag kérésére szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni.

A jegyzőkönyvet az igazgatósági ülés elnöke, valamint a jegyzőkönyvvezető írja alá. Az igazgatósági ülés jegyzőkönyvét az összes igazgatósági tagnak – függetlenül attól, hogy az ülésen részt vettek-e – meg kell küldeni az ülést követő hét napon belül.

8.14. Az Igazgatóság tagjai az ilyen tisztséget betöltő személyektől általában elvárható gondossággal kötelesek eljárni. Kötelezettségeik megszegésével a társaságnak okozott kárért a polgári jog szabályai szerint felelnek.

Nem terheli felelősség azt az igazgatósági tagot, aki:

– az igazgatóság határozata vagy intézkedése elleni tiltakozását az Igazgatóság ülésén bejelentette;

– az ülésen nem volt jelen és az ülés jegyzőkönyvének kézhezvételétől számított 10 napon belül a Felügyelőbizottság elnökének írásban bejelentette tiltakozását;

– az általa észlelt mulasztást olyan időben jelezte írásban az intézkedésre jogosult szervnek, hogy az még időben intézkedhetett volna.

9. Cégjegyzés

A társaság cégjegyzésére jogosultak:

a) az Igazgatóság tagjai közül egyszerre ketten együttesen jogosultak a társaság cégjegyzésére;

b) az Igazgatóság által felhatalmazott társasági alkalmazottak közül legalább ketten együttesen;

c) az Igazgatóság tagja és az Igazgatóság által felhatalmazott társasági alkalmazott ketten együttesen.

10. Felügyelőbizottság

10.1. A Felügyelőbizottság ellenőrzi a társaság ügyvezetését, jogában áll az Igazgatóság tagjaitól, a társaság dolgozóitól jelentést vagy felvilágosítást kérni, a társaság könyveit, bankszámláját; iratait és pénztárát bármikor megvizsgálni, vagy szakértővel a társaság költségére megvizsgáltatni.

A Felügyelőbizottság a részvényes elé terjesztett mérleget, vagyonkimutatást és az éves tervet köteles megvizsgálni.

A mérlegről és a nyereség felosztásáról, továbbá az éves tervről a részvényes a Felügyelőbizottság beszámolójának ismeretében határozhat.

A Felügyelőbizottság köteles a részvényest tájékoztatni abban az esetben, ha jogszabályba, alapszabályba ütköző intézkedést, vagy mulasztást tapasztal, illetve a társaság érdekeit sértő intézkedés, mulasztás, vagy visszaélés észlelése esetén.

10.2. A Felügyelőbizottság tagjainak száma 3 fő lehet, megbízatásuk maximum ötéves időtartamra szólhat. A Felügyelőbizottság tagjainak részleges cseréje vagy a Felügyelőbizottság új tagokkal való kiegészítése esetén az új tagok megbízatása a Felügyelőbizottság eredeti megbízatásának az időpontjáig szól. Amennyiben a Felügyelőbizottság tagja a Felügyelőbizottság eredeti megbízatása lejáratának időpontját megelőző időpontjáig vállalja a Felügyelőbizottság munkájában való részvételt, akkor ezen tag megbízatása az általa vállalt időpontig szól.

10.3. Amennyiben a társaság főfoglalkozású dolgozóinak száma éves átlagban a kettőszáz főt meghaladja, úgy a Felügyelőbizottság tagjainak legalább egyharmadát a dolgozók választják.

A Felügyelőbizottság e pontban felsorolt tagjainak mandátuma 2020. június 01. napjától 2024. december 31-ig hatályos.

1. Alapi József

Lakcím: 5053 Szászberek, Dózsa Gy. u. 72/B.

2. Dobozi Róbert

Lakcím: 5052 Újszász, Fecske út 9.

A Munkavállalók képviselője:

3. Vasas Péter István

Lakcím: 5008 Szolnok, Fürt u. 8.

10.4. A Felügyelő Bizottság az első ülésén tagjai közül elnököt választ.

10.5. A Felügyelő Bizottság maga állapítja meg működésének szabályait, ügyrendjét a részvényes hagyja jóvá.

A Felügyelő Bizottság szervezetére, működésére egyebekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény előírásai, valamint a részvényes által elfogadott ügyrendje az irányadók.

10.6. A Felügyelőbizottság ülését az elnök az ülés napját legalább 8 nappal megelőzően elküldött értesítéssel hívja össze.

A Felügyelő bizottság ülését a könyvvizsgáló, az Igazgatóság vagy bármely két bizottsági tag írásban összehívhatja az ok és cél egyidejű megjelölésével, ha a bizottság összehívására irányuló kérelmüket az elnök 8 napon belül nem teljesíti.

A Felügyelőbizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell vezetni, amelyre az igazgatósági jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok megfelelően alkalmazandók.

10.7. A Felügyelőbizottság ülése akkor határozatképes, ha mindhárom tagja az ülésen jelen van. A Felügyelőbizottság határozatait – ülés tartása esetén – a jelenlévők szótöbbségével hozza.

10.8. A Felügyelőbizottság elnöke kezdeményezésére a Felügyelőbizottság személyes jelenlét nélkül írásbeli döntéshozatallal is meghozhatja határozatát.

Ebben az esetben a kezdeményezéssel egyidejűleg a határozat tervezetét a Felügyelőbizottság tagjai részére meg kell küldeni. A Felügyelőbizottság tagjainak a határozattervezet kézhezvételétől számított 8 napon belül kell szavazatukat megküldeni a Felügyelőbizottság elnöke részére.

A tag szavazata kizárólag írásban érvényes. A kitöltött és aláírt szavazólapot postai úton, vagy szkennelt formában e-mail útján kell visszaküldeni, vagy személyesen kell leadni a Felügyelőbizottság elnöke részére.

Ha a tag szavazata a rendelkezésre álló határidőn belül nem érkezett vissza, úgy kell tekinteni, hogy az adott határozati javaslat megszavazásában nem vesz részt.

A Felügyelőbizottság a személyes jelenlét nélküli írásbeli döntéshozatal esetében a határozatait egyszerű többséggel hozza.

Amennyiben bármely tag a Felügyelőbizottság ülésének megtartását írásban indítványozza, akkor ezen indítványát a személyes jelenlét nélküli írásbeli döntéshozatalra vonatkozó kezdeményezés kézhezvételét követő 5 napon belül írásban meg kell küldenie a Felügyelőbizottság elnökének. Amennyiben az ülés tartására vonatkozó indítvány a megadott határidőn belül beékezik, az ülést a Felügyelőbizottság elnökének össze kell hívnia. Amennyiben az ülés tartása iránti indítvány a rendelkezésre álló határidőn túl érkezik be a Felügyelőbizottság elnökéhez, akkor ülés tartásának nincs helye.

A szavazásra megszabott határidő utolsó napját követő három napon belül – ha valamennyi tag szavazata ezt megelőzően érkezik meg, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napjától számított három napon belül – a Felügyelőbizottság elnöke megállapítja a szavazás eredményét, és azt további három napon belül közli a tagokkal. A határozathozatal napja a szavazási határidő utolsó napja, ha valamennyi szavazat korábban beérkezik, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napja.

10.9. A Felügyelőbizottság – a megválasztással, kinevezéssel kapcsolatos ügyek kivételével – véleményezési jogot gyakorol a részvényes kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben.

10.10. A Felügyelő Bizottság tagjai az ilyen tisztséget betöltő személyektől általában elvárható gondossággal kötelesek eljárni. Kötelezettségeik megszegésével a társaságnak okozott kárért a polgári jog szabályai szerint felelnek.

11. Könyvvizsgáló

11.1. A részvényes egy természetes vagy jogi személy könyvvizsgálót választ maximum öt év időtartamra.

A gazdasági társaság könyvvizsgálatát 2021. június 1. napjától – 2026. május 31. napjáig az alábbi cég, illetve természetes személy látja el:

A könyvvizsgálói feladatokat ellátó cég:

Privát HASZON Könyvvizsgáló és Adótanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhelye: 5000 Szolnok, Petőfi út 14.

Cégjegyzékszáma: 16–09–002392

Magyar Könyvvizsgálói Kamara tagsági száma: 000686

A könyvvizsgálói feladatokat ellátó természetes személy:

dr. Egyed Zsuzsánna Hajnalka bejegyzett könyvvizsgáló

Anyja neve: Szalai Zsuzsanna Etelka

Lakcíme: 1203 Budapest, Helsinki út 10. 1/29.

könyvvizsgálói kamarai tagsági száma: 005616

11.2. A könyvvizsgáló feladatköre:

– a Társaság mérlegét és vagyonkimutatását, továbbá a részvényes elé terjesztett minden más jelentést az adatok valódisága és a jogszabályi előírások megfelelősége szempontjából köteles megvizsgálni és erről a részvényesnek jelentést előterjeszteni.

– az Igazgatóság és a Felügyelőbizottság munkáját elősegíteni és szakmailag támogatni.

11.3. A könyvvizsgáló tájékozódhat a társaság ügyeinek viteléről, evégből:

– a társaság dolgozóitól felvilágosítást kérhet;

– megvizsgálhatja a társaság pénztárát, értékpapír- és szerződésállományát, bankszámláját;

– a Felügyelőbizottság ülésein részt vehet.

11.4. Nem lehet könyvvizsgáló a társaság részvényese, az Igazgatóság vagy a Felügyelőbizottság tagja és ezek közeli hozzátartozója, valamint a társaság dolgozója e minőségének megszűnésétől számított 3 évig.

11.5. A könyvvizsgáló az ilyen tisztséget betöltő személyektől általában elvárható gondossággal köteles eljárni, felelősségére a polgári jog szabályai az irányadók. A könyvvizsgáló megbízatása a részvényes határozatával meghosszabbítható.

12. A társaság megszűnése

A társaság jogutód nélküli megszűnése esetében a hitelezők kielégítése után fennmaradó vagyon a részvényest illeti meg.

13. Egyéb rendelkezések

13.1. Azokban az esetekben, amikor a Ptk. a társaságot kötelezi arra, hogy közleményt tegyen közzé, a társaság e kötelezettségének a társaság honlapján (www.vcsm.hu) tesz eleget.

13.2. A társaság magyar jogi személy, rá a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései irányadók.

13.3. A társaság működésének hivatalos nyelve a magyar.

13.4. A jelen alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.

Kelt: Szolnok, 2023. ...................... napján

......................................................................

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

részvényes

képv.: Szalay Ferenc polgármester

Ellenjegyzem

Szolnokon, 2023. ..................... napján.

................................................

dr. Doba Zsolt ügyvéd

KASZ: 36072347

2. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2023. (II.02.) határozatához

VCSM ZRt. Szolnok Javadalmazási Szabályzata

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (a továbbiakban: Alapító) a VCSM ZRt. Szolnok kizárólagos tulajdonú gazdasági társasága (továbbiakban: Társaság) vonatkozásában, Alapítói hatáskörben a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben (továbbiakban: 2009. évi CXXII. tv.) meghatározottak szerint a Társaság vezető tisztségviselői, a felügyelőbizottsági tagok, valamint a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: Mt.) 208. §-ának hatálya alá eső munkavállalók javadalmazása, valamint a jogviszony megszűnése esetére biztosított juttatások módjának, mértékének elveiről, annak rendszeréről az alábbi Javadalmazási Szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) állapítja meg.

1. A Szabályzat hatálya:

Jelen Szabályzat hatálya a Társaság igazgatósági tagjaira, a felügyelőbizottsága tagjaira, valamint az Mt. 208. §-ának hatálya alá eső munkavállalókra terjed ki azzal, hogy egy természetes személy legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött vezető tisztségviselői megbízatás, valamint legfeljebb egy köztulajdonban álló gazdasági társaságnál betöltött felügyelőbizottsági tagság után részesülhet javadalmazásban.

2.1. Az Mt. 208. §-ának hatálya alá eső munkavállalók javadalmazásának elvei:

Az Mt. 208. §-ának hatálya alá eső (Továbbiakban vezető állású munkavállaló) munkavállalók javadalmazásának (pl. személyi alapbér, prémium, jutalom, Mt. 207. §-ában foglalt feltételekkel kötött megállapodás) arányosnak kell lennie a Társaság által ellátott feladat terjedelmével, a munkavégzéssel, a felelősség mértékével, a Társaság gazdasági eredményével, a Társaság gazdálkodásával, a Társaság által működtetett önkormányzati vagyonnal és a foglalkoztatottak létszámával. A költségtérítés és a jelen Szabályzatban rögzítetten adható egyéb juttatások mértékéről az Mt.-ben foglalt eltérésekkel a Társaság Igazgatósága (továbbiakban: Igazgatóság) jogosult dönteni.

2.2. A vezető állású munkavállaló személyi alapbére:

A személyi alapbért az Igazgatóság határozza meg.

2.3. A vezető állású munkavállaló prémiuma:

Prémium feladat kitűzése:

Az Igazgatóság kezdeményezésére, tárgyév február 1 -ig a vezető állású munkavállaló és az Igazgatóság javaslatot dolgozhatnak ki a prémium-feladatokra.

A javaslat határozott, konkrét, számonkérhető, maximum 3 db megvalósítandó tervfeladat.

A kidolgozott javaslatot a felügyelőbizottság tárgyév február 15-ig véleményezi.

Az Igazgatóság a prémium-feladatról, és annak kiírásáról tárgyév február 28-ig, a felügyelőbizottság véleményének az ismeretében dönt.

Prémium feladat értékelése, a prémium kifizetése:

A prémium kifizetését a vezető állású munkavállaló önértékeléssel kezdeményezi a felügyelőbizottságnál. A prémium kifizethetőségéről, annak nagyságáról a felügyelőbizottság véleményének ismeretében az Igazgatóság dönt tárgyévet követő év május 31-ig. A felügyelőbizottság indoklással ellátott véleményében köteles nyilatkozni a kifizethetőségről és a prémium nagyságáról. A kifizethető prémium nagysága az éves személyi alapbér 50%-át nem haladhatja meg. A prémium kifizetés végső határideje tárgyévet követő év június 30.

Prémium előleg:

Tárgyév november 30-ig, az igazoltan elvégzett feladatok után fizethető ki. A kifizethető prémium előleg nagysága: az éves prémium legfeljebb 50%-a.

A prémium előleg kifizetését a vezető állású munkavállaló önértékeléssel kezdeményezi a felügyelőbizottságnál. A prémium előleg kifizethetőségéről, a felügyelőbizottság véleményének ismeretében az Igazgatóság dönt.

Kifizetési tilalmak különösen:

ha a Társaságnak az éves adó- és járuléktömegének 5%-át elérő, vagy azt meghaladó mértékű, 30 napon túl lejárt köztartozása van (adó, TB, vám, stb.);

támogatásból prémium nem fizethető;

a Társaság ellen csőd- vagy felszámolási eljárás indult;

a Társaság működésének, gazdálkodásának felügyeletét ellátó szervek súlyos hiányosságokat, mulasztást, jogellenes magatartást tárnak fel;

ha a könyvvizsgáló a Társaság éves beszámolóját elutasító záradékkal látja el;

ha a Társaság saját tőkéjének mértéke a jegyzett tőke alá csökken; ha a kifizetés veszélyezteti a Társaság likviditását;

az Igazgatóság jogosult a prémium kitűzéssel egyidőben egyéb prémium kifizetési tilalmak megállapítására.

2.4. A vezető állású munkavállaló részére a munkaviszony megszüntetése, ill. megszűnése esetén járó juttatások:

Határozott időtartamú munkaviszony esetén: az Mt., valamint a 2009. évi CXXII. tv. szabályai szerinti mértékben illethetik meg a járandóságok. Határozott időtartamú munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése esetén egyszeri juttatás adható. A juttatás mértéke nem haladhatja meg 4 havi távolléti díj összegét.

Határozatlan időtartamú munkaviszony esetén az Mt.-ben foglalt szabályok szerint illeti meg a felmondási időre járó távolléti díj és a végkielégítés.

2.5. A vezető állású munkavállaló egyéb juttatásai:

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (továbbiakban: Szja.) 70–71. §-a figyelembevételével a tárgyévi összes juttatás legfeljebb 300 000,- Ft/év (járulékokkal együtt).

Ezen felül magángépjármű hivatalos célra kiküldetési rendelvénnyel külön engedély alapján az Szja.-ban foglaltaknak megfelelően elszámolható. A céges telefon magán célú használata esetén annak költségvonzatát a vezető állású munkavállaló viseli.

Az Igazgatóság egyedi döntésével évente legfeljebb két alkalommal az előző évi beszámoló elfogadását követően jutalom állapítható meg.

3. Az Igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok díjazása:

Az Igazgatóság és a felügyelő bizottság tagjainak díjazását Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere állapítja meg.

Az Igazgatóság és a felügyelő bizottság elnökének díjazása legfeljebb a kötelező legkisebb munkabérrel (minimálbér) megegyező nagyságú, az Igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok díjazása legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) fele lehet.

Az Igazgatóság és a felügyelő bizottság tagjait e jogviszonyukra tekintettel a díjazáson felül egyéb juttatás nem illeti meg.

Az Igazgatóság és a felügyelő bizottság üléséről indokolatlanul távol maradó, és a távolmaradás okát az Igazgatóság és a felügyelő bizottság elnökéhez előzetesen írásban nem jelző tag tiszteletdíja esetenként 10%-kal csökkenthető az Igazgatóság és a felügyelő bizottság elnökének írásbeli bejelentése alapján az Alapító döntésével.

Az Igazgatóság és a felügyelő bizottság elnökének, valamint az Igazgatóság és a felügyelő bizottság tagjának e jogviszonyára tekintettel a megbízatás megszűnése esetére juttatás nem biztosítható.

Az Igazgatóságnak és a felügyelő bizottságnak kiemelt figyelmet kell fordítania, a tulajdonosi döntést segítő, megalapozott vélemény kialakítására.

Soron kívüli ülések kiemelkedő számára hivatkozással pluszjuttatás nem fizethető.

A Társaság végelszámolása esetén az Igazgatóság és a felügyelő bizottsági tagok díjazása felére csökken a testületi tagok feladatkörének és felelősségi körének csökkenése miatt, tekintettel arra, hogy ilyen esetekben a végelszámoló veszi át a testület feladatait.

3. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2023. (II.02.) határozatához