Módosította: 99/2023. (IV.27.) közgyűlési határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pontja és 107. §-a alapján, figyelemmel a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény, Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet, a sportról szóló 2004. évi I. törvény, Szolnok Megyei Jogú Város sportjáról szóló 28/2003. (X.13.) önkormányzati rendelet, valamint a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. alapító okiratának IV. fejezete rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:
1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2023. évi üzleti tervének módosítását a határozat 1. melléklete szerint jóváhagyja.
2. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2023. január 1-jétől 2023. december 31-ig terjedő időszakra vonatkozó támogatási szerződésének módosítását a határozat 2. melléklete szerint jóváhagyja, és felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert annak aláírására.
3. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Városi Sportcsarnokot 2023. évben rendszeresen használó sportszervezetek körét a határozat 3. mellékleteként határozza meg.
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző
Dr. Versitz Éva aljegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Rózsa József, a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. ügyvezetője
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | címzetes főjegyző |
„A teljesítőképességünk határa
sokkal messzebb van annál,
mint amit gondolunk magunkról.”
Kemény Dénes
A cég elnevezése: Szolnoki Sportcentrum, Sportiskola és Sportszervező Szolgáltató Nonprofit és Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
Bejegyezve: 2008. december 31.
Cg. Szám: 16–09–010669/3
Székhelye: 5000 Szolnok Tiszaligeti sétány 2.
Adószáma: 21064371–2–16
Közhasznúsági fokozat: közhasznú
Tag: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. alapvetően Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, illetőleg a sportról szóló 2004. évi I. törvényben meghatározott közfeladatokat látja el.
A Nonprofit Kft. kiemelt feladatai:
1. A használatában lévő ingatlanok, sportlétesítmények működtetésével a város lakosságának és intézményeinek komplex sport és egészséges életmód iránti igényeinek kiszolgálása. Működési teret biztosít a város területén működő sporttal foglalkozó jogi és nem jogi személyiségű csoportoknak, közösségi kezdeményezéseknek, a város lakosságának. A Sportcentrum feladatkörébe tartozik több kiemelt sportlétesítmény. Így többek között a Véső úti Sportközpont, Strandfürdő és Atlétika Centrum, Holt-Tiszai Vízisport Központ, Városi Sportcsarnok, műfüves sportpályák, mint közhasznú sport és szabadidős-létesítmények.
2. Részt vesz Szolnok város sport életét, a lakosság egészségét és életminőségét érintő rendezvények és programok szervezésében, lebonyolításában, az egészséges életmódra nevelés kialakításában, valamint mindezek megvalósítása érdekében a lehetőségek biztosításában.
3. Tehetséggondozás, utánpótlás-nevelés biztosítása, a „Szolnoki Sportiskola” 9 szakosztályának működtetése.
4. Az elmúlt években a Sportcentrum feladatellátása, tevékenysége a klasszikus közhasznú működési célokon kívül – az Alapító döntései alapján – jelentős fejlesztési, beruházási programokkal bővült, melyek 2022. évben nagyrész megvalósultak, lezáródtak.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. az Alapító Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által jóváhagyott Alapító Okirata és az Alapítóval kötött közhasznúsági szerződés alapján három kiemelt területen látja el közhasznú feladatait az általános feladatmeghatározásnak megfelelően:
1. sportlétesítmények működtetése
2. utánpótlás-nevelés, tehetséggondozás (Szolnoki Sportiskola)
3. rendezvényszervezés
A három kiemelt közhasznú feladatcsoporttal a Szolnok Sportcentrum Nonprofit Kft. hozzájárul Szolnok lakosai számára a közösségi együttélés, a városmarketing, turizmus, sport-túrizmus erősítéséhez és részt vesz a fejlesztések, beruházások hatékony, célszerű megvalósításában.
Fontosnak gondolom még a foglalkoztatás területén jelentkező feladatainkat is a 141 fő munkavállaló, 1 fő közfoglalkoztatás rendszerébe tartozó munkavállaló, valamint a sport és egyéb területen 84 fő állandó megbízással rendelkező személy foglalkoztatása tekintetében.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2023. évi Üzleti Tervének összeállítását egyrészt a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának tulajdonában lévő gazdasági társaságokra vonatkozó útmutatás határozta meg.
Másrészt a soha nem látott mértéket öltő energiaválság hatásainak kezelése, mely egyaránt érinti közvetlenül a létesítmény üzemeltetést, közvetve a sportiskolai tevékenységhez kapcsolódó létesítmény bérlések útján jelentkező költségnövekedést. Ugyanakkor az energiaárak drasztikus növekedése hatással van minden igénybe vett szolgáltatásra is. Így a „bázis szemlélet” újragondolása az előző évek covid okozta hatásokból való kilábalást követően az egyéb kockázati tényezők számbavételét is szükségessé tette. A 2023. gazdasági év új kihívások elé állít minden gazdálkodó szervezetet, gazdasági társaságot.
A tervezésnél figyelembe kell még vennünk:
1. 2023. évi alapítói támogatás a fenti 3 közhasznú szakmai feladat megbontásával, az előző év alapul vételével került meghatározásra, melynek részletes indoklását a későbbi fejezet tartalmazza.
2. Humánerőforrás kezelés kiemelt feladatot képez 2023. évben. Egyrészt a kötelező minimálbér – garantált bérminimum jelentős emelkedése, másrészt a következményként jelentkező bérfeszültség kezelése.
3. Külön döntés alapján önkormányzati támogatás, finanszírozás meghatározása:
a) „Egyéb” önkormányzati feladatokra;
b) Fejlesztések, beruházások. Itt kiemelt szempont a Tao-s fejlesztési program.
4. A 2023. évi költségvetési hiány kezelésére a működést érintően további racionalizáló intézkedések meghozatala és végrehajtása szükséges, tekintettel a finanszírozási szükséglet közel 20%-os csökkentésére.
Ezt a „D) 2023. évi gazdálkodás tervezése” fejezet I/2. pontja részletesen tartalmazza!
Összességében az elmúlt évek alapján úgy értékelem, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. hatékonyan látja el az összetett és széleskörű feladatrendszert. Ez a feladatrendszer folyamatosan bővült, mely egyrészt az innovációra, fejlesztésekre és a kihívásokra való „nyitottságot és készséget” feltételezi, másfelől egy település, egy önkormányzat számára is folyamatosan új tényezők és lehetőségek jelentkeznek, melyet több esetben a Sportcentrum hatékonyan és megbízhatóan ellátott.
A feladatrendszer bővülése magával hozta a humánerőforrás létszámának jelentős növekedését is.
A költségvetés nagyságrendjét tekintve is kapcsolódik még éves szinten több mint 320 millió forint utánpótlás-nevelés jogcímen futó kosárlabda és röplabda szakági program, amely meghatározó a Társaság gazdálkodásában. Ehhez hangsúlyozottan figyelembe kell venni, hogy a cégekkel, gazdasági társaságokkal évről-évre megkötendő tao támogatási szerződések összesített nagyságrendje nagyon képlékeny és előre pontosan nem tervezhető. A jelentkező energiaválság hatása nagy valószínűséggel a támogató gazdasági szektorokban is megjelenik. Az országos szinten meghatározott sportági támogatási keretek a 2022. gazdasági évben is a naptári év közepén már felhasználásra kerültek a sportklubok, egyesületek részéről, így a 2022. év második felében már támogatást a Sportcentrum sem tudott fogadni. Az ezen okból elmaradó tao-támogatások likviditási nehézséget okoznak a 2023. I. félévében. Várhatóan a támogatási összegek jelentős része csak a sportévad végén, 2023. június hónapban kerülnek folyósításra a Sportcentrum részére az éves társasági adó bevallásának határidejét követően.
Ez az összetett feladat-rendszer ugyanakkor feltételezi a gazdasági társaság szervezetének, humán erőforrásának, vagyoni és eszköz ellátottságának folyamatos kontrollját, fejlesztését. Az üzemeltetésre kerülő létesítmények kapcsán a munkavállalói létszám átcsoportosítása várható. A normál fluktuációból fakadó kilépő munkavállalók pótlásra nem kerülnek, kivéve a kulcspozíciónak minősülő munkakörök esetében.
A Szolnoki Sportcentrum jelenleg is társadalombiztosítási kifizetőhelyként működik.
A majd minden városrészben elhelyezkedő létesítményekbe kilátogatók, a tehetséggondozásban napi szinten résztvevő közel több mint 1 400 fiatal sportoló, és az egész évet betöltő széleskörű rendezvényeken részt vevők kapcsán a Sportcentrum, Sportiskola kiemelkedően nagy – a létesítményeinkbe belépők, rendezvényeinkre kilátogatók számát nézve több százezer fő, akik konkrétan igénybe veszik szolgáltatásainkat – „eléréssel, lefedettséggel” végzi feladatát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. feladatát hatékonyan és célszerűen látja el, abban az értelemben, hogy az egységnyi önkormányzati támogatásra eső szolgáltatást igénybevevők száma nagy.
A Közgyűlés energiamegtakarítást célzó 2022. 09. 29-ei döntése a létesítményüzemeltetést még a 2023. I. negyedév időszakában is korlátozza. A korlátozott létesítményhasználat okán szolgáltatásainkhoz kapcsolódó működési alapokat újra kell gondolnunk az érintett időszakban. Ugyanakkor továbbra is az alapítói célok megvalósításán kell maximálisan dolgoznunk.
Ezt a jól kialakult feladatrendszert követi a 2023. évi Üzleti Terv a felvezetőben, valamint az alábbiakban alátámasztott indoklásokkal.
A 2022. évben a ténylegesen végezhető tevékenységet a koronavírus okozta humánegészségügyi helyzet már nem befolyásolta. A prevenciós jelleggel a sport rendszerében még a szakági szövetségek előírásainak megfelelően gondoskodni kellett az edzők és sportolók előzetes teszteléséről. Ez vonatkozott a nemzetközi versenyeken résztvevő sportolókra is. A létesítmények kihasználtságát sport vagy egyéb bérbeadások tekintetében ez már nem gátolta. Működésünkben igyekeztünk maximális visszatérni a covid okozta helyzetet megelőző időszak látogatottsági szintjére.
A Kormány a humánerőforráshoz kapcsolódóan már nem biztosított adócsökkentési lehetőségeket, kivéve az ukrajnai háború okozta veszélyhelyzet kapcsán, amely következtében 2022. 09. 01. hónaptól az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (EKHO) a kifizetőnek már nem kell megfizetni a veszélyhelyzet fennállása időtartamában.
A Sportcentrum fejlődését, a továbblépés lehetőségét biztosítja a kiemelt vidéki sportszervezetek sportfejlesztési feladatainak ellátásával összefüggésben, a 1410/2021. (VI. 30.) Korm. határozat alapján megítélt 220 millió Ft közvetlen állami támogatás. A támogatás összege működési célú és beruházási, fejlesztési célú felhasználást egyaránt lehetővé tett. Ez a lehetőség a sportiskolai utánpótlásnevelés létszámnövekedéséhez kapcsolódó további sporteszközök, sportfelszerelések beszerzését is biztosítja, biztosította.
A támogatás kiutalása 2022. évben mondhatni, hogy utófinanszírozott jellegűvé vált. A III. negyedév támogatása csak november hónapban került kiutalásara. A IV. negyedév támogatása pedig december hó közepén realizálódott.
A 2022. évben az aszályos forró nyár kedvező lehetőséget nyújtott a Véső úti Strandfürdő népszerűsítésére. A 2021. évi üzemeltetési tapasztalatok 2022. évben már gördülékenyebbé tették a működtetés mindennapi kihívásait. A kapcsolódó árbevétel több mint 15%-os növekedést mutatott. Az Atlétika Centrum országos és regionális atlétikaversenyekhez biztosított kiváló helyszínt több alkalommal is 2022. évben.
Az Alapítóval kötött közhasznú szerződésben meghatározott feladatokat, valamint az egyéb, nem közhasznú, vállalkozói feladatokat teljesíteni tudtuk. Igyekeztünk az állagmegóvásra fordítani a figyelmet a létesítmény-hálózat tekintetében.
Jelentős beruházásaink valósultak meg, záródtak le 2022. évben. Így többek között a Szandai Réten megépült új raktári Tárolótér került üzembe helyezésre, valamint a látvány-csapatsport keretében átadásra került az 5 finanszírozási forrásból megvalósított Petőfi úti tornacsarnok.
A biztonságos gazdálkodáshoz szükséges pénzügyi források alapvetően rendelkezésre álltak, köszönve Szolnok MJV Önkormányzatának és a kiemelt egyéb támogatásoknak.
A Sportcentrum pénzügyei rendezetté váltak. Munkatársaink pozitív hozzáállásának köszönhetően a Sportcentrum működőképességét megőrizte ebben a kezdődő, remélhetőleg átmeneti nehéz időszakban is.
A 2022. évi gazdálkodást minimális pozitív eredménnyel tervezzük zárni.
1. Önkormányzati támogatás, finanszírozás
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. közvetlen, az önkormányzat alapítói működési támogatása 2022. évben összesen 754 242 000,- forint támogatási összeg meghatározásával indult, amely 81 259 164,- forinttal csökkentésre kerül (672 982 836). Az elhúzódó közvetlen állami támogatások okán fellépő likviditási nehézségek áthidalására, SZMJV Önkormányzata további 115,8 millió Ft támogatást biztosított. Jelenleg, szerződésben foglalt működési célú támogatás összege: 788 782 836,- Ft.
2022. december közepére az állami támogatások folyósításra kerültek, mely következtében tervezetten 719 353 564,- Ft összegben határozható meg a 2022. évi működési célú alapítói támogatás elszámolással alátámasztott összege. E támogatási összeg nagyságát az tette lehetővé, hogy „Kiemelt vidéki sportszervezetként” működési célú költségek fedezetére 165 millió Ft közvetlen állami támogatás volt biztosított a Sportcentrum költségvetésében.
A számok összesítésekor fontos szem előtt tartani, hogy Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával közhasznú feladatok ellátása tárgyban kötött szerződésnek megfelelően 3 nagy szakmai területre vonatkozik az önkormányzati, alapítói támogatás.
2022. ÉVI ÖNKORMÁNYZATI ALAPÍTÓI ALAPTÁMOGATÁS ÖSSZESÍTÉSE | ||
Létesítmények működtetése | 654 782 836,- | |
Szervezés és egyéb sportszakmai feladat | 74 000 000,- | |
Szolnoki Sportiskola – UP nevelés | 60 000 000,- | |
MINDÖSSZESEN: | 788 782 836,- |
Az önkormányzati alaptámogatáson kívüli támogatások:
ÁTHÚZÓDÓ FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK (elszámolási határidő szerződésenként rögzített) | ||
Alapító Okiratban meghatározott feladatok ellátását támogató fejlesztési célok megvalósítása – 2018/2019. évad tao-önerő biztosítása Petőfi u. tornacsarnok építéséhez – a támogatás felhasználásáról a pénzügyi elszámolás az Önkormányzat részére benyújtásra került. | 50 000 000,- | |
Alapító Okiratban meghatározott feladatok ellátását támogató fejlesztési célok megvalósítása –tao-önerő biztosítása 2020/2021. évadhoz kapcsolódó beruházások és egyéb létesítményfejlesztési beruházások, beszerzések támogatása – a 2022. évi támogatás felhasználásáról a pénzügyi elszámolás benyújtásra került. | 100 406 193,- | |
MINDÖSSZESEN: | 150 406 193,- |
2. Önkormányzati támogatáson kívüli egyéb támogatások, bevételek
2.1. Látvány-csapatsport támogatás (TAO)
Az egyéb, saját bevételek között külön fontos tényező a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény rendelkezése szerint a látvány-csapatsportok Tao-s támogatási lehetősége. A 2011. év óta működő támogatási rendszer az érintett sportági szakszövetség által elfogadott, az országos sportági koncepcióhoz igazodó sportprogram támogatására nyújt lehetőséget. A Sportcentrum esetében a kosárlabda és a röplabda sportág élhet ezzel a támogatási formával szigorú elszámolási szabályok alapján, tételesen, számlákkal alátámasztott módon. A támogatási összeg összegyűjtése a Sportcentrum felelőssége.
A sportágak kereszt féléves finanszírozása, illetve pénzügyi elszámolása továbbra is érvényben van, amely gyakorlatilag 2 üzleti évet érint folyamatosan.
Az érintett szakszövetségek által elfogadott 2021/2022. és a 2022/23. évad előfinanszírozott sportprogramja összegszerűen az alábbiak szerint alakult:
(adatok ezer forintban) | ||||
Előfinanszírozott programelemek támogatási jogcímek szerint 2021/22. | Kosárlabda sportág | Röplabda sportág | Összesen | |
Személyi jellegű ráfordítás (50%-os támogatottság) | 6 197 | 5 075 | 11 272 | |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (nem ingatlan, támogatottság 70%) | 14 524 | 2 191 | 16 715 | |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (ingatlan, támogatottság 70%) | 0 | 25 032 | 25 032 | |
Utánpótlás nevelési feladatok (90% támogatottság) | 211 429 | 81 411 | 292 840 | |
ÖSSZESEN: | 232 150 | 113 709 | 345 859 | |
Ebből TAO támogatás összesen: | 203 313 | 94 759 | 298 072 | |
Önerő-igény: | 28 837 | 18 950 | 47 787 | |
Előfinanszírozott programelemek támogatási jogcímek szerint 2022/23. | Kosárlabda sportág | Röplabda sportág | Összesen | |
Személyi jellegű ráfordítás (50%-os támogatottság) | 8 445 | 5 298 | 13 743 | |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (nem ingatlan, támogatottság 70%) | 3 340 | 456 | 3 796 | |
Koronavírussal összefüggésben felmerült költségek (100%-ban finanszírozott) | 500 | 550 | 1 050 | |
Utánpótlás nevelési feladatok (90% támogatottság) | 179 842 | 97 442 | 277 284 | |
ÖSSZESEN: | 192 127 | 103 746 | 295 873 | |
Ebből TAO támogatás összesen: | 170 431 | 92 034 | 262 465 | |
Önerő-igény: | 21 696 | 11 712 | 33 408 |
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. gazdálkodásában, a Szolnoki Sportiskola működési területén fontos, a gazdálkodást jelentősen meghatározó tényezőt jelent ez a finanszírozás. A tao-támogatás pénzügyi fedezetének összegyűjtése átlagosan 50% mértékig történt meg az országos támogatási keret korlátozottsága okán. A hiányzó pénzügyi forrás 2023. I. félévében kerül leszerződésre.
2.2 Az állami támogatási rendszer keretében a Sportiskolához a szakági sportszövetségektől érkező támogatások éves összege 15 192 181,- forint volt, mely közel 1,4 millió Ft összeggel kevesebb mint a 2021. évi támogatás összege. Ezen támogatások előre nem tervezhető módon, utólagosan, nagyon rövid elszámolási határidővel érkeznek, így az éves költségvetés tervezésénél, illetve a rövidtávú likviditás terén nehezen kalkulálhatóak. A sportági szakszövetségek tagszervezeteknek történő „támogatás elosztása” is évről évre változik, mely tovább növeli annak nehezen tervezhetőségét. Ezzel együtt – az előző évek számadatai alapján – 2023-ban hasonló nagyságrendű sportiskolai állami támogatásra számítunk ezen a jogcímen.
2.3. Szintén az állami támogatási rendszer keretében, mint kiemelt vidéki sportszervezet sportszakmai feladatellátásra célzott támogatást kapott 2022. évben a Szolnoki Sportcentrum 220 millió forint összegben az Emberi Erőforrások Minisztériumától (mely támogatás-kezelő évközben átkerült a Honvédelmi Minisztériumhoz). Felhasználási időszak 2022. 01. 01-től 2022. 12. 31., A támogatás összegéből 165 000 000,- Ft működési célokra, 55 000 000,- forint beruházási, felújítási célokra kerül felhasználásra az EMMI által előzetesen elfogadott szakmai és költségterv alapján. A támogatás elszámolása az EMMI által kiadott benchmark alapján, tételes számlaösszesítő benyújtásával valósult meg a felhasználási időszakot követően.
3. Az árbevétel, összes bevétel várható alakulása 2022. évben
adatok ezer Ft-ban | |||||
Árbevétel, bevétel | 2019. évi tény | 2020. évi tény | 2021. évi tény | 2022. évi várható | |
Vállalkozási jellegű árbevétel | 207 319 | 107 459 | 178 167 | 221 660 | |
Közhasznú tev. árbev. | 101 812 | 90 283 | 183 207 | 235 290 | |
Árbevétel összesen: | 309 131 | 197 742 | 361 374 | 456 950 | |
Egyéb bevétel, saját előáll. eszk | 1 127 377 | 1 010 454 | 1 191 005 | 1 437 328 | |
Összes bevétel | 1 436 508 | 1 208 196 | 1 552 379 | 1 894 278 |
A 2020–2021. évek gazdálkodását meghatározta a COVID–19 okozta humánegészségügyi helyzet kapcsán hozott kormányintézkedések hatása, melyek az év során különböző időszakokat, hónapokat érintett. Például az önkormányzati -állami tulajdonú létesítmények bérbeadásához kapcsolódóan a bérleti díjak nem voltak kiszámlázhatóak. Szintén a prevenciós intézkedések kapcsán a sportlétesítmények használata, a sportrendezvények megtartása is korlátozott volt. Ugyanakkor jelentős támogatásban részesült a Sportcentrum mind a humánerőforráshoz köthetően, mind a sportoltatás területén jelentkező többletköltségek enyhítése céljából. 2022. évben már a korábbi évekhez hasonló működési rendre tudott visszaállni a Sportcentrum. A Véső úti Strandfürdő üzemeltetetése során 2022. évben közel 15% árbevétel növekedést sikerült realizálni a 2021. évhez viszonyítva.
Ezek figyelembevételével az összehasonlíthatóság elve sérül az előző évek és a 2022. év viszonylatában. A 2022. évben már jelentkező, minden területet érintő árnövekedés a bevételekben is jelentkezik, nem csak a költségoldalon.
A 2022. év „Egyéb bevételek” adata nem tartalmazza a térítésmentes vagyonátadáshoz kapcsolódóan elszámolt, kapcsolódó támogatások összegét, mely 835,5 millió Ft (aktiválás után az Önkormányzat részére átadott Petőfi úti tornacsarnok beruházása).
A jelentősebb kiadási és költségcsoportok alakulása:
adatok ezer Ft-ban | |||||
2019. évi tény | 2020. évi tény | 2021. évi tény | 2022. évi várható adata | ||
Anyagköltség | 104 452 | 103 766 | 184 215 | 242 527 | |
Igénybe vett szolgált. | 332 078 | 216 246 | 369 884 | 463 713 | |
Egyéb szolgáltatások | 10 432 | 13 314 | 17 888 | 21 415 | |
Eladott áruk és közvet. szolg. | 50 248 | 27 898 | 64 046 | 69 079 | |
Bérköltség | 462 209 | 482 182 | 638 755 | 762 692 | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | 12 766 | 31 081 | 44 727 | 50 195 | |
Bérjárulékok | 82 855 | 47 060 | 66 643 | 83 735 | |
Értékcsökkenés | 126 802 | 140 680 | 149 119 | 164 539 | |
összesen: | 1 151 844 | 1 043 383 | 1 535 277 | 1 857 895 |
Az összehasonlíthatóság elve a költségek tekintetében is sérül a bevételeknél elmondott tényezők alapján. Ugyanakkor a 2022. év gazdálkodásban az évközi folyamatosan jelentkező áremelkedések hatását tovább növeli az utolsó 4 hónapban jelentkező energiaköltség növekedése, melynek hatását a korlátozott létesítmény üzemeltetés részben kompenzálta.
SZMJV Közgyűlése által 2022. 09. 29-én hozott, az energiagazdálkodással kapcsolatos szükséges intézkedések megtételéről szóló határozatában előírtakat a Sportcentrum maradéktalanul végrehajtotta, bevezette.
A Sportcentrum eszközállománya az elmúlt évek során jelentősen növekedett. A 2021–2022. évben kapott állami támogatásoknak köszönhetően további beszerzéseket és minőségi cseréket tudtunk megvalósítani az eszközeink tekintetében elsősorban a sport területén. Az értékcsökkenés összegében ez megmutatkozik.
A fenti táblázat az egyéb ráfordítások összegét nem tartalmazza, mely további 23,7 millió Ft költséget jelent.
A 2022. évi gazdálkodást nézve összességében megállapítható, hogy az Alapítótól kapott támogatással, és a közvetlen állami támogatással együtt a Sportcentrum – Sportiskola 2022. évi gazdálkodása minimális pozitív eredménnyel zárul. A Sportcentrum köztartozás mentes adózó, rendezett pénzügyekkel zárta a 2022. gazdasági évet.
Külön köszönet Szolnok MJV Önkormányzatának az időben történő finanszírozásért!
A költségvetést is alapvetően meghatározó, befolyásoló tényező mind a három feladatkörünknél, hogy nem „koncentráltan”, egy helyen történik a szolgáltatás nyújtása, a munkavégzés. Térben különböző helyen, helyszíneken kell – sokszor egy időben – biztosítani az üzemeltetést, feladatvégzést. Létesítmények esetében a városban több mint tíz helyen történik a folyamatos üzemeltetés. Ez a létesítményi hálózat a 2022. év folyamán tovább bővült egyrészt üzemkörön kívüli – tárolási célt szolgáló létesítménnyel, másrészt a sportiskolai feladatellátáshoz kapcsolódó evezős Hajóházzal.
A saját üzemeltetésű sportlétesítményeken kívül iskolai tornatermekben, illetve külsős helyszíneken kell biztosítanunk a tárgyi és eszközhátteret. Ehhez eszközparkunk továbbra is rendelkezésre áll.
A Szolnoki Sportiskola edzései jelenleg a városban közel 20 helyen zajlanak, a zömében hétvégére eső versenyeken átlagosan egy adott hétvégén az ország 5 – 8 különböző helyszínére utaznak sportolóink. 2022. novemberétől az iskolai tornatermek, külső helyszínek már korlátozottan állnak rendelkezésünkre edzéstartás, versenyrendezés céljából a begyűrűzött drasztikus energiaár növekedéséből adódóan. Jelenlegi beérkező számlák adatai alapján az áramdíj 3-szoros, a gázdíj közel 8-szoros növekedést mutat, ami nem kigazdálkodható egy nonprofit Kft. számára.
A Közgyűlés 230/2022. (IX.29.) számú, az energiagazdálkodással kapcsolatos szükséges intézkedésekről szóló határozata mentén haladva a sportcélú létesítményeink használata korlátozásra került, a beltéri hőmérsékletek csökkentése megtörtént. Ezen intézkedések szigorú betartása övezte a 2023. év első hónapjait is. Nagy valószínűséggel a 2023. IV. negyedéve is hasonló, vagy még szigorúbb korlátozásokat fog igényelni. Ennek ellenére az energia költségek több mint 100 millió Ft összegű növekedése várható 2023. évre.
A korlátozott létesítményhasználat egyik oldalról a várható költségek csökkenését eredményezi, ugyanakkor a bérbeadás lehetősége, az abból származó bevételek kiesésével is számolni kell.
A teljes gazdasági szektorban megjelenő szolgáltatási ár drágulása, a jelenleg tapasztalható magas infláció és bizonytalan energiaárak, a 2023. gazdasági év tervezését magas kockázatúvá teszi. A humánerőforrás foglalkoztatása területén a 2023. évi minimálbér és garantált bérminimum növekedésének összege ezt a hatást még tovább erősíti.
Ezen feltételek között a sportszakmai munkát is új alapokra szükséges helyezni, elsősorban a teremigényes sportágakban.
Előtérbe kell, hogy kerüljenek a takarékosabb energiaforrások alkalmazásának módszerei, beruházásai.
Az előző évek tapasztalati és számadatai alapján, az önkormányzati működési támogatáson kívüli saját és egyéb bevételek már az elmúlt években elérték az elvárható legmagasabb szintet. Az önkormányzati támogatás arányát az alábbi táblázat mutatja.
adatok ezer Ft-ban | |||||
2019. évi tény | 2020. évi tény | 2021. évi tény | 2022. évi tervadat | ||
összes bevétel térítésmentes vagyonátadás nélkül | 1 213 359 | 1 089 305 | 1 552 379 | 1 894 278 | |
Önkormányzati működési célú támogatás összege | 454 100 | 515 528 | 423 000 | 719 354 |
Az előző években jól kialakult az önkormányzati feladat-meghatározás és annak ellátására vonatkozó önkormányzati finanszírozási rendszer, melyet hagyományosan „bázisszámítással” korrekt, megbízható módon alapul lehetett venni, mindazonáltal ez a 2023. évi üzleti terv esetében már csak részben követhető.
A tervezés során jelentkező néhány kockázati tényező:
– Itt kell megemlíteni a Véső úti Strandfürdő üzemeltetését egy esetleges csapadékos nyári szezon esetén, amikor is az árbevétel jelentős kiesésével kell számolnunk. A 2023. 01. 01.-04. 30. hó időszakra eső kieső árbevétel is számottevő, előre láthatóan 16–18 millió Ft.
– A minőségi szakmai tudással és gyakorlattal rendelkező munkatársak hiánya szintén nehezíti a feladatok ellátását. Ehhez szorosan kapcsolódik a versenyképes jövedelem biztosításának megteremtése is. Ide kapcsolódik a minimálbér – garantált bérminimum összegének növekedése, illetve az ez által generált bér-felhajtó erő. A Sportcentrum jelenlegi dolgozói létszáma 141 fő. A minimálbér emelkedése 19 főt, a garantált bérminimum változása 56 főt érintett, azaz a dolgozói létszám több mint 50%-át.
– A látvány-csapatsport támogatása éves szinten közel 320 millió forint támogatás összegyűjtését igényli. Amennyiben a gazdasági környezet, vagy az országos támogatási keret nem teszi lehetővé a támogatási összegek megfelelő időben történő realizálását, az finanszírozási problémát fog okozni a Sportcentrum működésében. Itt gondolni kell arra is, a korábbi támogató cégeket, gazdasági társaságokat szintén drasztikusan érintheti az energiaválság, amely a támogatás alapját képező eredményességet negatívan befolyásolja.
A Sportági szakszövetségek már most jelezték, hogy a 2023/2024-s sportszezon támogatási igényét csak 50% mértékig lehet feltölteni 2023. évben.
– 1410/2021. (VI. 30.) Kormány határozat 2021-től – 2026-ig terjedő időszakra határozta meg a közvetlen állami finanszírozás biztosítását a kiemelt vidéki sportszervezetek részére. Ezen támogatás 2021. és 2022. évekre meg is valósult a Kormányhatározatnak megfelelően. Ugyanakkor a megfelelő sportszakmai program és sportolói eredmények felmutatása is szükséges. 2021. és 2022. évben a támogatás összegének kiutalása hektikus módon, szinte utófinanszírozás jelleggel került kiutalásra.
2023. évre jóváhagyott támogatás összege 250 millió Ft, melyből 40 millió Ft beruházási, 210 millió Ft pedig működési célokat fog finanszírozni. A kapcsolódó szerződéskötés folyamatban van.
– A legnagyobb kockázati tényező a korábban már említett energiaár növekedésének hatása, mely a megfelelő intézkedések ellenére is 100–150 millió Ft költségnövekedést fog okozni.
– Az egyéb igénybe vett szolgáltatások területén további áremelkedések várhatóak 2023. évben is. Egy esetleges 20% ár növekedés is közel 100 millió Ft többletköltséget eredményez ezekben a tételekben. A KSH jelentése szerinti 2022. évi 14,5% -os mértékű infláció mértékével egyező, vagy ezt meghaladó ár növekedést igyekeznek már most a szolgáltatók érvényesíteni.
Jelen Üzleti Terv a 2023. évi működési célú alapítói alaptámogatás összegét 811 960 000,- Ft összegben tartalmazza.
I/1. A bázis adatokon túl az alábbi tényezőket kell figyelembe venni 2023. évben:
1. Minimálbér és garantált bérminimum változásának hatása a dolgozói állomány több mint 53%-át érinti, azaz 75 főt. A kapcsolódó költségvonzat járulékokkal együtt évi 19 770 000,- Ft. Az érintettség nagyságrendje jelzi, hogy a Sportcentrum dolgozóinak jelentős részénél a havi kereset összege a KSH szerinti átlagkereset összegét messze nem éri el. (2019. januári átlagkereset 333 475,- Ft/hó teljes munkaidős munkavállaló esetén a KSH adata szerint. A teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete – a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál, a költségvetési intézményeknél, valamint a foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezeteknél – 515 800,- Ft, közfoglalkoztatottak nélkül számolva 526 300 forint volt 2022. évben).
A Sportcentrumnál 2022. évben az átlag bruttó alapbér 296 759,- Ft a teljes dolgozói állomány figyelembevételével (a vezetőbeosztású munkavállalók alapbére nélkül).
2. Ugyanitt tervezni szükséges a bérfeszültség kezelését is. Ez jelentős összegben jelentkezik, tekintettel a munkaerő piacon mutatkozó jövedelem elvárások szintjére a szakmailag képzett munkavállalókra vonatkozóan, illetve a versenyszférában működő munkáltatók által kínált jövedelmekre, valamint az előzőekben említett kötelező béremelés hatásaként. Jelenleg kiemelt cél nem csak az értékes munkaerő megszerzése, hanem annak megtartása is. A bérfeszültség kezelés tervezett mértéke 10–15%. A garantált bérminimum növekedésével már nem biztosított a munkavállalók közötti felelősség, szakképzettség, szakmai gyakorlatot tükröző differenciálás megvalósítása. A tervezett bérfeszültség kezelés éves költséghatása a kapcsolódó járulékok figyelembevételével együtt, várhatóan 92 850 000,- Ft.
A dolgozói állomány megtartása céljából, amennyiben az adózás jogi környezete ezt kedvezően biztosítja, úgy cafetéria (SZÉP-kártya) juttatást szeretnék biztosítani a munkaviszonyban lévő munkavállalóink részére 2023. év végén.
3. Közüzemi díjak várható áremelkedésének hatása
A jelentős létesítményhálózat üzemeltetéséhez kapcsolódó áram- és gázdíj az üzemeltetés rendjét jelentősen befolyásolja. Az energiagazdálkodáshoz kapcsolódó létesítmény-üzemeltetést korlátozó, vagy tiltó intézkedések ellenére is 2023. évre jelentős költségnövekedést szükséges tervezni. Az intézkedések hatásaként jelentkező megtakarítás mértékét, nagyságát folyamatos kontroll útján igyekszünk számba venni. Az óvatosság elvének figyelembe vételével 100 000 000,- Ft került ezen a címen kalkulálásra, várható többletköltségként. A tervezett összeg előre vetíti annak szükségességét, hogy 2023 IV. negyedévére ismét korlátozó intézkedéseket szükséges életbe léptetni a létesítmények üzemeltetése terén.
4. A Tiszaligeti Teniszpálya üzemeltetését a bérlő felmondta 2022.10.31. nappal, így a létesítmény üzemeltetése visszakerült a vagyonkezelő Sportcentrum hatáskörébe. A kapcsolódó költségek tekintetében csak kalkulált adatok állnak a rendelkezésünkre. A létesítmény teljeskörű hasznosításának érdekében jelentős karbantartásokat szükséges elvégezni. Tervezett költségvonzata 5 000 000,- Ft.
5. A 2022.évi kiugró inflációs mérték tovább gyűrűzik 2023. év gazdálkodására is. Az igénybe vett szolgáltatások esetében, mind a 3 fő tevékenységi területre kiterjedően jelentkeznek a szolgáltatók által jelzett áremelkedések, melyek 14–15%-t, bizonyos esetekben még a 20%-os mértéket is meghaladja. Az igénybe vett szolgáltatások összege több mint 460 millió Ft volt 2022. évben.
Mind ezek figyelembe vételével a szükséges, minimális támogatási igény 1 009 810 000,- Ft összegben lenne tervezhető, mely összeg az inflációs hatás kockázatát még nem kezelné.
A különbözetként mutatkozó 197 850 000,- Ft összegű forráshiány kezelésére a Sportcentrum intézkedési csomagot állított össze, mely egyaránt érinti mind a 3 fő tevékenységi területet és a humánerőforrást is.
I/2. Működés-racionalizálás intézkedési tervezete
A) Foglalkoztatás.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. az egyik leghátrányosabban érintett munkáltató az önkormányzati gazdasági társaságok között. A foglalkoztatotti létszám magas: 141 fő főállású munkaviszonyban és 80 fő megbízási jogviszonyban. Az átlag dolgozói bér a legalacsonyabbak között van. A kötelező garantált bérminimum és a minimálbér hatása 20 millió forint. A bérfeszültség számított hatása további 92 millió forint lenne.
1. Első ütemben szükséges végre hajtani egy átlagos 10–15%-os bérfejlesztést! Ennek elmaradása esetén működésképtelenné válik a Sportcentrum. Kulcspozícióban lévő munkatársak keresnek jövedelmezőbb munkahelyet. Az átlagos bérfejlesztés ősszege nem teljeskörű, figyelembe véve a sport területén dolgozó munkatársakra vonatkozó központi benchmark előírásait is.
Önkormányzati támogatási igény 50 millió Ft.
2. Létszámcsökkentés (13 fő) 28 millió Ft megtakarítás
A Véső úti strandfürdő üzemeltetése esetében 11 főt érintően, a többi létesítmények esetében további 2 főt érintően létszámcsökkentés, részben megbízási szerződéssel történő feladatellátásra átállás szükséges.
B) Létesítmények működtetése.
1. Véső úti Sportközpont – Strandfürdő és Uszoda
a) Görbe-ér. Záportározó beüzemelése. 45 millió Ft megtakarítás
Az éves csatornadíj hatalmas. 2022. évi nettó összege: 80 millió Ft. Amíg nem tudunk rácsatlakozni a Görbe-érre, ilyen nagy költséget jelent a csatornadíj.
A Görbe-éri felszíni csapadékvíz elvezetés esetén – figyelemmel a kivitelezés, műszaki engedélyezési eljárás jelenlegi előkészítettségét – 2023. májusi használatot feltételezve 45 millió Ft megtakarítás várható.
b) Strand csökkentett nyitvatartás 15 millió Ft megtakarítás
Tervezett nyitás, üzemelő medencék
– Január 01. – Március 31. Gyógyvizes medence
– Április 01. – Június 16. Úszómedence és a gyógyvizes medence
– Június 17. – Augusztus 31. Teljes üzemmód.
– Szeptember 01. – Október 31. Úszómedence és a gyógyvizes medence
– November 01. – Március 31. Gyógyvizes medence üzemeltetés
A nyitvatartási idő alatt értendő a napi nyitvatartás meghatározása is, amelynél szintén a hatékony, „szükséges és elégséges” üzemeltetést kell alkalmazni.
c) Belépőjegyek díjemelése és ésszerűsítése
Jelentősen időjárás függő a belépési díj összesített várható összege. 15% emelés esetében 15 millió Ft, 30%-os emelés esetében kb. 25–30 millió Ft plusz bevétel várható. Átlagosan kb. 20 millió Ft plusz bevétel számolható.
d) Városi Sportcsarnok nyitvatartásának csökkentése.
A Városi Sportcsarnok Olajbányász KK többlethasználatával fűtési szezonban 6 hónapra vonatkozóan 8 millió Ft plusz költség keletkezik.
C) Kiemelt rendezvények elmaradása, tartalmának csökkentése
1. Családi Majális elmarad 6 millió Ft megtakarítás
2. Szent-István Nap csökkentett tartalom
Csak a légibemutató és a tűzijáték 15 millió Ft megtakarítás
Ebben az esetben is keresni kell további támogatási, szponzorációs, pályázati lehetőséget.
(A rendezvény összes költsége teljes program esetén 30 millió Ft.)
3. BÚÉK Szolnok – Szilveszteri rendezvény
Csökkentett tartalom 3 millió Ft megtakarítás
Fenti A–C. pontokban megfogalmazott intézkedések eredményeként 190 millió Ft összegben lehetséges kezelni a támogatási hiányt.
2023. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSI HIÁNY KEZELÉSÉRE TERVEZETT INTÉZKEDÉSEK ÖSSZEGZÉSE | |||
adatok Ft-ban | |||
2022. évi bázisalapú számítása alapján szükséges önkormányzati támogatás 2023. évre | 811 960 000 | ||
2023. évi indokolt támogatás (bérfeszültség, energia költségek) | 1 009 810 000 | ||
Költségvetési hiány | 197 850 000 | ||
Intézkedések | |||
1. Bérfeszültség részbeni kezelése plusz önkormányzati támogatás bevonásával | 50 000 000 | ||
2. Létszámcsökkentés – bérköltség megtakarítása | 28 000 000 | ||
3. Véső úti Sportkp. – Záportározó működése esetén (Május 01-től) elérhető csatornadíj költségének megtakarítása | 45 000 000 | ||
4. Véső úti Strandfürdő csökkentett nyitvatartás – üzemeltetési költség megtakarítása | 15 000 000 | ||
5. Véső úti Strandfürdő belépőjegyek árának emelése | 20 000 000 | ||
6. Városi Sportcsarnok nyitvatartás csökkentése – üzemeltetési költség megtakarítása | 8 000 000 | ||
7. „Családi Majális” rendezvány elmaradása esetén költség-megtakarítás. | 6 000 000 | ||
8. „Szent István Nap” rendezvény csökkentett programmal történő megtartása (csak Légibemutató és Tűzijáték) | 15 000 000 | ||
9. „BÚÉK 2024” Szolnok Városi Szilveszter rendezvény csökkentett tartalom esetén költség-megtakarítás | 3 000 000 | ||
Intézkedések várható pénzügyi eredménye összesen: | 190 000 000 | ||
Intézkedéseket követően kimutatott kezelendő finanszírozási hiány összegét a „Kiemelt vidéki sportszervezetek” közvetlen állami finanszírozásának terhére tudjuk kezelni | 7 850 000 |
I/3. Az irányadó támogatási összeg megbontása a 3 fő tevékenységi terület között:
KÖZHASZNÚ FELADAT | |||||
LÉTESÍTMÉNYEK MŰKÖDTETÉSE | UTÁNPÓTLÁS – NEVELÉS Szolnoki Sportiskola | SPORTSZERVEZÉS | ÖSSZESEN | ||
Önkormányzati bázis alapú támogatás | 663 812 000,- | 75 147 000,- | 73 001 000,- | 811 960 000,- |
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. a létesítmény üzemeltetéshez kapcsolódó kisértékű tárgyi eszköz beszerzést 3 000 000,- Ft összegben tervezi elszámolni az alaptámogatás terhére.
A bevételek és kiadások tervezésénél egyik meghatározó szempont a jelentős létesítményhálózat hatékony üzemeltetése, hasznosítása.
A korábbi évek tapasztalatán alapuló, rendszerint visszatérő bérleti díj bevételek sajnos már megbízhatóan nem tervezhetőek, tekintettel az energiagazdálkodáshoz kapcsolódó létesítményhasználatot korlátozó intézkedésekre. A szabadidős és kulturális rendezvényekhez kapcsolódó közhasznú és vállalkozási jellegű bevételekkel a naptári év április havától december hónappal bezárólag jelentkeznek.
A Strandfürdő üzemeltetéséhez kapcsolódóan már vannak tapasztalati számok, adatok a gazdálkodást érintően. Így az üzemeltetés költsége már tervezhetőbbé vált. A Sportközpont nyújtotta lehetőségek kezdenek egyre ismertebbé válni, köszönhetően a számtalan versenynek, tornának, amely megrendezésre került e több sportágat is kiszolgáló komplexumban. Tervezett jegybevétel, illetve a sportcélú igénybevétel kapcsán keletkező bevétel a 2022. évi közel nettó 83 millió forintnál alacsonyabb összegben került tervezésre a korlátozott létesítmény használat miatt, ami érinti a 2023. év első négy hónapját.
A 2023. évben továbbra is tervezünk a kiemelkedő kulturális és sportesemények lebonyolításával, a bérbeadásból származó bevételekkel, az egészséges életmódra neveléshez, az utánpótlás-neveléshez kapcsolódó szolgáltatási díj bevételekkel.
A látvány-csapatsportok támogatásával kapcsolatos 2021/2022. és a 2022/2023. évadott érintő sportprogramjaink a versenynaptár szerinti tornákhoz igazodva, a bázis szélesítés többletköltségeit is tartalmazó módon kerültek meghatározásra és elfogadásra az érintett sportági szakszövetség által. A kapcsolódó céges támogatások összegyűjtése egyre nagyobb kihívást jelent és a kapcsolódó pénzügyi realizálás nehezen tervezhető, ütemezhető.
A 2023/2024. sportévad sportprogramja 2023.02.28. nappal benyújtásra került. Ingatlant érintő nagyértékű beruházás nem került betervezésre. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a 2021/2022. röplabda sportprogramban elfogadott és jóváhagyott 3 db strandröplabda pálya megépítési határideje 2024.06.30. nappal lejár. Tervezett beruházási helyszín: Tiszaligeti Strandfürdő.
A költség-gazdálkodás terén továbbra is törekszünk a szoros pénzügyi és gazdálkodási rend megtartására. Az I. pontban megfogalmazott, alapítói támogatási igényt érintő, már most látható költség-növekmények az előttünk álló feladatok tükrében fogalmazódnak meg. A minőségi szolgáltatás-nyújtás és a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. kezelésében lévő vagyon megőrzése, ésszerű hasznosítása elsődleges szempont.
A 2023. évi tervezett Cégszintű bevétel és költség adatok összegzése a következő:
adatok ezer Ft-ban | ||
Megnevezés | Tervezett összeg | |
Közhasznú tevékenység árbevétele | 259 000 | |
Vállalkozási jell. tevékenység árbevétele | 243 000 | |
Önkormányzati csökkentett alaptámogatás | 811 960 | |
Egyéb támogatások | 674 000 | |
Minden más egyéb bevétel | 1 500 | |
Bevételek összesen: | 1 989 460 | |
Anyagjellegű ráfordítások | 902 764 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 903 064 | |
Értékcsökkenés | 160 000 | |
Egyéb ráfordítások | 23 500 | |
Költségnemek összesen: | 1 989 328 | |
Üzemi eredmény: | 132 |
Az Üzleti Terv melléklete tartalmazza a 2023. évi tervezett bevételek és költségek részletezését. A tervezett bevételek és költségek csak az I. pontnál részletezett működést-racionalizáló intézkedések teljeskörű végrehajtása esetén valósíthatóak meg!
1. 2023. évi költségvetést érintő Tao-s sportfejlesztési program
A 2023. évi költségvetést, üzleti tervet érintő, folyamatban lévő beruházások:
A 2020/2021. sportévad keretében elfogadott és jóváhagyott tárgyieszköz ingatlan és nem ingatlan beruházás / fejlesztés hosszabbított programja:
– A program tartalmaz egy 29 + 2 fő szállítására alkalmas autóbusz beszerzését, amelyhez kapcsolódó mögöttes finanszírozást biztosító tao-támogatás szerződéssel már biztosított. A sportprogram jóváhagyása óta jelentkező jelentős áremelkedések következtében az autóbusz beszállítására kapott árajánlat a korábbi 50 millió Ft vételár helyett már 68 millió Ft összeget tartalmaz 12 hónapos szállítási határidő megjelölésével. A megváltozott beszállítói feltételek miatt az autóbusz beszerzéséről a Sportcentrum lemondott, s a rendelkezésre álló tao-s pénzforrás átcsoportosításra került az utánpótlás-nevelés sportprogramjára.
– Szolnok, Tiszaliget Termálfürdő területén, TAO-s program keretén belül benyújtásra került 3 pályás strandröplabda pálya kiépítése. A fejlesztési program ki/JH01–03217/2021/MRSZ ügyszámú határozattal jóváhagyásra került. A beruházás lebonyolítására 2022. évben nem került sor. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének 209/2021. (VI.14.) sz. határozatában az Önkormányzat által vállalt önerő összege 7 800 000,- forint. A sportprogramot 2024.06.30. napjáig szükséges megvalósítani vagy a tao-s program módosítását kell elindítani. Az összegyűjtött 17 469 294,- Ft támogatási összeg a megvalósítás hiányában visszafizetésre kell, hogy kerüljön a Sportállamtitkárság részére.
2. 2023/2024. évi költségvetést érintő Tao-s fejlesztési program
A jogszabályokra figyelemmel a 2023. július 1. és 2024. június 30. közötti időszakra eső fejlesztési programot a sportági szakszövetségek számára 2023. február 28-ig benyújtottuk. Ingatlan fejlesztést érintő programelemet nem tartalmazott. Ugyanakkor a sportági szakszövetséggel történt egyeztetések alapján már most el kell kezdeni a szükséges műszaki és egyéb hatósági dokumentációk elkészítését egy multifunkciós városi sportaréna tervdokumentációjának Tao-s finanszírozásból történő elkészítésére a következő 2024/2025. évi sportszezonban.
3. Létesítményhálózathoz kapcsolódó további beruházási javaslatok
3.1. Az egyes kiemelt vidéki sportszervezetek 2021–2026. évre vonatkozó sportfejlesztési feladataival összefüggő kormányzati intézkedésekről szóló 1410/2021. (VI. 30.) Korm. határozat 7. pontja szerinti előterjesztés összeállítása érdekében a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2021. augusztus 31. napjával megküldte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Sportért Felelős Államtitkársága – jelenleg Honvédelmi Minisztérium – részére az által jelenleg használt sportlétesítmények köréről, valamint a sportszakmai feladatellátást segítő sportlétesítmény-fejlesztési elképzelésekről készült szakmai anyagát.
Városunkban különösen a sportlétesítmények területén mutatkozott jelentős elmaradás, melyen sokat javítanak az elmúlt években megvalósított, illetve folyamatban lévő beruházások. Mindazonáltal a szolnoki sportlétesítmények terén – a már megvalósult és folyamatban lévő fejlesztéseken túl – még néhány kiemelt sportágban szükségesnek és indokoltnak tartjuk a sportlétesítmény-fejlesztést.
A hivatkozott kormányrendelet létesítmény beruházásra vonatkozó fejezete a gazdasági helyzetre való tekintettel felfüggesztésre került, azaz építési engedély köteles ingatlan beruházások megvalósítása állami pénzügyi forrás bevonásával nem engedélyezett.
3.2. Véső úti Sportközpont
A Strandüzemeltetéshez kapcsolódó új hidegvizes kút kiépítésének II. üteme még függőben van.
Tervezett összeg 2021. évi kalkuláció alapján: nettó 30 000 000,- forint.
A Szolnoki Sportcentrum – Sportiskola a bevezetőben leírtak szerint látja el közhasznú feladatait jelentősen szerteágazó területen. Az elmúlt években a feladataink bővültek, melyet igyekeztünk megbízhatóan ellátni, ügyelve a szolgáltatás színvonalára. A Társaság feladatrendszerét figyelembe véve a 2023. évi költségvetésében gondoskodni szükséges a szakmai feladatokat ellátó dolgozói kör megőrzéséről. A minimálbér és bérminimum kötelező emelése okozta bér-felhajtó erő, egyre nehezebbé teszi a jólképzett, megbízható munkaerő megtartását, illetve megszerzését. A szakképzett munkaerő tekintetében tapasztalt munkaerőhiány tovább nehezíti a humánerőforrás gazdálkodását.
A foglalkoztatással kapcsolatosan sokat mondó adat, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. több mint 400 fő számára biztosít személyi jellegű kifizetést. Alkalmazotti jogviszonyban lévő személy 141 fő, melyből 1 fő közfoglalkoztatott. A Sportiskola feladatrendszerében egész évben folyamatos foglalkoztatásban 75–80 fő szerepelt. Jelentős külső létszám áll alkalmi jelleggel megbízási és egyéb jogviszonyban a Sportcentrummal rendezvényekhez, sportprogramokhoz kötődően.
Több munkakörben nem tudjuk biztosítani azt a személyi juttatást az adott szakmai végzettséghez képest, mint más munkáltatók. Ezért indokolt a cégszintű bérrendezés. Kalkulált 15%-os bérrendezés költségvonzat: 93 millió Ft. Ha a bérrendezés / megbízási díjak rendezési mértékét átlag 10%-ban határozzuk meg (bérek 12 hónapra, megbízási díjak 10 hónapra), úgy 50 millió Ft éves többletköltség merül fel, melyhez kérjük Szolnok Város Önkormányzatának külön pénzügyi támogatását.
A működés- racionalizálás intézkedési csomagban már kifejtettük a jelenlegi dolgozói állományhoz kapcsolódó munkaerő átcsoportosítási terveket, valamint a létszámcsökkentéshez kapcsolódó lépéseket.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2020. október 01-től társadalombiztosítási kifizetőhelyként működik. Így munkatársaink közvetlenül a Sportcentrumtól kapják az egészségbiztosítási ellátásokat (GYES, GYED, CSED, táppénz).
1. Sportiskolai szakmai munka összegzése 2022. év.
s.sz. | Szakosztály | Edzők száma | Sportolók száma | Megtartott edzések száma/hét | |
1. | Atlétika | 10 | 239 | 58 | |
2. | Evezés | 3 | 37 | 33 | |
3. | Judo | 3 | 40 | 12 | |
4. | Kajak-Kenu | 9 | 163 | 38 | |
5. | Leány kosárlabda | 14 | 157 | 46 | |
6. | Fiú kosárlabda | 22 | 319 | 122 | |
7. | Leány röplabda | 7 | 147 | 45 | |
8. | Fiú röplabda | 7 | 86 | 25 | |
9. | Vívás | 5 | 107 | 20 | |
10. | Sport-mix csoport | szakosztályi edzők | 21 | 2 | |
összesen: | 89 | 1 316 | 401 |
A Sportiskola szakmai beszámolója külön anyagként került ismertetésre a Közgyűlés 2023. februári napirendjében.
2. Sportcentrum kezelésében lévő ingatlanok, létesítmények
HELYR. SZÁM | INGATLAN MEGNEVEZÉSE | Bérleti szerz. | Hasznosítás | Vagyonkezelésbe adva | |
755/6 | Puskás T. krt-i Szabadidő park | X | |||
7917 (594/7328) | Abonyi u. 36. „kivett ált. iskola” | 2013.08.01. | |||
793/4 | Verseghy Park – Rózsakert | X | |||
8869/30 | közpark – Széchenyi városrész | X | |||
8869/67 | beépítetlen terület (műfüves) | X | |||
8869/107 | Széchenyi városrész műfüves labdarugó pálya | X | |||
9690 | Tiszaligeti Kajak-kenu Ház (2014.07.17) 448 m2 | X | |||
9691/12 | Városi Sportcsarnok | X | |||
9691/13 | 4533 m2 Kajak-Kenu Ház melletti ingatlan 2016.03.01,-től | X | |||
9727/3, 9727/4 | Tiszaligeti Tenisz Stadion | X | 2013.08.01. | ||
9734 | Tiszaligeti (Modellező Pálya) – Kékpálya | X | |||
9735/1 | Fallabdaközpont | X | |||
9735/2 | Tiszaligeti Stadion, sporttelep (centerpálya) | X | |||
Északi és fedett keleti Lelátók 2015. évi beruházással 2015.08.01. | X | ||||
12483/2 | Szandaszőlős. Munkácsy Mihály utca 13. sportpálya | 2013.08.01. | |||
16435/1 | sporttelep Holt-Tiszai Vízisport Telep Vízpart körút | X | |||
Olimpikonok Háza 2015.05.01. | X | ||||
16434 | Holt-Tiszai Vízisport Telep | X | |||
16455/2 | Holt-Tisza Vízisport telep – Idősek Otthonától átcsatolt rész | X | |||
7355/5 | Véső úti Sportközpont (2014.07.17.) 61 405 m2 | X | |||
19605/19 | Szolnok Szandai – rét | X | |||
1220/1 | Szolnok, Gábor Áron tér ingatlan | x | |||
052/40 | Szolnok, Abonyi úti ingatlan | x |
3. A 2023. évre tervezett kiemelt rendezvények
Figyelembe véve a csökkent összegű önkormányzati alaptámogatás nyújtotta lehetőséget, a 2023. évi rendezvények körét újra gondolni szükséges. A működést-racionalizáló intézkedési csomag tartalmaz kiemelt városi rendezvényekre vonatkozóan is korlátozó javaslatokat.
Amennyiben többletforrás rendelkezésünkre áll, úgy a 2023. évre vonatkozóan az alábbi rendezvények lebonyolítását terveztük.
TERVEZETT RENDEZVÉNYEINK
(tapasztalaton alapuló megítélés)
Tervezett kiemelt városi rendezvény | Alkalom | Résztvevők száma (tervezett) | |
Augusztus 20. Szent István Nap | 1 | 19 000 fő | |
Tiszai Hal Napja | 2 nap | 7 000 fő | |
Adventi Falu, Karácsonyi Vásár | 34 nap | 11 000 fő | |
Díjátadó ünnepség | 1 | 200 fő | |
Szilveszter | 1 | 6 000 fő | |
Tervezett kiemelt sport-rendezvényeink: | |||
Coop-Májusfa Futás | 1 | 6 500 fő | |
Diákolimpiai versenyrendszer | 39 | 4 000 fő | |
Sportok, gólok éjszakája | 1 | 650 fő | |
Tiszaligeti Napok | 4 nap | 3 500 fő | |
Belépés Nemcsak Tornacipőben | 1 | 600 fő | |
Kerékpáros napok | 2 | 400 fő | |
Kispályás Labdarúgó Bajnokság (36–42 csapat) | 96 nap | 10 500 fő | |
Tárt Kapu program | 104 | 4 500 fő | |
Szenior torna | 80 | 8 000 fő | |
Nordic walking | 104 | 2 080 fő | |
FIBA 3x3 U17 EK Selejtező | 5 nap | 2 000 fő | |
Pizza Sprint Félmaraton és Élményfutás | 1 | 420 fő | |
Street Workout verseny | 1 | 50 fő | |
Világ Gyalogló(hó) Nap | 1 | 50 fő | |
Szabadidős sportnap | 1 | 500 fő | |
Tervezett egyéb rendezvényeink: | |||
Vállalati rendezvények | 4 | 4 000 fő | |
Óvodai programok | 1 | 250 fő | |
Kulturális és egyéb rendezvények | 6 | 10 000 fő | |
Összesen: | 492 | 106 200 fő |
Amennyiben a rendezvények külső okok kapcsán nem tarthatók meg teljeskörűn, úgy az befolyásolja az üzleti tervben tervezett bevételek és költségek alakulását is.
A I/2. pontban részletesen bemutatásra került az az intézkedési csomag, amely érvényesítése mellet a hiányzó finanszírozási forrás kigazdálkodására lehetőség mutatkozik együttműködve SZMJV Önkormányzatával. Mindezeken túl, az alábbi területeken nyílik még lehetőség a bevételek növelésre vagy a költségek csökkentésére:
1. Sportprogramok vonatkozásában
Látvány-csapatsport támogatásával megvalósuló sportprogram újragondolása a szakmai munka szem előtt tartásával. A program önerőigénye csökkenthető a teljes program költségvetésének csökkentése által (utánpótlás-nevelés 10% önerő, személyi jellegű ráfordítások esetében 50% önerő, tárgyi eszköz beruházás és fejlesztés esetében 30% önerő). A megemelkedett terembérleti díjak, szállás és utazási költségek, valamint a korlátozott létesítmény-használati lehetőségek szintén az újra tervezés szükségességét vetíti elő.
2. Honvédelmi Minisztériuma által nyújtható támogatás
A „kiemelt vidéki sportszervezetek” támogatása keretében, a Szolnoki Sportcentrum 250 millió Ft összegű közvetlen állami támogatásban részesült a 2023. évben. Kiváló sportszakmai munka és jelentős sporteredmények elérése szükséges a támogatás 2026. évig történő további folyósításához, a „kiemelt vidéki sportszervezet” minősítés megőrzéséhez. A támogatási összegre vonatkozóan – figyelembe véve a Sportállamtitkárság által kiadott központi benchmark-irányelveket – tételes pénzügyi elszámolási kötelezettség vonatkozik az előzetesen jóváhagyásra kerülő szakmai és költségterv alapján.
Az előzetes szakmai program alapján 40 millió forint felhalmozási / beruházási, 210 millió forint működési célok finanszírozását célozza meg.
A támogatói okirat előkészítéséhez és megkötéséhez szükséges adatok a Honvédelmi Minisztérium részére megküldésre kerültek.
3. Energiagazdálkodás
Az energia-gazdálkodással összefüggő intézkedések eredményét számba véve, folyamatos monitorozása mellett további intézkedések meghozatala a 2023. IV. negyedév vonatkozásában.
Az előzetes üzleti terv mellékletei:
1. számú melléklet: Eredmény-kimutatás
2. számú melléklet: Kiemelt létesítmények üzemeltetési adatai 2022. évben
Gazdasági társaság megnevezése: Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
adatok ezer Ft-ban | |||||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | 2022 évi terv | 2022. I–X. havi tény | 2022. évi várható | 2023. évi terv | Eltérés (2023. évi terv–2022. évi várható) | Változás % (terv/várható) | ||
1 | Ingatlanértékesítés | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
2 | Bérleti díj közhasznú | 42 000 | 49 853 | 57 853 | 74 000 | 16 147 | 27,91% | ||
3 | Egyéb árbevétel- vállalk.jell. | 110 000 | 149 732 | 164 692 | 177 000 | 12 308 | 7,47% | ||
4 | Közvetített szolgáltatások árbevétele (92.) | 68 000 | 50 685 | 56 968 | 66 000 | 9 032 | 15,85% | ||
5 | Közhasznú tevékenység árbevétele | 140 000 | 162 924 | 177 437 | 185 000 | 7 563 | 4,26% | ||
6 | 1 | Belföldi értékesítés nettó árbevétele | 360 000 | 413 194 | 456 950 | 502 000 | 45 050 | 9,86% | |
7 | 2 | Exportértékesítés nettó árbevétele | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
8 | I. | Értékesítés nettó árbevétele (01+02) | 360 000 | 413 194 | 456 950 | 502 000 | 45 050 | 9,86% | |
9 | 3 | Saját termelésű készletek állományváltozása ± | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
10 | 4 | Saját előállítású eszközök aktivált értéke | 582 | 582 | 500 | –82 | –14,09% | ||
11 | II. | Aktivált saját teljesítmények értéke (±03+04) | 582 | 582 | 500 | –82 | –14,09% | ||
12 | III. | Egyéb bevételek | 2 019 100 | 1 728 769 | 2 272 321 | 1 486 960 | –785 361 | –34,56% | |
13 | ebből: közvetlen állami támogatás. (EMMI / HM) | 150 000 | 94 304 | 169 304 | 210 000 | 40 696 | 24,04% | ||
14 | ebből: önkormányzati támogatás | 708 783 | 527 550 | 719 354 | 811 960 | 92 606 | 12,87% | ||
ebből: egyéb kiemelt támogatás | 80 317 | 78 375 | 78 375 | –78 375 | –100,00% | ||||
15 | ebből: egyéb támogatások | 298 000 | 256 097 | 320 357 | 320 000 | –357 | –0,11% | ||
16 | ebből: fejlesztési célú elszámolás | 115 000 | 106 992 | 144 710 | 144 000 | –710 | –0,49% | ||
17 | ebből: minden más egyéb bevétel | 2 000 | 2 710 | 4 646 | 1 000 | –3 646 | –78,48% | ||
18 | ebből: térítésmentes vagyonátadás – Tao-beruházás | 665 000 | 662 741 | 835 575 | –835 575 | –100,00% | |||
19 | Bevétel összesen (I+II+III | 2 379 100 | 2 142 545 | 2 729 853 | 1 989 460 | –740 393 | –27,12% | ||
20 | Közüzemi szolgáltatási díjak | 130 000 | 106 612 | 137 123 | 237 000 | 99 877 | 72,84% | ||
21 | Létesítmény fenntartás anyagköltsége | 25 000 | 20 291 | 29 145 | 33 000 | 3 855 | 13,23% | ||
22 | Rendezvény anyagköltsége | 15 000 | 14 948 | 16 325 | 16 000 | –325 | –1,99% | ||
23 | éven belül elhaszn eszközök | 30 000 | 25 161 | 26 315 | 25 000 | –1 315 | –5,00% | ||
24 | minden más anyag költség | 30 000 | 30 090 | 33 619 | 30 000 | –3 619 | –10,76% | ||
25 | 5 | Anyagköltség | 230 000 | 197 102 | 242 527 | 341 000 | 98 473 | 40,60% | |
26 | Posta, telefon költségek | 4 000 | 3 258 | 3 950 | 4 000 | 50 | 1,27% | ||
27 | Könyvvizsgálat | 2 000 | 2 229 | 3 524 | 3 524 | 0,00% | |||
28 | Karbantartási költségek | 20 000 | 14 353 | 18 067 | 18 000 | –67 | –0,37% | ||
29 | Hirdetés | 1 000 | 2 939 | 3 170 | 1 000 | –2 170 | –68,45% | ||
30 | Oktatás, továbbképzés | 2 000 | 2 698 | 2 829 | 2 000 | –829 | –29,30% | ||
31 | Utazási, kiküdetési költségek | 35 000 | 32 335 | 41 762 | 40 000 | –1 762 | –4,22% | ||
32 | Szállás költség | 18 500 | 17 849 | 20 908 | 20 000 | –908 | –4,34% | ||
35 | ügyvédi munkadíj | 2 040 | 1 640 | 2 045 | 2 040 | –5 | –0,24% | ||
36 | Tagdíj | 650 | 596 | 596 | 800 | 204 | 34,23% | ||
37 | Takarítás, szemét szállítás, energia költségek | 5 000 | 4 236 | 5 510 | 6 000 | 490 | 8,89% | ||
38 | bérleti díj | 70 000 | 65 647 | 87 530 | 95 000 | 7 470 | 8,53% | ||
Egyéb igénybe vett szolgáltatások | 155 800 | 124 751 | 158 527 | 160 000 | 1 473 | 0,93% | |||
Rendezvényhez igénybe vett szolg. | 68 654 | 63 310 | 75 399 | 75 000 | –399 | –0,53% | |||
Nevezési díj, versb.díj, játékengedély,.... | 10 000 | 11 070 | 10 347 | 10 000 | –347 | –3,35% | |||
Sportszolgáltatás, sportszervezés | 18 000 | 16 817 | 22 268 | 23 000 | 732 | 3,29% | |||
39 | Minden más igénybe vett szolg. | 10 000 | 6 615 | 7 281 | 7 000 | –281 | –3,86% | ||
40 | 6 | Igénybe vett szolgáltatások értéke | 422 644 | 370 343 | 463 713 | 467 364 | 3 651 | 0,79% | |
41 | Bankköltség | 5 000 | 4 609 | 5 512 | 6 000 | 488 | 8,85% | ||
42 | Biztosítási díjak | 8 500 | 8 910 | 9 539 | 10 000 | 461 | 4,83% | ||
43 | Hatósági díjak | 5 000 | 4 533 | 6 364 | 6 400 | 36 | 0,57% | ||
44 | 7 | Egyéb szolgáltatások értéke | 18 500 | 18 052 | 21 415 | 22 400 | 985 | 4,60% | |
45 | 8 | Eladott áruk beszerzési értéke | 13 000 | 15 244 | 17 081 | 20 000 | 2 919 | 17,09% | |
46 | 9 | Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke | 53 000 | 45 312 | 51 998 | 52 000 | 2 | 0,00% | |
47 | IV. | Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09) | 737 144 | 646 053 | 796 734 | 902 764 | 106 030 | 13,31% | |
48 | Munkabérek | 503 809 | 436 341 | 545 095 | 561 244 | 16 149 | 2,96% | ||
49 | Közfoglalkoztatotti munkabér | 4 200 | 2 858 | 3 058 | 250 | –2 808 | –91,82% | ||
50 | Megbízási díj | 165 000 | 158 482 | 198 539 | 200 000 | 1 461 | 0,74% | ||
51 | Tiszteletdíjak | 780 | 650 | 970 | 970 | 0,00% | |||
52 | Egyéb jogviszony alapján történő kifizetések (EKHO, EFO) | 15 000 | 12 075 | 15 030 | 15 000 | –30 | –0,20% | ||
53 | 10 | Bérköltség összesen | 688 789 | 610 406 | 762 692 | 777 464 | 14 772 | 1,94% | |
54 | Betegszabadság | 5 000 | 4 169 | 4 783 | 4 500 | –283 | –5,92% | ||
55 | Utiköltség térítés, saját gk.haszn. költségtérítése | 7 500 | 7 837 | 9 857 | 9 000 | –857 | –8,69% | ||
57 | Egyéb béren kívüli juttatások | 29 371 | 20 000 | –9 371 | –31,91% | ||||
58 | Reprezentáció | 100 | 173 | 185 | 100 | –85 | –45,95% | ||
59 | Egyéb kifizetések | 11 500 | 4 766 | 5 999 | 6 000 | 1 | 0,02% | ||
60 | 11 | Személyi jellegű egyéb kifizetések összesen | 24 100 | 16 945 | 50 195 | 39 600 | –10 595 | –21,11% | |
61 | 12 | Bérjárulékok | 89 614 | 63 579 | 83 735 | 86 000 | 2 265 | 2,70% | |
62 | V. | Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12) | 802 503 | 690 930 | 896 622 | 903 064 | 6 442 | 0,72% | |
63 | VI. | Értékcsökkenési leírás | 155 000 | 124 784 | 164 539 | 160 000 | –4 539 | –2,76% | |
64 | Iparűzési adó | 2 000 | 94 | 1 023 | 1 000 | –23 | –2,25% | ||
65 | Építményadó | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
66 | Egyéb nem részl. ráfordítások | 4 000 | 5 551 | 9 576 | 9 500 | –76 | –0,79% | ||
67 | Arányosítás miatt le nem vonható Áfa | 11 000 | 9 587 | 13 061 | 13 000 | –61 | –0,47% | ||
68 | Térítésmentes vagyonátadás – Tao-s beruh. | 665 000 | 844 921 | 844 921 | –844 921 | –100,00% | |||
69 | VII. | Egyéb ráfordítások | 682 000 | 860 153 | 868 581 | 23 500 | –845 081 | –97,29% | |
70 | ebből: értékvesztés | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
71 | A. | ÜZEMI (ÜZLETI) TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (I±II+III–IV–V–VI–VII) | 2 453 | –179 375 | 3 377 | 132 | –3 245 | –96,09% | |
72 | 13 | Kapott (járó) osztalék és részesedés | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
73 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
74 | 14 | Részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
75 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
76 | 15 | Befektetett pénzügyi eszközök kamatai, árfolyamnyereség | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
77 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
78 | 16 | Egyéb kapott kamatok, kamatjellegű bevételek | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
79 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
80 | 17 | Pénzügyi műveletek egyéb bevételei | 60 | 209 | 243 | 220 | –23 | –9,47% | |
81 | VIII. | Pénzügyi műv. bevételei (13+14+15+16+17) | 60 | 209 | 243 | 220 | –23 | –9,47% | |
82 | 18 | Részesedésekből származó ráfordítások, árfolyamveszteségek | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
83 | ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
84 | 19 | Befektetett pénzügyi eszközökből származó ráfordítások, árfolyamveszteségek | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
85 | ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
86 | 20 | Fizetendő kamatok kamatok és kamatjellegű ráfordítások | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
87 | ebből: kapcsolt vállalkozásoknak | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
88 | 21 | Részesedések, értékpapírok, tartósan adott kölcsönök, bankbetétek értékvesztése | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
89 | ebből: kapcsolt vállalkozásoknak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
90 | 22. | Pénzügyi műveletetek egyéb ráfordításai | 50 | 107 | 203 | 115 | –88 | –43,35% | |
91 | IX. | Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19±20+21+22) | 50 | 107 | 203 | 115 | –88 | –43,35% | |
92 | B. | PÉNZÜGYI MŰVELETEK EREDMÉNYE (VIII–IX) | 10 | 102 | 40 | 105 | 65 | 162,50% | |
93 | C. | ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (±A±B) | 2 463 | –179 273 | 3 417 | 237 | –3 180 | –93,06% | |
94 | X. | Adófizetési kötelezettség | 0 | 60 | –60 | –100,00% | |||
95 | D. | ADÓZOTT EREDMÉNY (±C–X) | 2 463 | –179 273 | 3 357 | 237 | –3 120 | –92,94% |
Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
5000 Szolnok, Tiszaligeti sétány 2.
Telephely megnevezése | Üzemelési óraszám (óra/év) | Látogatott- ság (fő/év) | Vízdíj (Ft/év) | Villamos energia díj (Ft/év) | Gázdíj (Ft/év) | Bérleti díj* (Ft/év) | Anyag- és szolgáltatási klt. (Ft/év) | Érték- csökkenés (Ft/év) | Bér- költségek (Ft/év) | Költségek összesen (Ft/év) | Önköltség (Ft/óra) | Önköltség (Ft/fő) | |
Városi Sportcsarnok | 5 224 | 42 544 | 252 398 | 7 271 960 | 11 889 500 | 325 657 | 8 814 652 | 11 895 681 | 27 900 753 | 68 350 601 | 13 084 | 1 607 | |
Holt-Tiszai Vízisport Központ | 5 824 | 9 412 | 392 981 | 7 392 433 | 3 295 794 | 1 086 000 | 6 918 424 | 8 027 214 | 45 754 518 | 72 867 364 | 12 512 | 7 742 | |
Tenisz pálya | 0 | 0 | 0 | 269 133 | 105 250 | 3 031 417 | 612 725 | 198 120 | 0 | 4 216 645 | xxx | xxx | |
Fallabda pálya | 2 612 | 5 867 | 401 457 | 1 840 228 | 897 278 | 7 865 | 1 678 104 | 20 000 | 13 782 670 | 18 627 602 | 7 132 | 3 175 | |
Tiszaligeti műfüves pálya | 4 694 | 26 127 | 0 | 1 301 994 | 0 | 0 | 1 030 016 | 51 784 | 3 381 905 | 5 765 699 | 1 228 | 221 | |
Zöld-ház tornaterem | 3 640 | 14 747 | 0 | 185 137 | 0 | 2 271 111 | 509 239 | 384 384 | 6 279 095 | 9 628 966 | 2 645 | 653 | |
Széchenyi műfüves pálya | 4 745 | 4 204 | 0 | 119 736 | 0 | 0 | 31 996 | 8 720 | 5 673 314 | 5 833 766 | 1 229 | 1 388 | |
Kajak-kenu ház | 3 168 | 9 126 | 46 283 | 423 902 | 1 461 628 | 0 | 459 201 | 0 | 3 193 644 | 5 584 658 | 1 763 | 612 | |
Abonyi úti Judo központ | 2 602 | 20 840 | 21 796 | 184 584 | 662 368 | 0 | 90 438 | 232 933 | 0 | 1 192 119 | 458 | 57 | |
Főépület- öltözők használata | 4 694 | 0 | 302 742 | 1 903 502 | 1 628 287 | 0 | 2 474 708 | 877 494 | 0 | 7 186 733 | 1 531 | xxx | |
Véső úti Sportközpont | 5 420 | 39 377 | 297 211 | 3 459 387 | 4 746 243 | 3 891 518 | 14 791 348 | 8 863 785 | 81 207 032 | 117 256 524 | 21 634 | 2 978 | |
Véső úti Strand | 3 714 | 75 000 | 38 789 243 | 40 571 781 | 458 498 | 1 522 266 | 105 975 547 | 9 725 496 | 117 717 643 | 314 760 474 | 84 750 | 4 197 | |
Egyéb kiszolgáló létesítmények költségei | 0 | 0 | 59 259 | 2 913 647 | 15 636 | 11 800 332 | 3 583 099 | 5 627 804 | 1 192 519 | 25 192 296 | xxx | xxx | |
Rozárium és Verseghy Park | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 846 666 | 14 691 552 | 0 | 0 | 15 538 218 | xxx | xxx | |
* Azon létesítmények, amelyek esetében bérleti díj nem került feltüntetésre, azok vagyon kezelésben lévő létesítmények vagy a kapcsolódó bérleti díj el nem különíthetően kerül megfizetésre a bérbe adónak más létesítmények bérleti díjával együtt. |
mely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (nevében eljáró Szalay Ferenc polgármester) Szolnok, Kossuth tér 9., mint támogató,
másrészről
neve: Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
címe: Szolnok, Tiszaligeti sétány 2.
képviselője: Rózsa József
közhasznú minősítése: közhasznú
adóhatóságnak bejelentett pénzforgalmi jelzőszáma: 11745004 – 20137412
adóigazgatási azonosító száma: 21064371–2–16
telefonszáma, fax száma: 56/423–902
e-mail címe: titkarsag@szolsport.hu
mint támogatott (együttes említésük esetén: szerződő felek) között
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 320/2022.(XII.15.) határozatában foglaltak alapján a támogatott 2023. január 1. napjától 2023. december 31. napjáig terjedő időszakban történő támogatására vonatkozó – támogatási szerződés (továbbiakban: támogatási szerződés) módosítására.
1. Szerződő felek a támogatási szerződést a következők szerint módosítják:
1.1. A támogatási szerződés 1. pontjában szereplő
„1. Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján 672 982 836,-Ft-ot, azaz hatszázhetvenkettőmillió-kilencszáznyolcvankétezer-nyolcszázharminchat forintot biztosít az alábbiak szerint:
A) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
541 448 836,-Ft-ot, azaz ötszáznegyvenegymillió-négyszáznegyvennyolcezer-nyolcszázharminchat forintot utal át támogatás céljából, a támogatottal kötött –Szolnok Megyei Jogú Közgyűlésének 64/2009. (III.26.) sz. határozatával jóváhagyott – Közhasznúsági szerződés (a továbbiakban: Közhasznúsági szerződés) I. 1. pontjában meghatározott sportlétesítmény működtetésére, valamint a Támogatott által működtetett sportlétesítményeket használó – nem hivatásos – sportszervezetek edzéseihez, valamint a – nem hivatásos – verseny-, diák-, és szabadidősport rendezvényeihez szükséges létesítmény-feltétel biztosítási tevékenységre 2023. január 1. napjától 2023. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban.
B) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
131 534 000 Ft-ot, azaz százharmincegymillió-ötszázharmincnégyezer forintot utal át támogatás céljából, melyből
44 862 000 Ft-ot, azaz negyvennégymillió-nyolcszázhatvankétezer forintot a Közhasznúsági szerződés I. 2. pontjában szervezés és egyéb sportszakmai tevékenység ellátására, továbbá
86 672 000 Ft-ot, azaz nyolcvanhatmillió-hatszázhetvenkétezer forintot a Közhasznú szerződés I. 3. pontjában meghatározott utánpótlás-nevelés sportszakmai tevékenység 2023. január 1. napjától 2023. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban. „
szövegrész helyébe
„1. Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján 811 960 000,-Ft-ot, azaz nyolcszáztizenegymillió-kilencszázhatvanezer forintot biztosít az alábbiak szerint:
A) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
663 812 000,-Ft-ot, azaz hatszázhatvanhárommillió-nyolcszáztizenkétezer forintot utal át támogatás céljából, a támogatottal kötött –Szolnok Megyei Jogú Közgyűlésének 64/2009. (III.26.) sz. határozatával jóváhagyott – Közhasznúsági szerződés (a továbbiakban: Közhasznúsági szerződés) I. 1. pontjában meghatározott sportlétesítmény működtetésére, valamint a Támogatott által működtetett sportlétesítményeket használó – nem hivatásos – sportszervezetek edzéseihez, valamint a – nem hivatásos – verseny-, diák-, és szabadidősport rendezvényeihez szükséges létesítmény-feltétel biztosítási tevékenységre 2023. január 1. napjától 2023. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban.
B) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
148 148 000 Ft-ot, azaz száznegyvennyolcmillió-száznegyvennyolcezer forintot utal át támogatás céljából, melyből
73 001 000 Ft-ot, azaz hetvenhárommillió-egyezer forintot a Közhasznúsági szerződés I. 2. pontjában szervezés és egyéb sportszakmai tevékenység ellátására, továbbá
75 147 000 Ft-ot, azaz hetvenötmillió-száznegyvenhétezer forintot a Közhasznú szerződés I. 3. pontjában meghatározott utánpótlás-nevelés sportszakmai tevékenység 2023. január 1. napjától 2023. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban.”
szöveg lép.
1.2. A támogatási szerződés melléklete helyébe jelen szerződés melléklete lép.
2. Jelen támogatási szerződés módosítás az aláírás napján lép hatályba, a támogatási szerződés jelen módosítással nem érintett részei változatlan tartalommal hatályban maradnak.
3. Szerződő felek a fentieket, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, elolvasás és értelmezés után a mai napon helybenhagyólag aláírták.
Szolnok, 2023.
..................................... | ..................................... | |
támogatott | támogató | |
Rózsa József | Szalay Ferenc | |
ügyvezető igazgató | polgármester | |
Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. | Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata |
adatok ezer Ft-ban | |||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Sportlétesítmény működtetése | Egyéb sportszakmai tevékenység | Utánpótlás- nevelés sportszakmai tevékenység | Összesen | ||
1. | Tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó bevételek önkormányzati támogatás nélkül | 85 539 | 4 461 | 80 000 | 170 000 | ||
2. | 5 | Anyagköltségek összesen | 245 000 | 500 | 7 000 | 252 500 | |
3. | 6 | Igénybe vett szolgáltatások értéke | 131 109 | 55 891 | 19 000 | 206 000 | |
4. | 7 | Egyéb szolgáltatások értéke | 7 000 | 500 | 2 000 | 9 500 | |
5. | 9 | ELÁBÉ+Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke | 20 000 | 0 | 0 | 20 000 | |
6. | IV. | Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+09) | 403 109 | 56 891 | 28 000 | 488 000 | |
7. | 10 | Bérköltség összesen | 295 952 | 19 000 | 111 087 | 426 039 | |
8. | 11 | Személyi jellegű egyéb kifizetések összesen | 5 290 | 0 | 2 800 | 8 090 | |
9. | 12 | Bérjárulékok | 42 000 | 1 571 | 13 260 | 56 831 | |
10. | V. | Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12) | 343 242 | 20 571 | 127 147 | 490 960 | |
11. | kisértékű tárgyi eszk.beszerzése | 3 000 | 3 000 | ||||
12. | Önkormányzati támogatások összege (Bevételek-kiadások) | –663 812 | –73 001 | –75 147 | –811 960 |
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Városi Sportcsarnok rendszeres használatát a 2023. január 1-december 31. közötti időszakra vonatkozóan az alábbiak szerint határozza meg:
1.
a) az Olajbányász 2020 Kosárlabda Klub Korlátolt Felelősségű Társaság felnőtt csapata
b) Szolnoki Röplabda Klub
2.
A Városi Sportcsarnok használata során prioritásként figyelembe kell venni a városi kulturális és egyéb rendezvényeket, a kiemelt diák- és szabadidősport programok biztosítását, valamint az üzemeltető Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. üzleti tervében meghatározott gazdálkodás szempontjait.