Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 53/2023. (III.30.) határozata

az „ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY” alapító okiratának módosításáról

Módosította: 99/2023. (IV.27.) közgyűlési határozat 143/2023. (V.25.) közgyűlési határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:391. §-a, és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény alapján az alábbi határozatot hozza:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az „ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY” alapító okiratának módosítását és a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát jelen határozat 1. és 2. mellékletében foglaltak szerint jóváhagyja.

2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert, hogy az alapító nevében a szükséges intézkedéseket tegye meg, és a mellékletek szerinti alapító okirat módosítást, az alapító okirat változásokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét, valamint a változásbejegyzési kérelmet, a Szolnoki Törvényszékhez nyújtsa be, a változások bejegyzése céljából.

3  * . Az alapító okirat módosításának nyilvántartásba vételét követően a közzétételről gondoskodni szükséges.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző

Dr. Versitz Éva aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

érintett szervezet a Személyügyi osztály által

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester címzetes főjegyző

1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 53/2023. (III. 30.) határozatához

Az „ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY” alapító okiratának módosítása

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az „ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY” alapító okiratát a következők szerint módosítja:

Az alapító okirat 7. pontjában A Kuratórium tagjai:

„Holló Zoltán (5000 Szolnok, Bimbó út 55.)

Makainé Nagy Marianna (5053 Szászberek, Bajcsy-Zsilinszky u. 15.)” szövegrész helyébe

Mihályné Panyik Csilla Mária (5082 Tiszatenyő, Alkotmány utca 34/A.)

Gyuricza- Vincze Ildikó (5000 Szolnok, Kaán Károly u. 24. TT./15.)” szöveg lép.

Romhányi Beáta „(5000 Szolnok Jósika út 17.3/10)” szövegrész helyébe

„(5085 Rákóczifalva, Szent László király út 34/A.)” szöveg lép.

Az alapító okirat 9./ pontjában A Közalapítvány képviselete:

Romhányi Beáta „(5000 Szolnok Jósika út 17.3/10)” szövegrész helyébe

Romhányi Beáta „(5085 Rákóczifalva, Szent László király út 34/A.)” szöveg lép.

Az alapító okirat 10./ pontjában A Közalapítvány működésének és gazdálkodásának ellenőrzése:

„A Felügyelő Bizottság elnöke:

Dr. Kormosné Szombati Márta Erzsébet Szolnok, Fényes Adolf u. 68.

A Felügyelő Bizottság tagjai:

Dr. Farády Zoltán Szolnok, Tarló u. 2.

Nagy György Zoltán Szolnok, Botár I. út 2. V/43.” szövegrész helyébe

„A Felügyelő Bizottság elnöke:

Bagdi Sándorné 5000 Szolnok, Meder u. 20. fsz.1.a.

A Felügyelő Bizottság tagjai:

Szabó István Dezső 5000 Szolnok, Aradi u. 8. 2/4.

Barta István 5000 Szolnok, Delta utca 20.

szöveg lép.

Kelt, Szolnok, 2023. március 30.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
Alapító nevében

Szalay Ferenc

Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere

2. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 53/2023. (III. 30.) határozatához

„ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY”
Módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt Alapító Okirata

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata elhatározta „A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló” 1993. évi III. tv.-ben meghatározott feladatainak ellátása érdekében az alábbi

„ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY”

létrehozását.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint alapító, a közalapítvány Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil törvény) rendelkezéseinek megfelelő továbbműködése érdekében az alapító okiraton a szükséges változásokat átvezette.

1. A Közalapítvány neve: „ESÉLY A DÍJHÁTRALÉKOSOKNAK KÖZALAPÍTVÁNY”

2. A Közalapítvány székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

Az alapító neve, székhelye: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

3. A Közalapítvány célja:

A szociálisan rászorult és együttműködő

– hátralékosok díjhátralékának csökkentése a távhőszolgáltatás, víz- és csatornadíj, melegvíz-szolgáltatás, lakbér és szemétszállítás területén,

– lakásfenntartási támogatást nyújtani olyan családoknak, akik az Önkormányzattól nem részesülhetnek támogatásban,

– megelőzni azt, hogy az átmenetileg nehézséggel küzdők nagy díjhátralékot halmozzanak fel,

– ellensúlyozni az esetleges díjemelés legsúlyosabb hátrányait.

A Közalapítvány célja szerinti besorolása és a besorolás kódja:

Szociális tevékenység, besorolási kód: 0800

Egyéb, besorolási kód: 1900

4. A Közalapítvány vagyona:

A Közalapítvány vagyona 1 000 000,- Ft, azaz Egymillió forint, melyet az alapító a Közalapítvány létrehozásával egyidejűleg rendelkezésre bocsát és egyben kötelezettséget vállal, hogy minden évben március 31-ig legalább ugyanilyen összeget a Közalapítványnak befizet.

5. A Közalapítvány nyitott, ahhoz bármely magán vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet pénzbeli adománnyal, vagyonrendeléssel csatlakozhat, ha a Közalapítvány céljait elfogadja.

A csatlakozás elfogadásáról a Kuratórium dönt.

Az alapító és a csatlakozó az alapítvány részére juttatott vagyont nem vonhatja el és nem követelheti vissza.

6. Az alapító a Közalapítvány az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil törvény) szerinti közhasznú szervezetként működik. A Közalapítvány szociális tevékenység gyakorlására valamint, hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése közhasznú tevékenységet végez, ezekkel szolgálja a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben helyi önkormányzatok feladataként meghatározott közfeladatokat.

A Közalapítvány

– gazdasági-vállalkozási tevékenyéget csak közhasznú vagy a jelen alapító okiratban meghatározott cél szerinti tevékenység megvalósítását nem veszélyeztetve végez;

– gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen alapító okiratában meghatározott közhasznú tevékenységére fordítja;

– közvetlen politikai tevekénységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

A kuratórium köteles gondoskodni arról, hogy a közalapítvány működése, valamint a közalapítványi pénzeszközök felhasználása alapján egyaránt kizárható legyen, hogy az adományozott összeget akár közvetlenül, akár valamely szolgáltatással összefüggésben, előre meghatározott vagyoni előny megszerzése vagy nyújtása érdekében adják.

7. A Közalapítvány kezelő szerve:

A Közalapítvány kezelő szerve és egyben képviselője a Kuratórium.

A kuratórium biztosítja a közalapítványnak az alapító okiratban meghatározottak szerinti folyamatos működését, gondoskodik a közalapítvány vagyonának az alapító okiratban rögzített céloknak megfelelő felhasználásáról. Meghatározza a kitűzött cél megvalósításához szükséges tárgyi és személyi feltételeket, gondoskodik azok biztosításáról.

A Kuratórium jogköre:

– a Közalapítvány képviselete,

– a Közalapítványi vagyon kezelése, a vagyonnal rendelkezés, használat, hasznosítás, a vagyon megőrzése,

– gondoskodik arról, hogy a Közalapítvány mindenben megfeleljen a Civil törvény közhasznú szervezetekről szóló rendelkezéseiben meghatározott közhasznú szervezet feltételeinek,

– dönt a Közalapítványhoz csatlakozás elfogadásáról,

– a Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásáról,

– dönt mindazokban a kérdésekben, amelyeket a jogszabály a kuratórium kizárólagos hatáskörébe utal.

A Kuratórium 5 főből áll.

Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.

Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.

Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.

Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.

A közalapítvány kedvezményezettje és annak közeli hozzátartozója nem lehet a kuratórium tagja.

Az alapító és közeli hozzátartozói nem lehetnek többségben a kuratóriumban.

A Kuratórium elnökét és tagjait az alapító határozatlan időre jelöli ki.

A Kuratóriumot az elnök képviseli.

A Kuratórium elnöke: Andrási Imre (5000 Szolnok, Mályva u. 21.)

A Kuratórium tagjai: Horváth István (5000 Szolnok, Bartók Béla út 91.)

Mihályné Panyik Csilla Mária (5082 Tiszatenyő, Alkotmány utca 34/A.)

Gyuricza- Vincze Ildikó (5000 Szolnok, Kaán Károly u. 24. TT./15.)

Romhányi Beáta (5085 Rákóczifalva, Szent László király út 34/A.)

A kuratóriumi tagság megszűnik:

a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával,

b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével,

c) visszahívással,

d) lemondással,

e) a kuratóriumi tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével,

f) a kuratóriumi tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával,

g) a kuratóriumi taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.

Visszahívási okok:

A kuratórium elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.

A Kuratórium akkor határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van.

A Kuratórium döntéseit nyílt szavazással (kézfelemeléssel), egyszerű szótöbbséggel hozza. Az elnök név szerinti szavazást is elrendelhet.

A Kuratórium döntéseiről nyilvántartást kell vezetni, mely nyilvántartásnak tartalmaznia kell a döntés tartalmát, a meghozatal időpontját, hatályát, valamint a döntést támogatók és ellenzők számarányát és (ha lehetséges) személyét. A nyilvántartás dokumentálásáról a Kuratórium elnöke a Kuratórium üléseiről készített jegyzőkönyvek áttekinthetően sorba rendezett tárolásával gondoskodik.

A Kuratórium elnöke a Kuratórium döntéseiről az érintetteket a döntés meghozatalától számított 15 napon belül köteles írásban értesíteni, és a döntéseket ugyanezen határidőn belül Szolnok Megyei Jogú Város honlapján nyilvánosságra hozni.

A Közalapítvány működésével kapcsolatban keletkezett iratokba – a személyiségi jogok tiszteletben tartása mellett, azok sérelme nélkül – bárki betekinthet. A betekintést a Kuratórium elnöke biztosítja. Az általános betekintési jog alól kivételt képeznek azok az iratok, amelyek a személyiségi jogok védelmére tekintettel nem nyilvánosak, továbbá kivételt képez az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglalt személyes adatok köre. Az éves közhasznúsági mellékletbe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.

A Közalapítvány szolgáltatásait pályázat, vagy kérelem alapján lehet igénybe venni.

A Kuratórium elnöke a közalapítvány beszámolóit és a közhasznúsági mellékletet Szolnok Megyei Jogú Város honlapján közzéteszi, a közalapítvány szolgáltatási igénybevétele módját Szolnok Megyei Jogú Város honlapján hozza nyilvánosságra.

A Kuratórium üléseit szükség szerint, de legalább félévente tartja.

Az ülést az elnök hívja össze, de bármely tag kezdeményezheti és három tag kezdeményezése esetén, vagy ha a Felügyelő Bizottság indítványozza, 30 napon belül össze kell hívni.

Az ülések napirendjét írásban, 8 nappal az ülés előtt kell közölni.

A Kuratórium ülései nyilvánosak, azonban a nyilvánosság jogszabályban meghatározott esetekben korlátozható.

A kuratórium társadalmi munkában látja el feladatát.

8. A Közalapítványi vagyon felhasználásának módja:

– A Közalapítvány vagyonának mindenkori 5%-át kockázati céltartalékolás címén meg kell őrizni.

A kockázati céltartalék a Kuratórium egyhangú döntése alapján használható fel.

A kockázati céltartalékokat – értékmegőrző jelleggel a Kuratórium elhatározása szerint – vállalkozási kockázattal nem járó módon kell befektetni.

Egyebekben a Közalapítvány vagyonát céljai elérése érdekében korlátozásmentesen felhasználhatja.

– A Kuratórium a rendelkezésre álló pénzösszeg függvényében dönt a Közalapítványi javak felhasználásának mértékéről és sorrendjéről.

– A Kuratórium pályázat vagy kérelem alapján dönt a támogatás odaítéléséről. A pályázati felhívás nem tartalmazhat olyan feltételt, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat. A Közalapítvány pályázat kiírása nélkül évente a vagyona 5%-ának mértékéig, de legfeljebb összesen egymillió forint (közvetlen vagy közvetett) támogatást nyújthat az alapító okiratban foglalt célokra.

– A vagyon elhelyezésére bankszámlát kell nyitni.

– A Kuratórium a Közalapítvány működéséről és gazdálkodásának eredményéről évente az alapítónak írásban beszámol és létesítő okirata szerinti tevékenységének valamint gazdálkodásának legfontosabb adatait a helyi sajtóban Szolnok Megyei Jogú Város honlapján közzéteszi.

– A Közalapítvány éves beszámolót és közhasznúsági mellékletet készít. Az éves beszámolót a Kuratórium elnöke a Felügyelő Bizottság véleményével együtt terjeszti a Kuratórium elé jóváhagyásra. Az éves beszámoló jóváhagyásáról a Kuratórium egyszerű szótöbbséggel hozott határozattal dönt.

– A vagyonfelhasználás folyamatos ellenőrzését a Felügyelő Bizottság végzi.

– A Közalapítvány csak olyan gazdálkodó szervezetben vehet részt, amelyben legalább többségi befolyással (Ptk. 8:2. §) rendelkezik, és amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulása mértékét. A Közalapítvány által létrehozott gazdálkodó szervezet további gazdálkodó szervezetet nem alapíthat, és gazdálkodó szervezetben részesedést nem szerezhet. A Közalapítvány alapítványt nem hozhat létre, ahhoz nem csatlakozhat, azzal nem egyesíthető, a Közalapítvány alapítvány alapító jogainak gyakorlására nem jelölhető ki.

9. A Közalapítvány képviselete:

A Közalapítványt a Kuratórium elnöke, Andrási Imre (5000 Szolnok, Mályva u. 21.) és Romhányi Beáta (5085 Rákóczifalva, Szent László király út 34/A.) valamint Horváth István (5000 Szolnok, Bartók Béla út 91.) kuratóriumi tagok képviselik. A képviselethez, valamint a Közalapítvány bankszámlája feletti rendelkezéshez minden esetben az elnök és egy képviseletre jogosult személy együttes aláírása szükséges akként, hogy a közalapítvány neve alá a teljes nevüket aláírják.

A Közalapítvány alkalmazottai fölött a munkáltatói jogokat a Kuratórium elnöke gyakorolja.

10. A Közalapítvány működésének és gazdálkodásának ellenőrzése:

A Közalapítvány működésének és gazdálkodásának ellenőrzésére az alapító 3 tagú Felügyelő Bizottságot jelöl ki határozatlan időtartamra.

A Felügyelő Bizottság elnökét az alapító jelöli ki.

A Felügyelő Bizottság elnöke:

Bagdi Sándorné 5000 Szolnok, Meder u. 20. fsz.1.a.

A Felügyelő Bizottság tagjai:

Szabó István Dezső 5000 Szolnok, Aradi u. 8. 2/4.

Barta István 5000 Szolnok, Delta utca 20.

A Felügyelő Bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.

A Felügyelő Bizottság a vezető tisztségviselőktől jelentést, a Közalapítvány munkavállalóitól pedig tájékoztatást, felvilágosítást kérhet, továbbá a Közalapítvány könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgáltathatja.

A Felügyelő Bizottság tagjai a Kuratórium ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek.

A Felügyelő Bizottság köteles a Kuratórium összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

a) a Közalapítvány működése során olyan jogszabálysértés, vagy a Közalapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a Kuratórium döntését teszi szükségessé,

b) vezető tisztségviselő felelősségét megalapozó tény merül fel.

A Felügyelő Bizottság indítványára a Kuratóriumot 30 napon belül össze kell hívni, ha pedig ez nem történik meg, akkor a Felügyelő Bizottság jogosult annak összehívására.

Ha a Kuratórium vagy az alapító a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedést nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó felügyeleti szervet.

A Közalapítvány gazdálkodásának általános szabályaira, a tevékenységének nyilvántartására és a beszámolására Civil törvényben foglaltak irányadók.

A felügyelő bizottsági tagság megszűnik:

a) határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával,

b) megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével,

c) visszahívással,

d) lemondással,

e) a tag halálával vagy jogutód nélküli megszűnésével,

f) a tag cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával,

g) a taggal szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.

Visszahívási okok:

A felügyelő bizottság elnökének, tagjának tevékenysége nem szolgálja a közalapítvány érdekeit vagy megrendül a belé vetett bizalom.

11. Az összeférhetetlenség szabályai:

A Kuratórium és a Felügyelő Bizottság elnöke és tagjai összeférhetetlenségére a Ptk.-ban, a Civil törvényben és a Közalapítványra vonatkozó hatályos jogszabályokban meghatározott összeférhetetlenségi szabályokat kell alkalmazni.

A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek a közeli hozzátartozója (Ptk. 8:1. § (1) bek. 1. pont) a határozat alapján

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül,

b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.

Nem lehet a Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja az a személy, aki

a) a Kuratórium elnöke vagy tagja,

b) a Közalapítvánnyal e megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másként nem rendelkezik.

c) a Közalapítvány cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat,

d) az a)–c) pontokban meghatározott személyek hozzátartozója.

A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig –,

a) amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,

b) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,

c) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki,

d) amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette vagy törölte.

A Kuratórium és a Felügyelő Bizottság elnöke és tagja, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

12. A Közalapítvány megszűnése

– Megszűnik a Közalapítvány, ha a bíróság megszünteti, ha céljainak megvalósítása lehetetlenné válik (az alapítók kérelmére az ügyész keresete alapján),

– A bíróság megszüntetheti, ha a Kuratórium a Közalapítvány céljait veszélyezteti és az alapító a kijelölést nem vonja vissza, és kezelőként más szervet sem jelöl ki,

A közalapítvány határozatlan időre alakul, jogutód nélküli megszűnése esetén – a hitelezők kielégítése után – az alapítót illeti meg az általa a közalapítvány alapításakor rendelkezésére bocsátott vagyon. Az alapító ezen vagyon hasznosítása során a jogszabályok alapján köteles eljárni.

Nyilatkozat:

A Közalapítvány politikamentes társadalmi kezdeményezés, pártoktól független, azoktól támogatást nem kap, országgyűlési képviselőt nem állított és nem támogatott, ezeket a jövőben sem teheti.

A Közalapítvány politikai tevékenységet nem folytathat és nem támogathat.

Záró rendelkezések:

Az alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény vonatkozó rendelkezései, illetve az alapítványok működéséről és gazdálkodásáról szóló egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.

A Közalapítvány alapító okiratának módosítását (módosításokkal egybeszerkesztett szövegét) az alapító honlapján közzé kell tenni.

A létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat – módosítások alapján hatályos tartalmának.

Szolnok, 2023. március 30.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

Alapító nevében
Szalay Ferenc

Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere