Módosította: 107/2024. (IV.25.) közgyűlési határozat
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pontja és 107. §-a alapján, figyelemmel Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 18. §-ára, a sportról szóló 2004. évi I. törvény, a Szolnok Megyei Jogú Város sportjáról szóló 28/2003. (X.13.) önkormányzati rendelet, valamint Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. alapító okiratának IV. fejezete rendelkezéseire az alábbi határozatot hozza:
1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2024. évi üzleti tervének módosítását a határozat 1. melléklete szerint jóváhagyja.
2. * Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2024. január 1-jétől 2024. december 31-ig terjedő időszakra vonatkozó támogatási szerződésének módosítását a határozat 2. melléklete szerint jóváhagyja, és felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert annak aláírására.
Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester
Fejér Andor alpolgármester
Györfi Mihály alpolgármester
Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző
Dr. Versitz Éva aljegyző
Polgármesteri Hivatal igazgatói
Rózsa József, a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. ügyvezetője
Szalay Ferenc s. k. | Dr. Sebestyén Ildikó s. k. | |
polgármester | címzetes főjegyző |
A cég elnevezése: Szolnoki Sportcentrum, Sportiskola és Sportszervező Szolgáltató Nonprofit és Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
Bejegyezve: 2008. december 31.
Cg. Szám: 16–09–010669/3
Székhelye: 5000 Szolnok Tiszaligeti sétány 2.
Adószáma: 21064371–2–16
Közhasznúsági fokozat: közhasznú
Tag: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. alapvetően Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, illetőleg a sportról szóló 2004. évi I. törvényben meghatározott közfeladatokat látja el.
A Nonprofit Kft. kiemelt feladatai:
1. A használatában lévő ingatlanok, sportlétesítmények működtetésével a város lakosságának és intézményeinek komplex sport és egészséges életmód iránti igényeinek kiszolgálása. Működési teret biztosít a város területén működő sporttal foglalkozó jogi és nem jogi személyiségű csoportoknak, közösségi kezdeményezéseknek, a város lakosságának. A Sportcentrum feladatkörébe tartozik több kiemelt sportlétesítmény. Így többek között a Véső úti Sportközpont, Strandfürdő és Atlétika Centrum, Holt-Tiszai Vízisport Központ, Városi Sportcsarnok, műfüves sportpályák, mint közhasznú sport és szabadidős-létesítmények.
2. Részt vesz Szolnok város sport életét, a lakosság egészségét és életminőségét érintő rendezvények és programok szervezésében, lebonyolításában, az egészséges életmódra nevelés kialakításában, valamint mindezek megvalósítása érdekében a lehetőségek biztosításában.
3. Tehetséggondozás, utánpótlás-nevelés biztosítása, a „Szolnoki Sportiskola” 9 szakosztályának működtetése.
4. Az elmúlt években a Sportcentrum feladatellátása, tevékenysége a klasszikus közhasznú működési célokon kívül – az Alapító döntései alapján – jelentős fejlesztési, beruházási programokkal bővült.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. az Alapító Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata által jóváhagyott Alapító Okirata és az Alapítóval kötött közhasznúsági szerződés alapján három kiemelt területen látja el közhasznú feladatait az általános feladatmeghatározásnak megfelelően:
1. sportlétesítmények működtetése
2. utánpótlás-nevelés, tehetséggondozás (Szolnoki Sportiskola)
3. rendezvényszervezés
A három kiemelt közhasznú feladatcsoporttal a Szolnok Sportcentrum Nonprofit Kft. hozzájárul Szolnok lakosai számára a közösségi együttélés, a városmarketing, turizmus, sport-túrizmus erősítéséhez és részt vesz a fejlesztések, beruházások hatékony, célszerű megvalósításában.
Fontosnak gondolom még a foglalkoztatás területén jelentkező feladatainkat is a 136 fő munkavállaló, valamint a sport és egyéb területen 83 fő állandó megbízással rendelkező személy foglalkoztatása tekintetében. A közfoglalkoztatottak tekintetében 2023.03.01.-től már nincs közfoglalkoztatás keretében közvetített munkavállalónk.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2024. évi Üzleti Tervének összeállítását
– egyrészt a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának tulajdonában lévő gazdasági társaságokra vonatkozó útmutatás;
– másrészt Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 3/2024. (II.29.) önkormányzati rendelete;
– harmadrészt az infláció okozta gazdasági helyzet hatásainak kezelése, és az egyéb kockázati tényezők számbavétele;
– negyedrészt a nagyösszegű közvetlen és közvetett állami támogatások alakulása befolyásolta.
2024. évi alapítói támogatás a fentiekben leírt 3 közhasznú szakmai feladat megbontásával, az előző év gazdálkodásának várható alakulása és a tervezés időpontjában már ismert, vagy előre vetített tényezők együtteseként került meghatározásra.
1. Külön döntés alapján önkormányzati támogatás, finanszírozás meghatározása:
a) „Egyéb” önkormányzati feladatokra;
b) Fejlesztések, beruházások. Itt kiemelt szempont a Tao-s fejlesztési program az áthúzódó programokkal együtt, valamint az új évadként jelentkező 2024/2025 évi fejlesztési elképzelései.
A 2024. évet érintő tervezett beruházási, fejlesztési programok külön fejezetben kerülnek bemutatásra.
Összességében az elmúlt évek alapján úgy értékelem, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. hatékonyan látja el / látta el azt az összetett és széleskörű feladatrendszert, melyet az Alapító meghatároz a részére. Ez a feladatrendszer folyamatosan bővült, mely egyrészt az innovációra, fejlesztésekre és a kihívásokra való „nyitottságot és készséget” feltételezi, másfelől egy település, egy önkormányzat számára is folyamatosan új tényezők és lehetőségek jelentkeznek, melyet több esetben a Sportcentrum hatékonyan és megbízhatóan ellátott.
A költségvetés nagyságrendjét tekintve, kapcsolódik még éves szinten több mint 350 millió forint utánpótlás-nevelés jogcímen futó kosárlabda és röplabda szakági program, amely meghatározó a Társaság gazdálkodásában. Ehhez hangsúlyozottan figyelembe kell venni, hogy a cégekkel, gazdasági társaságokkal évről-évre megkötendő tao támogatási szerződések összesített nagyságrendje nagyon képlékeny és előre pontosan nem tervezhető. A gazdasági környezet, az infláció hatása a támogatói kört jelentő gazdasági szektorokban is megmutatkozik. Az országos szinten meghatározott sportági támogatási keretek a 2023. gazdasági évben is a naptári év közepén már felhasználásra kerültek a sportklubok, egyesületek részéről, így a 2023. év második felében már támogatást a Sportcentrum sem tudott fogadni. Az ezen okból elmaradó tao-támogatások likviditási nehézséget okozhatnak a 2024. I. félévében is. Várhatóan a támogatási összegek jelentős része a sportévad végén, 2024. június hónapban kerül folyósításra a Sportcentrum részére az éves társasági adó bevallásának határidejét követően.
Ez az összetett feladat-rendszer ugyanakkor feltételezi a gazdasági társaság szervezetének, humán erőforrásának, vagyoni és eszköz ellátottságának folyamatos kontrollját, fejlesztését. Az üzemeltetésre kerülő létesítmények száma 2024. évben tovább növekedik. Így a munkavállalói létszám növekedése várható, előre láthatóan 8 fő főállású munkavállaló felvételével. A normál fluktuációból fakadó kilépő munkavállalók pótlására igyekszünk szakmailag kvalifikáltabb munkaerőt bevonni. A Szolnoki Sportcentrum jelenleg is társadalombiztosítási kifizetőhelyként működik.
Mindazonáltal, a majd minden városrészben elhelyezkedő létesítményekbe kilátogatók, a tehetséggondozásban napi szinten résztvevő több mint 1 500 fiatal sportoló, és az egész évet betöltő széleskörű rendezvényeken részt vevők kapcsán a Sportcentrum, Sportiskola kiemelkedően nagy – a létesítményeinkbe belépők, rendezvényeinkre kilátogatók számát nézve több százezer fő, akik konkrétan igénybe veszik szolgáltatásainkat – „eléréssel, lefedettséggel” végzi feladatát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. feladatát hatékonyan és célszerűen látja el, abban az értelemben, hogy az egységnyi önkormányzati támogatásra eső szolgáltatást igénybevevők száma nagy.
Továbbra is az alapítói célok megvalósításán kell maximálisan dolgoznunk a színvonalas szolgáltatások megteremtésével.
Ezt a jól kialakult feladatrendszert követi a 2024. évi Üzleti Terv az alábbiakban alátámasztott indoklásokkal.
A 2023. évben a ténylegesen végezhető tevékenységet a jelentkező energiaválság kapcsán hozott önkormányzati intézkedések korlátozottá tették a 2023. I. negyedévében (sportlétesítmények használata, hasznosítása). A létesítmények kihasználtságát sport vagy egyéb bérbeadások tekintetében hasonló intézkedések már nem gátolták az év hátralévő részében. Működésünkben igyekeztünk maximálisan visszatérni ezen helyzetet megelőző időszak látogatottsági szintjére.
A Kormány a humánerőforráshoz kapcsolódóan továbbra is adócsökkentési lehetőségeket biztosított az ukrajnai háború okozta veszélyhelyzet kapcsán, amely következtében 2022.09.01. hónaptól az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (EKHO-t) a kifizetőnek már nem kell megfizetni a veszélyhelyzet fennállása időtartamában. Ez éves szinten közel 18 millió Ft költségmegtakarítást eredményezett.
A Sportcentrum fejlődését, a továbblépés lehetőségét biztosítja a kiemelt vidéki sportszervezetek sportfejlesztési feladatainak ellátásával összefüggésben hozott 1410/2021. (VI.30.) sz. Kormány határozat. E közvetlen állami támogatás alapján 250.000.000,-Ft támogatásban részesültünk 2023.01.01. – 2024.01.31. időszakra vonatkozóan. A támogatás összege működési célú és beruházási, fejlesztési célú felhasználást egyaránt lehetővé tett. Ez a lehetőség a sportiskolai utánpótlásnevelés létszámnövekedéséhez kapcsolódó további sporteszközök, sportfelszerelések beszerzését is biztosítja, biztosította.
A támogatás kiutalása 2023.04.27. nappal teljes összegben megtörtént.
A 2023. évben az aszályos forró nyár kedvező lehetőséget biztosított Véső úti Strandfürdő üzemeltetéséhez, látogatottságához.
Az Atlétika Centrum országos és regionális atlétikaversenyekhez biztosított kiváló helyszínt több alkalommal is 2023. évben.
A biztonságos gazdálkodáshoz szükséges pénzügyi források 2023. évben alapvetően rendelkezésre álltak, köszönve Szolnok MJV Önkormányzatának és a kiemelt egyéb támogatásoknak.
A Sportcentrum pénzügyei rendezettek. Munkatársaink pozitív hozzáállásának köszönhetően Cégünk működőképességét megőrizte ebben, a remélhetőleg átmeneti inflációs időszakban is.
A 2023. évi gazdálkodást minimális pozitív eredménnyel tervezzük zárni.
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. közvetlen, az önkormányzat alapítói működési támogatása 2023. évben összesen 931 389 272,- forint.
A 22 különböző, elszámolási kötelezettséggel bíró működési támogatásnak köszönhetően az önkormányzati alaptámogatás összegéből 52 007 233,- Ft maradványösszeg keletkezett.
E maradványösszeget kérjük átcsoportosítani a 2024. évi működési alaptámogatás javára.
Fontos szem előtt tartani, hogy Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával közhasznú feladatok ellátása tárgyban kötött szerződésnek megfelelően 3 nagy szakmai területre vonatkozik az önkormányzati, alapítói támogatás.
2023. ÉVI ÖNKORMÁNYZATI ALAPÍTÓI ALAPTÁMOGATÁS ÖSSZESÍTÉSE TÁMOGATÓI SZERZŐDÉS ALAPJÁN | ||
Létesítmények működtetése | 751 530 272,- | |
Szervezés és egyéb sportszakmai feladat | 96 029 000,- | |
Szolnoki Sportiskola – UP nevelés | 83 830 000,- | |
MINDÖSSZESEN: | 931 389 272,- |
Az önkormányzati alaptámogatáson kívüli támogatások:
ÁTHÚZÓDÓ FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁS (elszámolási határidő szerződésenként rögzített) | ||
Alapító Okiratban meghatározott feladatok ellátását támogató fejlesztési célok megvalósítása –tao-önerő biztosítása 2020/2021. évadhoz kapcsolódó beruházások és egyéb létesítményfejlesztési beruházások, beszerzések támogatása. | 100 406 193,- | |
Ebből korábbi években felhasznált támogatás: 85 799 432,- Ft. | ||
Ebből 2023. évben felhasznált támogatási összeg: 5 945 000,- Ft. | ||
2024. évre áthúzódó támogatási összeg: 8 661 761,- Ft. |
2.1. Látvány-csapatsport támogatás (TAO)
Az egyéb, saját bevételek között külön fontos tényező a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény rendelkezése szerint a látvány-csapatsportok Tao-s támogatási lehetősége. A 2011. év óta működő támogatási rendszer az érintett sportági szakszövetség által elfogadott, az országos sportági koncepcióhoz igazodó sportprogram támogatására nyújt lehetőséget. A Sportcentrum esetében a kosárlabda és a röplabda sportág élhet ezzel a támogatási formával szigorú elszámolási szabályok alapján, tételesen, számlákkal alátámasztott módon. A támogatási összeg összegyűjtése a Sportcentrum felelőssége.
A sportágak kereszt féléves finanszírozása, illetve pénzügyi elszámolása továbbra is érvényben van, amely gyakorlatilag 2 üzleti évet érint folyamatosan.
A szakszövetségek által elfogadott 2022/2023. és a 2023/24. évad előfinanszírozott sportprogramja összegszerűen az alábbiak szerint alakult:
(adatok ezer forintban) | ||||
Előfinanszírozott programelemek támogatási jogcímek szerint 2022/23. évad | Kosárlabda sportág | Röplabda sportág | Összesen | |
Személyi jellegű ráfordítás (50%-os támogatottság) | 8 445 | 5 298 | 13 743 | |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (nem ingatlan, támogatottság 70%) | 3 340 | 456 | 3 796 | |
Koronavírussal összefüggésben felmerült költségek (100%-ban finanszírozott) | 500 | 550 | 1 050 | |
Utánpótlás nevelési feladatok (90% támogatottság) | 179 842 | 97 442 | 277 284 | |
ÖSSZESEN: | 192 127 | 103 746 | 295 873 | |
Ebből TAO támogatás összesen: | 170 431 | 92 034 | 262 465 | |
Önerő-igény: | 21 696 | 11 712 | 33 408 | |
Előfinanszírozott programelemek támogatási jogcímek szerint 2023/24. évad | Kosárlabda sportág | Röplabda sportág | Összesen | |
Személyi jellegű ráfordítás (50%-os támogatottság) | 6 027 | 4 109 | 10 136 | |
Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (nem ingatlan, támogatottság 70%) | 1 759 | 1 369 | 3 128 | |
Utánpótlás nevelési feladatok (90% támogatottság) | 248 330 | 117 522 | 365 852 | |
ÖSSZESEN: | 256 116 | 123 000 | 379 116 | |
Ebből TAO támogatás összesen: | 229 796 | 109 760 | 339 556 | |
Önerő-igény: | 26 320 | 13 240 | 39 560 |
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. gazdálkodásában, a Szolnoki Sportiskola működési területén fontos, a gazdálkodást jelentősen meghatározó tényezőt jelent ez a finanszírozás. A tao-támogatás pénzügyi fedezetének összegyűjtése átlagosan 50% mértékig történt meg az országos támogatási keret korlátozottsága okán. A további támogatási összegek a 2023/24. évadra 2024. 01.–02. hóban összegyűjtésre került. A 2024/25 kosárlabda sportévad tekintetében a támogatási összegek előre láthatóan csak 2025. januártól gyűjthetők, amely már most komoly likviditási nehézséget vetít előre.
1.2. Az állami támogatási rendszer keretében a Sportiskolához a szakági sportszövetségektől érkező támogatások éves összege 14 390 000,- forint volt, mely közel hasonló összeg az előző évi támogatás összegéhez. Ezen támogatások előre nem tervezhető módon, utólagosan érkeznek, így az éves költségvetés tervezésénél, illetve a rövidtávú likviditás terén nehezen kalkulálhatóak. A sportági szakszövetségek tagszervezeteknek történő „támogatás elosztása” is évről évre változik, mely tovább növeli annak nehezen tervezhetőségét. Ezzel együtt – az előző évek számadatai alapján – 2024-ban hasonló nagyságrendű sportiskolai állami támogatásra számítunk.
1.3. Szintén az állami támogatási rendszer keretében, mint kiemelt vidéki sportszervezet sportszakmai feladatellátásra célzott támogatást kapott 2023. évben a Szolnoki Sportcentrum 250 000 000,- forint összegben a Honvédelmi Minisztériumától. Felhasználási időszak 2023. 01. 01-től 2024. 01. 31., A támogatás összegéből 211 716 392,- Ft működési célokra, 32 793 118,- forint beruházási, felújítási célokra kerül felhasználásra 2023. évben, a HM által előzetesen elfogadott szakmai és költségterv alapján. A támogatás elszámolása a HM által kiadott benchmark alapján, tételes számlaösszesítő benyújtásával valósul meg a felhasználási időszakot követően. A pénzügyi elszámolást könyvvizsgálattal kell ellen jegyeztetni.
adatok ezer Ft-ban | |||||
Árbevétel, bevétel | 2020. évi tény | 2021. évi tény | 2022. évi tény | 2023. évi várható | |
Vállalkozási jellegű árbevétel | 107 459 | 178 167 | 221 660 | 248 211 | |
Közhasznú tev. árbev. | 90 283 | 183 207 | 235 290 | 289 401 | |
Árbevétel összesen: | 197 742 | 361 374 | 456 950 | 537 612 | |
Egyéb bevétel | 1 010 454 | 1 191 005 | 1 436 386 | 1 604 251 | |
Pénzügyi műveletek bevétele | 4 752 | ||||
Összes bevétel: | 1 208 196 | 1 552 379 | 1 893 336 | 2 146 615 |
A 2020–2021. évek gazdálkodását meghatározta a COVID–19 okozta humánegészségügyi helyzet kapcsán hozott kormányintézkedések hatása, melyek az év során különböző időszakokat, hónapokat érintett. Például az önkormányzati -állami tulajdonú létesítmények bérbeadásához kapcsolódóan a bérleti díjak nem voltak kiszámlázhatóak. Szintén a prevenciós intézkedések kapcsán a sportlétesítmények használata, a sportrendezvények megtartása is korlátozott volt. 2022. évben már a korábbi évekhez hasonló működési rendre tudott visszaállni a Sportcentrum. A Véső úti Strandfürdő üzemeltetetése során 2022. évben közel 26% árbevétel növekedést sikerült realizálni a 2021. évhez viszonyítva.
Ezek figyelembevételével az összehasonlíthatóság elve sérül az előző évek viszonylatában. A 2022. évben már jelentkező, minden területet érintő árnövekedés a bevételekben is megmutatkozik.
A 2022. év „Egyéb bevételek” adata nem tartalmazza a térítésmentes vagyonátadáshoz kapcsolódóan elszámolt, kapcsolódó támogatások összegét, (aktiválás után az Önkormányzat részére átadott Petőfi úti tornacsarnok beruházása).
2023. 01–04. hónap korlátozott létesítmény használata /hasznosítása miatt az árbevétel-adat szintén nem egy teljes üzemű gazdasági évet takar.
Az önkormányzati alaptámogatás aránya az összes bevétel viszonylatában a 3 fő tevékenységi területen 2023. évben.
adatok ezer forintban | ||||
Tevékenységi területek | Bevétel összege | Önkormányzati támogatás összege | Önkorm.támogatás aránya az össz. bevételhez viszonyítva | |
Sportiskola tevékenység | 814 465 | 83 830 | 10,3% | |
Létesítmény üzemeltetés | 1 117 466 | 699 523 | 62,6% | |
Sport és kulturális rendezvények szerv. | 204 744 | 96 029 | 46,9% | |
Igazgatási tev. | 9 940 | 0 | --- | |
Összesen: | 2 146 615 | 879 382 | 40,97% |
A jelentősebb kiadási és költségcsoportok alakulása:
adatok ezer Ft-ban | |||||
2020. év tény | 2021. évi tény | 2022. évi tény | 2023. év várható adata | ||
Anyagköltség | 103 766 | 184 215 | 242 527 | 283 608 | |
Igénybe vett szolgált. | 216 246 | 369 884 | 463 702 | 566 434 | |
Egyéb szolgáltatások | 13 314 | 17 888 | 21 420 | 22 032 | |
Eladott áruk és közvet. szolg. | 27 898 | 64 046 | 69 079 | 83 387 | |
Bérköltség | 482 182 | 638 755 | 762 692 | 857 060 | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | 31 081 | 44 727 | 50 195 | 62 974 | |
Bérjárulékok | 47 060 | 66 643 | 83 735 | 85 788 | |
Értékcsökkenés | 140 680 | 149 119 | 164 539 | 156 834 | |
Összesen: | 1 043 383 | 1 535 277 | 1 857 889 | 2 118 117 |
Az összehasonlíthatóság elve a költségek tekintetében is sérül a bevételeknél elmondott tényezők alapján. Ugyanakkor a 2022. év gazdálkodásban az évközi folyamatosan jelentkező áremelkedések hatását tovább növeli az utolsó 4 hónapban jelentkező energiaár növekedése.
SZMJV Közgyűlése által 2022.09.29.-én hozott, az energiagazdálkodással kapcsolatos szükséges intézkedések megtételéről szóló határozatában előírtakat a Sportcentrum maradéktalanul végrehajtotta, bevezette, melynek köszönhetően a felmerülő közüzemi költségek megtakarítása 2023. évre is áthúzódik.
Az egyéb bevételek és ráfordítások, valamint a pénzügyi műveletek bevételei és ráfordításai figyelembe-vételével minimális pozitív eredménnyel tervezzük a 2023. év számviteli zárását.
Külön köszönet Szolnok MJV Önkormányzatának az időben történő finanszírozásért!
A Társaság pénzügyei rendezettek, az állami költségvetés felé tartozásai nincsenek.
A költségvetést is alapvetően meghatározó, befolyásoló tényező mind a három feladatkörünknél, hogy nem „koncentráltan”, egy helyen történik a szolgáltatás nyújtása, a munkavégzés. Térben különböző helyen, helyszíneken kell – sokszor egy időben – biztosítani az üzemeltetést, feladatvégzést. Létesítmények esetében a városban több mint tíz helyen történik a folyamatos üzemeltetés.
Ez a létesítményi hálózat a 2024. év folyamán tovább bővül a Véső úti Sportközpontban átadásra kerülő, felújított Főépületével (irodaépület, küzdősport-ház, garázs-műhely) és egy új Rendezvény-Házzal.
A saját üzemeltetésű sportlétesítményeken kívül iskolai tornatermekben, illetve külsős helyszíneken kell biztosítanunk az eszközhátteret. Ehhez eszközparkunk továbbra is rendelkezésre áll.
A Szolnoki Sportiskola edzései jelenleg a városban közel 20 helyen zajlanak, a zömében hétvégére eső versenyeken átlagosan egy adott hétvégén az ország 5–8 különböző helyszínére utaznak sportolóink.
A 2023/2024 téli időszakra az energiagazdálkodással kapcsolatos szükséges intézkedésekről szóló határozata mentén haladva a sportcélú létesítményeink használata központilag nem került korlátozásra, azonban a helyi intézkedések megtétele elengedhetetlen volt.
A teljes gazdasági szektorban megjelenő szolgáltatási ár drágulása, a jelenleg tapasztalható magas infláció, a 2024. gazdasági év tervezését magas kockázatúvá teszi. A humánerőforrás foglalkoztatása területén a 2024. évi minimálbér és garantált bérminimum összege, valamint az általa generált bérfeszültség-kezelés elengedhetetlen.
Ezen gazdasági feltételek között a sportszakmai munkát is új alapokra szükséges helyezni, elsősorban a teremigényes sportágakban.
Előtérbe kell hogy kerüljenek a takarékosabb energiaforrások alkalmazásának módszerei, beruházásai.
Az előző évek tapasztalati és számadatai alapján, az önkormányzati működési támogatáson kívüli saját és egyéb bevételek már az elmúlt években elérték az elvárható legmagasabb szintet. Az önkormányzati támogatás arányát az alábbi táblázat mutatja.
adatok ezer Ft-ban | |||||
2020.évi tény | 2021.évi tény | 2022. évi tény | 2023. évi várható | ||
összes bevétel térítésmentes vagyonátadás nélkül | 1 089 305 | 1 552 379 | 1 893 918 | 2 146 615 | |
Önkormányzati működési célú támogatás összege | 515 528 | 423 000 | 719 354 | 879 382 | |
Önkormányzati támogatás aránya % | 47,33% | 27,25% | 37,98% | 40,97% |
Az előző években jól kialakult az önkormányzati feladat-meghatározás és annak ellátására vonatkozó önkormányzati finanszírozási rendszer, melyet hagyományosan „bázisszámítással” korrekt, megbízható módon alapul lehetett venni, mindazonáltal ez a 2024. évi üzleti terv esetében már téves adatokat eredményez a külső gazdasági körülmények és a finanszírozási lehetőségek nagyfokú változása miatt.
A tervezés során jelentkező kiemelt kockázati tényezők:
– a Véső úti Strandfürdő üzemeltetését egy esetleges csapadékos nyári szezon esetén az árbevétel jelentős kiesésével kell számolnunk.
– A minőségi szakmai tudással és gyakorlattal rendelkező munkatársak hiánya szintén nehezíti a feladatok ellátását. Ehhez szorosan kapcsolódik a versenyképes jövedelem biztosításának megteremtése is, a minimálbér – garantált bérminimum összegének és hatásának 2024. évi kezelése. A Sportcentrum jelenlegi dolgozói létszáma 138 fő. A minimálbér 15%-os és a garantált bérminimum 10%-os növekedésével érintett létszám 68 fő. Várható költséghatás közel 18,7 millió Ft a munkáltatói járulékokkal együtt. Ehhez szorosan kapcsolódik az így keletkező bérfeszültség kezelése is. Minimális 15% mértékű béremelés költségvonzata 53,6 millió forint alapbér + járulékok szintjén 9 hónapra (04–12 hónap) vonatkozóan.
– A látvány-csapatsport támogatása éves szinten több mint 390 millió forint támogatás összegyűjtését igényli (pályázott összes jogcím). Amennyiben a gazdasági környezet, vagy az országos támogatási keret nem teszi lehetővé a támogatási összegek megfelelő időben történő realizálását, az finanszírozási problémát okoz a Sportcentrum működésében. Itt gondolni kell arra is, hogy a korábbi támogató cégeket, gazdasági társaságokat szintén drasztikusan érintettek a gazdasági környezet változása által. Ezek a támogatás alapját képező vállalati eredményességet negatívan befolyásolják.
– 1410/2021. (VI.30.) sz. Kormány határozat 2021-től – 2026-ig terjedő időszakra határozta meg a közvetlen állami finanszírozás biztosítását a kiemelt vidéki sportszervezetek részére. Ezen támogatás 2021.–2023. évekre meg is valósult a Kormányhatározatnak megfelelően. Ugyanakkor a támogatás további odaítélése, folyósítása során a megfelelő sportszakmai program és sportolói eredmények felmutatása is szükséges, valamint a költségvetési fedezet megléte. Jelenleg még nem kapott értesítést a Sportcentrum a 2024. évi támogatás összegéről!
– Az egyéb igénybe vett szolgáltatások területén további áremelkedések várhatóak 2024. évben is. A jelenlegi 17,6%-s infláció jelentős többletköltséget eredményez ezekben a tételekben. (A KSH jelentése szerint 2022. októberében 21,1%-kal növekedtek az árak az előző év azonos hónapjához viszonyítva. Ezt tovább növeli a 2023. évi 17,6% -s mérték). Szolgáltató partnereink többsége már jelezte 12–17% közötti díjemelési szándékát.
Jelen Üzleti Terv a 2024. évi működési célú alapítói alaptámogatást 1.170.389.272,- Ft összegben tartalmazza.
A bázis adatokon túl az alábbi tényezők kerültek figyelembe vételre:
1. Minimálbér és garantált bérminimum változásának hatása.
15%-os minimálbér és egy 10% -os garantáltbér növekedéssel számolva ez a dolgozók 50%-át érinti, 68 főt. A kapcsolódó költségvonzat járulékokkal együtt évi 18,7 millió Ft.
2. Bérfeszültség kezelés: Ez jelentős összegben jelentkezik, tekintettel a munkaerő piacon mutatkozó jövedelem elvárások szintjére a szakmailag képzett munkavállalókra vonatkozóan, illetve a versenyszférában működő munkáltatók által kínált jövedelmekre. Jelenleg kiemelt cél nem csak az értékes munkaerő megszerzése, hanem a megtartása is. A tervezett átlagos bérfejlesztés mértéke 15%, amelyet 2024.04.01. naptól kívánunk érvényesíteni. Össz költségvetési vonzata 53,5 millió Ft. Második ütemként egy 25 millió Ft -s keret kidolgozását tervezzük.
Jelenleg a Sportcentrum teljes dolgozói létszámát figyelembe véve, a bruttó átlag alapbére (állandó pótlékok figyelembe vételével: 362 065,- Ft/fő/hó. A vezető beosztású dolgozók nélkül számított bruttó átlag alapbér 340 314,- Ft/fő/hó.
A KSH által július hónapra közzétett adatok alapján a nonprofit szektor bruttó átlagbére 566.800,- Ft/fő/hó, egyéb szolgáltatások területén pedig 441 500,- Ft.
A dolgozói állomány megtartása céljából, amennyiben az adózás jogi környezete ezt kedvezően biztosítja, úgy cafetéria (SZÉP-kártya) juttatást szeretnék biztosítani a munkaviszonyban lévő munkavállalóink részére 2024. évben is a 2023. évi nagyságrendben.
3. Az állandó megbízással rendelkező sportszakemberek tekintetében szintén egy 15% mértékű díjnöveléssel tervezünk 2024.07.01. naptól. Költségvonzata 6,4 millió Ft.
Az eseti megbízási díjak esetében szükségessé vált díjkorrekció hatása kifizetői járulékkal együttesen 8 millió Ft.
4. Jelenleg a kifizetőket terhelő 13% EKHO megfizetése alól mentességet élvez a Sportcentrum 2024. május hóig, az ukrajnai háborús helyzet következtében kihirdetett veszélyhelyzet kapcsán. A mennyiben a kormányrendelet nem kerül meghosszabbításra, úgy ez jelenleg nem tervezett költségnövekedést fog eredményezni (8–9 millió Ft).
5. Közüzemi díjak várható áremelkedése
A jelentős létesítményhálózat üzemeltetéséhez kapcsolódó víz- és csatornadíj, továbbá az alapdíj drasztikus áremelése már 2024.01.01.-napjától érvényben van. Ebből a szempontból a létesítmény-üzemeltetést az ésszerű, takarékossági intézkedések ellenére is, 2024. évre jelentős költségnövekedés terheli. E meghatározó energiaköltség-elem, az általános gazdasági környezet miatt a tervezett többletköltség: 94,8 millió Ft.
Tervezett új üzemeltetésű létesítmények: Véső úti Sportközpontban átadásra kerülő, felújított Főépület (irodaépület, küzdősport-ház, garázs-műhely) és egy új Rendezvény-Házzal. A kapcsolódó dologi és humánerőforrásigény többlet költsége 22 millió Ft.
6. 2024. évi kiemelt szabadidős sport és kiemelt kulturális rendezvények lebonyolítása a korábban már jelzett inflációs hatások eredményeként jelentős költségnövekedéssel jár. Az év során 6 ilyen kiemelt rendezvényre vonatkozóan összesen 17 millió Ft többletköltség lefinanszírozását prognosztizáltuk az alapítói támogatás terhére.
7. A Tiszaligeti Teniszpálya üzemeltetése 2022. 10. 31. nappal visszakerült a vagyonkezelő Szolnoki Sportcentrum hatáskörébe. A kapcsolódó költségek tekintetében a létesítmény üzemeltetése, sportcélú működtetése a 2023. évi tény adatok alapján közel 13 millió Ft többlet finanszírozást igényel.
Támogatási összeg megbontása 2024. évre:
KÖZHASZNÚ FELADAT | |||||
LÉTESÍTMÉNYEK MŰKÖDTETÉSE | UTÁNPÓTLÁS – NEVELÉS Szolnoki Sportiskola | SPORT–SZERVEZÉS | ÖSSZESEN | ||
Önkormányzati alap támogatás | 929 751 272,- | 111 798 000,- | 128 840 000,- | 1 170 389 272.- |
A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. a létesítmény üzemeltetéshez kapcsolódó támogatási összegből kisértékű tárgyi eszköz beszerzést 4 000 000,- Ft összegben tervez megvalósítani.
A bevételek és kiadások tervezésénél egyik meghatározó szempont a jelentős létesítményhálózat hatékony üzemeltetése, hasznosítása, valamint állagmegóvása.
A korábbi évek tapasztalatán alapuló, rendszerint visszatérő bérleti díj bevételek kisebb kockázattal tervezhetőek. A szabadidős és kulturális rendezvényekhez kapcsolódó közhasznú és vállalkozási jellegű bevételekkel a naptári év áprilistól december hónappal bezárólag jelentkeznek zömében.
A Véső úti Sportközpont nyújtotta lehetőségek kezdenek egyre ismertebbé válni, köszönhetően a számtalan versenynek, tornának, amely megrendezésre került e több sportágat is kiszolgáló komplexumban. Tervezett jegybevétel, illetve a sportcélú igénybevétel kapcsán keletkező bevétel 2024. évre nettó 88 millió forint összegben került tervezésre.
A 2024. évben továbbra is tervezünk a kiemelkedő kulturális és sportesemények lebonyolításával, a bérbeadásból származó bevételekkel, az egészséges életmódra neveléshez, az utánpótlás-neveléshez kapcsolódó szolgáltatási díj bevételekkel.
A látvány-csapatsportok támogatásával kapcsolatos elfogadott sportprogramjaink a versenynaptár szerinti tornákhoz igazodva, a bázis szélesítés többletköltségeit is tartalmazó módon kerültek meghatározásra és elfogadásra az érintett sportági szakszövetség által a 2023/24 évadra vonatkozóan. A kapcsolódó céges támogatások összegyűjtése a 2023/24 sportévadhoz kapcsolódóan teljes összegben megtörtént.
A 2024/2025. sportévad sportprogramjának benyújtása 2024. 02. 29. napjáig megtörtént. Jelenleg ezen sportprogramok jóváhagyása, elfogadása zajlik a szakági szövetségek által. A sportprogramokhoz kapcsolóód finanszírozás szintén csak 50% mértékig valósulhat meg a röplabda sportágban. A kosárlabda sport területén pedig valószínű, hogy csak 2025. január hónaptól gyűjthető támogatás a 24/25 sportévadra. Ez komoly likviditási nehézséget vetít előre.
A költség-gazdálkodás terén továbbra is törekszünk a szoros pénzügyi és gazdálkodási rend megtartására. Az I. pontban megfogalmazott, alapítói támogatási igényt érintő, már most látható költség-növekmények az előttünk álló feladatok tükrében fogalmazódnak meg.
A minőségi szolgáltatás-nyújtás és a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. kezelésében lévő vagyon megőrzése, ésszerű hasznosítása elsődleges szempont a mindennapokban.
A 2024. évi tervezett Cégszintű bevétel- és költség adatok összegzése a következő:
adatok ezer Ft-ban | ||
Megnevezés | Tervezett összeg | |
Közhasznú tevékenység árbevétele | 295 000 | |
Vállalkozási jell. tevékenység árbevétele | 257 000 | |
Önkormányzati alaptámogatás | 1 170 389 | |
Egyéb támogatások | 738 000 | |
Minden más egyéb bevétel | 5 000 | |
Bevételek összesen: | 2 465 389 | |
Anyagjellegű ráfordítások | 1 139 805 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 1 151 201 | |
Értékcsökkenés | 156 000 | |
Egyéb ráfordítások | 17 000 | |
Költségnemek összesen: | 2 464 006 | |
Üzemi eredmény: | 1 383 |
Az Üzleti Terv 1. sz melléklete tartalmazza cégszinten a 2024. évi bevételek és költségek tervezetét, részleteit.
A látvány-csapatsportok támogatási rendszerében megvalósuló beruházások – a vonatkozó jogszabályok 2011-ben hatályba lépésétől eddig – a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. a kosárlabda, 2017-től a röplabda sportággal kiegészülve a két sportágon keresztül összesen 3 448 430 000,- Forint programra kapott jóváhagyó határozatot, mely programok megvalósultak.
A 2024. évi költségvetést, üzleti tervet érintő, folyamatban lévő beruházás:
A röplabdasport 2021/2022. sportévad keretében elfogadott és jóváhagyott tárgyieszköz ingatlan fejlesztés hosszabbított programja:
Szolnok, Tiszaliget Termálfürdő területén, TAO-s program keretén belül benyújtásra került 3 pályás strandröplabda pálya kiépítése. A fejlesztési program ki/JH01–03217/2021/MRSZ ügyszámú határozattal jóváhagyásra került. A beruházás lebonyolítására 2023. év végéig nem került sor. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének 209/2021. (VI.14.) sz. határozatában az Önkormányzat által vállalt önerő összege 7 800 000,- forint.
Módosítás keretében a strandröplabda pályák megvalósítási helyszíne és a kapcsolódó költségvetés aktualizálása megtörtén. A módosítási kérelem benyújtásra került 2024.03.01. nappal a Magyar Röplabda Szövetség részére. A módosítás elfogadása esetén a 3,7 millió Ft többletköltség 70% TAO forrásból, a 30% a Sportcentrum saját forrásából kerül finanszírozásra. Szolnok MJV Önkormányzata Közgyűlése az 5/2024. (I.25.) sz. határozatával a módosítást támogatta.
A jogszabályi előírásra figyelemmel a 2024. július 1. és 2025. június 30. közötti időszakra eső fejlesztési programot a sportági szakszövetség számára 2024. február 29-ig kellett megküldeni a kötelező dokumentációkkal, ingatlan beruházás esetén többek között a tulajdonos önkormányzat nyilatkozatával együtt. A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2024. (I.25.) határozatának megfelelően, a 2024/25 sportévadra vonatkozó sportfejlesztési program keretében benyújtásra került:
– Tiszaligeti strandfürdő területén sportpálya, strandröplabda pálya építése
– Tiszaligeti Tenisz Stadion területén szociális létesítmények felállítása (strandröplabda pályák kiszolgálása szaniter konténerek által).
Az egyes kiemelt vidéki sportszervezetek 2021–2026. évre vonatkozó sportfejlesztési feladataival összefüggő kormányzati intézkedésekről szóló 1410/2021. (VI. 30.) Korm. határozat 7. pontja szerinti előterjesztés összeállítása érdekében a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 2021. augusztus 31. napjával megküldte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Sportért Felelős Államtitkársága – jelenleg Honvédelmi Minisztérium – részére az által jelenleg használt sportlétesítmények köréről, valamint a sportszakmai feladatellátást segítő sportlétesítmény-fejlesztési elképzelésekről készült szakmai anyagát.
Ezen anyagot aktualizálva és újra gondolva került összeállításra az állami építési beruházások rendjéről szóló 2023. évi LXIX. törvény alapján, 2035. december 31. napjáig, az ágazati beruházási tervekbe, Kormányzati jóváhagyásra javasolt projektek köre.
Városunkban különösen a sportlétesítmények területén mutatkozott jelentős elmaradás, melyen sokat javítanak az elmúlt években megvalósított, illetve folyamatban lévő beruházások. Mindazonáltal a szolnoki sportlétesítmények terén – a már megvalósult és folyamatban lévő fejlesztéseken túl – még néhány kiemelt sportágban szükségesnek és indokoltnak tartjuk a sportlétesítmény és egyéb kiszolgáló létesítmények fejlesztést.
2024. üzleti évre vonatkozóan, a Sportcentrum saját döntési körbe tartozó ingatlan beruházást nem tervez, kivéve a látvány-csapatsport keretében elfogadott strandröplabda pályák.
A Szolnoki Sportcentrum – Sportiskola a bevezetőben leírtak szerint látja el közhasznú feladatait jelentősen szerteágazó területen. Az elmúlt években a feladataink bővültek, melyet igyekeztünk megbízhatóan ellátni, ügyelve a szolgáltatás színvonalára. A Társaság feladatrendszerét figyelembe véve a 2024. évi költségvetésben gondoskodni szükséges további humán erőforrás fejlesztésről, valamint a szakmai feladatokat ellátó dolgozói kör megőrzéséről. A minimálbér és bérminimum kötelező emelése okozta bér-felhajtó erő, egyre nehezebbé teszi a jólképzett, megbízható munkaerő megtartását, illetve megszerzését. A szakképzett munkaerő tekintetében tapasztalt munkaerőhiány tovább nehezíti a humánerőforrás gazdálkodását. Hiányszakmaként jelentkezik a Strandfürdő üzemeltetéséhez kapcsolódó gépész és uszodamester szakmák.
A foglalkoztatással kapcsolatosan sokat mondó adat, hogy a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. 400–450 fő számára biztosít személyi jellegű kifizetést. Alkalmazotti jogviszonyban lévő személy 137 fő. A Sportiskola feladatrendszerében egész évben folyamatos foglalkoztatásban 83–85 fő szerepelt.
Mindezeken túl, jelentős külső létszám bevonásával (megbízási és egyéb jogviszony keretében, eseti jelleggel foglalkoztatott személyek) képes a Sportcentrum rendezvényeit, sportprogramjait lebonyolítani.
A 2023. évi Üzleti Tervünkben vállalt létszámcsökkentést végrehajtottuk. Ez azonban olyan szűk keresztmetszetet okozott a munkaszervezésben, hogy bizonyos munkakörökben a Munka Törvénykönyve által maximalizált éves rendkívüli munkaidő mértékét már szeptember végén elérték a munkavállalók. Komoly gondot jelentett a fizetett szabadságok kiadása is.
A 2024. évi létszámbővítést indokolja a Véső úti Sportközpont átadásra kerülő felújított, illetve új épületeinek üzemeltetése is.
Tervezett létszám bővítés évközi fokozatos munkaerő felvétellel 10 fő.
s.sz. | Szakosztály | Edzők száma | Sportolók száma | Megtartott edzések száma/hét | |
1. | Atlétika | 11 | 258 | 48 | |
2. | Evezés | 4 | 48 | 40 | |
3. | Judo | 3 | 55 | 15 | |
4. | Kajak-Kenu | 8 | 114 | 39 | |
5. | Leány kosárlabda | 13 | 157 | 47 | |
6. | Fiú kosárlabda | 24 | 382 | 101 | |
7. | Leány röplabda | 9 | 200 | 48 | |
8. | Fiú röplabda | 7 | 110 | 31 | |
9. | Vívás | 5 | 123 | 30 | |
Sport-Mix csoport | szakosztályi edzők | 21 | 2 | ||
összesen: | 84 | 1 468 | 401 |
HELYR. SZÁM | INGATLAN MEGNEVEZÉSE | Bérleti szerz. | Hasznosítás | Vagyonkezelésbe adva | |
755/6 | Puskás T. krt-i Szabadidő park | X | |||
7917 (594/7328) | Abonyi u. 36. „kivett ált. iskola” | 2013. 08. 01. | |||
793/4 | Verseghy Park – Rózsakert | X | |||
8869/30 | közpark – Széchenyi városrész | X | |||
8869/67 | beépítetlen terület (műfüves) | X | |||
8869/107 | Széchenyi városrész műfüves labdarugó pálya | X | |||
9690 | Tiszaligeti Kajak-kenu Ház (2014. 07. 17) 448 m2 ingatlan és ingó vagyon | X | |||
9691/12 | Városi Sportcsarnok | X | |||
9691/13 | 4533 m2 Kajak-Kenu Ház melletti ingatlan 2016. 03. 01.-től | X | |||
9727/3, 9727/4 | Tiszaligeti Tenisz Stadion | X | 2013. 08. 01. | ||
9734 | Tiszaligeti (Modellező Pálya) – Kékpálya | X | |||
9735/1 | Fallabdaközpont | X | |||
9735/2 | Tiszaligeti Stadion, sporttelep (centerpálya) | X | |||
Északi és fedett keleti Lelátók 2015. évi beruházással 2015. 08. 01. | X | ||||
12483/2 | Szandaszőlős. Munkácsy Mihály utca 13. sportpálya | 2013. 08. 01. | |||
16435/1 | sporttelep Holt-Tiszai Vízisport Telep Vízpart körút | X | |||
Olimpikonok Háza 2015.05.01. | X | ||||
16434 | Holt-Tiszai Vízisport Telep | X | |||
16455/2 | Holt-Tisza Vízisport telep – Idősek Otthonától átcsatolt rész | X | |||
7355/5 | Véső úti Sportközpont (2014. 07. 17.) 61 405 m2 | X | |||
19605/19 | Szolnok Szandai – rét | X | |||
1220/1 | Szolnok, Gábor Áron tér ingatlan | X | |||
052/40 | Szolnok, Abonyi úti ingatlan | X |
A 2024. évre vonatkozóan bízunk abban, hogy a kiemelt városi rendezvényeink és minden más szabadtéri rendezvényünk megtartható lesz.
TERVEZETT KIEMELT RENDEZVÉNYEINK:
(tapasztalaton alapuló megítélés)
Rendezvény | Alkalom | Résztvevők száma (tervezett) | |
Családi Majális | 1 | 5 000 – 8 000 fő | |
Augusztus 20. Szent István Nap | 1 | 15 000 – 20 000 fő | |
Tiszai Hal Napja | 2 nap | 6 000 – 7 000 fő | |
Adventi Falu, Karácsonyi Vásár | 34 nap | 11 000 – 15 000 fő | |
Díjátadó ünnepség | 1 | 200 – 250 fő | |
Szilveszter | 1 | 6 000 – 8 000 fő | |
Coop-Májusfa Futás | 1 | 5 500 – 6 500 fő | |
Diákolimpiai versenyrendszer | 39 | 4 000 – 4 500 fő | |
Sportok, gólok éjszakája | 1 | 650 – 800 fő | |
Tiszaligeti Napok | 4 nap | 3 500 – 4000 fő | |
Belépés Nemcsak Tornacipőben | 1 | 600 – 700 fő | |
Kerékpáros napok | 2 | 400 – 500 fő | |
Kispályás Labdarúgó Bajnokság (36–42 csapat) | 96 nap | 10 000 – 11 000 fő | |
Tárt Kapu program | 104 | 4 500 – 5 000 fő | |
Szenior torna | 80 | 7 000 – 7500 fő | |
Nordic walking | 104 | 2 000 – 2 100 fő | |
Vállalati rendezvények | 4 | 4 000 – 4500 fő | |
Óvodai programok | 1 | 250 – 300 fő | |
Kulturális és egyéb rendezvények | 6 | 8 000 – 10 000 fő | |
FIBA 3x3 U21, U23 | 7 nap | 2 000 – 3 000 fő | |
Street Workout verseny | 1 | 50 – 70 fő | |
Világ Gyalogló(hó) Nap | 1 | 50 – 100 fő | |
Szabadidős sportnap | 1 | 500 –1 000 fő | |
Összesen: | 493 |
Amennyiben a rendezvények külső okok kapcsán nem tarthatók meg teljeskörűn, úgy az befolyásolja az üzleti tervben tervezett bevételek és költségek alakulását is.
Látvány-csapatsport támogatásával megvalósuló sportprogram újragondolása a szakmai munka szem előtt tartásával. A program önerőigénye csökkenthető a teljes program költségvetésének csökkentése által (utánpótlás-nevelés 10% önerő, személyi jellegű ráfordítások esetében 50% önerő, tárgyi eszköz beruházás és fejlesztés esetében 30% önerő). A megemelkedett terembérleti díjak, szállás és utazási költségek, a szakmai munka újra tervezésének szükségességét vetíti elő.
A kiemelt vidéki sportszervezetek támogatása keretében, a Szolnoki Sportcentrum 250 millió Ft összegű támogatásban részesülhet a 2023. évben. Kiváló sportszakmai munka és jelentős sporteredmények elérése szükségesek a támogatás 2026. évig történő további folyósításához, a „kiemelt vidéki sportszervezet” minősítés megőrzéséhez. Jelenleg még nincs döntés a 2024. évre vonatkozó támogatási összegről.
2023. november 01. nappal Ügyvezetői utasítás került kiadásra az energia-gazdálkodással összefüggően. Az utasítást a 2022/23 téli időszak tapasztalataira alapoztuk. A hozott intézkedések eredményének számba vételén túl további racionalizálás válik szükségessé a drasztikus víz- és csatornadíjak emelése okán.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2024. évi költségvetéséről szóló 3/2024. (II.29.) sz. önkormányzati rendelet 15 § alapján, a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. az alapítói támogatás 2024. évi összegéből 185 064 879,- Ft összeg tekintetében (küszöbérték) csak 2024. II. félévben vállalhat feladatellátási vagy pénzügyi kötelezettséget, azt is csak oly mértékben, amennyiben erre a tényleges bevételek fedezetet nyújtanak. E megszorítást tudjuk enyhíteni a 2023. évi alaptámogatás 52 007 233,- Ft összegű maradványértékével, melyet kérünk a 2024. évi alaptámogatás összegének javára beépíteni.
Az Üzleti terv újra gondolását követően az alábbi tételek esetében látunk lehetőséget a költségek további megtakarítására:
KÜSZÖBÉRTÉK: | 185 064 879,- Ft | Megjegyzés | |
Cafetéria | –37 727 000,- | A 2024. évi Eredmény kimutatásban kimutatott | |
Cafetéria után fizetendő szja | –5 659 000,- | további 41 millió Ft közüzemi díj, 10 millió Ft | |
Cafetéria után fizetendő szocho | –4 905 000,- | létesítmény fenntartási költség és közel 1 millió Ft | |
Bérfeszültség kezelés II. ütem | –31 174 000,- | éven belül elhasználódó eszköz beszerzés a 2023. évi | |
Bérfeszültség kezelés II. ütem szocho | –3 100 000,- | alaptámogatás maradvány összegéből kerül | |
Véső úti Sportközpont új létesítményhez nem veszünk fel további létszámot (bér+ járulék megtakarítás) | –10 000 000,- | finanszírozásra. | |
Sport és kultrális rendezvények támogatása | –8 500 000,- | ||
Közüzemi díjak | –10 000 000,- | ||
létesítmény fenntartás | –8 000 000,- | ||
éven belül elhasználódó eszközök, sporteszközök | –13 992 646,- | ||
tartalék a 2023. évi önkormányzati bázis támogatásban | –52 007 233,- | ||
egyenleg: | 0 Ft |
– munkavállalók, foglalkoztatottak javadalmazása: A fenti megtakarítási tételek a humánerőforrás megtartását és az Alapítói okirat szerinti feladatellátás színvonalát korlátozhatják. Adóoptimalizálás keretében igyekszünk a munkavállalók irányába a „csekély értékű ajándék” lehetőségével élni (2024. évben már évi három alkalommal lehetséges 26 680,- Ft összegig).
– A sportcentrum szolgáltatásnyújtási palettája áprilistól – októberig terjedő időszakban maximálisan leterhelt minden területen. Így a munkatársak átcsoportosítására, átszervezésére sincs lehetőség.
– A rendezvények megújítása, színvonalasabbá tétele érdekében lépéseket szükséges tenni – tekintettel a hasonló nagyvárosok által nyújtott látványosságok, programok okán.
– A rezsi költségek, a fogyasztások folyamatos, kiemelt monitorozása szükséges. Az áram és gázdíj mértéke normalizálódott 2023. évben. Az enyhe tél kedvezően befolyásolta a téli fűtési időszak költségeit. A létesítmény működtetés stratégiáját egységenként szükséges újra áttekinteni 2024. évben, s megtenni a szükséges intézkedéseket.
Bízunk abban, hogy e felhasználási korlát feloldására lehetőséget adó bevételek, pénzügyi források az üzleti év II. felére realizálódnak.
Az üzleti terv mellékletei
1. számú melléklet: 2024. évi eredménykimutatás
Szolnok, 2024. március 11.
Rózsa József
ügyvezető igazgató
Gazdasági társaság megnevezése: | Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft |
adatok ezer Ft-ban | |||||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | 2023 évi terv | 2023. évi várható | 2024. évi terv | Felhasználási küszöbérték | Eltérés (2024. évi terv–2023. évi várható) | Változás % (terv/várható) | ||
1 | Ingatlanértékesítés | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
2 | Bérleti díj közhasznú | 74 000 | 84 949 | 85 000 | 51 | 0,06% | |||
3 | Egyéb árbevétel- vállalk.jell. | 170 000 | 188 211 | 195 000 | 6 789 | 3,61% | |||
4 | Közvetített szolgáltatások árbevétele (92.) | 62 000 | 60 000 | 62 000 | 2 000 | 3,33% | |||
5 | Közhasznú tevékenység árbevétele | 185 000 | 204 452 | 210 000 | 5 548 | 2,71% | |||
6 | 1 | Belföldi értékesítés nettó árbevétele | 491 000 | 537 612 | 552 000 | 14 388 | 2,68% | ||
7 | 2 | Exportértékesítés nettó árbevétele | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
8 | I. | Értékesítés nettó árbevétele (01+02) | 491 000 | 537 612 | 552 000 | 14 388 | 2,68% | ||
9 | 3 | Saját termelésű készletek állományváltozása ± | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
10 | 4 | Saját előállítású eszközök aktivált értéke | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
11 | II. | Aktivált saját teljesítmények értéke (±03+04) | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
12 | III. | Egyéb bevételek | 1 597 439 | 1 604 251 | 1 913 389 | 185 065 | 309 138 | 19,27% | |
13 | ebből: közvetlen állami támogatás. (HM) | 180 000 | 211 716 | 230 000 | 18 284 | 8,64% | |||
14 | ebből: önkormányzati támogatás | 931 389 | 879 382 | 1 170 389 | 185 065 | 291 007 | 33,09% | ||
15 | ebből: egyéb támogatások | 344 800 | 366 966 | 370 000 | 3 034 | 0,83% | |||
16 | ebből: fejlesztési célú elszámolás | 138 000 | 140 982 | 138 000 | –2 982 | –2,12% | |||
17 | ebből: minden más egyéb bevétel | 3 250 | 5 205 | 5 000 | –205 | –3,94% | |||
19 | Bevétel összesen (I+II+III | 2 088 439 | 2 141 863 | 2 465 389 | 185 065 | 323 526 | 15,10% | ||
20 | Közüzemi szolgáltatási díjak | 174 311 | 150 303 | 251 000 | 51 000 | 100 697 | 67,00% | ||
21 | Létesítmény fenntartás anyagköltsége | 33 000 | 27 886 | 41 000 | 18 000 | 13 114 | 47,03% | ||
22 | Rendezvény anyagköltsége | 20 000 | 23 328 | 25 000 | 1 672 | 7,17% | |||
23 | éven belül elhaszn eszközök | 40 000 | 47 125 | 47 000 | 15 000 | –125 | –0,27% | ||
24 | minden más anyag költség | 34 000 | 34 966 | 37 000 | 2 034 | 5,82% | |||
25 | 5 | Anyagköltség | 301 311 | 283 608 | 401 000 | 84 000 | 117 392 | 41,39% | |
26 | Posta, telefon költségek | 4 500 | 4 276 | 5 000 | 724 | 16,93% | |||
27 | Könyvvizsgálat | 3 524 | 3 170 | 4 000 | 830 | 26,18% | |||
28 | Karbantartási költségek | 24 000 | 21 586 | 26 000 | 4 414 | 20,45% | |||
29 | Hirdetés | 2 000 | 2 328 | 2 300 | –28 | –1,20% | |||
30 | Oktatás, továbbképzés | 700 | 621 | 600 | –21 | –3,38% | |||
31 | Utazási, kiküdetési költségek | 48 000 | 58 241 | 63 000 | 4 759 | 8,17% | |||
32 | Szállás költség | 35 000 | 40 556 | 41 000 | 444 | 1,09% | |||
35 | ügyvédi munkadíj | 2 040 | 2 106 | 2 100 | –6 | –0,28% | |||
36 | Tagdíj | 1 205 | 1 205 | 1 205 | 0,00% | ||||
37 | Takarítás, szemét szállítás, | 7 500 | 4 372 | 5 500 | 1 128 | 25,80% | |||
38 | bérleti díj | 105 000 | 119 312 | 120 000 | 688 | 0,58% | |||
Egyéb igénybe vett szolgáltatások | 160 000 | 174 091 | 208 000 | 33 909 | 19,48% | ||||
Rendezvényhez igénybe vett szolg. | 75 000 | 79 506 | 95 000 | 8 500 | 15 494 | 19,49% | |||
Nevezési díj, játékengedély,.... | 13 000 | 21 487 | 21 000 | –487 | –2,27% | ||||
Sportszolgáltatás, sportszervezés | 23 000 | 24 372 | 24 000 | –372 | –1,53% | ||||
39 | Minden más igénybe vett szolg. | 7 000 | 9 205 | 10 000 | 795 | 8,64% | |||
40 | 6 | Igénybe vett szolgáltatások értéke | 511 469 | 566 434 | 628 705 | 8 500 | 62 271 | 10,99% | |
41 | Bankköltség | 6 000 | 6 131 | 6 600 | 469 | 7,65% | |||
42 | Biztosítási díjak | 12 000 | 9 533 | 11 000 | 1 467 | 15,39% | |||
43 | Hatósági díjak | 5 400 | 6 368 | 6 500 | 132 | 2,07% | |||
44 | 7 | Egyéb szolgáltatások értéke | 23 400 | 22 032 | 24 100 | 2 068 | 9,39% | ||
45 | 8 | Eladott áruk beszerzési értéke | 25 000 | 25 757 | 26 000 | 243 | 0,94% | ||
46 | 9 | Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke | 65 000 | 57 630 | 60 000 | 2 370 | 4,11% | ||
47 | IV. | Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09) | 926 180 | 955 461 | 1 139 805 | 92 500 | 184 344 | 19,29% | |
48 | Munkabérek | 624 000 | 625 594 | 739 409 | 34 974 | 113 815 | 18,19% | ||
49 | Közfoglalkoztatotti munkabér | 232 | 232 | –232 | –100,00% | ||||
50 | Megbízási díj | 200 000 | 206 699 | 221 200 | 5 000 | 14 501 | 7,02% | ||
51 | Tiszteletdíjak | 1 920 | 1 919 | 1 920 | 1 | 0,05% | |||
52 | Egyéb jogviszony alapján történő kifizetések (EKHO, EFO, diákmunka, hallgatói munkaszerz.) | 20 000 | 22 616 | 23 000 | 384 | 1,70% | |||
53 | 10 | Bérköltség összesen | 846 152 | 857 060 | 985 529 | 39 974 | 128 469 | 14,99% | |
54 | Betegszabadság | 4 500 | 4 282 | 4 000 | –282 | –6,59% | |||
55 | Utiköltség térítés, saját gk.haszn. költségtérítése | 9 000 | 9 957 | 8 000 | –1 957 | –19,65% | |||
57 | Egyéb béren kívüli juttatások | 39 300 | 37 727 | 37 727 | 37 727 | 0,00% | |||
58 | Reprezentáció | 400 | 463 | 300 | –163 | –35,21% | |||
59 | Egyéb kifizetések | 6 500 | 10 545 | 11 000 | 5 659 | 455 | 4,31% | ||
60 | 11 | Személyi jellegű egyéb kifizetések összesen | 59 700 | 62 974 | 61 027 | 43 386 | –1 947 | –3,09% | |
61 | 12 | Bérjárulékok | 87 800 | 85 788 | 104 645 | 9 205 | 18 857 | 21,98% | |
62 | V. | Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12) | 993 652 | 1 005 822 | 1 151 201 | 92 565 | 145 379 | 14,45% | |
63 | VI. | Értékcsökkenési leírás | 156 000 | 156 834 | 156 000 | –834 | –0,53% | ||
64 | Iparűzési adó | 1 000 | 1 031 | 1 000 | –31 | –3,01% | |||
65 | Építményadó | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
66 | Egyéb nem részl. ráfordítások | 5 000 | 9 030 | 3 000 | –6 030 | –66,78% | |||
67 | Arányosítás miatt le nem vonható Áfa | 10 000 | 13 961 | 13 000 | –961 | –6,88% | |||
69 | VII. | Egyéb ráfordítások | 16 000 | 24 022 | 17 000 | –7 022 | –29,23% | ||
70 | ebből: értékvesztés | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
71 | A. | ÜZEMI (ÜZLETI) TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (I±II+III–IV–V–VI–VII) | –3 393 | –276 | 1 383 | 0 | 1 659 | –601,09% | |
72 | 13 | Kapott (járó) osztalék és részesedés | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
73 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
74 | 14 | Részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
75 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
76 | 15 | Befektetett pénzügyi eszközök kamatai, árfolyamnyereség | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
77 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
78 | 16 | Egyéb kapott kamatok,kamatjellegű bevételek | 4 000 | 4 686 | 1 000 | –3 686 | –78,66% | ||
79 | ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
80 | 17 | Pénzügyi műveletek egyéb bevételei | 220 | 66 | 220 | 154 | 233,33% | ||
81 | VIII. | Pénzügyi műv. bevételei (13+14+15+16+17) | 4 220 | 4 752 | 1 220 | –3 532 | –74,33% | ||
82 | 18 | Részesedésekből származó ráfordítások, árfolyamveszteségek | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
83 | ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
84 | 19 | Befektetett pénzügyi eszközökből származó ráfordítások, árfolyamveszteségek | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
85 | ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
86 | 20 | Fizetendő kamatok kamatok és kamatjellegű ráfordítások | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
87 | ebből: kapcsolt vállalkozásoknak | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
88 | 21 | Részesedések, értékpapírok, tartósan adott kölcsönök, bankbetétek értékvesztése | #ZÉRÓOSZTÓ! | ||||||
89 | ebből: kapcsolt vállalkozásoknak adott | #ZÉRÓOSZTÓ! | |||||||
90 | 22. | Pénzügyi műveletetek egyéb ráfordításai | 500 | 544 | 200 | –344 | –63,24% | ||
91 | IX. | Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19±20+21+22) | 500 | 544 | 200 | –344 | –63,24% | ||
92 | B. | PÉNZÜGYI MŰVELETEK EREDMÉNYE (VIII–IX) | 3 720 | 4 208 | 1 020 | –3 188 | –75,76% | ||
93 | C. | ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (±A±B) | 327 | 3 932 | 2 403 | 0 | –1 529 | –38,89% | |
94 | X. | Adófizetési kötelezettség | 0 | 14 | –14 | –100,00% | |||
95 | D. | ADÓZOTT EREDMÉNY (±C–X) | 327 | 3 918 | 2 403 | –1 515 | –38,67% | ||
mely létrejött egyrészről Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata (nevében eljáró Szalay Ferenc polgármester) Szolnok, Kossuth tér 9., mint támogató,
másrészről
neve: Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.
címe: Szolnok, Tiszaligeti sétány 2.
képviselője: Rózsa József
közhasznú minősítése: közhasznú
adóhatóságnak bejelentett pénzforgalmi jelzőszáma: 11745004 – 20137412
adóigazgatási azonosító száma: 21064371–2–16
telefonszáma, fax száma: 56/423–902
e-mail címe: titkarsag@szolsport.hu
mint támogatott (együttes említésük esetén: szerződő felek) között
a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.-vel kapcsolatos döntések meghozataláról szóló 271/2023.(XII.7.) határozatában foglaltak alapján megkötött – a támogatott 2024. január 1. napjától 2024. december 31. napjáig terjedő időszakban történő támogatására vonatkozó – támogatási szerződés (a továbbiakban: támogatási szerződés) módosítására.
1. Szerződő felek a támogatási szerződést a következők szerint módosítják:
1.1. A támogatási szerződés 1. pontjában szereplő
„1. Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján 881 389 272,- Ft-ot, azaz nyolcszáznyolcvanegymillió-háromszáznyolcvankilencezer-kettőszázhetvenkettő forintot biztosít az alábbiak szerint:
A) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
707 855 272,- Ft-ot, azaz hétszázhétmillió-nyolcszázötvenötezer-kettőszázhetvenkettő forintot utal át támogatás céljából, a támogatottal kötött –Szolnok Megyei Jogú Közgyűlésének 64/2009. (III.26.) sz. határozatával jóváhagyott – Közhasznúsági szerződés (a továbbiakban: Közhasznúsági szerződés) I. 1. pontjában meghatározott sportlétesítmény működtetésére, valamint a Támogatott által működtetett sportlétesítményeket használó – nem hivatásos – sportszervezetek edzéseihez, valamint a – nem hivatásos – verseny-, diák-, és szabadidősport rendezvényeihez szükséges létesítmény-feltétel biztosítási tevékenységre 2024. január 1. napjától 2024. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban.
B) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
173 534 000 Ft-ot, azaz százhetvenhárommillió-ötszázharmincnégyezer forintot utal át támogatás céljából, melyből
94 862 000 Ft-ot, azaz kilencvennégymillió-nyolcszázhatvankétezer forintot a Közhasznúsági szerződés I. 2. pontjában szervezés és egyéb sportszakmai tevékenység ellátására, továbbá
78 672 000 Ft-ot, azaz hetvennyolcmillió-hatszázhetvenkétezer forintot a Közhasznú szerződés I. 3. pontjában meghatározott utánpótlás-nevelés sportszakmai tevékenység 2024. január 1. napjától 2024. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra a felek által egyeztetett időpontban.”
szövegrész helyébe
„1. Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2024. évi költségvetéséről szóló 3/2024.(II.29.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdésében foglalt felhasználási korlát támogatott részéről történő tudomásulvételével 1 170 389 272,- Ft-ot, azaz egymilliárd-százhetvenmillió-háromszáznyolcvankilencezer-kétszázhetvenkét forintot biztosít az alábbiak szerint:
A) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
929 751 272,- Ft-ot, azaz kilencszázhuszonkilencmillió-hétszázötvenegyezer-kétszázhetvenkét forintot utal át támogatás céljából, a támogatottal kötött –Szolnok Megyei Jogú Közgyűlésének 64/2009. (III.26.) sz. határozatával jóváhagyott – Közhasznúsági szerződés (a továbbiakban: Közhasznúsági szerződés) I. 1. pontjában meghatározott sportlétesítmény működtetésére, valamint a Támogatott által működtetett sportlétesítményeket használó – nem hivatásos – sportszervezetek edzéseihez, valamint a – nem hivatásos – verseny-, diák-, és szabadidősport rendezvényeihez szükséges létesítmény-feltétel biztosítási tevékenységre 2024. január 1. napjától 2024. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra.
B) Támogató a támogatott részére jelen szerződés alapján
240 638 000 Ft-ot, azaz kétszáznegyvenmillió-hatszázharmincnyolcezer forintot utal át támogatás céljából, melyből
128 840 000 Ft-ot, azaz százhuszonnyolcmillió-nyolcszáznegyvenezer forintot a Közhasznúsági szerződés I. 2. pontjában szervezés és egyéb sportszakmai tevékenység ellátására, továbbá
111 798 000 Ft-ot, azaz száztizenegymillió-hétszázkilencvennyolcezer forintot a Közhasznú szerződés I. 3. pontjában meghatározott utánpótlás-nevelés sportszakmai tevékenység 2024. január 1. napjától 2024. december 31-ig terjedő időszakban történő felhasználásra.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2024. évi költségvetéséről szóló 3/2024.(II.29.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdésében foglaltakra figyelemmel támogató a 1 170 389 272-Ft támogatás biztosítását folyószámlára történő utalással az alábbiak szerint ütemezi:
– 985 324 393 Ft-ot, azaz kilencszáznyolcvanötmillió-háromszázhuszonnégyezer-háromszázkilencvenhárom forintot a felek által egyeztetett időpontban,
– 185 064 879 Ft-ot, azaz száznyolcvanötmillió-hatvannégyezer-nyolcszázhetvenkilenc forintot 2024. II. félévében a felek által egyeztetett időpontban abban az esetben és olyan mértékig, amennyiben és amilyen mértékig a támogató ténylegesen teljesült bevételei erre fedezetet nyújtanak.”
szöveg lép.
1.2. A támogatási szerződés melléklete helyébe jelen szerződés melléklete lép.
2. Jelen támogatási szerződés módosítás az aláírás napján lép hatályba, a támogatási szerződés jelen módosítással nem érintett részei változatlan tartalommal hatályban maradnak.
3. Szerződő felek a fentieket, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, elolvasás és értelmezés után a mai napon helybenhagyólag aláírták.
Szolnok, 2024.
..................................... | ..................................... | |
támogatott | támogató | |
Rózsa József | Szalay Ferenc | |
ügyvezető igazgató | polgármester | |
Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. | Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata |
adatok ezer Ft-ban | |||||||
Sorszám | A tétel megnevezése | Sport- létesítmény működtetése | Egyéb sportszakmai tevékenység | Utánpótlás-nevelés sportszakmai tevékenység | Összesen | ||
1. | Tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó bevételek önkormányzati támogatás nélkül | 174 000 | 10 000 | 104 000 | 288 000 | ||
2. | 5 | Anyagköltségek összesen | 275 000 | 1 000 | 14 000 | 290 000 | |
3. | 6 | Igénybe vett szolgáltatások értéke | 202 000 | 87 140 | 25 000 | 314 140 | |
4. | 7 | Egyéb szolgáltatások értéke | 7 000 | 500 | 2 000 | 9 500 | |
5. | 9 | ELÁBÉ+Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke | 25 000 | 0 | 0 | 25 000 | |
6. | IV. | Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+09) | 509 000 | 88 640 | 41 000 | 638 640 | |
7. | 10 | Bérköltség összesen | 534 000 | 45 000 | 153 000 | 732 000 | |
8. | 11 | Személyi jellegű egyéb kifizetések összesen | 5 290 | 0 | 7 547 | 12 837 | |
9. | 12 | Bérjárulékok | 51 461 | 5 200 | 14 251 | 70 912 | |
10. | V. | Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12) | 590 751 | 50 200 | 174 798 | 815 749 | |
11. | kisértékű tárgyi eszk.beszerzése | 4 000 | 4 000 | ||||
12. | Önkormányzati támogatások összege (Bevételek-kiadások) | –929 751 | –128 840 | –111 798 | –1 170 389 |