Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 178/2024. (VIII. 29.) határozata

a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodásának módosításáról

Módosította: 202/2024. (IX.26.) közgyűlési határozat

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 88. § (2) bekezdése alapján az alábbi határozatot hozza:

1. Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodása módosításának tervezetét jelen határozat 1. mellékletében foglaltak szerint, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodás tervezetét jelen határozat 2. mellékletében foglaltak szerint elfogadja, azzal, hogy a döntés a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása valamennyi tagönkormányzatának minősített többséggel hozott azonos tartalmú döntésével válik érvényessé.

2. *  Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése felhatalmazza Szalay Ferenc polgármestert a szükséges intézkedések megtételére és valamennyi dokumentum aláírására.

Értesülnek: Szalay Ferenc polgármester

Fejér Andor alpolgármester

Györfi Mihály alpolgármester

Dr. Sebestyén Ildikó címzetes főjegyző

Dr. Versitz Éva aljegyző

Polgármesteri Hivatal igazgatói

Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása

Szalay Ferenc s. k. Dr. Sebestyén Ildikó s. k.
polgármester címzetes főjegyző

1. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 178/2024. (VIII. 29.) határozatához

SZOLNOKI KISTÉRSÉG TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁSA TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁSÁNAK MÓDOSÍTÁSA

A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásának tagjai a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodását az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 167/C. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 88. § (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint módosítják:

1. A Társulási Megállapodás Preambuluma helyébe az alábbi szöveg lép:

„PREAMBULUM

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87. §-a alapján a 2. pontban felsorolt települések önkormányzatai (a továbbiakban: tagönkormányzatok)

– az egymás közötti kapcsolati és együttműködési rendszer szervezeti keretének biztosítására, lakosaiknak az önkormányzati közszolgáltatásokhoz minél teljesebb körben való hozzájutására, magasabb szintű ellátás és szolgáltatás biztosítására,

– közszolgáltatási rendszerük, valamint az egyes települések önkormányzatainak teljesítőképességét meghaladó önkormányzati feladat-hatáskör gyakorlásának közös kialakítására, szervezésére, összehangolására, működtetésére, fejlesztésére,

– a Társulásra átruházott közfeladatok ellátását biztosítóintézményrendszer integrálására, feladatellátásának összehangolására, fejlesztésére,

– a feladatellátás feltétel- és forrásrendszerének koordinálására, fejlesztésére, a rendelkezésre álló források minél teljesebb, célszerűbb és optimálisabb felhasználására,

– a tagönkormányzatok közös területének összehangolt fejlesztésére,

– a közösségi szolgáltatások kiegyenlített, magas színvonalú és minőségű ellátására,

– az együttműködés hosszú távú biztosítása érdekében

az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre, az önkormányzati egyenjogúságok tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és arányos teherviselés alapján az alábbi feltételekkel.”

2. A Társulási Megállapodás 4. pontja bevezető három bekezdése helyébe az alábbi szöveg lép:

„4. A Társulás által ellátott feladat- és hatáskörök

A tagönkormányzatok a Társulást egyes szociális, egészségügyi és gyermekjóléti feladatok ellátására, közszolgáltatások közös biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények közös fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására hozzák létre.

A tagönkormányzatok a társulási kereteken belül működtetett szolgáltatási egységekről (a továbbiakban: mikro-térségek), a Társulás funkcióiról, a Társulás feladatkörébe integrált önkormányzati feladat- és hatáskörök gyakorlásáról, közszolgáltatások ellátásáról, a társulási intézményrendszer fenntartásáról, működtetéséről, szervezéséről, összehangolásáról ezen társulási megállapodás (a továbbiakban: Társulási Megállapodás) keretei között gondoskodnak.

A közszolgáltatások magasabb szakmai színvonalon történő, illetve hatékonyabb ellátása érdekében a tagönkormányzatok a Társulás keretei között az alábbi önkormányzati feladataikat szervezik és hangolják össze:”

3. A Társulási Megállapodás 4.1. pont címét követő bevezető mondata helyébe az alábbi szöveg lép:

„A Társulás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti önkormányzati feladatellátásra az 1. mellékletben található szerkezeti ábra alapján 5 db területileg lehatárolt mikro-térségi szinten működő közös fenntartású intézményt tart fenn, melyek a következő feladatokat látják el:”

4. A Társulási Megállapodás 4.1. pont a költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása felsorolása a 041233 jelű sort követően kiegészül az alábbi sorral:

„093010 Felsőfokú végzettségi szintet nem biztosító képzések,”

5. A Társulási Megállapodás 4.1. pont a költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása felsorolásában a „8412 Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás igazgatása” sor helyébe a „8412 Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás (kivéve: társadalombiztosítás) igazgatása” sor lép.

6. A Társulási Megállapodás 4.2. pontja helyébe az alábbi 4.2. pont kerül:

„4.2. Egészségügyi ellátás

A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény alapján, figyelemmel az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről szóló 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendeletben foglaltakra, továbbá az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvényre, valamint az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendeletre a fogorvosi ügyeleti feladatellátást közreműködő útján, vállalkozási szerződéssel biztosítja, mely tartalmazza a feladat ellátásával megbízott vállalkozó megnevezését az ellátási területet, a feladat ellátásának finanszírozását, költségeit, elszámolását.”

7. A Társulási Megállapodás 5. pontja helyébe az alábbi 5. pont kerül:

„5. A Társulás döntéshozó szerve, a döntéshozó szervének tagjait megillető szavazatarány:

5.1. A Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács.

A Társulási Tanácsban minden tagönkormányzat – a képviselt település lakosságszámától függetlenül – egy szavazattal rendelkezik.

A Társulási Tanács tagjait és akadályoztatásuk esetére helyettesüket a tagönkormányzatok képviselő-testületei delegálják.

A Társulási Tanács tagjai közül elnököt (a továbbiakban: Társulási Tanács elnöke) választ és alelnököt (a továbbiakban: Társulási Tanács alelnöke) választhat.

A Társulási Tanács az elnök vagy bármely tag javaslatára a tagjai közül tanácsnokokat választhat. A tanácsnok felügyeli a Társulási Tanács által meghatározott feladatkörök ellátását.

A Társulási Tanács alakuló ülését a képviselő-testületek által delegált tagok közül a korelnök (a továbbiakban: korelnök) hívja össze és azt a Társulási Tanács elnökének megválasztásáig vezeti. Az alakuló ülést megválasztásától a Társulási Tanács elnöke vezeti.

A Társulási Tanács további üléseit a Társulási Tanács elnöke vagy a Társulási Tanács alelnöke, együttes akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze és vezeti.

A Társulási Tanács ülését össze kell hívni:

a) a Társulási Megállapodásban vagy a Társulási Tanács határozatában meghatározott esetben,

b) a tagönkormányzatok egynegyedének a Társulási Tanács elnökéhez címzett – napirendet tartalmazó – indítványára, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül,

c) a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül

d) a Társulási Tanács elnökének javaslatára.

A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyre az Mötv. képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy azt a Társulási Tanács elnöke és a Társulási Tanácsnak egy, a Társulási Tanács által kijelölt tagja írja alá.

A Társulási Tanács elnöke a Társulási Tanács üléséről készült hitelesített jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül megküldi a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalnak és a Társulás tagjainak.

5.2. A Társulás a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra – valamennyi tag önkormányzatra vonatkozóan – kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.

A Társulás a gyermekjóléti, gyermekvédelmi személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra – valamennyi tagönkormányzatra vonatkozóan – kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.”

8. A Társulási Megállapodás 6. pontja helyébe az alábbi 6. pont kerül:

„6. A döntéshozatal módja, a minősített döntéshozatal esetei:

A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és az általuk képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulásban résztvevő települések összes lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács érvényes egyszerű többségű döntéshozatalához szükséges az ülésen jelenlévő tagok több mint felének támogató szavazata, azzal, hogy a támogatók által képviselt települések lakosságszáma meg kell, hogy haladja a Társulásban résztvevő települések lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács érvényes minősített többségű döntéshozatalához szükséges a Társulási Tanács tagjai több mint felének támogató szavazata, azzal, hogy a támogatók által képviselt települések lakosságszáma meg kell, hogy haladja a Társulásban résztvevő települések lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács minősített többségű határozata szükséges az alábbi döntések meghozatalához:

a) a Társulási Tanács elnökének, a Társulási Tanács alelnökének megválasztása,

b) a Társulási Tanács bizottságai tagjainak és elnökének megválasztása,

c) a Társulás éves költségvetésének, valamint éves gazdálkodásról szóló beszámolójának (zárszámadásának) elfogadása,

d) a Társulás intézményének megalapítása, átszervezése, megszüntetése,

e) a hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása,

f) a Társulásból való kizárás,

g) döntés a tagönkormányzat által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás megfizetésének halasztására vagy nem teljesített pénzügyi hozzájárulás részletekben történő megfizetésének engedélyezésére vonatkozó kérelmének a tagönkormányzatok elé terjesztéséről, vagy azonnali beszedési megbízás – inkasszó – alkalmazásáról.”

9. A Társulási Megállapodás 7.2. pontja helyébe az alábbi 7.2. pont kerül:

7.2. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központja

a) Újszász:

család- és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

közösségi pszichiátriai ellátás a társulás 18 településén

b) Zagyvarékas:

család- és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

házi segítségnyújtás,

nappali ellátás (idősek klubja)”

10. A Társulási Megállapodás 7.3. pontja helyébe az alábbi 7.3. pont kerül:

7.3. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Szociális Szolgáltató Besenyszögi Központja

a) Besenyszög:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

tanyagondnoki szolgáltatás

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország

közigazgatási területe)

szenvedélybetegek közösségi ellátása a társulás 18 településén

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

munkahelyi vendéglátás

b) Kőtelek:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja ellátási területe: Kőtelek és Hunyadfalva)

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) Hunyadfalva:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

d) Csataszög:

család- és gyermekjóléti szolgálat

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

házi segítségnyújtás

étkeztetés

e) Nagykörű:

család és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország

közigazgatási területe)

házi segítségnyújtás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

f) Tiszasüly:

család és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

g) Szajol:

étkeztetés

házi segítségnyújtás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

család- és gyermekjóléti szolgálat

nappali ellátás (idősek klubja)

h) Szászberek:

család- és gyermekjóléti szolgálat”

11. A Társulási Megállapodás 7.4. pontja g) alpontjában a „Jász-Nagykun-Szolnok megye” szövegrész helyébe „Jász-Nagykun-Szolnok vármegye” szöveg kerül.

12. A Társulási Megállapodás 7.5. pontjában az a)–f) felsorolás helyébe az alábbi felsorolás kerül:

„a) Szolnok:

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország

közigazgatási területe)

tanyagondnoki szolgáltatás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

gyermekétkeztetés

időskorúak gondozóháza (ellátási területe: Szolnoki Járás közigazgatási területe)

b) Szászberek:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) Tószeg:

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

étkeztetés

d) Tiszajenő:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

tanyagondnoki szolgáltatás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

e) Vezseny:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

f) Zagyvarékas:

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás”

13. A Társulási Megállapodás 8. pontja helyébe az alábbi 8. pont kerül:

„8. A Társulás fenntartásával, működtetésével kapcsolatosan az egyes képviselő-testületek pénzügyi hozzájárulásának mértéke, teljesítésnek módja:

A tagönkormányzatok az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában a 2. melléklet szerinti mértékben pénzügyi hozzájárulás teljesítésére kötelesek.

A tagönkormányzatok fizetési kötelezettségeiket január-március hónapok vonatkozásában minden év március 15. napjáig, ezt követően tárgyhó 15. napjáig kötelesek átutalással megfizetni a Társulás OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11745004–15577180–00000000 számú számlaszámára a Társulás által kiállított számviteli bizonylat ellenében. A tagönkormányzatok teljesítésnek a számlán történő jóváírást tekintik.

Amennyiben valamely feladat Társulásban történő ellátása év közben megszűnik – kivéve, ha a feladat jogszabály által kerül megszüntetésre – úgy a támogatást kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni. A kamattal növelt támogatáson felüli pénzügyi hozzájárulást a Társulás munkaszervezete az elszámolás keretében lakosságszám és időarányosan fizeti vissza a tagönkormányzatoknak. Amennyiben a tagönkormányzatok által befizetett pénzügyi hozzájárulás a kamatterhet nem fedezi, a tagönkormányzatok annak mértékéig lakosságszám arányában külön befizetésre kötelesek.”

14. A Társulási Megállapodás 9. pontja helyébe az alábbi 9. pont kerül:

„9. A Társulás tagjai által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén irányadó eljárás:

A Társulás munkaszervezete a tagönkormányzat vállalt pénzügyi hozzájárulásának nem teljesítése esetén a fizetési határidő lejártát követő 30 napon belül – azonnali beszedési megbízás (inkasszó) lehetőségére történő figyelmeztetéssel – teljesítésre szólítja fel a kötelezettet. Amennyiben a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségének a felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül nem tesz eleget, a tartozásról a Társulás munkaszervezete haladéktalanul előterjesztést készít elő, melyet a Társulás elnöke a Társulási Tanács elé terjeszt.

A Társulási Tanács minősített többségű határozattal dönt a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás megfizetésének halasztására vagy nem teljesített pénzügyi hozzájárulás részletekben történő teljesítésének engedélyezésére vonatkozó kérelmének a tagönkormányzatok képviselő-testületei elé terjesztéséről, vagy azonnali beszedési megbízás – inkasszó – alkalmazásáról.

A Társulási Tanács határozata alapján a Társulás munkaszervezete jogosult a nem teljesítő tagönkormányzat bankszámlájára azonnali inkasszó beszedési megbízás (inkasszó) benyújtására. A számlavezető felé a jogosult és kötelezett megnevezését, a követelés jogalapját, összegét és esedékességének időpontját kell írásban közölni, az inkasszót jelen Társulási Megállapodással szerződött jogalanyok akarata szerint a számlavezető a kötelezett ellenvetésétől és bármely más jognyilatkozatától függetlenül teljesíteni köteles. Amennyiben a Társulás munkaszervezete az inkasszálást jogosulatlanul gyakorolja, úgy köteles az inkasszált összeget a Társulás számláján történő jóváírástól a visszafizetés napjáig tartó időszakban – az érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű – késedelmi kamattal terhelve visszafizetni és a jogosulatlan inkasszálásból eredő kárt a polgári jog szabályai szerint megtéríteni.

A Társulási Tanács minősített többségű határozattal kizárhatja a Társulásból azon fizetési halasztásra vagy részletfizetésre nem engedélyezett tagönkormányzatot, amely a pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségét hat hónap vonatkozásában többszöri felszólítás ellenére sem teljesíti.”

15. A Társulási Megállapodás 10. pontja helyébe az alábbi 10. pont kerül:

„10. A Társulás vagyona és a vagyonátadás feltételei, a tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlásának rendje:

A tagönkormányzatok a tulajdonukban álló ingó- és ingatlan vagyontárgyakat külön megállapodással – a használat során felmerülő költségek Társulási költségvetési körben történő viselésével, de egyebekben külön használati díj megtérítésének igénye nélkül – használatba adják a Társulás, vagy intézményei részére a feladatellátáshoz szükséges mértékben.

A Társulás saját vagyonnal rendelkezhet, amelynek szaporulata a Társulást illeti meg.

A Társulás tulajdonával való rendelkezési jogot a Társulási Tanács gyakorolja.

A Társulás feladatellátása érdekében támogatással létrehozott vagyon az aktiválást követően – ingatlanvagyon esetében tíz évig, más vagyon esetében öt évig – nem idegeníthető el, kivéve

a) ha az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a Társulás ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési szükségleteire fordítja, amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon kapcsolódott, vagy

b) az adott közszolgáltatás társulási ellátásának megszűnése esetén, amennyiben a támogatással létrehozott vagyon a közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi önkormányzat tulajdonába kerül.”

16. A Társulási Megállapodás 12. pontja helyébe az alábbi 12. pont kerül:

„12. A Társulás általános rendjétől eltérő feladatellátás módja:

A Társulási Megállapodás 4. pontja szerinti mikro-térségi társulások a Társulási Megállapodás 7. pontja szerinti feladatokat a Társulás általános rendjétől eltérő módon is elláthatnak.”

17. A Társulási Megállapodás 14. pontja helyébe az alábbi 14. pont kerül:

„14. A Társulás működéséről évente legalább egy alkalommal történő beszámolás kötelezettsége:

A Társulási Tanács elnöke köteles a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig a Társulási Tanács ülésén pénzügyi beszámolót tartani a Társulás előző évi gazdálkodásáról. A Társulási Tanács elnöke az adott évi munkatervben foglaltak alapján tájékoztatja a Társulási Tanácsot a szociális és gyermekjóléti feladatok ellátásáról, és beszámol az egyéb tevékenységekről.”

18. A Társulási Megállapodás 15. pontja helyébe az alábbi 15. pont kerül:

„15. A Társulás működésének ellenőrzési rendje:

A gazdálkodás biztonságáért, szabályszerűségéért a Társulási Tanács felelős.

Bizottságok

A Társulási Tanács a gazdálkodás szabályszerűségének felügyeletére, tevékenységének és pénzügyi gazdálkodásának ellenőrzésére 3 fős Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottságot hoz létre, továbbá a Társulás tevékenységének, intézményei működésének, gazdálkodásának ellenőrzésére, valamint felügyeletére az alábbiak szerint öt állandó bizottságot hozhat létre a bizottságok feladatainak és működési szabályainak meghatározásával.

A Társulási Tanács a szociális és egészségügyi feladatellátás ellenőrzésére 5 fős Szociális és Egészségügyi Bizottságot hozhat létre.

A Társulási Tanács a szociális intézmények működésének felügyeletére 4 db Területi Szociális Bizottságot hozhat létre.

Munkaszervezet

A Társulási Tanács döntéseinek előkészítése és feladatainak végrehajtása nem elkülönült munkaszervezetben történik, a munkaszervezeti feladatokat a székhely település önkormányzati hivatala, Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala látja el, mely szervezet ellátja a Társulás belső ellenőrzését is.

A Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala által ellátott feladatokra és a feladatellátás kapcsán felmerülő költségek viselésére vonatkozó szabályokat feladatellátási megállapodás rendezi.”

19. A Társulási Megállapodás 16. pontja helyébe az alábbi 16. pont kerül:

„16. A megállapodás módosításának feltételei:

Csatlakozás a Társuláshoz:

A Társuláshoz települési önkormányzatok bármikor bejelenthetik csatlakozási szándékukat. A Társuláshoz való csatlakozásról a csatlakozni kívánó települési önkormányzat képviselő-testületének legalább hat hónappal korábban, minősített többséggel kell dönteni. A csatlakozási szándékot a Társulási Tanács elnökének írásban kell bejelenteni.

Az új tag felvételi kérelmét a Társulási Tanács ülésén meg kell vitatni.

A tagfelvételi kérelemhez csatolni kell a csatlakozás szándékáról hozott képviselő-testületi határozatot, melyben a képviselő-testületnek ki kell mondani, hogy

– a Társulási Megállapodásban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el,

– a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos pénzügyi hozzájárulás teljesítését vállalja.

A tagönkormányzatok képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz.

A Társulási Megállapodás módosítása:

A Társulási Megállapodás módosítását a Társulás bármely tagönkormányzata kezdeményezheti. A Társulás tagönkormányzatai a Társulási Megállapodás módosításáról a kezdeményezés megküldésétől legkésőbb a soron következő ülésükön kötelesek dönteni. A Társulás tagönkormányzatainak képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társulási Megállapodás módosításához.”

20. A Társulási Megállapodás 17. pontja helyébe az alábbi 17. pont kerül:

„17. A Társulásból történő kiválás és kizárás feltételei:

17.1. A Társulásból kiválni minden év július 1., illetve a naptári év utolsó napjával lehet. A kiválásról szóló – minősített többséggel hozott – döntést a kiválni kívánó tagönkormányzat képviselő-testülete hat hónappal korábban köteles meghozni, és azt a Társulás Tanács elnökéhez eljuttatni.

17.2. A Társulási Tanács minősített többséggel hozott határozatával 3 hónapos határidővel a Társulásból kizárhatja a Társulás alábbi tagönkormányzatát:

– fizetési halasztásra vagy részletfizetésre nem engedélyezett tagönkormányzat, amely a pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségét hat hónap vonatkozásában többszöri felszólítás ellenére sem teljesíti,

– tagönkormányzat, amelynek képviselő-testülete a Társulás működéséhez szükséges döntési kötelezettségének határidőn túl többszöri felszólítás ellenére sem tesz eleget.

17.3. A Társulásból történő kiválás, kizárás esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Társulás vagyonát vissza kell adni a Társulás azon tagjának, amelyik azt a Társulás rendelkezésére bocsátotta. Egyebekben a közös tulajdonra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A Társulásból történő kiválás esetén a vagyontárgy tagönkormányzat részére történő kiadását a Társulási Megállapodásban meghatározott időtartamra, de legfeljebb öt évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a Társulás további működését. Ebben az esetben a kivált tagot – a Társulással kötött szerződés alapján – használati díj illeti meg.

A közös vagyon kiadására a Társulás kiváló vagy kizárt tagja csak abban az esetben tarthat igényt, ha az nem veszélyezteti a Társulás feladatainak ellátását, ebben az esetben a Társulás volt tagját a Társulással kötött szerződés alapján használati díj illeti meg.

Az év közben kiváló tagönkormányzat köteles a rá lakosságszám szerint jutó fel nem használt támogatásnak megfelelő mértékű összeget kamattal növelten a központi költségvetésnek megfizetni.”

21. A Társulási Megállapodás 18. pontja helyébe az alábbi 18. pont kerül:

„18. A Társulás megszűnése esetén a tagok egymással való elszámolásának kötelezettsége, módja:

A Társulás megszűnése esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Társulás vagyonát a Társulás azon tagjának kell visszaadni, amelyik azt a Társulás rendelkezésére bocsátotta. Egyebekben a közös tulajdonra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

Amennyiben a Társulás év közben szűnik meg, úgy a támogatást kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni. A kamattal növelt támogatáson felüli pénzügyi hozzájárulást a Társulás munkaszervezete az elszámolás keretében lakosságszám és időarányosan fizeti vissza a tagönkormányzatoknak. Amennyiben a tagönkormányzatok által befizetett pénzügyi hozzájárulás a kamatterhet nem fedezi, a tagönkormányzatok annak mértékéig lakosságszám arányában külön befizetésre kötelesek.

A Társulás megszűnése időpontjában fennálló tartozásaiért – külön megállapodás hiányában – a tagönkormányzatok lakosságszám alapján felelnek.”

22. A Társulási Megállapodás 19. pontja helyébe az alábbi 19. pont kerül:

„19. Egyéb rendelkezések

19.1. Tájékoztatás, kapcsolattartás:

A Társulási Tanács feladatellátása körében kapcsolatot tart és együttműködik a tagönkormányzatok képviselő-testületeivel, egyéb társulásaival.

19.2. A Társulás tagönkormányzatának jogai és kötelezettségei:

a) a Társulás tagönkormányzatainak lakosai a Társulás által biztosított közszolgáltatásokat igénybe vehetik,

b) a Társulás tagönkormányzata a Társulási Tanács döntéshozatalában az általa delegált képviselő vagy polgármester útján vesz részt,

c) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy a Társulási Megállapodásban, a közös feladatellátásra vonatkozó egyéb megállapodásokban és jogszabályokban, illetve a Társulási Tanács határozataiban meghatározott feladatellátásának és pénzügyi kötelezettségeinek határidőn belül eleget tegyen,

d) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy megadja azokat az információkat, és a Társulás részére rendelkezésre bocsássa azokat a dokumentumokat, amelyek a Társulás céljainak megvalósításához, a Társulás működéséhez szükségesek és

e) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy a Társulás munkáját segítse, a feladatellátást a tőle elvárható módon támogassa és a közszolgáltatásokhoz az igénybevétel mértékében pénzügyi hozzájárulást nyújtson.

19.3. A „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj” adományozásának szabályai

a) A Társulás az általa fenntartott szociális és gyermekjóléti intézményekben tevékenykedők iránt érzett tisztelete és megbecsülése jeléül évente kiadható „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj”-at alapít azok részére, akik a fenti szakterület helyi eredményei, értékei gyarapításában kiemelkedő tevékenységet nyújtanak.

b) A díj minden olyan személynek adományozható, aki a Társulás által fenntartott intézmény dolgozójaként az ellátási területen a szociális és gyermekjóléti ellátásban kimagasló tevékenységet folytat, illetve folytatott.

c) A díjat egy évben legfeljebb egy személynek lehet odaítélni. Megosztott díj kiadására nincs lehetőség.

d) A díj adományozását a Társulási Tanács elnökének felhívására a Társulás által fenntartott intézmények vezetői által felterjesztett dolgozói körből 1 főre vonatkozó javaslattétellel kezdeményezheti az intézmények ellátási területén hatáskörrel rendelkező Területi Szociális Bizottság. A javasolt személynek legalább 5 éve kell az intézménynél munkaviszonyban állni.

e) A javaslatokat a Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményezi.

f) A Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményét a Társulási Tanács elnöke terjeszti – döntés céljából – a Társulási Tanács ülése elé.

g) A díj plakettből és az odaítélést tanúsító oklevélből, valamint pénzjutalomból áll, amelynek nettó összege a mindenkori köztisztviselői illetményalap 3-szorosa. A díjat a Kistérség napja ünnepség keretében a Társulási Tanács elnöke adja át.

h) Tekintettel a Társulás által fenntartott intézményekben foglalkoztatott személyek létszámára és az ellátott feladatok eltérőségére, a szolnoki és a vidéki intézmények dolgozói évente váltva részesülhetnek a díjban. Egy intézmény dolgozójának díjazását követően ugyanezen intézmény dolgozóit 2 évig nem lehet felterjeszteni.

i) A díjazottakról a Társulás munkaszervezete nyilvántartást vezet.

k) A díj részét képező plakettet a Társulás munkaszervezete készítteti el. Az oklevél és a plakett elkészítésének és a pénzjutalom forrásának fedezetét a Társulás mindenkori költségvetésében biztosítani szükséges.

19.4. Egyéb rendelkezések

A jelen Társulási Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény rendelkezései az irányadóak.

A Társulási Tanács és a bizottságok működésére egyebekben a képviselő-testületre és az önkormányzati bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A Társulási Megállapodás valamennyi tagönkormányzat képviselő-testületének minősített többségű jóváhagyó határozatával válik érvényessé.

A tagönkormányzatok egybehangzóan kijelentik, hogy a Társulási Megállapodásból eredő, a Társulás működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között, tárgyalásos úton, konszenzusos módon kívánják rendezni.

A bírói út igénybevételével kizárólag akkor élnek, ha az előzetes egyeztetés nem vezetett eredményre, megegyezésre.

A Társulás tagjai a jogvita eldöntésére a székhely település illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság illetékességét kötik ki.”

23. A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 2023. június 29. napján kelt, 30/2023. (VI. 29.) számú határozatával támogatott Társulási Megállapodás záradéka helyébe az alábbi szöveg lép:

„Jelen Társulási Megállapodás 2024. szeptember 30. napjával lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 2023. június 29. napján kelt, 30/2023. (VI. 29.) számú határozatával támogatott Társulási Megállapodás hatályát veszti. A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:”

24. A Társulási megállapodás 1. és 2. mellékletei helyébe jelen módosítás 1. és 2. mellékletei lépnek.

25. A Társulási Megállapodás jelen módosítással nem érintett részei változatlanul hatályban maradnak.

Kelt: Szolnok, „időbélyegző szerint”

Záradék:

A Társulási Megállapodás-módosítást a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásának Társulási Tanácsa 27/2024. (VIII. 23.) határozatával támogatta.

A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodásának módosítását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:

Önkormányzat neve Határozat száma Polgármester neve, aláírása
Besenyszög Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Balogh Zoltán
polgármester
Csataszög Községi Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Oravecz Zsuzsanna Éva
polgármester
Hunyadfalva Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Vékonyné Házi Eszter
polgármester
Kőtelek Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Lovász Tibor
polgármester
Martfű Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

...........................
Dr. Papp Antal
polgármester
Nagykörű Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

.....................
Túri Tibor
polgármester
Rákóczifalva Városi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Dr. Túróczi Imre
polgármester
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Varga József
polgármester
Szajol Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Szöllősi József
polgármester
Szászberek Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Alapi József
polgármester
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Szalay Ferenc
polgármester
Tiszajenő Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Virág József
polgármester
Tiszasüly Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Nagy Richárd
polgármester
Tiszavárkony Község Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Hegedüs István
polgármester
Tószeg Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Dr. Gyuricza Miklós
polgármester
Újszász Városi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Dobozi Róbert
polgármester
Vezseny Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Szabó Ferenc
polgármester
Zagyvarékas Község Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Polónyi László
polgármester

1–2. számú melléklet

2. melléklet Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 178/2024. (VIII. 29.) határozatához

TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS

PREAMBULUM

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87. §-a alapján a 2. pontban felsorolt települések önkormányzatai (a továbbiakban: tagönkormányzatok)

– az egymás közötti kapcsolati és együttműködési rendszer szervezeti keretének biztosítására, lakosaiknak az önkormányzati közszolgáltatásokhoz minél teljesebb körben való hozzájutására, magasabb szintű ellátás és szolgáltatás biztosítására,

– közszolgáltatási rendszerük, valamint az egyes települések önkormányzatainak teljesítőképességét meghaladó önkormányzati feladat-hatáskör gyakorlásának közös kialakítására, szervezésére, összehangolására, működtetésére, fejlesztésére,

– a Társulásra átruházott közfeladatok ellátását biztosítóintézményrendszer integrálására, feladatellátásának összehangolására, fejlesztésére,

– a feladatellátás feltétel- és forrásrendszerének koordinálására, fejlesztésére, a rendelkezésre álló források minél teljesebb, célszerűbb és optimálisabb felhasználására,

– a tagönkormányzatok közös területének összehangolt fejlesztésére,

– a közösségi szolgáltatások kiegyenlített, magas színvonalú és minőségű ellátására,

– az együttműködés hosszú távú biztosítása érdekében

az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre, az önkormányzati egyenjogúságok tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és arányos teherviselés alapján az alábbi feltételekkel.

1. A társulás neve, székhelye:

Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása (a továbbiakban: Társulás), 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

2. A Társulás tagjainak neve, székhelye, képviselője:

Település Székhely Képviselő
Besenyszög Város Önkormányzata 5071 Besenyszög, Dózsa György út 4. Balogh Zoltán
polgármester
Csataszög Községi Önkormányzat 5064 Csataszög, Szebb Élet út 42. Oravecz Zsuzsanna Éva
polgármester
Hunyadfalva Községi Önkormányzat 5063 Hunyadfalva, Árpád út 12. Vékonyné Házi Eszter
polgármester
Kőtelek Községi Önkormányzat 5062 Kőtelek, Szabadság út 1. Lovász Tibor
polgármester
Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1. Dr. Papp Antal
polgármester
Nagykörű Községi Önkormányzat 5065 Nagykörű, Május 1 út 1. Túri Tibor
polgármester
Rákóczifalva Városi Önkormányzat 5085 Rákóczifalva, Szabadság tér 2. Dr. Túróczi Imre
polgármester
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat 5084 Rákócziújfalu, Rákóczi út 26. Varga József
polgármester
Szajol Községi Önkormányzat 5081 Szajol, Rózsák tere 1. Szöllősi József
polgármester
Szászberek Községi Önkormányzat 5053 Szászberek, Kossuth L. út 197. Alapi József
polgármester
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. Szalay Ferenc
polgármester
Tiszajenő Községi Önkormányzat 5094 Tiszajenő, Vasút utca 11. Virág József
polgármester
Tiszasüly Községi Önkormányzat 5061 Tiszasüly, Kiséri út 21. Nagy Richárd
polgármester
Tiszavárkony Község Önkormányzata 5092 Tiszavárkony, Endre király út 37. Hegedüs István
polgármester
Tószeg Községi Önkormányzat 5091 Tószeg, Rákóczi út 37. Dr. Gyuricza Miklós
polgármester
Újszász Városi Önkormányzat 5052 Újszász, Szabadság tér 1. Dobozi Róbert
polgármester
Vezseny Községi Önkormányzat 5093 Vezseny, Templom út 1. Szabó Ferenc
polgármester
Zagyvarékas Község Önkormányzata 5051 Zagyvarékas, Rákóczi út 56. Polónyi László
polgármester

3. A társuláshoz tartozó települések lakosságszáma:

Település lakosságszám
(2023. 01. 01.)
Besenyszög Város 3 240 fő
Csataszög Község 326 fő
Hunyadfalva Község 181 fő
Kőtelek Község 1 616 fő
Martfű Város 6 053 fő
Nagykörű Község 1 652 fő
Rákóczifalva Város 5 343 fő
Rákócziújfalu Község 1 944 fő
Szajol Község 3 884 fő
Szászberek Község 975 fő
Szolnok Megyei Jogú Város 66 764 fő
Tiszajenő Község 1 573 fő
Tiszasüly Község 1 456 fő
Tiszavárkony Község 1 584 fő
Tószeg Község 4 490 fő
Újszász Város 6 131 fő
Vezseny Község 647 fő
Zagyvarékas Község 3 851 fő
A tagönkormányzatok településeinek lakosságszáma összesen: 111 710 fő

4. A Társulás által ellátott feladat- és hatáskörök

A tagönkormányzatok a Társulást egyes szociális, egészségügyi és gyermekjóléti feladatok ellátására, közszolgáltatások közös biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények közös fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására hozzák létre.

A tagönkormányzatok a társulási kereteken belül működtetett szolgáltatási egységekről (a továbbiakban: mikro-térségek), a Társulás funkcióiról, a Társulás feladatkörébe integrált önkormányzati feladat- és hatáskörök gyakorlásáról, közszolgáltatások ellátásáról, a társulási intézményrendszer fenntartásáról, működtetéséről, szervezéséről, összehangolásáról ezen társulási megállapodás (a továbbiakban: Társulási Megállapodás) keretei között gondoskodnak.

A közszolgáltatások magasabb szakmai színvonalon történő, illetve hatékonyabb ellátása érdekében a tagönkormányzatok a Társulás keretei között az alábbi önkormányzati feladataikat szervezik és hangolják össze:

4.1. Szociális ellátás, gyermekjóléti feladatok

A Társulás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti önkormányzati feladatellátásra az 1. mellékletben található szerkezeti ábra alapján 5 db területileg lehatárolt mikro-térségi szinten működő közös fenntartású intézményt tart fenn, melyek a következő feladatokat látják el:

a) család- és gyermekjóléti szolgálat,

b) támogató szolgáltatás,

c) közösségi ellátások (közösségi pszichiátriai ellátás, szenvedélybetegek közösségi ellátása),

d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

e) család-és gyermekjóléti központ,

f) gyermekek átmeneti gondozása: helyettes szülő, gyermekjóléti központ (csak Szolnokon),

g) házi segítségnyújtás,

h) nappali ellátás (idősek klubja),

i) adósságkezelő szolgáltatás (csak Szolnokon),

j) hajléktalanok, pszichiátriai betegek és szenvedélybetegek nappali ellátása,

k) étkeztetés,

l) tanyagondnoki és falugondnoki szolgáltatás,

m) idősek ápolását, gondozását biztosító szociális szakosított ellátás (idősek otthona),

n) utcai szociális munka (csak Szolnokon),

o) hajléktalanok átmeneti szállása,

p) hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye és időszakos férőhelye,

q) szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása,

r) szociális foglalkoztatás, munkahelyi vendéglátás,

s) fogyatékosok nappali ellátása,

t) gyermekétkeztetés,

u) időskorúak gondozóháza.

Alaptevékenység államháztartási szakágazata:

841105 Helyi Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

041232 Start- munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

093010 Felsőfokú végzettségi szintet nem biztosító képzések

095020 Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Tevékenységek megnevezése, TEÁOR száma:

5629 Egyéb vendéglátás

7022 Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás

7490 Máshová nem sorolt egyéb szakmai, tudományos műszaki tevékenység

8219 Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás

8411 Általános közigazgatás

8412 Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás (kivéve: társadalombiztosítás) igazgatása

8510 Iskolai előkészítő oktatás

8520 Alapfokú oktatás

8560 Oktatást kiegészítő tevékenység

8623 Fogorvosi járóbeteg-ellátás

8690 Egyéb humán-egészségügyi ellátás

8730 Idősek, fogyatékosok bentlakásos ellátása

8790 Egyéb bentlakásos ellátás

8810 Idősek, fogyatékosok szociális ellátása bentlakás nélkül

8891 Gyermekek napközbeni ellátása

8899 Máshová nem sorolt egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül

4.2. Egészségügyi ellátás

A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény alapján, figyelemmel az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről szóló 47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendeletben foglaltakra, továbbá az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvényre, valamint az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendeletre a fogorvosi ügyeleti feladatellátást közreműködő útján, vállalkozási szerződéssel biztosítja, mely tartalmazza a feladat ellátásával megbízott vállalkozó megnevezését az ellátási területet, a feladat ellátásának finanszírozását, költségeit, elszámolását.

5. A Társulás döntéshozó szerve, a döntéshozó szervének tagjait megillető szavazatarány:

5.1. A Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács.

A Társulási Tanácsban minden tagönkormányzat – a képviselt település lakosságszámától függetlenül – egy szavazattal rendelkezik.

A Társulási Tanács tagjait és akadályoztatásuk esetére helyettesüket a tagönkormányzatok képviselő-testületei delegálják.

A Társulási Tanács tagjai közül elnököt (a továbbiakban: Társulási Tanács elnöke) választ és alelnököt (a továbbiakban: Társulási Tanács alelnöke) választhat.

A Társulási Tanács az elnök vagy bármely tag javaslatára a tagjai közül tanácsnokokat választhat. A tanácsnok felügyeli a Társulási Tanács által meghatározott feladatkörök ellátását.

A Társulási Tanács alakuló ülését a képviselő-testületek által delegált tagok közül a korelnök (a továbbiakban: korelnök) hívja össze és azt a Társulási Tanács elnökének megválasztásáig vezeti. Az alakuló ülést megválasztásától a Társulási Tanács elnöke vezeti.

A Társulási Tanács további üléseit a Társulási Tanács elnöke vagy a Társulási Tanács alelnöke, együttes akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze és vezeti.

A Társulási Tanács ülését össze kell hívni:

a) a Társulási Megállapodásban vagy a Társulási Tanács határozatában meghatározott esetben,

b) a tagönkormányzatok egynegyedének a Társulási Tanács elnökéhez címzett – napirendet tartalmazó – indítványára, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül,

c) a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül

d) a Társulási Tanács elnökének javaslatára.

A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyre az Mötv. képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy azt a Társulási Tanács elnöke és a Társulási Tanácsnak egy, a Társulási Tanács által kijelölt tagja írja alá.

A Társulási Tanács elnöke a Társulási Tanács üléséről készült hitelesített jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül megküldi a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalnak és a Társulás tagjainak.

5.2. A Társulás a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra – valamennyi tag önkormányzatra vonatkozóan – kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.

A Társulás a gyermekjóléti, gyermekvédelmi személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló rendeletalkotásra – valamennyi tagönkormányzatra vonatkozóan – kijelöli Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatát.

6. A döntéshozatal módja, a minősített döntéshozatal esetei:

A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és az általuk képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulásban résztvevő települések összes lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács érvényes egyszerű többségű döntéshozatalához szükséges az ülésen jelenlévő tagok több mint felének támogató szavazata, azzal, hogy a támogatók által képviselt települések lakosságszáma meg kell, hogy haladja a Társulásban résztvevő települések lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács érvényes minősített többségű döntéshozatalához szükséges a Társulási Tanács tagjai több mint felének támogató szavazata, azzal, hogy a támogatók által képviselt települések lakosságszáma meg kell, hogy haladja a Társulásban résztvevő települések lakosságszámának felét.

A Társulási Tanács minősített többségű határozata szükséges az alábbi döntések meghozatalához:

a) a Társulási Tanács elnökének, a Társulási Tanács alelnökének megválasztása,

b) a Társulási Tanács bizottságai tagjainak és elnökének megválasztása,

c) a Társulás éves költségvetésének, valamint éves gazdálkodásról szóló beszámolójának (zárszámadásának) elfogadása,

d) a Társulás intézményének megalapítása, átszervezése, megszüntetése,

e) a hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása,

f) a Társulásból való kizárás,

g) döntés a tagönkormányzat által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás megfizetésének halasztására vagy nem teljesített pénzügyi hozzájárulás részletekben történő megfizetésének engedélyezésére vonatkozó kérelmének a tagönkormányzatok elé terjesztéséről, vagy azonnali beszedési megbízás – inkasszó – alkalmazásáról.

7. A közös fenntartású intézmény(ek) megnevezése(i):

7.1. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Gyermekjóléti és Szociális Szolgáltató Központ:

a) Rákóczifalva:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

idősek ápolását-gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

étkeztetés

b) Rákócziújfalu:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

étkeztetés

c) Tiszavárkony:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

tanyagondnoki szolgáltatás

d) Martfű: étkeztetés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, nappali ellátás (idősek klubja)

e) Szolnoki kistérség teljes területén:

támogató szolgálat

7.2. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Zagyva menti Integrált Központja

a) Újszász:

család- és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

közösségi pszichiátriai ellátás a társulás 18 településén

b) Zagyvarékas:

család- és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

házi segítségnyújtás,

nappali ellátás (idősek klubja)

7.3. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Szociális Szolgáltató Besenyszögi Központja

a) Besenyszög:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

tanyagondnoki szolgáltatás

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)

szenvedélybetegek közösségi ellátása a társulás 18 településén

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

munkahelyi vendéglátás

b) Kőtelek:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja ellátási területe: Kőtelek és Hunyadfalva)

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) Hunyadfalva:

család-és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

d) Csataszög:

család- és gyermekjóléti szolgálat

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

házi segítségnyújtás

étkeztetés

e) Nagykörű:

család és gyermekjóléti szolgálat

étkeztetés

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)

házi segítségnyújtás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

f) Tiszasüly:

család és gyermekjóléti szolgálat

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

g) Szajol:

étkeztetés

házi segítségnyújtás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

család- és gyermekjóléti szolgálat

nappali ellátás (idősek klubja)

h) Szászberek:

család- és gyermekjóléti szolgálat

7.4. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Humán Szolgáltató Központ

a) Szolnok:

család – és gyermekjóléti szolgálat

utcai szociális munka

adósságkezelési tanácsadás

drog-konzultációs információs központ

Kuckó Otthonház működtetése

Biztos Kezdet Gyerekház

b) Tószeg:

család – és gyermekjóléti szolgálat

c) Tiszajenő:

család – és gyermekjóléti szolgálat

d) Vezseny:

család – és gyermekjóléti szolgálat

e) Tiszavárkony:

család – és gyermekjóléti szolgálat

f) Szolnoki kistérség teljes területén:

szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása – alacsonyküszöbű ellátás biztosítása

hajléktalan személyek nappali ellátása

gyermekek átmeneti gondozása – helyettes szülői hálózat működtetése

szociális foglalkoztatás, fejlesztő foglalkoztatás

szaktanácsadó szolgáltatások működtetése

képzési és foglalkoztatási programok működtetése

g) Jász-Nagykun-Szolnok vármegye teljes területén:

hajléktalan személyek átmeneti szállása (Átmeneti szálló)

hajléktalan személyek éjjeli menedékhelye (Éjjeli menedékhely)

pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali ellátása

h) Fogyatékosok nappali ellátása esetén az ellátási területe:

Jászberényi kistérség

Kunszentmártoni kistérség

Szolnoki kistérség

Törökszentmiklósi kistérség közigazgatási területe

i) Szolnoki járás teljes területén:

család – és gyermekjóléti központ

j) Országos illetékesség:

szociális és gyermekvédelmi szakemberek továbbképzése

7.5. Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Egyesített Szociális Intézménye

a) Szolnok:

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

étkeztetés

idősek ápolását, gondozását biztosító intézmény (idősek otthona – ellátási területe: Magyarország közigazgatási területe)

tanyagondnoki szolgáltatás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

gyermekétkeztetés

időskorúak gondozóháza (ellátási területe: Szolnoki Járás közigazgatási területe)

b) Szászberek:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) Tószeg:

házi segítségnyújtás

nappali ellátás (idősek klubja)

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

étkeztetés

d) Tiszajenő:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

tanyagondnoki szolgáltatás

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

e) Vezseny:

házi segítségnyújtás

étkeztetés

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

f) Zagyvarékas:

jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Az intézmények székhelyét, telephelyeit, ellátási területét, jogállását, alaptevékenységét, feladatait, gazdálkodási jogkör szerinti besorolását, előirányzatok feletti rendelkezési jogosultságát, a vagyon feletti rendelkezési jogosultságát, a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét az intézmények alapító okiratai tartalmazzák.

8. A Társulás fenntartásával, működtetésével kapcsolatosan az egyes képviselő-testületek pénzügyi hozzájárulásának mértéke, teljesítésnek módja:

A tagönkormányzatok az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában a 2. melléklet szerinti mértékben pénzügyi hozzájárulás teljesítésére kötelesek.

A tagönkormányzatok fizetési kötelezettségeiket január-március hónapok vonatkozásában minden év március 15. napjáig, ezt követően tárgyhó 15. napjáig kötelesek átutalással megfizetni a Társulás OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11745004–15577180–00000000 számú számlaszámára a Társulás által kiállított számviteli bizonylat ellenében. A tagönkormányzatok teljesítésnek a számlán történő jóváírást tekintik.

Amennyiben valamely feladat Társulásban történő ellátása év közben megszűnik – kivéve, ha a feladat jogszabály által kerül megszüntetésre – úgy a támogatást kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni. A kamattal növelt támogatáson felüli pénzügyi hozzájárulást a Társulás munkaszervezete az elszámolás keretében lakosságszám és időarányosan fizeti vissza a tagönkormányzatoknak. Amennyiben a tagönkormányzatok által befizetett pénzügyi hozzájárulás a kamatterhet nem fedezi, a tagönkormányzatok annak mértékéig lakosságszám arányában külön befizetésre kötelesek.

9. A Társulás tagjai által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén irányadó eljárás:

A Társulás munkaszervezete a tagönkormányzat vállalt pénzügyi hozzájárulásának nem teljesítése esetén a fizetési határidő lejártát követő 30 napon belül – azonnali beszedési megbízás (inkasszó) lehetőségére történő figyelmeztetéssel – teljesítésre szólítja fel a kötelezettet. Amennyiben a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségének a felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül nem tesz eleget, a tartozásról a Társulás munkaszervezete haladéktalanul előterjesztést készít elő, melyet a Társulás elnöke a Társulási Tanács elé terjeszt.

A Társulási Tanács minősített többségű határozattal dönt a tagönkormányzat pénzügyi hozzájárulás megfizetésének halasztására vagy nem teljesített pénzügyi hozzájárulás részletekben történő teljesítésének engedélyezésére vonatkozó kérelmének a tagönkormányzatok képviselő-testületei elé terjesztéséről, vagy azonnali beszedési megbízás – inkasszó – alkalmazásáról.

A Társulási Tanács határozata alapján a Társulás munkaszervezete jogosult a nem teljesítő tagönkormányzat bankszámlájára azonnali inkasszó beszedési megbízás (inkasszó) benyújtására. A számlavezető felé a jogosult és kötelezett megnevezését, a követelés jogalapját, összegét és esedékességének időpontját kell írásban közölni, az inkasszót jelen Társulási Megállapodással szerződött jogalanyok akarata szerint a számlavezető a kötelezett ellenvetésétől és bármely más jognyilatkozatától függetlenül teljesíteni köteles. Amennyiben a Társulás munkaszervezete az inkasszálást jogosulatlanul gyakorolja, úgy köteles az inkasszált összeget a Társulás számláján történő jóváírástól a visszafizetés napjáig tartó időszakban – az érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű – késedelmi kamattal terhelve visszafizetni és a jogosulatlan inkasszálásból eredő kárt a polgári jog szabályai szerint megtéríteni.

A Társulási Tanács minősített többségű határozattal kizárhatja a Társulásból azon fizetési halasztásra vagy részletfizetésre nem engedélyezett tagönkormányzatot, amely a pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségét hat hónap vonatkozásában többszöri felszólítás ellenére sem teljesíti.

10. A Társulás vagyona és a vagyonátadás feltételei, a tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlásának rendje:

A tagönkormányzatok a tulajdonukban álló ingó- és ingatlan vagyontárgyakat külön megállapodással – a használat során felmerülő költségek Társulási költségvetési körben történő viselésével, de egyebekben külön használati díj megtérítésének igénye nélkül – használatba adják a Társulás, vagy intézményei részére a feladatellátáshoz szükséges mértékben.

A Társulás saját vagyonnal rendelkezhet, amelynek szaporulata a Társulást illeti meg.

A Társulás tulajdonával való rendelkezési jogot a Társulási Tanács gyakorolja.

A Társulás feladatellátása érdekében támogatással létrehozott vagyon az aktiválást követően – ingatlanvagyon esetében tíz évig, más vagyon esetében öt évig – nem idegeníthető el, kivéve

a) ha az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a Társulás ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési szükségleteire fordítja, amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon kapcsolódott, vagy

b) az adott közszolgáltatás társulási ellátásának megszűnése esetén, amennyiben a támogatással létrehozott vagyon a közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi önkormányzat tulajdonába kerül.

11. Intézmény közös alapítása esetén az alapítói jogok gyakorlására vonatkozó részletes rendelkezések:

A Társulás a 4. pontban felsorolt feladatok ellátására intézményeket alapít és tart fent.

Az intézmények székhelyét, telephelyeit, ellátási területét, jogállását, alaptevékenységét, feladatait, gazdálkodási jogkör szerinti besorolását, előirányzatok feletti rendelkezési jogosultságát, a vagyon feletti rendelkezési jogosultságát, a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét az intézmények alapító okiratai tartalmazzák.

Az alapítói jogok gyakorlására jogosult szervezet a Társulási Tanács.

12. A Társulás általános rendjétől eltérő feladatellátás módja:

A Társulási Megállapodás 4. pontja szerinti mikro-térségi társulások a Társulási Megállapodás 7. pontja szerinti feladatokat a Társulás általános rendjétől eltérő módon is elláthatnak.

13. A Társulás szolgáltatásai igénybevételének a Társulás által meghatározott feltételei:

A Társulás szolgáltatásainak igénybevételére Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások térítési díjainak megállapításáról szóló 14/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet, Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások térítési díjainak megállapításáról szóló 11/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet, valamint a vonatkozó magasabb szintű ágazati jogszabályok rendelkezései szerint van mód.

14. A Társulás működéséről évente legalább egy alkalommal történő beszámolás kötelezettsége:

A Társulási Tanács elnöke köteles a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig a Társulási Tanács ülésén pénzügyi beszámolót tartani a Társulás előző évi gazdálkodásáról. A Társulási Tanács elnöke az adott évi munkatervben foglaltak alapján tájékoztatja a Társulási Tanácsot a szociális és gyermekjóléti feladatok ellátásáról, és beszámol az egyéb tevékenységekről.

15. A Társulás működésének ellenőrzési rendje:

A gazdálkodás biztonságáért, szabályszerűségéért a Társulási Tanács felelős.

Bizottságok

A Társulási Tanács a gazdálkodás szabályszerűségének felügyeletére, tevékenységének és pénzügyi gazdálkodásának ellenőrzésére 3 fős Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottságot hoz létre, továbbá a Társulás tevékenységének, intézményei működésének, gazdálkodásának ellenőrzésére, valamint felügyeletére az alábbiak szerint öt állandó bizottságot hozhat létre a bizottságok feladatainak és működési szabályainak meghatározásával.

A Társulási Tanács a szociális és egészségügyi feladatellátás ellenőrzésére 5 fős Szociális és Egészségügyi Bizottságot hozhat létre.

A Társulási Tanács a szociális intézmények működésének felügyeletére 4 db Területi Szociális Bizottságot hozhat létre.

Munkaszervezet

A Társulási Tanács döntéseinek előkészítése és feladatainak végrehajtása nem elkülönült munkaszervezetben történik, a munkaszervezeti feladatokat a székhely település önkormányzati hivatala, Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala látja el, mely szervezet ellátja a Társulás belső ellenőrzését is.

A Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala által ellátott feladatokra és a feladatellátás kapcsán felmerülő költségek viselésére vonatkozó szabályokat feladatellátási megállapodás rendezi.

16. A megállapodás módosításának feltételei:

Csatlakozás a Társuláshoz:

A Társuláshoz települési önkormányzatok bármikor bejelenthetik csatlakozási szándékukat. A Társuláshoz való csatlakozásról a csatlakozni kívánó települési önkormányzat képviselő-testületének legalább hat hónappal korábban, minősített többséggel kell dönteni. A csatlakozási szándékot a Társulási Tanács elnökének írásban kell bejelenteni.

Az új tag felvételi kérelmét a Társulási Tanács ülésén meg kell vitatni.

A tagfelvételi kérelemhez csatolni kell a csatlakozás szándékáról hozott képviselő-testületi határozatot, melyben a képviselő-testületnek ki kell mondani, hogy

– a Társulási Megállapodásban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el,

– a Társulás működésével, a feladatellátással kapcsolatos pénzügyi hozzájárulás teljesítését vállalja.

A tagönkormányzatok képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz.

A Társulási Megállapodás módosítása:

A Társulási Megállapodás módosítását a Társulás bármely tagönkormányzata kezdeményezheti. A Társulás tagönkormányzatai a Társulási Megállapodás módosításáról a kezdeményezés megküldésétől legkésőbb a soron következő ülésükön kötelesek dönteni. A Társulás tagönkormányzatainak képviselő-testületei mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a Társulási Megállapodás módosításához.

17. A Társulásból történő kiválás és kizárás feltételei:

17.1. A Társulásból kiválni minden év július 1., illetve a naptári év utolsó napjával lehet. A kiválásról szóló – minősített többséggel hozott – döntést a kiválni kívánó tagönkormányzat képviselő-testülete hat hónappal korábban köteles meghozni, és azt a Társulás Tanács elnökéhez eljuttatni.

17.2. A Társulási Tanács minősített többséggel hozott határozatával 3 hónapos határidővel a Társulásból kizárhatja a Társulás alábbi tagönkormányzatát:

– fizetési halasztásra vagy részletfizetésre nem engedélyezett tagönkormányzat, amely a pénzügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségét hat hónap vonatkozásában többszöri felszólítás ellenére sem teljesíti,

– tagönkormányzat, amelynek képviselő-testülete a Társulás működéséhez szükséges döntési kötelezettségének határidőn túl többszöri felszólítás ellenére sem tesz eleget.

17.3. A Társulásból történő kiválás, kizárás esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Társulás vagyonát vissza kell adni a Társulás azon tagjának, amelyik azt a Társulás rendelkezésére bocsátotta. Egyebekben a közös tulajdonra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A Társulásból történő kiválás esetén a vagyontárgy tagönkormányzat részére történő kiadását a Társulási Megállapodásban meghatározott időtartamra, de legfeljebb öt évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a Társulás további működését. Ebben az esetben a kivált tagot – a Társulással kötött szerződés alapján – használati díj illeti meg.

A közös vagyon kiadására a Társulás kiváló vagy kizárt tagja csak abban az esetben tarthat igényt, ha az nem veszélyezteti a Társulás feladatainak ellátását, ebben az esetben a Társulás volt tagját a Társulással kötött szerződés alapján használati díj illeti meg.

Az év közben kiváló tagönkormányzat köteles a rá lakosságszám szerint jutó fel nem használt támogatásnak megfelelő mértékű összeget kamattal növelten a központi költségvetésnek megfizetni.

18. A Társulás megszűnése esetén a tagok egymással való elszámolásának kötelezettsége, módja:

A Társulás megszűnése esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Társulás vagyonát a Társulás azon tagjának kell visszaadni, amelyik azt a Társulás rendelkezésére bocsátotta. Egyebekben a közös tulajdonra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

Amennyiben a Társulás év közben szűnik meg, úgy a támogatást kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni. A kamattal növelt támogatáson felüli pénzügyi hozzájárulást a Társulás munkaszervezete az elszámolás keretében lakosságszám és időarányosan fizeti vissza a tagönkormányzatoknak. Amennyiben a tagönkormányzatok által befizetett pénzügyi hozzájárulás a kamatterhet nem fedezi, a tagönkormányzatok annak mértékéig lakosságszám arányában külön befizetésre kötelesek.

A Társulás megszűnése időpontjában fennálló tartozásaiért – külön megállapodás hiányában – a tagönkormányzatok lakosságszám alapján felelnek.

19. Egyéb rendelkezések

19.1. Tájékoztatás, kapcsolattartás:

A Társulási Tanács feladatellátása körében kapcsolatot tart és együttműködik a tagönkormányzatok képviselő-testületeivel, egyéb társulásaival.

19.2. A Társulás tagönkormányzatának jogai és kötelezettségei:

a) a Társulás tagönkormányzatainak lakosai a Társulás által biztosított közszolgáltatásokat igénybe vehetik,

b) a Társulás tagönkormányzata a Társulási Tanács döntéshozatalában az általa delegált képviselő vagy polgármester útján vesz részt,

c) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy a Társulási Megállapodásban, a közös feladatellátásra vonatkozó egyéb megállapodásokban és jogszabályokban, illetve a Társulási Tanács határozataiban meghatározott feladatellátásának és pénzügyi kötelezettségeinek határidőn belül eleget tegyen,

d) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy megadja azokat az információkat, és a Társulás részére rendelkezésre bocsássa azokat a dokumentumokat, amelyek a Társulás céljainak megvalósításához, a Társulás működéséhez szükségesek és

e) a Társulás tagönkormányzatának kötelessége, hogy a Társulás munkáját segítse, a feladatellátást a tőle elvárható módon támogassa és a közszolgáltatásokhoz az igénybevétel mértékében pénzügyi hozzájárulást nyújtson.

19.3. A „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj” adományozásának szabályai

a) A Társulás az általa fenntartott szociális és gyermekjóléti intézményekben tevékenykedők iránt érzett tisztelete és megbecsülése jeléül évente kiadható „Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Pro Caritate Díj”-at alapít azok részére, akik a fenti szakterület helyi eredményei, értékei gyarapításában kiemelkedő tevékenységet nyújtanak.

b) A díj minden olyan személynek adományozható, aki a Társulás által fenntartott intézmény dolgozójaként az ellátási területen a szociális és gyermekjóléti ellátásban kimagasló tevékenységet folytat, illetve folytatott.

c) A díjat egy évben legfeljebb egy személynek lehet odaítélni. Megosztott díj kiadására nincs lehetőség.

d) A díj adományozását a Társulási Tanács elnökének felhívására a Társulás által fenntartott intézmények vezetői által felterjesztett dolgozói körből 1 főre vonatkozó javaslattétellel kezdeményezheti az intézmények ellátási területén hatáskörrel rendelkező Területi Szociális Bizottság. A javasolt személynek legalább 5 éve kell az intézménynél munkaviszonyban állni.

e) A javaslatokat a Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményezi.

f) A Szociális és Egészségügyi Bizottság véleményét a Társulási Tanács elnöke terjeszti – döntés céljából – a Társulási Tanács ülése elé.

g) A díj plakettből és az odaítélést tanúsító oklevélből, valamint pénzjutalomból áll, amelynek nettó összege a mindenkori köztisztviselői illetményalap 3-szorosa. A díjat a Kistérség napja ünnepség keretében a Társulási Tanács elnöke adja át.

h) Tekintettel a Társulás által fenntartott intézményekben foglalkoztatott személyek létszámára és az ellátott feladatok eltérőségére, a szolnoki és a vidéki intézmények dolgozói évente váltva részesülhetnek a díjban. Egy intézmény dolgozójának díjazását követően ugyanezen intézmény dolgozóit 2 évig nem lehet felterjeszteni.

i) A díjazottakról a Társulás munkaszervezete nyilvántartást vezet.

k) A díj részét képező plakettet a Társulás munkaszervezete készítteti el. Az oklevél és a plakett elkészítésének és a pénzjutalom forrásának fedezetét a Társulás mindenkori költségvetésében biztosítani szükséges.

19.4. Egyéb rendelkezések

A jelen Társulási Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény rendelkezései az irányadóak.

A Társulási Tanács és a bizottságok működésére egyebekben a képviselő-testületre és az önkormányzati bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A Társulási Megállapodás valamennyi tagönkormányzat képviselő-testületének minősített többségű jóváhagyó határozatával válik érvényessé.

A tagönkormányzatok egybehangzóan kijelentik, hogy a Társulási Megállapodásból eredő, a Társulás működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között, tárgyalásos úton, konszenzusos módon kívánják rendezni.

A bírói út igénybevételével kizárólag akkor élnek, ha az előzetes egyeztetés nem vezetett eredményre, megegyezésre.

A Társulás tagjai a jogvita eldöntésére a székhely település illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság illetékességét kötik ki.

Jelen Társulási Megállapodás 2024. szeptember 30. napjával lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 2023. június 29. napján kelt, 30/2023. (VI. 29.) határozatával támogatott Társulási Megállapodás hatályát veszti.

Kelt: Szolnok, „időbélyegző szerint”

ZÁRADÉK

A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása társulási megállapodását a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi testületi üléseiken hagyták jóvá:

Önkormányzat neve Határozat száma Polgármester neve, aláírása
Besenyszög Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Balogh Zoltán
polgármester
Csataszög Községi Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Oravecz Zsuzsanna Éva
polgármester
Hunyadfalva Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Vékonyné Házi Eszter
polgármester
Kőtelek Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Lovász Tibor
polgármester
Martfű Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

...........................
Dr. Papp Antal
polgármester
Nagykörű Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

.....................
Túri Tibor
polgármester
Rákóczifalva Városi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Dr. Túróczi Imre
polgármester
Rákócziújfalu Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Varga József
polgármester
Szajol Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Szöllősi József
polgármester
Szászberek Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Alapi József
polgármester
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Szalay Ferenc
polgármester
Tiszajenő Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Virág József
polgármester
Tiszasüly Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Nagy Richárd
polgármester
Tiszavárkony Község Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Hegedüs István
polgármester
Tószeg Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat
........................
Dr. Gyuricza Miklós
polgármester
Újszász Városi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Dobozi Róbert
polgármester
Vezseny Községi Önkormányzat ...../2024. (.......) határozat

........................
Szabó Ferenc
polgármester
Zagyvarékas Község Önkormányzata ...../2024. (.......) határozat

........................
Polónyi László
polgármester

1–2. számú melléklet