A jogszabály mai napon ( 2024.05.08. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

12/2010. (XII. 3.) VM utasítás

a kölcsönös megfeleltetés alkalmazását előkészítő projektről és annak irányítási rendjéről szóló szabályzat kiadásáról * 

A jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény 49. § (1) bekezdése alapján, valamint az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 94. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a kölcsönös megfeleltetés alkalmazását előkészítő projektről és annak irányítási rendjéről szóló szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) ezen utasítás Mellékleteként kiadom:

1. § Az utasítás mellékletét képező Szabályzat alapján a projekt munkafolyamatait szabályozó Projekt Dokumentumot kell kidolgozni a jelen utasítás hatálybalépését követő nyolc napon belül.

2. § Ez az utasítás a kihirdetése napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti a kölcsönös megfeleltetés és az Egységes Támogatási Rendszer bevezetését előkészítő projektről és annak irányítási rendjéről szóló 1/B/2008. számú földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszteri utasítás.

Melléklet a 12/2010. (XII. 3.) VM utasításhoz

A kölcsönös megfeleltetés alkalmazását előkészítő projektről és annak irányítási rendjéről szóló szabályzat

A kölcsönös megfeleltetés alkalmazását előkészítő projekt irányítási rendjét az alábbiak szerint rendelem el:

1. *  A kölcsönös megfeleltetés alkalmazását előkészítő projekt feladata a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 1306/2013/EU parlamenti és tanácsi rendelet alapján a kölcsönös megfeleltetés rendszerének alkalmazására való felkészülés irányítása.

2. A projektfeladat az alábbi részfeladatokra tagozódik:

2.1. A kölcsönös megfeleltetés szabályozására vonatkozó javaslatok jogszabálytervezet-szintű kidolgozása, különös tekintettel:

2.1.1. A kölcsönös megfeleltetés hazai jogszabályi hátterének folyamatos átvilágítására és szükség szerint:

a) az érintett jogszabályokban megfogalmazott előírások egyértelműbbé tételére, pontosítására és egyszerűsítésére, és a jogszabályok közötti összhang megteremtésére;

b) az érintett jogszabályokban megfogalmazott előírások megszegése esetén alkalmazandó jogkövetkezményekre vonatkozó rendelkezések egyértelműbbé tételére.

2.1.2. A kölcsönös megfeleltetés alkalmazásához és bővítéséhez szükséges további hazai jogszabályok kidolgozása, különös tekintettel:

a) az intézményközi együttműködés szabályainak megállapítására;

b) az intézmények közötti adatáramlás szabályainak megállapítására.

2.1.3. A kölcsönös megfeleltetés eljárásrendjének és szabályzatainak folyamatos felülvizsgálata, különös tekintettel:

a) az összehangolt ellenőrzési mintavételre, és azon belül is a kockázatelemzés módszertanára;

b) az összehangolt ellenőrzési mintavételi eljárások lebonyolítására;

c) a meglévő hatósági ellenőrzésekre vonatkozó belső eljárási szabályzatok átvilágítására, és egységes szerkezetűvé történő átalakítására (az esetlegesen hiányos szabályzatok kiegészítésére);

d) az ellenőrzési eredmények (megállapítások) egységes értékelési rendszerének részletes kidolgozására;

e) a kiértékelt ellenőrzési eredmények alapján a támogatási összeg csökkentésére vonatkozó szabályok részletes kidolgozására.

2.1.4. A kölcsönös megfeleltetés alkalmazásához, az abban érintett eljárások egységes rendszerben történő kezeléséhez szükséges, az információk problémamentes áramlását lehetővé tevő informatikai rendszer megtervezése és kifejlesztése.

2.1.5. A kölcsönös megfeleltetés rendszeréhez kapcsolódó intézményfejlesztési feladatok ellátása, különös tekintettel a humán és pénzügyi erőforrások megtervezésére, és a feladatok ellátásához szükséges képzések és intézményi átszervezések lebonyolítására.

3.1. Az operatív irányító bizottság vezetője és tagjai:

3.1.1. *  Az operatív irányító bizottság vezetője a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (a továbbiakban: NÉBIH) elnöke.

3.1.2. Az operatív irányító bizottság tagjai:

a) *  a Földművelésügyi Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára,

b) a minisztérium Mezőgazdasági Főosztályának vezetője (mint minisztériumi szabályozási alprojektvezető),

c) az MVH elnöke,

d) a MVH illetékes elnökhelyettese (mint MVH alprojektvezető),

e) *  a NÉBIH illetékes vezetője (mint NÉBIH alprojektvezető).

3.2. Az operatív irányító bizottság feladatai:

a) a projekt működéséhez szükséges részletes belső szabályok, szakmai irányelvek kidolgozása;

b) a projekt működéséhez szükséges erőforrásigény felmérése, és az erőforrások megszerzésére vonatkozó javaslatok kidolgozása;

c) a projekt ütemtervének összeállítása;

d) a projekt lebonyolításához szükséges munkaszervezet (alprojektek, munkacsoportok) működtetése;

e) az egyes alprojektek feladatainak tartalmi és ütemezés tekintetében történő összehangolása;

f) az egyes alprojektek vezetőinek beszámoltatása, feladatkiosztás;

g) a projekt munkafolyamatait szabályozó Projekt Dokumentum jóváhagyása;

h) döntés arról, hogy milyen kérdésekben szükséges előterjesztést készíteni a minisztérium vezetői értekezlete számára. Az előterjesztést az operatív irányító bizottság által jóváhagyott formának és tartalomnak megfelelően a minisztérium Mezőgazdasági Főosztálya terjeszti a minisztérium vezetői értekezlete elé a minisztérium mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározottak szerint. Azon kérdéseket, amelyekről az operatív irányító bizottságban nem születik megegyezés, a minisztérium vezetői értekezlete elé kell terjeszteni döntéshozatalra.

4. Az operatív irányító bizottság vezetője - a tagok bármelyikének javaslata alapján - összehívja az operatív irányító bizottság üléseit.

5. Az operatív irányító bizottság döntéseit egyhangúlag hozza meg. Konszenzusos vélemény hiányában az operatív irányító bizottság a kérdést a minisztérium vezetői értekezlete elé terjeszti döntésre.

6. Az operatív irányító bizottság feladatainak ellátásához kapcsolódó adminisztratív és technikai szervezési teendők ellátását a projektiroda végzi. A projektiroda vezetőjét az operatív irányító bizottság vezetője nevezi ki. A kölcsönös megfeleltetés elektronikus közigazgatás operatív program (KM EKOP) befejezését követően a projektirodai feladatokat a minisztérium Mezőgazdasági Főosztálya látja el.

7. Alprojektek, munkacsoportok:

7.1. Alprojektek a kölcsönös megfeleltetés működését támogató projektben

a) az MVH Kifizető ügynökségi alprojektet;

b) a minisztériumi Szabályozási alprojektet;

c) *  a NÉBIH Szakhatósági alprojektet

működtet.

7.2. *  Az alprojektvezető az MVH és a NÉBIH esetében az elnök által, a minisztérium esetében az agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár által kinevezett vezető.

7.3. Az alprojektvezető

a) irányítja a kölcsönös megfeleltetés bevezetéséhez kapcsolódóan az adott intézményhez/tevékenységhez kapcsolódó feladatokat;

b) az adott intézményen belül a kölcsönös megfeleltetés bevezetéséhez kapcsolódó feladatok tekintetében utasítási és beszámoltatási jogkörrel rendelkezik;

c) a kölcsönös megfeleltetés működéséhez kapcsolódóan az alprojekt által lefedett feladatok végrehajtására az adott intézményen belül munkacsoportokat hoz létre és irányít.

8.1. Az alprojekt-munkacsoport:

8.1.1. Az alprojekt-munkacsoport az alprojekt saját munkaszervezete.

8.1.2. Az alprojekt-munkacsoport vezetőjét és tagjait az alprojektvezető javaslatára az érintett intézmény vezetője, a minisztérium esetében az agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár nevezi ki névre szóló megbízás formájában.

8.1.3. Az alprojekt-munkacsoportokban részt vevő szakértők felett az alprojektvezető közvetlen utasítási és beszámoltatási jogkörrel rendelkezik.

8.2. Az egyeztető munkacsoport:

8.2.1. Az egyeztető munkacsoportok az alprojektek közös munkaszervezetei.

8.2.2. *  Az egyeztető munkacsoport vezetőjét a NÉBIH elnöke nevezi ki.

8.2.3. Az alábbi egyeztető munkacsoportokat kell működtetni:

a) Állatjelölési és -nyilvántartási munkacsoport;

b) Állategészségügyi és állatjóléti munkacsoport;

c) Növény- és talajvédelmi munkacsoport;

d) Természetvédelmi munkacsoport.

8.2.4. Minden alprojektből minden egyeztető munkacsoportba tagokat kell biztosítani.

8.2.5. Az egyeztető munkacsoport működése során almunkacsoportokat hozhat létre.