A Kormány a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiában meghatározott távlati célokkal összhangban
1. *
2. elfogadja az országos vasúthálózat középtávú előkészítési és építési feladatait, valamint a vízi közlekedési fejlesztéseket tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Vasúti és vízi közlekedési projektlista) a 2. melléklet szerint;
3. elfogadja a városi, valamint a vasúthálózathoz kapcsolódó átszálló csomópontok és hozzávezető közösségi közlekedési infrastruktúra középtávú előkészítési és építési feladatait tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Városi és elővárosi közlekedési projektlista) a 3. melléklet szerint;
4. elfogadja a Közúti projektlistából, a Vasúti és vízi közlekedési projektlistából, valamint a Városi és elővárosi közlekedési projektlistából a nettó 75 millió euró teljes elszámolható költséget meghaladó projektek 4. mellékletben szereplő listáját (a továbbiakban: Nagyprojekt-lista);
5. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjanak az 1-3. pontban meghatározott beruházások 2020-ig történő előkészítéséről és megvalósításáról, valamint biztosítsák az ahhoz szükséges közösségi támogatási, illetve - a Magyarország gazdasági teherbíró képessége szerinti - hazai forráskereteket;
Felelős: | nemzeti fejlesztési miniszter nemzetgazdasági miniszter | |
Határidő: | folyamatos |
6. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a Nagyprojekt-listát, mint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) nagyprojekt-listáját küldje meg az Európai Bizottság részére;
Felelős: | nemzeti fejlesztési miniszter | |
Határidő: | azonnal |
7. * felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy a 2014-2020-as IKOP programidőszakra nézve az uniós előkészítési forrással nem rendelkező, azaz a Közúti projektlistában nem szereplő, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból előkészített, az IKOP feltételrendszerének megfelelő fejlesztések - mint IKOP tartalék-projektek - építési engedélyig történő előkészítését a központi költségvetésből a 2016., a 2017. és 2018. évben 15-15 milliárd forint forrással biztosítsa;
Felelős: | nemzetgazdasági miniszter | |
Határidő: | 2016., 2017. és 2018. évi költségvetés tervezési időszaka |
8. visszavonja a Baranya megyei közlekedésfejlesztés aktuális feladatairól szóló 1270/2013. (V. 17.) Korm. határozatot.
Fejlesztés tartalma | |
Szajol - Püspökladány korszerűsítés | |
Bajánsenye - Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Gyoma - Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítés és Békéscsaba állomás, Ferencváros - Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) | |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése I. ütem | |
Ferencváros - Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Vác állomás korszerűsítés | |
Székesfehérvár állomás korszerűsítés | |
Lepsény - Szántód-Kőröshegy korszerűsítés | |
GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése | |
Szombathely - Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése | |
Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) TEN-T projektek |
Fejlesztés tartalma | |
MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés | |
MÁV szűk keresztmetszet kiváltás előkészítés | |
Nagyút - Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal) | |
Nagyút - Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások) | |
Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy korszerűsítés | |
Sopron - Szombathely - Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Püspökladány - Debrecen korszerűsítés és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Püspökladány - Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
Zalaszentiván - Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
MÁV vontatási energiaellátás fejlesztése | |
MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés | |
GYSEV motorvonat beszerzés | |
Szombathely állomás korszerűsítése | |
Keleti - Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás | |
Miskolc - Nyíregyháza korszerűsítés | |
Hatvan - Miskolc korszerűsítés | |
GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.a. ütem | |
MÁV közlekedésbiztonság javítási program II. ütem - Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök | |
Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció | |
MÁV Hídrekonstrukciós program I. ütem | |
Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (TEN-T vonalak) | |
Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás | |
Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás |
Fejlesztés tartalma | |
Déli Duna-híd korszerűsítése | |
Rákos - Hatvan korszerűsítése | |
Kelenföld - Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld - Százhalombatta korszerűsítése) | |
Kelenföld - Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta - Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld - Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése) | |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem | |
Biatorbágy - Tata korszerűsítése és Budapest - Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Pusztaszabolcs - Dombóvár korszerűsítése | |
Székesfehérvár - Veszprém - Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Békéscsaba - Lőkösháza 2. vágány kiépítése | |
Szolnok állomás korszerűsítése | |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása | |
Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes korszerűsítése |
Fejlesztés tartalma | |
Új komáromi híd, Komárom - Komárno (Révkomárom) között | |
Magyarországi TEN-T belvízi út és kikötői infrastruktúra fejlesztésének előkészítése és kivitelezése | |
Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése |
Kivitelezés alatt álló KÖZOP-IKOP szakaszolt projektek
Fejlesztés tartalma | |
Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése |
IKOP-ból megvalósuló projektek
Fejlesztés tartalma | |
MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát | |
Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson | |
Bajai Közforgalmú Kikötő fejlesztése | |
Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag | |
Fejlesztés tartalma | |
Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. ütem | |
Budapest - Esztergom kiegészítő fejlesztések | |
Rákosrendező - Esztergom villamosítás, biztosítóberendezés korszerűsítés | |
Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) városi, elővárosi projektek | |
Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R | |
M1-M7 csomópont |
Fejlesztés tartalma | |
Helyi személyszállítás gördülőállomány fejlesztése | |
Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása | |
Szeged - Hódmezővásárhely városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása | |
M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója | |
Külső Bécsi úti villamosvonal | |
Keleti - Újpalota villamosvonal | |
Kelenföld intermodális központ | |
1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig | |
A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten | |
Szeged - Hódmezővásárhely - Békéscsaba - Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
Debrecen - Nyíradony korszerűsítés | |
Nyíradony - Mátészalka korszerűsítés | |
Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása | |
GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.b. ütem | |
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése | |
Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. ütem | |
Debrecen - Nyírábrány korszerűsítés | |
Rákospalota - Újpest - Veresegyház - Vác korszerűsítés | |
Hungária körút - Rákospalota - Újpest korszerűsítés | |
Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
Mezőzombor - Sátoraljaújhely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
Szeged - Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építésével | |
Szombathely - Kőszeg korszerűsítés |
1/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Útszám | Fejlesztés tartalma | |
M4 | Abony - Törökszentmiklós közötti szakasz (2x2) | |
M86 | Csorna - Hegyfalu közötti szakasz (2x2) | |
8 | Várpalota elkerülő (2x2) |
1/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
Útszám | Fejlesztés tartalma | |
M4 | Berettyóújfalu - Nagykereki, országhatár (2x2) | |
M35 | M35 (II. ütem) Debrecen - Berettyóújfalu között (2x2) | |
M0 | Déli szektor rekonstrukció (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül) | |
Burkolatmegerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain | ||
M6 | Bóly - Ivándárda, országhatár között (2x1) | |
M30 | Miskolc - országhatár I. ütem (2x1) | |
M2 | Budapest - Vác között (2x2) |
1/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek *
Útszám | Fejlesztés tartalma | |
13 | Új komáromi híd, Komárom - Komárno (Révkomárom) között |
2/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Gyoma - Békéscsaba biztosítóberendezés rekonstrukció és Békéscsaba állomás, Ferencváros - Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) | |
Székesfehérvár állomás rekonstrukció | |
Lepsény - Szántód-Kőrőshegy rekonstrukció |
2/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés | |
Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy rekonstrukció | |
Püspökladány - Debrecen rekonstrukció és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés | |
Szombathely állomás korszerűsítése | |
Miskolc - Nyíregyháza korszerűsítés | |
Hatvan - Miskolc korszerűsítés |
2/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek
Déli Duna-híd korszerűsítése | |
Rákos - Hatvan korszerűsítése | |
Kelenföld - Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld - Százhalombatta korszerűsítése) | |
Kelenföld - Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta - Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld - Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése) | |
GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem | |
Biatorbágy - Tata rekonstrukció és Budapest - Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Pusztaszabolcs - Dombóvár korszerűsítése | |
Székesfehérvár - Veszprém - Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | |
Békéscsaba - Lőkösháza 2. vágány kiépítése | |
Szolnok állomás korszerűsítése | |
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása | |
Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes korszerűsítése |
3/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. |
3/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek *
M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója | |
Keleti - Újpalota villamosvonal | |
Szeged - Hódmezővásárhely - Békéscsaba - Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | |
Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása | |
Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. | |
Rákospalota - Újpest - Veresegyház - Vác korszerűsítés | |
Hungária körút- Rákospalota Újpest korszerűsítés | |
Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás |
4/A 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
Útszám | Fejlesztés tartalma | |
47 | Hódmezővásárhely elkerülő (2x1) | |
M44 | Kondoros - Békéscsaba között (2x2) | |
83 | M1 - Pápa között települések elkerülése és rekonstrukció (2x1) | |
21 | Lőrinci; Szurdokpüspöki - Bátonyterenye között négynyomúsítás (2x2) | |
67 | Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) rekonstrukciója |