A 2008-ban módosított, a pártok működését segítő tudományos, ismeretterjesztő, kutatási, oktatási tevékenységet végző alapítványokról szóló 2003. évi XLVII. törvény vonatkozó fejezete a következőképpen rendelkezik:
„3/A. § (1) Az alapítvány köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg tevékenységéről jelentést készíteni.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jelentés elfogadása az ügyvezető szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott jelentés tartalmazza:
a) a számviteli beszámolót;
b) a költségvetési támogatás felhasználására vonatkozó kimutatást;
c) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;
d) a cél szerinti juttatások kimutatását;
e) a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;
f) az alapítvány egyes vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;
g) az alapítvány tevékenységéről szóló rövid tartalmi beszámolót.
(4) Az alapítványnak az (1) bekezdésben meghatározott jelentésébe bárki betekinthet, illetve abból saját költségére másolatot készíthet.
(5) Az alapítvány köteles az (1) bekezdésben meghatározott jelentését a tárgyévet követő évben legkésőbb június 30-áig a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben, továbbá saját honlapján közzétenni.
(6) A (3) bekezdés a) pontjában foglalt rendelkezés az éves beszámoló készítésének kötelezettségére, letétbe helyezésére és közzétételére vonatkozó számviteli szabályok alkalmazását nem érinti.”
Beszámolónkat a fentiek figyelembevételével készítettük el.
- Az a), b), c) pontokat tartalmazza a csatolt mérleg- és eredménykimutatás, valamint azok kiegészítő melléklete, amelyből kiderül, hogy a Táncsics Mihály Alapítvány a 2014. évben a tartalékaiból 39 293 E Ft-ot használt fel.
- Ezen dokumentumokhoz csatoljuk a független könyvvizsgálói jelentést.
- A b) pont szerinti éves költségvetési támogatása a Táncsics Mihály Alapítványnak 2014-ben 246 985 E Ft volt.
A könyvelési analitika szerint az Alapítvány cél szerinti tevékenységére 239 247 E Ft-ot, a közvetett költségekre 48 590 E Ft-ot fordítottunk.
- A d) pontnak a „cél szerinti juttatások kimutatása” című anyag felel meg.
- Az e) pontra vonatkozóan: a központi költségvetési támogatáson túl más költségvetési eredetű forrás nem került a Táncsics Alapítványhoz.
- Az f) pontra vonatkozóan: az Alapítvány tisztségviselői 5358 E Ft juttatásban részesültek.
- A g) pontnak megfelelő tartalmi beszámolót csatoljuk.
A beszámolót a Táncsics Alapítvány Kuratóriuma 13/2015. (05. 26.) T. A. számú határozatával egyhangúlag elfogadta.
Adószám: 18181809-1-42
Bíróság: Fővárosi Bíróság
Bírósági végzés száma: 7.Pk.61.170/2003.
Székhely: 1066 Budapest, Jókai u. 6.
Adatok ezer forintban | ||||
A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítései | Tárgyév | |
A. BEFEKTETETT ESZKÖZÖK | 52 547 | 0 | 39 055 | |
I. Immateriális javak | 102 | 102 | ||
II. Tárgyi eszközök | 4 015 | 2 625 | ||
III. Befektetett pénzügyi eszközök | 48 430 | 36 328 | ||
IV. Befektetett eszközök értékhelyesbítése | ||||
B. FORGÓESZKÖZÖK | 68 747 | 0 | 40 158 | |
I. Készletek | ||||
II. Követelések | 416 | 347 | ||
III. Értékpapírok | ||||
IV. Pénzeszközök | 68 331 | 39 811 | ||
C. AKTÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁSOK | 2 286 | 132 | ||
ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK) ÖSSZESEN | 123 580 | 0 | 79 345 | |
D. SAJÁT TŐKE | 109 846 | 0 | 70 553 | |
I. Induló tőke/Jegyzett tőke | 1 000 | 1 000 | ||
II. Tőkeváltozás | 247 443 | 0 | 108 846 | |
- alaptevékenységből | 247 443 | 108 846 | ||
- vállalkozási tevékenységből | ||||
III. Lekötött tartalék | ||||
IV. Értékelési tartalék | ||||
V. Tárgyévi eredmény | -138 597 | 0 | -39 293 | |
- alaptevékenységből | -138 597 | -39 293 | ||
- vállalkozási tevékenységből | ||||
E. CÉLTARTALÉKOK | ||||
F. KÖTELEZETTSÉGEK | 11 514 | 0 | 8 082 | |
I. Hátrasorolt kötelezettségek | ||||
II. Hosszú lejáratú kötelezettségek | ||||
III. Rövid lejáratú kötelezettségek | 11 514 | 8 082 | ||
G. PASSZÍV IDŐBELI ELHATÁROLÁSOK | 2 220 | 710 |
Adatok ezer forintban | ||||||||||
A tétel megnevezése | Előző év | Előző év(ek) helyesbítései | Tárgyév | |||||||
Alaptev. | Váll. tev. | Összes | Alaptev. | Váll. tev. | Összes | Alaptev. | Váll. tev. | Összes | ||
1. Értékesítés nettó árbevétele | 0 | |||||||||
2. Aktivált saját teljesítmények értéke | ||||||||||
3. Egyéb bevételek | 259 959 | 0 | 259 959 | 0 | 0 | 0 | 247 864 | 0 | 247 864 | |
Állami költségvetésből származó támogatás | 259 800 | 0 | 259 800 | 0 | 0 | 0 | 246 985 | 0 | 246 985 | |
- alaptámogatás | 259 800 | 259 800 | 246 985 | 246 985 | ||||||
- mandátumarányos kiegészítő támogatás | ||||||||||
- eseti támogatás | ||||||||||
Egyéb hozzájárulások | 24 | 0 | 24 | 0 | 0 | 0 | 24 | 0 | 24 | |
- jogi személyektől | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
» 500 E Ft feletti hozzájárulás belfölditől | 0 | 0 | ||||||||
» 100 E Ft feletti hozzájárulás külfölditől | ||||||||||
- jogi személynek nem minősülő GT | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
» 500 E Ft feletti hozzájárulás belfölditől | ||||||||||
» 100 E Ft feletti hozzájárulás külfölditől | ||||||||||
- magánszemélytől | 24 | 0 | 24 | 0 | 0 | 0 | 24 | 0 | 24 | |
» 500 E Ft alatti hozzájárulás belfölditől | 24 | 24 | 0 | |||||||
» 100 E Ft feletti hozzájárulás külfölditől | 0 | 0 | ||||||||
Egyéb bevételt növelő tételek | 135 | 135 | 855 | 855 | ||||||
4. Pénzügyi műveletek bevételei | 3 401 | 3 401 | 680 | 680 | ||||||
5. Rendkívüli bevételek | 0 | 0 | ||||||||
ebből: egyéb | 0 | 0 | ||||||||
A. ÖSSZES BEVÉTEL (1±2+3+4+5) | 263 360 | 0 | 263 360 | 0 | 0 | 0 | 248 544 | 0 | 248 544 | |
1. Anyagjellegű ráfordítások | 201 511 | 201 511 | 123 175 | 123 175 | ||||||
2. Személyi jellegű ráfordítások | 89 480 | 89 480 | 90 719 | 90 719 | ||||||
ebből: vezető tisztségviselők juttatásai | 7 754 | 7 754 | 5 358 | 5 358 | ||||||
3. Értékcsökkenési leírás | 2 028 | 2 028 | 1 705 | 1 705 | ||||||
4. Egyéb ráfordítások | 91 581 | 91 581 | 60 080 | 60 080 | ||||||
- nyújtott támogatások | 91 420 | 91 420 | 60 079 | 60 079 | ||||||
5. Pénzügyi műveletek ráfordításai | 17 357 | 17 357 | 12 158 | 12 158 | ||||||
6. Rendkívüli ráfordítások | 0 | 0 | ||||||||
B. KIADÁSOK, RÁFORD. ÖSSZ. (1+2+3+4+5+6) | 401 957 | 0 | 401 957 | 0 | 0 | 0 | 287 837 | 0 | 287 837 | |
C. ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (A-B) | -138 597 | 0 | -138 597 | 0 | 0 | 0 | -39 293 | 0 | -39 293 | |
D. Adófizetési kötelezettség | ||||||||||
E. TÁRGYÉVI EREDMÉNY (C-D) | -138 597 | 0 | -138 597 | 0 | 0 | 0 | -39 293 | 0 | -39 293 |
Adatok ezer forintban | ||||
Előző év | Tárgyév | Helyesbítés | ||
A. Központi költségvetési támogatás | 259 800 | 246 985 | ||
B. Helyi önkormányzati költségvetési támogatás | ||||
C. Az Európai Unió strukturális alapjaiból, illetve a Kohéziós Alapból nyújtott támogatás | ||||
D. Normatív támogatás | ||||
E. A személyi jövedelemadó meghatározott részének adózó rendelkezése szerinti felhasználásról szóló 1996. évi törvény alapján kiutalt összeg | ||||
F. Közszolgáltatási bevétel |
Az egyszerűsített éves beszámolóról készült jelentés
Elvégeztem a Táncsics Mihály Alapítvány mellékelt 2014. évi egyszerűsített éves beszámolójának a könyvvizsgálatát, amely számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek egyszerűsített éves beszámolója a 2014. december 31-i fordulónapra elkészített mérlegből - melyben az eszközök és források egyező végösszege 79 345 E Ft, a mérleg szerinti eredmény -39 293 E Ft (veszteség) - és az ezen időponttal végződő évre vonatkozó eredménykimutatásból, valamint a számviteli politika meghatározó elemeit és az egyéb magyarázó információkat tartalmazó kiegészítő mellékletből áll.
A vezetés felelőssége az egyszerűsített éves beszámolóért
A vezetés felelős az egyszerűsített éves beszámolónak a számviteli törvényben foglaltakkal összhangban történő elkészítéséért és valós bemutatásáért, valamint az olyan belső kontrollokért, amelyeket a vezetés szükségesnek tart ahhoz, hogy lehetővé váljon az akár csalásból, akár hibából eredő lényeges hibás állításoktól mentes egyszerűsített éves beszámoló elkészítése.
A könyvvizsgáló felelőssége
Az én felelősségem az egyszerűsített éves beszámoló véleményezése könyvvizsgálatom alapján. Könyvvizsgálatomat a magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardokkal összhangban hajtottam végre. Ezek a standardok megkövetelik, hogy megfeleljek az etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálatot úgy tervezzem meg és hajtsam végre, hogy kellő bizonyosságot szerezzek arról, hogy az egyszerűsített éves beszámoló mentes-e a lényeges hibás állításoktól.
A könyvvizsgálat magában foglalja olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni az egyszerűsített éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről.
A kiválasztott eljárások, beleértve az egyszerűsített éves beszámoló akár csalásból, akár hibából eredő, lényeges hibás állításai kockázatainak felmérését is, a könyvvizsgáló megítélésétől függnek. A kockázatok ilyen felmérésekor a könyvvizsgáló az egyszerűsített éves beszámoló gazdálkodó egység általi elkészítése és valós bemutatása szempontjából releváns belső kontrollt azért mérlegeli, hogy olyan könyvvizsgálati eljárásokat tervezzen meg, amelyek az adott körülmények között megfelelőek, de nem azért, hogy a gazdálkodó egység belső kontrolljának hatékonyságára vonatkozóan véleményt mondjon. A könyvvizsgálat magában foglalja továbbá az alkalmazott számviteli politikák megfelelőségének és a vezetés által készített számviteli becslések ésszerűségének, valamint az egyszerűsített éves beszámoló átfogó prezentálásának értékelését is.
Meggyőződésem, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt könyvvizsgálói véleményem megadásához.
Vélemény
Véleményem szerint a számviteli törvény szerinti egyéb szervezet egyszerűsített éves beszámolója megbízható és valós képet ad a Táncsics Mihály Alapítvány 2014. december 31-én fennálló vagyoni és pénzügyi helyzetéről, valamint az ezen időponttal végződő évre vonatkozó jövedelmi helyzetéről a számviteli törvényben foglaltakkal összhangban.
A kettős könyvvitelt vezető egyéb szervezet egyszerűsített beszámolója és közhasznúsági melléklete 2014 | PK-142 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Szervezet azonosító adatai | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Táncsics Mihály Alapítvány | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2. Székhely: | 1066 Budapest, Jókai u. 6. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1.3. Bejegyző határozat száma: | 0 | 1 | P | K | 6 | 1 | 1 | 7 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | ||||||||||||||||||
1.4. Nyilvántartási szám: | 0 | 1 | / | 0 | 3 | / | 6 | 1 | 1 | 7 | 0 | ||||||||||||||||||||||
1.5. Szervezet adószáma: | 1 | 8 | 1 | 8 | 1 | 8 | 0 | 9 | - | 1 | - | 4 | 2 | ||||||||||||||||||||
1.6. Képviselő neve: | Baja Ferenc | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Tárgyévben végzett alapcél szerinti és közhasznú tevékenységek bemutatása | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Az Alapítvány az Alapító Okiratban rögzített céljainak megfelelően folytatta tevékenységét. Az Alapítvány minősítése alapján nem közhasznú. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Közhasznú tevékenységek bemutatása (tevékenységenként) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Közhasznú tevékenység megnevezése: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2. Közhasznú tevékenységhez kapcsolódó közfeladat, jogszabályhely: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3. Közhasznú tevékenység célcsoportja: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.4. Közhasznú tevékenységből részesülők létszáma: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.5. Közhasznú tevékenység főbb eredményei: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Közhasznú tevékenység érdekében felhasznált vagyon kimutatása | (Adatok ezer forintban) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. | Felhasznált vagyonelem megnevezése | Vagyonelem értéke | Felhasználás célja | ||||||||||||||||||||||||||||||
4.2. | Felhasznált vagyonelem megnevezése | Vagyonelem értéke | Felhasználás célja | ||||||||||||||||||||||||||||||
4.3. | Felhasznált vagyonelem megnevezése | Vagyonelem értéke | Felhasználás célja | ||||||||||||||||||||||||||||||
Közhasznú tevékenysége érdekében felhasznált vagyon kimutatása (mindösszesen) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cél szerinti juttatások kimutatása | |||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. | Cél szerinti juttatás megnevezése | Előző év | Tárgyév | ||||||||||||||||||||||||||||||
Demokrata Körök rendezvényei | 49 557 | 12 205 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5.2. | Cél szerinti juttatás megnevezése | Előző év | Tárgyév | ||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatások | 91 420 | 60 079 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5.3. | Cél szerinti juttatás megnevezése | Előző év | Tárgyév | ||||||||||||||||||||||||||||||
Egyéb cél szerinti ráfordítások | 192 579 | 166 963 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Cél szerinti juttatások kimutatása (összesen) | 333 556 | 239 247 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. Vezető tisztségviselőknek nyújtott juttatás | |||||||||||||||||||||||||||||||||
6.1. | Tisztség | Előző év (1) | Tárgyév (2) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Irodavezető | 7754 | 5358 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6.1. | Tisztség | Előző év (1) | Tárgyév (2) | ||||||||||||||||||||||||||||||
A. | Vezető tisztségviselőknek nyújtott juttatás összesen | 7754 | 5358 | ||||||||||||||||||||||||||||||
7. Közhasznú jogállás megállapításához szükséges mutatók | (Adatok ezer forintban) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alapadatok | Előző év (1) | Tárgyév (2) | |||||||||||||||||||||||||||||||
B. Éves összes bevétel | 263 360 | 248 544 | |||||||||||||||||||||||||||||||
ebből: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
C. A személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján átutalt összeg | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D. Közszolgáltatási bevétel | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
E. Normatív támogatás | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
F. Az Európai Unió strukturális alapjaiból, illetve a Kohéziós Alapból nyújtott támogatás | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
G. Korrigált bevétel [B-(C+D+E+F)] | 263 360 | 248 544 | |||||||||||||||||||||||||||||||
H. Összes ráfordítás | 401 957 | 248 544 | |||||||||||||||||||||||||||||||
I. Ebből személyi jellegű ráfordítás | 89 480 | 90 719 | |||||||||||||||||||||||||||||||
J. Közhasznú tevékenység ráfordításai | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
K. Adózott eredmény | -138 597 | -39 293 | |||||||||||||||||||||||||||||||
L. A szervezet munkájában közreműködő közérdekű önkéntes tevékenységet végző személyek száma (a közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvénynek megfelelően) | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Erőforrás-ellátottság mutatói | Mutató teljesítése | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen | Nem | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (4) a) [(B1+B2)/2>1 000 000 Ft] | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (4) b) (K1+K2≥0) | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (4) c) [(I1+I2-A1-A2)/(H1+H2)≥0,25] | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Társadalmi támogatottság mutatói | Mutató teljesítése | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (5) a) [(C1+C2)/(G1+G2)≥0,02] | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (5) b) [(J1+J2)/(H1+H2)≥0,5] | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ectv. 32. § (5) c) [(L1+L2)/2≥10 fő] | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatási program elnevezése: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogató megnevezése: | 1989. évi XXXIII. tv. szerinti költségvetési támogatás | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatás forrása: | központi költségvetés | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||
önkormányzati költségvetés | |||||||||||||||||||||||||||||||||
nemzetközi forrás | |||||||||||||||||||||||||||||||||
más gazdálkodó | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatás időtartama: | 1 év | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatási összeg: | 246 985 000 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
- ebből a tárgyévre jutó összeg: | 246 985 000 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
- tárgyévben felhasznált összeg: | 246 985 000 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
- tárgyévben folyósított összeg: | 246 985 000 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatás típusa: | visszatérítendő | vissza nem térítendő | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tárgyévben felhasznált összeg részletezése jogcímenként | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Személyi | 90 719 033 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dologi | 197 117 398 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Felhalmozási | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Összesen | 287 836 431 Ft | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Támogatás tárgyévi felhasználásának szöveges bemutatása | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Az Alapítvány Alapító Okiratában rögzített feladatok ellátása, kutató-, oktatási, képzési, ismeretterjesztő tevékenység megvalósítása. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Az üzleti évben végzett főbb tevékenységek és programok bemutatása | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulónap: 2014. december 31.
Beszámolási időszak: 2014. január 1.-2014. december 31.
1.1. Alakulás, célok, küldetés
A Táncsics Mihály Alapítvány alakulásának éve: 2003. A Fővárosi Bíróságnál nyilvántartási száma: 9051.
Az Alapítvány legfőbb célja: elősegíteni a Magyar Szocialista Párt Alkotmányban biztosított, a népakarat kialakításában, valamint kinyilvánításában történő hatékony közreműködést.
1.2. Főbb szervezeti változások
A beszámolási időszakban olyan jelentős szervezeti változás nem ment végbe, amely kihatással lett volna a stratégiára vagy a számviteli politikára, illetőleg a valós és megbízható összkép szempontjából lényeges.
1.3. Tevékenységi kör
A Táncsics Mihály Alapítvány legfőbb céljai mellett kiemelt feladatai:
- szélesíteni az állampolgárok tájékozódását a magyar társadalmat érintő társadalmi és politikai kérdésekről, a szociáldemokrácia elméleti megközelítéseiről,
- ösztönzi a magyar politikai kultúra színvonalának emelését, a demokrácia elveinek és gyakorlatának erősítését,
- bátorítja a magyar és a globális kulturális értékek, valamint a tudományos eredmények tiszteletben tartását és elfogadtatását,
- előmozdítja a szociáldemokrata gondolkodás fejlődését és a szociáldemokrata eszmeiség terjesztését, különös figyelmet fordítva olyan értékekre, mint az esélyegyenlőség, a szolidaritás, a nemzeti és etnikai kisebbségek identitásának megőrzése és érdekérvényesítési képességének javítása, a demokrácia, a humanizmus, a szekularizmus, az emberi jogok tiszteletben tartása, a jogállamiság,
- segíteni a nemzeti érdekeknek a változó körülményeknek megfelelő időszerű megfogalmazását, különös figyelmet fordítva Magyarország uniós tagságából következő feladatokra.
Az Alapítvány vállalkozási tevékenységet nem folytat.
1.4. Tulajdonosok
Az egyszemélyes alapító adatai:
Magyar Szocialista Párt
1066 Budapest, Jókai u. 6.
1.5. Telephelyek, fióktelepek
Az Alapítvány telephellyel, fiókteleppel nem rendelkezik.
1.6. Beszámoló nyilvánossága
A számviteli beszámoló és az ahhoz kapcsolódó kiegészítő információk, jelentések az Alapítvány honlapján, valamint a Táncsics Mihály Alapítvány munkavállalói, alkalmazottai és alapítója számára a székhelyen is megtekinthetők, azokról az érintettek teljes vagy részleges másolatot készíthetnek. A székhely pontos címe: 1066 Budapest, Jókai u. 6.
1.7. Befolyás kapcsolt vállalkozásokban
Minősített többséget biztosító befolyás gazdasági társaságban
A Táncsics Mihály Alapítvány minősített többséget biztosító befolyással a Kapcsolat.hu Nonprofit Kft. gazdasági társaságban rendelkezik.
1.8. A vállalkozás folytatása
A mérlegkészítés napjáig a szervezet folytatásának ellentmondó tényező, körülmény nem állt fenn, a Táncsics Mihály Alapítvány a belátható jövőben is fenn tudja tartani működését, folytatni tudja tevékenységét.
1.9. Alkalmazott számviteli szabályok
Jelen beszámoló a hatályos magyar számviteli előírások szerint került összeállításra, a törvény előírásaitól való eltérésre okot adó körülmény nem merült fel.
2.1. A könyvvezetés módja
A Táncsics Mihály Alapítvány könyveit magyar nyelven, a kettős könyvvitel elvei és szabályai szerint vezeti.
2.2. Könyvvezetés pénzneme
A könyvek vezetése magyar forintban történik, a beszámolóban az adatok eltérő jelölés hiányában ezer forintban kerülnek feltüntetésre.
2.3. A beszámoló elkészítéséért felelős
A beszámoló elkészítésével, a számviteli feladatok irányításával megbízott személy mérlegképes szakképesítéssel rendelkezik, a tevékenység ellátására jogosító PM-engedéllyel (igazolvánnyal) rendelkezik.
A beszámoló elkészítéséért felelős személy neve, igazolványának száma: Vér Istvánné, regisztrációs szám: PM 129874.
2.4. Könyvvizsgálat
A Táncsics Mihály Alapítvány legfőbb irányító szervének, a Kuratórium döntése értelmében a tárgyévi beszámoló szabályszerűségét, megbízhatóságát és valódiságát könyvvizsgáló ellenőrizte. A beszámolót hitelesítő könyvvizsgáló megbízásának jellemzői, neve, címe és kamarai tagsági száma: Hungaro Audit Könyvszakértő, Adó- és Pénzügyi Tanácsadó Kft., 4024 Debrecen, Piac u. 58. IV. lph. fszt. 13., MKVK engedély száma: 000941, a könyvvizsgálati tevékenységet ellátó természetes személy: Keskenyné Varga Gyöngyi, 4031 Debrecen, Széchenyi u. 80. II/17., MKVK engedély száma: 002650.
2.5. A számviteli rend további sajátosságai
A kiemelt számviteli teendők ütemezése az alábbi:
Kiemelt számviteli teendők
Teendő | Ütemezés | |
Főkönyvi kivonat készítése | vezetői adatszolgáltatáshoz, évente | |
Értékvesztések elszámolása | értékeléskor vagy eseménykor | |
Céltartalék képzése és megszüntetése | évente | |
Időbeli elhatárolások elszámolása | évente vagy azonnal | |
Értékelési különbözetek elszámolása | évente | |
Kerekítési különbözetek elszámolása | évente vagy azonnal | |
Értékhelyesbítések elszámolása | évente | |
Éves elszámolású adók előírása | évente | |
Analitika-főkönyv egyeztetése | negyedévente | |
Leltár-analitika egyeztetése | évente |
2.6. Beszámoló formája és típusa
A Táncsics Mihály Alapítvány a tárgyidőszakra az előző üzleti évhez hasonlóan a számviteli törvény szerinti kettős könyvvitelt vezető egyéb szervezetek egyszerűsített éves beszámolóját készítette.
Az eredmény megállapításának választott módja az előző üzleti évhez hasonlóan: összköltség eljárás.
A magyar számviteli szabályok szerint jelen számviteli beszámoló csak magyar nyelven került összeállításra.
2.7. Üzleti év
Jelen beszámoló a 2014. január 1.-2014. december 31. időszakot öleli fel, a mérleg fordulónapja 2014. december 31.
2.8. Mérlegkészítés időpontja
A mérlegkészítés időpontjáig ismertté vált, a tárgyévet vagy az előző éveket érintő gazdasági események, körülmények hatásait a beszámoló tartalmazza. A mérlegkészítés választott időpontja: 2015. április 30.
2.9. Értékcsökkenési leírás elszámolása
Értékcsökkenési leírás módja
Az évenként elszámolandó értékcsökkenés megtervezése - az egyedi eszköz várható használata, ebből adódó élettartama, fizikai és erkölcsi avulása, az egyéb körülmények és a tervezett maradványérték figyelembevételével - általában az eszköz bekerülési (bruttó) értékének arányában történik. Az értékcsökkenési leírás elszámolása időarányosan (lineáris leírási módszerrel) történik.
Értékcsökkenés elszámolásának gyakorisága
Az értékcsökkenési leírás elszámolására - mind a főkönyvben, mind a kapcsolódó analitikákban - üzleti évenként egy alkalommal kerül sor, kivéve a kivezetett eszközök terv szerinti törtévi értékcsökkenését, mely a kivezetéskor elszámolásra kerül. Terven felüli értékcsökkenési leírás elszámolása az azt megalapozó eseménnyel egyidejűleg vagy a fordulónapi értékelés keretében történik.
Kis értékű eszközök értékcsökkenési leírása
A 100 ezer forint alatti egyedi bekerülési értékkel bíró vagyoni értékű jogok, szellemi termékek, tárgyi eszközök bekerülési értéke a használatbavételkor értékcsökkenési leírásként egy összegben elszámolásra kerül.
Értékcsökkenési leírás elszámolásának változása
Az értékcsökkenési leírás elszámolásának módjában, az alkalmazott eljárásokban a jogszabályi változásokon túl további változások az előző üzleti évhez képest nem történtek.
2.10. Értékvesztések elszámolása
Értékvesztés elszámolására - az előző üzleti évhez hasonlóan - akkor kerül sor, ha a könyv szerinti értékhez képest az egyes tételek esetében a veszteség jellegű különbözet tartós és jelentős. Jelentősnek minősül a befektetés könyv szerinti értékéhez viszonyított 20%-ot meghaladó különbözet.
A 2014. évben az Alapítvány a befektetett pénzügyi eszközök között kimutatott, tulajdoni részesedést jelentő befektetés után, az óvatosság elvének megfelelően további 4,55% értékvesztést számolt el 12 102 E Ft értékben.
A Kapcsolat.hu saját tőke és az Alapítvány tulajdoni részesedést jelentő befektetésének aránya:
11 831/266 000=4,45%.
A részesedésre jutó saját tőke a befektetés könyv szerinti nyilvántartási értékénél 95,55%-kal alacsonyabb. Az eltérés a Számviteli politika szerint jelentősnek minősül, mivel a különbözet nagyobb mint 20%.
Az előző évben (2013-ban) elszámolásra került 17 355 E Ft értékvesztés.
A tárgyévben a befektetés minősítéséhez alapul vett mérlegadatok alapján további értékvesztés elszámolására a társaság mérleg szerinti veszteségével megegyező nagyságrendben, 12 102 E Ft összegben került sor.
2.11. Visszaírások alkalmazása
A terven felüli értékcsökkenési leírás és az elszámolt értékvesztések visszaírása az általános szabályok szerint történik.
2.12. Értékhelyesbítések alkalmazása
A Táncsics Mihály Alapítvány az értékhelyesbítés lehetőségével nem kíván élni, így a mérlegben értékhelyesbítés értékelési tartaléka nem szerepel.
2.13. Alapítás-átszervezés költségei
Alapítás-átszervezés költségei nem merültek fel.
2.14. Kísérleti fejlesztés aktiválása
A Táncsics Mihály Alapítványnál kísérleti fejlesztés költségei nem merültek fel.
2.15. Vásárolt készletek értékelése
Az Alapítvány december 31-én készlettel nem rendelkezik.
2.16. Saját termelésű készletek értékelése
Saját termelésű készlet a tárgyévben nem képződött, így a mérlegben nem jelennek meg.
2.17. Céltartalékképzés szabályai
A Táncsics Mihály Alapítvány garanciális és egyéb kötelezettségek fedezetére céltartalékot nem képzett.
2.18. Ki nem emelt tételek értékelése
Az előzőekben ki nem emelt mérlegtételek az általános szabályok szerint kerültek értékelésre, az értékelésben a jogszabályi változásokon túl módosítás nem történt.
2.19. Számviteli politika más változásai
A számviteli politika más, meghatározó elemeiben a jogszabályi változásokon túl jelentős módosítás nem történt.
2.20. Leltározási szabályok
Az eszközök és források leltározása az eszközök és források leltárkészítési szabályzata szerint, az általános szabályoknak megfelelően történik, a leltározás szabályai az előző üzleti évhez képest nem változtak.
2.21. Pénzkezelési szabályok
A pénzkezelés a pénzkezelési szabályzatban, számviteli politikában előírt szabályok szerint történik.
2.22. Sajátos tevékenységgel kapcsolatos további információk
Az Alapítvány a 2000. évi C. törvény, a 2003. évi XLVII. törvény, a 2008. évi LI. törvény, a 2011. évi CLXXV. törvény, valamint a 350/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet és a hozzá kapcsolódó 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet előírásait figyelembe véve végezte tevékenységét.
3.1. Előző évek módosítása
A korábbi (lezárt) évekhez kapcsolódóan a tárgyévben korrekciókat nem tartalmaz.
3.2. Sajátos tételbesorolások
A mérlegben olyan tétel nem szerepel, amely több sorban is elhelyezhető lenne, és sajátos besorolása bemutatást kívánna.
3.3. Összehasonlíthatóság
Össze nem hasonlítható adatok
A Táncsics Mihály Alapítvány mérlegében az adatok - a jogszabályi változások miatti átrendezéseken túl - összehasonlíthatók az előző üzleti év megfelelő adatával.
Tételátsorolások
A mérlegben az előző üzleti évhez képest az egyes eszközök és kötelezettségek minősítése nem változott.
Értékelési elvek változása
Az előző üzleti év mérlegkészítésénél alkalmazott értékelési elvek - a jogszabályi előírások változásain túl - nem változtak.
3.4. Értékelési különbözetek
Értékhelyesbítések alakulása
A Táncsics Mihály Alapítvány a tárgyévben nem élt az értékhelyesbítés lehetőségével, nyilvántartott értékhelyesbítése nincs.
3.5. Mérlegen kívüli tételek
Nyitott határidős, opciós és swap ügyletek
A szervezetnek a mérlegben nem látszó, a mérleg fordulónapjáig le nem zárt ügyletek miatti függő vagy biztos (jövőbeni) kötelezettsége nincs.
Nem látszó jövőbeni fizetési kötelezettségek
Olyan, a mérlegben meg nem jelenő pénzügyi kötelezettség, amely a pénzügyi helyzet értékelése szempontjából jelentőséggel bír, a fordulónapon nem volt.
Egyéb lényeges mérlegen kívüli tételek
A Táncsics Mihály Alapítvány pénzügyi helyzetének megítéléséhez szükséges, lényeges kockázatot vagy előnyt jelentő - mérlegen kívüli vagy a mérlegben nem szereplő további, a számviteli törvény által külön bemutatni nem rendelt - tételek és megállapodások nincsenek.
3.6. Befektetett eszközök
Bruttó érték alakulása
Az immateriális javak és tárgyi eszközök bruttó értékének alakulását mutatja be az alábbi táblázat:
Bruttó érték alakulása összevontan
Mérlegtétel (1000 HUF) | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Változásból átsorolás | Záró | |
Immateriális javak | 50 675 | 0 | 0 | 0 | 50 675 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Tárgyi eszközök | 53 903 | 287 | 0 | 0 | 54 190 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Halmozott értékcsökkenés alakulása
Az immateriális javak és tárgyi eszközök halmozott értékcsökkenésének alakulását mutatja be az alábbi táblázat:
Halmozott értékcsökkenés alakulása összevontan
Mérlegtétel (1000 HUF) | Nyitó | Növekedés | Csökkenés | Változásból átsorolás | Záró | |
Immateriális javak | 50 573 | 0 | 0 | 0 | 50 573 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Tárgyi eszközök | 49 888 | 1 677 | 0 | 0 | 51 565 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Terv szerinti értékcsökkenés alakulása
A tárgyévi terv szerinti értékcsökkenési leírás megoszlását mutatja be az alábbi táblázat:
Tárgyévi terv szerinti értékcsökkenés összevontan
Mérlegtétel (1000 HUF) | Lineáris | Degresszív | Telj. arány | Egyéb | Összesen | |
Immateriális javak | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Tárgyi eszközök | 1 705 | 0 | 0 | 0 | 1 705 | |
ebből: közvetlenül környezetvédelmi célú | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Terven felüli értékcsökkenés
A tárgyévben terven felüli értékcsökkenési leírás nem került elszámolásra.
Értékcsökkenési leírás utólagos módosítása
A terv szerint elszámolásra kerülő értékcsökkenés megváltoztatására a tárgyidőszakban nem került sor.
Értékcsökkenési leírás újbóli megállapítása
Terven felüli értékcsökkenési leírás elszámolása vagy annak visszaírása kapcsán a beszámolási időszakban terv szerinti értékcsökkenési leírás ismételt megállapítására egyetlen eszköz esetében sem került sor.
Befektetett pénzügyi eszközök valós értéken történő bemutatása
A Kapcsolat.hu Nonprofit Kft. 266 000 E Ft bruttó bekerülési értéken nyilvántartott befektetett pénzügyi eszköz után - az óvatosság elvét figyelembe véve - 12 102 E Ft értékvesztés került elszámolásra.
Tartósan adott kölcsönök kapcsolt vállalkozásokban
A fordulónapon kapcsolt vállalkozásokban tartósan adott kölcsön jogcímen követelés nem állt fenn.
3.7. Forgóeszközök
Pénzeszközök záró állományának összetétele
Lekötött törzsvagyon | 500 | |
Pénzforgalmi bankszámla | 38 712 | |
Házipénztár | 586 | |
Valutapénztár | 13 | |
Összesen | 39 811 |
Követelések alakulása
Munkavállalókkal szembeni követelés az utólagos, 30 napon belüli elszámolási kötelezettséggel járó előleg. 2014. december 31-én ilyen jellegű követelés a könyvekben nem szerepel.
A 355-ös főkönyvi számlán a Szervezet üzemanyagkártyára fizetett 200 E Ft, a 365-ös számlán 147 E Ft BKV-bérlet követelést tart nyilván.
3.8. Saját tőke
Saját tőke változása
A saját tőke elemeinek tárgyévi változásai, valamint a változások okai az alábbiak: Saját tőke alakulása
Tőkeelem (1000 HUF) | Előző időszak | Tárgyidőszak | Változás | |
Induló/Jegyzett tőke | 1 000 | 1 000 | 0 | |
Tőkeváltozás alaptevékenységből | 247 443 | 108 846 | -138 597 | |
Mérleg szerinti eredmény alaptevékenységből | -138 597 | -39 293 | 99 304 | |
Mérleg szerinti eredmény vállalkozási tevékenységből | 0 | 0 | 0 |
Induló tőke alakulása
Az induló tőke összege a tárgyidőszakban nem változott.
Tőkeváltozás alaptevékenységből
A korábbi évek mérleg szerinti eredménye alaptevékenységből.
3.9. Céltartalékok
Céltartalékok - várható kötelezettségekre
A várható kötelezettségekre képzett céltartalékot a beszámoló nem tartalmaz.
Céltartalékok kapcsolt vállalkozásokkal szembeni kötelezettségre
A mérlegben kapcsolt vállalkozásokkal szembeni kötelezettségekre képzett céltartalék sem az előző évben, sem a tárgyévben nem szerepel, a körülmények ilyen céltartalék képzését nem indokolták.
3.10. Kötelezettségek
Öt évnél hosszabb lejáratú kötelezettségek
A mérlegben olyan kötelezettség nem szerepel, amelynek a hátralévő futamideje több mint öt év.
Hosszú lejáratú kötelezettségek - kezelésbe vett eszközökre
A mérlegben törvényi rendelkezés, illetve felhatalmazás alapján kezelésbe vett, az állami vagy önkormányzati vagyon részét képező eszköz nem szerepel, így ahhoz kapcsolódóan egyéb hosszú lejáratú kötelezettség sem került kimutatásra.
Biztosított kötelezettségek
A mérlegben kimutatott tárgyévi kötelezettségek között zálogjoggal vagy hasonló jogokkal biztosított kötelezettség nem szerepel.
Rövid lejáratú kötelezettségek
E Ft | ||
Szállító | 3008 | |
NAV SZJA | 1310 | |
NAV EHO | 25 | |
NAV Nyugdíjbiztosítási járulék | 827 | |
NAV Egészségbiztosítási járulék | 687 | |
NAV Szociális hozzájárulási adó | 2165 | |
Egyéb kötelezettség szállításból | 60 | |
Összesen | 8082 |
A kimutatott kötelezettségek nem lejárt tartozások, az esedékességgel egyidejűleg kiegyenlítésre kerültek.
4.1. Jelentősebb aktív időbeli elhatárolások | E Ft | |
Bevételek aktív időbeli elhatárolása Banki betétlekötések kamatelhatárolása | 0 | |
Egyéb bevétel elhatárolása (támogatottakkal szembeni visszafizetési követelés) | 0 | |
Összesen | 0 | |
Költségek, kamatok, egyéb ráfordítások aktív időbeli elhatárolása 2015. évi előfizetések | 132 | |
Összesen | 132 | |
4.2. Jelentősebb passzív időbeli elhatárolások | ||
Bevételek passzív időbeli elhatárolása Társadalmi szervezetnek odaítélt, 2014. évben kiutalt támogatás | 0 | |
Összesen | 0 | |
Költségek, ráfordítások passzív időbeli elhatárolása Telefon-, internetköltség | 95 | |
Webhosting szolgáltatás | 61 | |
Kurátor Kft. kezelési díj | 508 | |
City taxi szolgáltatás | 46 | |
Összesen | 710 |
5.1. Előző évek módosítása
A Táncsics Mihály Alapítványnál előző éveket érintő módosítás a tárgyévben nem történt.
5.2. Össze nem hasonlítható adatok
A Táncsics Mihály Alapítvány eredménykimutatásában az adatok összehasonlíthatók az előző üzleti év megfelelő adatával.
5.3. Bevételek
Bevételek alakulása
A Táncsics Mihály Alapítvány bevételeinek megoszlását és azok alakulását mutatja be az alábbi táblázat:
Bevételek alakulása és megoszlása
Bevételkategória | Előző év | Tárgyév | |||
1000 HUF | % | 1000 HUF | % | ||
Árbevétel | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 | |
Aktivált saját teljesítményérték | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 | |
Egyéb bevételek | 259 959 | 98,71 | 247 864 | 99,73 | |
Pénzügyi műveletek bevételei | 3 401 | 1,29 | 680 | 0,27 | |
Rendkívüli bevételek | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 | |
Bevételek összesen | 263 360 | 100,0 | 248 544 | 100,0 |
Árbevétel tevékenységenként
Az Alapítványnál a tárgyévben árbevétel nem keletkezett.
Végleges jelleggel kapott támogatások
Az Alapítvány az állami költségvetésből származó alaptámogatásként 246 985 E Ft-ot, valamint 24 E Ft magánszemélytől vissza nem térítendő támogatást kapott.
Visszatérítendő kapott támogatások
A Táncsics Mihály Alapítvány támogatási program keretében a beszámolási időszakban visszatérítendő (kötelezettségként kimutatott) támogatást tevékenysége fenntartására, fejlesztésére sem önkormányzati, sem központi, sem nemzetközi forrásból, sem más gazdálkodótól nem kapott, illetve nem számolt el.
Pénzügyi műveletek bevételeinek bemutatása
Az Alapítvány szabad pénzeszközeinek banki lekötéséből származó kamatbevételeit tartalmazza.
Aktivált saját teljesítmények
A beszámolási időszakban aktivált saját teljesítmény nem került elszámolásra.
Rendkívüli bevételek
A beszámolási időszakban rendkívüli bevétel nem került elszámolásra.
5.4. Ráfordítások
Ráfordítások alakulása
A Táncsics Mihály Alapítvány ráfordításainak megoszlását és azok alakulását mutatja be az alábbi táblázat:
Ráfordítások alakulása és megoszlása
Ráfordításkategória | Előző év | Tárgyév | |||
1000 HUF | % | 1000 HUF | % | ||
Anyag jellegű ráfordítások | 201 511 | 50,13 | 123 175 | 42,79 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 89 480 | 22,27 | 90 719 | 31,52 | |
Értékcsökkenési leírás | 2 028 | 0,50 | 1 705 | 0,60 | |
Egyéb ráfordítások | 91 581 | 22,79 | 60 080 | 20,87 | |
Pénzügyi műveletek ráfordításai | 17 357 | 4,31 | 12 158 | 4,22 | |
Rendkívüli ráfordítások | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 | |
Ráfordítások összesen | 401 957 | 100,0 | 287 837 | 100,0 |
Költségek költségnemenként
A költségek költségnemenkénti megoszlását mutatja be az alábbi táblázat:
Költségek költségnemenkénti megoszlása, alakulása
Költségnem | Előző év | Tárgyév | |||
1000 HUF | % | 1000 HUF | % | ||
Anyag jellegű ráfordítások | 201 511 | 68,76 | 123 175 | 57,11 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 89 480 | 30,55 | 90 802 | 42,10 | |
Értékcsökkenési leírás | 2 028 | 0,69 | 1 705 | 0,79 | |
Költségnemek összesen | 293 019 | 100,0 | 215 682 | 100,0 |
6.1. Vezető tisztségviselők, kiemelt juttatások
A beszámoló aláírója
Az egyéb szervezetekre vonatkozó egyszerűsített éves beszámolót a Táncsics Mihály Alapítvány képviseletére jogosult alábbi személy köteles aláírni: Baja Ferenc.
Vezető tisztségviselők juttatásai
A vezető tisztségviselők részére, az üzleti évben bruttó 5358 E Ft munkabér, illetve költségtérítés került számfejtésre.
Korábbi vezető tisztségviselőkkel kapcsolatos kötelezettségek
A korábbi vezető tisztségviselőkkel semmiféle kötelezettség nem áll fenn.
Könyvvizsgáló által felszámított díjak
A tárgyévi üzleti évre vonatkozóan a könyvvizsgáló által kizárólag könyvvizsgálati díj került felszámításra, más szolgáltatásokat ellenérték fejében a könyvvizsgáló nem nyújtott.
6.2. Bér- és létszámadatok
Létszámadatok
A tárgyévben foglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai állományi létszámát mutatja be az alábbi táblázat:
Átlagos statisztikai állományi létszám megoszlása
Állománycsoport (fő) | Átlagos létszám | |
Szellemi | 14 | |
Fizikai | 0 | |
Összesen | 14 |
Személyi jellegű egyéb kifizetések
A tárgyévben foglalkoztatott munkavállalók és egyéb magánszemélyek egyéb személyi jellegű kifizetéseit mutatja be az alábbi táblázat:
Béren kívüli juttatások és egyéb kifizetések megoszlása
Jogcím (1000 HUF) | Tárgyév | |
Étkezési jegy | 256 | |
Reprezentációs költség | 185 | |
Telefonhasználati díj | 265 | |
Természetbeni juttatások | 445 | |
Munkáltatót, kifizetőt terhelő SZJA | 373 | |
Helyi tömegközlekedési bérlet juttatás | 1 522 | |
Megbízási díj | 14 726 | |
Összesen | 17 772 |
6.3. Környezetvédelem
Veszélyes hulladékok, környezetre káros anyagok
A tevékenység jellegéből adódóan a Táncsics Mihály Alapítvány nem termel és nem tárol veszélyes hulladékot, a tevékenység során keletkező, környezetre káros anyagok elenyészők.
Környezetvédelmi költségek
Közvetlenül környezetvédelemmel kapcsolatosan sem az előző üzleti évben, sem a tárgyévben költség nem került elszámolásra.
Környezetvédelmi céltartalékok
A környezetvédelmi kötelezettségek, a környezet védelmét szolgáló jövőbeni költségek fedezetére sem az előző üzleti évben, sem a tárgyévben céltartalékképzés nem történt.
Nem látszó környezetvédelmi kötelezettségek
A kötelezettségek között ki nem mutatott környezetvédelmi, helyreállítási kötelezettség a fordulónapon nem állt fenn.
6.4. A megbízható és valós összképhez szükséges további adatok
A számviteli törvény előírásainak alkalmazása, a számviteli alapelvek érvényesítése elegendő a megbízható és valós összképnek a mérlegben, eredménykimutatásban történő bemutatásához.
CÉL SZERINTI JUTTATÁSOK KIMUTATÁSA - 2014
Támogatott kérelmek | Támogatási összeg (forint) | Támogatás célja | Szerződés megkötésének ideje | Elszámolás határideje a szerződés alapján | Megvalósulás időpontja | Elszámolás van-e | Határozat | ||
1. | Tarjáni Városlakók Egyesület | 735 000 | Tájékoztató kiadvány és honlap | 2014. 03. 18. | 2014. 04. 30. | 1 összeg | rendben | 1/2014. Elnöki | |
2. | Szakszervezetek Országos Diák- Művelődési Szövetsége Egyesület | 500 000 | 2014. évi programok | 2014. 04. 28. | 2015. 01. 15. | 1 összeg | rendben | 5/2014. | |
3. | Barangoló Ker. és Szolg. Kft. | 1 000 000 | Új Egyenlítő folyóirat | 2014. 03. 21. | 2014. 07. 15. | 1 összeg | rendben | 6/2014. | |
4. | MEASZ | 300 000 | 4 havi működési költség | 2013. 05. 23. | 2014. 05. 30. | 1 összeg | rendben | 7/2014. | |
5. | Szabad Sajtó Alapítvány | 24 000 000 | Működés és Díjátadó rendezvény | 2014. 05. 05. | 2015. 01. 15. | 3 összeg | rendben | 8/2014. | |
6. | Munkásképviselet Alapítvány | 344 000 | Működési költségek | 2014. 05. 23. | 2015. 01. 15. | 1 összeg | rendben, visszafizet 13 719 Ft-ot | 9/2014. | |
7. | Noran Libro Kiadó | 800 000 | Könyvkiadás | 2014. 03. 26. | 2014. 08. 15. | 1 összeg | rendben | 10/2014. | |
8. | Általános Művelődési Központok Országos Egyesülete | 50 000 | Írtam örömömben, mérgemben c. könyv | 2014. 04. 10. | 2014. 07. 15. | 1 összeg | rendben | 11/2014. | |
9. | Szakszervezetek Országos Diák- Sportszövetsége Egyesület | 1 000 000 | Felmenő rendszerű bajnokság | 2014. 05. 08. | 2014. 09. 15. | 1 összeg | rendben | 13/2014. | |
10. | Magyar Nyugdíjasok Egyesületeinek Országos Szövetsége | 2 000 000 | 2014. évi működés | 2014. 03. 26. | 2015. 01. 15. | 1 összeg | rendben | 14/2014. | |
11. | Híd a Demokráciáért Egyesület | 1 000 000 | 2014. első félévi működés | 2014. 04. 02. | 2014. 07. 15. | 1 összeg | rendben | 16/2014. | |
12. | dr. Szegő Tamás Díj Alapítvány | 350 000 | Díj | 2014. 07. 21. | 2014. 10. 30. | 1 összeg | rendben | 24/2014. | |
13. | MINYATA Egyesület | 1 000 000 | Nyári tábor hátrányos helyzetű gyermekeknek | 2014. 06. 23. | 2014. 08. 30. | 1 összeg | rendben | 25/2014. | |
14. | Szakszervezetek Országos Diák- Művelődési Szövetsége Egyesület | 500 000 | Programok | 2014. 07. 10. | 2015. 01. 15. | 1 összeg | rendben | 29/2014. | |
15. | Szakszervezetek Országos Diák- Sportszövetsége Egyesület | 1 500 000 | Őszi felmenő rendszerű bajnokságsorozat | 2014. 06. 18. | 2014. 12. 31. | 1 összeg | rendben | 30/2014. | |
16. | Baráti Kéz Egyesület | 200 000 | Nyugdíjas Konferencia | 2014. 06. 24. | 2014. 07. 30. | 1 összeg | rendben | 32/2014. | |
17. | Sportegyesületek Országos Szövetsége | 3 000 000 | Működés | 2014. 08. 21. | 2015. 07. 15. | 1 összeg | még nem aktuális | 31/2014. | |
18. | Villányi Úti Konferencia Központ és Szabadegyetem Alapítvány | 10 000 000 | Működés | 2014. 07. 03. | 2014. 09. 15. | 1 összeg | rendben | 34/2014. | |
19. | Villányi Úti Konferencia Központ és Szabadegyetem Alapítvány | 5 000 000 | Működés | 2014. 09. 01. | 2014. 10. 30. | 1 összeg | rendben | 37/2014. | |
20. | Hócipő Kiadványszerkesztő és Lapkiadó Kft. | 500 000 | Hócipő augusztus-szeptemberi száma | 2014. 09. 01. | 2014. 10. 30. | 1 összeg | rendben | 45/2014. | |
21. | „Hungaro Civis” Modernizációs Alapítvány | 500 000 | Működés | 2014. 10. 06. | 2015. 01. 15. | 1 összeg | rendben | 41/2014. | |
22. | XXI. Század Társaság Egyesület | 500 000 | Hazám Díj 2014. átadás | 2014. 10. 21. | 2014. 12. 31. | 1 összeg | rendben | 42/2014. | |
23. | Lukács György Alapítvány | 1 000 000 | Működés | 2015. 01. 13. | 2015. 07. 15. | 1 összeg | még nem aktuális | 53/2014. | |
24. | Hócipő Kiadványszerkesztő és Lapkiadó Kft. | 1 000 000 | Hócipő november-december | 2015. 03. 02. | 2015. 04. 30. | 1 összeg | rendben | 54/2014. | |
Összesen | 56 779 000 |
A Táncsics Mihály Alapítvány működésének körülményeiben a tárgyalt időszakban lényeges változás nem következett be: főképp a korábbi években elindított programok folytatása jellemezte a működést.
1. Kuratórium
A Kuratórium 2014-ben 5 alkalommal ülésezett, minden alkalommal határozatképes volt, és összesen 56 határozatot hozott.
2. Felügyelő Bizottság
A Felügyelő Bizottság 2014-ben 2 alkalommal ülésezett: 2014. március 5-én megtárgyalta az Alapítvány Munka- és pénzügyi tervét, 2014. május 21-i ülésén mind az Alapítványra, mind a Kapcsolat.hu Kft.-re vonatkozóan megtárgyalta, és elfogadásra javasolta a könyvvizsgáló által auditált 2013. évi mérleget és eredménykimutatást, valamint megvizsgálta és elfogadta az időközben módosított Munka- és pénzügyi tervet.
3. Személyi és Alapító okirati változások
2014. október 1-jei dátummal az Alapító beadott a Fővárosi Törvényszékre egy, az Alapító Okiratot érintő módosítást, amelyben a szeptember 30-ával lemondását benyújtó Szabó Vilmos helyett dr. Baja Ferencet jelölte elnökké. Az üléseken „tartósan távollevőként” nyilvántartott Simon Gábor tagságát megszüntette, helyére új tagot nem jelölt, valamint a fenti változásokon túl az új Ptk. által igényelt változásokat is átvezette az Alapító Okiratban. A Fővárosi Törvényszéktől egyszeri hiánypótlás után 2015. április 22-én érkezett a bejegyző végzés, eddig a napig Szabó Vilmos - mivel az Alapító kérésére vállalta az átmeneti időszakra vonatkozóan az elnöki teendőket - látta el a Kuratórium elnökének feladatait.
1. Szakpolitikai program
A 2012. év folyamán a Kuratórium döntést hozott egy olyan programalkotó tevékenység és műhelymunka elindításáról, ami gazdasági és társadalompolitikai célokat, téziseket kutat, a megvalósíthatóságot és a társadalmi elérés újabb útjait (infokommunikáció, social media, web2), valamint a társadalmi környezetet, társadalmi beágyazottságot, amelyben a társadalompolitikai és gazdaságpolitikai célok megfelelően harmonizálva érvényesülhetnek. 2014-ben a Kuratórium a folytatás mellett tette le voksát, így mindezen műhelymunka, tevékenység megvalósításához több szakértővel, valamint szakértői intézettel működtünk együtt.
A legfontosabb elkészült kutatások pl. Policy Solutions -„Az egyenlő emberek országa - Lehetséges baloldali narratíva a második Orbán-kormány időszakát követően”; Kertész Krisztián - „Javaslat az eurózóna válságkezelésére”; Szalay Tamás Lajos - „A szociáldemokrácia elmélyítésének lehetőségei az Európai Unióban, az euroszkepticizmus térnyerése, az európai politika szociáldemokrata kitekintése és a szociális Európa”.
Az eredmények bemutatására egyrészt rendezvényeinken került sor, másrészt szakértői találkozókon került feldolgozásra.
2. Rendezvényeink
2014. január 8-án az előző évi nemzetközi Energiapolitikai Konferencia folytatásaként megszerveztük Megújuló Energiapolitika című konferenciánkat a Flamenco Hotelben kb. 65 fő részvételével, ahol Szabó Vilmos kuratóriumi elnök és Mesterházy Attila MSZP elnök megnyitója és bevezető gondolatai után az érdeklődők „Megújuló, zöldenergia fordulat”, „Klímavédelem+Energiahatékonyság=Fenntartható rezsicsökkentés”, „Megújuló megoldások a gyakorlatban”, valamint „Klímavédelem és környezettudatosság Magyarországon” témákban hallgathattak meg előadásokat és panelbeszélgetést a témában jártas szakértők és politikusok tolmácsolásában.
2014. február 12-én „Az Európai Unió közlekedéspolitikája” címmel rendeztünk közös konferenciát az MSZP Infrastruktúra- és területfejlesztési, valamint a Környezetvédelmi és Agrár-vidékfejlesztési tagozatával, kb. 50 fő részvételével a New Orleans Clubban. Szabó Vilmos megnyitója és Brian Simpson, a TRAN Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság elnökének az EU közlekedéspolitikájáról megtartott nyitó előadása után az érdeklődők a magyarországi közlekedés szerepéről, jelenéről, jövőjéről, gazdasági jelentőségéről, fenntarthatóságáról, valamint az alternatív üzemanyagokról és az útdíjról hallgathattak meg előadásokat.
2014. február 22-én a Pedagógus Tagozattal szerveztünk közös, zártkörű konferenciát „Kormányalakítás után” címmel, dr. Hiller István és Kunhalmi Ágnes vitaindítójával, kb. 60 fő részvételével az MSZP Székház Horn Gyula termében.
2014. március 21-én megrendezésre került a Hotel Flamencoban Bárándy Gergely „Centralizált Magyarország - megtépázott jogvédelem” című könyvének sajtónyilvános bemutatója, melyen több mint 90 fő vett részt. A díszvendég, Mesterházy Attila, valamint a szerző köszöntője után pódiumbeszélgetés következett, melynek résztvevői Fleck Zoltán jogszociológus, tanszékvezető egyetemi tanár, Vörös Imre akadémikus, egyetemi tanár, valamint Lakner Zoltán politológus, egyetemi oktató voltak, moderátora pedig Tóth Csaba, a Republikon Intézet stratégiai igazgatója.
2014. május 24-én nagyjából 40 érdeklődő, szakértő, politikus részvételével a Horn Gyula Teremben megrendezésre került a „Biztonság Európában” nemzetközi kerekasztal-beszélgetés Hannes Swoboda, a Szocialisták és Demokraták Progresszív Szövetsége európai parlamenti képviselőcsoportja frakcióvezetőjének részvételével, Szabó Vilmos elnök moderátori közreműködésével. További előadók Szanyi Tibor és dr. Gurmai Zita, felkért hozzászólók Kiss Tibor és Kovács László voltak.
Idén is megszerveztük a Balatonszemesi Önkormányzati Konferenciát 2014. szeptember 11-12-én a Friedrich Ebert Stiftunggal és a Baloldali Önkormányzati Közösséggel együttműködésben. A rendezvényen több politológus és gazdaságpolitikai, jogi szakértő, valamint vezető politikus is előadóként vett részt, és tájékoztatta a körülbelül 150 érdeklődőt az aktuálpolitikai és aktuális gazdaságpolitikai helyzetről, az önkormányzati választásokról, a jogi és gazdasági környezetről, lehetőségekről és a tervezett programokról, feladatokról.
3. Demokrata Körök klubhálózat program
A Táncsics Alapítvány egyik közérdekű célja, hogy „szélesítse az állampolgárok tájékozódását a magyar társadalmat érintő társadalmi és politikai kérdésekről”, valamint „ösztönözze a magyar politikai kultúra színvonalának emelését, a demokrácia elveinek és gyakorlatának erősítését”.
A Táncsics Alapítvány ezért pályázatot hirdetett 2010 decemberében a „Demokrata Körök” klubhálózat létrehozását és működését szolgáló közösségi programok támogatására. Felhívta a demokratikus közélet alakításáért felelősséget érző szervezeteket, közösségeket, intézményeket, hogy biztosítsanak fórumot a legfontosabb közéleti témák megvitatására, helyi közösségek összekovácsolódására.
Az újonnan alakuló Demokrata Körök és a már működő közéleti klubok elsősorban az Alapítvány által javasolt témákban szervezett közös - budapesti és vidéki - rendezvényekre, programokra, illetve programsorozatra kérhettek
2014-ben is támogatást, melyek megszervezéséhez a programunkhoz életre hívott „Demokrácia Szervezési Központ” munkatársai nyújtottak segítséget.
A 2014. évben összesen 162 ilyen Demokrata körös rendezvényünk volt, főleg vidéki helyszíneken, kb. 7,8 millió forint költséggel.
4. Nemzetközi kapcsolatok
A Táncsics Mihály Alapítvány és a Foundation for European Progressive Studies (FEPS) között 2013. november 5-én megállapodás jött létre, ami a következő 3 évre évi 80 000 eurós projekt-együttműködést irányzott elő, mely szerint a Táncsics Alapítványra az ezen keretek közt megszervezett programok, projektek költségeinek 30%-a esik.
Ezen együttműködés keretében 2014. szeptember 12-én került sor az ezévi első közös szervezésű rendezvényre „Nők a döntéshozatalban” címmel, kb. 130 fő részvételével, valamint a FEPS részéről is több küldött és egy előadó részvételével, a nagy érdeklődésre tekintettel az utolsó pillanatban megváltoztatott helyszínnel, a Jókai utca Horn Gyula termében.
Az MSZP, valamint a Táncsics Alapítvány elnökének és a FEPS küldöttjének, Maari Pőimnek köszöntő beszéde után dr. Gurmai Zita, az MSZP Nőtagozat és az Európai Szocialisták Pártja Nőszervezetének elnöke, a FEPS alelnöke nyitó előadását hallgathatták meg az érdeklődők. Ezt az alábbi előadások követték: Esélyegyenlőség helyi szinten - dr. Demeter Judit, az Egyenlő Bánásmód Hatóság volt elnöke; A helyi önkormányzatok megválasztásának új szabályai - dr. Rytkó Emília, az Országos Választási Iroda volt elnöke; Európai kitekintés - Kiss Tibor nagykövet, az EU melletti brüsszeli állandó képviselet volt vezetője, volt szaktitkár; Új kihívások előtt a női politizálás - Pető Andrea DSC, a CEU docense; Nők a politikai döntéshozatalban - Soós Eszter politológus; Önkormányzatiság női szemmel - Balla Jánosné polgármester, a BÖK alelnöke; Az új szociális rendszer az önkormányzatokban - dr. Havas Szófia fővárosi képviselő, az MSZP Nőtagozat alelnöke; Helyi szintű fellépés a női és gyermekszegénység ellen, lakhatás, szexuális és reprodukciós jogok - Lendvai Anna fővárosi képviselő. A résztvevőknek az egyes előadásblokkok végén természetesen kérdéseik feltevésére is lehetőségük volt.
Második rendezvényünk 2014-ben a FEPS-szel történő együttműködés keretében a 2014. november 28-án a Radisson SAS Béke Hotelben megszervezett „Illiberal democracies and their impact on Europe” című nemzetközi konferencia, a Policy Solutions szakmai támogatásával. A rendezvényt egy előző esti vacsora nyitotta meg, ahol a külföldi és magyar előadók mellett több szakpolitikus és szakértő is részt vett. Ernst Stetter, a FEPS főtitkára és Tóbiás József MSZP elnök nyitóbeszédei után az érdeklődők Slobodan Djinovic, a CANVAS elnöke, a Milosevic-időszak szerb ellenállási mozgalmának egyik alapítója, a „Stratégiák és módszerek az erőszakmentes társadalmi változásokhoz” című könyv szerzője Demokrácia vagy új típusú diktatúra? Mi igazából az illiberalizmus? című előadását hallgathatta meg. Ezt követően kerekasztal-beszélgetésekkel folytatódott a rendezvény Emberi jogok, politikai jogok és az ellenzék lehetőségei az illiberális demokráciákban címmel (Ivana Bartoletti aktivista és politikus, a brit Munkáspárt európai parlamenti jelöltje, Nenad Čanak szerb politikus, a Vajdasági Szociáldemokrata Liga társalapítója és elnöke, Slobodan Djinovic, Radmila Šekerinska, Macedónia korábbi miniszterelnöke, a Macedón Szociáldemokrata Unió vezetője, valamint Dasa Silovic, a CEE Network for Gender Issues nemzetközi testületének elnöke részvételével), valamint Gender kérdések az illiberális demokráciákban témakörben (Sonja Lokar, a CEE Network for Gender Issues igazgatója, Maari Pőim, a FEPS Politikai tanácsadója és Cseh Gabriella, az Európai Parlament korábbi gender tanácsadója részvételével), Boros Tamás, a Policy Solutions vezetője moderálásával. A konferencián, melyet dr. Gurmai Zita előadása zárt, nagy sajtóérdeklődés mellett kb. 140-en vettek részt.
Az Alapítvány 2014-ben is támogatást nyújtott az eszmeiségünkkel összhangban levő programok, képzések, rendezvények megvalósításához, kiadványok megjelentetéséhez.
2014-ben 24 kérelmet támogatott, és ehhez kapcsolódóan ugyanennyi együttműködési megállapodást kötött az Alapítvány 56 779 000 forint értékben (melléklet: „Cél szerinti juttatások kimutatása - 2014”).
Együttműködő szervezeteink 2014-ben többek közt:
- Szabad Sajtó Alapítvány
- Szakszervezetek Országos Diák-Sportszövetsége Egyesület
- Szakszervezetek Országos Diák-Művelődési Szövetsége Egyesület
- Lukács György Alapítvány
- Villányi úti Konferencia Központ és Szabadegyetem Alapítvány
- XXI. Század Társaság Egyesület
A portálon a baloldallal szimpatizáló látogatók vannak, akik nem feltétlenül tartoznak az MSZP szavazótáborába. A 2014. évben ezért a fő feladat a 3 választás (országgyűlési, európai uniós, önkormányzati) kampányának segítése, a baloldali gondolkodású emberek meggyőzése az MSZP-re történő voksolásra volt. Kiemelkedik ebből az országgyűlési választás, hiszen az összefogás bejelentése után ennek jelentőségének hangsúlyozása volt a feladat. A portál Facebook-oldala lájkolóinak száma meghaladta a 4000 főt. Ezek a kedvelések továbbra is organikus kedvelések, fizetett hirdetések nem voltak.
A portál regisztrált felhasználóinak a száma 2014. december 31-én 26 123 fő (2013. december 31-én 25 539 fő volt).