Jelen tevékenységi jelentés alapja a pártok működését segítő tudományos, ismeretterjesztő, kutatási, oktatási tevékenységet végző alapítványokról szóló 2003. évi XLVII. törvény 3/A. §-ában foglalt rendelkezéseknek történő megfelelés.
A jelentés tartalma:
I. Számviteli beszámoló
1. Egyéb szervezet egyszerűsített beszámoló mérlege, 2014. év (kettős könyvvitel)
2. Egyéb szervezet egyszerűsített beszámoló eredménykimutatása, 2014. év (kettős könyvvitel)
3. Tájékoztató adatok
II. A költségvetési támogatás felhasználására vonatkozó kimutatás
III. A vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatás
IV. A cél szerinti juttatások kimutatása
V. A központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértéke
VI. Az Alapítvány egyes vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értéke, illetve összege
VII. Az Alapítvány tevékenységéről szóló rövid tartalmi beszámoló
1. Egyéb szervezet egyszerűsített beszámoló mérlege, 2014. év
Melléklet szerint
2. Egyéb szervezet egyszerűsített beszámoló eredménykimutatása, 2014. év
Melléklet szerint
3. Tájékoztató adatok
1000 HUF | Előző év | Tárgyév | ||
A. | Személyi jellegű ráfordítások | 75 286 | 131 404 | |
A.1. | Bérköltség | 18 621 | 55 151 | |
A.1.A. | bérköltségből: megbízási díjak | 0 | 0 | |
A.1.B. | bérköltségből: tiszteletdíjak | 0 | 0 | |
A.2. | Személyi jellegű egyéb kifizetések | 43 021 | 48 965 | |
A.3. | Bérjárulékok | 13 644 | 27 288 | |
B. | A szervezet által nyújtott támogatások | 104 158 | 154 067 |
Az Alapítvány 2014-ben 238 747 000 Ft költségvetési támogatásban részesült. Ebből az összegből működésre 46 640 907 Ft-ot, alaptevékenységre 364 228 526 Ft-ot fordított, ebből 154 066 565 Ft a támogatás. A felhasználás meghaladta a tárgyévben kapott támogatás összegét. Az Alapítvány a különbözetet felhalmozott vagyona terhére fedezte.
A vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatás az alábbi:
Vagyoni helyzet alakulása
Változás | |||||
Megnevezés (1000 HUF) | Előző év | Tárgyév | Értékben | %-ban | |
Induló tőke | 2 200 | 2 200 | 0 | 0,00 | |
Tőkeváltozás | 267 139 | 212 055 | -55 084 | -20,06 | |
Vállalkozási eredmény | 0 | 0 | 0 | 0,00 | |
Alaptevékenység eredménye | -55 084 | -170 323 | -115 239 | - | |
Saját tőke | 214 255 | 43 932 | -170 323 | -79,50 |
A szervezet által a tárgyévben nyújtott cél szerinti juttatásokat mutatja be az alábbi táblázat:
Tárgyévben nyújtott támogatások, juttatások
Juttatás | Összeg | |
Rendezvények | 33 761 105 | |
Oktatás, képzés, konferencia | 6 086 233 | |
Emlékmű, szobor, emlékpark | 6 700 000 | |
Kiadványok, sajtó támogatása | 56 267 514 | |
Összesen: | 102 814 852 |
A Gyarapodó Magyarországért Alapítvány tárgyévi kapott támogatásait mutatja be a jogszabály szerinti bontásban az alábbi táblázat:
Kapott tárgyévi támogatások forrásonként
Támogató | Összeg | |
Központi költségvetési szervtől más, elkülönített állami pénzalap és szervei | 238 747 000 | |
Helyi önkormányzatok és szerveik | 0 | |
Kisebbségi települési önkormányzatok és szerveik | 0 | |
Települési önkormányzatok társulásai és ezek szervei | 0 | |
Alapító | 0 | |
Más forrás | 0 | |
Összesen: | 238 747 000 |
A szervezet vezető tisztségviselői a tárgyévben semmiféle juttatást nem kaptak.
A 2014-es esztendőben a folyamatosság és a következetesség jellemezte az Alapítvány tevékenységét.
A korábbi elvek mentén egyre nagyobb figyelmet fordított a nemzeti politika iránt elkötelezett média támogatására a rendelkezésre álló, a feladat nagyságához képest ugyan szerény eszközökkel. A támogatások hatékonyságát a felvállalt ügyek koncentrációjával igyekezett elérni.
Folytatódott az eseti kérelmek alapján történő támogatási gyakorlat is, jellemzően kis összegű támogatásokkal, hogy az országban sokfelé, személyesen szerezhessenek a választópolgárok érdekes, tanulságos tapasztalatokat, ismereteket a politika világáról, találkozhassanak parlamenti képviselőkkel, polgármesterekkel. Különösen fontos, hogy támogatási gyakorlatával tudatosan megfelelt a Jobbik Magyarországért Mozgalom alapelvének, miszerint nem csak kampányok idején, a szavazatokért kell az emberek közé menni, hanem a folyamatos elérhetőséget, jelenlétet, támogatást kell biztosítani nemcsak a szimpatizánsok, hanem minden, a nemzeti politizálás iránt érdeklődő honfitársunk számára.
A támogatások mellett jelentős a saját szervezésben folytatott tevékenység is. Ennek része volt többek között ismeretterjesztő rendezvénysorozat, konferenciák szervezése.
Adatok ezer forintban | |||||
Előző év | Előző év helyesbítése | Tárgyév | |||
ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK) | |||||
A. | Befektetett eszközök | ||||
I. Immateriális javak | |||||
II. Tárgyi eszközök | |||||
III. Befektetett pénzeszközök | |||||
B. | Forgóeszközök | 223 708 | 68 375 | ||
I. Készletek | |||||
II. Követelések | 630 | 5 950 | |||
III. Értékpapírok | |||||
IV. Pénzeszközök | 223 078 | 62 425 | |||
C. | Aktív időbeli elhatárolások | ||||
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN | 223 078 | 68 375 | |||
FORRÁSOK (PASSZÍVÁK) | |||||
D. | Saját tőke | 214 255 | 43 932 | ||
I. Induló tőke/jegyzett tőke | 2 200 | 2 200 | |||
II. Tőkeváltozás/eredmény | 267 139 | 212 055 | |||
III. Lekötött tartalék | |||||
IV. Értékelési tartalék | |||||
V. Tárgyévi eredmény alaptevékenységből | -55 084 | -170 323 | |||
VI. Tárgyévi eredmény vállalkozási tevékenységből | |||||
E. | Céltartalékok | ||||
F. | Kötelezettségek | 8 145 | 23 395 | ||
I. Hátrasorolt kötelezettségek | |||||
II. Hosszú lejáratú kötelezettségek | |||||
III. Rövid lejáratú kötelezettségek | 8 145 | 23 395 | |||
G. | Passzív időbeli elhatárolások | 1 308 | 1 048 | ||
FORRÁSOK ÖSSZESEN | 223 708 | 68 375 |
Adatok ezer forintban | ||||||||||
Alaptevékenység | Vállalkozási tevékenység | Összesen | ||||||||
Előző év | Előző év helyes- bítése | Tárgyév | Előző év | Előző év helyes- bítése | Tárgyév | Előző év | Előző év helyes- bítése | Tárgyév | ||
1. Értékesítés nettó árbevétele | ||||||||||
2. Aktivált saját teljesítmények értéke | ||||||||||
3. Egyéb bevételek | 213 311 | 240 239 | 213 311 | 240 239 | ||||||
- tagdíj, alapítótól kapott befizetés | ||||||||||
- támogatások | 211 300 | 238 747 | 211 300 | 238 747 | ||||||
- adományok | ||||||||||
4. Pénzügyi műveletek bevételei | 3 766 | 317 | 3 766 | 317 | ||||||
5. Rendkívüli bevételek | ||||||||||
ebből: | ||||||||||
- alapítótól kapott befizetés | ||||||||||
- támogatások | ||||||||||
A. Összes bevétel (1+2+3+4+5) | 217 077 | 240 556 | 217 077 | 240 556 | ||||||
ebből: közhasznú tevékenység bevételei | ||||||||||
6. Anyagjellegű ráfordítások | 82 710 | 125 406 | 82 710 | 125 406 | ||||||
7. Személyi jellegű ráfordítások | 75 286 | 131 404 | 75 286 | 131 404 | ||||||
ebből: vezető tisztségviselők juttatásai | ||||||||||
8. Értékcsökkenési leírás | ||||||||||
9. Egyéb ráfordítások | 104 165 | 154 069 | 104 165 | 154 069 | ||||||
10. Pénzügyi műveletek ráfordításai | ||||||||||
11. Rendkívüli ráfordítások | 10 000 | 10 000 | ||||||||
B. Összes ráfordítás (6+7+8+9+10+11) | 272 161 | 410 879 | 272 161 | 410 879 | ||||||
ebből: közhasznú tevékenység ráfordításai | ||||||||||
C. Adózás előtti eredmény (A+B) | -55 084 | -170 323 | -55 084 | -170 323 | ||||||
12. Adófizetési kötelezettség | ||||||||||
D. Adózott eredmény (C-12) | -55 084 | -170 323 | -55 084 | -170 323 | ||||||
13. Jóváhagyott osztalék | ||||||||||
E. Tárgyévi eredmény (D-13) | -55 084 | -170 323 | -55 084 | -170 323 | ||||||
Tájékoztató adatok | ||||||||||
A. Központi költségvetési támogatás | 211 300 | 238 747 | 211 300 | 238 747 | ||||||
B. Helyi önkormányzati költségvetési támogatás | ||||||||||
C. Az Európai Unió strukturális alapjaiból, illetve a Kohéziós Alapból nyújtott támogatás | ||||||||||
D. Normatív támogatás | ||||||||||
E. A személyi jövedelemadó meghatározott részének adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján kiutalt összeg | ||||||||||
F. Közszolgálati bevétel |
Alapadatok | Előző év (1) | Tárgyév (2) | |
B. Éves összes bevétel | 217 077 | 240 556 | |
ebből: | |||
C. A személyi jövedelemadó meghatározott részének adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján átutalt összeg | |||
D. Közszolgálati bevétel | |||
E. Normatív támogatás | |||
F. Az Európai Unió strukturális alapjaiból, illetve a Kohéziós Alapból nyújtott támogatás | |||
G. Korrigált bevétel [B-(C+D+E+F)] | 217 077 | 240 556 | |
H. Összes ráfordítás (kiadás) | 272 161 | 410 879 | |
I. Ebből személyi jellegű ráfordítás | 75 286 | 131 404 | |
J. Közhasznú tevékenység ráfordításai | |||
K. Adózott eredmény | -55 084 | -170 323 | |
L. A szervezet munkájában közreműködő közérdekű önkéntes tevékenységet végző személyek száma (a közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvénynek megfelelően) | |||
Erőforrás-ellátottság mutatói | Mutató teljesítése | ||
Igen | Nem | ||
Ectv. 32. § (4) bekezdés a) pont [(B1+B2)/2>1 000 000 Ft] | x | ||
Ectv. 32. § (4) bekezdés b) pont [K1+K2>0] | x | ||
Ectv. 32. § (4) bekezdés c) pont [I1+I2-A1-A2)/(H1+H2)>0,25] | x | ||
Társadalmi támogatottság mutatói | Mutató teljesítése | ||
Ectv. 32. § (5) bekezdés a) pont [(C1+C2)/(G1+G2)>0,02] | x | ||
Ectv. 32. § (5) bekezdés b) pont [(J1+J2)/(H1+H2)>0,5] | x | ||
Ectv. 32. § (5) bekezdés c) pont [(L1+L2)/2>10 fő] | x |
Az Alapítvány teljes cégneve: Gyarapodó Magyarországért Alapítvány
Székhelye: 1113 Budapest, Villányi út 20/B fszt. 35.
Alakulás és bejegyzés kelte, száma: 2011. 03. 31.
Adószáma: 18208423-1-43
Statisztikai számjele: 18208423 9499 569 01
Bejegyző szerv: Fővárosi Törvényszék
Bejegyző határozat száma: 14.PK.60040/2011
Nyilvántartási száma: 01/03/11.333
Az Alapítvány képviselőjének neve és címe:
Szabó Gábor (1117 Budapest, Nándorfejérvári út 8.); adóazonosító jel: 8412270088
Az Alapítvány kezelő szerve a Kuratórium, amelynek tagjait a pártok működését elősegítő tudományos, ismeretterjesztő, kutatási, oktatási tevékenységet végző alapítványokról szóló 2003. évi XLVII. törvény 3. § (7) bekezdésében foglaltak alapján a Jobbik Magyarországért Mozgalom mindenkori képviselőcsoportjának a vezetője jelöli ki öt évre. Az Alapítvány működését és gazdálkodását a háromtagú és három évre kijelölt Felügyelő Bizottság ellenőrzi. A Felügyelő Bizottság tagjait a Jobbik Magyarországért Mozgalom mindenkori országgyűlési képviselőcsoportja nevében a képviselőcsoport vezetője jelöli ki három évre.
A Kuratórium az Alapítvány legfőbb döntést hozó és kezelő szerve.
A Kuratórium tagjai:
- Szabó Gábor, a Kuratórium elnöke,
- Farkas Gergely,
- dr. Gyüre Csaba,
- Novák Előd.
Az Alapítvány alaptevékenysége:
1. Az Alapítvány célja a politikai kultúra fejlesztése a magyar nemzettudat, a nemzeti elkötelezettség és a keresztény identitás jegyében.
2. Ehhez kapcsolódóan célja az ország határain belül, illetve a határon túli magyarság lakta területeken a Jobbik Magyarországért Mozgalom által vállalt és képviselt értékekhez és politikai értékrendhez kapcsolódó tudományos, kutatási tevékenység szervezése, elsősorban a társadalomtudományok (történelem, közgazdaságtan, jog, politika, szociológia stb.) körében, majd részben ezen kutatások eredményeinek felhasználásával is oktatási, ismeretterjesztő tevékenység végzése, előadások, konferenciák, rendezvények, alapítványi díjak és ösztöndíjak létrehozása és ezen ösztöndíjak odaítélése azon pályázóknak, akiket a felsorolt célok megvalósítására alkalmasnak talál a Kuratórium, és amely tevékenységek jelentős mértékben hozzájárulhatnak az állampolgárok közéleti ismereteinek szélesítéséhez, a politikai szféra, a pártok és az állampolgárok kapcsolatának erősítéséhez, valamint a határon túli magyarság nemzeti elkötelezettségének fejlesztéséhez, nemzettudatának erősítéséhez.
3. Az Alapítvány célja a fentieken túl a professzionális politika tudományos igényű vizsgálata, majd ennek eredményeként javaslatok, új módszerek, eljárások kidolgozása, szakkönyvek, szaklapok kiadása, megvásárlása, oktatási, kutatási központok, intézetek létrehozása a politikai tevékenység minőségének, hatékonyságának javítása érdekében, amelyek a politikai rendszer egészének jobb, hatékonyabb, a közjót fokozottan szolgáló működéséhez járulhatnak hozzá.
a) az Alapítvány induló vagyona;
b) a pártok működéséről és a gazdálkodásáról szóló 1989. évi XXXIII. törvény 9/A. §-ában meghatározott állami költségvetési támogatás;
c) a Kuratórium határozata alapján elfogadott felajánlások összege;
d) az alapítványi tevékenység költségekkel csökkentett eredménye.
Az Alapítvány induló vagyona a pártok működését segítő, tudományos, ismeretterjesztő, kutatási, oktatási tevékenységet végző alapítványokról szóló 2003. évi XLVII. törvény 3. § (6) bekezdésének figyelembevételével 2 200 000 Ft, azaz kétmillió-kétszázezer forint.
Az alapítványi vagyon az Alapítvány működési költségeinek a fedezésére, továbbá az Alapító Okirat II. Fejezetében rögzített célok realizálásának az elősegítésére (finanszírozására) használható fel.
Az Alapítvány vagyonának a felhasználásáról a Kuratórium dönt. A Kuratórium az Alapítvány céljainak a megvalósítása érdekében az Alapítvány teljes vagyonát felhasználhatja.
A beszámoló összeállításában a többször módosított 2000. évi C. számú törvény a számvitelről, valamint az érvényben lévő adótörvények szolgáltak. A törvény előírásaitól való eltérésre okot adó körülmény nem merült fel. A számviteli politikában olyan változás nem történt, mely a valós és megbízható kép megítélését érdemben befolyásolta volna.
A könyvek vezetése magyar forintban történik, a beszámolóban az adatok eltérő jelölés hiányában ezer forintban kerülnek feltüntetésre.
Az Alapítvány könyvvizsgálatra kötelezett.
A könyvvizsgálatot végző személy neve: dr. Sasvári Judit
A könyvvizsgálatot végző tagsági száma: MKVK 003590
Jelen beszámoló a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány 2014. 01. 01.-2014. 12. 31. időszakot öleli fel, a mérleg fordulónapja: 2014. 12. 31.
Mérlegkészítés időpontja: 2015. 05. 28.
A számviteli beszámoló és az ahhoz kapcsolódó kiegészítő információk, jelentések a székhelyen megtekinthetők.
A székhely pontos címe: 1113 Budapest, Villányi út 20/B fszt. 35.
A beszámoló az Alapítvány honlapján is megtekinthető.
Az Alapítvány a kettős könyvvitelt vezető egyéb szervezetekre előírt beszámolót és Pénzügyi beszámolót készített.
A kettős könyvvitel keretében vezetett könyvelés alapján a beszámoló összeállításánál alkalmazott főbb értékelési módszerek és eljárások a következők:
Az Alapítvány eszközeit beszerzési áron értékeli, nem él a valós értéken történő értékelés lehetőségével.
A terv szerinti értékcsökkenés összegének meghatározása egyedi értékelés alapján, a beszerzett tárgyi eszköz, immateriális jószág várható hasznos élettartamának és maradványértékének figyelembevételével történik. A terv szerinti értékcsökkenés elszámolására évente egyszer a fordulónapon kerül sor, figyelembe véve az eszköz használatban eltöltött idejét.
Az Alapítvány tevékenységéből adódóan a beszámolási évben beszerzett eszközök esetén maradványértéket nem képzett, mert a beszerzett eszközeinek értéke és/vagy maradványértéke nem jelentős.
Az immateriális javak és tárgyi eszközök értékcsökkenése a számvitel politikában foglaltak szerint került megállapításra.
Az immateriális javak és tárgyi eszközök értékcsökkenése lineárisan a tervezett használati időtartam alapján meghatározott leírási kulcsokkal került meghatározásra és elszámolásra.
A 100 000 Ft alatti egyedi beszerzésű tárgyi eszközök beszerzési értékükön a használatbavételkor értékcsökkenési leírással egy összegben azonnali költségként elszámolásra kerültek.
Az előző évhez képest a számviteli politikában a jogszabályi változásokon túl változás nem történt.
Készletek: tényleges beszerzési áron kerülnek kimutatásra a mérlegben. Készlettel az Alapítvány a beszámolási évben nem rendelkezett.
A devizás tételek értékelése az előző üzleti évhez képest nem változott.
A külföldi pénzértékre szóló eszközök és kötelezettségek értékelése során az Alapítvány az MNB árfolyam alkalmazása mellett döntött.
A devizában nyilvántartott tételek év végén átértékelésre kerültek 2014. 12. 31-i MNB árfolyamon.
Céltartalékot az Alapítvány garanciális és egyéb kötelezettségek fedezetére, jövőbeni kötelezettségekre általános szabályok szerint képez.
Szabályzatok: az Alapítvány rendelkezik leltározási, pénzkezelési szabályzattal, melyek az előző évhez képest nem változtak.
Az Alapítvány sajátos tevékenységgel kapcsolatos információk közlésére nem kötelezett.
A korábbi (lezárt) évekhez kapcsolódó tárgyévben ellenőrzés, önellenőrzés semmiféle hibát nem tárt fel, a mérleg korábbi évekre vonatkozó korrekciókat nem tartalmaz.
A mérlegben és az eredménykimutatásban a 2014. és a 2013. évek adatai teljes mértékben összehasonlíthatóak.
Mérleg
Eszközök
A Tárgyi eszközök között 2 tétel, 5 és 3 db TV tuner található 0 Ft könyvszerinti értékben.
Az Alapítvány készlettel nem rendelkezik.
A pénzeszközök az alábbi bontásban szerepelnek a mérlegben (adatok E Ft-ban), mely megegyezik a KDB Bank (Magyarország) Zrt.-nél vezetett 13555555-13552010-00006012 sz. elszámolási betétszámla egyenlegével:
Megnevezés | Tárgyév E Ft | |
Bankbetétek | 62 425 | |
PÉNZESZKÖZÖK: | 62 425 |
Az egyéb követelések soron az alábbi tételek vannak kimutatva (adatok E Ft-ban):
Megnevezés | Tárgyév E Ft | |
Adott előlegek | 146 | |
Egyéb követelések | 5 805 | |
EGYÉB KÖVETELÉSEK: | 5 951 |
Tárgyévi aktív időbeli elhatárolások: 0 E Ft.
Források
Vagyon alakulása a 2014. évben (adatok E Ft-ban)
Megnevezés | Bázisév E Ft | Tárgyév E Ft | |
Jegyzett tőke | 2 200 | 2 200 | |
Jegyzett, de még be nem fizetett tőke (-) | 0 | 0 | |
Cégbíróságon még be nem jegyzett tőkeemelés | 0 | 0 | |
Tőketartalék | 0 | 0 | |
Eredménytartalék | 267 139 | 212 055 | |
Lekötött tartalék | 0 | 0 | |
Értékelési tartalék | 0 | 0 | |
Mérleg szerinti eredmény | -55 084 | -170 323 | |
SAJÁT TŐKE: | 214 255 | 43 932 |
Az egyéb rövid lejáratú kötelezettségek sor az alábbi tételekből adódik (adatok E Ft-ban)
Megnevezés | Tárgyév E Ft | |
Személyi jövedelemadó | 5 463 | |
Foglalkoztatottakkal szembeni tartozás | 4 412 | |
Ny.bizt. jár. és Szociális hj. járulékok fizetési kötelezettsége | 2 103 | |
Egészségbiztosítási járulékok fizetési kötelezettsége | 435 | |
Egyéb befizetési kötelezettségek | 48 | |
Egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettség | 8 557 | |
Szakképzési járulék fizetési kötelezettség | 80 | |
EGYÉB RÖVID LEJÁRATÚ KÖTELEZETTSÉGEK: | 21 098 |
Szállítók felé fennálló kötelezettségek
Megnevezés | Összeg E Ft | |
Szállítói kötelezettségek | 2 297 |
Az Alapítványnak 2014. december 31-én fennálló hitelállománya: 0 E Ft.
Tárgyévi passzív időbeli elhatárolások: 1,048 E Ft.
Az Alapítvány bevételeinek részletezése
Megnevezés | Összeg E Ft | |
Állami költségvetéstől kapott támogatás | 238 747 | |
Adott támogatások fel nem használt részének visszautalásából származó bevétel | 1 475 | |
Egyéb bevétel | 17 | |
EGYÉB BEVÉTELEK: | 240 239 |
A Gyarapodó Magyarországért Alapítvány tárgyévi kapott támogatásait mutatja be a jogszabály szerinti bontásban az alábbi táblázat:
Kapott tárgyévi támogatások forrásonként
Támogató | Összeg | |
Központi költségvetési szervtől más, elkülönített állami pénzalap és szervei | 238 747 000 | |
Helyi önkormányzatok és szervei | 0 | |
Kisebbségi települési önkormányzatok és szervei | 0 | |
Települési önkormányzatok társulásai és ezek szervei | 0 | |
Alapító | 0 | |
Más forrás | 0 | |
Összesen: | 238 747 000 |
Az Alapítvány költségeinek és ráfordításainak részletezése
Megnevezés | Összeg E Ft | |
Anyagköltség | 612 | |
Igénybe vett szolgáltatások költsége | 123 876 | |
Egyéb szolgáltatások költsége | 918 | |
ANYAGJELLEGŰ RÁFORDÍTÁSOK: | 125 406 | |
Bérköltség | 55 151 | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | 48 965 | |
Bérjárulékok | 27 288 | |
SZEMÉLYI JELLEGŰ RÁFORDÍTÁSOK: | 131 404 | |
Az üzleti évhez kapcsolódó egyéb ráfordítások | 2 | |
Alapítványi célú ráfordítások | 154 067 | |
Egyéb ráfordítások | 0 | |
EGYÉB RÁFORDÍTÁSOK: | 154 069 |
A szervezet által a tárgyévben nyújtott cél szerinti juttatásokat mutatja be az alábbi táblázat:
Tárgyévben nyújtott támogatások, juttatások
Juttatás | Összeg | |
Rendezvények | 33 761 105 | |
Oktatás, képzés, konferencia | 6 086 233 | |
Emlékmű, szobor, emlékpark | 6 700 000 | |
Kiadványok, sajtó támogatása | 56 267 514 | |
Összesen: | 102 814 852 | |
Megnevezés | Összeg E Ft | |
RENDKÍVÜLI RÁFORDÍTÁSOK: | 0 |
A tárgyévben foglalkoztatott munkavállalók átlagos állományi létszáma 13,9 fő. A szervezet vezető tisztségviselői a tárgyévben semmiféle juttatást nem kaptak.
A Gyarapodó Magyarországért Alapítvány kuratóriuma részére:
Elvégeztük a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány (1113 Budapest, Villányi út 20/B fszt. 35.) mellékelt 2014. évi kettős könyvvitelt vezető egyéb szervezet egyszerűsített beszámolójának a könyvvizsgálatát, amely egyszerűsített beszámoló a 2014. december 31-i fordulónapra elkészített mérlegből - melyben az eszközök és források egyező végösszege 68 375 E Ft, a mérleg szerinti eredmény -170 323 E Ft (nyereség/veszteség) - és az ezen időponttal végződő évre vonatkozó eredménykimutatásból, valamint a számviteli politika meghatározó elemeit és az egyéb magyarázó információkat tartalmazó kiegészítő mellékletből áll.
A vezetés felelős az egyszerűsített éves beszámolónak a számviteli törvényben foglaltakkal és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvekkel összhangban történő elkészítéséért és valós bemutatásáért, valamint az olyan belső kontrollokért, amelyeket a vezetés szükségesnek tart ahhoz, hogy lehetővé váljon az akár csalásból, akár hibából eredő lényeges hibás állításoktól mentes éves beszámoló elkészítése.
A mi felelősségünk az egyszerűsített éves beszámoló véleményezése könyvvizsgálatunk alapján. A könyvvizsgálatot a magyar nemzeti könyvvizsgálati standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes - törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. Ezek a standardok megkövetelik, hogy megfeleljünk bizonyos etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálatot úgy tervezzük meg és végezzük el, hogy kellő bizonyosságot szerezzünk arról, hogy az egyszerűsített éves beszámoló mentes-e a lényeges hibás állításoktól.
A könyvvizsgálat magában foglalja olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni az egyszerűsített éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről. A kiválasztott eljárások, beleértve az egyszerűsített éves beszámoló akár csalásból, akár hibából eredő, lényeges hibás állításai kockázatának felmérését is, a könyvvizsgáló megítélésétől függnek. A kockázatok ilyen felmérésekor a könyvvizsgáló az egyszerűsített éves beszámoló gazdálkodó egység általi elkészítése és valós bemutatása szempontjából releváns belső kontrollt azért mérlegeli, hogy olyan könyvvizsgálati eljárásokat tervezzen meg, amelyek az adott körülmények között megfelelőek, de nem azért, hogy a vállalkozás belső kontrolljának hatékonyságára vonatkozóan véleményt mondjon. A könyvvizsgálat magában foglalja továbbá az alkalmazott számviteli alapelvek megfelelőségének és a vezetés által készített számviteli becslések ésszerűségének, valamint az egyszerűsített éves beszámoló átfogó prezentálásának értékelését is.
Meggyőződésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt könyvvizsgálói záradékunk/véleményünk megadásához.
A könyvvizsgálat során a vállalkozó Gyarapodó Magyarországért Alapítvány egyéb szervezetek egyszerűsített éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk, és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy az egyszerűsített éves beszámolót a számviteli törvényben foglaltak és az általános számviteli elvek szerint készítették el. Véleményünk szerint az egyszerűsített éves beszámoló az egyéb szervezet Gyarapodó Magyarországért Alapítvány 2014. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről megbízható és valós képet ad.
Elvégeztük a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány mellékelt 2014. évi egyéb szervezet egyszerűsített beszámolójához kapcsolódó, a pártok működését segítő tudományos, ismeretterjesztő, kutatási, oktatási tevékenységet végző alapítványokról szóló 2003. évi XLVII. törvény 3/A. §-ában előírt, 2014. december 31. fordulónapra vonatkozó tevékenységi jelentésének vizsgálatát.
A vezetés felelős a tevékenységi jelentésnek a vonatkozó törvényben foglaltakkal és a Magyarországon elfogadott általános számviteli elvekkel összhangban történő elkészítéséért.
A mi felelősségünk a tevékenységi jelentés és az ugyanazon évre vonatkozó egyéb szervezet egyszerűsített beszámolója összhangjának megítélése. A tevékenységi jelentéssel kapcsolatos munkánk a tevékenységi jelentés és az egyéb szervezet egyszerűsített beszámolója összhangjának megítélésére korlátozódott, és nem tartalmazta egyéb, a szervezet nem auditált számviteli nyilvántartásaiból levezetett információinak áttekintését.
Véleményünk szerint a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány 2014. évi tevékenységi jelentése a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány 2014. évi egyéb szervezet egyszerűsített beszámolójának adataival összhangban van.