Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye
Ingyenes, megbízható jogszabály-szolgáltatás Magyarország egyik legnagyobb jogi tartalomszolgáltatójától
A jogszabály mai napon (2016.12.11.) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a) *  az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)-(3) * 

2. A támogatás mértéke

2. § *  (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a) *  távhőszolgáltató esetében - a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével - az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D és E oszlopa,

b) intézmény esetében - a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével - az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)-(3) * 

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6) *  A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3. A támogatás igénylése

4. § *  (1) Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 22. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítóhoz (a továbbiakban: rendszerirányító).

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító - a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét - a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában - a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését - az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül - tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1) *  A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2) A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító - az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében - az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5) *  A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6) *  Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(7) A tartalék terhére - az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig - a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b) *  a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

(9) *  A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.

(10) *  Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.

(11) *  A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2) *  A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3) *  A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

7. § (1) *  Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és - az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében - arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást - a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve - köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4) *  Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére - a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén - a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2) *  E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3-6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. § *  Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez * 

A támogatás mértéke

1. *  A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek

A B C D E
1 Település Távhőszolgáltató Fix összegű támogatás Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás
Ft/hó Ft/GJ
2 Ajka PRIMER Ajkai Távhőszolgáltatási Kft. 9 438 785 887
3 Ajka Bakonyi Erőmű Zrt. 0 0
4 Algyő Veolia Energia Magyarország Zrt. 538 619 -1 061
5 Almásfüzitő ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. 8 374 943 659
6 Baj T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. 137 956 -76
7 Baja Baja Energetika Kft. 2 819 813 1 146
8 Balatonfüred Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. 4 062 823 -2 100
9 Berettyóújfalu Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft. 2 988 602 -788
10 Bokod Oroszlányi Szolgáltató Zrt. 2 359 348 941
11 Bonyhád „FŰTŐMŰ” Kft. 3 816 567 -258
12 Budaörs BTG Nonprofit Kft. 10 688 192 -973
13 Budapest Csepeli Erőmű Kft. 0 0
14 Budapest Veolia Energia Magyarország Zrt. 1 522 947 185
15 Budapest Budapesti Távhőszolgáltató Zrt. 428 863 846 76
16 Budapest FŐTÁV-Kiserőmű Kft. 251 582 0
17 Budapest GM Kőérberek Kft. 0 0
18 Cegléd Veolia Energia Magyarország Zrt. 11 206 549 255
19 Celldömölk Cellenergo Kft. 3 928 925 -999
20 Cserkeszőlő Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ 3 048 922 0
21 Csongrád Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. 2 034 202 1 077
22 Csorna Csornahő Kft. 4 439 450 -2 522
23 Debrecen Debreceni Hőszolgáltató Zrt. 157 320 615 -695
24 Debrecen Dotenergo Zrt. 0 0
25 Dombóvár Veolia Energia Magyarország Zrt. 11 358 676 -956
26 Dorog PROMTÁVHŐ Kft. 10 892 548 12
27 Dunakeszi Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. 7 876 593 197
28 Dunaújváros Dunaújvárosi Víz-, Csatorna-Hőszolgáltató Kft. 49 708 941 -1 064
29 Eger EVAT Zrt. 13 578 603 -143
30 Érd Érdhő Kft. 5 236 226 -387
31 Esztergom PROMTÁVHŐ Kft. 19 084 101 599
32 Gödöllő Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. 6 903 887 -844
33 Gyöngyös Városgondozási Zrt. 6 645 609 -964
34 Győr GYŐR-SZOL Zrt. 87 450 838 -611
35 Hajdúböszörmény Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. 604 181 -689
36 Hajdúnánás Hajdúnánási Építő és Szolgáltató Kft. 2 665 236 -1 463
37 Hajdúszoboszló Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. 6 108 370 643
38 Hódmezővásárhely Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. 0 0
39 Inota Várpalotai Közüzemi Kft. 2 844 540 -536
40 Kaposvár Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. 34 498 543 -124
41 Kapuvár Kapuvári Hőszolgáltató Kft. 1 834 842 1 316
42 Kazincbarcika Barcika Szolg Kft. 52 462 381 -339
43 Kecskemét Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. 61 311 485 -998
44 Keszthely VÜZ Nonprofit Kft. 7 423 025 -1 040
45 Kiskunfélegyháza Perkons DHŐ Kft. 9 087 626 -1 564
46 Kiskunhalas Halasi Városgazda Zrt. 3 089 173 1 068
47 Kisvárda KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. 8 126 683 -749
48 Komárom Komáromi Távhő Kft. 6 269 612 -712
49 Komló Komlói Fűtőerőmű Zrt. 54 436 810 -1 993
50 Körmend RÉGIÓHŐ Kft. 4 070 367 -1 018
51 Kőszeg Cothec Kft. 1 987 444 -1 181
52 Makó Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. 3 811 918 -384
53 Mátészalka Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. 5 520 873 89
54 Miskolc MIHŐ Kft. 201 611 321 88
55 Mohács MOHÁCS-HŐ Kft. 8 836 998 1 624
56 Mór MÓRHŐ Kft. 3 375 354 13
57 Mosonmagyaróvár Városüzemeltető és Fenntartó Kft. 27 814 862 -592
58 Nagyatád Cothec Kft. 834 752 -440
59 Nagykőrös KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. 3 755 948 -657
60 Nyergesújfalu DISTHERM Kft. 3 293 798 -794
61 Nyírbátor Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. 0 0
62 Nyíregyháza NYÍRTÁVHŐ Kft. 99 815 028 195
63 Nyíregyháza Energocoop Kft. 3 551 653 290
64 Oroszlány Oroszlányi Szolgáltató Zrt. 63 398 497 320
65 Ózd Ózdi Távhő Kft. 33 660 437 -494
66 Paks Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 10 500 880 307
67 Pécs PÉTÁV Kft. 101 024 000 809
68 Pétfürdő „PÉTKOMM” Kft. 879 251 2 273
69 Pétfürdő Nitrogénművek Zrt. 0 0
70 Pornóapáti Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. 278 178 1 624
71 Putnok Putnoki Városgondnokság 792 394 -335
72 Püspökladány Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. 5 959 324 -264
73 Salgótarján Salgó Vagyon Kft. 31 570 260 -67
74 Sárbogárd Cothec Kft. 1 249 642 -567
75 Sárospatak Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. 3 339 123 -736
76 Sárvár SÁRVÁR TÁVHŐ Kft. 6 960 306 -766
77 Sátoraljaújhely Cothec Kft. 3 851 894 -1 054
78 Siklós SIKLÓSI TÁVHŐ Nonprofit Kft. 0 0
79 Siófok Balaton-parti Kft. 8 997 893 -4 156
80 Sopron SOPRON Holding Zrt. 39 768 296 -1 222
81 Szarvas Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft. 0 0
82 Százhalombatta „SZÁKOM” Nonprofit Kft. 19 704 022 -791
83 Szeged Szegedi Távfűtő Kft. 55 647 361 -710
84 Székesfehérvár SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. 90 578 709 -1 594
85 Szekszárd Szekszárdi Távhőszolgáltató Kft. 33 583 317 -1 517
86 Szentendre Városi Szolgáltató Zrt. 9 797 387 -482
87 Szentes Szentes Városi Szolgáltató Kft. 16 885 207 -3 523
88 Szentgotthárd RÉGIÓHŐ Kft. 0 0
89 Szentlőrinc Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. 1 988 691 1 214
90 Szigetszentmiklós „Aries” Nonprofit Kft. 5 214 939 -905
91 Szigetvár Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. 0 0
92 Szolnok ALFA-NOVA Kft. 26 887 169 -480
93 Szombathely Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. 52 164 692 -709
94 Tapolca Városgazdálkodási Kft. 7 641 381 -1 136
95 Tata TATA ENERGIA Kft. 7 949 223 -294
96 Tatabánya T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. 236 098 062 -921
97 Tiszaújváros TiszaSzolg 2004 Kft. 31 178 812 -904
98 Vác Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. 9 516 646 -664
99 Várpalota Várpalotai Közüzemi Kft. 16 408 803 -1 243
100 Vasvár RÉGIÓHŐ Kft. 1 943 824 -2 421
101 Veszprém „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. 22 635 661 86
102 Záhony „Záhonyi HŐTÁV” Kft. 3 095 775 -250
103 Zirc Veolia Energia Magyarország Zrt. 0 0

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

A B C D E
Sor-
szám
Település Termelő Igénylő Kapcsolt termelésből felhasznált hőre
Ft/GJ
1. Berettyóújfalu Berettyó-Med Kft. Gróf Tisza István Kórház 1 553
2. *  Békéscsaba Csaba-Energo Kft. Békés Megyei Központi Kórház 1 553
3. Budapest ENER-G Energia Technológia Zrt. Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház 1 553
4. Budapest Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft. Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László Kórház - Rendelőintézet 1 553
5. Budapest Medenergo B Kft. Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet 1 553
6. Budapest MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft. Szent Imre Kórház 1 553
7. Budapest MEDERG Energiaszolgáltató Kft. Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet 1 553
8. Dombóvár KM Energo Invest Kft. Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft. 1 553
9. Jászberény Berény-Med Kft. Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft. 1 553
10. Karcag Karcag Energo Kft. Kátai Gábor Kórház 1 553
11. Kecskemét ENER-G Energia Technológia Zrt. Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórháza 1 553
12. Miskolc ENER-G Energia Technológia Zrt. MISEK Nonprofit Kft. 1 553
13. Miskolc ENER-G Energia Technológia Zrt. B.A.Z. Megyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház 1 553
14. Nyíregyháza Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft. 1 553
15. Szombathely Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. Vas Megyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt. 1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez * 

Támogatási igénybejelentés

1. *  A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):
Az igénylő cégjegyzékszáma:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
t v f T
Ft/GJ GJ Ft/hó Ft
A .......... év ............ hónap vonatkozásában .......... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) *  A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat E oszlopában található.

b) *  A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése

2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:
Az igénylő adószáma:
Az igénylő levelezési címe:
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:
Intézmény neve Hőértékesítő neve ti vi Ti
Ft/GJ GJ Ft
A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ..................................................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő aláírása

2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja

2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)

vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége

Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)