1. A Kormány
a) megállapítja az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évre szóló éves fejlesztési keretét az 1. melléklet szerint,
b) elfogadja a 2. melléklet szerint az ott felsorolt projektek kiemelt projektként történő nevesítését,
c) hozzájárul az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program vonatkozásában tervezett eredményességi tartalék tekintetében felhívás meghirdetéséhez,
d) jóváhagyja, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évre szóló éves fejlesztési keretének pénzügyi kerete meghaladja az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pénzügyi keretét azzal, hogy ezen alpontban meghatározott pénzügyi keretek közötti különbözetre kötelezettség nem vállalható,
e) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon arról, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program egyes prioritásai keretének 90%-át meghaladó összegre vonatkozó kötelezettség vállalására csak annak a Kormány egyedi ügyben hozott nyilvános határozatával történő jóváhagyása alapján kerüljön sor.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javításáról szóló 1. prioritás
A | B | C | D | E | ||
1. | Felhívás azonosító jele | Felhívás neve | Felhívás keretösszege (Mrd Ft) | Felhívás meghirdetésének módja | Felhívás meghirdetésének tervezett ideje | |
2. | IKOP-1.1.0-15 | Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása | 314,89 | kiemelt | november |
2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javításáról szóló 2. prioritás
A | B | C | D | E | ||
1. | Felhívás azonosító jele | Felhívás neve | Felhívás keretösszege (Mrd Ft) | Felhívás meghirdetésének módja | Felhívás meghirdetésének tervezett ideje | |
2. | IKOP-2.1.0-15 | Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása | 459,33 | kiemelt | november |
3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javításáról szóló 3. prioritás
A | B | C | D | E | ||
1. | Felhívás azonosító jele | Felhívás neve | Felhívás keretösszege (Mrd Ft) | Felhívás meghirdetésének módja | Felhívás meghirdetésének tervezett ideje | |
2. | IKOP-3.1.0-15 | Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban | 211,07 | kiemelt | november | |
3. | IKOP-3.2.0-15 | Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a kevésbé fejlett régiókban | 119,53 | kiemelt | november |
4. TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javításáról szóló 4. prioritás
A | B | C | D | E | ||
1. | Felhívás azonosító jele | Felhívás neve | Felhívás keretösszege (Mrd Ft) | Felhívás meghirdetésének módja | Felhívás meghirdetésének tervezett ideje | |
2. | IKOP-4.1.0-15 | TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása | 110,71 | kiemelt | november |
A | B | C | D | E | ||
1. | Felhívás azonosító jele | Projekt megnevezése | Támogatást igénylő neve | Projekt támogatása legfeljebb (Mrd Ft) | Szakmai elvárások | |
2. | IKOP-1.1.0-15 | M86 Csorna–Hegyfalu közötti szakasz megvalósítása – szakaszolt projekt | NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NIF Zrt.) | 14,65 (92,92% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópálya építése. | |
3. | IKOP-1.1.0-15 | 8. sz. főút Székesfehérvár–Feketehegy elkerülő megvalósítása – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 1,29 (77,37% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos emelt szintű főút építése. | |
4. | IKOP-1.1.0-15 | 8. sz. főút Várpalota elkerülő I. ütem megvalósítása – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 11,03 (77,37% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos emelt szintű főút építése. | |
5. | IKOP-1.1.0-15 | A TEN-T közúti hálózat közlekedésbiztonságának, szolgáltatási színvonalának, fenntarthatóságának javítását célzó, az üzemeltetési, fenntartási telephelyek fejlesztése – szakaszolt projekt | Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MK NZrt.) | 2,1 (becsült támogatási intenzitás: 100%) | A támogatást igénylő azon üzemmérnökségeinek fejlesztése, amelyek 2016-tól TEN-T autópályák üzemeltetési feladatait is ellátják (Szombathely, Csorna, Szolnok). | |
6. | IKOP-1.1.0-15 | M7 Érd, Iparos úti csomópont átépítése – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 0,55 (támogatási intenzitás:100%) | M7 érdi csomópont és kapcsolódó utak kapacitás-bővítésének kivitelezése. | |
7. | IKOP-1.1.0-15 | M4 Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 67,50 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópálya építése. | |
8. | IKOP-1.1.0-15 | M35 (I. ütem) 4. sz. főút – 481. sz. főút közötti szakasz és a 481. sz. főút megvalósítása | NIF Zrt. | 16,65 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópálya építése és a 481. számú főút építése. | |
9. | IKOP-1.1.0-15 | M34 Vásárosnamény–Záhony közötti szakasz előkészítése | NIF Zrt. | 4,86 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autóút előkészítése. | |
10. | IKOP-1.1.0-15 | M35 (II. ütem) Debrecen–Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 43,2 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópálya építése. | |
11. | IKOP-1.1.0-15 | M0 Déli szektor fejlesztése (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül) | NIF Zrt. | 27,69 (támogatási intenzitás:100%) | Burkolatcsere, út- és műtárgy-rekonstrukció kivitelezése. | |
12. | IKOP-1.1.0-15 | Burkolat-megerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain | MK NZrt. | 11,6 (becsült támogatási intenzitás: 100%) | Burkolat-megerősítés, közlekedésbiztonsági fejlesztések a gyorsforgalmi úthálózaton. | |
13. | IKOP-1.1.0-15 | M1 autópálya, Lajta, tengelysúlymérő állomás kiépítése | NIF Zrt. | 3,7 (becsült támogatási intenzitás: 100%) | Irányonként egy-egy tengelysúlymérő állomás kiépítése. | |
14. | IKOP-1.1.0-15 | M6 Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 48,7 (támogatási intenzitás:100%) | 2x2 sávos autópálya építése. | |
15. | IKOP-1.1.0-15 | 62. sz. főút Szabadegyháza elkerülő szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 2,63 (77,39% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x1 sávos főút építése. | |
16. | IKOP-1.1.0-15 | M1 Hegyeshalom, országhatár átkelési szakasz akadálymentesítés | NIF Zrt. | 5,0 (támogatási intenzitás:100%) | akadálymentesítés | |
17. | IKOP-1.1.0-15 | M30 Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 79,24 (51,79% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópálya építése. | |
18. | IKOP-1.1.0-15 | M9 Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése | NIF Zrt. | 3,96 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos, leállósáv nélküli autóút építésének előkészítése. | |
19. | IKOP-1.1.0-15 | M2 Budapest–Vác közötti szakasz fejlesztése | NIF Zrt. | 21,75 (58,0% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autópályává fejlesztés (bekötőutak nélkül). | |
20. | IKOP-1.1.0-15 | 8. sz. főút Várpalota elkerülő II. ütem megvalósítása | NIF Zrt. | 3,48 (77,37% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 8. számú főúti visszakötés külön szintű pétfürdői csomópont építésével. | |
21. | IKOP-1.1.0-15 | M0 Északi szektor, 11. sz. főút – 10. sz. főút közötti szakasz előkészítése | NIF Zrt. | 1,74 (becsült támogatási intenzitás: 100%) | 2x2 sávos, alagutakkal rendelkező autópálya építésének előkészítése (tervezés, területszerzés, régészet). | |
22. | IKOP-1.1.0-15 | M0 Nyugati szektor, 10. sz. főút – 1. sz. főút közötti szakasz előkészítése | NIF Zrt. | 3,0 (becsült támogatási intenzitás: 100%) | 2x2 sávos autópálya építésének előkészítése alagúttal. | |
23. | IKOP-1.1.0-15 | M30 Tornyosnémeti–Tornyosnémeti, országhatár közötti szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 2,07 (51,79% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autóút építése. | |
24. | IKOP-1.1.0-15 | 55. sz. főút Mórahalom elkerülő és megyehatár közötti szakaszán 115 kN tengelyterhelésre történő burkolat megerősítés és a főúttal párhuzamosan kerékpárút kivitelezési munkáinak elvégzése | NIF Zrt. | 5,79 (75,14% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítés és a főúttal párhuzamos kerékpárút kivitelezése. | |
25. | IKOP-2.1.0-15 | Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 0,9 | Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2. szintjének megfelelő (a továbbiakban: ETCS2) biztosítóberendezés telepítése. | |
26. | IKOP-2.1.0-15 | Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros – Lökösháza ETCS2vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 11,3 | Biztosítóberendezés korszerűsítése és komplex állomásfejlesztés,a Ferencváros–Lőkösháza vonalszakaszon ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. | |
27. | IKOP-2.1.0-15 | GSM-R távközlési hálózat kiépítése – szakaszolni tervezett projekt | NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság | 4,7 | Európai uniós fejlesztésű rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése 905 km-en. | |
28. | IKOP-2.1.0-15 | GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem előkészítés | NIF Zrt. | 0,5 | Európai uniós fejlesztésű rádiós kommunikációs és forgalomirányítási rendszer kiépítése 1454 km-en, Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (a továbbiakban: CEF) révén finanszírozott projekt előkészítése. | |
29. | IKOP-2.1.0-15 | Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 2,6 | ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. | |
30. | IKOP-2.1.0-15 | Székesfehérvár vasútállomás korszerűsítése –szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 11,04 | Az állomás vasúti pályájának és biztosítóberendezésének korszerűsítése, valamint ETCS2 biztosítóberendezés kiépítése. | |
31. | IKOP-2.1.0-15 | GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése –szakaszolt projekt | Győr-Sopron- Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: GYSEV Zrt.) | 2,8 | Központi forgalomirányító berendezés telepítése. | |
32. | IKOP-2.1.0-15 | Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése | GYSEV Zrt. | 15,0 | Villamosítás, szükséges mértékben peron-, pályaépítés és biztosítóberendezés átalakítása. | |
33. | IKOP-2.1.0-15 | Nagyút–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal) – szakaszolt projekt | MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV Zrt.) | 0,3 | Az állomások közötti nyíltvonali pályaszakaszok helyreállítása a kiépítéskori 120 km/óra sebességre. Nagygépes alépítmény-megerősítés és felépítménycsere, felsővezetéki oszlopok részleges kiváltása. | |
34. | IKOP-2.1.0-15 | Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program 25 helyszínen – szakaszolt projekt | MÁV Zrt. | 5,8 | Vasútállomások felvételi épületének tervezése, engedélyeztetése és korszerűsítése. Integrált ügyfélszolgálatok tervezése és kivitelezése nagyobb forgalmú vasúti állomásépületekben. | |
35. | IKOP-2.1.0-15 | Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció – szakaszolt projekt | MÁV Zrt. | 1,07 | Szoftverfejlesztés, amivel az üzemeltetési, karbantartási, felújítási folyamatok áttekinthetővé és optimalizálhatóvá, a vonatkozó anyagigények, gépigények időben tervezhetőkké válnak. Cégcsoport szinten egységes irányítási rendszer kialakítása, a lehető legnagyobb költséghatékonyság érdekében. | |
36. | IKOP-2.1.0-15 | MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei – szakaszolt projekt | MÁV Zrt. | 3,8 | 1. A vasúti átjárók biztonságának növelése [szintbeni közút–vasút kereszteződések biztonságának növelése (Sorompó I–II. program), vonatérzékelés korszerűsítési projekt, vasúti átjáróban videómegfigyelő rendszer telepítése (V-tanú)],2. diagnosztikai és monitoring rendszerek [járműdiagnosztikai rendszer (hőnfutásjelző, tengelyterhelés mérő, űrszelvény vizsgáló berendezés), valamint Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR)] telepítése. | |
37. | IKOP-2.1.0-15 | Érden a Szent István utcai – TEN-T vasútvonalak feletti – felüljárók építése | NIF Zrt. | 1,5 | A 30a, 40a vasútvonalak feletti közúti felüljárók létesítése és a kapcsolódó útépítés, útfelújítás. | |
38. | IKOP-2.1.0-15 | MÁV 200 férőhelyes motorvonatok beszerzése | MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START Zrt.) | 27,2 | 15 db 200 ülőhelyes 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat ETCS2 felszereltséggel. | |
39. | IKOP-2.1.0-15 | Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése a MÁV hálózatán | NIF Zrt. | 3,0 | A vasútvonalak sebességkorlátozásainak megszüntetését, kiépítéskori állapot helyreállítását célzó felújítások megvalósíthatósági és engedélyezési tervek készítése. | |
40. | IKOP-2.1.0-15 | Vámosgyörk–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások) | NIF Zrt. | 10,8 | Állomási átmenő vágányok alépítmény-megerősítés és felépítménycsere, kitérőkörzetek és peronok felújítása, akadálymentesítése. | |
41. | IKOP-2.1.0-15 | Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése | NIF Zrt. | 53,0 | Pálya- és biztosítóberendezés- korszerűsítés, részleges második vágány (Balatonszemes és Balatonlelle felső között) kiépítése. | |
42. | IKOP-2.1.0-15 | Sopron–Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | GYSEV Zrt. | 10,0 | ETCS2 biztosítóberendezés telepítése. | |
43. | IKOP-2.1.0-15 | Püspökladány–Debrecen, Apafa vasútvonal korszerűsítés és Debrecen állomás részleges átépítése és Szajol–Debrecen vasútvonalon ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése | NIF Zrt. | 94,1 | Pályarekonstrukció és ETCS2 biztosítóberendezés telepítése Szajol–Debrecen–Apafa között. Cél a 160 km/órás sebesség bevezetése. Debrecenben az állomás pályáját,a felsővezetéket, a Domino D70 típusú biztosítóberendezést átalakítják, magasépítmény nélkül, az intermodális csomóponttal összhangban, elkészül továbbá a Sámsoni úti külön szintű keresztezés. | |
44. | IKOP-2.1.0-15 | Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán | NIF Zrt. | 10,0 | 18 vontatási alállomás felújítása és bővítése, felsővezetéki rendszer felújítása a hálózat túlterhelésének és feszültségleesések csökkentése érdekében. | |
45. | IKOP-2.1.0-15 | MÁV 300–600 férőhelyes motorvonatok beszerzése | MÁV-START Zrt. | 82,2 | 30 db 300–600 ülőhelyes,160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonat beszerzése ETCS2 felszereltséggel. | |
46. | IKOP-2.1.0-15 | GYSEV motorvonat beszerzés | GYSEV Zrt. | 18,5 | 10 db villamos-motorvonat beszerzése. | |
47. | IKOP-2.1.0-15 | Szombathely vasútállomás korszerűsítése | GYSEV Zrt. | 29,9 | Komplex állomási korszerűsítés. | |
48. | IKOP-2.1.0-15 | Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök | NIF Zrt. | 18,1 | Szintbeli közúti-vasúti átjárók közlekedésbiztonsági fejlesztése. Pályakapacitást növelő és vasútüzemi hatékonyságot javító vasúti eszközök, fejlesztések. | |
49. | IKOP-2.1.0-15 | Hídrekonstrukciós program I. ütem | NIF Zrt. | 8,1 | 9 híd átépítésének előkészítése és kivitelezése. | |
50. | IKOP-2.1.0-15 | Déli Duna-híd korszerűsítésének előkészítése | NIF Zrt. | 0,22 | Tanulmányszintű vizsgálat kitekintéssel CEF kivitelezési pályázathoz: vasúti pálya és műtárgyak újjáépítésének és kapacitásbővítésének előkészítése. | |
51. | IKOP-2.1.0-15 | Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakításának előkészítése | NIF Zrt. | 1,5 | Tanulmány szintű vizsgálat és tervezés CEF kivitelezési pályázathoz:2 vágányú, villamosított vasútvonal építés új nyomvonalon. | |
52. | IKOP-3.1.0-15 | Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt I. ütem (kapcsolódó kocsiszín infrastruktúrával) – szakaszolt projekt | BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság | 26,7 | 12 db hosszú, 10 db normál hosszúságú villamos beszerzése és a kapcsolódó infrastruktúra (kocsiszínek, dél-budai akadálymentesítés) fejlesztése. | |
53. | IKOP-3.1.0-15 | Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 2,5 | Bécsi úti külön szintű keresztezés, Angyalföld–Újpest 2. vágány kiépítése. | |
54. | IKOP-3.1.0-15 | Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 7,5 | A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása. Angyalföld állomáson 2 db magas peron építése, új biztosítóberendezés létesítése és az állomás vágányhálózatának átépítése. | |
55. | IKOP-3.1.0-15 | Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R – szakaszolt projekt | Budapest Főváros Önkormányzata | 1,6 | A budapesti M4-es metróhoz kapcsolódó beruházás: A budapesti4-es metró végállomásához kapcsolódó 490 felszíni P+R parkolóhely építése a Péterhegyi úton, Budapest-Kelenföld vasútállomás kapcsolódó8 vágányának elbontása, a biztosítóberendezések áthelyezése. | |
56. | IKOP-3.1.0-15 | M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar átszállási csomópont – szakaszolt projekt | Budapest Főváros Önkormányzata | 1,7 | A budapesti M4-es metróhoz kapcsolódó beruházás: M1–M7 autópálya bevezető szakaszán a Sasadi úti csomópont kiépítése. | |
57. | IKOP–3.1.0–15 | M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 125,0 | A budapesti M3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Újpest központ állomások közötti vágányfelépítmény, alagútszerkezet, áramellátás, mozgólépcsők, távközlés, felügyeleti rendszerek és az állomások,valamint a Kőér utcai járműtelep rekonstrukciója, az állomások egy részének akadálymentesítése. | |
58. | IKOP-3.1.0-15 | Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út–Aranyvölgy) | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 10,2 | A villamosvonal meghosszabbítása a Bécsi úton a Vörösvári út és a Budapest–Esztergom vasútvonal Aranyvölgy megállóhelye között, valamint kapcsolódó P+R, B+R parkolók és helyközi autóbusz megállóhely létesítése. | |
59. | IKOP-3.1.0-15 | Újpalotai villamosvonal | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 25,0 | Új felszíni villamosvonal építése a Belváros felől Keleti pályaudvar – Thököly út – Bosnyák tér – Csömöriút – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotán a Szilas parkig, Mexikói úti kiágazással. | |
60. | IKOP-3.1.0-15 | Kelenföld intermodális központ (Őrmező) | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 5,1 | Őrmezőn új, fedett autóbusz terminál létesítése, ami az építmény komplexum elhagyása nélkül teszi lehetővé az átszállást a 4-es metró, valamint a fővárosi közösségi közlekedés és a helyközi autóbuszok járatai között. | |
61. | IKOP-3.1.0-15 | 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 8,5 | Az 1-es villamos meghosszabbításaa Fehérvári úttól Budapest-Kelenföld pályaudvarig, három új megállóhely építése. A projektben P+R parkolóház is létesül. | |
62. | IKOP-3.1.0-15 | A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten | Budapest Főváros Önkormányzata vagy100%os tulajdonában álló szervezet | 3,0 | Budapesti gyorsvasúti hálózathoz csatlakozó P+R rendszerű parkolók létesítése. | |
63. | IKOP-3.2.0-15 | Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével –szakaszolt projekt | Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata | 0,6 | 25 db hibrid autóbusz beszerzése, a hozzájuk tartozó telephely,a telephelyhez vezető utak és77 db megállóhely kivitelezése. A megállóhelyek intelligens utastájékoztatási rendszerrel való felszerelése. | |
64. | IKOP-3.2.0-15 | Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése keretében 25 db földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású alacsonypadlós szóló, és 15 db azonos kivitelű, földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású, a szóló autóbusszal azonos típuscsaládba tartozó, alacsonypadlós csuklós autóbusz szállítása, üzembe helyezése – szakaszolt projekt | A KAPOS HOLDING Közszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Kaposvári Tömegközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma | 3,56 | 40 db sűrített földgáz (CNG) hajtású autóbusz számára komplex telephely kivitelezése. | |
65. | IKOP-3.2.0-15 | Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése – szakaszolt projekt | NIF Zrt. | 6,0 | A vasútvonal jelenlegi nyomvonalának villamosítása és új biztosítóberendezés létesítése. | |
66. | IKOP-3.2.0-15 | Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása | NIF Zrt. | 17,8 | Szeged–Hódmezővásárhely közötti városi-elővárosi tram-train rendszer kiépítése, Hódmezővásárhelyen villamos vonal kialakítása, 10 jármű beszerzése. | |
67. | IKOP-3.2.0-15 | Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba– Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | NIF Zrt. | 43,2 | A vasútvonal villamosítása és kapcsolódó pályaépítési munkák. | |
68. | IKOP-3.2.0-15 | Debrecen–Mátészalka pályarekonstrukció I. üteme | NIF Zrt. | 13,2 | Pályarekonstrukció, szűk keresztmetszet kiváltása. | |
69. | IKOP-3.2.0-15 | Debrecen–Mátészalka pályarekonstrukció II. üteme | NIF Zrt. | 18,0 | Pályarekonstrukció, szűk keresztmetszet kiváltása. | |
70. | IKOP-3.2.0-15 | Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása | NIF Zrt. | 21,0 | Utazási módváltási kapcsolatok fejlesztése Debrecen vasúti pályaudvarához kapcsolódóan. | |
71. | IKOP-3.2.0-15 | A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése | A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság és a Nemzeti Mobilfizetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma | 10,0 | A személyszállítási közszolgáltatások lebonyolításához szükséges a) állomási, megállóhelyi vagy járműveken elhelyezendőutas-tájékoztatási rendszerek (hardver, szoftver), és a központi rendszerek, b) forgalomirányítási rendszerek(járművek fedélzeti egységei, egyéb kiszolgáló infrastruktúrák és központi forgalomirányító rendszerek), c) jegy- és bérletrendszerekhez szükséges állomási, megállóhelyi, járműven elhelyezendő eszközök (automaták, fedélzeti egységek, jegykiadók, validátorok stb.), illetve a kapcsolódó infrastruktúrák és központi rendszerek (hardver és szoftver) fejlesztése. | |
72. | IKOP-3.2.0-15 | Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. ütem | NIF Zrt. | 42,0 | Utazási módváltási kapcsolatok fejlesztése, P+R parkolók kiépítése megyeszékhelyekhez kapcsolódó elővárosi vasútvonalak megállóhelyeinél. | |
73. | IKOP-3.2.0-15 | Debrecen–Nyírábrány vasútvonal korszerűsítésének előkészítése | NIF Zrt. | 1,2 | Pályarekonstrukciós projekt előkészítése. | |
74. | IKOP-3.2.0-15 | Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás | NIF Zrt. | 16,5 | Vasútvonal villamosítása és pályafelújítás. | |
75. | IKOP-3.2.0-15 | Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése | NIF Zrt. | 15,5 | Szeged és Újszeged vasútállomások között vasúti kapcsolat megteremtése vegyesforgalmú Tisza-híd építésével. | |
76. | IKOP-3.2.0-15 | Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése | GYSEV Zrt. | 2,4 | Pályarekonstrukció, forgalmi kitérők beépítése. | |
77. | IKOP-3.2.0-15 | Fonyód–Kaposvár vasútvonal korszerűsítése | NIF Zrt. | 7,8 | Pályakorszerűsítés és elővárosi szolgáltatások fejlesztése. | |
78. | IKOP-4.1.0-15 | 47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása | NIF Zrt. | 23,4 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | Fejleszthető 2x1 sávos országos főút. | |
79. | IKOP-4.1.0-15 | 83. sz. főút M1–Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése | NIF Zrt. | 79,2 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos gyorsút építése. | |
80. | IKOP-4.1.0-15 | 48. sz. főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz fejlesztése | NIF Zrt. | 15,66 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | A 2x1 sávos főút 11,5 tonnás burkolaterősítése és szélesítése. | |
81. | IKOP-4.1.0-15 | 21. sz. főút Heves és Nógrád megyei szakaszok kapacitásbővítése | NIF Zrt. | 31,5 (támogatási intenzitás:100%) | 2x2 sávos főút (fizikai elválasztással) kiépítésének folytatása, gyorsútként történő továbbépítése. | |
82. | IKOP-4.1.0-15 | M67 Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) fejlesztése | NIF Zrt. | 63,22 (82,10% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos gyorsút építése. | |
83. | IKOP-4.1.0-15 | M25 Eger gyorsforgalmi úti bekötése (M3–Eger szakasz megvalósítása) | NIF Zrt. | 34,47 (90,0% becsült támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg) | 2x2 sávos autóút építése. |