Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bek. 10. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az óvodai felvétel helyi rendjéről a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat fenntartásában működő, óvodákhoz benyújtott
a) felvételi-, vagy
b) átvételi kérelem
alapján indult eljárásra.
2. § (1) Az óvodai beíratásra, előjegyzésre kijelölt időszak lezárulta utáni első munkanapon az óvodavezető köteles a fenntartónak adatot szolgáltatni a beíratott és előjegyzett gyermekek számáról.
(2) Amennyiben a kerületben csak egyetlen óvodában magasabb a jelentkezők létszáma a felvehető gyermekek számánál, az óvodavezető saját hatáskörben eljárva alakít intézményi bizottságot, amely javaslatot tesz a felvételre.
(3) Ha a jelentkezők száma több kerületi óvodában is meghaladja a felvehető gyermekek számát, a fenntartó bizottságot alakít, amely javaslatot tesz a felvételre. A fenntartó az adatszolgáltatást követő öt napon belül értesíti az óvodavezetőket a bizottság megalakulásáról, illetve ülésének időpontjáról.
(4) A háromtagú bizottság megalakításáért a polgármester felel, a bizottság elnökét ő kéri fel a kerületi óvodavezetők közül. A bizottság további tagjait a polgármester kéri fel.
(5) A bizottság a felvételi javaslatát az értesítést követő öt napon belül írásban juttatja el az érintett óvodák vezetőinek.
3. § (1) Az intézményvezető legkésőbb az óvodai felvételekről szóló hirdetményben meghatározott időpontig értesíti a szülőket a felvételről vagy az elutasításról. A felvételről az intézmény honlapján és az intézményi hirdetőtábla útján kell tájékoztatni a szülőt, gondviselőt. A honlapon és a hirdetőtáblán az e rendelet 1. melléklete szerinti, a szülő által a beiratkozáskor kitöltött nyilatkozat alapján kell közzétenni a felvett gyermek adatait.
(2) Az elutasításról minden esetben egyedi határozatot kell hozni, és azt tértivevényes küldemény formájában megküldeni a szülőnek, gondviselőnek. Az elutasító határozatot ezen rendelet 2. melléklete szerint kell elkészíteni.
4. § (1) Ez a rendelet 2013. április 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit első alkalommal a 2013/2014. nevelési évre történő beiratkozáskor kell alkalmazni.
(2) *
Juhászné dr. Baráth Márta s.k. jegyző | László Tamás s.k. polgármester |
Alulírott
(1) (név:).........................................., (született:) .............................................
(lakcím:) .................................................................................................
(2)* (név:).........................................., (született:) ............................................
(lakcím:) .................................................................................................
mint (gyermek neve:) ......................................., (született:) ............................
törvényes képviselője, hozzájárulok**, hogy a felvételről történő értesítés során gyermekem személyes adatait (neve, anyja neve, születési helye és ideje) az óvodában nyilvános hirdetmény formájában, ill. az óvoda honlapján az intézmény közzétegye.
A fentiekhez nem járulok hozzá**, a felvételi értesítés során gyermekem azonosítására a következő jeligét használják (kérjük nyomtatott nagybetűkkel, olvashatóan kitölteni!):
...............................................................
Budapest, ..... (év) ........ (hó) ...(nap)
........................ | ....................... | |
gondviselő aláírása* | gondviselő aláírása* |
* Mindkét szülő írásbeli nyilatkozata szükséges. (A házasságról, a családról és a gyámságról szóló 1952. évi IV. tv. 72/B. § (1)-(2) bek. alapján a különélő szülők a gyermek sorsát érintő lényeges kérdésekben a gyermek elhelyezését követően - közös szülői felügyelet hiányában is - együttesen gyakorolják jogaikat, kivéve, ha a különélő szülő felügyeleti jogát a bíróság korlátozta, szüneteltette vagy megszüntette. A gyermek sorsát érintő lényeges kérdés: a kiskorú gyermek nevének meghatározása, illetve nevének megváltoztatása, tartózkodási helyének kijelölése, továbbá iskolájának, valamint életpályájának megválasztása.)
** A kívánt rész aláhúzandó.
......................................................
(az intézmény hosszú bélyegzője)
Ügyintéző:
Ügyirat száma:
(gyermek neve:)................................................... (születési hely, idő:).............................., (anyja neve:)...................................... (lakcíme:) ................................... a szülő/gondviselő által előterjesztett felvételi kérelmét helyhiány miatt
ELUTASÍTOM.
Határozatom a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 37. § (1) és 49. § (1) bekezdésén alapul.
Az Nkt. 37. § (2) bekezdése alapján ezen elsőfokú határozat ellen a szülő/gondviselő a közléstől, ennek hiányában a tudomásra jutástól számított 15 napon belül a döntés felülbírálata iránt eljárást indíthat. A kérelmet a határozatot hozó intézménynél kell benyújtani. Az Nkt. 37. § (3) bek. értelmében, az eljárásban az intézmény fenntartója, Budapest Főváros XV. kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzata (továbbiakban: fenntartó) jár el és hoz másodfokú döntést.
Amennyiben a szülő/gondviselő a fenti határidőn belül nem nyújtja be az eljárást megindító kérelmet, határozatom jogerőssé válik.
INDOKOLÁS
A fenntartó a .../.... (... ...) sz. ök határozatban az intézményben ... csoport/ indítását engedélyezte, és a .../... nevelési évben ezek működését finanszírozza. Az Nkt. 49. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott felvételi kötelezettség teljesítése után az induló csoport(ok)ban nem maradt szabad férőhely, ezért a gyermek felvételére nincsen lehetőség. A döntés során figyelembe vettem a maximális csoportlétszámokra, vonatkozó rendelkezéseket is (Nkt. 4. melléklet).
Budapest, ..... (év) ........ (hó) ...(nap)
..............................................
intézményvezető
A határozatot kapják:
1. Szülő/gondviselő
2. Irattár