1. § A közmunka- és közlekedési minister felhatalmaztatik, hogy az 1872-ik évre megszavazott hitelből:
a) Rendkivüli kiadásokból:
A vizépitésnél Magyarországban:
1. a Dunánál 75.384 frt
2. a Tiszánál 95.882 frt
3. Kőrösnél 293.208 frt
4. tengeri kikötőknél 33.667
5. Bánrévi-nádasdi gőzmozd. vasut épitésénél 11.542 frt
6. a kincstári vasutak épitésénél 2,187.329 frt
7. a fiumei kikötő épitésénél 2,424.684 frt
8. a károlyváros-fiumei vasutnál 3,871.449
9. a károlyváros-fiumei pályaudvarnál 1,011.295 frt
10. a magy. északi vasut s.-tarján-ruttkai részének épitésénél 1,655.151 frt
11. a hatvan-jászberény-szolnoki vasutnál 1. 797.726 frt
12. a buda-pesti összekötő vasut épitésénél 1,434.601 frt
13. Magyarország topographiai térképénél 14.000 frt
14. Beruházások az államvasutaknál 1,948.419 frt
1-14 czimig összesen 16,854.237 frt
15. a gömöri vasutak épitésénél 2,948.910 frt
összesen 19,803.147 foritot az 1873. év folyamában igénybe vehessen.
2. § Az 1. §-ban megajánlott összeg az 1-14. czimig bezárólag összesen 16,854.237 frt erejéig az 1872. XII. törvénycikk alapján felvett 54 millió ezüst frt kölcsönből fedezendő.
A 15-ik czim alatt a gömöri vasutakra megszavazott 2,948.910 frt a gömöri záloglevélkölcsönből lesz folyóvá teendő.
3. § Ezen törvény kihirdetése után azonnal érvénybe lép s végrehajtásával a közmunka- és közlekedési és pénzügyi ministerek bizatnak meg.