1884. évi XV. törvénycikk

a győr-sopron-ebenfurti vasutra vonatkozó 1872:XXVII. és 1874:XXX. törvénycikkek némely határozmányainak módositásáról * 

1. § A győr-sopron-ebenfurti vasutnak az 1872. évi XXVII. tc. által beczikkelyezett engedélyokmánya 30-ik §-ában s illetőleg az ezen engedélyokmány módositásáról szóló 1874. évi XXX. tc. 1. §-ának E) pontjában 14.460,400 frttal ezüstben megállapitott névleges tőke a vasuttársulatot terhelő 2.100,000 frtnyi függő adósság kiegyenlithetése végett 1.721,529 frttal ezüstben, tehát 16.181,929 forintra ezüstben felemeltetik, s a vasuttársulat feljogosittatik, hogy e tőkeemelés erejéig a már forgalomban levő részvényekkel minden tekintetben egyenjogu részvényeket kibocsáthasson.

2. § A kormány felhatalmaztatik, hogy az 1874. évi XXX. tc. 1. § C), b. b) pontja értelmében letétbe helyezett, s időközbeni befektetések által az eredeti 1.021,850 forint névértékről 946,177 forintra leszállott névértékü összegnek részvényekből álló 2/5 részét, vagyis 378,471 forintnyi névértékü összeget a vasuttársulatnak az uj részvények kibocsátása által egészben nem törleszthető fűggő adósság teljes kiegyenlitésére kiszolgáltathassa.

3. § Az 1872. évi XXVII. tc. által beczikkelyezett engedélyokmány 19. §-ának utolsó pontja oda módosittatik, hogy a beváltás esetén, mint évjáradék fizetendő átlagos összeg megállapitásánál az azon pontban érintett 5% kamat csak a részvények után fog számittatni; ellenben az elsőbbségi kötvények után 3%-os kamat aranyban lesz alapul veendő.

4. § Ezen törvény kihirdetése napján lép életbe, s végrehajtásával a közmunka- és közlekedésügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.