1886. évi XXVI. törvénycikk

a mostár-metkovicsi keskenyvágányú vasutnak Szerajevo felé a Ráma torkolatáig való folytatásáról * 

1. § A magyar kir. kormány felhatalmaztatik, hogy beleegyezését adja, miszerint a mostár-metkovicsi keskenyvágányu vasutnak Szerajevo felé s pedig a Ráma folyónak a Narentába ömléséig leendő folytatására a közös aktivákból, még pedig mindenekelőtt ezen aktiváknak eddig felszaporodott és ezentul befolyó kamataiból, Bosznia és Herczegovinának a 2. 800,000 frtnyi összeget meg nem haladható tényleges épitési költségek erejéig, kölcsön adassék.

2. § Ezen kölcsönnek, valamint a zenicza-szerajevói és mostár-metkovicsi vasutak kiépitésére a közös aktivákból engedélyezett 3. 831,000 frtnyi és 1. 700,000 frtnyi kölcsönöknek kamatoztatása és törlesztése - az 1881:l., 1884:XXVII. és 1885:XIII. törvénycikkekben foglalt ebbeli határozmányok megváltoztatása mellett, - oly módon lesz foganatositandó, hogy ezen kölcsönök kamatai Bosznia és Herczegovina jövedelmeiből évenként fedezendők, törlesztési járulékokra pedig az emlitett három vasuti vonal tiszta üzletfölöslegei forditandók mindaddig, mig a Bosznia és Herczegovina jövedelmeiből a rendes közigazgatási kiadások és a fentemlitett kölcsönkamatok fedezése után netalán még fenmaradó fölösleg az 1885:XIII. tc. értelmében a doboj-siminhani vasut épitési költségeinek fedezésére fog igénybe vétetni.

Ezen épitési költségek kiegyenlitése után Bosznia és Herczegovina jövedelmeinek esetleges fölöslegei szintén a közös aktivákból nyert kölcsönök törlesztésére forditandók.

3. § A közös aktiváknak ezen kölcsönhöz való igénybevétele ezen aktivák megosztásának kérdését semmi irányban sem érinti.

4. § Ezen törvény oly feltétel alatt, hogy az annak megfelelő határozmányok ő Felsége többi királyságaiban és országaiban is törvényerejüvé válnak s jelen törvénynyel egyidejüleg kihirdettetnek, kihirdetése napjával hatályba lép, és végrehajtásával a ministerium bizatik meg.