1890. évi XXXIII. törvénycikk

a pozsony-szombathelyi helyi érdekü vasut engedélyezése tárgyában * 

1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a Pozsonyból kiinduló és a pozsonyi állami Dunahidon át a m. kir. államvasutak Hegyeshalom, továbbá a győr-sopron-ebenfurti vasut Csorna állomásának érintésével a m. kir. államvasutak kis-czell-szombathelyi vonalához Porpácz mellett csatlakozó helyi érdekü gőzmozdonyu vasutnak kiépitésére és üzletére az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt, valamint az alább meghatározott feltételek alatt az engedélyt kiadhassa.

2. § Felhatalmaztatik a kereskedelemügyi minister, hogy a pénzügyministerrel egyetértőleg a törzsrészvénytőkét, eltérőleg az 1888. évi IV. tc. 10. §-ában a törzs- és elsőbbségi részvényekre nézve megállapitott aránytól, kivételesen a tényleges épitési tőkének 30%-ában állapithassa meg.

3. § Felhatalmaztatik a kereskedelemügyi minister, hogy a helyi érdekü vasut épitési költségeihez a m. kir. postának a helyi érdekü vasuton az engedély egész tartama alatt ingyen való szállitása fejében 50 egymásután következő éven át 11.000 forintnyi évjáradékkal - továbbá az 1891-ik évtől kezdve 8 egymásután következő évben 22.000 forintnyi évjáradékkal és 50 éven át 14.190 forintnyi évjáradékkal hozzájáruljon; - e két utóbbi évjáradék közül az első fedezésére a pozsonyi Dunahidra törvényhozásilag engedélyezett, 10 éven át 200.000 forintos egyenlő évi részletekben megállapitott beruházási hitelnél elért megtakaritás, - a második fedezésére pedig a m. kir. államvasutak kezelésébe bocsátandó pozsonyi állandó Dunahidnak az állam javára átszállott vámjövedelme fog első sorban szolgálni.

4. § Ezen vasut engedélyezésének megtörténtéről a kereskedelemügyi minister az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

5. § Ezen törvény kihirdetése napján lép életbe, s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyminister bizatnak meg.